![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Pohjan testar egna spel!
Hej! Har tänkt starta en liten dagbok med lite egna spel. Har kommit på att det är mkt roligare att hitta "egna spel" än att rygga andra.. Har hängt på sharps ca 1år och lusläst rekar nästan varje dag. Kommer köra flatbett eftersom jag inte är bra nog för att värdera spelen. Har någon ngt bra tips på sidor, böcker man kan läsa, eller andra tips för att lära sig mer så tar jag tacksamt emot det. Som sagt så kanske ni ska ta det lite lugnt i början med ryggandet. Här kan komma spel från precis vad som helst inom alla sporter. Har framförallt dagboken till att skriva ner lite egna tankar om mina spel och kanske att ngn annan kan få upp ögonen för ngt spel..
Målet med dagboken är alltså framförallt att bli en bättre spelare, inte lägga för många spel per dag. Dessutom hade det ju varit kul om man kan ligga på plus, så kanske familjen kan få en resa till hösten så att tanten kan bli lite gladare över att man sitter vid datorn all tid man är hemma.. Nu kör vi! Pohjan ![]() Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-06 klockan 21:33. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]() 2011-02-06 Real Madrid - Sociedad (Liga BBVA)
Datum: 2011-02-06
Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: Liga BBVA Match: Real Madrid - Sociedad Spel: Sociedad +2.25 Insats: 2.5 Odds: 1.88 Bolag: bet365 Motivering: Här kommer mitt första spel i dagboken! Madrid problem med målskyttet, senaste 10 mötena lagen emellan har ingen match slutat med mer en 2 mål seger för Madrid. Detta är framförallt en statistik rek. Som sagt så håller jag på att lära mig att hitta egna spel, så all kritik tas tacksamt emot (hoppas jag ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]() 2011-02-06 Bologna - Catania (Serie A)
Datum: 2011-02-06
Tid: 12:30 Sport: Fotboll Land: Italien Liga: Serie A Match: Bologna - Catania Spel: Bologna Insats: 2.50 Odds: 2.100 Bolag: Motivering: Här kommer ytterligare ett spel.. Nedre halvan möte i Serie A, Bologna helt ok form mot Catania som har svårt att göra mål på bortaplan bara 7 mål på 11matcher. Bologna öser väl egentligen inte in mål hemma heller 12 på 10 matcher. Catania har inte vunnit borta iår men har 4 st kryss och det är mot Milan, Lazio och Sampdoria. Risk för kryss idag 0-0 men jag hoppas att Di Vaio gör mål och Bologna vinner med 1-0.. BOL Pohjan Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-06 klockan 10:44. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-06 klockan 10:44. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Tyvärr orkar inte Sociedad hålla 1-3 utan ska släppa in 1-4 i slutet.. Bologna gör däremot jobbet och vinner med 1-0 som jag tippade fast med fel målskytt.. Bara att jobba på. Känner ändå att jag börjar komma in i det mer o mer.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Väldigt fin avatar!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | ||||||||||||||
![]()
Här kommer spel nummer 3 o 4! Elfenbenskusten-Mali. Elfenbenskusten kommer med ett starkt lag i dagens match mot Mali, bla är storstjärnan och kaptenen Drogba med. Inbördes möten mot Mali är 13-6-1 mot Mali och 41-14 i målskillnad. Elfenbenskusten är rankat 23 i världen och Mali 65a, Matchen spelas på neutral plan och även om det är träningsmatch så tycker jag att Elfenbenskusten ska vinna denna match mer än vad oddset anger 55%=1.80 i odds.. Tycker dessutom att matchen ska kunna gå över 2mål.. Eftersom ser man till antalet gjorda mål tidigare matcher så är det 55 på 20 matcher det är 55/20=2.75 mål per match.. Dessutom är det ju pengarna tillbaka på 2 mål.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1) Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-13 klockan 08:35. Anledning: rättning |
|||||||||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |||||||
![]() Indiskt spel
Här kommer ett litet spel från indiska fotbollsligan! Salgaocar-Viva Kerala. Salgaocar ligger just nu 2a i ligan med en match mindre spelad och Viva Kerala ligger sist på 8p. Salgaocar går upp i serieledning vid seger med mer än 2 mål. Viva Kerala har inte vunnit borta iår och senaste matchen i ligan lagen emellan vann Sal.. med 3-0 borta. Idag hoppas jag att man är sugna på serieledning och tar ledningen innan halvlek och sedan håller den matchen ut. Oddset på rak är 1.33 och därför testar jag ht/ft.. Pohjan Blev ju bra dethär 2-0 i halvlek och 4-0 fulltid..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-13 klockan 13:37. Anledning: rättning |
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |||||||||||||||||||||
![]() Lite spel
Här kommer 3 spel för denna dagen!
Botten mot toppen. Bristol Rovers tar emot Bournemouth, Bristol R ligger sist i serien och Bournemouth ligger 2a.. Tittar man på formen så har Bristol R 5 raka förluster medans Bourne har 4 vinster och 2 kryss borta dem 6 senaste. Bristols hemmafacit 14 4 4 6 17-24 -7 16 Bournemouth bortafacit är 15 4 6 5 17-18 -1 18 Detta placerar Bristol näst sist i hemmatabellen och Bournemouth på 8e plats i bortatabellen. Tittar man på inbördes möten så har Bournemouth 5 raka segrar men det ärfrån 07 och 08 så det kan man kanske inte följa för mkt men idag tror jag på borta seger och ca 2 ggr pengarna eftersom Bournemouth vinner denna match mer än 50% av matcherna under rådande förutsättningar.
Ännu ett spel från league one! Denna gången är det Exeter (12)- Swindon (21). Båda lagen har lite sådär form Exeter med 1-3-1 sista 5, och Swindon har 0-2-3 sista fem.. Inbördes möten har alla 3 senaste i ligan slutat kryss. 0-0 1-1 1-1.. Tror och hoppas på en målsnål match igen gärna 0-0 eller 1-1..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Pohjan den 2011-02-15 klockan 11:20. Anledning: redigera motivering |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Citat:
![]()
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |||||||
![]()
Har haft ett litet uppehåll (inte haft tid). Här kommer iallafall ett litet indiskt spel att hoppas på under förmiddagen. East Bengal måste vinna denna matchen idag för att haka på i toppen. Man har 2 matcher mindre spelade en 1an 8p (före) & 2an 1p (före) i tabellen. Mumbai ligger på 6 plats i tabellen. Formässigt är det en fördel för Mumbai med 2 1 2 senaste fem, East Bengal har 1 3 1 på 5 senaste varav förlusten kom borta mot ONGC som ligger sist i tabellen, man spelade cupmatch för 3 dagar sedan mot Chonburi från Thailand 4-4 i AFC. Nu tror jag dock att man är sugen på en vinst igen för att haka på i toppen av tabellen. Hemma så har man inte förlorat i ligan medan Mumbai har 2 1 3 på bortaplan..
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Katastrofspel..
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |||||||
![]()
Ett litet snabbt spel från albanien. Hinner tyvärr inte med motivering
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|