Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-07, 14:38   #61
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Fr o m nu kommer jag vara väldigt restriktiv när jag lägger spel på Ö/U då jag känner att det inte går bra för 18 ekorrar. Självförtroendet här har fått sig en törn och jag lyckades ta tillbaka ett bet på över mellan Chelsea och Liverpool annars hade statistiken varit ännu sämre. Tankarna slår mig att jag haft oflyt bara och att det vänder men det får kvitta, jag orkar inte ha oflyt i sådana fall, och om det vänder så får jag vara utan det.

I dag måndag är det annars en tråkig speldag med få intressanta objekt att spela på. Helt plötsligt känner jag mig rastlös och det är frustrerande att det inte händer något just nu av intressen. Så jag kommer använda dagen till att starta upp fler konto på olika sajter och låsa upp mig där jag tidigare stängt mina konto. Vidare ska jag fila vidare på mina regler och skriva ner lite inför kommande matcher i veckan.

Skidskyttet gick riktigt dåligt i helgen och det var första förlustveckan så långt men det jag är mest irriterad på är att jag hade för höga bets på en del. Där måste jag bli bättre även om jag säkert var lite ofokuserad efter Newcastles upphämtning i lördags. Det kändes som jag vill skjuta extra hårt och rusade framåt istället för att fortsätta på den planerade vägen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-08, 04:30   #62
Banned

Standard

2011-02-13 Köln - Mainz (Bundesliga)

Datum: 2011-02-13
Tid: 15:30
Sport: Fotboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: Köln - Mainz

Spel: Köln
Insats: 23.00
Odds: 2.500
Bolag:

Motivering:
Gillar inte tidiga rekar normalt men här måste jag ändå lägga in en. Dessutom i fotboll som jag väldigt sällan kommer att reka i. Utan mina huvudämnen är skidskytte samt innebandy.

Men Köln hemma mot Mainz känns väldigt intressant på en etta. Vad talar då för detta? Statistik, form och laganda. Tre mycket starka saker, speciellt de två sista.

Kölns tre senaste hemma är

FC Cologne 3 - 2 Bayern Munich
FC Cologne 3 - 0 Werder Bremen
FC Cologne 1 - 0 Eintracht Frankfurt

Att vända 0-2 hemma mot München ger en enorm boost i ett lag och Bayern hade faktiskt inte så mycket att säga till om när Podolski och co drog igång. Det här ruset kommer att sitta kvar i väggarna i omklädningsrummet när de möter ett klart mindre optimistiskt lag för att utmana om titeln i ligan. Att de slåss för att komma väck från bottenträsket brukar jag inte ta så mycket notis om men gör det nu tack vare segern sist mot BM. På hemmaplan vinner de hälften av matcherna medan de på bortaplan endast har en seger.

Mainz tre senaste borta

Kaiserslautern 0 - 1 Mainz
VfB Stuttgart 1 - 0 Mainz
St Pauli 2 - 4 Mainz

De har alltså mött tre av de fem bottenlagen och de städar inte rent här. De förlorade mot Stuttgart som innan det mötet hade två poäng på de sex senaste matcherna. Mainz inledde strålande i höstas men efter det har det vänt och de är på väg neråt i tabellen. På de senaste fyra matcherna har de lyckats göra två mål.

Det här kan jag tycka räcker som motivering varför det finns spelvärde på att lägga en insats på mellanhög nivå, 4/5. Men det kommer mer, titta här.

Tue 21/09/10 BUN Mainz 05 2 - 0 Köln
Sat 13/03/10 BUN Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 17/10/09 BUN Köln 1 - 0 Mainz 05
Tue 23/09/08 DFP Mainz 05 3 - 1 Köln
Sun 11/05/08 2.B Köln 2 - 0 Mainz 05
Fri 07/12/07 2.B Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 28/01/06 BUN Mainz 05 4 - 2 Köln
Sat 06/08/05 BUN Köln 1 - 0 Mainz

Idel hemmasegrar mellan dessa två lag de senaste åtta mötena. Den 24 mars 2003 vann dock Mainz borta mot Köln med 4-1. Det är den enda segern Mainz har borta mot Köln, och på de övriga fem bortaförsöken har de lyckats göra ett enda mål. Visst är vi snart tillbaka i historieböckerna men jag blundar inte för det när allt annat också talar för Cologne.

2.50 hos Tipico synar jag genast för en hemmaseger. Jag väntar inte för att höra startelvor eller om det blir skador eller annat. Jag tycker det mesta talar för att Köln tre poäng till i den här matchen. Köln har för övrigt 10p på senaste sex matcherna och Mainz har 7p på sina sex senaste.

Jag har dock inte sett Mainz en enda match i år men det jag såg i andra halvlek av Köln sist visar på att de inte kommer slåss i bottnen länge till.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-08 klockan 04:47.
Gammal 2011-02-08, 18:09   #63

Sharp$: 102

Mina spel
Stats: 51 - 61 - 4
ROI: 112.16%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Ryggar dig på denna, som du säger. Att vända 0-2 underläge till 3-2 mot bayern münchen är starkt!
mim1133 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-09, 06:06   #64
Banned

Standard

Spelet ligger väldigt stadigt just nu, det blir varken upp eller ner på berget. Oflyt i vissa matcher och flyt i andra. Det har inte heller varit så mycket attraktivt men jag har ändå letat runt och ryggat/halvryggat lite här och där.

Till helgen har jag redan lagt ett bet på Köln hemma mot Mainz men jag hittade även Dortmund borta mot Kaiserslautern till 1.70 hos Tipico som också spelades direkt. Dortmund fullständigt spelade ut Schalke sist och det var tack vare målvakten Neuer som Schalke lyckades få med sig 0-0. Dortmund spelar dessutom "bättre" på bortaplan där de har 10 segrar och endast en förlust. Jag tycker 1.70 känns väldigt attraktivt då. På Betfair ligger det t o m lägre.

Har beslutat mig för att börja använda mina nya regler när första bonusen hos Tipico är avklarad. Jag har omsatt runt hälften av det totala beloppet där nu så inom en vecka borde jag komma igång med de nya reglerna och ännu mer strukturerat spel för att lyckas bättre. Jag ska även då sätta upp lite mål och visioner med spelandet.

Nu blir det lite sömn innan det blir att hoppa in i en del landskamper i morgon. Jag avstod från Sverige och Elfenbenskusten i dag ju, vilket kan kännas lite surt.

Har ryggat Hansta Rostock i morgon till dubbla pengarna vilket får ses som bra värde. Vidare tycker jag att underspel på Ponte Preta - Linese känns bra till 2.20 men muina över- och underspel har väl haft tveksam form så jag råder ingen att rygga blint där.
Gammal 2011-02-09, 06:59   #65

Talyss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 554
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Datum: 2011-02-13
Tid: 15:30
Sport: Fotboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: Köln - Mainz

Spel: Köln
Insats: 23.00
Odds: 2.500
Bolag:

Motivering:
Gillar inte tidiga rekar normalt men här måste jag ändå lägga in en. Dessutom i fotboll som jag väldigt sällan kommer att reka i. Utan mina huvudämnen är skidskytte samt innebandy.

Men Köln hemma mot Mainz känns väldigt intressant på en etta. Vad talar då för detta? Statistik, form och laganda. Tre mycket starka saker, speciellt de två sista.

Kölns tre senaste hemma är

FC Cologne 3 - 2 Bayern Munich
FC Cologne 3 - 0 Werder Bremen
FC Cologne 1 - 0 Eintracht Frankfurt

Att vända 0-2 hemma mot München ger en enorm boost i ett lag och Bayern hade faktiskt inte så mycket att säga till om när Podolski och co drog igång. Det här ruset kommer att sitta kvar i väggarna i omklädningsrummet när de möter ett klart mindre optimistiskt lag för att utmana om titeln i ligan. Att de slåss för att komma väck från bottenträsket brukar jag inte ta så mycket notis om men gör det nu tack vare segern sist mot BM. På hemmaplan vinner de hälften av matcherna medan de på bortaplan endast har en seger.

Mainz tre senaste borta

Kaiserslautern 0 - 1 Mainz
VfB Stuttgart 1 - 0 Mainz
St Pauli 2 - 4 Mainz

De har alltså mött tre av de fem bottenlagen och de städar inte rent här. De förlorade mot Stuttgart som innan det mötet hade två poäng på de sex senaste matcherna. Mainz inledde strålande i höstas men efter det har det vänt och de är på väg neråt i tabellen. På de senaste fyra matcherna har de lyckats göra två mål.

Det här kan jag tycka räcker som motivering varför det finns spelvärde på att lägga en insats på mellanhög nivå, 4/5. Men det kommer mer, titta här.

Tue 21/09/10 BUN Mainz 05 2 - 0 Köln
Sat 13/03/10 BUN Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 17/10/09 BUN Köln 1 - 0 Mainz 05
Tue 23/09/08 DFP Mainz 05 3 - 1 Köln
Sun 11/05/08 2.B Köln 2 - 0 Mainz 05
Fri 07/12/07 2.B Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 28/01/06 BUN Mainz 05 4 - 2 Köln
Sat 06/08/05 BUN Köln 1 - 0 Mainz

Idel hemmasegrar mellan dessa två lag de senaste åtta mötena. Den 24 mars 2003 vann dock Mainz borta mot Köln med 4-1. Det är den enda segern Mainz har borta mot Köln, och på de övriga fem bortaförsöken har de lyckats göra ett enda mål. Visst är vi snart tillbaka i historieböckerna men jag blundar inte för det när allt annat också talar för Cologne.

2.50 hos Tipico synar jag genast för en hemmaseger. Jag väntar inte för att höra startelvor eller om det blir skador eller annat. Jag tycker det mesta talar för att Köln tre poäng till i den här matchen. Köln har för övrigt 10p på senaste sex matcherna och Mainz har 7p på sina sex senaste.

Jag har dock inte sett Mainz en enda match i år men det jag såg i andra halvlek av Köln sist visar på att de inte kommer slåss i bottnen länge till.

Citat:
Är detta insatsen som gäller? Fick känslan av att så långt i texten rankade du den till 4/5 men eftersom det kommer mer info så kan man spela den ännu högre.

Skriv gärna o "ranka" spelet i insatsen genom att skriva t.ex. "4/5", "7/10" för "23" säger iaf inte mig mycket då jag inte kan få ut exakt vad en unit skulle kunna vara ur ditt spread.

Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart i din text men klockan är 1 på natten och det är dags att sova

Välskriven rek som vanligt, keep it up!

Senast redigerad av Talys den 2011-02-09 klockan 07:01.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-09, 16:13   #66
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av talysbajare Visa inlägg
Spoiler:

Är detta insatsen som gäller? Fick känslan av att så långt i texten rankade du den till 4/5 men eftersom det kommer mer info så kan man spela den ännu högre.

Skriv gärna o "ranka" spelet i insatsen genom att skriva t.ex. "4/5", "7/10" för "23" säger iaf inte mig mycket då jag inte kan få ut exakt vad en unit skulle kunna vara ur ditt spread.

Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart i din text men klockan är 1 på natten och det är dags att sova

Välskriven rek som vanligt, keep it up!
Jag spelar den själv som 4/5 och det är väl där jag tycker det bör vara även om det kom lite extra bonus i slutet, men samtidigt tillhör det historieböckerna även om statistiken talar sitt tydliga språk. Men jag var kanske lite otydlig genom att lägga detta mitt i texten. Ska försöka vara tydligare i fortsättningen. Men jag är samtidigt väldigt ny med det här med unit, och spelar inte strikt efter det ännu utan det kommer inom kort för mig. Nu kör jag något liknande men benämner det, låg-mellan-hög med steg mellan dessa nivåer också. Så bettet på Köln kunde hamna mellan 18 och 26 tror jag hos mig. Nu blev det 23.
Gammal 2011-02-10, 15:02   #67
Banned

Standard

Så är det äntligen dags för skidskytte igen och vad som är än mer positivt är att i stort sett samtliga stora namn är med och tävlar efter att de hade uppehåll förra veckan. Jag har lite snabbt gått igenom startlistan och de mest intressanta namnen för mig är Sumann, Greis, Peiffer och Tcherezov men det är väl tveksamt ifall det finns spelvärde på någon av dessa. Hoppet står till att Fourcade och norrmännen blir överbetrodda. Jag ska snart analysera igenom startlistan än mer för att hitta några bra spel åtminstone.

De senaste dagarna har gått väldigt lite plus och det har känts som att jag står och trampar vatten i en tunna. Ett par riktigt dåliga spel har jag dessutom lagt som jag är besviken på mig själv över. Men det blir väl så ibland, och det är bara att hålla munnen stängd i väntan på att bytet ska simma framför munnen innan vi klipper nästa smakliga odds.

2011-02-13 15:30BundesligaKöln vs Mainz 1 FT 23 2.500

Här ovan är ett av de mer attraktiva spelen i helgen anser jag. Jag har skrivit en rek tidigare så det gör jag ej nu. Vidare sa jag direkt efter Dortmunds senaste match att nästa lag de möter kommer få ånga att Neuer i Schalke var en fantom som räddade allt senast. Bara att hoppas att landslagsspelet inte har något med kommande utgång att göra men det blir spel på Dortmund i olika kombinationer och det mest intressanta spelet jag lagt är följande.
2011-02-12 18:30BundesligaKaiserslautern vs Dortmund -1.5 FT 12 2.900
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dompa (+3)
Gammal 2011-02-10, 15:19   #68

Sharp$: 567
Standard

[QUOTE=rovfisken666;104379]Så är det äntligen dags för skidskytte igen och vad som är än mer positivt är att i stort sett samtliga stora namn är med och tävlar efter att de hade uppehåll förra veckan. Jag har lite snabbt gått igenom startlistan och de mest intressanta namnen för mig är Sumann, Greis, Peiffer och Tcherezov men det är väl tveksamt ifall det finns spelvärde på någon av dessa. Hoppet står till att Fourcade och norrmännen blir överbetrodda. Jag ska snart analysera igenom startlistan än mer för att hitta några bra spel åtminstone.

Inväntar din analys med spänning!

Det ryktas att Svendsen är inne i en tung träningsperiod, finns det något värde i att spela mot honom?
Dompa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-10, 16:52   #69

Sharp$: 118
Standard

rovfisken666, hojta till om du hittar någon intressant H2H på bet365.
Jag kan inte riktigt bestämma mig
bowser är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-10, 16:58   #70
Banned

Standard

Drygt timmen kvar till start i herrarnas 10km sprint i Fort Kent. För mig låter det lite som Fort Knox och jag målar upp lite bilder i huvudet hur det kommer kommer att se ut men inom ett par minuter så har jag studerat hur banan faktiskt ser ut. Det kommer vad jag vet vara en tyngre bana i dag än förra veckan i Presque Isle. Samtidigt kommer skjutvallen vara mycket mer skyddad mot vindarna så det kommer bli mindre slumpartat i dag.

Banan ser ut att vara en tekniskt krävande samt en del upp och ner vilket också kräver mer skills inom skidåkningen. Så jag antar att de bättre skyttarna i dag inte har samma fördel som de normalt har. Det gäller att hitta åkstarka löpare. Banan känns också väldigt hård pga det kalla värdet så det blir inte så tungåkt dock. Dessvärre fick jag inte se hela banan då jag inte hittar del två utan jag får nöja mig med del ett.

Det kommer som sagt även vara kallt, runt 16 minusgrader sägs det och det är ungefär vad det var när det tävlades i Östersund, men det är ju drygt två månader sen och det är för mycket som kan blandas in för att se något av värde vad gäller temperaturen här. Det enda intressanta den här säsongen som jag hittat är att Jabov Fak presterade bra i Östersunds samtliga tre tävlingar. Fyra norrmän var också bland de sex bästa men det är väl inget jag tycker vi ska väga in allt för mycket.

Nu är det på andra sidan Atlanten det tävlas och formen är annorlunda mot tidigare och det är mindre än tre veckor kvar till VM då det blir extra viktigt att prestera bra. Samtidigt så är varje tävling i världscupen med i sammanräkningen så jag tror inte någon tar lätt på uppgiften men som Dompa skriver ovan så finns det en del åkare som ligger i en hård träningsfas vilket gör att resultaten blir sämre nu för att sedan lätta på träningen och hamna i en formtopp lagom till VM. Det är svårt att sia om vilka som tränar absolut hårdast nu men jag förväntar mig att de flesta tränar hårdare just nu, men en liten hint får vi ifall vi tittar på de som stod över förra veckans tävlingar. Där har vi de som siktar mot VM och tränar som hårdast nu. Det österrikiska laget hade dock en del problem med sjukdomar om jag nu minns rätt.

För mig känns följande namn intressanta, Tcherezov, Peiffer och efter dessa även Sumann och Greiss - och detta utan att studerat närmare på oddsen. Tcherezov är i riktigt bra form just nu. Han har ej vunnit den här säsongen ännu men gör det riktigt bra på skidorna och med tanke på att han körde förra helgen så ligger han kanske inte i lika hård träning som övriga - men detta är endast spekulationer. Då ser jag bra värde med odds över 10 som vinnare på Betfair. Peiffer är också i riktigt bra slag och det förvånar inte mig ifall han åter igen är med och slåss i den absoluta toppen. Att han inte vann jaktstarten berodde enbart på nerver även om det fanns en del vind också på vallen, men det är skillnad på man mot man och som på sprinten individuell start. Greis spelas lite med mitt hjärta tror jag då jag gillar hans trötthet i ansiktet redan efter 200 meter men likväl sliter han hela loppet, men jag vill inte spekulera i hans spelvärde av min färgade åsikt här. Sumann tycker jag dock har värde ifall man får 35 eller över. Men det är svårt det här med vinnare och man träffar så sällan rätt att det känns som att man är en vinnande spelare så jag riktar in mig mer på H2H även om jag spelar en del vinnare.

Bästa H2H enligt mig följer nedan.

2011-02-10 17:30World CupAndreas Birnbacher vs Simon Fourcade H2H ANNAT 15 1.850

2011-02-10 17:30World CupVincent Jay vs Andreas Birnbacher H2H ANNAT 13 2.010

Andreas Birnbacher visade fin form senaste veckan även om det saknades en del stora namn i tävlingen och han har faktiskt presterat bättre än både S Fourcade och V Jay totalt den här säsongen i de tävlingar där de samtidigt har ställt upp. Jag hinner dessvärre inte gå igenom resultat för resultat men detta är de bästa spel jag hittat i dag. Birnbacher mot S Fourcade hittas på pinnen till 1.971 där jag också lagt ett litet bet på Birnbacher. Spel med medelinsats som max.

Inför damernas tävlingar i morgon kommer en djupare analys och jag anser att det är lite enklare att hitta godbitar där med tanke på väder och bana.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-10 klockan 19:54. Anledning: Medelinsats
Gammal 2011-02-10, 17:09   #71
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bowser Visa inlägg
rovfisken666, hojta till om du hittar någon intressant H2H på bet365.
Jag kan inte riktigt bestämma mig
Svårt att hitta värde där tycke rjag men eventuellt det som ligger närmast till hands är väl som jag skrivit Birnbacher före Jay i H2H. Jay skjuter normalt säkert och får skapliga placeringar alltid, men jag tycker att han sett klart sämre ut på slutet samtidigt som Birnbacher varit en positiv injektion för mig. Så där kan jag se lite värde.

Jag funderade länge på Terje Boe före Martin Fourcade också eftersom det erbjuds dubbla pengarna där och jag har inte beslutat mig själv för spel där ännu men det känns också intressant. Men det är lite svårbedömt då Boe har presterat sämre än väntat på slutet samtidigt som Fourcade inte sviktar så mcyket - dock sköt han bort sig helt sist men det berodde mycket på vinden. Men Boe leder både sprintcupen och den totala världscupen jämfört med Fourcade som ligger sjua resp. trea. Nä, det lutar spel här också.

Spel med medelinsats som max.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-10 klockan 17:12.
Gammal 2011-02-10, 17:13   #72

Standard

Underbart! Tänkte också lira Boe, så nu blir det 2 spel då!
Alltid kul att ha något att följa framför TVn
Gammal 2011-02-10, 17:36   #73
Banned

Standard

Verkar som att Peiffer inte ska starta i dag. Märkligt, har inte hört något om det!
Gammal 2011-02-10, 18:31   #74

Standard

Stort tack! Birnbacher satt lätt i och med Fays dålig skytte i liggande.

Boe vs Fourcade blev en riktig jävla rysare, fan vad jag jobbade på upploppet! =)
4 tiondelar hade vi på rätt sida om oss <3
Gammal 2011-02-10, 18:47   #75
Banned

Standard

Så de flesta i skidskyttet i mål och jag kör en snabb summering och så kommer en lite mer djupgående analys senare när jag vilat och fått i mig lite mat. Men mina vinnarspel sköt bort sig och jag är inte nöjd med deras prestation (säger jag hemma i min soffa) men mina H2H gick riktigt fint och jag får nog kolla upp de lite närmare för det känns som jag haft bråttom och gjort något fel någonstans då min sheet ser märklig ut i ett rent "förlustspel". Någonstans har jag tryckt fel här.

Under loppet så erbjuds det riktigt fina odds live men jag var några sekunder sen på flera riktiga välstekta sparvar som endast skulle flyga in i min mun. Jag plussar rätt fint på skidskyttet men jag dunkade hela 100 € på att Boe skulel ta en medalj när Böhm hade skjutit samt tappat fram till första tid efter stående. Dock syns inte detta i tv utan det följs enklast på sajten för IBU. Oddset på 1.50 där känns överodds så det finns inte. Återigen så går livespelen riktigt bra. Nu blir det mat och senare så får jag gå igenom allt och uppdatera mitt sheet då det finns en del livespel som ska in där.

Jacov Fak topp sex är jag nöjd med, men dock räcker inte spelet till vinst ändå.
Stängt ämne

td