Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-04, 02:09   #46
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Redan i dag lägger jag in lite tidiga tankar om över- och underspel. Jag har inte fått mina spel matchade ännu men det gör inte så mycket eftersom jag är beredd att köpa samtliga till lägre odds än vad jag begärt. Eftersom det inte är matchat och spelat ännu så kan jag inte lägga upp några fina linjer här som jag själv gillar när jag är i andra speldagböcker. Men här kommer mina tankar.

Cruz Azul - Jaguares Chiapas i mexikanska ligan känns som målglatt redan på första tanken. Jag gillar båda dessa lag och kanske blir jag lite färgad av det. Jaguarerna har stundtals ett virvlande anfallsspel där det känns som det kan blåsa upp till orkan när de dansar runt. Och Cruz Azul känns allmänt bra och starka framåt. Tittar vi sen på lite statistik så har Cruz Azul i sina fyra matcher hittills spelat 4-1, 0-3, 3-3 och 4-0 samt har Jaguarerna spelat 1-0, 2-2, 0-2 och 1-2. Utöver de har de två vinster med 2-0 i Copa Libertadores mot Alianz Lima från Peru. Målglatt även på pappret alltså I de inbördes möten mellan lagen de senaste säsongerna så har matcherna slutat med följande resultat. Senaste matcherna stör överst. Fem av åtta är med överresultat och kollar vi snittet uppnår de 2.875 så visst synar vi odds runt 1.90 till helgen.

Chiapas 2 - 3 Cruz Azul
Chiapas 0 - 1 Cruz Azul
Cruz Azul 0 - 2 Chiapas
Chiapas 3 - 3 Cruz Azul
Cruz Azul 4 - 1 Chiapas
Cruz Azul 2 - 1 Chiapas
Chiapas 1 - 0 Cruz Azul
Chiapas 1 - 2 Cruz Azul


Övriga två matcher har jag inte grävt ner mig i statistik ännu men lämnar mina tankar redan nu ändå, då det i den ena matchen har lite andra förutsättningar.

Newcastle - Arsenal är matchen där jag har mitt favoritlag "skatorna" spelandes. Jag var så sjukt besviken på dem i veckan när de förlorar med 1-0 borta mot Fulham men de spelade inte speciellt bra heller. De hade mycket boll rullandes i mittfältet under första halvlek men förvaret var rätt darriga och det är varningen i matchen där jag ändå lägger ett underspel. Sist de möttes lyckades Newcastle överraskande vinna efter att Carroll nickat in en frispark som inlägg från halva plan ungefär. Minns dessvärre inte hur matchen i övrigt såg ut men det blev bara ett mål. Och på sistone har det varit målsnålt när Newcastle har spelat även om det tidigare under säsongen var rena bingodragningen när antalet mål skulle ropas ut, Bertil 5 och Bertil 6 hördes bland annat. På slutet har det egentligen enbart varit ett mål i varje match ifall vi nu inte räknar med att Newcastle haft tankarna på puben innan domaren blåst av och det var sena kvitteringar av både Sunderland och Tottenham. Arsenal imponerar inte heller vidare även om lite turligt lyckades vända mot Everton hemma sist. 1-1 borde den matchen ha slutat. Så två lag som har svårt med målskyttet väger över även om det kan darra i Newcastles backlinje - även om Enrique känns stabil. Newcastle fick sin anfallare Ameobi skadad sist också och anfallarna Best och Ranger som spelade sen känns som rena elvispen i sirap, det går inte lika forts om det borde. Så underspel till 2.00 tas direkt.

Chelsea - Liverpool är den sista matchen och överspelet här baserar jag helt och hållet på att bägge lagen har värvat anfallare, och anfallare med skärpan på topp som vill prestera är extra giftiga än ifall de har en säker plats och spelar match ut och match in och det är en transportstrecka inför nästa säsong då strecken inte är realistiska att passera vaken upp eller ner. Chelsea börjar hitta formen och då går det undan i anfallet och även om de dippar så finns Liverpool på andra sidan så hur ska detta inte kunna bli ett målkalas? Och att det erbjuds 2.00 in odds gör att jag definitivt tar detta.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 21:50. Anledning: Skrivit Arsenal istället för Newcastle om Ameobi
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 02:27   #47
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Chelsea - Liverpool är den sista matchen och överspelet här baserar jag helt och hållet på att bägge lagen har värvat anfallare, och anfallare med skärpan på topp som vill prestera är extra giftiga än ifall de har en säker plats och spelar match ut och match in och det är en transportstrecka inför nästa säsong då strecken inte är realistiska att passera vaken upp eller ner. Chelsea börjar hitta formen och då går det undan i anfallet och även om de dippar så finns Liverpool på andra sidan så hur ska detta inte kunna bli ett målkalas? Och att det erbjuds 2.00 in odds gör att jag definitivt tar detta.
Kan vara bra att ha i åtanke att historiskt sett så är det alltid väldigt målsnålt mellan dessa två klubbar i PL-sammanhang.

H2H (endast PL-matcher, ej räknat in inhemska cuper och europacup-matcher). Senaste 10 matcherna har gått u2.5 och de 7 senaste @Stamford Bridge har slutat u2.5. 15/21 senaste är u2.5 och @Stamford Bridge har 7/9 slutat u2.5.

Se matchresultaten nedan:

Spoiler:
07.11.2010 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
02.05.2010 PR Liverpool FC 0-2 Chelsea FC
04.10.2009 PR Chelsea FC 2-0 Liverpool FC
01.02.2009 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
26.10.2008 PR Chelsea FC 0-1 Liverpool FC
10.02.2008 PR Chelsea FC 0-0 Liverpool FC
19.08.2007 PR Liverpool FC 1-1 Chelsea FC
20.01.2007 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
17.09.2006 PR Chelsea FC 1-0 Liverpool FC
05.02.2006 PR Chelsea FC 2-0 Liverpool FC
02.10.2005 PR Liverpool FC 1-4 Chelsea FC
01.01.2005 PR Liverpool FC 0-1 Chelsea FC
03.10.2004 PR Chelsea FC 1-0 Liverpool FC
07.01.2004 PR Chelsea FC 0-1 Liverpool FC
17.08.2003 PR Liverpool FC 1-2 Chelsea FC
11.05.2003 PR Chelsea FC 2-1 Liverpool FC
06.10.2002 PR Liverpool FC 1-0 Chelsea FC
24.03.2002 PR Liverpool FC 1-0 Chelsea FC
16.12.2001 PR Chelsea FC 4-0 Liverpool FC
08.05.2001 PR Liverpool FC 2-2 Chelsea FC
01.10.2000 PR Chelsea FC 3-0 Liverpool FC

Senast redigerad av Overkill den 2011-02-04 klockan 02:29.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 02:55   #48
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Kan vara bra att ha i åtanke att historiskt sett så är det alltid väldigt målsnålt mellan dessa två klubbar i PL-sammanhang.

H2H (endast PL-matcher, ej räknat in inhemska cuper och europacup-matcher). Senaste 10 matcherna har gått u2.5 och de 7 senaste @Stamford Bridge har slutat u2.5. 15/21 senaste är u2.5 och @Stamford Bridge har 7/9 slutat u2.5.

Se matchresultaten nedan:

Spoiler:
07.11.2010 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
02.05.2010 PR Liverpool FC 0-2 Chelsea FC
04.10.2009 PR Chelsea FC 2-0 Liverpool FC
01.02.2009 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
26.10.2008 PR Chelsea FC 0-1 Liverpool FC
10.02.2008 PR Chelsea FC 0-0 Liverpool FC
19.08.2007 PR Liverpool FC 1-1 Chelsea FC
20.01.2007 PR Liverpool FC 2-0 Chelsea FC
17.09.2006 PR Chelsea FC 1-0 Liverpool FC
05.02.2006 PR Chelsea FC 2-0 Liverpool FC
02.10.2005 PR Liverpool FC 1-4 Chelsea FC
01.01.2005 PR Liverpool FC 0-1 Chelsea FC
03.10.2004 PR Chelsea FC 1-0 Liverpool FC
07.01.2004 PR Chelsea FC 0-1 Liverpool FC
17.08.2003 PR Liverpool FC 1-2 Chelsea FC
11.05.2003 PR Chelsea FC 2-1 Liverpool FC
06.10.2002 PR Liverpool FC 1-0 Chelsea FC
24.03.2002 PR Liverpool FC 1-0 Chelsea FC
16.12.2001 PR Chelsea FC 4-0 Liverpool FC
08.05.2001 PR Liverpool FC 2-2 Chelsea FC
01.10.2000 PR Chelsea FC 3-0 Liverpool FC
Jo, jag trodde inte att dessa öste in mål mot varandra för då skulle oddsen inte stå där de gör. Normalt vill jag väga in statistik en del men det är ingen sanning även om den aldrig kommer att ljuga historiskt sett. Men förutsättningarna är att bägge lag har värvat anfallare som ska göra mål. Det känns som att de inte går in i den här matchen för att hålla nollan och hoppas på ett mål framåt för tre poäng, men detta är enbart mina funderingar. Antagligen spelar väl inte Carroll, och Suarez vet jag inte om det blir någon succé för men det andas optimism i bägge klubbar just nu och Europaspel är siktet. Väger vi in dessa parametrar så känns det som statistiken får stå tillbaka den här gången. Hade de mötte för tre veckor sen hade underspelet varit givet - nu kommer det brinna på Stamford. Tillägget Bridge kommer att tas bort 2022

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 02:58.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 03:04   #49
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Jo, jag trodde inte att dessa öste in mål mot varandra för då skulle oddsen inte stå där de gör. Normalt vill jag väga in statistik en del men det är ingen sanning även om den aldrig kommer att ljuga historiskt sett. Men förutsättningarna är att bägge lag har värvat anfallare som ska göra mål. Det känns som att de inte går in i den här matchen för att hålla nollan och hoppas på ett mål framåt för tre poäng, men detta är enbart mina funderingar. Antagligen spelar väl inte Carroll, och Suarez vet jag inte om det blir någon succé för men det andas optimism i bägge klubbar just nu och Europaspel är siktet. Väger vi in dessa parametrar så känns det som statistiken får stå tillbaka den här gången. Hade de mötte för tre veckor sen hade underspelet varit givet - nu kommer det brinna på Stamford. Tillägget Bridge kommer att tas bort 2022
Absolut, historik är aldrig hela sanningen men det visar en del.

Det jag fetmarkerade i din text, där svarar du egentligen själv varför det lutar åt en målsnål match. Inget av lagen har egentligen råd att tappa poäng, lär bli tillknäppt med två målvakter i världsklass i de båda kassarna.

Lycka till hur du än gör.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 13:49   #50
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

2011-02-04 Björn Ferry - Arnd Peiffer (World Cup)


Datum: 2011-02-04
Tid: 15:30
Sport: Skidskytte
Land: Annat
Liga: World Cup
Match: Björn Ferry - Arnd Peiffer

Spel: Arnd Peiffer H2H
Insats: 10
Odds: 2.14
Bolag: Betfair

Motivering:
Nu skulle jag gjort det lite snyggt för er men jag vet i trädkronorna hur jag får fram SpelID så det blev en traditionell och tråkig Rek istället.

H2H mellan ovanstående känns som liten fördel Peiffer som blir mer och mer stabil i skyttet och han åker riktigt bra i spåret. Ferry blandar och ger i sina tävlingar, så att Ferry hamnar utanför topp 20 ser jag som relativt vanligt men det är av mindre betydelse nu. Varför spelar jag då Peiffer på en spiint mot Ferry?

Före jul har Ferry 2-1 mot Peiffer och efter jul har Peiffer 2-1 mot Ferry så rent statistiskt känns det jämnt mellan dessa. Peiffer har ett stolpskott medan Ferry har två, dvs usla resultat.

I den totala Världscupen ligger Peiffer precis före Ferry, de innehar plats sex och sju medan i sprintcupen ligger Peiffer sexa och ferry på plats tretton.

Så relativt jämnt mellan dessa men får jag odds över 2.00 på Peiffer är det spelat i sömnen och jag skulle t o m gå så lågt som runt 1.85 på det här spelet.

Vad anser jag mer är till fördel för Peiffer? Jo, så länge det inte blir snöoväder mitt i loppet så att Ferry redan har tagit sig i mål från startposition 1 så har Peiffer en fördel att kunna gå på övriga tävlandes resultat och vet vad som krävs för att placera sig tillfälligt etta, medan Ferry endast kan köra sitt lopp och hinner få några startandes tider. Björn Ferry är dessutom - enligt mig - klart mycket bättre man mot man så masstart eller jaktstart passar honom klart bättre, då tar den svenska motorsågen fram sitt rätta virke. Ferry har dock en seger in sprint den här säsongen så han har redan gjort sitt. Det kan sluta topp 10 men det kan också bli plats 57 om han har en dålig dag och är sur, eller njae kanske inte 57 i dag då startfältet är skralt.

Enda osäkerhetstecknet är hur de står formmässigt efter två veckors uppehåll och resa till andra sidan Atlanten. Jag anser ändå att spelet kan göras med hög insats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Appelzor (+1), Dompa (+3)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 21:34   #51
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Skidskyttet gick bra i dag även om jag klantar bort mig och borde haft vinnarspel på bägge, men den ena såg jag inte och den andre var jag sniken på oddset. Men formen håller i sig och speciellt livespelet fungerar fint då folk är som galna i att spela favoriter som skjutit klart fastän att de inte gjort det speciellt bra.

Vad har annars hänt i dag då? Troja gjorde att jag plussade på Allsvenskan i dag även om Växjö inte lyckades vinna förrän på ÖT. Men allt kan inte sitta så jag har huvudet högt fortfarande och självförtroendet fungerar. En märklig sak just nu är att jag knappt har några spel igång. Normalt har jag fullt upp med att rätta spel och se på matcher men i dag har det varit lugnt. Dels gick mycket tid till skidskyttet och sen har internet strulat alldeles för mycket.

Men jag ska gå igenom vad det finns för matcher nu men tveksam ifall det blir något spel. Jag har lagt in lite spel på Betfair som ännu inte är matchade till nattens NHL, så det blir att jag kommer att se en av dessa matcher tror jag ifall jag inte tar coh sover istället.

Det mest komiska just nu är min form på att spela överspel. I de fem senaste matcherna har det varit 0-0 i HT och resultaten har varit 0-0, 0-3, 0-0, 1-0 samt 1-1. Tre av dessa mål kom i nittionde minuten eller senare och samtliga har kommit efter den 65:e minuten. Men inte ger jag upp för det, nu närmast gäller det Chelsea - Liverpool på söndag men det kräver att jag får vad jag begärt, nämligen 2.10 på Betfair. Så ta rygg ifall ni vill ha målsnåla matcher att följa. Ja, tur inte allt spel varit lika bedrövligt men det är nog en viktig sak att få dåliga serier inom någon marknad för att lära sig mer och utvecklas som spelare. Men självklart ser jag hellre grönt på allt.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-04, 21:47   #52
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 908
Standard

Hänger på med Newcastle - Arsenal u2,5 till 2.
keffok är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-05, 03:53   #53
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Spännande detta med över- och underspel. Sjätte spelet i rad jag lagt nu där det varit 0-0 i paus. Nu i natt är det enda underspelet av dessa och det känns bra. Gick igenom en massa stats på den och tänkte ta upp den i chatten men blev osäker på mig själv då jag inte känner lagen alls som spelar, utan det var enbart på stats spelet gjordes. Förra säsongen slutade deras sammanlagda 54 matcher med hela 39 matcher med max två mål och i år har det ena laget startat med fyra raka 1-0 förluster samt har deras senaste åtta inbördes möten slutat med sex matcher med max två mål och snittet har varit 1.75 per match. Oddset var 1.76 så i sista minuten valde jag att ta det.

I morgon så smäller det igen med massor av matcher men har inte hunnit gå igenom allt riktigt. Det jag fokuserar på är skidskyttet nu och i morgon är det mixstafetten vilken är lika underhållande som övrigt skidskytte. Överlägset bästa sporten att följa måste jag säga. För basket gäller motsatsen, det mest meningslösa spelet som uppfunnits och ungefär 20 gånger värre att titta på. Det känns lite cirkus över det hela, och det ser jag inte heller på. Egentligen kan all sport i USA lägga ner då det inte är idrott utan enbart en stor fet pengaindustri som är meningslös. Egentligen är väl all idrott meningslös så länge det inte är den egna konditionen vi pratar om. Hur kommer någon med idrottsintresse på att ha stängda ligor där inget lag kan ramla ur, och hur kommer denne någon med idrottsintresse i så fall på att det ska spelas över 80 matcher i en grundomgång innan slutspelet kan börja? Självklart är det ingen med idrottsintresse utan en person med stor förkärlek till pengar, absolut smart. Men nog om det, det kan låta som jag är sur i kväll men inte alls, förutom att jag sett en meningslös basketmatch i natt. Fr o m nu ser jag hellre matcher i chilenska ligan vad gäller fotboll.

Skidskytte var det ja. Jag hittar inga odds just nu på någon sajt men redan nu kan jag säga hur det kommer att sluta ifall det inte blir några ändringar i startuppställningarna.

Ryssland står som segrare och därefter slåss Frankrike, Tyskland och Italien om de övriga två medaljerna. Normalt spelar jag aldrig favoriter i skidskytte men får jag odds runt 2.00 på Ryssland så åker degen in. I stafett är det lite annorlunda eftersom det är klart svårare att få straffrundor då varje åkare har tre extra skott på varje skjutning innan giljotinen faller. Men det blir svårt att hitta spelvärde i morgon men jag ska ge det ett försök åtminstone.

I fotbollsmatchen mellan Necaxa och M Morelia står det fortfarande 0-0 men den chansen som nyss uppkom var det sjukaste jag sett någon missa. Egentligen var det ingen miss men bollen studsade likt en flipperkula i straffområdet efter att målvakten blivit helt bortspelad och det egentligen var öppet mål. Bortalaget har två röda och hemmalaget pressar för att göra första målet för säsongen men det ser svårt ut för dem. Knappt fem minuter kvar.

Nästa lag Dortmund möter kommer att få sota för att Neuer gjorde en stormatch i dag. Nu gäller det bara att lägga detta på minnet för det är Kaiserslautern på¨tur ifall jag nu inte minns fel. Ska vi gissa på fyra mål?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-05, 17:06   #54
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Vad ska jag skriva! Bästa fotbollsmatchen i år helt klart. Mitt underspel gick fullständigt åt bergstopparna på Himalaya men vad gör det när klubben som hjärtat slår för hämtar upp 0-4 till 4-4 på St James Park mot Arsenal? En bonus på detta var att jag tänkte spela Newcastle när det stod 0-3 men då kom 0-4 och då slog jag av streamen. När Arsenal sen fått ett rött och Newcastle reducerat på straff till 1-4 så började jag titta igen. Newcastle spelade bra och det blev ett bet med hjärtat på ett kryss i matchen till 110 i odds. När tvåan kom så fick det även bli ett litet hjärtebet på seger för Newcastle, men här var det också värde i det momentum som Newcastle befann sig i. Sen slutar det 4-4 och jag är supernöjd med Newcastle spel i det rus de befann sig i. Att spelet sen också gick in ses nästan mer som en bonus.

Var det skidskytte i kväll? *pustar ut* Jag ska nog kunna ladda om batterierna faktiskt!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-05, 18:16   #55
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Har tänkt en del på detta att försöka hitta ett system för att spela mot det laget som tar ledningen live. Frågan är om det finns ett generellt svar på vilka sorters matcher som det är lönande att göra detta i. Även om minnet är selektivt så kan jag se att det händer väldigt ofta, men det lär inte hända så ofta att det skulle vara ev plus att göra det i samtliga matcher.

Jag har haft detta i tanke ett längre tag men det känns extra aktuellt när matcher som Newcastle - Arsenal slutade 4-4 efter 0-4 i HT samt att Bayern München leder med 0-2 borta över Köln men tappar den matchen. Nu vann inte Newcastle men vändningen var ändå enorm men Köln kunde köpas till 400 i odds. Liknande spel är klart ev minus hos traditionella bookmakers då dessa är extremt fega på vändningar. Bl a på Tipico så hade ett spanskt (tror jag) lag ledningen med 5-0 i 60:e minuten på hemmaplan och lika gav 300 och bortaseger 900, vilket jag känner är i snålaste laget

Finns det någon som läser här inne som haft liknande tankar att spela mot det laget som leder? redan från 1-0 och liknande då. Vilka matcher lämpar det sig bäst i?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-06, 00:46   #56
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

I väntan på att någon med befogenheter att ändra så att jag kan redigera mitt första inlägg så skriver jag ner mina regler här så länge. Ifall jag inte kan redigera mitt första inlägg så får jag väl skapa en ny speldagbok men det känns ju lite meningslöst.

I dag har jag en spelkassa fördelad på två ställen där det på ställe A finns runt 500 € och på ställe B runt 200 €. Vid den mindre kassadelen så jobbar jag i stort sett enbart för att få loss min bonus. Därefter så kommer jag se till att ha konto hos de flesta bookmakers samt se till att återuppta mitt användande av Moneybooker. Då kommer jag även att se det hela som en enda kassa, där jag vid tillfälle kommer att sätta undan en del för att jobba in en bonus etc. Men målet är att ha en enda kassa och jobba med unit som enhet för mina bet.

Jag har bestämt mig för att använda ett unitsystem 1-10 där varje unit motsvarar 0.5% av min bankrulle - som för närvarande är runt 500 €. "bonusrullen" kommer att jobba självständigt men ungefär med samma metod tills pengarna är fria att röra. Kanske tänker jag fel nu men jag mottager gärna kommentarer som sagt.


Lista över satsningar med olika unit.

1u
-Högoddsare, över 50.00
-Nya marknader
-Marknader där jag känner mig osäker

2u
-Högoddsare, över 15.00
-Nya marknader
-Nya spelformer

3u
-Mellanodds, över 10.00
-Beprövade marknader, men osäkra
-Okända och halvblinda ryggar

4u
-Standardbet med liten edge
-Kända ryggar i okända marknader
-Odds från 1.70

5u
-Standardbet i marknad/spelform med förväntad utgröning
-Odds från 5.00


6u
-Standardbet med skaplig edge
-Kända ryggar i beprövade marknader
-Odds från 1.75

7u
-Standardbet med bra edge
-Odds från 1.60 till 8.00

8u
-Standardbet med säker edge
-Odds från 1.50 till 5.00

9u
-Kända ryggar i egen marknad, med egen analys
-Odds från 1.50 till 4.00

10u
-Extraordinärt bet med superb edge
-När kalkondrevet går
-Odds från 1.50 till 2.80
-Allt övrigt som måste dunkas (ej tiltdunkar)


Reglerna kommer självklart omarbetas allt eftersom, mitt mål är som sagt att bli bäst och på resan dit kommer jag lära mig väldigt mycket som kommer påverka reglerna.

Ovanstående ska börja gälla från när jag har skaffat tillräckligt många bookmakers samt låst upp de jag för några år sen låste.
Jag har nyss kollat in mitt moneybookers och där fanns det cash, så kan det vara när jag inte använt det på nästan 1½ år. Så nu ska jag få ordning på allt detta och sen ska moneybookers vara min centrala plats för bankrullen.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-06 klockan 04:25.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-06, 00:58   #57
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Vad ska jag skriva! Bästa fotbollsmatchen i år helt klart. Mitt underspel gick fullständigt åt bergstopparna på Himalaya men vad gör det när klubben som hjärtat slår för hämtar upp 0-4 till 4-4 på St James Park mot Arsenal? En bonus på detta var att jag tänkte spela Newcastle när det stod 0-3 men då kom 0-4 och då slog jag av streamen. När Arsenal sen fått ett rött och Newcastle reducerat på straff till 1-4 så började jag titta igen. Newcastle spelade bra och det blev ett bet med hjärtat på ett kryss i matchen till 110 i odds. När tvåan kom så fick det även bli ett litet hjärtebet på seger för Newcastle, men här var det också värde i det momentum som Newcastle befann sig i. Sen slutar det 4-4 och jag är supernöjd med Newcastle spel i det rus de befann sig i. Att spelet sen också gick in ses nästan mer som en bonus.

Var det skidskytte i kväll? *pustar ut* Jag ska nog kunna ladda om batterierna faktiskt!
Varför bokade du inte arsenal istället? måste ju ha stått i 1.01-1.05 typ?
Och hur länge sitter du kvar innan du grönar med en 110taggare?
geson är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-06, 01:38   #58
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Varför bokade du inte arsenal istället? måste ju ha stått i 1.01-1.05 typ?
Och hur länge sitter du kvar innan du grönar med en 110taggare?
Skulle aldrig få för mig att boka Arsenal i det läget när oddsen är över 100 kryss. Minna inte exakt vad Arsenal stod i faktiskt men ifall de stod i 1.02 är det ju felaktigt att boka då det betyder att du får 110 i odds på både kryss samt seger för Newcastle, vid läget jag bokade stod nog seger för Newcastle i 350 kan jag tänka mig. Jag gick in på seger för Newcastle efter att de gjort 2-4 reduceringen.

Det är väl oftast mer fördelaktigt att laya när oddsen har stor skillnad då 1.02 vid tvåvägs betyder 60 i fall du layar det andra istället. Så är det riktiga oddset där kanske 75 istället. Men det flyttar sig inte till 1.01 på den andre för då är det 110 i odds på det höga och det riktiga där var ju 75 som exempel. Shit vad rörigt detta inlägg kändes.

Förstod jag dig rätt?


EDIT: Missade din andra fråga. Jag väntade till krysset infann sig och sen köpte jag Arsenal med 30 € till 6.8 i odds tror jag det var. Men tidigare har jag fegat mycket mer när jag grönar ut och säljer av i omgångar men jag kommer att ändra mitt spelande lite där. Vissa saker komme rjag köpa i syfte att sälja av medan jag oftast kommer (som nu med krysset) köpa för att behålla och sen blir det endast i slutet som det säljs av så det inte kostar för mycket, t ex när 110-taggaren har blivit en 1.4-taggare istället. Tidigare har jag sålt av vid 4-8 redan, ofta för att rädda tillbaka insatsen bara.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-06 klockan 01:42. Anledning: EDIT
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-06, 02:19   #59
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

TROLL
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-06, 02:22   #60
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
TROLL
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td