|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-19, 16:04 | #46 |
Ärligt talat så förstår jag inte mycket av den här diskussionen. Förra säsongen lade han 157 spel (ROI 131.84 %) och med startkassan 100 så ökade den till 345. Då med insatsen 5 på en överväldigande majoritet av spelen.
Problemet, om det nu är något problem, är att han började om med en ny kassa i stället för att fortsätta på den gamla. Om han gjort så och fortsatt med 5 som insats så hade kassan legat på 297 (Ni som är frälsta på ROI kan säkert räkna ut den själva). Tror ni den här debatten hade uppkommit då? Och då han enligt egen utsago flatbetar https://www.sharps.se/forums/114749-post27.html så blir diskussionen än mer svårbegriplig. Bara det finns värde i spelen så är väl antal sheets och summan under "Insats" av underordnad betydelse. Eller? Sen det här med att bygga rulle! Av dom yrkesspelare (om nu det är målet) jag känner till så är det ingen som gjort som det förespråkas här. Det vill säga börjat med nästan ingenting och med insatser därefter. RobinD togs upp som ett exempel då han med 7200 i startpott dubblat dessa på 1 månad och, om allt går väl, kommer ha 100K vid årets slut. Bra det men sen så ska han ju leva av något under tiden också. Sammanfattning då: Börja med lite pengar och spela för glasspengar fungerar inte för gemene man, om målet är att tjäna pengar. Det tar en massa tid som du kan ägna åt vettigare saker. Dom flesta har både jobb och familj och då kommer du varken ha tid eller lust att lägga ner möda på spel. Står du utan jobb och egen försörjning kan du givetvis lägga ner hur mycket tid som helst på spel. Men det förutsätter ju att någon annan försörjer den som sitter framför datorn om dagarna.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-04-19, 16:12 | #47 |
Alltid lika trevligt läsa dina vettiga svar Wagner
|
|
2011-04-19, 16:18 | #48 |
Sharpest
|
Wagner, problemet är att han går in med fel inställning. Förra året hade han en bra start vilket täckte upp de swings han upplevde senare och i slutet. Nu började han dåligt och plötsligt dog kassan på ett projekt som skulle vara i en 15x längre period.
Visst är det som du säger att de flesta bygger inte upp sin spelkassa från några tusen utan de trycker in mer pengar. Men har man nu inte mer pengar såsom Lemasive saknar så har han inget annat alternativ. Klagomålen kom nu eftersom han väljer att gå "allin" på djurgården trots att han hade 10u kvar i kassan eller liknande (ca 10spel) och få upp kassan till den ursprungliga. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1) |
2011-04-19, 16:22 | #49 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Eftersom du anger min rulle som exempel så är den rulle jag dubblat endast en del av min kassa. Sedan är det som KP och andra säger att man får ju kontinueligt fylla på rullen med vinster och egna insatser för att få den att växa. Att skylla dålig mm på att man har råd att stötvis förlora 10k för att hoppas att variansen någon gång gör rullen stor genom slaskande med för höga insatser. Sen att man dessutom motiverar sitt agerande med att man inte orka bygga rulle från en liten kassa men att man trots det behärskar spelteori. Klingar sådär i mina öron. Då kan man lika gärna supa upp pengarna, rygga någon räntetrippel eller allra helst skicka pengarna till något välgörande ändamål. Att lemssive skulle lägga ned så otroligt mycket tid på att reka ett par allsvenska matcher i veckan köper jag inte heller. Dessutom finns det gott om cappers som gör jobbet åt dig och du klarar dig fint på att lägga en timme om dagen istället om det passar bättre. |
|
2011-04-19, 16:38 | #50 |
Administrator
Sharp$: 25024NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Vad har förra säsongen, värde, summan av insats eller allt du tar upp med saken att göra?
Han ska sluta med betting för halva kassan är borta efter 1-12 efter ett par veckor av säsongen! Sen om det är värde i spelen, om han fortsatt på förra säsongen, flatbet insats eller allt är ju inte relevant. Visst säg att han forstatt med sina 300 units som han vann ifjol, ja då har han spelat med flatbet typ 13 unit per spel eftersom att halva kassan är borta, om man nu utgår ifrån att du säger, exakt alla kronor som vanns då fortfarande är med i spel. Troligen så har han väl haft roligt för vinsten och börjat om på ny kula nu och det gick för fort utför och det är en dålig väg att gå eftersom det i de flesta fallen tillslut går utför! Hur har dina yrkesspelare fått till sina rullar då, de gick all in fläskfilé på 5 matcher och sen hade de tur och kunde därefter spela med en bra rulle? Eller har de som vi säger kanske skjutit in mer pengar efter hand eller redan från start börjat med en bra rulle? |
2011-04-19, 17:48 | #51 | |
Citat:
Men i ärligheten namn så var det andra förutsättningar då. Köttbenen var både fler och fetare tidigare. Nu tror jag knappast det går att gå från knappt ingenting till ekonomiskt oberoende som man kunde tidigare. Men så länge det finns värde i spelen så ska det gå framåt. Förutsätter ju också att man inte slaskar bort pengar på mat och hyra under tiden. Lite det som är problemet. Man har helt enkelt inte råd att sitta hemma med för lite pengar snurrande i verksamheten. Och det viktigaste av allt. Värdet är överordnat allt annat. Dribblandet av insatser (inom rimliga gränser) är ett mindre problem. Inte så att jag förespråkar olika insatser. Men limiteringar och liknande kommer ju alltid drabba dom berörda. Säg att du lägger 1000 spel @ 500 kr och oddset är 2.20. Slantsingling så hälften av spelen sitter. Då kommer kassan öka med 50K. Så tar ni 10 kr i insats på hälften av spelen och 990 kr på resterande. Vi satsar totalt lika mycket men med vitt skilda insatser per spel. Hur kommer kassan utvecklas då? Vi utgår från att normalfördelningen kommer fördela insatser och utfall i lika stora högar. Alltså.. 250 spel @ 10 kr = Förlust 250 spel @ 990 kr = Förlust 250 spel @ 10 kr = Vinst 250 spel @ 990 kr = Vinst Ni kan ta vilka summor som helst och räkna på det. Så länge som totalsumman blir 1000 kommer utfallet bli det samma. Tar vi däremot oddset 1.95 i exemplet så kommer det gå åt helvete hur vi än dribblar med insatserna.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-04-19, 19:03 | #52 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Fick 4.40 på Djurgården på Bwin 5 min innan kickoff..... hoppas den sitter nu
|
2011-04-19, 20:52 | #53 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
|
2011-08-30, 22:38 | #54 | |
Spoiler:
Citat:
Men inte ett ord om korvätartävlingen.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5) |
||
2011-09-07, 23:35 | #55 |
Nån som har en länk till det där kvällstidningsuppslaget?
2011-09-08, 00:05 | #56 |
Hittar inget. Men detta kanske kan vara av intresse. https://www.sharps.se/forums/139412-post364.html
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3) |
|
2011-09-08, 00:38 | #57 | |
Citat:
En fråga till Lemasive, varför har du lagt ut de där filmerna? Hoppas du får bli rymdpirat någon gång, lev länge och frodas.
2011-09-08, 01:47 | #58 | |
Citat:
|
||
2011-09-08, 08:01 | #59 | |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Citat:
Skrev det på engelska för att låta coolare. |
|
2011-09-08, 11:31 | #60 |
Precis det svar jag väntade mig, delvis därför du skrev om arbetslös till "mångsysslare, skribent och capper på sharps" antar jag. Snyggt där.