Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-07-03, 19:19   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 325
Sharp$: 1536
Standard

Startodds under 1.85
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-04, 10:07   #17
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack ...

Just nu tar jag lärdom av hur variansen spelar mig ett spratt med min metod.
Beslutat att simulera 450+ lagda spel.

För att dom första 150+ såg ju lovande ut med 120 ROI (ett urval av ett års matcher).
Sedan tänkte jag lägga 100K som rulle med 1K stakes.
Men kände att jag ville försäkra mig om att metoden håller måttet, innan jag kör riktiga pengar, för 150+ är ju endast en indikation av vad 1000 lagda kan resultera i.

Och mycket riktigt så hovra jag omkring plus/minus noll efter simulerat fyra ligor av tio.
Tänkte om metoden har en edge så kommer det visa sig så småningom och att det är variansen som spelar ett spratt för att varje liga är ju endast 5 till 20 matcher.
Och ett år är ju endast 150+, vilket är små mängder av data/stats.
Vilket då betyder att jag behöver mer data/stats för att få en rättvis bild av metoden.

Nu ligger jag plus och det stegrar långsamt uppåt, så det ser lovande ut.
Men det är inga 120 ROI och får räkna om efter 450+.

Kommer posta resultaten och visa hur variansen kan skifta.
Även om det finns en edge och positiv förväntan.
Är glad att jag är införstådd med det och inte gav upp.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-30, 07:35   #18
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, tagit en break, nu är det dags igen.
Min metod med bra ROI är testad med två års lagda spel och är vinnande.

Nu ska jag testa tre metoder och uppdaterar tråden.

En skalping metod
En under 3.5
Och Assue Soccer Profit

Min instinkt och känsla säger mig att minst två är vinnande, men återstår att se.
Simulera först spela sen är mitt måtto.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-10, 07:09   #19
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kisumu jag vill dela med mig av min metod för jag tror inte det blir något större skräll.
Anledningen till att jag inte testa varianten du nämnde är att min metod som jag testat med två års lagda spel är snarlik och en aning vassare, min åsikt.

Du väljer hemma favoriter med oddsen 1.10 - 1,75
Underdogen måste göra mål under dom första 20 minuterna och resultaten innan måste vara 0-0.
Då har vi "timevalue" att favoriten kommer göra en "equlizer" och då Cash Out.
Ett annat alternativ är att skapa en "Free Bet" och därmed öka vinsten på vinst samt oavgjort och plus minus noll om underdogen vinner.
Den senare varianten tror jag ger samma utdelning som en direkt "Cash Out" men har inte bryt mig om att testa eftersom jag kör "Cash Out".

Kisumu jag reflektera över Merlin metod som kan liknas med "Surebet" men är inte det utan en snarlig variant som ger en vinst om du kan pricka en vinst av tre lagda matcher.
Så du kan förlora två matcher och vinna en och ändå göra vinst med hjälp av en matematisk formel.

Det krävs ett flertal spelbolag och kommer förmodligen resultera i avstängning.
Men jag hitta en väg runt detta varav du använder flertalet "brokers" för Betfair clonen.
Du kan skapa flera konton med olika "brokers" som är unika via deras tjänst.
Olika användarnamn och lösen och pengar tas ut via deras tjänst.
Så det syns inte att du har t.ex. åtta konton.

Enda nackdelen är 30% skatt.
Men det är lika bra eller bättre än spelsidan som tar 500 kr per månad plus avgift för uttag där du får tillgång till Matchbook, Betdaq, Betfair och måste använda VPN.

Här är länken till Merlin som du kan kolla in.
https://review.goalprofits.com/merlin-results-radar/

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-10, 10:10   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 325
Sharp$: 1536
Standard

Angående metod 1 du nämner så är den som du skriver snarlik min.
Jag cashar i princip aldrig ut om favoriten utjämnar. Predictolgy s
körde en en analys på över 600 matcher och kom fram till att det var ett mervärde att inte casha ut. Variansen blir ju självklart högre med detta sätt men roi:n steg från 9.1 till lite drygt 12% så jag tuggar i mig variansen i detta fall.
Merlin - väldigt tidskrävande arbetssätt med en massa treblesystem hos olika bookies nja ... och dessutom gå via olika brookers. Jag använder idag bara betfair spelbörsen och sportmarket. Har sedan länge tröttnat på alla bettingbolag.
Kör ibland dubblar, tripplar och fyrlingar men gör det via ovannämnda bolag.
Sker i form av snowballs dvs jag rullar vinsten framåt.
Dubblar blir det nästan enbart på över 0.5 halvlek. Värdet i spelet bedöms utifrån Tradeyourbets 10 åriga databas. tripplar o fyrlingar är oftast drawnobets spel.
Goalprofits har nu börjat med xg så håller på och pluggar det nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sputnik2012 (+10)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-20, 11:43   #21
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Update - jag fick en förlust serie med nio i rad med Spain LaLiga 2018/2019
Toppa 17 units sedan -1 units med topp Europa ligor.
Och nu håller jag på med sommar ligorna för den säsongen och kommer plussa, trots förlust serie - samt upptäckt att Set & Forget producerar överlägsna resultat.
Och då tänker jag även på min simulation 2022/2013.
Ska göra fyra fem säsonger till sedan automatisera med BF Manager och VPS för 50 kr per månad - plus en LTD strategi som plussat massor av säsonger.

Känns som saker och ting börjar gå min väg.

Vill även nämna ett alternativ till gratis sidor samt betal sidor för stats programvara som gör urval av spelbara matcher - trading - som kostar 500 kr per månad - att jag hitta ett mycket bättre alternativ - cgmbet som är en programvara som har en stor databas med alla matcher och där du kan göra insällningar för vad du söker med din urvalsprocess och det till en livstid engångskostnad av 1800 kr vilket man sparat in på tre månaders prenumeration på BTC eller Goal Profits eller Predictology -

MVH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+10)
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-21, 12:11   #22
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kisumu - det är ingen jätte skräll - men nu handlar det om att hitta vilka ligor som ger avkastning och inte huruvida jag gör en avkastning.

Testa top 5 Ligorna och detta är resultaten med mitt lilla men tydliga test.
Set & Forget

2018/2019 Top 5 Leagues
71,74 Unit Win
52,68 Unit Loss
+19 Unit Profit 66 Trades

2017/2018 Top 5 Leagues
79,80 Unit Win
33,98 Unit Loss
+45 Unit Profit 70 Trades

2016/2017 Top 5 Leagues
74,79 Unit Win
43.33 Unit Loss
+31,46 Unit Profit 76 Trades

2015/2016 Top 5 Leagues
64,08 Unit Win
63,35 Unit Loss
+0,73 Unit Proft 78 Trades

2014/2015 Top 5 Leagues
68 Unit Win
55,92 Unit Loss
+12,07 Unit Profit 72 Trades

Eftersom jag kört simuleringar så vet jag att AVG loss ligger runt 183 kr alltså 1,83 och vinsten minus commision 98 kr eller 0,98.
Sedan var det bara att ta % och plussa för få fram resultaten.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2023-10-21 klockan 12:14.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-21, 15:13   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 325
Sharp$: 1536
Standard

Visst med statistik kan man alltid kolla om det har varit lönsamt med ett system bakåt i tiden. Frågan är om det är relevant med säsongen 2014/2015...marknaden är ju alltid i rörelse och brukar korrigera felaktiga odds under den ständiga evolutionen.
Nja fråga är om det är värt att back testa system nu, med alla AI genererade system så brukar korrigeringar komma ganska snabbt så jag tror inte du kan hitta vinnande strategier för framtida spel genom att titta bakåt.
Vissa system står emot tidens tand ex assured soccer profits som kommer att vara lönsamt i framtiden också pg a dess konstruktion i övrigt får man sitta och pilla själv och försöka få en edge.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-22, 08:16   #24
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej du har säkert rätt - sätter en gräns vid fem säsonger bakåt - men testar även längre för att få en översikt.
Hitta fyra ligor som stack ut och snittar 30+ units per år med någonstans mellan 50 till 100 trades per år - lagda spel -

Är lite nervös inför användandet av en Bot som BF Bot Manager - men det ska nog gå bra - men även sett att Fair Bot som är billigare än Bet Angel också erbjuder automatisering.
Vill lägga in matcher sedan låta boten sköta resten, så jag kan göra annat.

Det är rätt stor pris skillnad 99£ för Fair bot och 149£ för Bet Angle Proff... samt 100£ för BF Bot Manager men där ingår inte andra trading verktyg som Fair Bot har.
Så jag har bestämt mig för Fair Bot.

Tänkte en VPS med reflektera och kan låta datorn stå på hemma med internet.
Samt en VPS slukar 600 kr per år vilket gör avkastningen lägre i onödan.

Men Kisumu jag måste ju ha en fingervisning för att kunna spela en strategi - jag kan ju inte i blindo spela en strategi utan någon vetskap om hur den förmodas fungera.
Och AI må hända men Predictology har lagt 700 riktiga spel och visat resultaten som stämmer överens med mina - vill inte krångla till det men statistik och simuleringar, men det är allt jag har och om det inte hjälper kan jag ju sluta spela för då är jag dömd att misslyckas i förväg, trots förhoppningar, fingervisning.

Sedan fungerar LTD fortfarande, trots ett årtionde, precis som Assure Soccer Profits.
Både Bens variant and BTCs variant.
För nämnda via stora statistiska tester och Ben väljer att nämna det som en "Glitch in the market" så jag vill tänka så att man hittar små luckor som fungerar, trots allt så är det en katt och råtta lek mellan spelbolag och spelare.
BTCs variant fungerat över 10 år med Ryans personliga erfarenhet.
Trading principen skiljer sig åt med urval processen är den samma under all dom åren.
Hemma har gjort mål "FÖRST" 70% och Borta har tagit emot mål 70% "FÖRSTA" halvlek.

Sedan om det stämmer eller inte, kollar man ju enkelt med statistiska simuleringar.
Blir lite nedstämd när du säger att tester år slöseri med tid.

Och detta handlar inte om Överodds - utan Win Ratio & Strike Ratio samt Time-Value med Hemma Favorit.
Det känns som ett bra upplägg, annars med Trading är det krångligt att tala om vad och när samt hur man har värde eller egenvärde i något man gör bortsett från urvalsprocessen.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2023-10-22 klockan 08:22.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td