Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-16, 15:42   #76

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
@ imo

beror på hur man ser det. min spelidé baserar sig mycket på trendbrott. Därför tycker jag det är riskabelt att spela på lag som vunnit 5 i rad etc. Snart kommer det... Dessutom blir alla sådana hjärnspöken opålitlig statistik då de kan yttra sig åt båda håll...
Du har en poäng, men med det tänkandet blir väl nästan all statistik/trender orelevant?.
Vill bara framföra ett exempel för att se om jag förstår dig rätt (påhittat exempel).

Manchester United har inte förlorat mot Newcastle på hemmaplan de senaste 25 matcherna.

Jag tänker: Då lär de inte förlora idag heller.

Du tänker: Då är det dags för en förlust.

Drar det "lite över en kam" nu avsiktligt bara för att se om jag förstår dig rätt, för precis som Imo så tyckte jag snarare att den där sista meningen talade FÖR ditt spel, inte emot.

Kul med tankenötter

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 16:24   #77

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Du har en poäng, men med det tänkandet blir väl nästan all statistik/trender orelevant?.
Vill bara framföra ett exempel för att se om jag förstår dig rätt (påhittat exempel).

Manchester United har inte förlorat mot Newcastle på hemmaplan de senaste 25 matcherna.

Jag tänker: Då lär de inte förlora idag heller.

Du tänker: Då är det dags för en förlust.

Drar det "lite över en kam" nu avsiktligt bara för att se om jag förstår dig rätt, för precis som Imo så tyckte jag snarare att den där sista meningen talade FÖR ditt spel, inte emot.

Kul med tankenötter
Kul att du kommenterar!

Men det är snarare så att jag håller mig borta från sådana spelobjekt helt och hållet. Däremot letar jag efter mer rimliga trendbrott

Exempelvis WBA: De är i toppen av Championship, har inte vunnit på två matcher. Först en snöplig 0-3 i baken hemma. Sen tappar de ledningen till 2-2 borta. Hemmamatch nu, mot ett mycket sämre lag, ex Plymouth. Nu vinner dom.

Jag kanske var otydlig, den sista meninge var väl mer att det talade för att jag skulle skita i spelobjektet, snarare än så jag skrev.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 16:26   #78

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Lite förenklat exempel av mig, men jag tror jag fick min poäng fram. Mitt Sunderland-Bolton-spel häromveckan var ett praktexempel på sådant. Bolton hade vunnit två matcher i rad. Sunderland hade inte vunnit på elva matcher. Ypperligt trendbrottstillfälle.Sådana tycker jag om
Gammal 2010-03-16, 16:30   #79

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det dära med trendbrott är intressant, kör mycket på det i elitserien, och har funkat rätt bra den här säsongen....

Oddsen brukar ju också vara rätt bra vid trendbrotts tillfällen

Inte funderat på att göra ett MartinGayle,eller hur det nu stavas, system över lag som man snart tar trendbrott?
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 18:04   #80

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Det dära med trendbrott är intressant, kör mycket på det i elitserien, och har funkat rätt bra den här säsongen....

Inte funderat på att göra ett MartinGayle,eller hur det nu stavas, system över lag som man snart tar trendbrott?
Gale...

Och jag hade tänkt att inte gula denna gång, därför.
Gammal 2010-03-17, 07:34   #81

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

1/2 och svagt bakåt. Men Chelsea...vilken besvikelse...
Gammal 2010-03-17, 08:00   #82

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Sitter Newcastle i kväll ligger jag och nosar på +/- 0:- resultat. Gäller att sikta högt

Skämt åsido kan jag säga att jag lärt mig mycket av min svacka. Har dessutom ett noll-procentigt resultat på icke-engelska ligor/tävlingar...Får se om jag fortsätter på det spåret eller inte...
Gammal 2010-03-17, 09:29   #83

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Lite förenklat exempel av mig, men jag tror jag fick min poäng fram. Mitt Sunderland-Bolton-spel häromveckan var ett praktexempel på sådant. Bolton hade vunnit två matcher i rad. Sunderland hade inte vunnit på elva matcher. Ypperligt trendbrottstillfälle.Sådana tycker jag om
Jag förstår vad du menar, när jag tänker efter spelar själv på trendbrott av "den mindre storleken" rätt ofta, inte sjuka sådana som i mitt egna exempel med United och Newcastle kanske men jag går gärna emot trender i inbördes möten, lag som har svårt på bortaplan etc.

Lycka till framöver!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2010-03-17, 17:33   #84
imo

Sharp$: 648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg

gäller alltid att se på alla faktorer i matchen men har t ex detroit svårt för chicago borta gillar chicago i det läget och tänker inte mkt på att trwenden borde brytas. förut sket jag totalt i trender vad än folk skrev men jag personligen tycker att de funkar bra allt som oftast. sitter mycket i huvve att man har svårt för vissa omständigheter och då spelar form och sådant lite mindre roll IMO
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-18, 07:49   #85

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Det är ju iallafall en faktor att räkna med, hur mycket vikt man än lägger vid det...

Fonden "uppe" i -185:- nu och 99% ROI. 4 raka vinster, skulle varit 7 om inte Chelsea gjorde bort sig så oerhört...
Gammal 2010-03-18, 09:05   #86

Methodwastes avatar

Standard

Fresh start, now go get em!

Gammal 2010-03-19, 07:30   #87

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 32:

Fulham - Manchester City, Premier League
Spel: Manchester City -1 (Vinst för Man City med 2 mål, vid uddamålsvinst insatsen åter)
Odds: 3.80 hos Bet365
Insats: 711:- (5%)
Datum: 21 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Fonden gör det igen. Spelar MOT Fulham. Hemma.

Visst, de imponerade på mig igår mot Juve. Att vinna på det sättet är oerhört starkt, även om de hade marginalerna på sin sida. (Juve med 10 man, Dempseys osannolika lobbmål)

Med 28 matcher spelade mot Pools 30 och Tottenhams 29 är detta ett fint läge att ta poäng mot ett Fulham, som nu måste vara slitet, men framförallt överväldigat av den historiska vinsten mot Juve. Fulham har dessutom FA-cupen mot Tottenham den 24:e. City har Tottenhams Champions League-kvalplats i sikte och Mancini vill åt den.

City har varit oerhört ojämna i år men högsta nivån är enormt hög. De fick sig en tankeställare på Sunderland, kom tillbaks fint i andra halvlek och räddade en poäng. Med endast Wayne Bridge skadad har de en full trupp förutom Adebayour att tillgå. Tevez kommer att vara taggad till tusen igen.

Förra matchen mellan dessa lag slutade 2-2 efter att City släppt en 2-0-ledning till gästerna. Det kommer inte att hända igen.

Jag har försökt att hålla mig objektiv här, trots mina förra spel på Fulham, men detta odds spelas.
Gammal 2010-03-19, 07:33   #88

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 33:

Portsmouth - Hull, Premier League
Spel: Hull +0.5 (Vinst för Hull eller oavgjort)
Odds: 1.77 hos Bet365
Insats: 740:- (5%)
Datum: 20 mars 2010

Hull har fortfarande ingen bortavinst på hela säsongen. De har förlorat 4 matcher i rad sedan vinsten mo Man City. Ett dåligt bortalag.

Portsmouth är redan ute ur Premier League. Det går inte riktigt att veta hur de tänker eller kommer spela. Spelarna vill ge trogna hemmafans vad de förtjänar, en del spelare vill prestera för att ta plats i nästa års lag, andra vill visa upp sig för nya klubbar.

Hur som helst tror jag Hulls motivation inför denna match är på topp. De har ett relativt enkelt schema i avslutningen på säsongen och 12 poäng på 8 matcher ska inte vara någon omöjlighet. Wolves, och Burnley ligger farligare till. Matcher måste börja vinnas nu och detta är perfekt timing. Hull har en ny manager, hur det ser ut får vi se, han har redan blivit ifrågasatt men jag tror på en ny managereffekt här mot ett Pompey som inte har någonting att spela för.

I Pompey är dessutom landslagsmålvakt David James skadad, de har över lag en del skador som stör. Andramålvakten Dowie släppte 4 mål mot Pool senast. Hull har Stephen Hunt som doubtful, vi får se om han kommer att starta. Han har varit väldigt ojämn under säsongen. Geovanni förhoppningsvis tillbaka i Hull.

Jag tror Hull vinner på vilja och självbevarelsedrift. Jag har sett riktigt dåliga och riktigt bra matcher med dem under säsongen. Kör de på direkt här tror jag att de har en fin chans mot ett decimerat Pompey.
Gammal 2010-03-19, 12:43   #89

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 34:

Middlesbrough - Reading, Championship
Spel: Middlesbrough -0.25 (Vinst för Middlesbrough, vid oavgjort halva insatsen åter)
Odds: 1.86 hos Pinnacle
Insats: 740:- (5%)
Datum: 20 mars 2010

Fint trendbrottsspel. Reading går som bekant riktigt riktigt fint på senare dagar. Att spela 4 matcher hemma på raken och lika många vinster.

Boro däremot har kämpat och slitit i två 2-2-matcher på rad, kommer nu hem och tar första vinsten. Obesegrade hemma sedan lucia och håller en ganska jämn form. Readings förlust kommer dock snart. 4 vinster på rad mot motstånd som inte alls håller samma högstaklass som Boro...

Boro har en del avbräck men dessa odds känns för bra. Ett lag som Reading har haft ett bra run, klättrat ordentligt och ingen "klandrar dem" för en förlust här. Middlesbrough måste vinna sådana här matcher för att ha en chans att nå playoff efter en upp-och-nersäsong.

Från Readings hemsida: "The Royals are currently the form team in England - and only Real Madrid are in better form in all of Europe's major leagues!"

En sån svit är TILL för att brytas här. Har tvekat på detta spel ett tag nu. Och försökt glömma faktumet att jag nu spelar Mot-På-Mot Reading. Tredje gången gillt.
Gammal 2010-03-19, 15:02   #90

Methodwastes avatar

Standard

Jag är grymt sugen på ditt City lir men vågar inte riktigt trycka av, sitter också och funderar på om Tevez to score är ett bra lir. Nu erbjuder inte någon av mina tre bookmakers det spelet så vet inte vad för odds som erbjuds men är det bra så blir det nog svårt att inte trycka av.

EDIT: Efter att ha bläddrat tillbaka lite i tråden måste jag säga att du är modig som går emot Fulham igen , och dessutom med hcp-spel, skam den som ger sig!

Svara

td