Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-08, 06:35   #61

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Måste säga att jag gillar dina rekar även om resultaten uteblivit lite...

Kanske spelar du för mycket på teorier och inte på ren fakta?
Menar absolut inget illa, och har inte läst samtliga rekar, men du verkar ofta ha en grundtanke som i sin tur avgör hur hela matchbilden kommer att se ut. Om detta sen inte klaffar så kan det gå helt tvärtom.

Kanske är ute och cyklar, bara en fundering och ingen kritik!

Lycka till med framtida spel!
Tack för synpunkter. Det är just av den anledningen som jag postar mina spel och mind agbok i fonden här, för att få kritisk och andra ögon på sina spel. Mitt inlägg nedan kanske svarar lite på det du har synpunkter på. Lycka till själv!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 06:49   #62

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Först en liten summering av helgen. Gick 3-3-0 vilket i sin tur genererade ett svagt minusresultat.

Aston Villas upphämtning var inte bara en fröjd att se, den stämde också in perfekt på mina anledningar till spel, nämligen att vilja och klass skulle ta ut sin rätt, och på vilket sätt den gjorde det. Även om inte matchbilden gick precis som jag skulle tycker jag ändå att spelet var väl motiverat och att analysen var korrekt. Håller detta som ett av de bästa spelen hittils, om inte det bästa.

Så, för att svara på positiva inlägg, kritiska röster, påhejningar, hot-brev på portugisen.se () och allt därimellan:

Efter 26 spel har fonden inte gått jättebra, men jag är som jag sagt innan föga intresserad av kortsiktiga vinster utan av en långsiktigt vinnande spelidé som med erfarenhet och förädling blir bättre och bättre och mer och mer vinnande.

Även om jag är försiktig att dra kortsiktiga slutsatser kring min spelidé, är det aldrig fel att analysera den löpande. Spelidén ligger i att hitta matcher där motivationen för ett lag att vinna, tillsammans med en god timing för ett trendbrott inte finns representerat för i oddsen som är satta på den marknaden.

Jag känner själv att jag varit lite väl frikostig med detta och kanske avvikit ibland i ren förivran. Men så är det, man lär sig mest på sina förlorade spel och sättet man hanterar en förlustperiod är, om inte viktigare så åtminstone minst lika viktigt som sättet man hanterar en vinst-run på.

Om man ska gå in på spelnivå var Burnley-spelet i helgen inte i linje med min spelidé, men statistik som den jag hade går inte att ta miste på och jag vidhåller att det var ett bra spel. Nottingham-spelet, som gick in, tycker jag i efterhand inte var ett speciellt bra spel, Swansea's skador till trots. Det var en svag sammankoppling med min spelidé.

Vidare, om man tittar tillbaka, så är Fulham-spelen en anledning till att fonden ser ut som den gör. Om jag ska försöka titta på dem kritiskt kan jag säga att jag borde slutat spela på dem efter andra matchen, då det skulle gått upp för mig att de inte tänker eller kommer att spela som jag trodde, och att jag därför inte förstår mig på dem. En ypperlig varning att sluta, som jag tyvärr inte följde. Men trots minusresultaten där tycker jag att det var en viktig läxa, som jag kommer dra nytta av i framtiden.

Om jag ska dra en översiktssyn på läget hade det givetvis varit roligare om fonden låg på plus, men jag är inte särskilt orolig. Jag har haft många spelböcker under olika alias innan, med extremt varierande resultat. Men flera av dem har jag haft stora plusresultat efter 26 spel, men som senare gått åt skogen pga en ospecifierad och oklar spelidé. Därför kommer jag att fortsätta på den inslagna linjen, men jag kommer att försöka följa min idé ännu mer noggrannt.

Tack till alla som kommer med synpunkter.

Jag kommer i fortsättningen inte att posta alla mina spel i REK-sektionen, jag tycker själv att det börjar bli så mycket rekar av extremt varierande kvalitet att man har svårt att hitta. Kommer därför bara att posta spel som "sticker ut" av någon anledning där. Övriga spel kommer att ligga i denna dagbok, och på Portugisen.se.

Best of Luck!
Gammal 2010-03-08, 11:25   #63

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Du gör absolut inget dåligt jobb Portugisen!

Jag vet väldigt många som hade tilltat bort hela fonden efter 26 spel utan att nå plus.

Jag tycker du gör helt rätt i att motivera spel innan avspark, och ännu mer rätt i att analysera dem i efterhand. Min speldagbok är till för exakt samma sak, jag är inte ute efter att visa plus-statistik och bli höjd till skyarna av andra spelare. Istället vill jag att alla mina spel ska vara motiverade, och helst även analyserade i efterhand. Det gör så att man får en bättre koll på vad man gör rätt och vad man gör fel. Och om man efter en tids plussande börjar gå minus så kan man bläddra tillbaka i dagboken och se om man omedvetet har börjat analysera på ett annorlunda sätt.

Att hålla sig till en spelide är svårt, titta på alla speldagböcker som börjar med;

* Jag ska reka varje match ordentligt
* Inga impulsbett
* Endast singlar
* Max 5U/spel

En vecka senare är halva rullen borta för personen i fråga har impulsryggat, satsar 20U på samma match, spelat tripplat och glömt att reka ordentligt och gått efter magen istället.

Fortsätt gneta så ska du se att det vänder, jag läste någon sida bak att du har ett snittodds på över 2.0, prova att spela på lite lägre odds. Det kommer garanterat öka din hitrate och även om ett spel inte ger samma avkastning så kan det i "kalla perioder" göra så att man vinner tillbaka självförtroendet vilket jag tycker är något av det viktigaste att ha när man rekar och lägger spel, tror man inte på sina spel fullt ut så sätter de sig sällan känns de som...

Får nog återgå till jobbet nu igen

BOL!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 12:32   #64

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

@ MethodWaste..

Det ligger mycket i oddsen som du säger. Dels tror jag jag ligger för högt i snittodds, sen har jag varit alldeles för dålig på att variera insatserna. Jag har i stort sett flatbettat 5% av kassan, jag får bli mycket bättre på att variera insatserna.
Gammal 2010-03-09, 07:13   #65

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 27:

Chelsea- Inter, Champions League
Spel: Chelsea går vidare till nästa omgång
Odds: 1.85 hos Unibet
Insats: 661:- (5%)
Datum: 16 mar 2010
Spelstopp: 20:45

Snabb bakgrund: Inter vann första mötet hemma i Milano med 2-1 i en vansinnigt underhållande match. Resultatet får dock ses som fördel Chelsea, som nu endast behöver vinna med 1-0 för att gå vidare till nästa omgång. Inters vinst var kanske inte orättvis, men hade Chelsea vunnit med 2-1 hade det knappast varit ett missvisande resultat heller.

Chelsea har inte förlorat hemma i Champions League sedan februari 2006 då Barcelona gick av planen som segrare. De har sedan den matchen vunnit 15/22 på Stamford Bridge. Två gånger tidigare har de ställts emot italienskt motstånd i slutspelet, och två gånger har de avancerat till nästa omgång från de mötena. Inters bortafacit i Champions League lyser med sin gröna frånvaro. Inters senaste vinst på engelsk mark var 2003 mot Arsenal i gruppspelet.

Chelsea har tyvärr målvakten Petr Cech skadad, och reserven Hilario gjorde inget förtroendegivande intryck när han fick hoppa in i Milano. Men jag tror inte att detta kommer att bli en match för målvakterna.
Gammal 2010-03-09, 07:13   #66

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 28:

Sunderland – Bolton, Premier League
Spel: Sunderland -0.25 (Vinst för Sunderland, vid oavgjort halva insatsen åter)
Odds: 1.75 hos Bet365
Insats: 655:- (5%)
Datum: 9 mars 2010

Ett spel som helt och hållet går i fondens tecken. Bolton har haft två vinster på två senaste, varav en fin skalp mot West Ham på Boleyn Ground. Timingen för en förlust här är perfekt för Sunderland att göra the double på Bolton. Bolton har genom sina två vinster tagit stora steg på behagligt avstånd ifrån relegation-strecket. Vinsten mot West Ham var även Owen Coyle’s första vinst borta med Bolton. En Sunderland-vinst här får dem inte bara upp två platser, utan de går även förbi Bolton i tabellen. Extra motivation på moset.

Efter att inte ha gjort mål på över 7 timmar, har Bolton nu alltså gjort mål i två matcher i rad. Men mot lag med tveksamt försvarsspel. Båda målen mot West Ham skulle kunna ha undvikits.

Sunderland har fyra raka oavgjorda matcher på Stadium of Light nu, två slutat 0-0 och två 1-1. Mot Fulham senast förtjänade man ett mål, men Darren Bent hittade tyvärr inte riktigt dit.

Timingen här, jag tror inte Owen Coyle’s mannar förmår back-to-back vinster på bortaplan, och inte mot Sunderland, som resultatmässigt frustrerande nog underpreseterat under hela säsongen. Som dessutom har 4 oavgjorda i följd hemma, där samtliga 4 lag förutom Wigan, spelar oerhört tajt fotboll. Jag tror på ett markant Sunderland-tryck och en match som slutar 1-0 eller 2-0.

Anledningen till att oddset stigit så är Sunderland’s mittfältsproblem. Jag tror dock inte att oddset återspeglar detta avbräck för Sunderland. Bolton har fortfarande svårt att göra mål och att de ska

Vinna tredje raka
Göra mål i tredje raka
Back-2-back-vinster på bortaplan
i denna match känns som alldeles fel timing, Sunderlands mittfältsproblem till trots.
Gammal 2010-03-09, 07:14   #67

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 29:

Reading - Derby County, Championship
Spel: Vinst för Reading
Odds: 1.87 hos Pinnacle
Insats: 655:- (5%)
Datum: 10 mars 2010
Spelstopp: 21:00

Reading åkte ur FA-cupen i helgen, efter ett fantastiskt run där de slog ut två Premier League-lag. Visst, besvikelsen blev större i och med hoppet med 2-0 i halvtid, men jag tror alla som såg matchen, inklusive hemmafans tyckte att det var ett vettigt slutresultat, och att de gjorde en fantastisk insats.

Reading supporters went out of their way to applaud our players at the end of Sunday’s FA Cup quarter final with Aston Villa, thanking them for an historic run in this season’s competition.

The players repaid the favour by returning the applause to the Madejski Stadium faithful, and this FA Cup run has seen a strong bond between the supporters and Brian McDermott’s team.

Nu spelar de igen, tre dagar senare, och jag tror att detta är perfekt timing för en motivationsvinst för Reading, som verkligen spelat upp sig på sistonde, opch som spelade med en imponerande entusiasm i anfallet mot Villa. Nu har cupen lagt sig, och nu är det dags för Championship, och att klättra i tabellen:

Tabellen som den ser ut nu har gjort att Readings FA-cup-äventyr har lämnat dem med 2 matcher mindre spelade än Bristol City, Derby och QPR, som ligger precis ovanför dem i tabellen. Nu har man verkligen läge att klättra och jag tror att de kommer ta många poäng kommande dagarna, då man har matcher mot just de lagen. Dessutom hemma. Allt annat än 9 poäng här får ses som ett misslyckande, då de har riktigt tuffa bortamatcher mot Boro, Leicester, Ipswich och Cardiff som väntar runt knuten…

Vill man ha formstatistik som stöder spelet kan man titta på Championship’s formtabell där Reading kröner toppen med imponerande 5-0-1-13-5. Och istället för ett trendbrott ser jag, på grund av FA-cupsäventyret en fortsättning på denna form, mot ligans näst sämsta bortalag: Derby.

Reading’s offensiv imponerar och motivationsvinst här tycker jag inte återspeglas i 1.87.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-03-09 klockan 07:19.
Gammal 2010-03-10, 06:16   #68

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Sunderland satt riktigt fint även om de fick lite hjälp på traven. Ett riktigt bra spel, även om jag inte såg matchen själv. Men utifrån BBC's report ser den ut att avspegla den bilden som jag förutspådde.

Kul, och bra för självförtroendet

Steve Bruce, skönt sagt:

"I have had a bad enough time trying to pick a team for the last three months, so I am not going to tell Fabio Capello how to do it.
"All I can say is he (Darren Bent) must be in his thoughts, he has to be because of his goalscoring exploits.
"No disrespect to us, but to be at a team in the bottom half of the table and get what he has got, it's fantastic."
Gammal 2010-03-10, 08:29   #69

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Odds kring 1.80 nu, ser bra ut!, hoppas samtliga sitter så du kommer upp på + igen.

Keep it up!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 15:53   #70

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Odds kring 1.80 nu, ser bra ut!, hoppas samtliga sitter så du kommer upp på + igen.

Keep it up!
Tack!
Ja det känns bra såhär innan. Och Chelsea-matchen har jag fin magkänsla på, ville egentligen lägga ett 7,5 % på den, men väntar tills jag kommer på plus med att börja lita på magkänslor...
Gammal 2010-03-11, 06:45   #71

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Reading vann. Måste säga att spela mot ett lag och vinna för att sedan spela på laget och vinna känns nervkittlande bra.

Nu får vi hoppas att Chelsea går in också, det kommer dessutom antagligen något spel till helgen som jag tittar på just nu.
Gammal 2010-03-15, 12:44   #72

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 30:

Newcastle - Scunthorpe, Championship
Spel: Newcastle -1.5
Odds: 2.00 hos Bet365
Insats: 717:- (5%)
Datum: 17 mars 2010

Motståndet först. Det enda som talar emot detta spel som jag ser det är att Scunthorpe ligger och väger vid nedflyttningsstrecket. Dock har inte deras prestationer på sistonde antydit att de skulle vara på gång att lägga in en annan växel. Samtidigt finns det ingen som förväntar sig att de ska vinna denna match, och de har 2 st hemma-matcher mot bottenkollegorna Peterborough och Plymouth som väntar runt hörnet. Dessa matcher kommer definitivt att prioriteras.

Jag var först inne på att lägga ett halvtidsspel med följande facit:

Av 41 tävlingsmatcher denna säsong har Scunthorpe lyckats göra mål i första halvlek i 12 av dem. Newcastle däremot har hållit hemmafort på ett imponerande sätt hela säsongen, är även obesegrade där och har gjort mål i första halvlek i alla utom 5.

Jag tycker dock att ett handikappspel är bättre spel till runt 2 i odds, då jag tror att Scunthorpe mycket väl kan lägga sig platta om det förstår att de kommer att förlora. Men det är möjligt att de försöker köra på så mycket som möjligt. Även om jag tycker HT -0.5 är spelbart tror jag ännu mer på en matchbild där det ev. står 0-0 i halvtid. Newcastle gör 1-0 direkt efter paus och därifrån tar kommandot helt....

Timingen känns finfin här. Efter ett frustrerande kryss mot Boro senast, känner de nu WBA och Nottingham nosa där bak. Med en match mindre spelad är detta ett ypperligt tillfälle att utöka ledningen till behagligt avstånd igen.

Newcastle har Colo skadad, likaså Williamson. Båda skadade i Boro-matchen, tveksamma inför denna match och ett minus i Newcastles backlinje. Cliff Byrne plockade upp säsongens tredje röda senast och är således avstängd här för gästerna. Det stora avbräcket: Gary Hooper är fortsatt skadad och jag är ganska säker på att han kommer att sparas till hemmamatcherna. Han har gjort 13 mål i år och är således Scunthorpe's enda riktiga målproducent.

Newcastle's motivation, Scunthorpe's vilja att bara spela av matchen tror jag är nog för att de ska dundra på rejält på hemmaplan. Värt att tänka på är också klass-skillnaden. Scunthorpe är ett League One-lag i botten av Championship, Newcastle är ett Premier League-lag i toppen av Championship. Dubbla pengarna på att de tar ut klass här spelas.
Gammal 2010-03-16, 08:07   #73

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 31:

Watford - Ipswich, Championship
Spel: Vinst för Watford, vid oavgjort insatsen åter
Odds: 1.81 hos Pinnacle
Insats: 717:- (5%)
Datum: 16 mars 2010

Detta spel måste helt enkelt testas, då båda lagens trendbrottspotential inte återspeglas riktigt i oddsen. Watford kommer ifrån 2 hemmamatcher som slutat mållösa för värdarna. Extremt frustrerande. Mot Peterborough kunde de enkelt ha förlorat med 0-3. De vet att det är nu eller aldrig det gäller, och måste helt enkelt spräcka nollan.

Ipswich å andra sidan kommer ifrån 2 raka hemmavinster där de dessutom hållit nollan... Ipswich är bättre än tabellen visar men svajiga borta. Som hemmalaget de är räknar de med att vinna mot Barnsley och Plymouth hemma den 20:e och 23:e. Damien Delaney saknas i Ipswichs försvar ikväll. Watford har en helt skade- och avstängningsfri trupp.

Trendbrottspotentialen här är stark. Watford har vunnit 9/12 och aldrig förlorat matcher som de tagit ledningen i, och jag är säker på att de vet om detta. Lägger man till 270 minuter utan att ha gjort mål är frustrationen påtaglig och jag tror det är ett vinst- och målsuget lag som går in på planen ikväll...

Watford har dessutom 2 matcher mindre spelade än ex. Derby och Bristol City och kan således klättra där i tabellen. De har svåra matcher framför sig och borde därför vara extra tända i denna match.

Ett trendbrott som talar emot spelet är att Ipswich inte vunnit mot Watford borta sedan 2003.
Gammal 2010-03-16, 12:51   #74
imo

Sharp$: 648
Standard

de sist nämnda talar väll FÖR spelet ?
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 15:07   #75

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

@ imo

beror på hur man ser det. min spelidé baserar sig mycket på trendbrott. Därför tycker jag det är riskabelt att spela på lag som vunnit 5 i rad etc. Snart kommer det... Dessutom blir alla sådana hjärnspöken opålitlig statistik då de kan yttra sig åt båda håll...
Svara

td