Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-25, 07:51   #46

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

SPEL 19:

Ipswich Town - Bristol City, Championship
Spel: Ipswich Town HT -0.25 (Ipswich leder i halvtid, halva insatsen tillbaka vid oavgjort)
Odds: 1.96 hos Ladbrokes
Insats: 733:- (5%)
Datum: 27 feb 2010
Spelstopp: 16:00

En måstematch för Ipswich Town. David Healy och Danny Murphy hart varit två riktigt bra värvningar av Ipswich ifrån Sunderland. Murphy som gjorde mål i alla tre första matcher, och Healy fick spräcka nollan sist. En välbehövlig offensiv kraft för Ipswich, Championships kryssmästare med hela 16(!) oavgjorda matcher i årets säsong.

Detta halvtidsspel grundar sig både i statistik och timing (som vanligt). Ipswich har en fin historia av att öppna bra på hemmaplan och inte mindre än 5 matcher på Portman Road har resulterat i mål innan 10 spelade minuter. Obesegrade hemma sedan Newcastle-förlust i september tar man nu emot Bristol City som fenomenalt slog WBA hemma den 21 feb. Denna vinst lugnar City som nu är ganska tryggt avstånd ifrån strecket och kan slappna av...Men Bristol City's borta-facit är inte imponerande.

Kollar man även på halvtidsfacit för City är det skrämmande dåligt. I 2 bortamatcher i år har laget lyckats göra mål före halvtidsvisslan ljudit.

Ipswich, som varit hemmastarka hela säsongen men saknat den där offensiva udden, kan här, med hjälp av två Premier League-forwards i fin form trycka på direkt mot ett Bristol som inte har någon tendens att göra mycket mål, och definitivt inte i första halvlek. 1 mål på 6 bortamatcher har de förmått på senaste tiden.

Till råga på detta kan Ipswich's manager välja från en helt full trupp medan Bristol har flera ordinarie borta: McCombe, Sno och framförallt: Nicky Maynard ser ut att missa matchen. Stort avbräck från strikern med 10 mål gjorda denna säsong, även om han varit mållös på sistonde. Danny Haynes tillbaka från skada dock.

Ipswich's hemmamoral, förmåga att öppna riktigt snabbt med öppningsmål, Bristol's avslappnande vinst senast gör att det finns spelvärde i 1.96.

Värt att notera är att detta är fondens fjärde spel på en Bristol City-match, där de tre första slutat med en förlust, en vinst och en push.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 06:37   #47

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Förlust på Shakhtar-spelet. Min idé om att fade:a Fulham baserades dock på att jag trodde att Roy Hodgson skulle spela safe och taktiskt och vila spelare, eller så skulle de gå sönder. Han har matchat A-laget i varje match och chansat och lyckats. Kudos till honom, men man får ändå se det som en chansning. Det är i liknande situationer spelare efter spelare går sönder under så hårda matchningar.
Gammal 2010-02-26, 07:02   #48

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Slutar härmed att uppdatera statsen här och i signaturen. Det sker endast på hemsidan. Får se hur det blir när det går uppåt igen, dock
Gammal 2010-02-26, 12:55   #49

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

SPEL 20:

Burnley - Portsmouth, Premier League
Spel: Burnley -1 Asian handicap (Burnley vinner med två mål, vid vinst med uddamålet insatsen åter)
Odds: 2.80 hos Bet365
Insats: 696:- (5%)
Datum: 27 feb 2010

Bakgrund: Pompey är i total kris. Kommer att bli fråntagna 9 poäng och är därför redan klart för nedflyttning till Championship nästa säsong. Vad ska de spela för här? Burnley har allt att vinna. Efter taskig form på sistonde är de ändå ett starkt hemmalag med endast två hemmaförluster på hela säsongen. Wigan, Wolves, Hull & Bolton ligger alla på mellan 23-25 poäng och Burnley har en match mindre spelad än Hull. Motivationen för seger här borde vara i max. Burnley har 4 skadade spelare, 3 ordinarie med samtliga expected return till helgen. Graham Alexander tillbaka = stort stort plus. Portsmouth har däremot svåra skador. Piquonne, Haim, Mokuenda, samt Smith och Brown som doubtful. Hårt på en sån trupp.

Portsmouth har FA-cupen kvar den 6:e Mars mot Birmingham, dessutom på hemmaplan och inga matcher fram tills det. De kommer garanterat att hålla siktet fast på den matchen, särskilt då de redan är nedflyttningsklara från Premiership. Med så många ordinarie borta, 5 raka bortaförluster, 9 raka utan vinst, en horribel form och ingen motivation så borde Burnley kunna hitta tillbaka till öppningsformen igen. De fick en välbehövlig seger mot West Ham senast och kommer att vara på målhumör inför hemmapubliken. 2.80 för att de kör över Pompey, med pengarna åter vid uddamålsvinst känns för högt.
Gammal 2010-03-01, 06:38   #50

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Ingen rolig spelhelg. Dock handlade det om Burnley som var riktigt usla och utan problem borde har vunnit med över 2 mål mot Pompey. Hade den matchen gått in hade fonden legat på plus för tillfället.

Men inget att hänga läpp för. Det är tillfällen som detta då man ska utvärdera sina förlorade spel även om jag inte ännu kan dra några långsiktiga slutsatser av mitt spelande.

Kortsiktigt kan man säga att jag är osäker på om mina spel på Fulham var korrekta då de baserades på samma variabel, att de antingen skulle bli trötta, gå sönder, eller att spelare skulle vilas. Roy Hodgson körde på med fullt artilleri, och lyckades finfint, även om det märktes väl att de var slitna i går och spelade för kryss. En match som Sunderland var väl värda att vinna. Så är det.

Ny vecka nya matcher. Tror det är viktigt att jag inte börjar jaga förluster nu utan sansar mig för att sakta men säkert arbeta mig uppåt igen...
Gammal 2010-03-01, 08:43   #51

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Det känns även som om jag kanske jagar för höga odds.

2.05 i snittodds känns ganska högt.
Gammal 2010-03-01, 10:13   #52

Betongbarns avatar

Sharp$: -1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Det känns även som om jag kanske jagar för höga odds.

2.05 i snittodds känns ganska högt.
Ligger själv på 2.26, bara försöka ha träffprocent över 50% så blir det plus av det också

EDIT: Ja, kanske inte så mycket "bara och bara"... men ändå ...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!

Senast redigerad av Betongbarn den 2010-03-01 klockan 13:17.
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 11:52   #53

Mr.Bettings avatar

Sharp$: 0
Standard

kan räkna ut och se vad jag ligger på senare i veckan hehe
Gammal 2010-03-02, 07:21   #54

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 21:

Peterborough - Coventry, Championship
Spel: Vinst för Peterborough, vid oavgjort insatsen tillbaka
Odds: 1.92 hos Pinnacle
Insats: 661:- (5%)
Datum: 6 mar 2010

Peterborough är just nu bättre än tabellen visar. Bortamötet mot Swansea avgjordes genom en straff, och en vinst för Posh hade inte kommit som en chock. Här tror jag dock de får en välbehövlig poäng. De har gjort mål i alla hemmamatcher utom två denna säsong. Och sättet de förlorar och tappar poäng på tycker jag tyder mycket på en flaskhals som väntar på att få komma loss. Med två hemmavinster på rad tror jag de fångar den tredje här. Och de måste vinna.

Coventry har gått bra på sistonde, och jagar en playoffplats. Tittar man närmre på motståndet så blir man mindre imponerad, och jag tycker inte att de har den klass som krävs för en motivationsvinst mot Peterborough här. Posh’s värsta konkurrenter om slutstriden, Sheffield Wednesday och Plymouth Argyle, har inga supersvåra scheman kvar.

Jag tror att Peterborough’s form, vilja, och hemmastyrka väger tyngre än Coventrys förmåga att sikta och hålla fokus på playoffplats. Posh borde vara större favoriter här.
Gammal 2010-03-02, 07:22   #55

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 22:

Nottingham - Swansea, Championship
Spel: Vinst för Nottingham
Odds: 2.00 hos Unibet

Swansea fick se två av sina toppspelare utgå senaste matchen mot Peterborough. Med även Darren Pratley ute, stort avbräck, samt Orlandi, Allen och Jordi har de stora mittfältsproblem. Nottingham däremot har en hel trupp utan skador att välja på.

Med en match mer spelad än WBA är denna matchen otroligt viktig för Forest, som inte övertygat på sistonde på bortaplan, men med 5 vinstmatcher i rad hemma. Med så många spelare borta för Swansea har jag svårt att se hur de ska kunna hålla sin spelidé intakt, de är obesegrade i ligan sedan 12 dec, då dagens värdar, Nottingham Forest gästade dem i Wales med en 0-1-förlust. Nottingham vet dessutom om Wales:arnas mittfältsproblem och kommer givetvis att spela på det.

Inte många lag lyckas göra mål på Nottingham hemma, och tittar man på statsen är många av målen de släppt in på senaste tiden antingen straffar eller mål i slutminuterna som de släpper vid stor ledning. Att detta inte kommer att bli något målkalas är kanske ingen överraskning, men dagsläget i de båda lagen talar till större fördel Nottingham än oddset hos Unibet föreslår.
Gammal 2010-03-05, 07:50   #56

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 23:

Arsenal - Burnley, Premier League
Spel: Bortalaget gör mål: NEJ
Odds: 1.85 hos Unibet

Detta odds förbryllar mig. Burnley har lyckats göra mål i totalt 4(!) bortamatcher i årets liga. De lever endast på deras hemmamatcher, men inte ens en hjäplig start på Turf Moor kunde hålla dem i säker hamn under säsongen. Fonden spelade på att Burnley skulle ta hem segern mot administration-Portsmouth i helgen, men deras försvarsspel var under all kritik. Burnley får nu tillbaka Graham Alexander, visserligen ett plus men inte tillräckligt för att sätta igång Arsenalförsvaret. Arsenal har ju tyvärr Ramsey skadad pga benbrott, men med Gallas och Diaby som expected return för laget. Vi får se om Arsjavin är frisk, men det är knappast offensiven som blir problem.

Tidigare mötet på hemmaplan för Burnley slutade 1-1.

Nu är tiden inne för säsongens Emiratesbesök. Burnley har lyckats göra hella 0 (noll) mål borta mot tre av The Big Four på boprtaplan i år med 0-10 i målskillnad. Man har även haft svårt för andra lag med bra defensiv hemma, såsom Fulham, Everton, Tottenham och Stoke, där man har 0-12 i målskillnad på 4 matcher.

Arsenal tar emot Porto på Emirates tre dagar efter detta möte, och vi får se vilken trupp Wenger mönstrar. Några av spelarna som varit skadade som Diaby och Gallas borde absolut starta. Hur man än ser på det tycker jag, med statistiken i ryggen att 1.85 känns högt för ett lag som inte gjort mål mot någon av The Big Four på bortplan och har en horribel defensiv för tillfället.

Om jag ska peka på ett riskmoment är det att ett trendbrott kommer förr eller senare, men den variabeln dömer jag svag, pga Burnleys form för tillfället. Att släppa 2 (borde varit 3) straffar på hemmaplan mot ligans i särklass sämsta lag, i en match man bara måste vinna och sen förlora med 1-2 är helt oacceptabelt.
Gammal 2010-03-05, 07:51   #57

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 24:

West Ham - Bolton, Premier League
Spel: Vinst för West Ham
Odds: 1.80 hos Pinnacle

Lägger detta spel “redan” nu, då oddset redan droppat en aning. Fondens tredje spel på West Ham hemma, varav tidigare ett vinst- och ett förlustspel. Nu känns det som läge för att ha roligt på Boleyn Ground.

West Ham har i princip bara problem med storlagen hemma, och lever på ett fint hemmaspel. Elmanders “form” ska väl knappast hota en West Ham-seger. West Ham har endast Ilunga av de ordinarie på skadelistan. Offensivt visar de självförtroende, fart och form.

Bolton har skadebortfall både på mittfält och i backlinjen. Nu senast nyförvärvet Stuart Holden ute med benbrott. Offensivt kan man ju lugnt konstatera att det är ganska torrt. Inför segermatchen mot Wolves hade man inte gjort mål på över 8(!) timmars speltid. Och rent statistiskt passar det fint att Boltons trendbrott, som knappast tyder på någon formvändning kom i förra matchen. Borta är de horribla med två segrar i år.

West Ham hemma är en för stor uppgift. Formläget just nu är mycket bättre än tabellen visar, särskilt hemma där man spelar med självförtroende och entusiasm. 1.80 testas.
Gammal 2010-03-05, 19:10   #58

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 25:

Portsmouth- Birmingham, FA-cup, kvartsfinal
Spel: Portsmouth att göra första målet
Odds: 2.00 hos Unibet
Spelstopp: 13:30

Efter att Pompey nu är superklara för nedflyttning finns här ingen press längre. Man har haft en relativt enkel resa genom FA-cupen, och har här allt att spela för:

Fansen står bakom laget till hundra procent, de vill prestera på hemmaplan. Alla spelare är i princip till salu. De som är det vill garanterat göra ett bra intryck på eventuella scouter.

Lustigt nog blir det en reprismatch den 9:e, fast då i Premier League.

Att Portsmouth lägger på en entusiastisk press från början ser jag som en självklarhet. Birmingham spelar inte den sortens spel. Faktum är att de endast tre gånger denna säsong gjort första målet på bortaplan. (självmålet mot Fulham räknar jag inte med).

Portsmouth har allt att vinna och inget att förlora. Jag tycker 2.00 är för högt för att de inte ska trycka dit första målet. De borde även vinna matchen men deras försvarsspel oroar mig. Mot ett set pieces-lag som Birmingham kan det få svåra konsekvenser.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-03-05 klockan 19:27.
Gammal 2010-03-05, 19:27   #59

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Spel 26:

Reading - Aston Villa, FA-cup, kvartsfinal
Spel: Vinst för Aston Villa
Odds: 1.83 hos Bet365
Datum: 7 mar 2010
Spelstopp: 14:45

Tycker att detta odds känns aningen högt. Detta kommer att bli en kraftmätning utan dess like. Klass mot klass. Vilja mot vilja.

Det avgörande momentet i detta spel tror jag dock är Villas vilja att komma till Wembley igen. De var där förra söndagen, hade segern men tappade den snabbt. Bara den känslan hos Villa-spelarna tror jag kommer att göra oerhört mycket.

En annan faktor är Readings självförtroende. De är ett duktigt lag, men bubblan har blåst till en storlek de inte kan hantera längre. I och med 5-0-vinsten över Sheffield Wednesday förra helgen väntar sig hemmafansen vinst och inget annat.

Villaspelarna är erfarna, har varit med om liknande match mot Palace, och vet att det inte är svårt kommer att visa klass här.

Villas manager: ""We are going to try and win and the experience of Wembley last week should give you the incentive to get back there."

Det citatet ligger det mycket i. Jag tror Villa punkterar denna match ganska snabbt. De har spelarna, viljan, och även om de är oddsfavoriter är de på något sätt underdogs här. 1.83 testas.
Gammal 2010-03-07, 14:03   #60

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Måste säga att jag gillar dina rekar även om resultaten uteblivit lite...

Kanske spelar du för mycket på teorier och inte på ren fakta?
Menar absolut inget illa, och har inte läst samtliga rekar, men du verkar ofta ha en grundtanke som i sin tur avgör hur hela matchbilden kommer att se ut. Om detta sen inte klaffar så kan det gå helt tvärtom.

Kanske är ute och cyklar, bara en fundering och ingen kritik!

Lycka till med framtida spel!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td