|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-01-31, 11:28 | #16 |
SPEL 4: Resultat 3-1 (Vinst)
SPEL 5: Resultat 0-0 (Förlust) Allt som allt svagt minus efter dessa 2 spel... Nya tag, är nöjd med båda spelen |
|
2010-02-02, 06:43 | #17 |
Avstår spel på kvällens match på Sheffield United - Dnb mot Watford pga dålig feeling. Ska försöka jaga dessa dåliga och bra känslor tills jag lyckas kontrollera dem i min fördel.
|
|
2010-02-03, 07:15 | #18 |
Resultat 3-0. Bra magkänsla. Mer sånt tack
|
|
2010-02-05, 07:42 | #19 |
Spel 6 – Stoke vinner mot Blackburn hemma
Stoke – Blackburn, Premier League Spel: Vinst för Stoke Odds: 2.31 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 6 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Stoke har sett oerhört laddade ut på sistonde. Hemma på Britannia är de givetvis starkast, och har verkligen presterat på de senaste matcherna. Timingen känns rätt för Stoke just nu, och fel för Blackburn. Att säga att de spelar underhållande fotboll är kanske att ta i, men de representerar en del av England som handlar om blod svett och tårar. Även om deras målfacit kan verka snålt har de faktiskt bara misslyckats med att göra mål på hemmaplan vid två tillfällen i år. Med formen de har nu känns det som om detta inte kommer att bli den tredje, mot ett Blackburn som släpper in ett snitt på 2.33 mål per bortamatch. Detta är också ett mittenrace med lite eller inget på spel förutom prestige. Inget av lagen kommer att åka ur, och inget kommer att spela varken Europa League eller CL nästa säsong. Därför tror jag att Stoke´s fördel växer ännu större pga hemmaplan. Pinnacle erbjuder 2.31 och det spelas. Tror på uddamålsvinst för hemmalaget om inget oförutsett händer. |
|
2010-02-05, 08:02 | #20 |
Spel 7 - Stabilt Birmingham för stora för Wolves
Birmingham City - Wolverhampton Wanderers, Premier League Spel: Vinst för Birmingham City Odds: 1.85 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 7 feb 2010 Spelstopp: 14:30 Birmingham har återhämtat sig fint mot Chelsea's slut på deras förlustfria svit, och vad som imponerar är att de inte gav ut mot Tottenham utan hängde i och fick således en viktig poäng. Wolves blev utslagna ur FA-cupen, av Crystal palace, eller ja, av Danny Butterfield (3 mål på 6 min i andra halvlek). Birmingham kommer utvilade, med självförtroende efter insatsen senast och redo för denna match. Trendbrottet kanske verkar lägligt för Wolves att vinna en tredje bortamatch i år, men jag tycker ändå att trendbrottet för Birmingham är mer motiverat. De vet om att de inte "borde" ha vunnit mot varken Chelsea eller Tottenham, men fick ändå med sig en poäng. Det är dessa matcher, mot lag från nedre halvan som gjort att de nu ligger på8:e plats i ligan. Det finns ett orosmoment i detta spel, att Wolves "måste" vinna, men de har inte på något sätt antydit att de är laget som steppar upp på plattan när det behövs, vilket Birmingham gjort på ett imponerande vis. Senaste hemmavinsten i ligan kom den 15 dec, och på söndag kommer nästa. 1.85 känns något högt och testas här. Får man tippa på en tight match med Birmingham som vinner med 1-0 eller 2-0? |
|
2010-02-06, 19:01 | #21 |
Spel 6: Resultat 3-0 (VINST)
runt 1700:- plus.... Just det, glömde: Spel 7: Resultat 2-1 (VINST) Senast redigerad av Portugisen den 2010-02-08 klockan 12:19. |
|
2010-02-07, 12:13 | #22 |
Glöm inte att Brum-Wolves är ett derby.. Tyvärr är det löjliga odds på u2,5 men det hade varit givet om 1,80.
|
|
2010-02-07, 18:04 | #23 |
hah! Det hade jag faktiskt inte koll på.. tack för infon. Skönt att sätta 2/2 dock.
|
|
2010-02-07, 20:27 | #24 |
Spel 8 - Shaktar Donetsk vinner över Fulham på Craven Cottage
Fulham - Shaktar Donetsk, Europa League Spel: Shaktar Donetsk Asia HCP 0 Odds: 2.12 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 18 feb 2010 Spelstopp: 21:05 Återkommer under morgondagen med motivering. |
|
2010-02-07, 20:40 | #25 |
Spel 9 - Tottenham vinner över Wolves på Molineaux
Wolverhampton Wanderers - Tottenham Hotspur, Premier League Spel: Vinst för Tottenham Hotspur Odds: 1.91 hos Bet365 Insats: 763:- (5%) Datum: 10 feb 2010 Spelstopp: 20:45 |
|
2010-02-08, 07:33 | #26 |
SPEL 8: (byter ordning pga att jag inte hinner kommentera Fulham-spelet ännu)
Wolverhampton Wanderers - Tottenham Hotspur, Premier League Spel: Vinst för Tottenham Hotspur Odds: 1.91 hos Bet365 Insats: 845:- (5%) Datum: 10 feb 2010 Spelstopp: 20:45 Huvudmotivet till detta spel är att jag anser inte spelbolagen ta hänsyn till hämndaspekten i detta spel. Wolves slog, för er som kommer ihåg Tottenham hemma på White Hart Lane tidigare i höstas. Detta ska de få sota för nu, och timingen känns perfekt. Wolves har ansträngt skadeläge på sin trupp, och det gör skillnad i trupper smala som deras. Men vänta nu, har inte Tottenham viktig bortamatch i FA-cupen den 14:e? Stämmer bra. Men jag tror inte det är någon fara. Harry Redknapp kommer spela denna match taktiskt bra. Gudjohnsen behöver match-träning och kanske får han till och med starta i denna match. Han är en något föråldrard klass-spelare, som mycket möjligt kan få en andra våg i England i denna sejour. Tottenhams anfallsspel fungerar utmärkt och de borde ha vunnit i lördags mot Villa. Bentley, Crouch och Defoe börjar mer och mer se ut som ett riktigt samspelt anfall. Mycket möjligt får några av dem starta på bänken i matchen, men jag tror till och med en matchbild där Wolves leder med 1-0 i paus kan vara bra för detta spel. Timingen för Tottenham, med två oavgjorda ligamatcher i baken, hämndfaktor, samt Tottenhams mycket intressanta värvningar (Gudjohnsen, Kaboul, tycker även att Kranjcar börjar se mycket lovande ut även om han inte är helt ny) gör att de vinner denna match mot ett Wolves som inte alls lyckas hitta sin plats i årets liga som de andra nykomlingarna Birmingham och till viss mån Burnley. |
|
2010-02-09, 06:50 | #27 |
Spel 9 - Shakhtar Donetsk avgör Fulham-mötet redan i England
Fulham - Shakhtar Donetsk, Europa League Spel: Vinst för Shakhtar Donetsk, vid oavgjort insatsen tillbaka Odds: 2.12 hos Pinnacle Insats: 845:- (5%) Datum: 18 feb 2010 Spelstopp: 21:05 Fulham kanske inte riktigt är, men är på väg mot att bli ett lag i kris. Spelschemat just nu är vatten över huvudet för vilken trupp som helst, iallafall om man inte befinner sig på absolut toppnivå. Fulham kommer att bli tvungna till prioritering av matcher, matcha reservlag etc, men jag tror ändå att denna matchen inte kan vinnas trots en eventuell hög prioritet av Roy Hodgson, och trots deras Craven Cottage. Fulham har 8 matcher på en månad, och kommer efter mötet med Shakhtar att spela ytterligare 3 på väldigt kort tid, varav en är returmöte i Ukraina. Mycket mycket svårt. De har redan nu flera nyckelspelare skadade och mer lär det bli under den hårda matchningen som ligger framför dem. Vart befinner sig Shakhtar? Jo, på Marbella, har inte spelat match sen i december och passar på att träna, testa nya spelare och spelidéer varvat med att vinna över nordiska lag som Molde och Kalmar FF. Marknaden har helt rätt i att Shakhtar kommer att gå vidare till nästa runda, men jag tror att de har goda chanser att avgöra redan här. Med en utmattad och uttunnad trupp klarar inte Fulham av att spela taktiskt mot ett lag som Shakhtar. De vet mycket väl att de inte kommer att vinna returmötet så det är här det gäller. Men jag tror inte att det räcker. Shakhtar kan spela avvaktande på ett sätt som Fulham inte kan, och denna självsäkerhet tror jag blir avgörande. 2.12 med pengarna tillbaka vid oavgjort är helt klart spelvärt. |
|
2010-02-09, 08:16 | #28 |
Shaktar såg bra ut igår, nu mötte de iofs Kalmar FF men de ligger högt i plan, tjongar väldigt sällan boll utan spelar sig ur de mest komplicerade situationer. Har en stark spelide med få tillslag och EXTREMT snabba spelvändningar via crossbollar till deras ytterbackar.
Finns även en hel del induviduellt skickliga spelare i Shaktar som har många kvaliteer, jag kommer också hoppa på den här!
2010-02-11, 07:08 | #29 |
SPEL 8: Resultat: 1-0 (Förlust)
Alltså, jag vet inte vad det var som gick snett, men har aldrig sett Spurs så totalt loja. Har inte kollat stats, men att döma av matchen pratar vi kanske 70 passningsprocent eller liknande, och Bentley totalt oförmögen att spela Defoe. Gudjohnsen såg helt bortkommen ut, lite väl risky av Harry Redknapp att spela honom kanske... Wolves hemmapublik var fantastiska, kanske var det som avgjorde. Hade dock Kranjcar satt sitt friläge som han borde ha gjort hade matchbilden nog sett annorlunda ut, även om Spurs-försvaret verkligen sög. |
|
2010-02-12, 06:55 | #30 |
Spel 10 - Norwich City leder i halvtid mot Brighton
Brighton & Hove Albion - Norwich City, League One Spel: Norwich City HT -0.25 (Norwich City leder i halvtid, halva insatsen tillbaka vid oavgjort) Odds: 2.025 hos Bet365 Insats: 803:- (5%) Datum: 13 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Inte bara Canaries mot Seagulls, utan även fondens första League One-spel. Norwich reser alltså söderut för att försöka få med sig 3 poäng från Brighton. Med Leeds United hack i häl 2 poäng efter, och 2 fler spelade matcher och dessutom Charlton Athletic och Colchester inte långt därefter måste Norwich vinna dessa matcher. Efter en sanslös form med poängmatcher gick man poänglöst mot formstarka Millwall på The Den senast. Visserligen ingen lätt match men kanske ett välbehövligt varningstecken som behövdes för att komma på rätt köl igen. Överoddset på detta spel har jag inte hämtat från statistiken på tid för första mål eller halvtidsledning, vilken egentligen inte pekar åt något nämnvärt håll, utan för timingen för att detta ska hända känns fin nu. Två resultat som jag fastnade för var Norwichs säsongsöppningsmatch mot Colchester. 1-7 hemma. Vem hade trott att 1. Man skulle leda tabellen i början av 2010, eller 2. Att man i januari skulle äga samma gäng med 5-0 på bortaplan? Tyder på en fantastisk anda i laget. Brighton gör väldigt få mål på hemmaplan, släpper även in en hel del, 3:e mest i ligan. Norwich kommer att dundra på här. Brighton har stora problem med att spela självsäkert rent taktiskt, och ingen förväntar dem att vinna här. De har även ett riktigt svårt spelschema framför sig, hur prioriteras denna match? -0.25 HT till över 2 i odds har klart spelvärde.... |
|
|