|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-01-21, 20:21 | #1 |
Portugisens spelfond (Brittisk fotboll)
Hej!
Jag spelar en mängd olika speltyper och marknader, när jag hittar spelvärde. Jag har en uttalad förkärlek för asian handicap och Drawnobet och har en icke-registrerad magkänsla av att långt långsiktigt når jag bättre resultat med Drawnobet. Vi får se. Jag spelar engelsk fotboll primärt, Premier League och Championship nästan uteslutande. Jag för även fonden på http://www.portugisen.se där jag redovisar mina resultat och statistik. Öppnar alltå denna helg med två spel ifrån FA-cupen. Till mig själv säger jag lycka till, och nu kör vi. Bolton Wanderers - Sheffield United, FA-Cup R4 Spel: Vinst för Bolton Wanderers Odds: 1.87 hos Nordicbet Insats: 750:- (5%) Datum: 23 jan 2010 Spelstopp: 16:00 Bolton ligger och harvar i botten av Premier League. Med förre Bolton-spelaren Owen Coyle vid rodret kommer laget och spelet att stiga. Coyle hade en svår uppgift framför sig i inledningen. Dubbelmatcher mot Arsenal resulterade så också i 2 förluster. Men matchen mot Sheffield United i fjärde FA-cupsrundan blir hans första vinst som manager. Grundfaktorn här är motivation. Eller rättare sagt Sheffield Uniteds brist på det. Förra säsongen slutade man på 3:e plats, EN vinstmatch ifrån automatic promotion före Birmingham. Säsongen har inletts halvbra för att ta det där extra klivet nu på slutet. Boltons motivation är en helt annan femma. Owen Coyle måste bevisa för laget, fansen och sig själv att laget kan vinna matcher. Samtidigt håller ett nytt lag på att byggas, där alla vill ha sin plats. På många sätt och vis måste Bolton vinna denna match medan Sheffield United har 4 mycket viktiga matcher framför sig i Championship där alla utom WBA borta ska och måste vinnas för att knipa viktig mark av sviktande Cardiff och Swansea. Klass, motivation, hemmaplan och timing gör att 1.87 är för högt och spelas. Middlesbrough – Swansea Spel: Under 2.5 mål Odds: 1.70 hos Bwin Insats: 750:- (5%) Datum: 23 jan 2010 Spelstopp: 16:00 Att Swansea kryssat sig igenom hela ligan varvat med uddamålsförluster och vinster lär knappast ha undgått någon. Som vanligt förväntas en målsnål match men jag tror ändå att oddset är i överkant. Middlebrough har haft problem med målskyttet och borde kanske ha gjort ett par mot ett blekt Manchester City i FA-cupen. Om Boro tar ledningen tror jag på vinst eller oavgjort i en tillknäppt match. Men själva kärnan i detta spel är Swansea’s förmåga, eller rättare sagt oförmåga att spela som underdogs. De vinner eller spelar oavgjort i princip alla matcher de tar ledningen i, och är helt oförmögna att hämta upp underlägen till vinster. Lägg därtill ett riktigt tajt försvar som släpper in minst mål i hela ligan och ett anfall som gör minst mål i hela ligan och vi klart spelvärde. Med högst troliga matchutgångar som 0-0, 1-0, 2-0, 0-1, 0-2, 1-1 spelas under 2.5 mål. __________________ Senast redigerad av Portugisen den 2010-01-22 klockan 13:14. Anledning: Ändrat rubrik |
|
2010-01-22, 21:30 | #3 |
Angående Middlesbrough-matchen:
"Being a Boro fan my best advice would be to stay away from our match. Robson, Aliadiere, Taylor, Pogatetz, Hines, Bates, Williams and Osbourne all have injuries whilst Arca may have to play through injury. Add to that the fact we have let Yeates, Digard and Shawky all go it leaves the number of experienced players available very low." |
|
2010-01-22, 23:49 | #4 | |
Citat:
|
||
2010-01-23, 15:21 | #5 |
Vi får se. Ett decimerat Middlesbrough kan vara bra för matchbilden mot ett Swansea oförmögna att sätta hård press. Dessutom lär de spela för kryss här. Det verkar dessutom skadeläget vara lite överdrivet om man kollar på BBC's match preview...
Senast redigerad av Portugisen den 2010-01-23 klockan 15:32. |
|
2010-01-23, 18:09 | #6 |
2/2 - en fin början på fonden.
Grattis till er som ryggade! |
|
2010-01-23, 18:10 | #7 |
Bra start Portugisen...Bara att fortsätta på den inslagna vägen
|
|
2010-01-23, 20:35 | #8 |
Tack
Men 2 spel är inga spel. När jag har 105% ROI efter hundra spel så... |
|
2010-01-23, 22:28 | #9 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 138Flickvaen - Divison 4 Stats: 25 - 21 - 0 ROI: 113.22% Vinstprocent: 54.00% |
Lycka till!
|
2010-01-26, 06:39 | #10 |
SPEL 3:
Bristol City – Cardiff City, Championship Spel: Vinst för Bristol City, vid oavgjort insatsen tillbaka Odds: 1.825 hos Bet 365 Insats: 809:- (5%) Datum: 26 jan 2010 Spelstopp: 20:45 Det har varit en intensiv dragkamp mellan dessa lag på sistonde. Först krigar Bristol City till sig 1-1 hemma mot Cardiff, för att sedan åka ut genom ett självmål i omspelet i FA-cupen. Snöpligt minst sagt. Lägg därtill att Cardiff enkelt besegrade Bristol med 3-0 hemma i Wales i augusti och du har starka känslor, och en ligadubbel med extra topping från FA-cupen som bara inte får hända. Men detta ordnar Bristol upp. Som det utpräglade hemmalag man är, går man segrande ifrån denna match. Cardiff hade en tuff prövning mot Leicester i FA-cupen i helgen, medan Bristol har fått vila en hel vecka. De har visserligen hämtat sig lite från svackan som man befann sig i, men detta utan att övertyga. Faktum är att de inte vunnit i Championship sedan Lucia, och även om detta är en måstematch på många sätt för Cardiff, tror jag de får svårt att gå segrande ur detta. Båda lag har svårigheter att föra hela matchbilder. Kvitteringar i slutminuter och ledningar till förluster präglar dem. Grundfaktorerna för en Bristolvinst är: vila, hemmaplan och framförallt: hämnd. Tar Bristol City ledningen tror jag på en hemmavinst mot ett slitet Cardiff. Lycka till! Statistik: Fondens värde: 16 177:- Nettoresultat: +1177:- Antal spel: 2 Vinster: 2 Förluster: Push: 0 ROI: 178% Snittodds: 1.78 Snittinsats: 750:- Snittresultat: +588:- Fonden startade 18 Jan 2010 på 15 000:- |
|
2010-01-27, 06:26 | #11 |
Spel 3:
Slutresultat 0-6 = förlust. The hosts were protecting a proud record of nine wins and five draws in their past 14 home matches against Cardiff. Kanske var det detta som gjorde att Cardiffs vilja var bättre, och givetvis klass som avgjoprde det hela. Med Chopra, Bothroyd och Whittingham i form har Cardiff oerhörd potential. Bristol City manager Gary Johnson: "It's the sort of night when it is best not to say much. "Whatever reason I try to offer for that performance will be picked apart. "We have a lot of soul searching to do over the next few days before our next game at Middlesbrough. "It wasn't that we forgot how to defend, we just couldn't defend on the night." Jag såg tyvärr inte matchen. Kul för Cardiff att de verkar ha hittat tillbaka till formen som kanske kan ta dem till play-off i alla fall. Tråkigare att man lyckas pricka in ett sådant här fyrverkeri när man spelar mot dem. |
|
2010-01-28, 16:11 | #12 |
SPEL 4:
West Bromwich Albion - Sheffield United, Championship Spel: Vinst för West Bromwich Albion Odds: 1.87 hos Pinnacle Insats: 768:- (5%) Datum: 30 jan 2010 Spelstopp: 16:00 WBA har två raka oavgjorda i ligan, efter två oerhört svåra bortamatcher mot två mycket kapabla hemmalag. Sheffield United däremot har tre raka segrar och är på god väg att etablera sig ovanför playoffstrecket i Championship tack vare ett stabilt hemmaspel. Ett trendbrott kommer snart, och timingen känns rätt i denna match. Sheffield är oförmögna att prestera i de stora matcherna och har en svår vår framför sig, något som får mig att tvivla på deras kapacitet att hålla säsongen ut. Likaså är Sheffield oförmögna att spela för 1 poäng på bortaplan. De har helt enkelt inte en trupp bra nog att klara dessa tunga matcher borta. West Bromwich är riktigt duktiga på att kontrollera matchbilder. Tar de ledningen (vilket de har klar fördel att göra här mot ett defensivt Sheffield) har de stora chanser att gå segrande ur denna match. De har faktiskt bara tappat poäng hemma en enda gång, då de tagit ledningen. Då mot Newcastle i början av säsongen. 1.87 på Pinnacle känns lite väl högt, särskilt med tanke på WBA's förmåga att ställa till målkalas. Jag tvivlar på att Sheffield kommer kriga för poäng vid ex. 0-2 i halvtid. Statistik: Fondens värde: 15 368:- Nettoresultat: +368:- Satsat totalt: 2309:- Antal spel: 3 Vinster: 2 Förluster: 1 Push: 0 ROI: 115% Snittodds: 1.79 Snittinsats: 770:- Snittresultat: +122:- Fonden startade 18 Jan 2010 på 15 000:- |
|
2010-01-28, 19:11 | #13 |
Blir ännu ett bra spel till helgen som jag hittade:
SPEL 5: West Ham – Blackburn, Premier league Spel: Vinst för West Ham Odds: 2.12 hos Pinnacle Insats: 768:- (5%) Datum: 30 jan 2010 Spelstopp: 16:00 West Ham är favoriter i denna match av god anledning. De är ett utpräglat hemmalag, precis som Blackburn som haft oerhört svårt att hitta form borta under säsongen. Med Carlton Cole tillbaka är detta matchen han hittar målformen igen. Tittar vi på den hårda matchningen som Blackburn haft under den gångna månaden jämfört med West Hams semesterliknande tillvaro vill jag ha detta till ännu mer fördel hemmalaget än oddset säger. Sedan den 28 dec har Blackburn spelat hela 6 matcher, 3 borta och 3 hemma, bland Annat mot Villa, 3 ggr i både FA- och Ligacupen. Under samma period har West Ham spelat 3 matcher. Dessa hårda perioder tar stryk på lag som inte har Barcelona-trupper att rotera. Timingen känns bra för en West Ham-seger. Med stjärnstrikern Cole tillbaka , två oavgjorda bortamatcher i bagaget , och en snöplig 1-2-förlust hemma mot Arsenal kommer fansen på Boleyn Ground att ta emot ett segerlag på lördag. West Ham är ett bättre lag än tabellläget visar, och detta är en ypperlig match att visa det i. Ett slitet bortatrött Blackburn vinner inte denna match. |
|
2010-01-28, 19:34 | #14 |
vad säger du om 1 u på bolton borta mot liverpool?
7.5 @ bet365
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-01-29, 06:42 | #15 |
|
|
2010-01-31, 11:28 | #16 |
SPEL 4: Resultat 3-1 (Vinst)
SPEL 5: Resultat 0-0 (Förlust) Allt som allt svagt minus efter dessa 2 spel... Nya tag, är nöjd med båda spelen |
|
2010-02-02, 06:43 | #17 |
Avstår spel på kvällens match på Sheffield United - Dnb mot Watford pga dålig feeling. Ska försöka jaga dessa dåliga och bra känslor tills jag lyckas kontrollera dem i min fördel.
|
|
2010-02-03, 07:15 | #18 |
Resultat 3-0. Bra magkänsla. Mer sånt tack
|
|
2010-02-05, 07:42 | #19 |
Spel 6 – Stoke vinner mot Blackburn hemma
Stoke – Blackburn, Premier League Spel: Vinst för Stoke Odds: 2.31 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 6 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Stoke har sett oerhört laddade ut på sistonde. Hemma på Britannia är de givetvis starkast, och har verkligen presterat på de senaste matcherna. Timingen känns rätt för Stoke just nu, och fel för Blackburn. Att säga att de spelar underhållande fotboll är kanske att ta i, men de representerar en del av England som handlar om blod svett och tårar. Även om deras målfacit kan verka snålt har de faktiskt bara misslyckats med att göra mål på hemmaplan vid två tillfällen i år. Med formen de har nu känns det som om detta inte kommer att bli den tredje, mot ett Blackburn som släpper in ett snitt på 2.33 mål per bortamatch. Detta är också ett mittenrace med lite eller inget på spel förutom prestige. Inget av lagen kommer att åka ur, och inget kommer att spela varken Europa League eller CL nästa säsong. Därför tror jag att Stoke´s fördel växer ännu större pga hemmaplan. Pinnacle erbjuder 2.31 och det spelas. Tror på uddamålsvinst för hemmalaget om inget oförutsett händer. |
|
2010-02-05, 08:02 | #20 |
Spel 7 - Stabilt Birmingham för stora för Wolves
Birmingham City - Wolverhampton Wanderers, Premier League Spel: Vinst för Birmingham City Odds: 1.85 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 7 feb 2010 Spelstopp: 14:30 Birmingham har återhämtat sig fint mot Chelsea's slut på deras förlustfria svit, och vad som imponerar är att de inte gav ut mot Tottenham utan hängde i och fick således en viktig poäng. Wolves blev utslagna ur FA-cupen, av Crystal palace, eller ja, av Danny Butterfield (3 mål på 6 min i andra halvlek). Birmingham kommer utvilade, med självförtroende efter insatsen senast och redo för denna match. Trendbrottet kanske verkar lägligt för Wolves att vinna en tredje bortamatch i år, men jag tycker ändå att trendbrottet för Birmingham är mer motiverat. De vet om att de inte "borde" ha vunnit mot varken Chelsea eller Tottenham, men fick ändå med sig en poäng. Det är dessa matcher, mot lag från nedre halvan som gjort att de nu ligger på8:e plats i ligan. Det finns ett orosmoment i detta spel, att Wolves "måste" vinna, men de har inte på något sätt antydit att de är laget som steppar upp på plattan när det behövs, vilket Birmingham gjort på ett imponerande vis. Senaste hemmavinsten i ligan kom den 15 dec, och på söndag kommer nästa. 1.85 känns något högt och testas här. Får man tippa på en tight match med Birmingham som vinner med 1-0 eller 2-0? |
|
2010-02-06, 19:01 | #21 |
Spel 6: Resultat 3-0 (VINST)
runt 1700:- plus.... Just det, glömde: Spel 7: Resultat 2-1 (VINST) Senast redigerad av Portugisen den 2010-02-08 klockan 12:19. |
|
2010-02-07, 12:13 | #22 |
Glöm inte att Brum-Wolves är ett derby.. Tyvärr är det löjliga odds på u2,5 men det hade varit givet om 1,80.
|
|
2010-02-07, 18:04 | #23 |
hah! Det hade jag faktiskt inte koll på.. tack för infon. Skönt att sätta 2/2 dock.
|
|
2010-02-07, 20:27 | #24 |
Spel 8 - Shaktar Donetsk vinner över Fulham på Craven Cottage
Fulham - Shaktar Donetsk, Europa League Spel: Shaktar Donetsk Asia HCP 0 Odds: 2.12 hos Pinnacle Insats: 763:- (5%) Datum: 18 feb 2010 Spelstopp: 21:05 Återkommer under morgondagen med motivering. |
|
2010-02-07, 20:40 | #25 |
Spel 9 - Tottenham vinner över Wolves på Molineaux
Wolverhampton Wanderers - Tottenham Hotspur, Premier League Spel: Vinst för Tottenham Hotspur Odds: 1.91 hos Bet365 Insats: 763:- (5%) Datum: 10 feb 2010 Spelstopp: 20:45 |
|
2010-02-08, 07:33 | #26 |
SPEL 8: (byter ordning pga att jag inte hinner kommentera Fulham-spelet ännu)
Wolverhampton Wanderers - Tottenham Hotspur, Premier League Spel: Vinst för Tottenham Hotspur Odds: 1.91 hos Bet365 Insats: 845:- (5%) Datum: 10 feb 2010 Spelstopp: 20:45 Huvudmotivet till detta spel är att jag anser inte spelbolagen ta hänsyn till hämndaspekten i detta spel. Wolves slog, för er som kommer ihåg Tottenham hemma på White Hart Lane tidigare i höstas. Detta ska de få sota för nu, och timingen känns perfekt. Wolves har ansträngt skadeläge på sin trupp, och det gör skillnad i trupper smala som deras. Men vänta nu, har inte Tottenham viktig bortamatch i FA-cupen den 14:e? Stämmer bra. Men jag tror inte det är någon fara. Harry Redknapp kommer spela denna match taktiskt bra. Gudjohnsen behöver match-träning och kanske får han till och med starta i denna match. Han är en något föråldrard klass-spelare, som mycket möjligt kan få en andra våg i England i denna sejour. Tottenhams anfallsspel fungerar utmärkt och de borde ha vunnit i lördags mot Villa. Bentley, Crouch och Defoe börjar mer och mer se ut som ett riktigt samspelt anfall. Mycket möjligt får några av dem starta på bänken i matchen, men jag tror till och med en matchbild där Wolves leder med 1-0 i paus kan vara bra för detta spel. Timingen för Tottenham, med två oavgjorda ligamatcher i baken, hämndfaktor, samt Tottenhams mycket intressanta värvningar (Gudjohnsen, Kaboul, tycker även att Kranjcar börjar se mycket lovande ut även om han inte är helt ny) gör att de vinner denna match mot ett Wolves som inte alls lyckas hitta sin plats i årets liga som de andra nykomlingarna Birmingham och till viss mån Burnley. |
|
2010-02-09, 06:50 | #27 |
Spel 9 - Shakhtar Donetsk avgör Fulham-mötet redan i England
Fulham - Shakhtar Donetsk, Europa League Spel: Vinst för Shakhtar Donetsk, vid oavgjort insatsen tillbaka Odds: 2.12 hos Pinnacle Insats: 845:- (5%) Datum: 18 feb 2010 Spelstopp: 21:05 Fulham kanske inte riktigt är, men är på väg mot att bli ett lag i kris. Spelschemat just nu är vatten över huvudet för vilken trupp som helst, iallafall om man inte befinner sig på absolut toppnivå. Fulham kommer att bli tvungna till prioritering av matcher, matcha reservlag etc, men jag tror ändå att denna matchen inte kan vinnas trots en eventuell hög prioritet av Roy Hodgson, och trots deras Craven Cottage. Fulham har 8 matcher på en månad, och kommer efter mötet med Shakhtar att spela ytterligare 3 på väldigt kort tid, varav en är returmöte i Ukraina. Mycket mycket svårt. De har redan nu flera nyckelspelare skadade och mer lär det bli under den hårda matchningen som ligger framför dem. Vart befinner sig Shakhtar? Jo, på Marbella, har inte spelat match sen i december och passar på att träna, testa nya spelare och spelidéer varvat med att vinna över nordiska lag som Molde och Kalmar FF. Marknaden har helt rätt i att Shakhtar kommer att gå vidare till nästa runda, men jag tror att de har goda chanser att avgöra redan här. Med en utmattad och uttunnad trupp klarar inte Fulham av att spela taktiskt mot ett lag som Shakhtar. De vet mycket väl att de inte kommer att vinna returmötet så det är här det gäller. Men jag tror inte att det räcker. Shakhtar kan spela avvaktande på ett sätt som Fulham inte kan, och denna självsäkerhet tror jag blir avgörande. 2.12 med pengarna tillbaka vid oavgjort är helt klart spelvärt. |
|
2010-02-09, 08:16 | #28 |
Shaktar såg bra ut igår, nu mötte de iofs Kalmar FF men de ligger högt i plan, tjongar väldigt sällan boll utan spelar sig ur de mest komplicerade situationer. Har en stark spelide med få tillslag och EXTREMT snabba spelvändningar via crossbollar till deras ytterbackar.
Finns även en hel del induviduellt skickliga spelare i Shaktar som har många kvaliteer, jag kommer också hoppa på den här!
2010-02-11, 07:08 | #29 |
SPEL 8: Resultat: 1-0 (Förlust)
Alltså, jag vet inte vad det var som gick snett, men har aldrig sett Spurs så totalt loja. Har inte kollat stats, men att döma av matchen pratar vi kanske 70 passningsprocent eller liknande, och Bentley totalt oförmögen att spela Defoe. Gudjohnsen såg helt bortkommen ut, lite väl risky av Harry Redknapp att spela honom kanske... Wolves hemmapublik var fantastiska, kanske var det som avgjorde. Hade dock Kranjcar satt sitt friläge som han borde ha gjort hade matchbilden nog sett annorlunda ut, även om Spurs-försvaret verkligen sög. |
|
2010-02-12, 06:55 | #30 |
Spel 10 - Norwich City leder i halvtid mot Brighton
Brighton & Hove Albion - Norwich City, League One Spel: Norwich City HT -0.25 (Norwich City leder i halvtid, halva insatsen tillbaka vid oavgjort) Odds: 2.025 hos Bet365 Insats: 803:- (5%) Datum: 13 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Inte bara Canaries mot Seagulls, utan även fondens första League One-spel. Norwich reser alltså söderut för att försöka få med sig 3 poäng från Brighton. Med Leeds United hack i häl 2 poäng efter, och 2 fler spelade matcher och dessutom Charlton Athletic och Colchester inte långt därefter måste Norwich vinna dessa matcher. Efter en sanslös form med poängmatcher gick man poänglöst mot formstarka Millwall på The Den senast. Visserligen ingen lätt match men kanske ett välbehövligt varningstecken som behövdes för att komma på rätt köl igen. Överoddset på detta spel har jag inte hämtat från statistiken på tid för första mål eller halvtidsledning, vilken egentligen inte pekar åt något nämnvärt håll, utan för timingen för att detta ska hända känns fin nu. Två resultat som jag fastnade för var Norwichs säsongsöppningsmatch mot Colchester. 1-7 hemma. Vem hade trott att 1. Man skulle leda tabellen i början av 2010, eller 2. Att man i januari skulle äga samma gäng med 5-0 på bortaplan? Tyder på en fantastisk anda i laget. Brighton gör väldigt få mål på hemmaplan, släpper även in en hel del, 3:e mest i ligan. Norwich kommer att dundra på här. Brighton har stora problem med att spela självsäkert rent taktiskt, och ingen förväntar dem att vinna här. De har även ett riktigt svårt spelschema framför sig, hur prioriteras denna match? -0.25 HT till över 2 i odds har klart spelvärde.... |
|
2010-02-12, 15:03 | #31 |
SPEL 11:
Chelsea - Cardiff City, FA-cup Spel: Chelsea -1 HT (Chelsea leder med två mål i halvtid, vid uddamålsledning insatsen åter) Odds: 2.05 hos Bet365 Insats: 803:- (5%) Datum: 13 feb 2010 Spelstopp: 13:00 Cardiff har enorma skadeproblem fortfarande, kommer inte ens att kunna matcha en hel reservbänk.Främsta avbräcket Bothroyd som ju får ses som något av en playmaker i laget och ett stort avbräck. Massa fler viktigare spelare borta, kanske Chopra får spela sjuk pga skadeläget... Gammal ost. Cardiff och Chelsea har inte mötts sedan 1961, två matcher i september med Cardiff som vinnare i båda. Med stora siffror. FA-cupen i all ära, men när Chelsea tar ledningen med 1-0 så tror jag luften går ur Cardiff. John Terry's saknad överskattad. Terry är en stomme i laget, men matcher som denna klarar de utmärkt utan honom. Drogba på fantastisk målhumör, har gjort mål i 4/5 senaste matcher. Älskar att glänsa på Stamford Bridge. Lägg till att Chelsea förlorade senaste matchen till detta.... Att de inte leder i halvtid känns ohotat. över två gånger pengarna på att det blir fler mål innan andra är spelvärt. Ska bli kul match att se dessutom! |
|
2010-02-12, 15:03 | #32 |
SPEL 12:
Sheffield United - Bristol City, Championship Spel: Vinst för Sheffield United Odds: 1.92 hos Pinnacle Insats: 803:- (5%) Datum: 13 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Sheffield United har haft det motigt på slutet och ligger nu strax under playoffstrecket, och det är verkligen kniven mot strupen imorgon. Bristol City, ett av seriens sämsta bortalag är i usel form. Bara de tre klubbarna i toppen av tabellen har ett bättre hemmafacit än Sheffield United och de är verkligen starka hemma. Det som fällde dem mot Watford för 2 veckor sedan var riktigt uselt försvarsspel och det är kanske där de inte lyckats riktig på sistonde. De har bara misslyckats med att näta 5 gånger på hela säsongen, ett mycket bra facit. En otursam straff mot Preston gjorde en återupphämtning för stor för dem att klara. Bristol City har gjort ETT mål de senaste 5 matcherna och är det lag i Championship som släpper in flest mål i slutminuterna. De har förlorat sex matcher i rad mot Sheffield på 53 år. Det som avgör är 1. Form, Sheffields målfarlighet och förmåga att alltid trycka dit en för mycket för ett uddlöst Bristol City. 2. Viljan finns där, frustrationen finns där, playoffstrecket är en seger bort. 3. Ett utpräglat hemmalag mot ett utpräglat dåligt bortalag. 1.91 är helt klart spelbart. |
|
2010-02-13, 19:06 | #33 |
Hmmm.. tråkig spelhelg. Ny vecka nya matcher...
|
|
2010-02-16, 07:11 | #34 |
Spel 13 – Birmingham gör “The Double” över Fulham
Fulham - Birmingham City, Premier League Spel: Birmingham City +0,5 (Vinst eller oavgjort för Birmingham City) Odds: 1.82 hos Pinnacle Insats: 760:- (5%) Datum: 21 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Båda dessa lag vann i FA-cupen i helgen, Fulham visserligen mot ett League 2-lag. Nu blir det en veckas vila för Birmingham medan Fulham tar emot Shakhtar den 18:e hemma på Craven Cottage. Birminghams avgörande mål mot Derby i 92:e minuten var garanterat en självförtroendeboost, och en viktig pusselbit för att svacka-rykten ska avta. Fulhams hemma-resultat ser bra ut på pappret men vilka lag har man egentligen mött? Nu får man besök av ett lag som håller väldigt bra tätt bakåt och har en förmåga att kontrollera matchbilder med tajt spel och fasta situationer. Att oddset redan nu på under 2.5 mål ligger runt 1.50 är inget slump…räkna med en tajt match med få mål. Fulham har dessutom två avbräck i ordinarie backlinjen med Paintsil och Konchesky, kan ha stor betydelse. Grundmotivationen till detta spelet är dålig timing, med ett alldeles för jobbigt schema för Fulham, medan Brums fått ett välbehövligt break, med en moralboost i ryggen från FA-cupen och den första kvartsfinalen på 4 år för dem. Det är denna “determination” som Alex McLeish kallar det som blir avgörande på Craven Cottage på söndag. Ser inte denna match sluta på annat sätt än 1-1 eller 0-1. |
|
2010-02-16, 07:12 | #35 |
Spel 14 – Leicesters formkurva fortsätter
Bristol City - Leicester, Championship Spel: Vinst för Leicester, vid oavgjort insatsen tillbaka Odds: 1.95 hos Bet365 Insats: 760:- (5%) Datum: 16 feb 2010 Spelstopp: 20:45 OK. Formkurva kanske är att ta i. Men jag tror att de fick en ordentlig och välbehövlig moralboost av storvinsten, säsongens största över Scunthorpe hemma i helgen. Nu har man 3 “enkla” bortamatcher som man bara måste ta för att hålla sig kvar på playoffplats. Bristol City var uddlösa när de väl hade chans på avslut i lördags mot ett kämpande Sheffield United, vilket återspeglas av att de inte lyckats göra mer än ett mål på de senaste fem matcherna i Championship. City har en svår uppgift framför sig. Leicester, eldade av vinsten senast, och med ett anfall som verkar fungera utmärkt utan Matt Fryatt kommer att gå på för full maskin. Leicester har inte, precis som Bristol, förlorat en match de tagit ledningen i hittils i säsongen, och jag tror att Leicester är starkare här, hemmaplan till trots, och att de tar ledningen tidigt. Förra mötet mellan lagen i december slutade 3-1 till Bristol City. Hämndaspekten här, och dessutom, Bristols form för tillfället både mentalt och spelmässigt tror jag inte räcker till för att göra en Double på Leicester. Slutsats: En stark offensiv form hos Leicester mot en svag offensiv och defensiv hos Bristol, plus Leicesters motivation gör att jag inte ser hur Bristol City ska vara favoriter här. Drawnobet till 1.95 spelas. |
|
2010-02-17, 11:39 | #36 |
Följer dina välgrundade rekar.
|
|
2010-02-17, 11:53 | #37 |
Tyvärr en push på Leicester...
|
|
2010-02-18, 19:29 | #38 |
Spel 15:
West Ham - Hull, Premier League Spel: West Ham HT (West Ham vinner 1:a halvlek) Odds: 2.40 hos Bet365 Insats: 760:- (5%) Datum: 20 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Förutom att West Ham är favoriter i denna match mellan två lag på samma poäng(24), som båda vill så långt bort från nedflyttningsstrecket har vi både statistik, form och motivation som gör att det finns spelvärde här. Statistik: Hull har inte en enda vinst på bortaplan i år. I halvtid då? Av 13 matcher borta i ligan i år har de 4 oavgjorda och 9 förluster. Av de 13 matcherna har man legat under i halvtid i 9 av dem, oavgjort i de andra. I en match har första halvlek vunnits, den 29 augusti mot Wolves. West Ham i sin tur har föga imponerande 4-4-4 hemma på Boleyn Ground i år. De har vunnit 5 halvtidsmatcher. Formen och motivationen: West Ham tagit poäng hemma i 4 senaste hemmamatcherna. Hull har lyckats göra 2 mål på den senaste 6 bortamatcherna. I samma match dessutom, 2-2 mot Bolton. Carlton Cole och Alessandro Diamanti har gigantisk potential. Vinsten mot Birmingham senast var välförtjänt, och jag tror detta har stor chans att bli back-2-back vinster hemma. Om man vill göra det enkelt för sig: lyckas West Ham vinna 1:a halvlek varannan gång? Svar: ja, och 2.40 är fullt spelbart. |
|
2010-02-19, 06:38 | #39 |
Förlust för Fulham mot ett Shakthar som var helt överlägsna i första halvlek men som tappade speltempot i andra och slöppte ett riktigt klassmål iofs till Bobby Zamora. Kul match dock. Men tråkigt med första minusnoteringen för fonden.
Ny helg nya matcher! |
|
2010-02-19, 07:49 | #40 |
Avstår spel på Newcastle att hålla nollan mot Preston till 2.10 pga dålig magkänsla. Spelar eventuellt ett annat spel på den matchen dock...
|
|
2010-02-20, 16:51 | #41 |
Spel 15: 1-0 (Vinst)
|
|
2010-02-22, 07:49 | #42 |
Spel 16:
Shakhtar Donetsk - Fulham, Europa League Spel: Shakhtar Donetsk Asian Handicap -1 (Vinst med minst 2 mål för hemmalaget, vid vinst med uddamålet insatsen åter) Odds: 1.98 hos Bet365 Insats: 733:- (5%) Datum: 25 feb 2010 Spelstopp: 19:00 Fulham-spel verkar inte vara fondens melodi, men efter att ha rannsakat spelen som förlorats känns det som att sluta spela på ett lag som sviker är raka motsatsen till att utveckla sitt spelande. Istället försöker jag rensa bort alla tidigare känslor kring mötet och vidhåller att detta är ett spel som skulle spelats oavsett tidigare spel på något av lagen. Att jag dessutom blev ivrig att fade:a Fulham och totalt underskattade Craven Cottage får jag ta med mig. Så: Fulhams returmöte i Donetsk är givetvis ingen lätt match. Vinst för hemmalaget ligger runt 1.50, vilket jag tycker är möjligen spelbart, men nästan dubbla pengarna är ett bättre spel. Vi som tittade på matchen i England såg ett Shakhtar som totalt dominerade första halvlek, men spelade lite lojt vid avslut. Vid vissa lägen var man vid straffpunkten och spelade ändå bollen. Kanske tecken på ett smårostigt anfall som inte spelat (riktig) match sedan i december. Att Ukrainarnas spelfilosofi mot Fulham går ut på att hålla boll gick det heller inte att ta fel på, något de gjorde riktigt fint, och som kommer att betala sig i längden. I returen räcker det med att de regerande mästarna vinner med 1-0 för avancemang till nästa omgång. Jag ser 1-0 som ett föga troligt resultat pga följande matchbilder: Om Fulham går för mål direkt, och spelar offensivt kommer hemmastadion, klass och motivation ta ut sin rätt, och det kommer kosta dem mot offensivt skickliga och snabba brasilianare i Donetsk-anfallet. Målet i London var ett fint exempel på det. Fulham är oförmögna att täppa igen defensivt och spela för kryss mot ett lag som detta. Till slut får de in 1-0, vilket gör att Fulham måste gå för mål. I detta läge anser jag hemmalaget ha mycket stor fördel, då de både kan spela tajt försvar och ta vara på kontringslägen som Fulham bjuder på. Shakhtar går på för full maskin. Fulham vet inte vad som hände, och klassen tog ut sin rätt. Står det 2-0 vid paus tror jag fler mål är att komma mot ett frustrerat och sargat Fulham. |
|
2010-02-22, 07:50 | #43 |
Spel 17:
Sunderland - Fulham, Premier League Spel: Vinst för Sunderland Odds: 2.30 hos Bwin Insats: 733:- (5%) Datum: 28 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Sedan Sunderland slog Arsenal hemma på Stadium of Light i november har facit varit dystert och frustrerande. 5 spelade, 4 oavgjorda, 1 förlust. Timingen för att årets första hemmavinst kommer här stämmer fint, Trots Henderson och Reid borta. Sunderland såg pigga ut mot Arsenal i lördags, och kämpade på, och ville få in kvitteringen, även om Jones och Darren Bent inte riktigt hittade varandra. Men vi pratar om Arsenal hemma. En riktigt svår match. Straffen de fick i slutminuterna kan även diskuteras. Känns alltid lite skakigt när linjedomare dömer straff... Fulham ska ner och förlora mot regerande Europa League-mästarna i Ukraina på torsdag, och får sedan 3 dagar på sig att vila inför resan norrut mot Sunderland, mot Sunderlands 8. Fulham har gått på otroligt bra på sistonde. 11-2 i målskillnad på 4 vinster hemma är imponerande. Men borta i ligan har man fortfarande endast 1 bortavinst i år: säsongsöppningen mot Pompey. Fulham är slitet. Offensivt är Damien Duff och Bobby Zamora stor klass, men dessa herrar måste vilas snart. Defensivt tycker jag Fulham har klara brister och Darren Bent och Kenwyne Jones har stora möjligheter att sänka Fulham i denna match. Timingen känns riktigt rätt för en Fulhamförlust borta och en Sunderlandvinst hemma. 2.30 spelas. |
|
2010-02-24, 07:19 | #44 |
SPEL 18:
Birmingham - Wigan, Premier League Spel: Bortalaget gör mål: NEJ Odds: 2.40 hos Expekt Insats: 733:- (5%) Datum: 27 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Nu spelas det på Birmingham igen som får besök utav Wigan Athletic. Basfakta: Birmingham, ett av seriens tajtaste hemmalag. Gör lite mål hemma, släpper in lite mål hemma, förlorar få matcher hemma. Senaste förlusten kom i samband med back-2-back-förluster hemma i september mot Villa och Bolton. Wigan å andra sidan är ett av ligans sämre bortalag, och även om målstatistiken grusats av 1-9-förlusten mot Tottenham talar raden 3-2-8-15-34 ett tydligt språk. Birmingham siktar på den magiska 40-poängsgränsen som i princip garanterar dem ett nytt kontrakt, och antyder att de är i högsta divisionen för att stanna. Och City's hemmaspel är imponerande. Från annandagens 0-0-match mot Chelsea, till att i januari tagit ledningen mot Man U och oturligt tappat den till 1-1, till att ligga under med 0-1 mot Tottenham och kvittera i 90:e, till att i Birmingham-derbyt mot Wolves hitta tillbaka från 0-1 till 2-1 och vinna. Hemmamoralen lyser verkligen med sin närvaro. Så, varför är detta oddset spelvärt? Wigan har gjort 2 mål på de senaste 5 matcherna. Att de skulle göra mål på City, som delar seriens tajtaste hemmaspel med två lag vid namn Manchester United och Chelsea är föga troligt. Och vem ska göra målen? Rodallega har inte gjort mål sen i december, Zogbia har 8 matcher utan mål, Viktor Moses kanske hittar in förr eller senare, men inte här. Att under 2.5 mål ligger runt 1.65 är ingen tillfällighet... detta kommer bli en målsnål match, där MINST varannan slutar med 1-0, 0-0 eller 2-0. Oddset 2.40 på att Wigan inte lyckas göra mål är taget. |
|
2010-02-24, 12:09 | #45 | |
Citat:
2010-02-25, 07:51 | #46 |
SPEL 19:
Ipswich Town - Bristol City, Championship Spel: Ipswich Town HT -0.25 (Ipswich leder i halvtid, halva insatsen tillbaka vid oavgjort) Odds: 1.96 hos Ladbrokes Insats: 733:- (5%) Datum: 27 feb 2010 Spelstopp: 16:00 En måstematch för Ipswich Town. David Healy och Danny Murphy hart varit två riktigt bra värvningar av Ipswich ifrån Sunderland. Murphy som gjorde mål i alla tre första matcher, och Healy fick spräcka nollan sist. En välbehövlig offensiv kraft för Ipswich, Championships kryssmästare med hela 16(!) oavgjorda matcher i årets säsong. Detta halvtidsspel grundar sig både i statistik och timing (som vanligt). Ipswich har en fin historia av att öppna bra på hemmaplan och inte mindre än 5 matcher på Portman Road har resulterat i mål innan 10 spelade minuter. Obesegrade hemma sedan Newcastle-förlust i september tar man nu emot Bristol City som fenomenalt slog WBA hemma den 21 feb. Denna vinst lugnar City som nu är ganska tryggt avstånd ifrån strecket och kan slappna av...Men Bristol City's borta-facit är inte imponerande. Kollar man även på halvtidsfacit för City är det skrämmande dåligt. I 2 bortamatcher i år har laget lyckats göra mål före halvtidsvisslan ljudit. Ipswich, som varit hemmastarka hela säsongen men saknat den där offensiva udden, kan här, med hjälp av två Premier League-forwards i fin form trycka på direkt mot ett Bristol som inte har någon tendens att göra mycket mål, och definitivt inte i första halvlek. 1 mål på 6 bortamatcher har de förmått på senaste tiden. Till råga på detta kan Ipswich's manager välja från en helt full trupp medan Bristol har flera ordinarie borta: McCombe, Sno och framförallt: Nicky Maynard ser ut att missa matchen. Stort avbräck från strikern med 10 mål gjorda denna säsong, även om han varit mållös på sistonde. Danny Haynes tillbaka från skada dock. Ipswich's hemmamoral, förmåga att öppna riktigt snabbt med öppningsmål, Bristol's avslappnande vinst senast gör att det finns spelvärde i 1.96. Värt att notera är att detta är fondens fjärde spel på en Bristol City-match, där de tre första slutat med en förlust, en vinst och en push. |
|
2010-02-26, 06:37 | #47 |
Förlust på Shakhtar-spelet. Min idé om att fade:a Fulham baserades dock på att jag trodde att Roy Hodgson skulle spela safe och taktiskt och vila spelare, eller så skulle de gå sönder. Han har matchat A-laget i varje match och chansat och lyckats. Kudos till honom, men man får ändå se det som en chansning. Det är i liknande situationer spelare efter spelare går sönder under så hårda matchningar.
|
|
2010-02-26, 07:02 | #48 |
Slutar härmed att uppdatera statsen här och i signaturen. Det sker endast på hemsidan. Får se hur det blir när det går uppåt igen, dock
|
|
2010-02-26, 12:55 | #49 |
SPEL 20:
Burnley - Portsmouth, Premier League Spel: Burnley -1 Asian handicap (Burnley vinner med två mål, vid vinst med uddamålet insatsen åter) Odds: 2.80 hos Bet365 Insats: 696:- (5%) Datum: 27 feb 2010 Spelstopp: 16:00 Bakgrund: Pompey är i total kris. Kommer att bli fråntagna 9 poäng och är därför redan klart för nedflyttning till Championship nästa säsong. Vad ska de spela för här? Burnley har allt att vinna. Efter taskig form på sistonde är de ändå ett starkt hemmalag med endast två hemmaförluster på hela säsongen. Wigan, Wolves, Hull & Bolton ligger alla på mellan 23-25 poäng och Burnley har en match mindre spelad än Hull. Motivationen för seger här borde vara i max. Burnley har 4 skadade spelare, 3 ordinarie med samtliga expected return till helgen. Graham Alexander tillbaka = stort stort plus. Portsmouth har däremot svåra skador. Piquonne, Haim, Mokuenda, samt Smith och Brown som doubtful. Hårt på en sån trupp. Portsmouth har FA-cupen kvar den 6:e Mars mot Birmingham, dessutom på hemmaplan och inga matcher fram tills det. De kommer garanterat att hålla siktet fast på den matchen, särskilt då de redan är nedflyttningsklara från Premiership. Med så många ordinarie borta, 5 raka bortaförluster, 9 raka utan vinst, en horribel form och ingen motivation så borde Burnley kunna hitta tillbaka till öppningsformen igen. De fick en välbehövlig seger mot West Ham senast och kommer att vara på målhumör inför hemmapubliken. 2.80 för att de kör över Pompey, med pengarna åter vid uddamålsvinst känns för högt. |
|
2010-03-01, 06:38 | #50 |
Ingen rolig spelhelg. Dock handlade det om Burnley som var riktigt usla och utan problem borde har vunnit med över 2 mål mot Pompey. Hade den matchen gått in hade fonden legat på plus för tillfället.
Men inget att hänga läpp för. Det är tillfällen som detta då man ska utvärdera sina förlorade spel även om jag inte ännu kan dra några långsiktiga slutsatser av mitt spelande. Kortsiktigt kan man säga att jag är osäker på om mina spel på Fulham var korrekta då de baserades på samma variabel, att de antingen skulle bli trötta, gå sönder, eller att spelare skulle vilas. Roy Hodgson körde på med fullt artilleri, och lyckades finfint, även om det märktes väl att de var slitna i går och spelade för kryss. En match som Sunderland var väl värda att vinna. Så är det. Ny vecka nya matcher. Tror det är viktigt att jag inte börjar jaga förluster nu utan sansar mig för att sakta men säkert arbeta mig uppåt igen... |
|
2010-03-01, 08:43 | #51 |
Det känns även som om jag kanske jagar för höga odds.
2.05 i snittodds känns ganska högt. |
|
2010-03-01, 10:13 | #52 | |
Citat:
EDIT: Ja, kanske inte så mycket "bara och bara"... men ändå ...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. REVENGE! Senast redigerad av Betongbarn den 2010-03-01 klockan 13:17. |
||
2010-03-01, 11:52 | #53 |
kan räkna ut och se vad jag ligger på senare i veckan hehe
2010-03-02, 07:21 | #54 |
Spel 21:
Peterborough - Coventry, Championship Spel: Vinst för Peterborough, vid oavgjort insatsen tillbaka Odds: 1.92 hos Pinnacle Insats: 661:- (5%) Datum: 6 mar 2010 Spelstopp: 16:00 Peterborough är just nu bättre än tabellen visar. Bortamötet mot Swansea avgjordes genom en straff, och en vinst för Posh hade inte kommit som en chock. Här tror jag dock de får en välbehövlig poäng. De har gjort mål i alla hemmamatcher utom två denna säsong. Och sättet de förlorar och tappar poäng på tycker jag tyder mycket på en flaskhals som väntar på att få komma loss. Med två hemmavinster på rad tror jag de fångar den tredje här. Och de måste vinna. Coventry har gått bra på sistonde, och jagar en playoffplats. Tittar man närmre på motståndet så blir man mindre imponerad, och jag tycker inte att de har den klass som krävs för en motivationsvinst mot Peterborough här. Posh’s värsta konkurrenter om slutstriden, Sheffield Wednesday och Plymouth Argyle, har inga supersvåra scheman kvar. Jag tror att Peterborough’s form, vilja, och hemmastyrka väger tyngre än Coventrys förmåga att sikta och hålla fokus på playoffplats. Posh borde vara större favoriter här. |
|
2010-03-02, 07:22 | #55 |
Spel 22:
Nottingham - Swansea, Championship Spel: Vinst för Nottingham Odds: 2.00 hos Unibet Insats: 661:- (5%) Datum: 6 mar 2010 Spelstopp: 16:00 Swansea fick se två av sina toppspelare utgå senaste matchen mot Peterborough. Med även Darren Pratley ute, stort avbräck, samt Orlandi, Allen och Jordi har de stora mittfältsproblem. Nottingham däremot har en hel trupp utan skador att välja på. Med en match mer spelad än WBA är denna matchen otroligt viktig för Forest, som inte övertygat på sistonde på bortaplan, men med 5 vinstmatcher i rad hemma. Med så många spelare borta för Swansea har jag svårt att se hur de ska kunna hålla sin spelidé intakt, de är obesegrade i ligan sedan 12 dec, då dagens värdar, Nottingham Forest gästade dem i Wales med en 0-1-förlust. Nottingham vet dessutom om Wales:arnas mittfältsproblem och kommer givetvis att spela på det. Inte många lag lyckas göra mål på Nottingham hemma, och tittar man på statsen är många av målen de släppt in på senaste tiden antingen straffar eller mål i slutminuterna som de släpper vid stor ledning. Att detta inte kommer att bli något målkalas är kanske ingen överraskning, men dagsläget i de båda lagen talar till större fördel Nottingham än oddset hos Unibet föreslår. |
|
2010-03-05, 07:50 | #56 |
Spel 23:
Arsenal - Burnley, Premier League Spel: Bortalaget gör mål: NEJ Odds: 1.85 hos Unibet Insats: 661:- (5%) Datum: 6 mar 2010 Spelstopp: 16:00 Detta odds förbryllar mig. Burnley har lyckats göra mål i totalt 4(!) bortamatcher i årets liga. De lever endast på deras hemmamatcher, men inte ens en hjäplig start på Turf Moor kunde hålla dem i säker hamn under säsongen. Fonden spelade på att Burnley skulle ta hem segern mot administration-Portsmouth i helgen, men deras försvarsspel var under all kritik. Burnley får nu tillbaka Graham Alexander, visserligen ett plus men inte tillräckligt för att sätta igång Arsenalförsvaret. Arsenal har ju tyvärr Ramsey skadad pga benbrott, men med Gallas och Diaby som expected return för laget. Vi får se om Arsjavin är frisk, men det är knappast offensiven som blir problem. Tidigare mötet på hemmaplan för Burnley slutade 1-1. Nu är tiden inne för säsongens Emiratesbesök. Burnley har lyckats göra hella 0 (noll) mål borta mot tre av The Big Four på boprtaplan i år med 0-10 i målskillnad. Man har även haft svårt för andra lag med bra defensiv hemma, såsom Fulham, Everton, Tottenham och Stoke, där man har 0-12 i målskillnad på 4 matcher. Arsenal tar emot Porto på Emirates tre dagar efter detta möte, och vi får se vilken trupp Wenger mönstrar. Några av spelarna som varit skadade som Diaby och Gallas borde absolut starta. Hur man än ser på det tycker jag, med statistiken i ryggen att 1.85 känns högt för ett lag som inte gjort mål mot någon av The Big Four på bortplan och har en horribel defensiv för tillfället. Om jag ska peka på ett riskmoment är det att ett trendbrott kommer förr eller senare, men den variabeln dömer jag svag, pga Burnleys form för tillfället. Att släppa 2 (borde varit 3) straffar på hemmaplan mot ligans i särklass sämsta lag, i en match man bara måste vinna och sen förlora med 1-2 är helt oacceptabelt. |
|
2010-03-05, 07:51 | #57 |
Spel 24:
West Ham - Bolton, Premier League Spel: Vinst för West Ham Odds: 1.80 hos Pinnacle Insats: 661:- (5%) Datum: 6 mar 2010 Spelstopp: 16:00 Lägger detta spel “redan” nu, då oddset redan droppat en aning. Fondens tredje spel på West Ham hemma, varav tidigare ett vinst- och ett förlustspel. Nu känns det som läge för att ha roligt på Boleyn Ground. West Ham har i princip bara problem med storlagen hemma, och lever på ett fint hemmaspel. Elmanders “form” ska väl knappast hota en West Ham-seger. West Ham har endast Ilunga av de ordinarie på skadelistan. Offensivt visar de självförtroende, fart och form. Bolton har skadebortfall både på mittfält och i backlinjen. Nu senast nyförvärvet Stuart Holden ute med benbrott. Offensivt kan man ju lugnt konstatera att det är ganska torrt. Inför segermatchen mot Wolves hade man inte gjort mål på över 8(!) timmars speltid. Och rent statistiskt passar det fint att Boltons trendbrott, som knappast tyder på någon formvändning kom i förra matchen. Borta är de horribla med två segrar i år. West Ham hemma är en för stor uppgift. Formläget just nu är mycket bättre än tabellen visar, särskilt hemma där man spelar med självförtroende och entusiasm. 1.80 testas. |
|
2010-03-05, 19:10 | #58 |
Spel 25:
Portsmouth- Birmingham, FA-cup, kvartsfinal Spel: Portsmouth att göra första målet Odds: 2.00 hos Unibet Insats: 661:- (5%) Datum: 6 mar 2010 Spelstopp: 13:30 Efter att Pompey nu är superklara för nedflyttning finns här ingen press längre. Man har haft en relativt enkel resa genom FA-cupen, och har här allt att spela för: Fansen står bakom laget till hundra procent, de vill prestera på hemmaplan. Alla spelare är i princip till salu. De som är det vill garanterat göra ett bra intryck på eventuella scouter. Lustigt nog blir det en reprismatch den 9:e, fast då i Premier League. Att Portsmouth lägger på en entusiastisk press från början ser jag som en självklarhet. Birmingham spelar inte den sortens spel. Faktum är att de endast tre gånger denna säsong gjort första målet på bortaplan. (självmålet mot Fulham räknar jag inte med). Portsmouth har allt att vinna och inget att förlora. Jag tycker 2.00 är för högt för att de inte ska trycka dit första målet. De borde även vinna matchen men deras försvarsspel oroar mig. Mot ett set pieces-lag som Birmingham kan det få svåra konsekvenser. Senast redigerad av Portugisen den 2010-03-05 klockan 19:27. |
|
2010-03-05, 19:27 | #59 |
Spel 26:
Reading - Aston Villa, FA-cup, kvartsfinal Spel: Vinst för Aston Villa Odds: 1.83 hos Bet365 Insats: 661:- (5%) Datum: 7 mar 2010 Spelstopp: 14:45 Tycker att detta odds känns aningen högt. Detta kommer att bli en kraftmätning utan dess like. Klass mot klass. Vilja mot vilja. Det avgörande momentet i detta spel tror jag dock är Villas vilja att komma till Wembley igen. De var där förra söndagen, hade segern men tappade den snabbt. Bara den känslan hos Villa-spelarna tror jag kommer att göra oerhört mycket. En annan faktor är Readings självförtroende. De är ett duktigt lag, men bubblan har blåst till en storlek de inte kan hantera längre. I och med 5-0-vinsten över Sheffield Wednesday förra helgen väntar sig hemmafansen vinst och inget annat. Villaspelarna är erfarna, har varit med om liknande match mot Palace, och vet att det inte är svårt kommer att visa klass här. Villas manager: ""We are going to try and win and the experience of Wembley last week should give you the incentive to get back there." Det citatet ligger det mycket i. Jag tror Villa punkterar denna match ganska snabbt. De har spelarna, viljan, och även om de är oddsfavoriter är de på något sätt underdogs här. 1.83 testas. |
|
2010-03-07, 14:03 | #60 |
Måste säga att jag gillar dina rekar även om resultaten uteblivit lite...
Kanske spelar du för mycket på teorier och inte på ren fakta? Menar absolut inget illa, och har inte läst samtliga rekar, men du verkar ofta ha en grundtanke som i sin tur avgör hur hela matchbilden kommer att se ut. Om detta sen inte klaffar så kan det gå helt tvärtom. Kanske är ute och cyklar, bara en fundering och ingen kritik! Lycka till med framtida spel!
2010-03-08, 06:35 | #61 | |
Citat:
|
||
2010-03-08, 06:49 | #62 |
Först en liten summering av helgen. Gick 3-3-0 vilket i sin tur genererade ett svagt minusresultat.
Aston Villas upphämtning var inte bara en fröjd att se, den stämde också in perfekt på mina anledningar till spel, nämligen att vilja och klass skulle ta ut sin rätt, och på vilket sätt den gjorde det. Även om inte matchbilden gick precis som jag skulle tycker jag ändå att spelet var väl motiverat och att analysen var korrekt. Håller detta som ett av de bästa spelen hittils, om inte det bästa. Så, för att svara på positiva inlägg, kritiska röster, påhejningar, hot-brev på portugisen.se () och allt därimellan: Efter 26 spel har fonden inte gått jättebra, men jag är som jag sagt innan föga intresserad av kortsiktiga vinster utan av en långsiktigt vinnande spelidé som med erfarenhet och förädling blir bättre och bättre och mer och mer vinnande. Även om jag är försiktig att dra kortsiktiga slutsatser kring min spelidé, är det aldrig fel att analysera den löpande. Spelidén ligger i att hitta matcher där motivationen för ett lag att vinna, tillsammans med en god timing för ett trendbrott inte finns representerat för i oddsen som är satta på den marknaden. Jag känner själv att jag varit lite väl frikostig med detta och kanske avvikit ibland i ren förivran. Men så är det, man lär sig mest på sina förlorade spel och sättet man hanterar en förlustperiod är, om inte viktigare så åtminstone minst lika viktigt som sättet man hanterar en vinst-run på. Om man ska gå in på spelnivå var Burnley-spelet i helgen inte i linje med min spelidé, men statistik som den jag hade går inte att ta miste på och jag vidhåller att det var ett bra spel. Nottingham-spelet, som gick in, tycker jag i efterhand inte var ett speciellt bra spel, Swansea's skador till trots. Det var en svag sammankoppling med min spelidé. Vidare, om man tittar tillbaka, så är Fulham-spelen en anledning till att fonden ser ut som den gör. Om jag ska försöka titta på dem kritiskt kan jag säga att jag borde slutat spela på dem efter andra matchen, då det skulle gått upp för mig att de inte tänker eller kommer att spela som jag trodde, och att jag därför inte förstår mig på dem. En ypperlig varning att sluta, som jag tyvärr inte följde. Men trots minusresultaten där tycker jag att det var en viktig läxa, som jag kommer dra nytta av i framtiden. Om jag ska dra en översiktssyn på läget hade det givetvis varit roligare om fonden låg på plus, men jag är inte särskilt orolig. Jag har haft många spelböcker under olika alias innan, med extremt varierande resultat. Men flera av dem har jag haft stora plusresultat efter 26 spel, men som senare gått åt skogen pga en ospecifierad och oklar spelidé. Därför kommer jag att fortsätta på den inslagna linjen, men jag kommer att försöka följa min idé ännu mer noggrannt. Tack till alla som kommer med synpunkter. Jag kommer i fortsättningen inte att posta alla mina spel i REK-sektionen, jag tycker själv att det börjar bli så mycket rekar av extremt varierande kvalitet att man har svårt att hitta. Kommer därför bara att posta spel som "sticker ut" av någon anledning där. Övriga spel kommer att ligga i denna dagbok, och på Portugisen.se. Best of Luck! |
|
2010-03-08, 11:25 | #63 |
Du gör absolut inget dåligt jobb Portugisen!
Jag vet väldigt många som hade tilltat bort hela fonden efter 26 spel utan att nå plus. Jag tycker du gör helt rätt i att motivera spel innan avspark, och ännu mer rätt i att analysera dem i efterhand. Min speldagbok är till för exakt samma sak, jag är inte ute efter att visa plus-statistik och bli höjd till skyarna av andra spelare. Istället vill jag att alla mina spel ska vara motiverade, och helst även analyserade i efterhand. Det gör så att man får en bättre koll på vad man gör rätt och vad man gör fel. Och om man efter en tids plussande börjar gå minus så kan man bläddra tillbaka i dagboken och se om man omedvetet har börjat analysera på ett annorlunda sätt. Att hålla sig till en spelide är svårt, titta på alla speldagböcker som börjar med; * Jag ska reka varje match ordentligt * Inga impulsbett * Endast singlar * Max 5U/spel En vecka senare är halva rullen borta för personen i fråga har impulsryggat, satsar 20U på samma match, spelat tripplat och glömt att reka ordentligt och gått efter magen istället. Fortsätt gneta så ska du se att det vänder, jag läste någon sida bak att du har ett snittodds på över 2.0, prova att spela på lite lägre odds. Det kommer garanterat öka din hitrate och även om ett spel inte ger samma avkastning så kan det i "kalla perioder" göra så att man vinner tillbaka självförtroendet vilket jag tycker är något av det viktigaste att ha när man rekar och lägger spel, tror man inte på sina spel fullt ut så sätter de sig sällan känns de som... Får nog återgå till jobbet nu igen BOL!
2010-03-08, 12:32 | #64 |
@ MethodWaste..
Det ligger mycket i oddsen som du säger. Dels tror jag jag ligger för högt i snittodds, sen har jag varit alldeles för dålig på att variera insatserna. Jag har i stort sett flatbettat 5% av kassan, jag får bli mycket bättre på att variera insatserna. |
|
2010-03-09, 07:13 | #65 |
Spel 27:
Chelsea- Inter, Champions League Spel: Chelsea går vidare till nästa omgång Odds: 1.85 hos Unibet Insats: 661:- (5%) Datum: 16 mar 2010 Spelstopp: 20:45 Snabb bakgrund: Inter vann första mötet hemma i Milano med 2-1 i en vansinnigt underhållande match. Resultatet får dock ses som fördel Chelsea, som nu endast behöver vinna med 1-0 för att gå vidare till nästa omgång. Inters vinst var kanske inte orättvis, men hade Chelsea vunnit med 2-1 hade det knappast varit ett missvisande resultat heller. Chelsea har inte förlorat hemma i Champions League sedan februari 2006 då Barcelona gick av planen som segrare. De har sedan den matchen vunnit 15/22 på Stamford Bridge. Två gånger tidigare har de ställts emot italienskt motstånd i slutspelet, och två gånger har de avancerat till nästa omgång från de mötena. Inters bortafacit i Champions League lyser med sin gröna frånvaro. Inters senaste vinst på engelsk mark var 2003 mot Arsenal i gruppspelet. Chelsea har tyvärr målvakten Petr Cech skadad, och reserven Hilario gjorde inget förtroendegivande intryck när han fick hoppa in i Milano. Men jag tror inte att detta kommer att bli en match för målvakterna. |
|
2010-03-09, 07:13 | #66 |
Spel 28:
Sunderland – Bolton, Premier League Spel: Sunderland -0.25 (Vinst för Sunderland, vid oavgjort halva insatsen åter) Odds: 1.75 hos Bet365 Insats: 655:- (5%) Datum: 9 mars 2010 Spelstopp: 20:45 Ett spel som helt och hållet går i fondens tecken. Bolton har haft två vinster på två senaste, varav en fin skalp mot West Ham på Boleyn Ground. Timingen för en förlust här är perfekt för Sunderland att göra the double på Bolton. Bolton har genom sina två vinster tagit stora steg på behagligt avstånd ifrån relegation-strecket. Vinsten mot West Ham var även Owen Coyle’s första vinst borta med Bolton. En Sunderland-vinst här får dem inte bara upp två platser, utan de går även förbi Bolton i tabellen. Extra motivation på moset. Efter att inte ha gjort mål på över 7 timmar, har Bolton nu alltså gjort mål i två matcher i rad. Men mot lag med tveksamt försvarsspel. Båda målen mot West Ham skulle kunna ha undvikits. Sunderland har fyra raka oavgjorda matcher på Stadium of Light nu, två slutat 0-0 och två 1-1. Mot Fulham senast förtjänade man ett mål, men Darren Bent hittade tyvärr inte riktigt dit. Timingen här, jag tror inte Owen Coyle’s mannar förmår back-to-back vinster på bortaplan, och inte mot Sunderland, som resultatmässigt frustrerande nog underpreseterat under hela säsongen. Som dessutom har 4 oavgjorda i följd hemma, där samtliga 4 lag förutom Wigan, spelar oerhört tajt fotboll. Jag tror på ett markant Sunderland-tryck och en match som slutar 1-0 eller 2-0. Anledningen till att oddset stigit så är Sunderland’s mittfältsproblem. Jag tror dock inte att oddset återspeglar detta avbräck för Sunderland. Bolton har fortfarande svårt att göra mål och att de ska Vinna tredje raka Göra mål i tredje raka Back-2-back-vinster på bortaplan i denna match känns som alldeles fel timing, Sunderlands mittfältsproblem till trots. |
|
2010-03-09, 07:14 | #67 |
Spel 29:
Reading - Derby County, Championship Spel: Vinst för Reading Odds: 1.87 hos Pinnacle Insats: 655:- (5%) Datum: 10 mars 2010 Spelstopp: 21:00 Reading åkte ur FA-cupen i helgen, efter ett fantastiskt run där de slog ut två Premier League-lag. Visst, besvikelsen blev större i och med hoppet med 2-0 i halvtid, men jag tror alla som såg matchen, inklusive hemmafans tyckte att det var ett vettigt slutresultat, och att de gjorde en fantastisk insats. Reading supporters went out of their way to applaud our players at the end of Sunday’s FA Cup quarter final with Aston Villa, thanking them for an historic run in this season’s competition. The players repaid the favour by returning the applause to the Madejski Stadium faithful, and this FA Cup run has seen a strong bond between the supporters and Brian McDermott’s team. Nu spelar de igen, tre dagar senare, och jag tror att detta är perfekt timing för en motivationsvinst för Reading, som verkligen spelat upp sig på sistonde, opch som spelade med en imponerande entusiasm i anfallet mot Villa. Nu har cupen lagt sig, och nu är det dags för Championship, och att klättra i tabellen: Tabellen som den ser ut nu har gjort att Readings FA-cup-äventyr har lämnat dem med 2 matcher mindre spelade än Bristol City, Derby och QPR, som ligger precis ovanför dem i tabellen. Nu har man verkligen läge att klättra och jag tror att de kommer ta många poäng kommande dagarna, då man har matcher mot just de lagen. Dessutom hemma. Allt annat än 9 poäng här får ses som ett misslyckande, då de har riktigt tuffa bortamatcher mot Boro, Leicester, Ipswich och Cardiff som väntar runt knuten… Vill man ha formstatistik som stöder spelet kan man titta på Championship’s formtabell där Reading kröner toppen med imponerande 5-0-1-13-5. Och istället för ett trendbrott ser jag, på grund av FA-cupsäventyret en fortsättning på denna form, mot ligans näst sämsta bortalag: Derby. Reading’s offensiv imponerar och motivationsvinst här tycker jag inte återspeglas i 1.87. Senast redigerad av Portugisen den 2010-03-09 klockan 07:19. |
|
2010-03-10, 06:16 | #68 |
Sunderland satt riktigt fint även om de fick lite hjälp på traven. Ett riktigt bra spel, även om jag inte såg matchen själv. Men utifrån BBC's report ser den ut att avspegla den bilden som jag förutspådde.
Kul, och bra för självförtroendet Steve Bruce, skönt sagt: "I have had a bad enough time trying to pick a team for the last three months, so I am not going to tell Fabio Capello how to do it. "All I can say is he (Darren Bent) must be in his thoughts, he has to be because of his goalscoring exploits. "No disrespect to us, but to be at a team in the bottom half of the table and get what he has got, it's fantastic." |
|
2010-03-10, 08:29 | #69 |
Odds kring 1.80 nu, ser bra ut!, hoppas samtliga sitter så du kommer upp på + igen.
Keep it up!
2010-03-10, 15:53 | #70 | |
Citat:
Ja det känns bra såhär innan. Och Chelsea-matchen har jag fin magkänsla på, ville egentligen lägga ett 7,5 % på den, men väntar tills jag kommer på plus med att börja lita på magkänslor... |
||
2010-03-11, 06:45 | #71 |
Reading vann. Måste säga att spela mot ett lag och vinna för att sedan spela på laget och vinna känns nervkittlande bra.
Nu får vi hoppas att Chelsea går in också, det kommer dessutom antagligen något spel till helgen som jag tittar på just nu. |
|
2010-03-15, 12:44 | #72 |
Spel 30:
Newcastle - Scunthorpe, Championship Spel: Newcastle -1.5 Odds: 2.00 hos Bet365 Insats: 717:- (5%) Datum: 17 mars 2010 Spelstopp: 20:45 Motståndet först. Det enda som talar emot detta spel som jag ser det är att Scunthorpe ligger och väger vid nedflyttningsstrecket. Dock har inte deras prestationer på sistonde antydit att de skulle vara på gång att lägga in en annan växel. Samtidigt finns det ingen som förväntar sig att de ska vinna denna match, och de har 2 st hemma-matcher mot bottenkollegorna Peterborough och Plymouth som väntar runt hörnet. Dessa matcher kommer definitivt att prioriteras. Jag var först inne på att lägga ett halvtidsspel med följande facit: Av 41 tävlingsmatcher denna säsong har Scunthorpe lyckats göra mål i första halvlek i 12 av dem. Newcastle däremot har hållit hemmafort på ett imponerande sätt hela säsongen, är även obesegrade där och har gjort mål i första halvlek i alla utom 5. Jag tycker dock att ett handikappspel är bättre spel till runt 2 i odds, då jag tror att Scunthorpe mycket väl kan lägga sig platta om det förstår att de kommer att förlora. Men det är möjligt att de försöker köra på så mycket som möjligt. Även om jag tycker HT -0.5 är spelbart tror jag ännu mer på en matchbild där det ev. står 0-0 i halvtid. Newcastle gör 1-0 direkt efter paus och därifrån tar kommandot helt.... Timingen känns finfin här. Efter ett frustrerande kryss mot Boro senast, känner de nu WBA och Nottingham nosa där bak. Med en match mindre spelad är detta ett ypperligt tillfälle att utöka ledningen till behagligt avstånd igen. Newcastle har Colo skadad, likaså Williamson. Båda skadade i Boro-matchen, tveksamma inför denna match och ett minus i Newcastles backlinje. Cliff Byrne plockade upp säsongens tredje röda senast och är således avstängd här för gästerna. Det stora avbräcket: Gary Hooper är fortsatt skadad och jag är ganska säker på att han kommer att sparas till hemmamatcherna. Han har gjort 13 mål i år och är således Scunthorpe's enda riktiga målproducent. Newcastle's motivation, Scunthorpe's vilja att bara spela av matchen tror jag är nog för att de ska dundra på rejält på hemmaplan. Värt att tänka på är också klass-skillnaden. Scunthorpe är ett League One-lag i botten av Championship, Newcastle är ett Premier League-lag i toppen av Championship. Dubbla pengarna på att de tar ut klass här spelas. |
|
2010-03-16, 08:07 | #73 |
Spel 31:
Watford - Ipswich, Championship Spel: Vinst för Watford, vid oavgjort insatsen åter Odds: 1.81 hos Pinnacle Insats: 717:- (5%) Datum: 16 mars 2010 Spelstopp: 20:45 Detta spel måste helt enkelt testas, då båda lagens trendbrottspotential inte återspeglas riktigt i oddsen. Watford kommer ifrån 2 hemmamatcher som slutat mållösa för värdarna. Extremt frustrerande. Mot Peterborough kunde de enkelt ha förlorat med 0-3. De vet att det är nu eller aldrig det gäller, och måste helt enkelt spräcka nollan. Ipswich å andra sidan kommer ifrån 2 raka hemmavinster där de dessutom hållit nollan... Ipswich är bättre än tabellen visar men svajiga borta. Som hemmalaget de är räknar de med att vinna mot Barnsley och Plymouth hemma den 20:e och 23:e. Damien Delaney saknas i Ipswichs försvar ikväll. Watford har en helt skade- och avstängningsfri trupp. Trendbrottspotentialen här är stark. Watford har vunnit 9/12 och aldrig förlorat matcher som de tagit ledningen i, och jag är säker på att de vet om detta. Lägger man till 270 minuter utan att ha gjort mål är frustrationen påtaglig och jag tror det är ett vinst- och målsuget lag som går in på planen ikväll... Watford har dessutom 2 matcher mindre spelade än ex. Derby och Bristol City och kan således klättra där i tabellen. De har svåra matcher framför sig och borde därför vara extra tända i denna match. Ett trendbrott som talar emot spelet är att Ipswich inte vunnit mot Watford borta sedan 2003. |
|
2010-03-16, 12:51 | #74 |
de sist nämnda talar väll FÖR spelet ?
|
|
2010-03-16, 15:07 | #75 |
@ imo
beror på hur man ser det. min spelidé baserar sig mycket på trendbrott. Därför tycker jag det är riskabelt att spela på lag som vunnit 5 i rad etc. Snart kommer det... Dessutom blir alla sådana hjärnspöken opålitlig statistik då de kan yttra sig åt båda håll... |
|
2010-03-16, 15:42 | #76 | |
Citat:
Vill bara framföra ett exempel för att se om jag förstår dig rätt (påhittat exempel). Manchester United har inte förlorat mot Newcastle på hemmaplan de senaste 25 matcherna. Jag tänker: Då lär de inte förlora idag heller. Du tänker: Då är det dags för en förlust. Drar det "lite över en kam" nu avsiktligt bara för att se om jag förstår dig rätt, för precis som Imo så tyckte jag snarare att den där sista meningen talade FÖR ditt spel, inte emot. Kul med tankenötter
2010-03-16, 16:24 | #77 | |
Citat:
Men det är snarare så att jag håller mig borta från sådana spelobjekt helt och hållet. Däremot letar jag efter mer rimliga trendbrott Exempelvis WBA: De är i toppen av Championship, har inte vunnit på två matcher. Först en snöplig 0-3 i baken hemma. Sen tappar de ledningen till 2-2 borta. Hemmamatch nu, mot ett mycket sämre lag, ex Plymouth. Nu vinner dom. Jag kanske var otydlig, den sista meninge var väl mer att det talade för att jag skulle skita i spelobjektet, snarare än så jag skrev. |
||
2010-03-16, 16:26 | #78 |
Lite förenklat exempel av mig, men jag tror jag fick min poäng fram. Mitt Sunderland-Bolton-spel häromveckan var ett praktexempel på sådant. Bolton hade vunnit två matcher i rad. Sunderland hade inte vunnit på elva matcher. Ypperligt trendbrottstillfälle.Sådana tycker jag om
|
|
2010-03-16, 16:30 | #79 |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det dära med trendbrott är intressant, kör mycket på det i elitserien, och har funkat rätt bra den här säsongen....
Oddsen brukar ju också vara rätt bra vid trendbrotts tillfällen Inte funderat på att göra ett MartinGayle,eller hur det nu stavas, system över lag som man snart tar trendbrott? |
2010-03-16, 18:04 | #80 | |
Citat:
Och jag hade tänkt att inte gula denna gång, därför. |
||
2010-03-17, 07:34 | #81 |
1/2 och svagt bakåt. Men Chelsea...vilken besvikelse...
|
|
2010-03-17, 08:00 | #82 |
Sitter Newcastle i kväll ligger jag och nosar på +/- 0:- resultat. Gäller att sikta högt
Skämt åsido kan jag säga att jag lärt mig mycket av min svacka. Har dessutom ett noll-procentigt resultat på icke-engelska ligor/tävlingar...Får se om jag fortsätter på det spåret eller inte... |
|
2010-03-17, 09:29 | #83 | |
Citat:
Lycka till framöver!
2010-03-17, 17:33 | #84 | |
Citat:
|
||
2010-03-18, 07:49 | #85 |
Det är ju iallafall en faktor att räkna med, hur mycket vikt man än lägger vid det...
Fonden "uppe" i -185:- nu och 99% ROI. 4 raka vinster, skulle varit 7 om inte Chelsea gjorde bort sig så oerhört... |
|
2010-03-18, 09:05 | #86 |
Fresh start, now go get em!
2010-03-19, 07:30 | #87 |
Spel 32:
Fulham - Manchester City, Premier League Spel: Manchester City -1 (Vinst för Man City med 2 mål, vid uddamålsvinst insatsen åter) Odds: 3.80 hos Bet365 Insats: 711:- (5%) Datum: 21 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Fonden gör det igen. Spelar MOT Fulham. Hemma. Visst, de imponerade på mig igår mot Juve. Att vinna på det sättet är oerhört starkt, även om de hade marginalerna på sin sida. (Juve med 10 man, Dempseys osannolika lobbmål) Med 28 matcher spelade mot Pools 30 och Tottenhams 29 är detta ett fint läge att ta poäng mot ett Fulham, som nu måste vara slitet, men framförallt överväldigat av den historiska vinsten mot Juve. Fulham har dessutom FA-cupen mot Tottenham den 24:e. City har Tottenhams Champions League-kvalplats i sikte och Mancini vill åt den. City har varit oerhört ojämna i år men högsta nivån är enormt hög. De fick sig en tankeställare på Sunderland, kom tillbaks fint i andra halvlek och räddade en poäng. Med endast Wayne Bridge skadad har de en full trupp förutom Adebayour att tillgå. Tevez kommer att vara taggad till tusen igen. Förra matchen mellan dessa lag slutade 2-2 efter att City släppt en 2-0-ledning till gästerna. Det kommer inte att hända igen. Jag har försökt att hålla mig objektiv här, trots mina förra spel på Fulham, men detta odds spelas. |
|
2010-03-19, 07:33 | #88 |
Spel 33:
Portsmouth - Hull, Premier League Spel: Hull +0.5 (Vinst för Hull eller oavgjort) Odds: 1.77 hos Bet365 Insats: 740:- (5%) Datum: 20 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Hull har fortfarande ingen bortavinst på hela säsongen. De har förlorat 4 matcher i rad sedan vinsten mo Man City. Ett dåligt bortalag. Portsmouth är redan ute ur Premier League. Det går inte riktigt att veta hur de tänker eller kommer spela. Spelarna vill ge trogna hemmafans vad de förtjänar, en del spelare vill prestera för att ta plats i nästa års lag, andra vill visa upp sig för nya klubbar. Hur som helst tror jag Hulls motivation inför denna match är på topp. De har ett relativt enkelt schema i avslutningen på säsongen och 12 poäng på 8 matcher ska inte vara någon omöjlighet. Wolves, och Burnley ligger farligare till. Matcher måste börja vinnas nu och detta är perfekt timing. Hull har en ny manager, hur det ser ut får vi se, han har redan blivit ifrågasatt men jag tror på en ny managereffekt här mot ett Pompey som inte har någonting att spela för. I Pompey är dessutom landslagsmålvakt David James skadad, de har över lag en del skador som stör. Andramålvakten Dowie släppte 4 mål mot Pool senast. Hull har Stephen Hunt som doubtful, vi får se om han kommer att starta. Han har varit väldigt ojämn under säsongen. Geovanni förhoppningsvis tillbaka i Hull. Jag tror Hull vinner på vilja och självbevarelsedrift. Jag har sett riktigt dåliga och riktigt bra matcher med dem under säsongen. Kör de på direkt här tror jag att de har en fin chans mot ett decimerat Pompey. |
|
2010-03-19, 12:43 | #89 |
Spel 34:
Middlesbrough - Reading, Championship Spel: Middlesbrough -0.25 (Vinst för Middlesbrough, vid oavgjort halva insatsen åter) Odds: 1.86 hos Pinnacle Insats: 740:- (5%) Datum: 20 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Fint trendbrottsspel. Reading går som bekant riktigt riktigt fint på senare dagar. Att spela 4 matcher hemma på raken och lika många vinster. Boro däremot har kämpat och slitit i två 2-2-matcher på rad, kommer nu hem och tar första vinsten. Obesegrade hemma sedan lucia och håller en ganska jämn form. Readings förlust kommer dock snart. 4 vinster på rad mot motstånd som inte alls håller samma högstaklass som Boro... Boro har en del avbräck men dessa odds känns för bra. Ett lag som Reading har haft ett bra run, klättrat ordentligt och ingen "klandrar dem" för en förlust här. Middlesbrough måste vinna sådana här matcher för att ha en chans att nå playoff efter en upp-och-nersäsong. Från Readings hemsida: "The Royals are currently the form team in England - and only Real Madrid are in better form in all of Europe's major leagues!" En sån svit är TILL för att brytas här. Har tvekat på detta spel ett tag nu. Och försökt glömma faktumet att jag nu spelar Mot-På-Mot Reading. Tredje gången gillt. |
|
2010-03-19, 15:02 | #90 |
Jag är grymt sugen på ditt City lir men vågar inte riktigt trycka av, sitter också och funderar på om Tevez to score är ett bra lir. Nu erbjuder inte någon av mina tre bookmakers det spelet så vet inte vad för odds som erbjuds men är det bra så blir det nog svårt att inte trycka av.
EDIT: Efter att ha bläddrat tillbaka lite i tråden måste jag säga att du är modig som går emot Fulham igen , och dessutom med hcp-spel, skam den som ger sig!
2010-03-19, 15:06 | #91 | |
Citat:
Väl där såg jag att det var fellänkat, det var score first goal till 7.00. Men ändå, inte jättedåligt spel men kanske inget jag skulle bränna in ungarnas barnbidrag på |
||
2010-03-19, 15:07 | #92 |
Jo jag vet. Men försöker bortse från det. Jag tycker det är ett bra lir oavsett. De är grymma hemma, men City är för tillfället hungrigare tror jag.
|
|
2010-03-21, 20:34 | #93 |
Tråkigt att vara en feldömd straff ifrån klart plusresultat...men men sånt är spelet...
Spelar Wolfsburg to qualify, 1.85 hos betway. Helt felsatt odds anser jag. återkommer med spelmotivering imorgon. |
|
2010-03-22, 07:20 | #94 |
Så... vad har vi här på denna föregående spelhelg? Tre bra spel!
Men: Hull havererar totalt och tappar 2-1 till 2-3 under loppet av några minuter City släpper in Fulham i matchen genom en helt feldömd hands-straff Reading gör självmål Ibland är marginalerna helt enkelt inte på ens sida... |
|
2010-03-22, 08:18 | #95 |
Du kan ju inte ta ifrån Pedro hans ansiktsuttryck! Det var hans enda ägodel...
(https://www.flashback.org/t933141)
2010-03-22, 10:24 | #96 | |
Citat:
Det var väl asian-hcp du körde på City, så blev väl push där åtminstonde? Själv föll hela mitt topptips av Portsmouth två baljor och en singelkupong blev också förstörd av självmålet, ouff!
2010-03-22, 12:29 | #97 | |
Citat:
|
||
2010-03-22, 12:31 | #98 |
|
|
2010-03-23, 07:32 | #99 |
Spel 35:
Wolfsburg - Fulham, Europa League Spel: Wolfsburg går vidare till nästa omgång Odds: 1.85 hos Betway Insats: 1027:- (7.5%) Datum: 1 april 2010 Spelstopp: 21:10 Fonden har nollprocentigt resultat i Europamatcher. Nollprocentigt resultat på Fulham-matcher. Lägg därtill ett nollprocentigt resultat på "Qualify from tie"-spel och du har ett tydligt trendbrottsspel! Skämt åsido - Här tror jag Fulhams Europa-äventyr tar slut. På riktigt. Rent klassmässigt rankar jag Wolfsburg aningen högre, men när Betway likställer dem 1.85-1.85 tycker jag det är ett odds som måste prövas. De psykologiska skillnaderna i denna match tycker jag lutar mycket mer till Wolfsburgs fördel. Fulham är inte längre underskattade. På det sätt som Shakhtar spelade av matchen i England för att de var Europa-mästare, eller sättet Juventus skulle gå vidare "för att de var Juve" finns inte längre. Wolfsburg ser sin motståndare som precis vad den är, och åker till England för att spela för kryss. Säga vad man vill om Fulham på bortaplan (försök med 2 vinster på 22 matcher sedan augusti, varav en mot League Two-laget Accrington Stanley), de trivs på hemmagräset och har visat en makalös for på starten av 2010. Nackdel av hemmaplan först. Wolfsburg vet som sagt om vilken deras motståndare är, och kommer att behandla dem som det. Det finns många matchbilder som ger Wolfsburg fördel. Förväntningarna på Fulham. Båda möten med storklubbarna har hållit Fulham som underdogs. Nu börjar frågor ställas, inte bara av publik och media, utan även av spelare, tränare och ägare. "Kan vi gå hela vägen? Kan vi bli Europamästare i år?" Den avslappnade attityd som gjorde att de kunde göra mål på Shakhthar tidigt och Guts-and-glory-uppvisningen som vände 1-3 till 5-4 mot Juve är som bortblåst. De har press på sig för sista gången, och det tror jag spelar ut dåligt på ett lag som Fulham. Fokus för lagen. Båda lag ligger för närvarande på 10:e plats i respektive ligor, långt från botten och toppen. Fulham har dock ett späckat schema fram tills mötet med en FA-cup-match mot Spurs. Psykologiska övertaget för Wolfsburg, samt deras dynamiska anfallsspel gör att jag spelar Wolfsburg to Qualify @ 1.85. Fotnot: Betway har sänkt oddset sen spelet lagts. Spelet lades 2010-03-21, 20:34. |
|
2010-03-23, 07:47 | #100 |
Spel 36:
West Ham - Wolves, Premier League Spel: Vinst för West Ham Odds: 1.83 hos Pinnacle Insats: 685:- (5%) Datum: 23 mars 2010 Spelstopp: 21:00 För att utvärdera fondens spel lite känns det som om jag försöker hitta luriga odds lite väl ofta när jag egentligen borde fokusera på matcher som denna: vettiga, med trendbrottsvariabel stark och utan att vara "översexiga". West Ham har haft ett oerhört tufft schema med matcher mot Arsenal, Chelsea och Manchester United. Wolves har däremot haft en fin borta-run och plockat 4 poäng på två matcher. West Ham har förlorat 4 i rad och är i behov av en vinst hemma. Motivationen för West Ham är här för stark, och de har dessutom ett psykologiskt övertag. Wolves har inte vunnit på Upton Park på 32 år, och jag tror knappast att detta är dagen de gör det. Trendbrottsvariabeln lyser stark, West Ham förlorat 4 i rad och Wolves plockat poäng på två i rad. Wolves har dessutom gjort mål i två matcher i rad, vilket inte hör till vardagsmat - de gör minst mål i hela ligan. Hammers och Wolves ligger på platsen över och under varandra. West Ham går alltså om Wolves vid vinst, ytterligare en morot för Zola's gäng. Skadeläget ser även bra ut: "Gianfranco Zola could recall weekend substitutes Mark Noble, Benni McCarthy and Carlton Cole into his starting lineup. He is also monitoring the return to fitness of Julien Faubert, Herita Ilunga, Danny Gabbidon, Scott Parker and Kieron Dyer - with at least one or two of that quartet hoping to figure on the bench." |
|
2010-03-23, 08:00 | #101 |
Spel 37:
Middlesbrough - Preston, Championship Spel: Vinst för Middlesbrough Odds: 1.80 hos Ladbrokes Insats: 685:- (5%) Datum: 23 mars 2010 Spelstopp: 21:00 Extremt frustrerande tre kryss i rad för Boro (2-2,2-2,1-1) Dessutom i senaste matchen mot Reading ett självmål som skapade det. Jag håller Boro klassen bättre och på hemmaplan, med den motivationen att få med sig tre poäng tror jag på en säker hemmavinst. Inga skadelägen som förändrar matchbilden, Justin Hoyte eventuellt borta och ersatt medan Rhys Williams åter för Boro. Senaste mötet slutade 2-2, där Preston räddade en pinne på hemmaplan i slutminuterna. Här tror jag dock de får det svårare. Vid vinst kan Preston klättra flera platser i tabellen, och går i alla fall om Boro. Båda lag har på pappret enkla matcher kvar i säsongen, något jag tror spelar på Boros fördel, då Preston inte räknar med mer än förhoppningsvis ett poäng i denna match. Ännu ett vettigt spel, och där Boros slit för mödan kommer att betala sig. 1.80 är taget. |
|
2010-03-24, 07:13 | #102 |
Boro vinner, Hammers torskar. Oförtjänt Boro-vinst också. Svagt bakåt :(
|
|
2010-03-24, 07:36 | #103 |
Spel 38:
Portsmouth - Chelsea, Premier League Spel: Chelsea -1.5 Odds: 1.96 hos Ladbrokes Insats: 1020:- (7.5%) Datum: 24 mars 2010 Spelstopp: 20:45 Kan ju börja med att säga att detta inte är det sexigaste spelet idag, men väl det mest vettiga. Det finns så mycket som talar för detta spel och det finns många scenarios med spelvärde. Jag har valt -1.5 . Med en match mindre spelad är det inte hej då för Chelsea än, och någon kris ska vi inte prata om. Men detta är en måstematch för både Ancelotti och spelarna. Att Chelsea klarar av att trycka in mål har vi sett, och klasskillnaden här är enorm. Pompey har dessutom ett par avbräck medan Chelsea visserligen har skador men inget som märks på deras trupp. Denna match ska vinnas. Portsmouth har av tradition svårt för Chelsea, inget att spela för, och vann senaste matchen på ett imponerande sätt. Här är motståndet något helt helt annat. Portsmouth har dessutom svårt för storlag i regel. Dessutom tror jag att CHelsea kommer att växa av allvaret. Gör de 1-0 och 2-0 tidigt tror jag att luften går ur Portsmouth. Trendbrott: Chelsea har inte vunnit på två matcher Portsmouth har gjort mål i 6 matcher i rad Även första målet inom 26 min till 1.90 @ Bet365 känns som ett sunt spel. |
|
2010-03-24, 13:36 | #104 |
Hmm, med ditt eget tänk angående att positiva trender talar MOT spel, borde inte det där vara dåligt då?
|
|
2010-03-24, 13:44 | #105 |
Satt och bollade med den tanken också, det verkar ofta finnas två svar på om trendbrottet talar för eller emot
2010-03-24, 15:52 | #106 |
Njae, kan inte riktigt hålla med.
Jag försöker mer jaga trendbrott i stil med att Newcastle inte vunnit hemma på två matcher.... Trendbrott som att ett lag inte vunnit över ett annat sedan 1961 etc tycker jag mer räknas till fördelar. Likaså i detta fall. Klassskillnaden mellan dessa två lag tycker jag ökas av just den anledningen. EDIT: att försöka sig på trendbrottsspel när det föreligger en enorm klasskillnad tror jag är svårt och inte riktigt det jag är ute efter, för att förtydliga så är jag ute efter trendbrott där jag anser att det finns en stark anledning till ett trendbrott och att oddset inte återspeglar det. I detta fall finns det inget som talar för att Portsmouth plötsligt skulle gå och ge Chelsea på nosen... |
|
2010-03-24, 15:53 | #107 |
|
|
2010-03-24, 16:02 | #108 | |
Citat:
Alternativt "supersäker kupong lutar mig tillbaka äter popcorn och ser på när degen rullar in". Själv använder jag den mest för att han ser lite småcool ut
2010-03-25, 07:00 | #109 |
Där satt chelseamatchen i alla fall. Extremt märklig förstahalvlek med målet och skadorna. En av de konstigaste PL-matcher jag tittat på
|
|
2010-03-25, 15:27 | #110 |
Spel 42 – Liverpool krossar INTE Sunderland
Liverpool - Sunderland, Premier League Spel: Sunderland +1.5 (Vinst, oavgjort, eller uddamålsförlust för Sunderland) Odds: 1.98 hos Bet365 Insats: 742:- (5%) Datum: 28 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Återkommer med kommentarer. Spel 41 – Efterlängtad Hull-vinst Hull - Fulham, Premier League Spel: Hull +0 (Vinst för Hull, vid oavgjort insatsen åter) Odds: 1.81 hos Pinnacle Insats: 364:- (2.5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Återkommer med kommentarer. Spel 40 – Everton plockar två i rad Wolves - Everton, Premier League Spel: Everton -0.5 (Vinst för Everton) Odds: 2.11 hos Pinnacle Insats: 742:- (5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Återkommer med kommentarer. Spel 39 – Swansea bryter formsvacka Swansea - Ipswich, Championship Spel: Swansea -0.5 (Vinst för Swansea) Odds: 2.04 hos Pinnacle Insats: 742:- (5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Återkommer med motivering. |
|
2010-03-25, 20:08 | #111 |
Så här snabbt gillar jag Sunderland och Everton, fint odds på Everton där!!
2010-03-26, 06:49 | #112 |
Blev djupt imponerad av Evertons display i Manchester. Nu har de vittring på ev. Europaplats. Ska bli spännande.
|
|
2010-03-26, 06:49 | #113 |
Spel 39:
Swansea - Ipswich, Championship Spel: Swansea -0.5 (Vinst för Swansea) Odds: 2.04 hos Pinnacle Insats: 742:- (5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Swansea har haft en horribel formsvacka, med sämsta möjliga timing, med mycket skador och elände. Nu börjar truppen återhämta sig, och även förstärkning har hämtats in i form av Edgar ifrån Burnley, som kanske får mer speltid i Championship. Droppen var 1-5 mot Blackpool senast och denna match mot Ipswich är en måstematch av kaliber. Fyra matcher i rad utan vinst, och senast kom säsongens blott tredje hemmaförlust mot WBA. Ipswich har presterat som väntat ungefär på slutet, har väl egentligen ingen sportslig chans att nå playoff, men har i princip säkrat kontraktet, vilket nog var målet. Ipswich har inga nya skador, och kommer säkerligen att spela för kryss (som vanligt). Men jag tror att väckarklockan mot Blackpool var signalen för ett trendbrott för Swansea. Här kommer första vinsten! |
|
2010-03-26, 06:57 | #114 |
Spel 40:
Wolves - Everton, Premier League Spel: Everton -0.5 (Vinst för Everton) Odds: 2.11 hos Pinnacle Insats: 742:- (5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Evertons effektiva sätt att plocka 3 poäng i Manchester imponerade på mig, även om Tevez kunde stänkt in ett par baljor. Wolves har som bekant ingen Tevez, och heller inte några Wayne Bridge, De Jong etc. Effektivitet tror jag kommer att vara avgörande i denna match. Inget av lagen har några aktuella skador. Förra mötet slutade 1-1 efter ett Evertonmål i 88:e som kvittering. Wolves har plockat 7 poäng på 3 matcher, vilket de måste vara otroligt nöjda över. Dessutom 3 bortamatcher. Everton har plockat 10 poäng på 4 matcher. även det riktigt fint gjort. Jag tror att det avslappnande läget som Wolves nu hamnat i agerar till deras nackdel i stället för tvärtom. Dessutom är detta deras bästa run på hela säsongen och bara skriker efter att få brytas. Av ett lag med Evertons form just nu tror jag denna match är ett fint läge. Värt att notera är att Wolves gjort 1 mål på 6 hemmamatcher. Blir inte förvånad om de sätter ett tidigt, jag tror det är deras enda chans. Men mot ett effektivt och taktiskt skickligt Everton med självförtroende och stabilitet just nu tror jag inte det hjälper. |
|
2010-03-26, 07:03 | #115 |
Spel 41:
Hull - Fulham, Premier League Spel: Hull +0 (Vinst för Hull, vid oavgjort insatsen åter) Odds: 1.81 hos Pinnacle Insats: 364:- (2.5%) Datum: 27 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Efter City-vinsten har det gått käpprätt utför för Hull. Helgens Portsmouth-släpp kom från ingenstans och lag + staff m åste undrat: "Vad var det som hände egentligen?" Här är ett guldläge att ta första vinsten, och jag tror att Hull tar det. Fulham - nu utslagna ur FA-cupen och har en mellanresa till Hull innan de tar emot Wolfsburg hemma i Europa League. Hur som helst måste motivationen vara på absoluta topp i denna måstematch. Ian Dowie - upp till bevis. Med Wolves som klättrat ordentligt är det nu West Ham och Burnley som är värsta konkurrenter till nedflyttning, och denna match måste helt enkelt vinnas. Fulham kommer att spela för kryss, och jag är ganska säker på, även om jag haft fel om detta innan att Roy Hodgson kommer att vila lite spelare. Oavsett lag måste de förbereda för det viktiga Wolfsburg-mötet. Motivationen, hemmaplan, och Hulls 5 förluster i rad gör att oddset helt klart är spelbart. |
|
2010-03-26, 07:11 | #116 |
Spel 42:
Liverpool - Sunderland, Premier League Spel: Sunderland +1.5 (Vinst, oavgjort, eller uddamålsförlust för Sunderland) Odds: 1.98 hos Bet365 Insats: 742:- (5%) Datum: 28 mars 2010 Spelstopp: 16:00 Pool har 7 raka segrar hemma i ligan. Imponerande. Och att tro att man ska komma och vinna på Anfield är svårt. Mötet i höstas slutade 1-0 till Sunderland, och Pool kommer givetvis att vilja vinna här. Sunderland har fem matcher utan förlust i rad, och spelar riktigt tajt, men ett bra tempo och en extremt farlig Darren Bent på topp. Sunderland kommer att spela för kryss, och 1-1 känns som ett rimligt resultat. 2 gånger pengarna för att Sunderland klarar att max förlora med ett mål känns riktigt fint, särskilt med tanke på Liverpools ojämna form, som nu börjar plana ut, och resan mot Benfica den 1 april. Benitez har ingen chans på liga, FA-cupen eller CL. En Europa League-vinst skulle på något sätt dra ett steck över säsongens övriga besvikelser för Pool, och jag tror därför att den prioriteras hårt. Sunderland kommer att spela för kryss och jag tror att de klarar av det. Liverpoolo är nöjda med 1-0 eller 2-1. Kommer inte, och behöver inte gå all-in. |
|
2010-03-26, 07:50 | #117 |
Spel 43:
Burnley - Blackburn, Premier League Spel: Över 2.5 mål Odds: 2.02 hos Pinnacle Insats: 742:- (5%) Datum: 28 mars 2010 Spelstopp: 12:00 Ohh, derby. Klassiskt. Går tillbaka ända till 1800-talet. För att återkomma till dagens form hos de båda lagen finns det mycket som talar för att det ska bli en målrik tillställning. Förra matchen slutade 3-2 till Blackburn, det första mötet sedan 1966 i högsta divisionen. Burnley måste vinna matcher, och måste vinna hemma Båda lagen har extremt tveksamma defensiva kvaliteter Mycket frisparkar, mycket kort. Utvisningar, straff? Paul Robinson, Blackburns landslagsmålvakt skadad Revanschlusta hos Burnley, på egen hemmaplan Mer än hälften av gångerna görs mer än 2.5 mål, 2.02 därför taget... |
|
2010-03-26, 14:03 | #118 |
Gillar Burnley - Blackburn ö2.5 very much!
|
|
2010-03-26, 14:41 | #119 |
Fina motiveringar som vanligt, stensäker på att du hamnar på rätt sida plus snart!
Starkt att inte tilta vid downswing direkt, och att jobba på med dagboken ändå. Keep it up!
2010-03-26, 16:10 | #120 | |
Citat:
Nog för att en vinst i Europa League i någon grad skulle kunna dämpa säsongens misslyckande i övrigt, men prio för styrelse, tränare, spelare och fans bör definitivt vara fjärdeplatsen. Samtidigt är Sunderland i en helt okej form framförallt poängmässigt, man hade ärligt talat flyt mot Man C vid 1-1-matchen där Gordon storspelade, 3-1-vinsten mot Birmingham var inte heller helt speglande för matchbilden. 1-1 borta mot Aston Villa är helt klart ett bra resultat men samtidigt är det i sådana matcher där Aston Villa tenderar att ha lite problem, de litar så mycket till Agbonlahors och Youngs speed (nu var Agbo t.o.m skadad) och sina kontringar att de kan ha problem att bryta ned lag som Sunderland som ställer upp ett mindre handbollsförsvar för att försvara och kontra med Bent och Campbell framförallt. Liverpool har inte riktigt de här problemen, då de är vanare och bättre på att bestämma ett eget tempo och föra en match än vad ett lag som Aston Villa är, och nu med Aquilani (som lär starta) istället för Lucas på innermittfältet finns det en helt annan dynamik i spelet. Man är riktigt starka på hemmaplan trots att säsongen överlag varit dålig och Sunderlands bortaspel är inget att hänga i granen precis. Nu blev det här väldigt långt. Tycker du i övrigt ofta är rätt ute i dina spel, Hull DNB t.ex tror jag kan vara ett riktigt bra spel. Lycka till! |
||
2010-03-27, 12:40 | #121 |
|
|
2010-03-28, 20:09 | #122 |
Tung spelhelg. Får skriva av mig lite imorgon.
Spelar Blackburn -1 @ 3.85, Bet365...återkommer med kommentarer. 5%. |
|
2010-03-29, 06:36 | #123 |
Sådär, en liten summering av helgens spelande:
Hull - helt klart ett bra spel. Varför jag spelade 2.5 % på en hemmafavorit med guldtiming....det får jag fråga mig själv en tid framöver här. Blir inte klok på det själv. Everton - också detta ett riktigt bra spel, helgens bästa tycker jag. Wolves kom unedan med 1 poäng och blotta förskräckelsen. Sunderland - missbedömning totalt. Underskattning av Pool och överskattning av Sunderland helt enkelt. @ onsong, tack för dina åsikter, det är därför jag postar här. Måste dock påstå att jag ser den 4:e CL-platsen som ett race mellan Man City och Spurs. Att Liverpool sen siktar på den måste man ha med i beräkningarna, och det hade jag inte. Dåligt spel. Swansea - borde ha suttit, men en typisk 2.5%-insats. Inte helt safe att sätta 5% på sådana. Blackburn - Burnley: Blir aldrig klok på Burnley. Borde ha avstått. Summa summarum - en riktig pisshelg. Men ny vecka och nya matcher och vi ska nog hamna på rätt sida strecket igen! |
|
2010-03-29, 07:15 | #124 |
Spel 45:
Newcastle - Nottingham, Championship Spel: Vinst för Newcastle Odds: 1.77 hos Bet365 Insats: 593:- (7.5%) Datum: 29 mars 2010 Spelstopp: 20:45 Det finns två saker som talar emot detta spel: Nottingham har inte spelat en enda oavgjord match hittils på det nya året, och de har 6 bortaförluster i rad. Känns därför svajigt vid en första anblick, dock tycker jag för mycket talr för Newcastle för att avstå spel. Jag tror att Newcastle har starkare fördel än oddset vill visa på här. Med två spelade matcher mindre än WBA och bara 1 poäng före har de visserligen ett ganska klart övertag, men Newcastle siktar på den magiska 100-poängsgränsen som inte inträffat sedan 2001. Jag har sett ett antal matcher i år med dem och de dominerar på ett så självklart sätt att man verkligen undrar om någon kommer att plocka dem hemma på St. James. Nottingham fortsatt usla på bortaplan och man räknar nog inte med att vinna denna match. De har ett riktigt enkelt schema att avsluta säsongen med och det ska till under för att de ska få automatic promotion eller missa playoffplats. Allt talar alltså för att de kommer att sikta på en “vanlig” playoffplats. Forest har inte gjort dubbeln över Newcastle sedan 77/78, och bara det känns som en stor morot nog för att Newcastle ska krossa dem. Nu kör vi. Spel 44: Man City - Wigan, Premier League Spel: Man City -1.5 Odds: 2.10 hos Bet365 Insats: 890:- (7.5%) Datum: 29 mars 2010 Spelstopp: 21:00 En måstemåstemåste-match för City som inte gjort mål på hemmaplan på två matcher. De måste helt enkelt vinna både denna match och nästa mot Burnley och de vet de om. De har spelat extremt ojämnt under säsongen men här tror jag de stiger upp till plattan, med CL-platsen i sikte. Säsongens första hemmatorsk kom mot Everton senast och det känns som nog med bensin på elden för att de ska plocka tre poäng enkelt här. Hittar spelvärdet i handicapspelet då City har en enorm offensiv och en hunger med Bellamy och Tevez på måltorka-sluthumör. 3-0? Wigan har matcher mot Fulham, Portsmouth och West Ham som de kommer att koncentrera sig på. De räknar inte med poäng här och jag tror bara att de spelar av matchen. |
|
2010-03-30, 07:31 | #125 |
Sådär. 2/2 igår och på väg mot "bättre tider"
Ser att jag skrivit 7.5% på Nottingham-matchen. Ska givetvis vara summan som ger 5% |
|
2010-03-30, 07:44 | #126 |
Spel 46:
Burnley - Manchester City, Premier League Spel: Man City -1 Odds: 2.32 hos Bet365 Insats: 998:- (7.5%) Datum: 3 april 2010 Spelstopp: 18:30 City kom undan riktigt fint senast, med tanke på insatsen. Det är något som inte fungerar i laget defensivt, och den drivande spelmotorn saknas. Framåt har man inga problem. Tevez & Bellamy fungerar utmärkt tillsammans. Nu har man även fått tillbaka Adebayour från avstängning. Tottenham har mycket svår match mot Sunderland på lördag, City's uppgift är enklare och vid seger samtidigt som Tottenhamförlust går man om dem. Ännu en måstematch, där jag tycker att oddset är i överkant. Senaste mötet i höstas var en galen tillställning där Manchester City hämtade upp 0-2 till 3-2 för att sedan släppa ett kvitteringsmål i 87:e. Jag tror inte det kommer att hända igen. Burnley spelar så oinspirerat och inte ens Turf Moor ger dem fördelar längre. Båda lagen har motivation att vinna matcher, för Burnley ett kliv uppåt i tabellen, för City en match som ska vinnas om det ska bli Champions League. Burnley möter bottenkollegorna Hull borta i matchen efter detta. Hull spelar Stoke på lördag, en mycket svår match som knappast ger några poäng. Burnley har därför en utmärkt chans att gå förbi dem i tabellen då. Kommer att spela för lryss här, och med den formen Tevez är i tror jag det blir fler än ett mål. |
|
2010-03-30, 14:46 | #127 |
Spelar CSKA +0.5 @ 2.92 hos Bet365. 2.5 %
|
|
2010-03-30, 15:27 | #128 |
Spelar även Manchester United +0 @ 1.92 hos Pinnacle. 5%
|
|
2010-03-30, 15:54 | #129 |
Damn, 1.92? Jag spelade det i söndags och hittade 1.83 som högst, nu är det nere runt 1.60-1.70 hos de flesta bookies jag tittat på. Det är nästan så att man får börja spela på Pinnacle om skillnaden är så stor.
|
|
2010-03-30, 16:02 | #130 |
Pinnacle har 1.73 nu... Oddsportal hade kvar ett gammalt 1.92 men Pinn tog ner matchen en stund såg jag, de justerade väl
2010-03-30, 16:27 | #131 |
Stämmer bra olof86.
Upptäckte det för sent i all iver :( @ onsong: det är dock ovanligt att Pinnen har utstick, men det hör till vanligheterna att de iallafall ligger 0.1 över många andra bookies. Ett konto där är oumbärligt. |
|
2010-03-31, 16:18 | #132 |
Spel 49:
Spelar Boro -1 till 2.04 @ Bet365. 7.5%. Har ej slutat att skriva motiveringar men jag bryr mig inte så mycket om att vara serviceminded, då jag knappast tror att någon utnyttjar min service med nuvarande resultat Återkommer med motiveringar imorgon dock. |
|
2010-04-01, 07:40 | #133 |
Spel 50:
Spelar Arsenal 1H -1 @ 2.16 hos Ladbrokes 5% |
|
2010-04-01, 15:25 | #134 |
Spel 47: Portsmouth - Blackburn. Blackburn -1, 5%, 3.85, 585:-
Spel 48: CSKA +0.5 Spel 49: Manchester United +0 Spel 50: Middlesbrough - Crystal Palace. Boro -1, 7.5%, 2.04, Spel 51: Arsenal-Wolves, Arsenal 1H -1, 5%, 2.16 Spel 52: Birmingham-Liverpool. Birmingham +0.5, 2.10 @ Pinnacle. 5% Spel 53: Sunderland-Tottenham. Tottenham -1. 3.05, Bet 365. 5% Spel 54: Stoke-Hull. Stoke. 1.83 Pinnacle. 5% Phuu. Mycket att uppdatera matematiskt nu. Ska ordna detta as soon as hjärnan börjar verka. |
|
2010-04-01, 16:46 | #135 |
Känner att jag inte alls har samma sug längre. Har hamnat i en svacka där det bästa vore att ta en veckas paus. Vi får se hur det går med helgens spel dock.
|
|
2010-04-01, 18:06 | #136 |
Hur många spel är levande?
2010-04-01, 18:26 | #137 |
6 st.
Ska ändå åka hem nu över påsk så tänkte ta det lite lugnt. Utvärdera och läsa lite andra dagböcker. Det ärt nyttigt ibland. Glad påsk alla! |
|
2010-04-01, 18:28 | #138 |
Detsamma!
2010-04-01, 18:49 | #139 |
Nu kommer den där jefla popcorn-smileyn igen
Är så sjukt sugen på att dra in hela månadslönen på Barca @ 1.45.... Det är ju galet att tro något annat nu när Fabregas är borta. visst de går vidare på 0-0 och 1-1 och till förlängning vid 2-2. Men ändå. Vad ska Arsenal göra? |
|
2010-04-05, 17:37 | #140 |
Spelar Newcastle -2 @ 3.05 Hos Bet365. 10% insats
Allt talar för en magnifik säkring av PL-spel på hemmaplan! Bara fattar inte att jag inte såg detta spel i tid...fortfarande spelvärde pga heltänding |
|
2010-04-06, 07:05 | #141 |
Sådär, nu än fondens resultat och sidan uppdaterad. Kommer nu ta det lite lugnt och ha fonden som det sidoprojekt den var menad som och inte min främsta resort för gamlingen.
|
|
2010-04-06, 08:23 | #142 |
Spel 56:
Jag spelar Manchester City - Birmingham. Manchester City -1 @ 1.76 hos Pinnacle. Tror som ni kanske sett extremt mycket på Manchester City. Att de vinner denna känns fint. Sätter 10% av kassan. |
|
2010-04-07, 08:28 | #143 |
Om man bläddrar igenom din sajt så ser man att dina vinstspel har en sak gemensamt, de har odds under 2.00 (de flesta). Tror att du måste sluta jaga 2.10+ odds och även sänka insatsnivåerna (10% är way over the limit), Newcastle svek och sviker City är 20% borta på två spel.
Tror faktiskt du hade tjänat på att göra så, i alla fall tills du hittat bra form igen, synd att gula en kassa på 15.000, det är ju ändå bra med deg... Önskar dig givetvis lycka till och du vet att ja gillar ditt projekt och dina rekar!
2010-04-07, 19:56 | #144 |
Tack! Och du har givetvis helt rätt. man måste kämpa mot lojheten som kommer efter många förluster. Sysselsätter mig just nu med baseballen som erbjuds här, som många andra och har därför fonden lite vid sidan, vilket passar mig bra.
Har, som du säger jagat alldeles för höga odds. har, och har haft problem med diciplinen när jag hittar ett spel som jag känner hårt för. |
|
2010-04-07, 19:57 | #145 |
Angående pengarna så spelar de ingen roll. Spelar aldrig för mer pengar än jag har råd med och har alltid haft gott om pengar.
Dock inte bettingens förtjänst |
|
2010-04-08, 12:31 | #146 |
Spel 57:
Spelar Manchester United borta mot Blackburn för 1.50. Höginsatsspel som jag tror mycket på. 10%. Tror inte ett dugg på att Man ska få så mycket betalt mot ett Blackburn som i princip redan säkrat kontrakt. Med bara en chans till en titel i år tror jag Man U och deras trupp tar ut ilskan på Blackburn, efter gårdagens fiasko. 10% (förlåt MethodWaste |
|
2010-04-08, 12:32 | #147 |
Dzeko verkar på målhumör igen. Känns fint för mitt Fulham-Wolfsburg-spel, dessutom vore det härligt med Fulham utslagna
|
|
2010-04-08, 12:39 | #148 |
Spel 58:
Newcastle hemma -1 för 2.04 @ Pinnacle. 5% Jag tror marknaden styrs av känslan att de kan slappna av nu när de säkrat avancemang och därför kommer att ta det lugnt. Jag tycker inte det. De kan nu spela på ett helt annat avslappnat sätt, vilket jag tycker är en fördel. Mot ett Blackpool som måste kämpa blodigt för varje poäng. Newcastle känner dessutom ett behov av att glänsa efter en blek insats mot Blades i veckan. Att de kommer att vinna ser jag som självklart, och de trivs bra med flermålsvinster på hemmaplan. |
|
2010-04-09, 06:59 | #149 |
Spel 59:
WBA borta mot Doncaster. Ett heltaggat WBA som säkrar uppflyttning vid vinst? Ja tack. 2.20 känns högt, även om nerverna sätter in. Inget spel troligen för Doncasters Sharp, 15 mål denna säsong. Känns som en gedigen 2:a till 2.20 på Betsson. Satsar 5%. |
|
2010-04-09, 07:00 | #150 |
Synd på Wolfsburg. Fulham's svarta hål i fonden växer allt större....
|
|
2010-04-09, 07:15 | #151 |
Hmmm... verkar som om ett spel försvunnit.
Spel 60: Hull-vinst känns överodds hemma trots aningen slashad mot Burnley. 1.78 spelas hos Pinnacle med 5% av kassan |
|
2010-04-13, 07:42 | #152 |
Förändring av spelsätt med siktet på att klättra uppåt igen:
Har nu förminskat kassan med nära exakt en tredjedel på 60 spel. Känner inte alls att jag går åt det hållet som jag hade planerat. Mest beror detta som jag tidigare påpekat att jag har använt fonden som min primära bettinggrund. Det var inte meningen. I fortsättningen kommer jag att förändra spelsätt. Jag får endast spela ett spel per vecka vilket betyder att jag måste välja ut det bästa spelet av flera potentiellt bra för att förädla och utveckla mitt spelande. Vissa kommer kanske säga att det är idiotiskt att avstå spel som har spelvärde bara på grund av när spelet spelas, men detta är ett sätt för mig att utveckla mitt spelande. Denna spelform kommer att fortgå tills:
vilken av dessa nu kommer först. Jag kommer inte automatiskt att sluta använda detta spelsätt då någon av ovanstående punkter uppföljs, men det är då jag kommer utvärdera spelformen och hur jag ska gå vidare. Om kassan gular helt är det givetvis ingenting jag behöver ta ställning till Jag kommer även att ändra insatsen till att varje spel ska vinna 1000:- (ex. om oddset är 1.50 sätter jag 2000:- och om oddset är 2.00 sätter jag 1000:-) Även insatsnivån är för att jag ska styra mig själv att välja spel med "lagom risk". Lycka till säger jag till mig själv, och hoppas givetvis att jag ska komma på rätt köl igen. Jag kommer antagligen, som komplement till fonden starta en mindre strikt speldagbok på Sharps igen, där jag kommer att köra dag-till-dagspel. Senast redigerad av Portugisen den 2010-04-13 klockan 09:46. |
|
2010-04-13, 09:13 | #153 |
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
Kör så det ryker
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie. |
2010-04-13, 09:50 | #154 |
I will. Denna veckas spel ser ut att bli manchester derbyt, antingen överspel eler both teams to score.
|
|
2010-04-15, 19:46 | #155 |
It's on.
Spel61:Manchesterderbybothteamstoscore1.66Bet36515 00krlördagkl1345skabliriktigtgrymmatch. |
|
2010-04-20, 07:42 | #156 |
Spel 62: Newcastle-vinst hemma mot Ipswich.
Kort motivering: Newcastle har här
till 1.50 spelas denna match.... Enda spelet denna vecka.... |
|
2010-04-25, 10:50 | #157 |
Tungt att de släppte kvittering i 90:e.... ny vecka, nya matcher!
|
|
2010-04-26, 07:12 | #158 |
Barcelona - Inter, Champions League
Spel: Vinst för Barcelona Odds: 1.45 hos Nordicbet Insats: 2200:- Datum: 28 april 2010 Spelstopp: 20:45 Matchen i sig behöver väl knappast någon närmre beskrivning. Det som blev avgörande i matchen i Italien var sättet som Inters försvar osynliggjorde Messi. Jag tror inte det kommer att hända igen. Det är i matcher som denna han trivs bäst, och jag tror att han blir en matchvinnare här. Inter har gått lite för bra på senaste tiden, och jag tror att det tar stopp här. Om man tittar på det lite objektivt är även aggregate-resultatet orättvist. Även om Inter spelade helt klart bättre i förra matchen var Milito solklart offside och kapningen på Dani Alves var solklar straff för Barca. 2-1 hade varit ett mer rättvist resultat. Barcelona-vinst spelas. Jag tror att de även kommer att gå vidare. Kanske 2-0, kanske 4-1. Får bara Barca kommandot tror jag inte att Inter klarar av pressen på Nou Camp. |
|
2010-04-26, 07:29 | #159 |
WTF man. Går du in med över en tredjedel av rullen på en 1.45 publicfavorit? Kom igen, jag vet att du är bättre än så. Återgå till att hitta droppande överodds i "dina" ligor, det kommer vända... 60 spel är ingenting!
(försöker även övertyga mig själv om detta efter en kass vecka )
2010-04-26, 08:22 | #160 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Bättre än så kan du Portugisen! |
|
2010-04-26, 12:34 | #161 |
Försöker jobba mig tillbaka till 15 lax igen på ett högst tveksamt sätt, jag vet. Mina två senaste "to win 1000"-bets har jag ju haft en galen otur på.
Era reaktioner tyder iallafall på att man gjort någonting vettigt här inne Om det är något jag ska göra så är det iallafall att fortsätta med mina vardagsspel, de går ju riktigt fint än så länge, http://www.spreadsheet.se/portugisen1 |
|
2010-04-26, 12:36 | #162 |
Och vaddå "WTF man. Går du in med över en tredjedel av rullen på en 1.45 publicfavorit?"
Du - Tobias Holm har mer eller mindre garanterat att man går megaplus på att spela Barca, Chelsea, RM etc.. *smiley* |
|
2010-04-26, 13:35 | #163 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Om dina vardagsspel går bra så ser jag ingen anledning att hålla på med fonden, speciellt inte med tiltade bets!
Cyberspace-örfil till dig för att du tar till Holmsmetoder! Nästa post räknar jag med att du har högre kvalitet på. Att spela Barca är inte ett steg framåt som du eftersträvar. Dina rekar tidigare, trots ljumna resultat var iaf genomarbetade. Mer sånt så släpper det till slut! |
2010-04-26, 15:15 | #164 |
@ RobinD,
Jag har på sista tiden haft en god förmåga att helt enkelt välja fel matcher. Visst, det är såpass kortsiktigt att det möjligtvis bara är slump, dock påverkas man enormt mycket psykologiskt av det. Jag är mycket väl medveten om bristerna i mitt sätt att spela med fonden just nu. Vi får se. Antingen gular jag den och så har jag lärt mig ännu en läxa, eller så är det någonting jag kommer att titta tillbaka på som en lärdom. Jag har dock fortfarande svårt att diciplinera mitt spel vid motgångar. Därför är ett steg i ledet att faktiskt köra på på denna spelmetod fram tills midsommar som jag sa, för att helt enkelt träna mig i att diciplinerat följa en spelplan och tvinga sig själv att i alla fall försöka lyckas i den. |
|
2010-04-26, 15:16 | #165 |
Jag kanske är helt borta nu, men du förstod att Holms-kommentaren var ironisk va?
Efterfrågar fortfarande en classic irony-smiley här på Sharps... |
|
2010-04-26, 15:43 | #166 | |
Moderator
Citat:
Nu har jag hittat disciplin, ryggar där jag inte är kunnig och spelar själv där jag kan prestera. Ökar mängden spel från mig själv i takt med att resultat och självförtroendet kommer. Ryggar är bra för de lär dig värderingar och får dig att tänka nytt. När man har en långsiktigt positiv trend och sett att det går så kommer disciplinen och då man vet hur det känns så är det svårare att falla tillbaka o dåliga vanor. Kom igen nu så kör vi! |
|
2010-04-26, 19:16 | #167 | |
Citat:
Vi får se hur det går. Kommer fortsätta skriva rekar här dock, spel med fonden, vardagsspel eller bara plain reks. Må väl. |
||
2010-04-26, 20:23 | #168 |
Moderator
|
2010-04-28, 07:27 | #169 |
Lite stats:
Champinonship: 17 spel: -1309:- Premier League: 30 spel: -3611:- Ser sådär ut. Trodde faktiskt att jag skulle ligga bättre till i Premier League....ska dra ut lite mer stats sen hade jag tänkt. |
|
2010-04-29, 07:19 | #170 |
Sådär, äntligen har lyckan vänt, är fortfarande helt förbluffad över matchen igår. Men en vinst för fonden är just det oavsett. Nu går vi vidare mot nya upptåg, nästa veckas spel.
|
|
2010-04-29, 07:21 | #171 |
Måste säga att jag tycker att 3.70 på Hamburg låter aningen högt. Fulhamspel är dock helt uteslutet med fonden. Dessutom i fel vecka. Lugnar mig lite och inväntar nästa lördags spel.
|
|
2010-05-07, 06:49 | #172 |
Chelsea - Wigan, Premier League
Spel: Första målet görs inom 24 min Odds: 1.85 hos Bet365 Insats: 1176:- Datum: 9 maj 2010 Spelstopp: 16:00 Att Chelsea vinner denna match lär väl knappast överraska någon. En vinst innebär en säkrad PL-titel för första gången sedan 2006. Detta är dock det bästa spelvärde jag hittat. En intressant sak med denna match är att Chelsea har chansen att nå 100 mål, vilket de troligen kommer att försöka med. De har haft en rikitgt målrik säsong och har verkligen spottat in mål på sistone. Inte bara från de "väntade" hållen men även från ex. Kalou och Malouda. Lampard även han i finfin målform. Mot Wigan har Chelsea chansen att: säkra bucklan - firande hemma på SB hämnas förlusten mot dem i höstas nå hundra gjorda mål Jag tror att matchbilden kommer att dundra på från början till slut. Även utan Edman i backlinjen ska väl Wigan klara att släppa till ett par kassar ganska tidigt. |
|
2010-05-09, 18:08 | #173 |
Sweet. Två i rad nu och jobbar mig uppåt. Synd att Engelska fotbollen är slut, vågar mig knappast på några Championship-playoffs...
|
|
2010-05-18, 07:09 | #174 |
Östers IF - Falkenberg, Superettan
Spel: Vinst för Öster Odds: 2.20 hos Bwin Insats: 833:- Datum: 22 maj 2010 Spelstopp: 16:00 Egentligen inga konstigheter med detta spel. Öster tog en bragdseger på Söderstadion senast, Falkenberg krigade till sig en poäng mot Örgryte, med starka stats. Här tror jag dock att det tar slut. 3 matcher på 6 dagar blir för mycket för Västkustarna, medans vännerna i Växjö kan vila upp sig ordentligt innan deras tuffa schema drar igång med Svenska Cupen. Hemmaplan, grundklass, spelschema och motivation gör att jag inte köper 2.20 för hemmalagsseger. Spelas. |
|
2010-05-30, 20:07 | #175 |
Brasilien - Nordkorea, VM2010
Spel: Första målet görs inom 24 min Odds: 1.90 hos Bet365 Insats: 1100:- Datum: 15 juni 2010 Spelstopp: 20:30 Kommer antagligen att lägga många fler VMspel med fonden, efter midsommar Denna känns solklar, linan på 24 min känns riktigt hög. Spelas. |
|
2010-06-23, 15:25 | #176 |
Spalar Tyskland -1 mot Ghana, 1.85. Som vanligt to win 1000.
|
|
2010-06-28, 13:54 | #177 |
|
|
2010-06-28, 13:59 | #178 |
Spelar även en dubbelchans på Tyskland till 1.67 mot Argentina.
|
|
2010-06-28, 14:42 | #179 |
Jag vill inte vara en "besserwisser" men vänta några minuter in i matchen och ta livespel istället så får du garanterat bättre än 1,58, självklart inte om Brazil har gjort mål men den risken får man ta...:-)
Tycker sj. att oddset är på tok för lågt på Brazil, men det är ju det som är tjusningen med spel, olika tankar. Lycka till med spelet! |
|
2010-06-29, 11:58 | #180 |
Spelar Spanien to quailfy hos Nordicbet som ger 1.50 för det. To win 1000 som vanligt.
Spelar Brasilien to qualify hos NB som ger 1.55 för det. -"- Hmmm.. fint odds hos Nordicbet till 1.45 för att vinnaren av VM inte är en first-time-winner. Spelas helt klart. Jag tror Spanien åker i semin mot tyskland/argentina. To win 1000. |
|
2010-06-29, 17:01 | #181 |
Lägger Spanien över 1.5 kort till 1.66 i odds.
Lägger även ett bet på att det kommit ett kort inom 10 min till 6.0 i odds. Båda på bet365 och båda to win 1000. |
|
2010-06-29, 17:03 | #182 |
Moderator
Hur stor kassa har du Portugisen, to win 1000 på alla dina bets kräver en del pengar i omlopp! Trodde du var hobbyspelare?
|
2010-07-05, 07:16 | #183 |
Har inte bokfört riktigt noga med fonden på sistone. Men tror jag ligger på runt nollstrecket tack vare Spaniens vinst.
Galet VM detta dock |
|
2010-07-09, 06:43 | #184 |
Med en snabbräkning får jag tyvärr konstatera att jag gulat fonden nu. Lite tråkigt. Det som gör mig mest besviken är att jag inte ens lyckades under så pass få spel kontrollera och begränsa mina insatser, och gjorde en hel del tvivelaktiga spel, i efterhand solklara försök att jaga förluster. En annan sak jag är missnöjd över är det kortsiktiga sätt på vilket jag har utvärderat och renodlat mina spelidéer.
Positivt är att jag under fondens tid lärt mig väldigt mycket om fotboll, mitt eget spelande, och även mycket av personer här på forumet. Om man nu ska dra några slutsatser efter så här få spel vill jag ändå hävda att det var på grund av mitt idiotiskt envisa fade:ande av Fulham, och de dåliga spel som resulterade i mina försök att vinna tillbaks pengarna där, som var brytpunkten för mitt kontrollerande spel. Det är något jag försökte arbeta med under fonden, att hålla sig borta från spelobjekt. Men det lyckades inte riktigt :-) Har inte bestämt mig om jag kommer att fortsätta portugisen.se än, kanske med något nytt spelsätt i så fall, men troligen inte. Jag fick ett valfritt domän-namn gratis vid köpet av en annan. När jag startade sidan var Sharps precis uppstartat, och jag hade ingen aning om att det skulle bli så här bra. Känner av den anledningen extra lite motivation för att göra det, då det jag egentligen är intresserad av är att prata med människor här angående spelen, och inte via sidan. Återkommer till hösten med en ny dagbok, ska försöka hitta ett sätt att spela som passar mig i mitt egentliga mål: att utveckla mina match-värderingar, inte att bli rik på bettingen. Tack till alla under fondens levnadstid som kommenterat och tyckt till. |
|
|