Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-15, 13:11   #16
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Intressant projekt!

För att göra mål behöver man göra ett avslut på mål, och jag tror således att mycket vikt bör läggas just på hur många avslut på mål som förväntas i en match. Om du kan hitta en formel för att få fram detta (bortsett från ren historisk statistik) tror jag du kan hitta en fördel. Tenderar t.ex. en viss formation mot en annan formation generera fler skott?

Det jag försöker säga är att bara för att två lag som gör många mål möts behöver det inte betyda att det kommer göras många mål. Det kanske istället blir tillknäppt och mindre målchanser pga spelstilen. Jag tror som sagt mer på att hitta andra mönster, likt det jag t.ex. nämnde ovan.

Personligen gillar jag att spela på odds strax över 2x pengarna vid O/U spel, just för att det oftast sker saker som förändrar matchbilden, t.ex. ett tidigt rött kort gynnar spel på U2.5, och det känns som att det oftast sker något som gör att det i slutändan aldrig blir som man tänkt sig, och då vill man sitta med ett odds som betalar tillbaka mer på coinflippen.

Aningen flummigt inlägg kanske, men jag skulle vilja se en torrkörning på O/U odds och spela utfallet som ger 2.1-2.2x blint och se vart det slutar. Om jag får tid över gör jag en datakörning med historiska odds och resultat.

Återigen, ett intressant projekt, då jag själv är mycket för statistik. Ser fram emot mer!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:12   #17
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag måste granska mina räkningar efter att Zimond fått mej att fundera på saken, Tack för det! Kom dock fram till att jag inte klåpat något förra gången och det är enligt min modell ett högt överodds.

Det måste bero på att det blivit extremt lite mål i just dessa lagens hemma och bortamatcher.

overall
3. Chernomorets 13 6 7 0 11:5 25
13. Blagoevgrad 13 2 4 7 9:19 10

hemma
6. Chernomorets 6 4 2 0 7:3 14

borta
15. Blagoevgrad 7 0 2 5 3:12 2
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:17   #18
 
gooses avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Raimond Visa inlägg
Är medveten om att 1,87 är före kommission, efter kommission blir oddset 1.827. Det går lätt att räkna ut här: http://www.1x2tools.com/wagering_tools/

Funderade först på att skriva in oddset efter kommission men tänkte att det blir mindre missförstånd så här.

Zimond

Jag har använt mej av poisson fördelning.
Hoppas verkligen att du ändrar dig angående det här, dina stats kommer att bli bättre än vad dom egentligen är om du bettar mycket via Betfair och missförstånden kommer att bli många fler.

Finns en mycket fin funktion i spreadsheetet som räknar ut oddset efter kommision på ett enkelt sätt.
goose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:20   #19
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Hoppas verkligen att du ändrar dig angående det här, dina stats kommer att bli bättre än vad dom egentligen är om du bettar mycket via Betfair och missförstånden kommer att bli många fler.

Finns en mycket fin funktion i spreadsheetet som räknar ut oddset efter kommision på ett enkelt sätt.
Låter vettigt! härefter skriver jag in alla odds efter kommission.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:22   #20
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Raimond Visa inlägg
Låter vettigt! härefter skriver jag in alla odds efter kommission.
Har nu även ändrat första spelets odds till efter kommission.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:36   #21
 
gooses avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Raimond Visa inlägg
Har nu även ändrat första spelets odds till efter kommission.
Bra att vi var överens! Kör hårt nu!
goose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:40   #22
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel nr2.

Hertha Berlin vs Bochum UNDER 2,5 2u 2.064

Betfair

Har räknat ut att förväntade antalet mål i matchen är 2,48

Detta ger som gräns på spel under 2,5 oddset 2,002

Sannolikheten för under 2,5 mål är 49,95%
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:44   #23
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Mycket intressant, jag har hållit på med likande funderingar och märkt av man även borde ta i beräkning nån form av värdering på lagen som möts. Typ en A till E rakning beroende på hur många lag i ligan man testar. A rankade lag kanske generellt gör fler mål mot E rankade lag och mindre mot andra A rankade lag.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 14:13   #24
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Mycket intressant, jag har hållit på med likande funderingar och märkt av man även borde ta i beräkning nån form av värdering på lagen som möts. Typ en A till E rakning beroende på hur många lag i ligan man testar. A rankade lag kanske generellt gör fler mål mot E rankade lag och mindre mot andra A rankade lag.
Alltså. Ett lags målproduktion måste ställas i relation till motståndarens försvarsstyrka. Om Lag 1 i snitt gör 1.5 mål per match så innebär inte det att dom gör 1.5 mål mot alla försvar utan just mot ligans snittförsvar, som kanske släpper in 1.20 mål per match. Men lag 2 är inget snittförsvar, ty dom släpper bara in 0.9 mål per match. Det innebär att Lag 1 i matchen mot Lag 2 kommer göra 1,5*(0,9/1,2) = 1,125 mål. Sen är det tyvärr inte helt så enkelt.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 14:48   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Eftersom du själv gör dina värderingar och tror dig ha en edge över de andra när det gäller dina värderingar så rekommenderar jag att du applicerar kellys formel gällande din betsize.
Kellys är enastående om man kan göra rätta värderingar själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 17:51   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tackar för dagbokens första spel och säger grattis till dagbokens första vinst! .
Nu håller vi tummarna för spel nr 2!

Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 18:03   #27
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tallroth Visa inlägg
Tackar för dagbokens första spel och säger grattis till dagbokens första vinst! .
Nu håller vi tummarna för spel nr 2!

Tack tack! Roligt att börja med vinst men även en blind höna...

Lite mindre sannolikhet på spel nr. 2 men vi får hoppas att den också sitter.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 18:59   #28
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel nr. 3

Emmen vs Go Ahead E ÖVER 2.5 3u 1.827

Förväntat antal mål i matchen är 3,41.

Gränsen för spel över 2,5 mål är 1,66

Sannolikheten för över 2,5 mål är ca 60,2%

KP

Jag använder mej härefter av Kellys som riktlinje för mina bets.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:10   #29
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4519


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel nr. 4

Emmen vs Go Ahead E ÖVER 3.5 1u 3,090

Förväntat antal mål i matchen är 3,41.

Gränsen för spel över 3,5 mål är 2,48

Sannolikheten för över 3,5 mål är ca 40,4%

Skulle jag följa Kelly här skulle insatsen bli 3u men jag fegar och spelar bara 1u.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 22:22   #30
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte för att på något sätt efterspela en match, men tar du hänsyn till inbördes möten?
Nu blev det ju ett rött på Eagles så det förändrar ju matchbilen, analysen var säkert väl så god innan matchstart, Eagles borde väl kunnat sätta två mål med 11 man.

Men, jag kollade statsen på Emmen vs Eagles matchen på jobbet idag och gillade inte att de tre senaste mötena slutade med 1, 1, 2 mål. Trodde oddsen skulle ligga kring 1.60-1.65 så jag kollade inte ens oddsportal efter spelvärda odds då det kändes lågt med tanke på historiken.

Ser nu i efterhand att oddsen på över steg (under droppade) en hel del, men det är inte min avdelning, dock öppnade många kring 1.6 så det känns skönt att man var i närheten, precis som din spelvärda bedömning på 1.66
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td