![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#76 |
![]() 2010-11-20 Anna Haag - Kristin Steira (Internationellt)
Datum: 2010-11-20
Tid: 10:40 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Internationellt Match: Anna Haag - Kristin Steira Spel: Anna Haag Insats: 500 Odds: 1.57 Bolag: Svenska Spel Motivering: Steira har problem med hälen. Hon fick en diagnos i somras och så hände det nyligen igen. Hon har åkförbud på klassiskt för där säger hon att det gör ont. Men att fristil funkar smärtfritt. Har svårt att tro att det bara är att åka för Steira på fritt. Måste ju kännas i backarna om inte annat. Och backar finns det gott om i Gällivare. Steira är mer av en hängåkare och gynnas inte av individuell start. Hon säger själv i en intervju med VG Nett att hon tar detta lopp som ett testlopp bara och att hon ligger efter med träningen så hon förväntar sig inget alls idag. Haag har känt sig pigg och fräsch efter det dåliga loppet i Bruksvallarna förra helgen. Men det var mest att hon tränade hårt ända in på det loppet och nu i veckan har hon lättat på träningen rejält och hoppas det ska få effekt i premiären. Det hoppas jag med och kan inte blunda för 1.57 på en hemmaåkare som slog igenom ifjol. Oddset borde legat runt 1.40 snarare med dagens förutsättningar. Haag har startnummer 78 och Steira 84. Vädret är perfekt för skidåkning. - 7 grader och svag vind på 1m/s. SVT 1 där sändningen börjar redan kl 10 med inför snack. Nu kör vi! ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
velpelle (+2) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#77 |
![]() 2010-11-20 HELLNER - resten (Världscupen)
Datum: 2010-11-20
Tid: 12:30 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Världscupen Match: HELLNER - resten Spel: Vinnare HELLNER Insats: 300.00 Odds: 3.550 Bolag: Betway Motivering: Hellner har för det första bott i Gällivare i 10 år och om det är någon som vill vinna här är det mackan. Hans testresultat har varit riktigt bra hela försäsongen och han imponerade i bruksvallarna förra helgen med att vinna med 30 sekunder cirka. Hellner startar som näst sista gubbe. Bauer sist men han är inget hot om segern så mackan kommer ha allas tider att gå på. Det blir enklare för honom när han får höra DU LIGGER 5 SEKUNDER FÖRE PILLER COTTRER! Fan vad man taggar till då! Och vem minns inte mackans heroiska insats i Gällivare för 2 år sen när han slet som ett djur och var så utpumpad att han varken kunde stå eller prata och fick nästan bäras fram till prispallen. man bara ryser.. Nu 2 år senare så är ju Hellner myyycket bättre skidåkare och jag tror på en fenomenal tävling av vår skidkung! 6/10 units spelas till 3.55. Men visst är jag sugen på mer. Håller ner pga premiär trots allt. HEJA HELLNER!! HEJA SVERIGE!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#78 |
![]()
En kopp kaffe på helgförmiddagarna och svt´s vintersudion och fulländningen är inte långt borta. Fattar inte hur du fick sånt odds på Hellner, stod 1,50 när jag loggade på en timme efter... Men Haag är ryggad. Kul med nån som bettar på skidor.
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#79 |
![]()
Det där oddset är på Podium Finish, 3.10 är oddset på vinst för Hellner på Betway. Betclic har 3.50.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
velpelle (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#80 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#81 |
![]()
Haag dog totalt efter halva loppet efter att ha legat en 10 sek före Steira i början. Ingen rolig start men hoppas Hellner fixar det sen!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#83 |
![]()
Tack för Hellner, gjorde gott för kassan
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#85 |
![]() 2010-11-21 Italien - Tyskland (Stafett damer)
Datum: 2010-11-21
Tid: 10:45 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Stafett damer Match: Italien - Tyskland Spel: Italien Insats: 350 Odds: 1.72 Bolag: Betway Motivering: Italien ger som högst 1.75 på pallen. Då hugger jag hellre 1.72 mot Tyskland om de skulle bomma pallen. Laget är Genuin-Longa-Rupil-Follis Tyskorna har Böhler-Zeller-Sachenbacher-Fessel Håller italienskorna mycket högre. Enda svagheten är första sträckan men kan hon bara hänga i så är det ingen fara. Longa är en av de 8 bästa på klassiska sträckan i världen. Rupil gjorde kanoninsats igår på 10 fritt och Follis kom ju 3a. Tyskorna var riktigt bleka där endast Fessel imponerade med en 9e plats. Om det blir spurt, så är Follis en av de bästa i världen på spurten. 7/10 units spelas |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#86 |
![]()
Unibet har 1.75 såg jag nu..
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#87 |
![]() 2010-11-21 Skofterud - Kristoffersen (Stafett damer)
Datum: 2010-11-21
Tid: 10:45 Sport: Längdskidor Land: Internationell Liga: Stafett damer Match: Skofterud - Kristoffersen (sträcka 1) Spel: Kristoffersen Insats: 200 Odds: 2.50 Bolag: Betway Motivering: Spelet gäller vem som växlar först av dessa. Skofterud i Norge I och Kristoffersen i Norge II. Jag grundar spelet på ungdomlig entusiasm och att Kristoffersen vill visa att hon ska åka i lag I efter den fina insatsen igår där hon faktiskt kom före gamle Skofterud. Sen att Kristoffersen har en bättre avslutning/spurt gör också att oddset är alldeles för högt för att inte testas. Visst Skofterud är den något bättre på klassiskt än Kristoffersen men återigen, stafett och första sträcka är inget de åker som judar på. Förutom Kowalczyk som kommer göra det. 4 units spelas och även fler bolag än Betway har detta spel, bl a NB, Betsafe osv. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#88 |
![]()
Var rätt ute där men hon orkade inte sista kilometern tyvärr. Nu jobbar vi in Italien
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#89 |
stolt same som älskar hojt
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1430Mina rekar Stats: 0 - 0 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
![]()
Skulle precis lägga in Italien live på BET365 @1.85 inför andra sträckan. Men då stängde dom spelet och ändrade oddset till 1.35..typiskt.
Lycka till till er andra! ![]() edit: Men vilken form Björgen är i....Kalla drar ifrån dom andra men tappar stort mot norskan..
Senast redigerad av Boden den 2010-11-21 klockan 11:31. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|