|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-10-31, 23:04 | #61 |
Sjukt snyggt jobbat Gb. Tack för alla spelen!
|
|
2010-10-31, 23:38 | #62 |
Ja den 13:e överger jag allt hästskitstadion-området, och beger mig till Söders sköna höjder!
2010-10-31, 23:39 | #63 |
Hehe
2010-10-31, 23:41 | #64 |
Tackar!
2010-10-31, 23:42 | #65 |
Tack för pointsen Timpa!
2010-11-03, 00:58 | #66 |
Ska försöka börja skriva ut spelen samt kortare kommentarer i dagboken igen. Har varit dåligt med det sista tiden. Har dock en del att göra så vi får se om tid finns. Dagens spel är hittills följande:
3/11, 18.00, Euroleague BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Caja Laboral ML, 2.15 sportingbet (inkl. OT) 3u 3:e omgången i grupp A spelas ikväll. Laboral leder gruppen då man som enda lag har 2 segrar på lika många matcher. Lagen möttes i förra säsongens E.L i februari i år: 2010.02.25 Khimki BK 83 : 94 Tau Ceramica 2010.02.11 Tau Ceramica 71 : 82 Khimki BK Som synes vann lagen varsin match på bortaplan. Laboral som är regerande spanska Champions (Vann finalspelen över Regal Barcelona som å sin sida är regerande E.L Champions) har en bra startfemma trots att man har blivit av med Thiago Splitter (spelar numera i SA Spurs), och man har även en del bra spelare på bänken. Khimki å sin sida har även de en del bra spelare som Eze, Lagford, Monya, Fridzon och Planinic. Båda lagen har mött Prokom, Laboral vann borta med 73-80, och Khimki vann hemma med 82-76. Det här är en match som båda lagen verkligen vill vinna och bör kunna bli tight. Jag ser det som 50/50, där Khimki såklart har fördel av hemmaplan, men där jag ser Laboral egentligen som det bättre laget. Tycker därför att att värde fanns i 2.15 ML på Laboral. BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Över 152.5 3u Laboral snittade 80.7 pts i sina matcher borta i förra säsongens E.L. I denna säsongs hittills enda spelade borta-match mot Prokom vann man med just 80 pts. I ACB denna säsong har man snittat 83.6 p fem spelade matcher. Laboral spelar som oftast i högt tempo och jag tror att man mkt väl bör kunna göra minst en 80 pts, ska Khimki matcha detta bör man komma upp i samma poängnivå. Förra säsongens match i Moskva slutade 83-94 till Laboral. Khimki å sin sida snittade 84.12 på hemmaplan i förra säsongens E.L. Man vann vidare denna säsongs första hemmamöte över Prokom med 82 pts. Över 152.5 känns därför som ett bra alternativ. 3/11, 19.00, Basketligaen, Danmark Svendborg Rabbits vs Aabyhöj Svendborg Rabbits-13.5, pinnacle 4u Förra säsongens danska mästare Svendborg Rabbits tar emot Aabyhöj på hemmaplan. Rabbits är denna säsong tillsammans med förra säsongens tvåa Bakken Bears, återigen ett av de två bästa lagen i den danska basketligan. Och det kommer med största sannolikhet även vara dessa två lag som återigen möts i finalspelet i vår. Svendborg Rabbits är starka hemma och har vunnit alla säsongens hemmamatcher. Mot Amager vann man med 107-56, och mot Copenhagen Sisu med 79-47. Man har dock även spelat hemma mot ständige konkurrenten Bakken Bears där man vann med 75-71. Två dagar senare spelade man hemma igen mot Horsens och vann endast med 12pts. Dock ser jag denna vinst "med endast 12 pts" som en del av tufft matchande under den perioden. Aabyhöj ska dock räknas som ett bättre lag än i vart fall Amager. Svendborg vann emellertid matchen hemma mot Aabyhöj förra säsongen med 98-62. Nu har Svendborg inte spelat match på 5 dagar, och borde vara utvilade och redo inför kvällens match. Aabyhöj å sin sida spelade match i söndags. Fövisso har Aabyhöj visat bra form sista tiden, man har en winning streak på 3 matcher, dock mot klart beskedligare motstånd än Rabbits. Har svårt att se att Aabyhöj ska kunna stå upp mot Rabbits på deras hemmaplan i Odense. Även om Rabbits har blivit av med sin bästa spelare förra säsongen, Johnell Smith (som numera spelar i Södertälje Kings), har man riktigt bra spelare i startfemman, som bla Nicolai Iversen, Matthew Williams, och Safir Colman. Man har även en ny spelare spelklar, Christian Cavanaugh, som tidigare bla har spelat i Aalborg där han gjorde 20 ppg och 7.7 rpg. Som sagt tror jag Aabyhöj kommer få det svårt i dagens match, och trots att man har uppvisat bra form på sistone, blir jag inte förvånad om Rabbits vinner ikväll med 20 pts. 3/11, 19.30, Beko Bundesliga (BBL), Tyskland Dusseldorf Giants vs Giessen 46:ers Giessen 46:ers-2.5, Stan James 3u 3/11, 19.00, Beko Bundesliga (BBL), Tyskland Phoenix Hagen vs Trier Phoenix Hagen-4.5, boylesports 2.5u 3/11, 20.45, Euroleague Valencia vs Cska Moskva Cska Moskva-2 3u En mkt viktig match för båda lagen. Valencia har förlorat sina två första matcher i E.L, vilket -kanske mer överaskande- Cska Moskva också har gjort. Därför är matchen viktig, då båda lagen behöver vinna för att kunna hänga med i gruppen för att inte missa en plats i top 16. Cska är ett klasslag som bla spelade i E.L final four i Paris förra säsongen. Dock har man problem med skador, tre startspelare är borta, Kaun, Khryapa och Siskauskas. detta är såklart ett bakslag för Cska, men man har ändå bra spelare att tillgå, som Bykov, Smodis, Holden, Vorontsevich, Langdon och Marjanovic. Valencia å sin sida har 6 matcher loosing streak i ACB och E.L, formen har alltså inte visat sig vara på topp hos Valencia. Man får förvisso tillbaka De Colo och Richardson till dagens match, båda fick lite speltid i helgens ACB-match när man förlorade mot Badalona. Dock ser jag Cska -trots skador- som det bättre laget, man har även stor rutin av viktiga matcher. Valencia har däremot inte uppvisat ngn bra form, och även om man har hemmaplan, där man i vart fall förra säsongen ofta var starka tror jag att Cska:s klass och matchens betydelse kommer vara avgörande. Därför spelas Cska-2. Detta kan mkt väl bli tight, och därför köper jag hooken (0.5 p). Obs! Oddset på Laboral droppat, då spelet funnits ut hos bolagen ngr dagar. Jag la mitt lir i söndags och det har även legat ute i sheetet ett tag. Edit: Giessen 46:ers finns -1.5 till 1.87 boylesports och 1.85 William Hill (lyckades missa det när jag la mitt lir)
Fuzzy Dunlop (+1) Senast redigerad av Gb den 2010-11-03 klockan 15:12. |
|
2010-11-03, 04:54 | #67 |
Tack för att du lägger upp spelen dagen innan.
BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Ö150.5 finns hos Betsson 1.90. |
|
2010-11-03, 10:28 | #68 |
Du är ljuset i mörkret GB
|
|
2010-11-03, 11:17 | #69 |
Lägger till ett spel, Phoenix Hagen-4.5 (se ovan el spreadsheet).
2010-11-03, 12:29 | #70 |
Ytterligare ett, Cska Moskva-2. (Finns ovan och i sheetet). Obs! Köper 0.5 pts.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-03 klockan 12:39. |
|
2010-11-05, 12:49 | #71 |
5/11, 19.00, Sverige, Basketligan
08 Stockholm-LF Basket LF Basket-13.5, unibet, 1.85 4u Blir förvånad om LF Basket inte vinner med en 20 pts minst. Men då man vet att man är ett mkt bättre lag, och krossade Uppsala på bortaplan senast kan det som alltid när man möter sämre lag finnas risk för nonchalans. Dock är -13.5 alldeles för bra spread för att inte spela, därför blir det 4u på den. Ser nu att spreaden har gått upp, men tror att LF fixar -15.5 också. Men som sagt nonchalans kan ställa till det och bollen är som alltid rund.
2010-11-05, 12:56 | #72 | |
Citat:
|
||
2010-11-05, 13:03 | #73 |
-17.5 nu...
|
|
2010-11-05, 13:04 | #74 |
Ja, helt sjukt. Linan låg på -15.5 nyss, men de låste och ändrade till -17.5...
|
|
|