Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-03, 09:16   #196

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

Kommer du fortsätta lägga spel i spreadsheetet så man får en lite rss-pling när du lägger spel?
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 16:09   #197
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Kommer du fortsätta lägga spel i spreadsheetet så man får en lite rss-pling när du lägger spel?
Jo, kommer att bokföra mina spel i sheetet jag har här året ut iaf. Sen får jag se om jag skaffar ett nytt sheet 2011, eller om jag fortsätter med samma på Sharps. Angående dagbok får jag se om jag ev.återupptar en sådan, har inte bestämt mig ännu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+2)
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 16:11   #198

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Tackar för alla fina spelen
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 17:22   #199
Gb

Gbs avatar

Standard

Då DB:n inte har blivit stängd, kan jag meddela att matchen Wolves-Lions i BBL har blivit inställd. Följande stod nu på BBL:s hemsida:

"18-12-2010

The following games have been postponed from the weekend's schedule due to the adverse weather conditions":

Saturday - Wolves v Lions, Heat v Eagles & Pirates v Jets

Sunday - Rocks v Wolves

Tänkte först ta bort matchen helt och hållet från sheetet, men vill mig minnas ngn diskussion att man skulle köra push istället. Fast blir inte det fel då det väl påverkar ROI? En match som är inställd har ju inte spelats. Vet inte vad som är rätt eller fel angående detta, och vill ju inte bli anklagad för fusk, så ni som anser er veta hur det bör vara, lämna gärna en kommentar.
Gammal 2010-12-18, 17:33   #200

fuzzy_s avatar

Sharp$: 888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Då DB:n inte har blivit stängd, kan jag meddela att matchen Wolves-Lions i BBL har blivit inställd. Följande stod nu på BBL:s hemsida:

"18-12-2010

The following games have been postponed from the weekend's schedule due to the adverse weather conditions":

Saturday - Wolves v Lions, Heat v Eagles & Pirates v Jets

Sunday - Rocks v Wolves

Tänkte först ta bort matchen helt och hållet från sheetet, men vill mig minnas ngn diskussion att man skulle köra push istället. Fast blir inte det fel då det väl påverkar ROI? En match som är inställd har ju inte spelats. Vet inte vad som är rätt eller fel angående detta, och vill ju inte bli anklagad för fusk, så ni som anser er veta hur det bör vara, lämna gärna en kommentar.
Det finns "Void" under verktygs-rullgardinen som man kan använda vid sånna här tillfälle med inställda matcher, det påverkar inte ROI.
Gammal 2010-12-18, 17:42   #201
Gb

Gbs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Det finns "Void" under verktygs-rullgardinen som man kan använda vid sånna här tillfälle med inställda matcher, det påverkar inte ROI.
Ok, det var mer än jag visste Hittar dock bara inv,betfair och US-DEC under verktygs-rullgardinen...har jag missat ngt?

Edit: Hittade nu. Tnx

Senast redigerad av Gb den 2010-12-18 klockan 18:40.
Gammal 2011-01-03, 16:44   #202
Gb

Gbs avatar

Standard

Iom att dagboken inte stängdes fortsätter jag med samma. Hade tänkt -när jag har tid- försöka skriva lite här om spelen jag lägger ut i sheetet. Frågor och kommentarer om spel i Eurobasket är välkomna. Dock inte alltid jag har tid att svara. Har funderat på att börja flat-betta, men kommer än sålänge köra med samma skala som tidigare, 1-5, oftast läggs dock spel mellan 2-3.5u.

Ett spel idag spelas i basketligan, Sverige:

08 Stockholm-Södertälje Kings
08 Stockholm+8, 1.885, pinnacle
2u
08 Stockholm+8,5 1.85, nordic bet
1u

Lägger alltså till 1u, men då spreaden har droppat ner till +7.5 på pinny, tar jag +8.5, 1.85 på Nordic bet istället.

Kommentar:

08 Stockholm ligger näst sist i tabellen, medan Södertälje ligger på en tredje plats. Södertälje hade en stark inledning av säsongen, men man har dock tappat ngt på slutet. Man förlorade senast på hemmaplan mot Sundsvall med 80-92. Dock skall sägas att Sundsvall är riktigt bra nu. Innan dess gjorde dock Södertälje en mindre bra insats på bortaplan mot Uppsala där man förlorade med 93-66. Nämnas ska ändå att Södertälje har en av de bästa poängplockarna i laget, Johnell Smith 19.8 ppg. 08 Stockholm har haft en rätt tuff höst, dock vann man senaste matchen hemma mot Borås med 93-86. Man har haft som målsättning att spela med svenska talanger i laget, men har väl nu insett att man behöver förstärka för att ha en rimlig chans att nå slutspel. Detta har man också gjort iom "gamla" nyförvärvet Demetrius Brown. Demetrius Brown spelade i 08 säsongen 06/07 och var bidragande till att 08 spelade i finalserien. Enligt basket.se har 08 gjort allt för att försöka få Brown spelklar till kvällens match: "I 08 Stockholm gör vi allt för att få nya supervärvningen Demetrius Brown spelklar. Om han blir det i tid eller inte står skrivet i stjärnorna(eller rättare sagt Ukrainska basketförbundets händer). Det har nu kommit info om att Brown är spelklar inför kvällens match, vilket sannolikt kommer att vara en klar förstärkning för 08. Södertälje har inte presterat lika bra som man gjorde i inledningen på säsongen, och jag tror man kan få det rätt tufft ikväll.

Senast redigerad av Gb den 2011-01-03 klockan 17:56.
Gammal 2011-01-03, 18:45   #203

papaks avatar

Sharp$: 2283
Standard

Du spelar bara pa 08 for du bor dar ...
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 18:49   #204
Gb

Gbs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Du spelar bara pa 08 for du bor dar ...
Ha, ha, ja självklart är det så! Samt slantsinglingen visade på 08 också ska väl nämnas
Gammal 2011-01-03, 19:03   #205

papaks avatar

Sharp$: 2283
Standard

Den beromda slanten!
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 21:04   #206
Gb

Gbs avatar

Standard

08 Stockholm-Södertälje Kings: 70-72

08 Stockholm+8, 1.885, pinnacle
2u
08 Stockholm+8,5 1.85, nordic bet
1u
papak (+2)
Gammal 2011-01-04, 17:02   #207
Gb

Gbs avatar

Standard

Ett spel spelas idag i basketligan Sverige:

Sundsvall Dragons-Eco Örebro
Sundsvall Dragons-17.5, pinnacle
2u

Sundsvall har visat en riktigt bra form senaste tiden. Fortsätter det såhär så kan Sundsvall mkt väl utmana om en finalplats i april. Örebro å andra sidan ligger sist i tabellen, man har hittills inte vunnit borta denna säsong. Dessutom har man spelare skadade som därmed är questionable ikväll. Jag hann tyvärr inte med att få start-spreaden då jag var upptagen med annat och -17.5 är högt, så därför liras endast en mindre insats. Sundsvall bör dock på hemmaplan kunna vinna med en 20pts mot Örebro. Det som dock gör spelet lite osäkert är att leder Sundsvall med 20pts i sista QT, vilket inte är helt osannolikt, så lär vi få se spelare som har lite speltid inne på planen. Sist mot Borås förlorades spread-spelet pga det, då dessa spelare inte lyckades med särskilt mkt. Spelar ändå en mindre insats på Sundsvall, då Örebro inte har lyckats särskilt väl borta, samt deras skador inte gör saken lättare.
Gammal 2011-01-04, 17:20   #208
Gb

Gbs avatar

Standard

Två spel i grekiska ligan imorgon:

Aris TT Bank-Marousi
Marousi+10, 1.952, pinnacle
3u

Slutresultat: 86-63

Det här spelet la jag på pinny, och la sen ut i sheetet redan i lördags. +10 finns inte kvar längre. Bästa jag kan hitta är +9.5 på betfred.

Peristeri-Panellinios
Under 143.5, 1.943, pinnacle
3u

Slutresultat: 57-60

Senast redigerad av Gb den 2011-01-05 klockan 18:38.
Gammal 2011-01-04, 20:31   #209
Gb

Gbs avatar

Standard

Sundsvall Dragons-Eco Örebro
Sundsvall Dragons-17.5, pinnacle
2u

Jaha, då åkte man igen på att Sundsvalls coach skulle hålla på och låta juniorerna och deras sopiga bänkspelare lira av sista QT:n. Coachen i Sundsvall tillhör inte mina favoriter, dock borde jag ha lärt mig efter förra gången mot Borås.

Senast redigerad av Gb den 2011-01-04 klockan 20:36.
Gammal 2011-01-05, 14:25   #210
Gb

Gbs avatar

Standard

Lägger ut ett spel redan nu till söndag:

9/1 Spanien, ACB, 18.00
Manresa-Valencia
Valencia, 2.00, Stan James
3u

Tycker att det är fel favorit här. Valencia är det bättre laget. Manresa har förvisso fördel av hemmaplan, och Valencia hade vissa svårigheter mot Sevilla senast, (man vann dock med 78-73), sedan Pesic tog över Valencia har man ändå i det stora hela imponerat i både ligan och Euroleague. Valencia spelar dessutom för en plats i Copa del Rey och lär vara motiverade.

Edit: skrev fel dag och datum, matchen spelas på söndag 9/1, inte lördag 8/1 som det stod från början.
GianniAgnelli (+3)

Senast redigerad av Gb den 2011-01-05 klockan 14:56.
Svara

td