|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-10-20, 00:17 | #1 |
Gb:s europeiska basket 2010/2011
Startar en dagbok igen. Hade en förra säsongen med blandat resultat. Det jag kommer att försöka ändra den här säsongen är att spela lite färre spel. Förra säsongen la jag i princip ut spel dagligen, och under helgerna blev det upp till 15 basketspel. En tanke jag hade inför denna säsong var att spela mest i den brittiska basketligan (BBL), det började bra, men har under de senaste två helgerna gått desto sämre. Kommer fortsätta med BBL, men även spela i de övriga europeiska ligorna. Tänker alltså inte begränsa mig till en liga då den europeiska marknaden (förutom vissa ligor) är ganska smal. En liga jag har testat en del denna säsong är den svenska (spelade knappt ngt alls i svenska ligan förra säsongen), kommer att fortsätta med det ett tag i alla fall så får vi se hur det går. Syftet med dagboken är såklart att gå så mycket plus som möjligt, ett mål är att i alla fall ligga på en 110 i ROI i vår.
Mina insatser ligger mellan 1-5u, som oftast spelar jag 2, 2.5 el 3u. Jag använder mig av drygt 20 bolag, och försöker såklart hitta den bästa spreaden/totalen och det bästa oddset inför varje spel. Ibland kan det dock hända att jag missar detta, så om ngn känner för att rygga kan det vara smart att kolla en oddsjämförelse-site. Förra säsongen försökte jag att lägga ut en rek för varje lir jag spelade, mitt mål är att kunna lägga ut en rek vid de flesta lir denna säsong. Ibland kommer jag dock endast ha möjlighet att lägga en kortare kommentar, och ibland kommer jag enbart att lägga ut spelet, så som det står i mitt spreadsheet. Detta pga att jag periodvis kommer att ha sämre med tid med att skriva en fullständig rek med stats och info. Vidare kan jag nämna att jag sannolikt inte kommer att lägga in spel dagligen i dagboken, utan jag lägger in ngt då jag har tid, samt då jag gillar/tror på ett spel. Vill man följa spelen är det bästa att använda sig av spreadsheetet, då jag även ibland inte kommer att hinna lägga ut spelen här pga nära spelstopp. Jag ryggar även en del spel i den europeiska basketen, dessa kommer att läggas ut i mitt sheet enbart -med info om capper - så vill man rygga dessa som jag hakar på, rekommenderar jag rss. Slutligen vill jag säga att jag kommer att försöka besvara eventuella frågor så gott som möjligt, men då jag är rätt upptagen (iaf emellanåt), så är min tid ibland begränsad, vilket jag hoppas ni har överseende med Last word: Rygg som alltid på egen risk!
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-10-20 klockan 01:02. |
|
2010-10-20, 00:26 | #2 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Godkänt! Lycka till!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2010-10-20, 01:23 | #3 |
Jag ryggar dig väldigt ofta Gb och det går bra!
Tack för att du ger dina spel till oss.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-10-20, 01:41 | #4 |
Gött! kommer att följas, antar att vi kommer krocka med vissa spel men vad gör det när man tjänar
|
|
2010-10-20, 01:50 | #5 |
Sådant som är oundvikligt emallanåt, men två hjärnor är ju bättre än en var det ngn som sa Och kan vi tjäna vi på det så är det ju bara bra
2010-10-20, 01:52 | #6 |
Kul att det har gått bra Timpa! Hoppas snart få se dina vintersportspel!(Nåja om ett par månader iaf)
2010-10-20, 02:14 | #7 |
Ska bli kul att följa dig igen. Man gick ju + förra säsongen!
Kan man få veta vilka spelbolag du använder dig av, så man kan ha pengar på flera ställen? |
|
2010-10-20, 09:51 | #8 |
Främst använder jag mig av pinny. Övriga bolag som jag har är nordic bet, expekt, bwin, unibet, bet365, sportingbet, ladbrokes, 12bet, 10bet, blue square, betsafe, gamebookers, betsson, betway, william hill, boyles sport, Victor Chandler, bet24, centrebet, betathome och paddypower. De jag använder mest -förutom pinny- är nog unibet, sportingbet, expekt, bet365 och bwin. Men kommer även använda övriga bolag om jag hittar en bättre spread eller ett bättre odds. Kommer även att börja spela på Stan James igen, så det bolaget kan vara bra att ha (tills man blir limiterad -men sådant går ju att ordna...) Kan även dyka upp ngt nytt bolag som jag skaffar konto på, så det bästa är att ha Neteller el MB så att man kan flytta pengar till olika konton vid behov.
2010-10-20, 16:03 | #9 |
Har Opava-6 idag i den tjeckiska ligan (Mattoni), men då jag la spelet igår och spreaden har gått upp sen dess väljer jag att inte lägga ngn rek på spelet. Dock finns spelet med i sheetet då jag la spelet innan jag startade dagboken. En kort motivering till spelet: Opava har börjat säsongen bra med 2-1, man slog bla Kolin på bortaplan i första omgången och vann rätt enkelt mot Ostrava på hemmaplan i andra omgången. Förlorade senaste matchen borta mot Decin som är en hyfsat svår motståndare på bortaplan. Brno har 1-2 i säsongens tre första matcher, dock var förlusterna inte överraskande då man mötte Pardubice och Prostejov. Opava har ett flertal talangfulla tjecker att tillgå och man spelar en rätt attraktiv basket. Brno var ett av bottenlagen förra säsongen, och jag tror inte att man kommer att lyckas med play off denna säsong heller. Man har förvisso förstärkt med ett par amerikaner i laget, men de har inte överglänst ngt särskilt hittills. Opava vann och täckte spreaden i 3 av förra säsongens matcher, och i den fjärde matchen vann man med 6pts. Jag anser att Opava är bättre denna säsong än förra. Dock har man 2 spelare questionable vilket göra att djupet på rotationen kan bli ngt lidande. De splare det handlar om är dock ingen av Opavas startspelare. Hade det inte varit för att dessa spelare (som är questionable) antagligen inte kommer att lira hade jag gått in med 3.5 eller 4u, men iom detta håller jag insatsen på 2.5u.
2010-10-20, 19:51 | #10 | |
Citat:
Slutade 69-62 till Opava. Inte mkt marginal där inte
2010-10-20, 19:57 | #11 |
Tack för spelet..fick taskigt odds på den men samma lina så lite pengar blev det. Roligt att du börjat skriva lite. Uppskattas
|
|
2010-10-20, 20:06 | #12 |
|
|
2010-10-20, 20:29 | #13 |
Tack Gb!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-10-20, 20:33 | #15 |
2010-10-20, 20:38 | #16 |
Heheh såklart som vanligt! Nej men skönt att vakna upp till en så jävla lätt vinst, den här var ju klar innan halvtid .. Tack
|
|
2010-10-20, 20:45 | #17 |
Lycka till GB! Ryggade göttingen
|
|
2010-10-20, 22:08 | #18 |
.
Såg att Göttingen krossade Dusseldorf, så gratulerar. Själv hade jag dem dock inte...
2010-10-22, 18:14 | #19 |
Spelar 3 matcher ikväll:
Basketligan Sverige, spelstopp 19.04 Eco Örebro vs LF Basket LF Basket-12.5, pinnacle 1.893 2u Här har spreaden gått upp på pinny, la dock ut spelet för ett tag sen i spreadsheetet, och då fanns den till -12.5. Har inte tid att komma med ngn längre kommentar här mer än att LF täckte spreaden vid båda bortamötena förra säsongen. Man är skadefria, har varit en del förkylningar inom laget, men alla ska vara friska, utom möjligen Håkan Larsson som är questionable. Man ska enligt rapport ha tränat på bra i veckan och man synes vara laddade inför kvällens match. Örebro, som är ett tippat bottenlag har en spelare borta, Andrew Pleick som har halsfluss. Örebro har hittills 3 förluster där man har förlorat med 18p eller mer i två matcher. Man gjorde det förvisso bra hemma mot favorittippade Dolphins när man bara förlorade med 7p, men då ska man komma ihåg att Dolphins hade viktiga matcher i baltiska ligan bara 2 dagar senare. LF Basket är klart det bättre laget och 2u spelas på LF-12.5. BBL, England, spelstopp 20.30, Newcastle Eagles-Essex Pirates Newcastle Eagles-15.5 HT, 12bet 1.88-l 2u Eagles möter Pirates på hemmaplan. Eagles vann serien förra säsongen, och var favorittippade att fixa Championstiteln, men åkte ut i semifinalen mot Mersey Tigers (play off). Pirates kom näst sist i serien förra säsongen och gick alltså inte vidare till play off. Inför denna säsong har Eagles tappat 3 startspelare, man har dock fått in 3 nya spelare som har ersatt dessa, där både Trey Moore och Andre Lockhart verkar ha funnit sig till rätta och spelat rätt bra de första matcherna under säsongen. Vidare har man sin topscorer Joe Chapman kvar i laget. Essex Pirates har tappat sina två bästa spelare förra säsongen, Taner Adu och Dean Williams, man har inte ersatt dessa med några direkt erfarna spelare utan istället tagit in ett par yngre spelare från andraligan EBL, där Myles Hesson hittills har gjort rätt bra ifrån sig. Dock är Hesson skadad och kommer inte att spela ikväll. Pirates har förlorat alla matcher man hittills har spelat under säsongen (inklusive BBL Trophy och BBL Cup). Man har följande resultat 1:st H: Leicester Riders-Essex Pirates 39-48 Essex Pirates-Leicester Riders 34-52 Essex pirates-MK Lions 35-48 Cheshire Jets-Essex Pirates 52-28 Essex Pirates-Wocester Wolves 20-43 Essex Pirates-Leicester Riders 19-47 Essex pirates har fixat spreaden HT 2-6, och då har man spelat mot sämre lag än Newcastle Eagles, undantaget möjligen Worcester Wolves. Man har dessutom en av sina bästa poänggörare skadad och därför spelar jag Eagles-15.5 HT. Men då spreaden är hög så håller jag insatsen på 2u. Ska dock nämna att min form gällande BBL har varit nedåtgående de senaste 2 helgerna. BBL, England, spelstopp 20.30 Sheffield Sharks-Worthing Thunder Sheffield Sharks-7.5 HT 12bet 1.88 3u Sharks kom tvåa i BBL-serien förra säsongen, var tippade att gå till final mot Eagles. Nu blev det inte så, utan man liksom Eagles åkte ur i semin. Worthing Thunder kom åtta i förra säsongens serie, spelade play off där man åkte ur första omgången i kvartsfinalen. Sharks har tappat Tafari Toney och Mike Cook, men trots detta har man en bra startfemma och jag blir förvånad om man inte slutar högt upp serien. Thunder har tappat flera spelare bla viktige Zabas som har gått till Plymouth Raiders nyligen. Man har dessutom rätt knackig ekonomi, och har haft svårt att få in några riktigt bra spelare. Dock har man gjort det rätt bra hittills med de förutsättningar man har. Sharks har dock vunnit 1:st H och täckt spreaden på 7pts mot betydligt bättre lag än Thunder hittills under säsongen: Sharks-Newcastle Eagles 52-41 Worcester Wolves- sharks 36-47 Sharks-Glasgow Rocks 53-42 Newcastle Eagles-Sharks 42-45 Glasgow Rocks-Sharks 54-40 Sharks-Plymouth Raiders 51-38 Man har alltså 4-2 ATS HT, där alla lag utom möjligen Plymouth Raiders (nu har Raiders dock gjort ett fint nyförvärv i Zabas så vi får se om kvaliteten höjs i Raiders) är bättre än Thunder. Spelar därför Sharks-7.5 HT.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-10-22 klockan 19:57. |
|
2010-10-22, 21:39 | #20 |
Resultat:
Eco Örebro-LF Basket 63-86 Newcastle Eagles-Essex Pirates 54-17 HT Sheffield Sharks- Worthing Thunder 55-36 HT
2010-10-22, 21:44 | #21 |
Mäktigt, synd att man inte hann rygga.
|
|
2010-10-22, 21:45 | #22 |
Stiligt GB, synd att man missade
2010-10-22, 21:45 | #23 |
|
|
2010-10-22, 21:46 | #24 |
Vackert Gb!
|
2010-10-22, 22:17 | #25 |
Banned
|
Du är fan hetare än eld nu GB All cred till dig och tack för spelen.
|
2010-10-22, 22:27 | #26 |
gött, ska lägga undan ett par units nästa gång.
Så jävla kul att följa kunniga personer, |
|
2010-10-22, 23:13 | #27 |
Ja du mannen.
Tänk om bajen kunde vara lika bra som dig! Fan så snyggt. Ditt sheet är grönare än hammarby lol. Ser jag dig på sös så bjuder jag på öl! |
|
2010-10-23, 01:27 | #28 |
Grönt är alltid vackert! Med lite vitt till så blir det ju extra fint Ser fram emot ölen
2010-10-23, 08:52 | #29 |
Naturligtvis så missade jag dessa
|
|
2010-10-23, 08:57 | #30 |
Lite OT: Jag har själv inte 12bet än och undrar hur växelkursen fungerar eftersom man inte kan spela med SEK, vore underbart om någon kunde förklara.
Plocka gärna bort inlägget om det stör. |
|
2010-10-23, 13:06 | #31 |
Såvitt jag vet använder man dagens växlingskurs. 12bet tar inga växlingsavgifter, men det sägs att vissa bolag fuskar med växlingskursen, så man kan loosa ngr kronor på det. Så man får ha lite koll. Det bästa ska vara att ha samma valuta tex dollar på neteller och dollar på bolagen. Nu har jag inte själv det, men funderar på att försöka ordna det.
2010-10-23, 13:09 | #32 |
BBL, England, spelstopp 20.00
Worcester Wolves-Glasgow Rocks Worcester Wolves-2, 1.926 pinnacle 2.5u Den här finns -1.5 på expekt. Jag testar dock det lite högre oddset. Dock tror jag att detta kommer bli en rätt tight tillställning, så får ni inte -2 ngnstans kan det vara läge att avstå. Återkommer med kommentar om spelet senare om jag hinner.
2010-10-23, 13:13 | #33 |
Pro A, Frankrike, spelstopp 20.00
Strasbourg-Le Mans Strasbourg+2.5, 1.90 bet365 2.5u Den här finns +3 1.87 på nordic bet, jag la dock mitt spel i natt och då hade nordic inte ännu kommit ut med spelen. Återkommer även här med en kommentar innan spelstopp om jag hinner.
2010-10-23, 14:22 | #34 |
Lega Due, Italien, spelstopp 20.45
Tezenis Verona-Trenkwalder Reggio Emilia Trenkwalder Reggio Emilia-1, 1.962 pinnacle 2u
2010-10-23, 14:51 | #35 |
Basketligaen, Danmark, spelstopp 15.00
Svendborg Rabbits-Copenhagen Sisu Svendborg Rabbits-13 2u
2010-10-23, 15:07 | #36 |
AWESOME
|
Ruggigt bra stats GB, Let's get'em
2010-10-23, 22:07 | #37 |
Tyvärr en riktigt usel dag, sista matchen inte slut men ser iskall ut, så 1-3 kommer det bli. Dock ryggade jag 3 mkt fina lir av papak (la ut dem i sheetet), så tack vare detta blir det väl "endast" lillminus och 4-3.
2010-10-24, 06:51 | #38 |
Kommer ej ha tid eller möjlighet att lägga in rekar eller spel i db:n de närmaste dagarna. Kommer dock försöka hinna få in ev. spel i spreadsheetet.
2010-10-29, 13:35 | #39 |
La ut ett spel i BBL-ligan, England. Mersey Tigers-22.5. Såg efter att jag hade lagt spelet i sheetet att spreaden gått upp till -24.5 på pinny. Jag la spelet på iphonen för ca en timme sen, hann aldrig lägga in den i sheetet då jag var upptagen. Den hann tyvärr gå upp ganska fort.
Essex Pirates är det klart sämsta laget i BBL. Under oktober har man följande resultat i BBL: 02 Oct 10 - Pirates 69 Lions 102 03 Oct 10 - Jets 91-59 Pirates 10 Oct 2010 - Pirates 44-93 Wolves 16 Oct 10 - Pirates 58-85 Riders 17 Oct 10 - Lions 86-73 Pirates 22 Oct 2010 - Eagles 112-43 Pirates Essex Pirates har alltså förlorat med mer än 24.5 5 ggr av 6. Mersey Tigers hör till ett av topplagen i BBL. Man är regerande BBL-Champions. Jag blir iaf inte förvånad om man vinner med 30pts. Men som alltid med hög spread är det alltid lite vanskligt, då en del lag slappnar av lite väl mkt vid en 20pts-ledning. Kommer ev. även gå in på ht el 1:st qt i den här matchen. Edit: HT-bet brukar finnas på 12bet och 188, 188 brukar även ha 1:st QT, får se om de lägger ut ngt, inget har kommit upp än. I sådana fall kan det eventuellt bli ett lir till på den matchen.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-10-29 klockan 14:18. |
|
2010-10-29, 13:58 | #40 |
Stigningen fortsätter, -28,5 på pinnen nu!
|
|
2010-10-29, 20:07 | #41 |
Mersey Tigers-8 1:st QT finns på 188bet. Essex Pirates har förlorat med mer än 8pts 1:st QT 5 ggr av 6 hittills under säsongen. Spelar 3u, spelet finns i sheetet.
2010-10-30, 00:11 | #43 |
Känns aldrig kul att ett eget lir går in när man anser att ett lag ska/bör vinna med minst 30p över ett lag som är riktigt dåliga. Höga spreads är som jag nämde tidigare alltid jobbiga, då man aldrig vet om ett lag slappnar av vid en 20pts-ledning. I Tigers fall visste man att man redan hade vunnit från början, så man la inte ner ngn större möda överhuvudtaget. Man vann med 24pts på halvfart i princip. Essex Pirates är och förblir -om inte ngt radikalt händer- BBL:s klart sämsta lag, men med lag som vet att de redan vunnit från början bör inte liras med hög spread såklart. Ärligt talat så trodde jag att Tigers skulle ha bättre inställning än så, det hade man inte. Men i slutändan, bortförklaringar och gnäll hjälper ingen, dåligt spel helt enkelt, där jag hade en jävla TUR att mitt FT-spel gick in.
2010-10-30, 10:14 | #44 |
Fan vad stark du är i BBL, ska nog börja rygga dig i den ligan
|
|
2010-10-30, 13:42 | #45 |
Nu hijackar jag din thread.. Skickade den här över msn till dig så kolla om du fått nåt!
Alicante - Real (-5,5) HT, 2, @1,93, Pinnacle, 6/10 |
|
2010-10-30, 13:47 | #46 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
|
2010-10-30, 14:08 | #47 |
Får väl ta o posta mina balkanlir med så får Gb klaga hos KP o co
Nymburk - Krka, under 143,5, @1,94, Pinnacle, 4/10 Zagreb - Cibona, over 148.5 @ 1.95 pinny 6/10 Cedevita - Hemofarm, Over 151.5 @ 1.85 Expekt 7/10 Napredak Krusevo – FMP, FMP -6.5 @ 1.93 pinny 6/10 |
|
2010-10-30, 16:14 | #48 | |
Citat:
2010-10-30, 22:36 | #49 |
Synd på wolfs +7.5 gb.
Får be om ursäkt att mina jinxkrafter har dragit dig neråt. Får bjuda på en extra öl nästa bajen match. |
|
2010-10-30, 22:41 | #50 |
Balkanliren starka som vanligt ... Nu ska man supa .. ska jag ta en JD shot för dig med?
|
|
2010-10-31, 15:23 | #51 |
Tack för Bilbao -2,5 Gb!
|
2010-10-31, 15:28 | #52 |
tackar Gb!!
|
|
2010-10-31, 19:00 | #53 |
livet leker
|
|
2010-10-31, 19:53 | #54 |
DU e ju helt sjuk 5-0!
Joventut var ju helt borta. Tack så mycket och va bra att du rekade dem redan igår kväll så vi fick linan -2,5
|
2010-10-31, 19:57 | #55 |
Sweet, GB! King.
|
2010-10-31, 20:15 | #56 |
Ja riktigt illa med Wolves igår. De har spelat ritkigt tight hemma mot topplagen tidigare, och då Tigers spelade match dagen innan trodde jag Wolves skulle ha en fin chans. Tack och lov gick det bättre idag. 7-0.
Och att Bajen spelar final i svenska cupen var inte direkt ngt man hade räknat med
2010-10-31, 20:17 | #57 | |
Citat:
7-0 Känn på den.
||
2010-10-31, 21:20 | #58 |
Gb.
Kryp fram ur hålet den 13e november så bjuder jag på en bira! |
|
2010-10-31, 21:25 | #59 |
Forsätter du så här så kommer du va dyngrak på finalen av all bärs vi vill bjuda på
|
|
2010-10-31, 21:29 | #60 |
Grymt bra jobbat! Var dock inte med på spelen, har ett litet break men fortsätter du såhär börjar de klia i fingrarna Imponerande! Skänker dig lite points
|
|
2010-10-31, 23:04 | #61 |
Sjukt snyggt jobbat Gb. Tack för alla spelen!
|
|
2010-10-31, 23:38 | #62 |
Ja den 13:e överger jag allt hästskitstadion-området, och beger mig till Söders sköna höjder!
2010-10-31, 23:39 | #63 |
Hehe
2010-10-31, 23:41 | #64 |
Tackar!
2010-10-31, 23:42 | #65 |
Tack för pointsen Timpa!
2010-11-03, 00:58 | #66 |
Ska försöka börja skriva ut spelen samt kortare kommentarer i dagboken igen. Har varit dåligt med det sista tiden. Har dock en del att göra så vi får se om tid finns. Dagens spel är hittills följande:
3/11, 18.00, Euroleague BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Caja Laboral ML, 2.15 sportingbet (inkl. OT) 3u 3:e omgången i grupp A spelas ikväll. Laboral leder gruppen då man som enda lag har 2 segrar på lika många matcher. Lagen möttes i förra säsongens E.L i februari i år: 2010.02.25 Khimki BK 83 : 94 Tau Ceramica 2010.02.11 Tau Ceramica 71 : 82 Khimki BK Som synes vann lagen varsin match på bortaplan. Laboral som är regerande spanska Champions (Vann finalspelen över Regal Barcelona som å sin sida är regerande E.L Champions) har en bra startfemma trots att man har blivit av med Thiago Splitter (spelar numera i SA Spurs), och man har även en del bra spelare på bänken. Khimki å sin sida har även de en del bra spelare som Eze, Lagford, Monya, Fridzon och Planinic. Båda lagen har mött Prokom, Laboral vann borta med 73-80, och Khimki vann hemma med 82-76. Det här är en match som båda lagen verkligen vill vinna och bör kunna bli tight. Jag ser det som 50/50, där Khimki såklart har fördel av hemmaplan, men där jag ser Laboral egentligen som det bättre laget. Tycker därför att att värde fanns i 2.15 ML på Laboral. BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Över 152.5 3u Laboral snittade 80.7 pts i sina matcher borta i förra säsongens E.L. I denna säsongs hittills enda spelade borta-match mot Prokom vann man med just 80 pts. I ACB denna säsong har man snittat 83.6 p fem spelade matcher. Laboral spelar som oftast i högt tempo och jag tror att man mkt väl bör kunna göra minst en 80 pts, ska Khimki matcha detta bör man komma upp i samma poängnivå. Förra säsongens match i Moskva slutade 83-94 till Laboral. Khimki å sin sida snittade 84.12 på hemmaplan i förra säsongens E.L. Man vann vidare denna säsongs första hemmamöte över Prokom med 82 pts. Över 152.5 känns därför som ett bra alternativ. 3/11, 19.00, Basketligaen, Danmark Svendborg Rabbits vs Aabyhöj Svendborg Rabbits-13.5, pinnacle 4u Förra säsongens danska mästare Svendborg Rabbits tar emot Aabyhöj på hemmaplan. Rabbits är denna säsong tillsammans med förra säsongens tvåa Bakken Bears, återigen ett av de två bästa lagen i den danska basketligan. Och det kommer med största sannolikhet även vara dessa två lag som återigen möts i finalspelet i vår. Svendborg Rabbits är starka hemma och har vunnit alla säsongens hemmamatcher. Mot Amager vann man med 107-56, och mot Copenhagen Sisu med 79-47. Man har dock även spelat hemma mot ständige konkurrenten Bakken Bears där man vann med 75-71. Två dagar senare spelade man hemma igen mot Horsens och vann endast med 12pts. Dock ser jag denna vinst "med endast 12 pts" som en del av tufft matchande under den perioden. Aabyhöj ska dock räknas som ett bättre lag än i vart fall Amager. Svendborg vann emellertid matchen hemma mot Aabyhöj förra säsongen med 98-62. Nu har Svendborg inte spelat match på 5 dagar, och borde vara utvilade och redo inför kvällens match. Aabyhöj å sin sida spelade match i söndags. Fövisso har Aabyhöj visat bra form sista tiden, man har en winning streak på 3 matcher, dock mot klart beskedligare motstånd än Rabbits. Har svårt att se att Aabyhöj ska kunna stå upp mot Rabbits på deras hemmaplan i Odense. Även om Rabbits har blivit av med sin bästa spelare förra säsongen, Johnell Smith (som numera spelar i Södertälje Kings), har man riktigt bra spelare i startfemman, som bla Nicolai Iversen, Matthew Williams, och Safir Colman. Man har även en ny spelare spelklar, Christian Cavanaugh, som tidigare bla har spelat i Aalborg där han gjorde 20 ppg och 7.7 rpg. Som sagt tror jag Aabyhöj kommer få det svårt i dagens match, och trots att man har uppvisat bra form på sistone, blir jag inte förvånad om Rabbits vinner ikväll med 20 pts. 3/11, 19.30, Beko Bundesliga (BBL), Tyskland Dusseldorf Giants vs Giessen 46:ers Giessen 46:ers-2.5, Stan James 3u 3/11, 19.00, Beko Bundesliga (BBL), Tyskland Phoenix Hagen vs Trier Phoenix Hagen-4.5, boylesports 2.5u 3/11, 20.45, Euroleague Valencia vs Cska Moskva Cska Moskva-2 3u En mkt viktig match för båda lagen. Valencia har förlorat sina två första matcher i E.L, vilket -kanske mer överaskande- Cska Moskva också har gjort. Därför är matchen viktig, då båda lagen behöver vinna för att kunna hänga med i gruppen för att inte missa en plats i top 16. Cska är ett klasslag som bla spelade i E.L final four i Paris förra säsongen. Dock har man problem med skador, tre startspelare är borta, Kaun, Khryapa och Siskauskas. detta är såklart ett bakslag för Cska, men man har ändå bra spelare att tillgå, som Bykov, Smodis, Holden, Vorontsevich, Langdon och Marjanovic. Valencia å sin sida har 6 matcher loosing streak i ACB och E.L, formen har alltså inte visat sig vara på topp hos Valencia. Man får förvisso tillbaka De Colo och Richardson till dagens match, båda fick lite speltid i helgens ACB-match när man förlorade mot Badalona. Dock ser jag Cska -trots skador- som det bättre laget, man har även stor rutin av viktiga matcher. Valencia har däremot inte uppvisat ngn bra form, och även om man har hemmaplan, där man i vart fall förra säsongen ofta var starka tror jag att Cska:s klass och matchens betydelse kommer vara avgörande. Därför spelas Cska-2. Detta kan mkt väl bli tight, och därför köper jag hooken (0.5 p). Obs! Oddset på Laboral droppat, då spelet funnits ut hos bolagen ngr dagar. Jag la mitt lir i söndags och det har även legat ute i sheetet ett tag. Edit: Giessen 46:ers finns -1.5 till 1.87 boylesports och 1.85 William Hill (lyckades missa det när jag la mitt lir)
Fuzzy Dunlop (+1) Senast redigerad av Gb den 2010-11-03 klockan 15:12. |
|
2010-11-03, 04:54 | #67 |
Tack för att du lägger upp spelen dagen innan.
BC Khimki Moskva vs Caja Laboral Ö150.5 finns hos Betsson 1.90. |
|
2010-11-03, 10:28 | #68 |
Du är ljuset i mörkret GB
|
|
2010-11-03, 11:17 | #69 |
Lägger till ett spel, Phoenix Hagen-4.5 (se ovan el spreadsheet).
2010-11-03, 12:29 | #70 |
Ytterligare ett, Cska Moskva-2. (Finns ovan och i sheetet). Obs! Köper 0.5 pts.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-03 klockan 12:39. |
|
2010-11-05, 12:49 | #71 |
5/11, 19.00, Sverige, Basketligan
08 Stockholm-LF Basket LF Basket-13.5, unibet, 1.85 4u Blir förvånad om LF Basket inte vinner med en 20 pts minst. Men då man vet att man är ett mkt bättre lag, och krossade Uppsala på bortaplan senast kan det som alltid när man möter sämre lag finnas risk för nonchalans. Dock är -13.5 alldeles för bra spread för att inte spela, därför blir det 4u på den. Ser nu att spreaden har gått upp, men tror att LF fixar -15.5 också. Men som sagt nonchalans kan ställa till det och bollen är som alltid rund.
2010-11-05, 12:56 | #72 | |
Citat:
|
||
2010-11-05, 13:03 | #73 |
-17.5 nu...
|
|
2010-11-05, 13:04 | #74 |
Ja, helt sjukt. Linan låg på -15.5 nyss, men de låste och ändrade till -17.5...
|
|
2010-11-05, 13:05 | #75 |
aa, skulle just lägga spelet då dom låste
|
|
2010-11-05, 13:11 | #76 |
Ja det verkar ha gått fort. När jag la mitt spel, ganska snart efter unibet hade kommit ut med spelen låg den på -13.5, efter jag hade lagt in spelet i sheetet såg jag att den låg på -15.5, som jag skrev bör LF även fixa den spreaden under normala omständigheter. Faktum är att jag blir som jag sa ovan förvånad om man inte vinner med en iaf 20pts. Men -17.5 ligger mer rätt, så är det ju.
2010-11-05, 13:36 | #77 |
Provar -14 på pinnen tackar.
|
|
2010-11-05, 15:00 | #78 |
Nu är Lf uppe i 18 på b365, Det är aldeles för långt ifrån det som är utgångsspelet.Så feg som jag är(snål) så avstår jag denna
|
|
2010-11-05, 16:04 | #79 |
Feg o feg vet jag inte. Anser du att det inte är spelvärt när linan höjts/sänkts så pass mycket, så är det mer din strategi och ditt tänk än att vara snål
|
|
2010-11-05, 16:45 | #80 |
Generellt sett så ska man ju avstå spel när en spread har höjts eller sänkts i förhållande till det spel som har lagts. Nu tror jag iofs att LF gott och väl kan vinna det här med 20pts, sålänge de inte blir nonchalanta. Men -18 är inte speciellt mkt marginal, så det kan vara klokt att avstå.
2010-11-05, 18:31 | #81 |
Nordic har linan på 20.5 nu...kanske spelvärde på 08 @1.90?
|
|
2010-11-05, 18:36 | #82 |
Mja, LF KAN mkt väl vinna med mer än 20pts. Jag skulle iaf avstå.
2010-11-05, 18:41 | #83 |
Tack för tipset...känns som det kommer hamna runt 20 och då är ju din lina galant! Lycka till.
|
|
2010-11-06, 22:14 | #84 |
Förlusten igår när LF loosar mot ett av ligans sämsta lag sved ordentligt. Tack och lov gick det bättre idag, 4-1, +6.46. Kommer dock antagligen stänga dagboken, då jag känner att jag har dåligt med tid, iaf fram till jul. Meningen med dagbok är ju i vart fall skriva ner liren samt kortare kommentarer om spelen. Nu har jag som sagt haft dåligt med tid för det, får se hur läget ligger närmsta veckorna, men antagligen kommer jag enbart ha tid med att lägga ut spelen (om det blir några) i sheetet.
2010-11-06, 22:20 | #85 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Du är extremt duktig på det du gör Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+1) |
|
2010-11-07, 07:50 | #86 | |
Citat:
Du har dragit ner på spelen och ska kunna ha en ROI på ca 115% i maj... Det hjälper min bankrulle!
||
2010-11-08, 03:24 | #87 |
0-3 idag (igår). Inget annat att säga än att det var uselt. Tar det lugnt med med egna picks i veckan, upptagen med annat. Har dock ev. ett spel på tisdag (imorgon) som jag tror på, vi får se. Sen är det E.L i veckan också, kan ev. bli ngt där också.
2010-11-09, 22:49 | #88 |
Dagens spel i Tyskland, Trier+13.5 höll sig inom spreaden. Imorgon har jag än så länge spelat:
Danmark, Basketligaen, 19.00 Aabyhoj-Naestved Aabyhoj, 2.10 bet24 2.5u Kommer ev. spela ett eller ett par spel till. Ska försöka att åtminstone hinna lägga ut spelen i dagboken, även om jag inte kommer ha tid att kommentera spelen ngt närmare. Dock kommer jag att inte alltid att hinna det, men lägger ut spelen som vanligt i sheetet för bokföring, så de går även/annars att följa där för den som är intresserad.
2010-11-10, 05:19 | #89 |
Ett spel till ikväll:
Euroleague, 10/11, 19.45 Fenerbache Ulker-Montepaschi Siena Fenerbache Ulker-1 1:st QT, 1.91, 10bet, 3.5u
2010-11-10, 12:37 | #90 |
Beko Bundesliga, Tyskland, 10/11, 19.30
Eisbären Bremerhaven-Telecom Baskets Bonn Eisbären Bremerhaven-3.5, 1.91, Stan James 2.5u
2010-11-10, 13:04 | #91 |
Tack Gb
|
|
2010-11-10, 13:40 | #92 |
Hur kan du gilla det här????? Senaste 5 matcherna har Siena vunnit 4 1st q... Lägg ner slanten du slinglar inför matcherna och cappa dom själv istället
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
papak (+50) |
|
2010-11-10, 13:48 | #93 |
Sen tycker jag du ska pröva Spirou ML ... Olympiakos förlorade sin förra match och Spirou är ett lag som väntar på att explodera, finns helt klart värde i 22 gånger pengarna
|
|
2010-11-10, 13:49 | #94 |
Haha, underbart att du vill stå för lite underhållning här i dagboken Den är rätt död, så det behövs! Nänä, inte faan lägger jag ner slanten, den är oumbärlig
Och ja Spirou mot Oly känns ju som verkligen som "veckans drag", host host, tack för tipset hörru din gamle skojare
2010-11-10, 13:55 | #95 |
Hahaha kan jag få köpa din slant? Min har bara en hitrate på 50% tyvärr men din verkar ju vara modifierad med världens tur inbyggd ..
Ja visst är det veckans drag, nu ska jag gå och sälja en av mina balkanbrudar för att få ihop degen att gå all in på Spirou.. Vad kan gå fel???? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gb (+94) |
|
2010-11-10, 14:22 | #96 |
Hitrate på 50%? Vad är det för skit-slant du har? Min har 60% garanti. Skicka pm så ska jag förmedla säljarn. Eller gör du fel när det blir för mkt JD kanske? Du måste ju komma ihåg att krona är hemmalag och klave är bortalag...
2010-11-10, 14:31 | #97 |
härligt tugg, hade det varit på andra ställen, hade någon redan exploderat vid det här laget.
för en oinvigd i basketens värld, erat snack om Olympiakos, finns det någon substans i det, eller är det mest ironi? |
|
2010-11-10, 14:32 | #98 |
Spelar även Fenerbache FT-5.5, 1.971 pinnacle, 2.5u. (Info om spelstopp finns ovan). Den här har även cappats på andra håll, så risk finns att oddset kommer att droppa.
2010-11-10, 14:32 | #99 |
Bara 94 $ tillbaka? Din snåle fan jag hade räknat med ränta och administrationsavgifter tillbaka.. Nu får jag sälja en till kvinna :( ...
Måste nog vara att jag är så jävla full när jag cappar mina matcher så det blir som du säger, försökte ju få bet365 att lägga ut antal hörnor mellan Cibona - Cedevita förra veckan.. Fullt speldugligt alternativ kan tyckas efter en kväll med JD tyvärr så höll dom ju inte med mig och ansåg att det omöjligt kan bli en hörna i basket. Trångsynta jävlar som inte tänker "outside the box" |
|
2010-11-10, 14:35 | #100 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Hakar på idag GB då jag för en gångs skull han spela till samma lina/odds.
Bara 1st QT som var borta. |
2010-11-10, 14:36 | #101 |
Mape det är bara ironi, Gb var så jävla tråkig över MSN när han ville flasha hud i camen så fick logga ut och jävlas här istället
|
|
2010-11-10, 14:37 | #102 |
Moderator
|
2010-11-10, 14:41 | #103 |
Papak och jag får nog anses som polare (vart fall i bettingens värld), så ta inte ngt av vad som har skrivits på allvar Det är papak som gillar att leka huligan i min dagbok, inget annat. Angående vårt snack om Spirou (dvs det belgiska lag som möter Oly ikväll i Grekland) finns det ingen som helst substans.
2010-11-10, 14:44 | #104 |
|
|
2010-11-10, 14:45 | #105 |
Fenerbache FT nu i -5 till 1.98. Kommer nog folja med men avvaktar nasta linemovement.
Tack for Trier igar forresten.
2010-11-10, 14:48 | #106 | |
Citat:
Hahah ska sluta trolla och gå köpa cigg istället så jag lugnar ner mig lite åtminstone, hörs senare! |
||
2010-11-10, 14:52 | #107 |
Moderator
|
2010-11-10, 23:00 | #108 |
2-2 idag. Lite miniplus iom 3.5u p Fener i 1:st QT. Kan även säga att jag hade 2 lir i Schweiz som gick in, vilka jag denna gång inte valde att bokföra i Sharps sheet. Iom med att maxlimit är låg på pinny (dryga 400 sek ngnting), och spread såväl som odds drar iväg efter ett eller två bet, så valde jag denna gång att inte lägga ut dessa. Idag vann lagen jag spelat på med garanti över spreaden förvisso, men det är ju inte alltid det händer. Vill inte lägga ut lir som är som hamnar över den spread jag lägger efter några få maxbet. Frågan är vad ni (få) vill som ryggar? Ska jag lägga ut spelen iaf eller inte? Har ju gjort det förut, men insett att det kanske inte är så kul att få ett lir i handen som enbart jag och en eller två till kan lira på till samma spread. Å andra sidan är det samma sak i svenska basketligan samt BBL England. Förvisso finns bolag som tar högre maxlimits men till sämre odds än pinny. Vad är bäst att göra?
2010-11-10, 23:07 | #109 |
Hej GB, är tacksam för dina rekar och tycker att du ska lägga upp spelen så får var och en själv bestämma om man vill rygga.
|
|
2010-11-10, 23:11 | #110 | |
Citat:
|
||
2010-11-10, 23:16 | #111 | |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
KEEP UP THE GOOD WORK! Gäller er alla, basket-filurer! |
|
2010-11-11, 14:29 | #112 |
Håller med föregående proklamerare, lägg gärna ut allt, iallafall i ditt sheet .
Följer den dagligen och även om där ligger ett lir som är slashat så är det ändå intressant att ta del av det. Keep up the good work Gb! |
|
2010-11-12, 14:24 | #113 |
Detta är spelat idag:
Sverige, Basketligan, 12/11, 19.00 Solna Vikings-Eco Örebro Basket Solna Vikings-14.5, 1.926, pinnacle 3u Belgien, Ethias League, 12/11, 20.30 Belgacom Liege Basket-Generali Okapi Aalstar Generali Okapi Aalstar+3.5, 1.91, Stan James 2.5u
2010-11-13, 06:26 | #114 |
Dagens spel:
Frankrike Pro A Strasbourg vs Paris Levallois Paris Levallois+3.5, 1.926, pinnacle 2.5u Chalon-Saone vs Hyeres Toulon Chalon-Saone-8, 1.952, pinnacle 2.5u Italien Lega A Bennet Cantu vs Montepaschi Siena Bennet Cantu+6.5, 1.90, bet365 2.5u Pepsi Caserta vs Canadian Solar Bologna Canadian Solar Bologna+5, 1.971, pinnacle 2u Pepsi Caserta vs Canadian Solar Bologna ÖVER.157.5, 1.85, William Hill 2u Belgien, Ethias League Optima Gent vs Verviers Pepinster Verviers Pepinster+3.5, 1.85, unibet 2.5u Spelstopp finns i sheetet. Kommer ev. komma med ett par spel till.
2010-11-13, 09:25 | #116 |
Tack för spelen!
Ryggade rubbet Senast redigerad av Donald den 2010-11-13 klockan 11:55. |
|
2010-11-13, 12:47 | #118 |
Lägger till ett spel:
England, BBL: Essex Pirates-Glasgow Rocks Glasgow Rocks-10 HT, 1.89, 188 bet 3u
2010-11-13, 14:22 | #119 |
2 spel till i LNA, Schweiz (kan ev. bli ngt till):
BBC Monthey-Les Lions de Geneve Les Lions de Geneve-5,5, 1.926, pinnacle 3u BBC Nyon-Lugano Tigers Lugano Tigers-15.5, 1.926, pinnacle 3u Lugano Tigers, som är Schweiz bästa lag kan vinna detta lätt med minst 20pts, om de bara har lust, Nyon hör till ligans sämre lag. Dock är det alltid knepigt med hög spread, särskilt om lag går in med inställningen att matchen redan är vunnen innan den ens börjat (lex LF Basket), och sådant kan vara svårt att veta i förväg.
2010-11-13, 14:54 | #120 |
Schweiz:
SAM Basket Massagno-SAV Vacallo SAV Vacallo-11.5, 1.926, pinnacle 2.5u
2010-11-14, 04:28 | #121 |
4-6. Ngt tung gårdag.
Följande har ändå spelats för idag: Italien, Lega A Angelico Biella-Vanoli Braga Cremona Vanoli Braga Cremona+5.5, 1.91, Stan James 2.5u Spanien, ACB Valladolid-Valencia Valladolid-1.5, 1.90, bwin 2.5u Regal Barcelona-Fuenlabrada Fuenlabrada+15.5, 1.90, bwin 3u Regal har Basile, Navarro, Lakovic och Pete Mickeal småskadade/skadade, alla är questionable. Regal har dessutom en viktig match i Euroleague på onsdag borta mot Montepaschi i Italien. Så man lär i vart fall försöka spara på dessa spelare, om de spelar. Fuenlabrada har börjat säsongen rätt bra med 4 segrar och två förluster. Förlusterna kom borta mot hemmastarka Gran Canaria (förlust med 1p), och borta mot ACB-champions Caja Laboral (förlust med 9p). Regal Barcelona har blandat och gett en del denna säsong. Man vinner för det mesta sina matcher, men inte alltid lika övertygande som förra säsongen. Hemma på Blau Grana är man dock normalt starka, men under nuvarande omständigheter anser jag att spreaden är för hög. Kommer ev. spela och lägga ut ngn till match senare.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-14 klockan 05:02. |
|
2010-11-14, 17:49 | #122 |
Ett till spel:
Schweiz, LNA GC Zurich Wildcats-Starwings Regio Basel Starwings Regio Basel-14.5, 1.90, 10bet 2.5u
2010-11-14, 17:50 | #123 |
Tack för de två tidiga spanska spelen, Gb.
|
2010-11-14, 20:03 | #124 |
Tack för 3-0 hittils idag GB! Skönt att vinna med en ½ poäng i Cremona precis
|
|
2010-11-14, 23:19 | #125 |
UNDERBART GB
|
|
2010-11-14, 23:23 | #126 |
Hade tyvärr bara +5 @ Cremona, men det blev bra klirr i kassan i alla fall.
Tack! |
|
2010-11-15, 03:12 | #127 |
3-1 igår.
Idag har ett spel lirats: Grekland Peristeri-Iraklis U.141.5, 1.91, Stan James 2u Kommer eventuellt spela och lägga ut ett spel till.
2010-11-15, 18:43 | #128 |
Riktigt snyggt Gb!
|
|
2010-11-15, 19:58 | #129 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
Stort tack för underspelet!
|
2010-11-15, 21:09 | #130 |
Igen
|
|
2010-11-16, 04:53 | #131 |
Eurocup och Eurochallenge idag. Har spelat 2 lir hittills, har en del fler leans, så kan ev bli ett par spel till.
Eurocup Bennet Cantu-Panellinios Bennet Cantu-6.5, 1.90, unibet 2.5u Nymburk-Cajasol Sevilla Nymburk, 1.92, FT, unibet 2.5u
Fuzzy Dunlop (+1), speedmagic (+1), Kalle (+1), velpelle (+1), Blixth1958 (+1), timadolf (+1), MrYlki (+1) Senast redigerad av Gb den 2010-11-16 klockan 05:31. |
|
2010-11-16, 11:25 | #132 |
Lagt ett spel till:
Eurocup: Anwil Wloclawek-Alba Berlin Alba Berlin-3.5, 1.91, Stan James 2.5u Den här finns även till -3, 1.87, på Boylesports.
2010-11-16, 12:00 | #133 |
Eurocup
Krasnye Krylia-Pepsi Caserta Krasnye Krylia-7.5, 1.909, pinnacle 2.5u
2010-11-16, 12:14 | #134 |
Jag är så tacksam för att du delar med dig utav dina kunskaper
|
|
2010-11-16, 12:24 | #135 |
tackar
|
|
2010-11-16, 18:24 | #136 |
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
46-37 i paus till Krylia, nu 61-69 i början av fjärde. vad fan hände?!
|
2010-11-16, 20:49 | #137 |
Nymburks defense totalhavererade i sista Quartern trodde de skulle ha chans att komma tillbaka där,tråkigt.
Tack för Alba Berlin och får jobba in Cantu med nu för vinst idag,de har iaf börjat bra |
|
2010-11-17, 04:22 | #139 |
Ett spel idag, kan eventuellt bli ngt till.
Euroleague Union Olimpija-Valencia Union Olimpija-4, 1.90, bet365 2.5u Valencia har en riktigt dålig form, man har en loosing streak på 6 matcher i inhemska ACB-ligan, i EL har man 1-3. Man vann 3:e omgången hemma mot ett skadedrabbat CSKA Moskva. Man gjorde sig av med coachen efter senaste förlusten mot Milano förra veckan, han ersätts av en tillfällig coach, Chechu Mulero, innan nye huvudcoachen Svetislav Pesic tillträder. Det har med andra ord varit ngt turbulent i Valencia senaste tiden. Union Olimpija har överaskat, man har 3-1 i EL, senaste EL- hemmamatchen vann man över PAO, vilket får anses starkt. Man spelade hemma i Adriatic League i helgen och vann övertygande mot Siroki med 107-70. Dagens match är utsåld, man räknar med att mer än 12 000 fans kommer att finnas på plats. En vinst för Olimpija skulle dessutom innebära ett stort steg närmare top 16. Dock fick jag veta efter jag hade lagt spelet att Damir Markota, PPG: 6.5, RPG: 5, APG: 3.3 i E.L, ska ha skadat sig i träning och är questionable, det är mkt osäkert om han kommer att kunna spela, detta är ett avbräck för Olimpija då han är en startspelare. Dock tror jag att det finns goda chanser för Olimpija att vinna inför sina alla supporters på hemmaplan, särskilt då Valencia har uppvisat allt annat än bra form. Dock är skador på en startspelare aldrig bra, så spelet känns ju inte riktigt lika bra längre. Edit: ska se om jag kan återkomma med info om Markota kan spela eller ej under dagen.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-17 klockan 05:44. |
|
2010-11-17, 08:40 | #140 |
Spel lagt till imorgon (torsdag):
Euroleague: Milano-Panathinaikos Panathinaikos-5, 1.935, pinnacle 2.5u
2010-11-17, 13:41 | #141 |
Rygg på andra spelet!
Thx! |
|
2010-11-17, 14:30 | #142 |
Ett spel till för ikväll:
Euroleague Women: Fenerbache-Lotus Gdynia Fenerbache-6.5 1:st QT, 1.90, unibet 3u
2010-11-19, 15:38 | #143 |
3 spel idag, kan ev. bli ngt mer.
Sverige Jämtland Basket-LF Basket LF Basket-12.5, 1.926, pinnacle 3u Solna Vikings-Uppsala Basket Uppsala Basket+9, 1.901, pinnacle 2.5u England Sheffield Sharks-Cheshire Jets Över 170.5, 1.926, pinnacle 3u
2010-11-19, 18:35 | #144 |
Ett spel till:
England: Sheffield Sharks-Cheshire Jets Sheffield Sharks-1.5 1:st QT, 1.93, 188bet 2.5u
2010-11-19, 19:01 | #145 |
Spelstopp om ett par minuter:
Sverige Södertälje Kings-08 Stockholm Södertälje Kings-10, 1.926, pinnacle 2.5u
2010-11-20, 15:13 | #146 |
3-2 igår. Lägger ut de spel som spelats för idag hittills (har funnits i sheetet ett tag), kan ev. bli ngt mer:
Grekland Panionios-PAOK Under 146.5, 1.91, Stan James 2.5u (Den här la jag ut redan i natt.) Schweiz BBC Nyon-SAM Massagno SAM Massagno-1.5, 1.943, pinnacle 2.5u Starwings Regio Basel-BBC Monthey BBC Monthey, 2.50, pinnacle 2.5u England Leicester Riders-Milton Keynes Lions Leicester Riders-1.5, 1.85, expekt 2.5u Italien Air Avellino-Bennet Cantu Bennet Cantu+4.5, 1.91, Stan James 2.5u
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-20 klockan 22:50. |
|
2010-11-20, 15:37 | #147 |
Ett spel till:
Polen Polonia Spec Warszawa-Zastal Zastal-2.5, 1.87, Boylesports 2.5u
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-20 klockan 22:51. |
|
2010-11-20, 22:47 | #148 |
4-2 slutade Eurobasket-dagen, så en del plus iaf. Har en hel del leans till imorgon att arbeta igenom, får se om det blir ngt/ngr lir. Kan ev. läggas ut ngt under natten.
2010-11-21, 06:30 | #149 |
2 spel till imorgon (kan ev. bli ngt/ngr fler under eftermiddagen/kvällen):
Schweiz, LNA SAV Vacallo- BC Boncourt SAV Vacallo-11, 1.909, pinnacle 2.5u Jag har bedömt spreaden till -13/14, dock är som alltid bollen rund, men Vacallo har imponerat trots skador, man roterar endast på 7/8 spelare. Men man har gjort det riktigt bra hittills, även om man inte har kunnat rå på de 2 stora dominanterna i ligan. Man har en sammansvetsad trupp där alla jobbar för alla. Sist lagen möttes på Boncourts hemmaplan i oktober, vann Vacallo med 51-83 (Vacallo var alltså bortalag). Tror inte på ngr sådana siffror idag, då Boncourt har förbättrats sen dess. Vacallo bör dock på hemmaplan ta detta med minst 13-14 pts. Det är inte mkt marginal till den ursprungliga spreaden, men jag har räknat med marginaler i bedömningen, då Vacallo mkt väl kan vinna detta med en 15-20pts under normala omständigheter. Italien, Lega A Montepaschi Siena-Angelino Biella Angelino Biella+12.5, 1.91, gamebookers (finns även 1.90 på bet365) 2.5u Montepaschi vann i veckan mot "Mighty" Regal Barcelona, dvs regerande EL-mästarna. Dock ska man komma ihåg att Regal saknade Basile, samt sist men inte minst Navarro. Regal förlorade igår även mot Caja Laboral i ACB-ligan. Montepaschi har förutom ligan en viktig match i EL igen nästa vecka borta mot Cholet. Montepaschi var förra årets dominant i Lega A, där man för det mesta vann sina (hemma) matcher med minst 20pts. Denna säsong har man dock bytt ut en hel del av truppen, hittills i ligan har man vunnit alla matcher utom en, dock har man spelat tight i de flesta matcher: 2010.10.17 Vanoli Cremona 68 : 71 Monte Paschi SI 2010.10.24 Monte Paschi SI 93 : 82 Premiata Montegranaro 2010.10.30 Varese 87 : 86 Monte Paschi SI 2010.11.07 Monte Paschi SI 91 : 87 Eldo Caserta 2010.11.13 Cantů 72 : 75 Monte Paschi SI Biella å sin sida har spelat två bortamatcher, 1-1, man vann mot Caserta borta med 87-91. Inga skador rapporterade i ngt av lagen, dock kan jag tänka mig att Montepaschi kommer att rotera en del då man antagligen kommer vilja att spara på en del spelare. Montepaschi kommer med största sannolikhet vinna detta, dock ser jag spreaden på 12.5 som ngt för hög, och spelar därför Biella+12.5.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-21 klockan 15:13. |
|
2010-11-21, 15:13 | #150 |
Ett spel till:
Sverige, basketligan Norrköping Dolphins-Solna Vikings Norrköping Dolphins-10.5, 1.85, Nordic bet 3u
2010-11-21, 15:18 | #151 |
Ryggar delfinerna, tack!
|
|
2010-11-21, 16:22 | #152 |
Polen, Tauron Basketliga
Trefl Sopot-Prokom Trefl Sopot+4.5, 1.85, Nordic bet 2.5u
2010-11-21, 16:28 | #153 |
tackar tackar
|
|
2010-11-21, 16:40 | #154 |
Österrike, OBL/ABL
BSC Raiffeisen Furstenfeld- UBC St Pölten UBC St Pölten+11.5, pinnacle, 1.926 2.5u
2010-11-21, 20:33 | #155 |
tung tung dag.
Bara ta nya tag då i trust in GB |
|
2010-11-21, 21:03 | #156 |
Ja fy faan Finner inga ord. Kommer dock inte komma med ngr ursäkter eller bortförklaringar. Riktigt jävla uselt, inget mer att säga. Får väl ta en paus eller ngt.
2010-11-22, 02:24 | #157 |
Dolphins var riktigt kassa idag. De åker ju till Israel imorgon och man såg klart och tydligt att inte motivationen fanns där till den här matchen. Plus att Gervin vilades hela matchen. Nyström hade ju ett skapligt flyt också ,satt iprincip allt han sköt .. Osis..
Nya tag GB! |
|
2010-11-22, 02:37 | #158 |
Banned
|
Sånt händer GB. Du är grym, det vet vi alla
|
2010-11-22, 05:02 | #159 | |
Citat:
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-22 klockan 05:08. |
||
2010-11-22, 05:07 | #160 |
Tnx för uppmuntran L.S Och ja, tyvärr så händer det, gäller väl bara att försöka minimera antalet gånger. Och tungt är det likaväl.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-22 klockan 05:17. |
|
2010-11-22, 08:42 | #161 |
Bara att gnugga vidare GB, som LS säger är du grym på din basket och det är bara att kötta vidare.
Man kan inte rå över vad som händer på planen. Go man Go |
|
2010-11-22, 16:13 | #162 |
Paus var det ja, väntar med det till imorgon eller så. Södertälje Kings har skador, där bla deras absolut bästa spelare Johnell Smith är skadad och kommer inte att spela ikväll. "Även Wictor Grenthe missar seriefinalen. Och frågetecken finns dessutom för Willie Galick, Mantas Griskenas och Fredrik Rasmusson som alla dras med skador av den lindrigare arten". (Källa Länstidiningen). Det är ett stort avbräck för Södertälje att främst inte ha Johnell Smith med, han gjorde 45 pts sist då Kings vann mot LF i Södertälje i oktober. Han snittar 22.2 ppg. Även Willie Gallick skulle vara ett avbräck, 14.1 ppg 7.4 rpg. Mina spel blir därför LF Basket-11.5, tar mig emot att lira på LF överhuvudtaget, efter två förluster i rad, men hemma i Pontushallen mot ett skadeskjutet Södertälje, ska det fixa både segern och spredan. Jag spelar även under 168.5, tror främst Södertälje Kings inte kommer att komma upp i mer än 70-75pts, (och detta känns dessutom generöst tilltaget då Kings bästa scorer är borta). Och LF bör inte heller komma upp i mer än 90pts.
Sverige LF Basket-Södertälje Kings LF Basket-11.5, 1.85, Nordic bet 4u LF Basket-Södertälje Kings Under 168,5 1.85, 12bet 3u Edit: båda spelen har det spelats rätt friskt på under dagen, jag hann inte riktigt med när spelen släpptes tyvärr då jag var upptagen, och har därför inte lyckats få vare sig bäst spread eller odds. (Spreaden började -10.5) Edit2: ser nu att även Masho har underspelet, så nu vet jag varför den linan och oddset sjönk.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-22 klockan 16:40. |
|
2010-11-22, 17:34 | #163 |
Tack för dina spel Gb!
En fråga som möjligtvis har ställts tidigare i din dagbok.. Vilken typ av spel (AHCP, O/U, Rak, QT) och liga/ligor anser du dig vara bättre/bäst på då det känns som en svår utmaning att vara lika bra på alla möjliga basketligor sin finns i Europa? Jag gjorde lite filtreringar i ditt spreadsheet och kom fram till att du är bäst på AHCP spel (ca 120% ROI på 2/3 av dina spel) och att Spanien är din bästa liga (8 vinster och 1 förlust), medans du t.ex. har 16-13 (101% ROI) i England oavsett speltyp. Detta är ju givetvis på tok ett allt för litet sample och jag ser således fram emot dina tankar. Tack på förhand! |
|
2010-11-22, 18:47 | #164 |
Kan säga att jag förra säsongen hade bäst resultat i just England. Som din filtrering visar har jag definitivt inte lyckats speciellt bra där denna säsong hittills. Skulle tro att det främst beror på två orsaker, bolagen har bättre koll denna säsong, och ligan har blivit mer oförutsägbar jämfört med förra säsongen (så gott som alla lag har bytt ut spelare, en del lag har bytt ut nästan hela laget), det är inte lika ofta som topplagen vinner med 20pts.
Spanien lirade jag en hel del förra säsongen också, ska inte säga att ligan är enkel, tycker bolagen har rätt bra koll, särskilt på de bättre lagen. Kan inte säga att jag har bättre koll i Spanien än i England, men då resultaten visar att jag har bättre resultat där så får resultaten tala för sig själv:-) Vanligen filtrerar jag nog ännu hårdare bland mina spel i Spanien än i England. Kan nog vara en orsak till resultaten. Kommer nog dock satsa lite hårdare på just Spanien, Italien och ev Grekland. Och bli hårdare i filtreringen bland spelen i England. Sen spelar jag en del i Danmark (vilket jag gjorde även förra säsongen), Sverige (nytt för denna säsong), Tyskland (nytt för denna säsong) och Schweiz (spelade där en del förra säsongen -dock en ganska limiterad marknad, tyvärr). Det kommer jag att fortsätta med ett ett tag till, men beroende på resultat får vi se om jag fortsätter med det i längden. Kan även nämna att jag främst spelar AHCP, och vid enstaka tillfällen totals. Spelar även en del QT-spel, om jag hittar ngt jag verkligen gillar. Inte så ofta "raka" (ML), men det händer.
2010-11-22, 20:28 | #165 |
Tack för utförligt svar!
Italien och Grekland som du nämner att du kommer satsa lite hårdare på har 12-8 (126%) och 3-0 (188%) så det verkar ju lovande. Ser fram emot fortsatta rekar! |
|
2010-11-22, 23:43 | #166 |
Tack så mycket Gb! Sluta inte reka!
|
|
2010-11-23, 11:43 | #167 |
2 spel än så länge, kommer antagligen ett el kanske 2 spel till:
Eurocup Buducnost-Gran Canaria Buducnost-2, 1.97, 12bet 2.5u Den här la jag i natt, har funnits i sheetet ett tag. Den har droppat en hel del sedan dess, -2 finns dock kvar till 1.87 på boylesports. Panellinios-Gasterra Flames Groningen Gasterra Flames Groningen+10.5, 1.85, ladbrokes 2u
papak (+5), Kalle (+2), Harry Haller (+1), Dompa (+3) Senast redigerad av Gb den 2010-11-23 klockan 11:50. |
|
2010-11-23, 12:16 | #168 |
Tar vi tacksamt emot
|
|
2010-11-23, 14:51 | #169 |
Eurocup
Budivelnik-Siauliai Budivelnik-3.5 1:st QT, 1.92, 188bet 2u
2010-11-23, 16:25 | #171 |
Papak, var släpper du dina spel nuförtiden?
|
|
2010-11-23, 16:34 | #172 |
Jag har gått och blivit touthora i prostitituonsbranschen men har kontakt med Gb varje dag så ville bara posta här för att ge han den credd han förtjänar som jag inte tycker han får av medlemmarna!
|
|
2010-11-23, 18:43 | #174 |
Som papak skriver så har han blivit ngt så beundransvärt som "touthora" så nu är det bara att betala om du vill ha hans rekar.
2010-11-23, 18:48 | #175 |
Var rekar han?
2010-11-23, 18:53 | #176 |
Det är inte många som är såpass duktiga att de lyckas bli det kompis! Så se bara till att ta bäst betalt, precis som alla andra skulle göra om de hade varit såpass bra och hade haft möjligheten
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-24 klockan 04:17. |
|
2010-11-23, 18:57 | #177 |
Är knappast ngn hemlighet, så jag tror att papak är ok med om jag berättar det för "allmänheten" (den som inte redan vet dvs), Genuine Betting.
2010-11-24, 11:32 | #178 |
Har du nåt på g till idag, Gb?
|
|
2010-11-24, 17:56 | #179 |
Har ett par mindre bets som jag inte har lagt ut. Spelade Cska Moskva ML i natt/morse, (1.95 boylesports), samt Fenerbache-3 (1.90 bet365) Kommer antagligen inte lägga ut ngr lir på ett tag.
2010-11-25, 21:40 | #180 |
|
|
2010-11-28, 14:37 | #181 |
Ryggar varje spel du lägger i ditt sheet och vill tacka för spanien-spelen idag, riktigt snyggt! Worcester igår var ju ett skämt, Riders täcker linan med 0.5 poäng på OT2, grymt oflyt.
Tack! |
|
2010-11-28, 15:02 | #182 |
11-1 i Spanien totalt, tack för fina rekar!
|
|
2010-11-28, 20:14 | #183 | |
Citat:
Alla spel jag spelar i eurobasketen läggs ut i sheetet för bokföring.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-28 klockan 20:36. |
||
2010-11-28, 21:57 | #184 |
Med kvällsmatchen Valencia 12-1 totalt i Spanien. Och totalt för dagen 5-2, +7.59u.
2010-11-28, 22:03 | #185 |
Sharp$: 2093Oscar4122-Hockey Stats: 532 - 637 - 85 ROI: 112.00% Vinstprocent: 45.51% |
hade gärnat ryggat dig gb! tyvärr kommer rekarna i spreaden ut väldigt sent.
postar du inga spel här i dagboken? |
2010-11-28, 22:14 | #186 |
Postade spelen tidigare. La dock ner det för ngn vecka sen. En del spel i sheetet läggs ut ett par dagar/dagen innan match, medan en del läggs in under samma dag som matchen spelas. Har för det mesta lagt in dem hyfsad tid innan spelstopp, men vid ngr tillfällen har jag spelat sent (dvs nära spelstopp). Det bästa är nog att sätta rss på sheetet om man vill följa. Dock är det nog inte läge att rygga mig, har varit rätt kall under november. Sheetet används numera främst för bokföring.
2010-11-29, 14:25 | #187 |
Lirar Solna Vikings idag (se sheet), hemma i Solnahallen mot Norrköping Dolphins. Dolphins har ett klart bättre lag på pappret, men man har fortfarande skador på Fred Drains, Dee Ayuba, Gee Gervin och Joe McNaull. Alla dessa är questionable inför kvällens match. Solna å sin sida har varit drabbat av skador, men skadeläget har ljusnat och alla spelare ska ikväll vara tillgängliga. Dolphins har dessutom en viktig match imorgon i Eurochallenge mot belgiska Liege, vidare spelade man 3 matcher förra veckan, varav den senaste spelades i lördags i Lettland, pga förseningar kom man inte hem förrän i söndags kväll. Dolphins är det bästa laget i Sverige, dock har man ett mkt tufft schema, med matcher i 3 ligor. vi har sett de senaste omgångarna att det har börjat påverka deras resultat. Tycker därför att Solna borde vara favs i denna match. Tyvärr var jag upptagen med annat under förmiddagen, och hann inte med vid spelsläpp, oddset stod i lite drygt 2 ggr på Solna när spelet släpptes av bolagen.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-11-29 klockan 14:37. |
|
2010-11-30, 16:23 | #188 |
Angående Maccabi Netanya-Turk Telecom, om det är ngn som har spelat, kan det vara läge att gröna, den här har gått åt fel håll under dagen, har nyligen fått info om varför. Man har (till slut) sparkat coachen i Turk Telecom, han var inte speciellt populär och spelarna ville bli av med honom, därav (anses det iaf) de dåliga resultaten av Turk Telecom. Jag kommer att gröna, spelar +4.5 på 12bet (finns på Stan James också), samt testar även ML 2.75 på unibet. Sorry för detta, dåligt och pinsamt, men tyckte det var bättre att säga till.
Senast redigerad av Gb den 2010-11-30 klockan 16:30. |
|
2010-11-30, 16:55 | #189 | |
Citat:
|
||
2010-12-02, 22:37 | #191 |
Euroleague 1/12-2/12 slutade 5-0. Med Svendborg i Danmark idag blev det 6-0. Skönt iom ingen bra Eurocup-omgång denna vecka (i tisdags). Efter drygt 200 spel ligger ROI på 113.82 %. Kommer dock lägga ner dagboken.
Lycka till med spelen. |
|
2010-12-03, 00:03 | #193 |
Glömde, mod kan låsa denna dagbok.
|
|
2010-12-03, 09:07 | #194 |
Fantastiska resultat GB! Hoppas verkligen du fortsätter att reka!!
|
|
2010-12-03, 09:16 | #195 |
Bra jobbat GB
2010-12-03, 09:16 | #196 |
Kommer du fortsätta lägga spel i spreadsheetet så man får en lite rss-pling när du lägger spel?
|
|
2010-12-03, 16:09 | #197 |
Jo, kommer att bokföra mina spel i sheetet jag har här året ut iaf. Sen får jag se om jag skaffar ett nytt sheet 2011, eller om jag fortsätter med samma på Sharps. Angående dagbok får jag se om jag ev.återupptar en sådan, har inte bestämt mig ännu.
Kalle (+2) |
|
2010-12-03, 16:11 | #198 |
Tackar för alla fina spelen
|
|
2010-12-18, 17:22 | #199 |
Då DB:n inte har blivit stängd, kan jag meddela att matchen Wolves-Lions i BBL har blivit inställd. Följande stod nu på BBL:s hemsida:
"18-12-2010 The following games have been postponed from the weekend's schedule due to the adverse weather conditions": Saturday - Wolves v Lions, Heat v Eagles & Pirates v Jets Sunday - Rocks v Wolves Tänkte först ta bort matchen helt och hållet från sheetet, men vill mig minnas ngn diskussion att man skulle köra push istället. Fast blir inte det fel då det väl påverkar ROI? En match som är inställd har ju inte spelats. Vet inte vad som är rätt eller fel angående detta, och vill ju inte bli anklagad för fusk, så ni som anser er veta hur det bör vara, lämna gärna en kommentar. |
|
2010-12-18, 17:33 | #200 | |
Citat:
2010-12-18, 17:42 | #201 | |
Citat:
Edit: Hittade nu. Tnx Senast redigerad av Gb den 2010-12-18 klockan 18:40. |
||
2011-01-03, 16:44 | #202 |
Iom att dagboken inte stängdes fortsätter jag med samma. Hade tänkt -när jag har tid- försöka skriva lite här om spelen jag lägger ut i sheetet. Frågor och kommentarer om spel i Eurobasket är välkomna. Dock inte alltid jag har tid att svara. Har funderat på att börja flat-betta, men kommer än sålänge köra med samma skala som tidigare, 1-5, oftast läggs dock spel mellan 2-3.5u.
Ett spel idag spelas i basketligan, Sverige: 08 Stockholm-Södertälje Kings 08 Stockholm+8, 1.885, pinnacle 2u 08 Stockholm+8,5 1.85, nordic bet 1u Lägger alltså till 1u, men då spreaden har droppat ner till +7.5 på pinny, tar jag +8.5, 1.85 på Nordic bet istället. Kommentar: 08 Stockholm ligger näst sist i tabellen, medan Södertälje ligger på en tredje plats. Södertälje hade en stark inledning av säsongen, men man har dock tappat ngt på slutet. Man förlorade senast på hemmaplan mot Sundsvall med 80-92. Dock skall sägas att Sundsvall är riktigt bra nu. Innan dess gjorde dock Södertälje en mindre bra insats på bortaplan mot Uppsala där man förlorade med 93-66. Nämnas ska ändå att Södertälje har en av de bästa poängplockarna i laget, Johnell Smith 19.8 ppg. 08 Stockholm har haft en rätt tuff höst, dock vann man senaste matchen hemma mot Borås med 93-86. Man har haft som målsättning att spela med svenska talanger i laget, men har väl nu insett att man behöver förstärka för att ha en rimlig chans att nå slutspel. Detta har man också gjort iom "gamla" nyförvärvet Demetrius Brown. Demetrius Brown spelade i 08 säsongen 06/07 och var bidragande till att 08 spelade i finalserien. Enligt basket.se har 08 gjort allt för att försöka få Brown spelklar till kvällens match: "I 08 Stockholm gör vi allt för att få nya supervärvningen Demetrius Brown spelklar. Om han blir det i tid eller inte står skrivet i stjärnorna(eller rättare sagt Ukrainska basketförbundets händer). Det har nu kommit info om att Brown är spelklar inför kvällens match, vilket sannolikt kommer att vara en klar förstärkning för 08. Södertälje har inte presterat lika bra som man gjorde i inledningen på säsongen, och jag tror man kan få det rätt tufft ikväll. Senast redigerad av Gb den 2011-01-03 klockan 17:56. |
|
2011-01-03, 18:45 | #203 |
Du spelar bara pa 08 for du bor dar ...
|
|
2011-01-03, 18:49 | #204 |
|
|
2011-01-03, 21:04 | #206 |
08 Stockholm-Södertälje Kings: 70-72
08 Stockholm+8, 1.885, pinnacle 2u 08 Stockholm+8,5 1.85, nordic bet 1u Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
papak (+2) |
|
2011-01-04, 17:02 | #207 |
Ett spel spelas idag i basketligan Sverige:
Sundsvall Dragons-Eco Örebro Sundsvall Dragons-17.5, pinnacle 2u Sundsvall har visat en riktigt bra form senaste tiden. Fortsätter det såhär så kan Sundsvall mkt väl utmana om en finalplats i april. Örebro å andra sidan ligger sist i tabellen, man har hittills inte vunnit borta denna säsong. Dessutom har man spelare skadade som därmed är questionable ikväll. Jag hann tyvärr inte med att få start-spreaden då jag var upptagen med annat och -17.5 är högt, så därför liras endast en mindre insats. Sundsvall bör dock på hemmaplan kunna vinna med en 20pts mot Örebro. Det som dock gör spelet lite osäkert är att leder Sundsvall med 20pts i sista QT, vilket inte är helt osannolikt, så lär vi få se spelare som har lite speltid inne på planen. Sist mot Borås förlorades spread-spelet pga det, då dessa spelare inte lyckades med särskilt mkt. Spelar ändå en mindre insats på Sundsvall, då Örebro inte har lyckats särskilt väl borta, samt deras skador inte gör saken lättare. |
|
2011-01-04, 17:20 | #208 |
Två spel i grekiska ligan imorgon:
Aris TT Bank-Marousi Marousi+10, 1.952, pinnacle 3u Slutresultat: 86-63 Det här spelet la jag på pinny, och la sen ut i sheetet redan i lördags. +10 finns inte kvar längre. Bästa jag kan hitta är +9.5 på betfred. Peristeri-Panellinios Under 143.5, 1.943, pinnacle 3u Slutresultat: 57-60 Senast redigerad av Gb den 2011-01-05 klockan 18:38. |
|
2011-01-04, 20:31 | #209 |
Sundsvall Dragons-Eco Örebro
Sundsvall Dragons-17.5, pinnacle 2u Jaha, då åkte man igen på att Sundsvalls coach skulle hålla på och låta juniorerna och deras sopiga bänkspelare lira av sista QT:n. Coachen i Sundsvall tillhör inte mina favoriter, dock borde jag ha lärt mig efter förra gången mot Borås. Senast redigerad av Gb den 2011-01-04 klockan 20:36. |
|
2011-01-05, 14:25 | #210 |
Lägger ut ett spel redan nu till söndag:
9/1 Spanien, ACB, 18.00 Manresa-Valencia Valencia, 2.00, Stan James 3u Tycker att det är fel favorit här. Valencia är det bättre laget. Manresa har förvisso fördel av hemmaplan, och Valencia hade vissa svårigheter mot Sevilla senast, (man vann dock med 78-73), sedan Pesic tog över Valencia har man ändå i det stora hela imponerat i både ligan och Euroleague. Valencia spelar dessutom för en plats i Copa del Rey och lär vara motiverade. Edit: skrev fel dag och datum, matchen spelas på söndag 9/1, inte lördag 8/1 som det stod från början. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GianniAgnelli (+3) Senast redigerad av Gb den 2011-01-05 klockan 14:56. |
|
2011-01-06, 16:36 | #211 |
Ytterligare ett spel till på söndag:
9/1 Spanien, ACB, 12.15 Meridiano Alicante-Cai Zaragoza Meridiano Alicante-4.5, 1.91, Stan James 3u Återkommer med kommentar. |
|
2011-01-07, 12:52 | #212 |
2 spel till imorgon lördag:
Grekland, A1, 8/1, 16.00 Panellinios-Kolossos Rhodos Kolossos Rhodos, 2.15, sportingbet 4u ACB, Spanien, 8/1, 18.00 Unicaja-Regal Barcelona Under 143.5, 1.90, bet365 3u |
|
2011-01-07, 18:10 | #213 |
Två mindre spel i svenska basketligan idag:
Solna Vikings-Sundsvall Dragons Sundsvall Dragons-4.5, 1.935, pinnacle 2u Eco Örebro-Norrköping Dolphins Under 171 2u Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dompa (+1) |
|
2011-01-07, 18:31 | #214 |
Lägger till (startar 19.04):
Jämtland Basket-Uppsala Basket Jämtland Basket-1.5, 1.85, Stan James 2u |
|
2011-01-07, 18:55 | #215 |
Ett spel till ikväll, England kl 20.30
Newcastke Eagles-Guildford Heat Över 178.5 2u |
|
2011-01-25, 12:20 | #216 |
Eurocup, 25/1, 19.30
Galatasaray-Estudiantes Galatasaray-5 3u Eurocup, 25/1, 19.30 Galatasaray-Estudiantes Galatasaray-3 HT, expekt, 1.85 2.5u Dessa lir spelades och las i sheetet redan igår. Jag var tidigt ute med FT-spelet -5 på pinny 1.952, spreaden har höjts en del sedan dess, men går i nuläget att få -6.5 på Nordic bet, en spread som jag tror att Gala har bra möjligheter att täcka. HT-spelet -3 finns fortfarande kvar på expekt. Återkommer med kommentar inom kort. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
papak (+5) |
|
2011-01-25, 12:48 | #217 |
Ikväll spelas andra matchomgången i top 16 i Eurocup. Estudiantes inledde första matchomgången med en hemmavinst mot tjeckiska Nymburk, medan Gala förlorade borta i OT mot italienska Caserta. Gala är dock erkänt mkt hemmastarka. I reglular season hade man följande resultat:
Groningen Capitals 65 : 66 Galatasaray Istanbul Galatasaray Istanbul 76 : 57 Cantů Galatasaray Istanbul 79 : 53 Panellinios Athens Panellinios Athens 66 : 62 Galatasaray Istanbul Galatasaray Istanbul 86 : 58 Groningen Capitals Cantů 75 : 72 Galatasaray Istanbul Som synes övertygande hemmavinster, medan man inte visade samma styrka borta. Estudiantes å sin sida hade följande resultat i regular season: Estudiantes 88 : 77 PAOK Saloniki Roanne Chorale 89 : 93 Estudiantes Estudiantes 71 : 80 Benetton Treviso Benetton Treviso 79 : 72 Estudiantes PAOK Saloniki 77 : 72 Estudiantes Estudiantes 87 : 60 Roanne Chorale En bortavinst mot franska Roanne, medan man förlorade mot italienska Treviso och grekiska PAOK. I och med att Estudiantes vann sin första match top 16, medan Gala förlorade är Gala också i större behov av en vinst för att kunna ha bra möjligheter till att ta sig vidare. Inga skador rapporterade i ngt av lagen på Eurocups hemsida, dock skadades Pancho Jasen i Estudiantes i helgen i matchen mot Real Madrid, och kommer antagligen inte att spela ikväll (källa ACB). Gala är som nämnt ett starkt hemmalag, hemma i Istanbul har man också normalt starkt stöd av publiken. Man behöver en vinst för att hänga med i sin grupp i top 16. Jag tror på en vinst för Gala ikväll, och blir inte förvånad om man vinner med iaf minst en 10 pts. Gällande HT-spelet är -3 en spread man har täckt med god marginal i de övriga hemmamatcherna i Eurocup, spelar därför även HT-3. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1) Senast redigerad av Gb den 2011-01-25 klockan 13:25. |
|
2011-01-25, 13:17 | #218 |
Råkade trycka på sänd innan jag hade skrivit klart, nu ä dock info och kommentarer skrivna. Kanske blev lite förvirrande innan då det sändes iväg ofullständigt.
Senast redigerad av Gb den 2011-01-25 klockan 13:24. |
|
2011-01-25, 21:17 | #219 |
Nu går det riktigt dåligt, kunde inte ha varit mer fel ute
|
|
2011-01-31, 13:40 | #220 |
Av ren nyfikenhet .. varför väljer du att spela Dragons idag?
2011-01-31, 15:11 | #221 |
Dragons har bra form, 15-1 de senaste 16 matcherna, där förlusten med en pts kom mot Dolphins på bortaplan. Såsom jag ser det är Dragons tillsammans med LF främste utmanare till Dolphins om guldet, iaf i nuläget (mkt kan hända såsom skador på nyckelspelare etc). Lagen har mötts 2 ggr under säsongen där respektive lag har en vinst vardera på hemmaplan. Dragons förlorade förvisso i början av säsongen med 17 pts mot just LF i Pontushallen, men som jag ser det är Dragons starkare nu än då. Det är derby och toppmöte. Tror det kan bli en tight match därav spelet på Dragons+5. Dock, LF är starka hemma i sin hall samt svenska basketligan har jag definitivt inte plussat speciellt mkt i (drygt 5u +, är första säsongen jag ger mig på den), därav mindre insats, 2u.
Andy90 (+1) Senast redigerad av Gb den 2011-01-31 klockan 15:16. |
|
2011-04-30, 21:02 | #222 |
Uppdaterar läget lite iom att säsongen börjar gå mot sitt slut. England spelade final idag, där Mersey vann BBL Champ. Således inga mer spel från England denna säsong. Resultatet för BBL blev därmed:
Stats: 53 - 34 - 1 ROI: 111.54% Vinst%: 60.92% M odds: 1.94 Netto: 23.71 Sverige är inne i finalserie, Dolphins-Dragons, där det står 2-2 i matcher (bäst av 7), kommer antagligen inte komma ngr fler lir där, så uppdaterar resultatet för denna liga: Stats: 36 - 23 - 0 ROI: 111.16% Vinst%: 61.02% M odds: 1.91 Netto: 14.84 Sverige var ju lite av ett "försöksprojekt" denna säsong. Då marknaden -liksom i England- är liten, får jag se hur jag fortsätter med detta nästa säsong. ACB, Spanien har 2 matcher kvar i serien, därefter är det play off, så där kommer det sannolikt spelas ngn/ngr mer/mera matcher. Uppdaterar resultat för ACB när säsongen har avslutats i Spanien. Uppdaterar även då de totala resultaten för säsongen. Väl mött!
dNa (+27) Senast redigerad av Gb den 2011-04-30 klockan 21:21. |
|
2011-05-15, 21:08 | #223 |
Riiiktigt fint sweep idag
2011-05-15, 21:10 | #224 |
Då var grundserien i ACB, Spanien, klar. Vinnare av serien -inte helt otippat- Regal Barcelona. Resultaten i ACB blev:
Stats:67 - 34 - 2 ROI: 128.16% Vinst%: 66.34% M odds: 1.97 Netto: 66.87 Nu börjar play off, kan ev bli en del spel, om så, uppdaterar jag statsen för ACB, efter finalspel, samt då även totala stats. Trevlig sommar sålänge
2011-05-15, 21:12 | #225 |
2011-05-15, 23:26 | #226 |
Tack för den Spanska basketen, och hoppas på en fin fortsättning, en fröjd att följa!
|
|
2011-05-15, 23:34 | #227 |
Riktigt imponerande GB, lycka till i fortsättningen!
2011-05-15, 23:39 | #228 |
Vackert Gb!
|
2011-05-16, 00:00 | #229 |
Banned
|
Härligt Gb, fantastiskt fina spel
|
2011-05-19, 15:41 | #230 |
Sharp$: 138Flickvaen - Divison 4 Stats: 25 - 21 - 0 ROI: 113.22% Vinstprocent: 54.00% |
Ay Caramba! Hur het är du inte nu då?
|
2011-06-18, 21:54 | #231 |
Sista spelet lirat för säsongen. Uppdaterar därmed dagboken. Målet var 110 i ROI, vilket inte uppnåddes. Är dock hyfsat nöjd med 503 spel, 284-210-9, 109.04 ROI, 57.49 % vinst.
Gällande ACB, spanska ligan blev resultaten: 116 spel, 71 - 43 - 2, ROI: 122.39%, 62.28% vinst. Den liga som levererade bäst, dock var play off-serien en förlust. Sedan mitten på februari förde jag även statistik på "helgens eurobasket" främst då det finns fler spel under helgerna att välja, samt för att se om jag hade bättre resultat, följande stats resulterade det i : 103 lir, 69-31-3, 135.05 ROI, 69 % vinst. Självklart för lite spel för att göra ngn slutlig analys. Önskar alla en trevlig sommar!
DamageINC (+5), RobinD (+1), zleeper (+1), oscar4122 (+1), Soap (+2), O12 (+2) Senast redigerad av Gb den 2011-06-18 klockan 21:55. |
|
2011-06-18, 23:19 | #232 |
Bra jobbat ! Hoppas du kommer tillbaka till nästa säsong !
2011-06-19, 19:07 | #233 |
109 i roi
på totalen och över 130 på enskilda förutsättningar, är helt fantastiskt.
|
|
2011-10-16, 22:50 | #235 |
Kommer du tillbaka till denna säsongen GB ?
2011-10-17, 04:18 | #236 |
Dåligt med tid för tillfället, så valt att för närvarande köra lite spel med mindre kassa än förra säsongen "i skymnundan" ACB och engelska ligan -som precis satt i gång. Kommer ev. ha tid att sätta mig in i ACB och BBL igen om en månad el så. Just nu följer jag ligorna med ett öga när jag hinner. Så min rekommendation är att inte rygga ngr spel för tillfället iaf.
2011-12-21, 14:03 | #237 |
Hur ser de ut med tid ? Väldigt saknade dina spel
2011-12-21, 15:38 | #238 |
Börjat spela ACB lite smått: http://www.spreadsheet.se/12290
Samt lite övrig Eurobasket: http://www.spreadsheet.se/13674 Har dock inte möjlighet att köra ngn dagbok denna säsong. Lägger dock som oftast ut spelen innan match, så går väl att följa med rss... God jul!
2012-10-13, 12:14 | #239 |
Hur ser det ut med dina basketspel under denna säsong?
Vi är många som saknar dina picks! |
|
2012-10-13, 22:55 | #240 | |
Citat:
+1 Med ROI pa 110% och ca 500 spel per sasong blir det ingen problem att hitta lite sponsorer har sa du kan ta dig tid at detta. Vi e sakert nagra har som sponsrar dig med nagra hundra lappar(mer kan vi inte projsa da limits pa euro basket suger oftast) i manaden om du e sugen att emaila oss dina spel. Fundera pa det sa hittar vi sakert ca 20 st som e intresserade. |
||
2012-11-12, 01:34 | #242 |
Har börjat en del igen. Men haft en del annat att stå i så därmed har basketen fått gå i andra hand ett tag. Dock, lirar en del, men inte så mkt plus som jag brukar vara. Så läge att vänta ngn månad till, så får vi se hur landet ligger. Tack iaf för visat intresse. Främst svenska ligan, spanska ligan och engelska ligan. Enstaka spel på Euroleague och övriga europeiska ligor. För er med högre instatser, torde enbart ACB Spanien och eventuellt Euroleague vara av intresse för eventuella spel i framtiden.
Senast redigerad av Gb den 2012-11-12 klockan 01:44. |
|
2012-11-25, 23:59 | #243 |
Ligorna har börjat "sätta" sig, till viss del... Vissa undantag finns ju dock...Kommer troligen koncentrera mig mest på ACB, Spanien... Dock kommer även spel på andra ligor.
https://www.sharps.se/spreadsheet/19346 |
|
2012-12-23, 17:55 | #244 |
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Sharks ML var då på fitthåret! Snyggt lirat hur som helst
2012-12-23, 23:22 | #245 |
|
|
2012-12-24, 00:02 | #246 |
Vart hittar man dina spel nu för tiden GB?
|
|
2012-12-24, 00:05 | #247 |
Sharpest
|
I hans sheet, https://www.sharps.se/spreadsheet/19346
O12 (+1) |
2012-12-27, 15:37 | #248 |
Vilka bolag erbjuder spel på ACB egentligen? Har kollat runt en del men inte hittat nåt...
|
|
2012-12-27, 15:47 | #249 | |
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
Där kommer du ha en hel hög med bolag när det närmar sig matchstart
2013-10-15, 23:33 | #250 |
Nytt spreadsheet för säsongen:
https://www.sharps.se/spreadsheet/26954 Lägger även in spelen först på twitter, ibland med kortare motivering. Vet dock inte huruvida det är ok att lägga in twitteradress här... Mods får väl korrigera om icke ok. https://twitter.com/gbmoy
2013-12-30, 00:19 | #251 |
Blev få spel denna säsong. Blir ej heller inga fler. Inte tid eller själ för det. Önskar alla god spellycka i framtiden:-)
|