|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-01-01, 16:01 | #196 |
vad är minimum för prince? på mina sidor får jag max 4,75 på han spelvärt eller avstå?
|
|
2011-01-01, 16:17 | #197 |
|
|
2011-01-01, 16:20 | #198 |
kommer bara lira hos expekt och bet365 tyvär
|
|
2011-01-01, 17:12 | #199 |
Jag kommer att presentera information om Etapp #2 som börjar inom några dagar med lite tweaks mot idag. Det hade varit smutt om jag hade kunnat börja med det idag i samband med nya året, men uppdateringen av mitt nya datalager drog ut några dagar extra på tiden än förväntat som jag vill få klart innan jag kör igång nästa etapp för att kunna göra utförliga tester.
Om projektet hade börjat idag hade en 75x oddsare suttit i V65-3, så det är ju lite (mycket) surt att man inte hann få det klart :( |
|
2011-01-01, 20:21 | #200 |
Parsar du oddsen direkt från bolagen eller tar du från den där travtjänsten som jag precis glömde namnet på.
|
|
2011-01-03, 19:56 | #201 |
Gävle - 3 JANUARI 2011
FASTA ODDSMARKNADER Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker. DD-1 1 TITAN SILK* (DE) - 6.5x (3.36) @ Expekt DD-2 2 ÅSUNDENS GIGANT - 20x (10.28x) @ Bet365/Expekt 7 ROYAL RAPIDA - 9x (7.66x) @ Ladbrokes RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN) Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan. DD-1 4 ALU'S FIRST LINE - 6.71x 9 CASTOR RACE - 12.74x DD-2 5 PHOTO TAXI - 4.71x Spreadsheet OBS! Ny formel fr.o.m. idag med kraftigt förbättrat resultat i bakåtkörningar. Kommer att göra ytterligare tester under veckan och presentera en rapport innan Etapp #2 drar igång inom kort. |
|
2011-01-03, 20:07 | #202 |
|
|
2011-01-03, 20:50 | #203 |
hur gick dina 3 första spel?
DD-1 1 TITAN SILK* (DE) - 6.5x (3.36) @ Expekt DD-2 2 ÅSUNDENS GIGANT - 20x (10.28x) @ Bet365/Expekt 7 ROYAL RAPIDA - 9x (7.66x) @ Ladbrokes uppdatera gärna när de kört klart |
|
2011-01-03, 21:25 | #204 | |
Citat:
I DD-1 spelades enbart TITAN SILK* (DE) till 6.5x pengarna, och det såg väldigt ljust ut fram tills precis innan mål då kusken av referat på Trav365 gjorde bort sig rejält, dvs. en "säker" vinst han sjabblade bort mer eller mindre. Vann gjorde CASTOR RACE som var en av två hästar på min "minimumoddslista", men oddset nådde bara upp till 9.8x och inte önskade 12.74x och spelet placerades således ej. I DD-2 spelades ÅSUNDENS GIGANT till 20x och ROYAL RAPIDA till 9x. Förstanämnda vann loppet och dagen slutade med fina +17u (666% ROI). |
||
2011-01-03, 22:16 | #205 | |
Citat:
|
||
2011-01-04, 20:12 | #206 |
Axevalla - 4 JANUARI 2011
FASTA ODDSMARKNADER Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker. DD-1 Inga spelförslag DD-2 3 ANN'S CHINADOLL - 15x (14.77x) @ Bet365 6 ANOTHER KEEPER - 6.5x (2.91x) @ Bet3665 RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN) Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan. DD-1 3 ROSENSJÖS ALBIN - 7.47x 8 STEEL BRODDE - 3.13x 10 NAJZ APOLLON - 7.53x DD-2 Inga spelförslag Spreadsheet |
|
2011-01-04, 20:20 | #207 |
tack för spelen!
hur många dagar i veckan kommer du lägga ut spel ungefär i snitt framöver? |
|
2011-01-05, 00:05 | #208 |
Dags att summera experimentet!
Jag har nu dubblat mitt datalager med ca ytterligare 10 veckors lopp från dagens huvudbana samt V4 lopp från icke huvudbana. Nedan följer statistik över det äldre datalagret, nya datalagret, det nya datalagret med förbättrad algoritm, samt en sammanslagning av statistiken för det äldre datalagret och det nya med den förbättrade algoritmen. Med hjälp av ovanstående statistik kan man bl.a. konstatera att det äldre datalagret gav mycket bättre resultat än det nya datalagret (utan hänsyn till ny algoritm). Anledning till detta tycks bero på att andelen hästar som vann lopp vars odds >= 10x var rätt mycket högre i det äldre datalagret, och då applikationens fokus är att hitta outsiders är det naturligt att det leder till bättre resultat. Därtill kan man konstatera att gruppen med kort- och medeldistans inom V65 DD är överlägset mest lönsam ROI-mässigt om man slår ihop båda datalagren (och använder den förbättrade algoritmen). Anledningen till detta tror jag beror på att oddssättarna har sämre koll på hästar i V65 än t.ex. V75 och V64, och att just DD och inte övriga V65 lopp är lönsammare av den enkla anledningen att samtliga bookies erbjuder odds. Det som däremot är rätt banbrytande och väldigt intressant är den förbättrade algoritmen, som kort och gott betyder att applikationen nu faktiskt tar hänsyn till hur bra kusken är, och inte bara hästen. Jag är medveten om att det är en stor svaghet att jag inte haft med det tidigare, vilket har lett till att främst favoriter inte har bedömts rättvist, och då givetvis har påverkat den bedömda sannolikheten till vinst för outsiders. Man ser väldigt klara trender i nästan samtliga grupper om man jämför Datalager #2 utan och med kuskalgoritmen. Stora minus (-114u) vänds plötsligt till stora plus (+80u). Utöver detta ökar hitraten radikalt, från t.ex. 6.79% till 15.32% för att ta V65 DD som exempel. Utöver kraftigt förbättrat resultat leder detta även till klart mindre varians. Jag kan dessvärre inte testköra den nya algoritmen på det gamla datalagret då jag inte kan få tag i denna kuskinformation för dessa lopp längre, åtminstone inte hur applikationen är byggd just nu, då behöver jag ändra lite kring var och hur informationen hämtas, men jag ser med spänning fram emot hur detta kommer att fungera i praktiken. Jag gjorde även tester mot V4 lopp då jag upptäckte att dessa har odds från samtliga bookies, men resultatet är inte tillfredställande med marginalt minus, vilket jag tror beror på samma anledning som lopp utanför Vxx inte är lönsamma - nämligen att det statistiska underlaget inte är tillräckligt. Utmaningen är alltså att hitta lopptyper där det är tillräckligt med statistiskt underlag, men där samtidigt hästarna inte är alltför bra cappade av bolagen, dvs. V65 DD. För att summera detta kommer jag att höja min insats från 50 kr till 150 kr fr.o.m. nästa spelomgång då jag betraktar Etapp #2 som startad då jag har bevisat att det går att vinna i praktiken (ca 130% ROI), och nu även tycker mig tro att jag har en bättre algoritm som kommer att förbättra resultatet ytterligare, då även genomsnittsodds på vinnarhästar att döma var relativt lågt under praktikperioden, vilket missgynnat, men även gett ett gott resultat en månad med "sämre förutsättningar". Samma lopptyper kommer att spelas, vilket innebär att spel kommer att publiceras som vanligt under V65 DD lopp (mån, tis, tors, fre, sön) när loppen inte är över långdistans (ca 8 lopp i veckan är aktuella i snitt). Jag väljer att inte utvidga till V75 och V64 lopp även om unitnetto förväntas bli bättre pga. den extra arbetsinsatsen som krävs (alla dagar i veckan mot nuvarande fem). Mål för Q1 2011 är att hålla en ROI på 150% med start 6 januari. Vissa kommer att kalla mig galen då folk är nöjda med 105% ROI, men nu skall det bevisas - Lycka till om ni ryggar resan! |
|
2011-01-05, 00:17 | #209 |
detta ska bli mycket intressant att följa och framförallt rygga
|
|
|