Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-21, 01:29   #181

Rejss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4405
Standard

Jag tycker det är kul att du vågar satsa lite ibland, man måste våga lite ibland så länge man har råd till det och det verkar du ju tycka. Dock får det ju inte bli en vana för då förlorar du på det i längden som folk säger.

Hoppas verkligen du vinner detta monsterbet nu .
Jag hänger på den matchen också men inte till några 20u direkt
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng
Gammal 2010-01-21, 01:31   #182

PumaDessan91s avatar

Sharp$: 0
Standard

SATSA FLICKVÄNNEN/POJKVÄNNEN!

Var så goda, här får ni världens bästa bankränta, men jag kommer tyvärr inte spela, då den inte går förrän om en vecka, men är oddset detsamma så slår jag till!

Sevilla gå vidare i Copa Del Rey? Ja 1,50 Unibet!

I första mötet slog man Deportivo hemma med 3-0. Nu spelar man borta, och skulle man göra ett mål framåt krävs de fem från Deportivos sida.

Spelar ingen roll vilket lag Sevilla ställer upp med, tryck in!!!
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-21, 01:34   #183

PumaDessan91s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Jag tycker det är kul att du vågar satsa lite ibland, man måste våga lite ibland så länge man har råd till det och det verkar du ju tycka. Dock får det ju inte bli en vana för då förlorar du på det i längden som folk säger.

Hoppas verkligen du vinner detta monsterbet nu .
Jag hänger på den matchen också men inte till några 20u direkt
If you´re not in, you can´t win haha

Nej, det är klart de kommer vara ett sånt här spel om dagen/veckan, men de kommer nog ett då och då, men då är jag riktigt säker också. Men de finns ju tyvärr inga säkra matcher...

Däremot ryker hela kassan om oddset är desamma som spelet jag postade

Då går allting in på den.
Gammal 2010-01-21, 02:03   #184

PumaDessan91s avatar

Standard

[QUOTE=PumaDessan91;6105]

Hmm, tror på NJ,ST Louis och Edmonton inatt!

[QUOTE/]

Ser faktiskt inte helt omöjligt ut, fortsätt så!

Var de nån som rygga?
Själv sitter man med hela 0,1% av kassan, odds:

Kommer dock inte räknas med i statsen på dagboken.

Senast redigerad av PumaDessan91 den 2010-01-21 klockan 03:28.
Gammal 2010-01-21, 02:03   #185

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PumaDessan91 Visa inlägg
Var så goda, här får ni världens bästa bankränta, men jag kommer tyvärr inte spela, då den inte går förrän om en vecka, men är oddset detsamma så slår jag till!

Sevilla gå vidare i Copa Del Rey? Ja 1,50 Unibet!

I första mötet slog man Deportivo hemma med 3-0. Nu spelar man borta, och skulle man göra ett mål framåt krävs de fem från Deportivos sida.

Spelar ingen roll vilket lag Sevilla ställer upp med, tryck in!!!
Den plockar vi till typ 15u. Otroligt överodds! Tack!
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-21, 03:46   #186

PumaDessan91s avatar

Standard

Liten update:

River Plate har tagit ledningen återigen mot Boca Juniors, 1-3

NJ vann med 2-0 med någon tiondel på rätt sida i tom bur, grattis till er som fick in hcp på det

ST Louis leder just nu med 2-3 i sista perioden, bara hoppas på att Edmonton vinner mot Vancouver sen, annars har 20 kr blivit drygt 350 kr =) Lite kul bet, men måste ju ha någonting att göra på nätterna.

Odds på trippeln: 18,53

edit: Förlust båda... Uppdaterar sen när resten av spelen är lagda, i vilket fall som helst, - 3 units inatt.

Senast redigerad av PumaDessan91 den 2010-01-21 klockan 05:20.
Gammal 2010-01-21, 05:31   #187
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Intressant tråd detta på många sätt och vis... har du livnärt dig på betting de senaste 2 åren med en kassa på 10 000 kr? Då måste det gått för jävla bra=)...

Kul att det går så pass bra för dig och starten är otrolig viktigt som du säger och du har ju verkligen fått den start man kan önska. Att slänga in 20-Units på Modo och 20 Units totalt i Kamerun-Tunisien eller 15 Units på Mali-Malawi matchen ger dock starkt rött sken. Oavsett om du vinner eller förlorar så är det ingen vinnande taktik och det ger inte eller någon vidare seriöst intryck av din betting, förstår om du kanske vill satsa lite extra nu när det gått bra och det är "vinstpengar" som satsas men det är bättre att skynda långsamt och ha ett bra MM, tur kan alla ha på några spel men att ha konstant vinnande och jämnhet är svårt och sällsynt. Nu har du ju haft tur att dina tunga spel har gått in medans de kanske lite mindre ha missat och om du inte är en människa med galet mycket tur så kommer det slå tillbaka förr eller senare med att satsa för mycket på en och samma match, ett 1-1 resultat i Kamerun matchen imorgon och ett kryss i hockey derbyt skulle sabba allt du jobbat upp redan, en regnig dag så vänder det och oavsett hur många fina bra spel du har så kommer allt på något konstigt sätt att missa och det du då jobbat upp är borta, det vet alla som har lite erfarenhet inom betting och det känns som du är lite naiv (oerfaren) i detta fallet. Så vitt jag förstår så har du inte heller någon direkt ny information angående något av spelen som gör att det skulle finnas något stort värde som ingen annan vet om utan det är mer 40 Units på känsla och jag hoppas verkligen det lyckas men fortfarande är det inte rätt väg att gå och det ger inte ett seriöst intryck!

Vore intressant att höra vad du har för tankegångar angående att du ska starta en egen betalsida? Hur kom du fram till det och varför/hur tror du att det kommer lyckas? Hur kommer det sig att du inte hakat på någon av de många betalsidor som redan finns, det är kanske svårt om man inte gjort sig ett namn inom betting på nätet och så vitt jag förstår så är du ganska färsk på olika spelforum? Förstår att din "tjej" image ,vare sig du nu är tjej eller inte, lockar en hel del spelpojkar och det gör hela saken lite lättare eftersom det är ganska ovanligt med "tjejer" inom sports betting och det blir ju ett litet extra dragplåster hos de primitiva småkåta männen/pojkarna inom bettingvärlden... exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Isht4r-SWE Visa inlägg
Om du nu är en snygg puma, så vill vi fan se bevis på detta!
Hahaha, men det vore kul att höra lite tankar om hur du tänkte dig att just du skulle lyckas med en egen "billig" betalsida när det ändå är så mördande hård konkurrens och tuff bransch?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-21, 06:04   #188

PumaDessan91s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Intressant tråd detta på många sätt och vis... har du livnärt dig på betting de senaste 2 åren med en kassa på 10 000 kr? Då måste det gått för jävla bra=)...

Kul att det går så pass bra för dig och starten är otrolig viktigt som du säger och du har ju verkligen fått den start man kan önska. Att slänga in 20-Units på Modo och 20 Units totalt i Kamerun-Tunisien eller 15 Units på Mali-Malawi matchen ger dock starkt rött sken. Oavsett om du vinner eller förlorar så är det ingen vinnande taktik och det ger inte eller någon vidare seriöst intryck av din betting, förstår om du kanske vill satsa lite extra nu när det gått bra och det är "vinstpengar" som satsas men det är bättre att skynda långsamt och ha ett bra MM, tur kan alla ha på några spel men att ha konstant vinnande och jämnhet är svårt och sällsynt. Nu har du ju haft tur att dina tunga spel har gått in medans de kanske lite mindre ha missat och om du inte är en människa med galet mycket tur så kommer det slå tillbaka förr eller senare med att satsa för mycket på en och samma match, ett 1-1 resultat i Kamerun matchen imorgon och ett kryss i hockey derbyt skulle sabba allt du jobbat upp redan, en regnig dag så vänder det och oavsett hur många fina bra spel du har så kommer allt på något konstigt sätt att missa och det du då jobbat upp är borta, det vet alla som har lite erfarenhet inom betting och det känns som du är lite naiv (oerfaren) i detta fallet. Så vitt jag förstår så har du inte heller någon direkt ny information angående något av spelen som gör att det skulle finnas något stort värde som ingen annan vet om utan det är mer 40 Units på känsla och jag hoppas verkligen det lyckas men fortfarande är det inte rätt väg att gå och det ger inte ett seriöst intryck!

Vore intressant att höra vad du har för tankegångar angående att du ska starta en egen betalsida? Hur kom du fram till det och varför/hur tror du att det kommer lyckas? Hur kommer det sig att du inte hakat på någon av de många betalsidor som redan finns, det är kanske svårt om man inte gjort sig ett namn inom betting på nätet och så vitt jag förstår så är du ganska färsk på olika spelforum? Förstår att din "tjej" image ,vare sig du nu är tjej eller inte, lockar en hel del spelpojkar och det gör hela saken lite lättare eftersom det är ganska ovanligt med "tjejer" inom sports betting och det blir ju ett litet extra dragplåster hos de primitiva småkåta männen/pojkarna inom bettingvärlden... exempel:

Hahaha, men det vore kul att höra lite tankar om hur du tänkte dig att just du skulle lyckas med en egen "billig" betalsida när det ändå är så mördande hård konkurrens och tuff bransch?
Lazslo: Läs igenom en gång till. Att jag lever på de beror på att jag är såpass ung, och har egentligen inga större utgifter förutom de 1 500:- som jag har för att bo hemma.

Det är inte varje gång man sätter alla tre spelen på ett och samma spel, som i Mali-Malawi, däremot kanske du sätter två, men går ändå plus. Se det som en gardering

Angående Modo-matchen så är de klart att man kan ha fel och bomma, det är klart, men om jag vinner, ja då har jag ökat kassan betydligt mer än innan.
Det som gör att jag faktiskt vågar satsa såpass mycket är all fakta kring matchen, och att man själv har en väldigt bra känsla om spelet.

Jag kommer troligtvis bli hängd här om matchen nu skulle bommas, men det är så i bettingen, bara komma igen. Alla har vi dalar och toppar, absolut. Men inte under de två åren jag har spelat har jag någonsin hamnat speciellt djupt ner. Ungefär 25% av kassan rök som mest en kväll förra året, men inte mer än jag hade jobbat mig tillbaka den förlorade insatsen på en vecka.

Sen så måste jag satsa lite mer, skynda långsamt, för att kunna visa vad man går för här...Om man ökar 1 unit/dagen är de inte speciellt många som ryggar en efter det.

Det med att jag inte har ny info som ingen annan har, det har jag inte, men däremot kollar jag runt lite överallt på många olika sidor, och kanske kan ha snappar upp mer än vad någon annan gör som bara kollar på en sida.

Hur jag kom fram till det är att jag vill tjäna pengar, som alla andra, samtidigt hjälpa såna spelare som vill gå plus, och framförallt, de som har lite djupare dalar atm och kanske skulle vilja komma på rätt köl igen.

Nu snackar vi inga jättesummor direkt, utan mer hobbynivå, till en början.

Ja, jag är ganska färsk på de olika spelforumen, då jag bara har kollat runt lite på RekatochKlart och sen då även på Flashback kollat in Boone och Icash bland annat, men har aldrig skrivit, då jag inte känt att jag kunnat bidra med nåt speciellt, då rekar inte är min starka sida.

Den här dagboken kommer jag inte lägga några rek under heller, utan skriver lite kort bara och har de som ett litet spreadsheet.

Du/Ni som är kritiska till mitt kön, så kan jag ju inte bevisa det på något sätt, så ni får helt enkelt suga på den karamellen själva

Det är klart, man har ju stor konkurrens med många bra betalsidor runt om i landet, och det kommer ju bli ännu svårare nu när de lägger upp betal-rekar här på forumet, men jag har bestämt mig för att iaf försöka, men då måste man ju som sagt få ett bra rykte här också. Kommer jag inte att fortsätta hålla de statsen jag har just nu, då är man ju i stort sett nästan nere för räkning, och eftersom jag själv inte har speciellt bråttom med sidan, så kanske den läggs på is ett tag, tills jag fått upp mitt rykte och kan på så sätt värva fler.

Så vi får se, min kompis som håller på med sidan, har i vilket fall sagt att han är klar i slutet av februari med sidan, och för er som undrar, det kommer vara några affiliate-länkar på sidan, givetvis =)

Vad tycker ni själva förresten, hur mycket skulle ni betala för att bli medlem på en betalsida?

Ska de vara kostnad per dag? Vecka? Månad?

Säg ett lagom pris, så man vet vart man ska lägga ribban på
Gammal 2010-01-21, 06:37   #189

olof86s avatar

Standard

Citat:
Angående Modo-matchen så är de klart att man kan ha fel och bomma, det är klart, men om jag vinner, ja då har jag ökat kassan betydligt mer än innan.

Det som gör att jag faktiskt vågar satsa såpass mycket är all fakta kring matchen, och att man själv har en väldigt bra känsla om spelet.
Men varför riskera allt du byggt upp på en match? Så sjukt säker kan du inte vara. Spela matchen som en vanlig maxinsats, 5u, ta en förhoppningsvis säker seger och gå vidare med +5u!

Citat:
Sen så måste jag satsa lite mer, skynda långsamt, för att kunna visa vad man går för här...Om man ökar 1 unit/dagen är de inte speciellt många som ryggar en efter det.
1U om dagen är ju himla bra om du kan hålla det long term. +365u på ett år är fina pengar och det klarar ju inte ens många pro's av.

Citat:
Det är klart, man har ju stor konkurrens med många bra betalsidor runt om i landet
Ursäkta min men vilka svenska betalsidor finns det? Har dålig koll, vore intressant att kolla på.

Citat:
Vad tycker ni själva förresten, hur mycket skulle ni betala för att bli medlem på en betalsida?
Helt beroende på dina stats, såklart. Men även din management måste vara övertygande, och det är helt enkelt inte proffsigt att sätta 20% av rullen på ett spel... tänk så här: om du ska starta en service "spelar du även med kundernas pengar" och måste därför vara extra ansvarsfull.
Gammal 2010-01-21, 06:57   #190

PumaDessan91s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Men varför riskera allt du byggt upp på en match? Så sjukt säker kan du inte vara. Spela matchen som en vanlig maxinsats, 5u, ta en förhoppningsvis säker seger och gå vidare med +5u!

1U om dagen är ju himla bra om du kan hålla det long term. +365u på ett år är fina pengar och det klarar ju inte ens många pro's av.

Ursäkta min men vilka svenska betalsidor finns det? Har dålig koll, vore intressant att kolla på.

Helt beroende på dina stats, såklart. Men även din management måste vara övertygande, och det är helt enkelt inte proffsigt att sätta 20% av rullen på ett spel... tänk så här: om du ska starta en service "spelar du även med kundernas pengar" och måste därför vara extra ansvarsfull.
Inte speciellt bra på att citera så tar de ett oh ett.

Allt du byggt upp? Om jag nu skulle satsa 5 units på matchen, då "förlorar" jag ju de 14 extra unitsen som jag skulle vunnit om jag satsade mer eller hur? Och jo, jag är sjukt säker som du uttrycker det.

Jo, men du förstod nog inte riktigt vad jag menade. Hade du ryggat någon som skapat en dagbok och hade gått tre plus än så länge, alltså 1 unit plus?
Därför måste man skynda långsamt.

Sen så står de dock fel i rubriken, till sista februari kör jag

De gäller att få så många besökare som möjligt, så många fans som möjligt på ganska kort tid.

Ärligt talat så har inte jag heller sådär jättebra koll på alla betalsidor, bara de som är på Svenska Spel-butikerna bl a då och de som har postats i betalservice-forumet, då det var det enda jag kände igen sen innan.

Givetvis. Proffsigt och proffsigt, känner två heltidsproffs som hade köpt en rek i NFL i början av Januari, där det var "årets match", och då satsade åtminstone en utav dem som sagt 15% av kassan... Och de blev bom,tyvärr.

Så oproffsigt vet jag inte, men.

Ge mig en summa på hur mycket du skulle kunna tänka dig betala, och på vilket sätt du skulle tänka dig att betala?

Hemsidans uppbyggnad kommer helt enkelt vara att du får logga in på hemsidan, sen finns de vissa funktioner som du inte har tillgång till, tex "Dagens rekar", så får du betala ett visst antal kronor för detta, eller så betalar du för en hel vecka osv.

Annars hade vi tänkt att man betalar månadsvis en summa då i månaden, så får man tillgång till alla rekar under en månad, va tycker du låter bäst?
Gammal 2010-01-21, 07:13   #191

olof86s avatar

Standard

Citat:
Om jag nu skulle satsa 5 units på matchen, då "förlorar" jag ju de 14 extra unitsen som jag skulle vunnit om jag satsade mer eller hur?
Nej nej nej! "Sometimes your best bet is the one you never make"! Du är tveklöst bättre på att betta än vad jag är, men jag måste ändå försöka övertyga dig på den här punkten...

Dessutom, tänk dig att du kör en 20% rek för dina kunder och loosar allt de plussat hittills. Hur många tror du förnyar sitt abonnemang efter det? Folk vill gå säkert och stabilt plus, inte singla slant och kasta tärning![/QUOTE]

Citat:
Ge mig en summa på hur mycket du skulle kunna tänka dig betala, och på vilket sätt du skulle tänka dig att betala?

Annars hade vi tänkt att man betalar månadsvis en summa då i månaden, så får man tillgång till alla rekar under en månad, va tycker du låter bäst?
Månadsvis låter bäst, att betala per rek blir ju mer slumpmässigt eftersom dina kunder kan råka välja dina förlustrekar och då inte återkommer. Om de får se dina långsiktiga resultat månadsvis litar de nog mer på sina skills!

Skulle kunna betala kanske 200 i månaden för en pålitlig tjänst men då vill man se lite längre track record, övertygande rekar (med längre text än dina nuvarande) osv osv. Ett tips är ju att du lägger dig väldigt billigt till en början för att få folks förtroende även efter att de börjat betala.[/QUOTE]
Gammal 2010-01-21, 07:21   #192

Exaktes avatar

Sharp$: 307
Standard

Citat:
Du kommer kunna lägga dig på ett par hundra kronor som max till en början. Allt handlar om att bygga upp ett förtroende.
När du startar upp sidan kommer många att vara tveksamma till att du är en vinnande spelare över en lång tidsperiod. Visst kommer det dra lite folk om du är lyckosam här, men folk kommer ju aldrig lägga mycket pengar på något de inte känner sig helt säkra på.
Bygg upp ett förtroende, sätt ett lågt pris, håll statistik över dina spel och bevisa för folk att du är en vinnande spelare så kan du höja priset senare.

Förresten så är 1u per dag utmärkt för en tjänst, och även mycket svårt att uppnå. Om du håller det stabilt över en lång tidsperiod så kommer folk att följa dig.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-21, 07:35   #193

PumaDessan91s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Nej nej nej! "Sometimes your best bet is the one you never make"! Du är tveklöst bättre på att betta än vad jag är, men jag måste ändå försöka övertyga dig på den här punkten...

Dessutom, tänk dig att du kör en 20% rek för dina kunder och loosar allt de plussat hittills. Hur många tror du förnyar sitt abonnemang efter det? Folk vill gå säkert och stabilt plus, inte singla slant och kasta tärning!

Månadsvis låter bäst, att betala per rek blir ju mer slumpmässigt eftersom dina kunder kan råka välja dina förlustrekar och då inte återkommer. Om de får se dina långsiktiga resultat månadsvis litar de nog mer på sina skills!

Skulle kunna betala kanske 200 i månaden för en pålitlig tjänst men då vill man se lite längre track record, övertygande rekar (med längre text än dina nuvarande) osv osv. Ett tips är ju att du lägger dig väldigt billigt till en början för att få folks förtroende även efter att de börjat betala.[/QUOTE][/QUOTE]

Okej, vi skippar den punkten

Jo, självklart, de är klart de kommer kosta om jag skulle förlora ett sånt bet, men tror knappast folk skulle ifrågasätta det efteråt om man sätter dom, gång på gång

Jo, månadsvis är del väl mest tänkt också, de där med att de köper förlustrekar tänkte jag faktiskt inte på, tack ska du ha, fast de blir väl inte för många sådana förhoppningsvis

Oj, hade tänkt mig hälften, iaf från första året/åren...

Givetvis får du det. Då kanske det är bäst att vänta lite med att lägga upp sidan redan i slutet av februari, kanske borde vänta fram tills sommaren kanske, så man kan skapa sig ett stort namn här

Rekarna som kommer på sidan kommer ju innehålla minst 1 A4 med massa statistik och text, knappast de två meningarna härinne,då jag bara redovisar vad jag lirar och varför.

Jag har ju tänkt att värva så många som möjligt, och för att få många "kunder" ska jag ha ett erbjudande att går du inte plus första månaden får du det du betalade för att få rekarna, x2! Säg att det kostar 100kr i månaden får kunden 200 kr om han går minus sammanlagt efter första månaden. Men då måste han ju naturlitvis rygga mig blint också.

Kanske inte någon jätteaffär då de allra flesta spelar för betydligt mer, men tycker ändå att det kan vara en fin gest,eller?
Gammal 2010-01-21, 07:40   #194

olof86s avatar

Standard

Om du lägger dig på 100 kr/mån är iaf jag villig att pröva, om du fortsätter så här fint februari ut. Klokt att börja billigt.

Men fundera på om du har råd med ditt erbjudande, kan bli svindyrt om du har en otursperiod. Säg bara att rekarna är gratis vid förlust, inte att folk får pengar också. Räcker bra som garanti och är väl en typ av "standard" i branschen.
Gammal 2010-01-21, 07:52   #195

PumaDessan91s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Exakte Visa inlägg
Du kommer kunna lägga dig på ett par hundra kronor som max till en början. Allt handlar om att bygga upp ett förtroende.
När du startar upp sidan kommer många att vara tveksamma till att du är en vinnande spelare över en lång tidsperiod. Visst kommer det dra lite folk om du är lyckosam här, men folk kommer ju aldrig lägga mycket pengar på något de inte känner sig helt säkra på.
Bygg upp ett förtroende, sätt ett lågt pris, håll statistik över dina spel och bevisa för folk att du är en vinnande spelare så kan du höja priset senare.

Förresten så är 1u per dag utmärkt för en tjänst, och även mycket svårt att uppnå. Om du håller det stabilt över en lång tidsperiod så kommer folk att följa dig.
Självklart, har besvarat de mesta i inlägget ovanför.

Men sista verkar många hakat upp sig på. Jag menade nu när jag rekar här då jag tänkte jag skulle reka fram tills sista Januari.

Hade du ryggat någon blint om du sett han gått + 1 units om dagen i drygt 2 veckor, eller killen som gått plus 50 units sammanlagt?

Det var alltså bara ett exempel. Om man har en betaltjänst så givetvis är de riktigt bra, 365 units + på ett år är riktigt bra!
Stängt ämne

td