Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-19, 07:06   #136

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 09:17   #137

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också
Här har vi nog mycket av svaret varför...saxat ifrån en blogg på hockeysverige.com
Spoiler:
Citat:
Alexander Sundqvist, Andreas Nordfelt, David Jonsson, Björn Hallner, Anton Lindgren, Niklas Ljunggren, Mikael Persson-Riis...det är en dryg femma av allsvenskt snitt (nåja) som står upplitad på skadelistan hos Skövde inför kvällens träningsdrabbning med Bofors. Och då har jag ändå inte nämnt några spelare ytterligare som snarare sitter i sjukstugan än på bänken till kvällens match.

Det är naturligtvis inte bra. Det är snarare en ren katastrof. Någonting måste ha gått väldigt snett i lagets träning. Att så många skickliga lirare är skadade på en och samma gång knappt ens innan träningsmatchandet dragit igång är naturligtvis ingen slump, det har sin orsak någonstans.

Då är det lätt att sluta sig till slutsatsen, eller i alla fall antagandet att lirarna är söndertränade. Med ny tränare, högt uppsatta mål och en tung satsning är det lätt hänt att det blir så.

Det är så klart lätt att falla in i defensivt försvarstänk a la ”det är ju bra att skadorna kommer nu och inte senare under säsongen”, men så fungerar det ju inte riktigt. Uppstår det problem med ljumskar och förslitningar redan nu är risken överhängande att de hänger i precis hela säsongen och då kan det bli ett väldigt haltande rödvitt lag som ställer upp på isen och faller långt i förtid.

För Skövdes och toppstridens del får vi hoppas att det är just bara småskavanker, annars kanske säsongens målsättning behöver omrevideras redan nu.

Fan att man missade den infon...får väl iofs skylla mig själv som avfärdade matchen direkt.

Har tänkte en hel del på Luleåmatchen sen den avgjordes...och vad skall man säga. Hur man än vrider och vänder på de så var det ju ett massivt EV+ spel. Det skiljde nästan 20% i sannolikhet mellan vad vi spelade på och vad matchen till slut hade. Bättre spel kan ju knappast hittas...gg, wp och fuck off...
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 09:49   #138

apekatt66s avatar

Standard

Någon som har några bra sidor som listar bonusar? Visst känner jag till några och visst kan jag googla, men det kanske finns bättre?

Nu jävlar skall de bonushoras...
Gammal 2010-08-19, 09:51   #139

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-19 klockan 10:03.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 10:05   #140

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.
Gillar med den...men skall fundera på den fram till matchstart. Tycker iofs bara att jag har sätt odds som ligger i regionen av riktigt.
Gammal 2010-08-19, 21:30   #141

apekatt66s avatar

Standard

Ja, vad skall man säga om dagen egentligen...satte mitt Slovensk/ungerska(Jesenice) bett klockrent, oddset var dessutom lägre när matchen började än vad jag lirade till. Vettigt insats och vettigt spel....

SSK - AIK

Missade...men vet inte om jag är missnöjd med spelet ändå. Lirade till oddset 2.25 och när matchen startade så var de 1.80. Höll dessutom nere insatsen...möjligt att jag underskattar vad bra juniorer duger till på försäsongen. Andra matchen sånt bränner mig på...

Till helgen skiter jag nog totalt i ET och den typen av turneringar och riktar in mig på träningsmatcher mellan lag ifrån ligor som bara hockeymuppar har hört talas om.
Note to self Ge fan i att rygga massa trams som du själv inte har någon som helst aning om. Och varför i helvete sålde jag inte av min insats i Rapid-matchen för? Säger de inte för att det var en förlust utanför att de hade varit de riktiga spelet och variansminskande...

Ahja, kontot växte lite idag iaf...
Gammal 2010-08-20, 07:12   #142

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

auch. Nu såg jag det du skrev om Bofors och skövde mathen. Klantigt och jobbigt hur man kan missa den viktiga informationen. Hade ju varit ett all in spel till 1.80
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 11:26   #143

apekatt66s avatar

Standard

Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra
Gammal 2010-08-20, 20:56   #144

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra
M/s gör 3-3 med 2 mins kvar . Svårt att utläsa något med bara pointstreak, men jämt i skott iaf.
Gammal 2010-08-20, 22:40   #145

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Nu är det ju tyvärr för sent.

Men det är tre år sen ett lag ifrån Get-ligan slog ett lag ifrån AS, vilket har ledd till att de knappt möts längre. Bofors gjorde en bra fjolårs säsong, där man under Sam Hallams(ja han heter så ) ledning gick till playoff. även om man har förlorat två viktiga kuggar(Lundh och Blomqvist) till ES, så har man den viktigaste kuggen kvar...nämligen Sam Hallam. Man har dessutom fyllt på med rätt bra värvningar även om de är av en annan karaktär än vad man förlora. Man har bland annat värvat just stjernens bästa spelare Daniel Wessner.

Stjernen ifrån Fredrikstad har som vanligt grova ekonomiska problem...och får klara sig på de som AS eller toppklubbarna i Norge inte vill ha. Man har tappat två enormt viktiga kuggar i Myrvold och Wessner. Bland backarna så är det i princip bara två stycken som är har överlevt målbrottet än...

Bofors vann som vi alla vet på det här forumet sin första match undertiden Stjernen blev totalt överkörda av ett annat norskt lag i sin första. Nej det här skall Bofors vinna ganska enkelt en normal dag.

Stjäl ouoten ifrån dagens hockeytråd, men är ju egentligen de spelteoretiska jag är intresserad av vilket gör att jag postar det här så att det inte försvinner.

Och nu är det ungefär en timme sen sist. Skönt att jag inte gick in med några vettiga pengar för att lära mig det här iaf...ahja, ingen lär ju ha ryggat mig idag iaf så får väl se det som en läropeng.

Tydligen så spelades matchen i Lyskekil(har själv spelat där) och som jag vet är det en liten rink. Liten rink gynnar brunkare och kassa spelare rent allmänt....givetvis info man inte skall missa.

Tröttsamt XXX(vad jag heter)
Gammal 2010-08-22, 12:05   #146

apekatt66s avatar

Standard

Betclic ligger just nu runt 0.40-0.50 över marknaden på

Barys Astana - Servette Geneve 2.80

Servette slog tidigare i veckan KHLs dreamteam St.Petersburg och skall nog gälla som favoriter i den här matchen. KHLs mittenlag är rent generellt väldigt överskattade av folk som inte riktigt har koll på hockey.

Köp och sälj annars, marknaden kommer finnas på betfair(fast jag vet ju inte hur mycket action det kommer vara)

EDIT: Såg matchen och det var en väldigt slarvig tillställning. 3-3 blev det efter att ostarna hade gjort grova juniormisstag på två av sina mål. NLA-klubben var dessutom det bättre laget och var närmare seger. Kazakerna fick målen vid rätt tidpunkt hela matchen...men men. Är lite missnöjd med spelet iom att jag borde ha tänkt på att Servette spelade kvälls match igår...men å andra sidan så fick jag spelet med rätt många punkter över marknadsoddset.

Och nu gjorde de givetvis vinstmålet i sudden...

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-22 klockan 17:49.
Gammal 2010-08-25, 12:30   #147

apekatt66s avatar

Standard

Bwin har sniffat något skumt och ger 3.50 på Jesenice borta i mot NLB-laget Visp

Skall skriva mer om varför det är ett bra spel när jag kommer hem i eftermiddag(då kommer oddset ha sjunkit). Men surfa in på Elite Prospects och gör eran egna bedömning...
Gammal 2010-08-25, 13:53   #148

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe )men det duger väl?
Gammal 2010-08-25, 13:58   #149

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe )men det duger väl?
Lätt, interwettens är det mer riktiga(runt 2.30 tror ja). även om jag(kanske felaktigt) skulle ta slovenerna som favorit.

Hur som helst ett stort överodds..
Gammal 2010-08-25, 19:49   #150

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 158

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hittar ni någon livescore på matchen nu kl 20:00? sökt men ej funnit

td