Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 12:18   #1

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Apans hockeybok

Ahja börjar väl med lite info om mig, även om den här dagboken bara är för eget nöjes skull...

Hej är en killen ifrån Sveriges framsida som tyvärr börja närma mig 30strecket. Går in på sjätte år nu på universitet/högskolan vilket gör att jag tidigare har i huvudsak försörjt mig på poker de senaste åren men nu är planen att ändra på de. Planen är att fixa någon form av extrajobb som jag kan försörja mig på(har tillräckligt med studielån, så det är inget alternativ ), spara alla pokerpengar för ett framtida husköp(bor i bostadsrätt, men hus i västra gbg är DYRT så det behöves mer baht), och nu det viktiga, försöka bli en vettig oddsspelare.

Jag vet att jag tidigare har varit en vinnade odds-spelare men tror att det mest har berott på bonusar. Grejen är den att jag har varit löjligt hockeyintresserad så länge jag kommer ihåg och då framför allt internationell hockey vilket bolagen är extremt kassa på. Jag kommer under året spela på det mest skumma ligor och landskamper man kan hitta.

Saker jag måste förbättra är tilt-kontroll...vilket jag skumt nog inte har det minsta problem med när det gäller pokern.

Första matchen i den här dagboken blir träningsmatchen Almtuna - Örebro till 3.60 på bwin.

Almtuna var ju förra årets stora positiva överraskning och som vanligt när ett mindre lag har lyckats så har man blivit totalt sönderköpta under sommaren och man har till och med förlorat den kanske viktigaste pusselbiten, nämligen tränaren Roger Rönnqvist till Luleå...och på hans plats har man satt den i mitt tycke sämsta tränaren på elitnivå(Bobo Simensen). Man kommer alltså med i ett i stort sett nytt lag med ny tränare..

Örebro å sin sida gör sin andra säsong i AS och som vanligt har man slagit på stortrumman under silly season, man har värvat poängkungen Sjödell-Wiklander ifrån Oskarshamn, målvakten Zajkowski ifrån Modo, Ahl-backen Gunderson(tror iofs inte han spelar idag), Sundsvalls bästa spelare Palmebjörk osv.

Jag tror att Bwin har bara tagit förra årets matcher och resultat utan att ha gjort sin hemläxa angående silly season. Jag ser matchen som helt vidöppen och ser värde i alla odds över 2.90-3.00...

Almtuna -Örebro 3.60
Bolag: bwin
Insats: 2u

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 21:54.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:31   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Godkänd
Lycka till
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:39   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är åxå sjuuuukt hockeyintresserad, succé med första reken (vad jag kan se?) med Sparta där, kommer hålla koll på dej hoppas vi ses inne på hockey forumet åxå!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:51   #4

Sharp$: 811

Standard

Lycka till

Enda kruxet är väl att det är Örebros första träningsmatch, och Almtuna har vilat några tongivande spelare i tidigare träningsmatcher, spelar dem med full trupp så tror jag inte Örebro vinner.
Gammal 2010-08-12, 13:03   #5

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Godkänd
Lycka till
TY

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Är åxå sjuuuukt hockeyintresserad, succé med första reken (vad jag kan se?) med Sparta där, kommer hålla koll på dej hoppas vi ses inne på hockey forumet åxå!
Det lär vi göra

Citat:
Ursprungligen postat av Wanghao Visa inlägg
Lycka till

Enda kruxet är väl att det är Örebros första träningsmatch, och Almtuna har vilat några tongivande spelare i tidigare träningsmatcher, spelar dem med full trupp så tror jag inte Örebro vinner.
Jo visst har du rätt i de...Saken är den att jag ser Örebro som ett betydligt mycket bättre lag än vad Almtuna under Bobo är, vilket till stora delar väger upp för de. Jag ser ÖIK som en självklar kandidat till topp3 och jag har ens svårt att se att Almtuna skall kunna knipa en playoff plats(Topp7).

Och då blir 3.60 på tok för bra för att inte testas och dessutom tar jag ju bara en mindre insats(skall väl egentligen stå 2%). Jag tror att vi kommer få se en målsnål tillställning där Örebros individuellt skickligare forwards kan fälla avgörandet.
Gammal 2010-08-12, 17:57   #6

apekatt66s avatar

Standard

Nu rullar snart bilen iväg i mot Frölundaborg för årets första live-match Ja eller vi får ju hoppas att den rullar iaf...
Gammal 2010-08-12, 17:58   #7

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

Låter helt underbart. Önskar man kunde sitta på läktaren och åskåda den matchen också. Dock är det så att man inte kan få bilen att rulla då körkortet inte finns i plånboken och bilen finns inte heller :/
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 21:24   #8

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 472

Standard

Tack för örebro..vinst med 3-1
SAACFoxen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 21:37   #9

yertles avatar

Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Snyggt ape
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 21:45   #10

apekatt66s avatar

Standard

Haha, hade typ glömt av de tack vare den roliga "hockeymatchen" jag var på

Ahja, nu blev man ju lite gladare iaf

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
Låter helt underbart. Önskar man kunde sitta på läktaren och åskåda den matchen också. Dock är det så att man inte kan få bilen att rulla då körkortet inte finns i plånboken och bilen finns inte heller :/

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 22:58.
Gammal 2010-08-12, 23:19   #11

apekatt66s avatar

Standard

Ser ut som om Betclic är ute och cyklar igen. Vet inte själv om jag vågar att annullera mitt uttag ifrån Sparta-matchen(Det står fortfarande på väntande på de . Undrar hur lång tid det skall vara så) får bestämma imorgon....

I den här matchen "SAPA Fehervar AV19 - EHC Munchen" tror jag helt att man har missat att EHC München numera är ett DEL-lag efter mycket om och men. Man blev klara för DEL efter en sommar i diverse rättegångar och överklanden osv. Det som till slut gjorde att man fick gå upp var att något annat lag(Frankfurt?) konka(Edit: Blev klart för bara några veckor sen). Man har givetvis värvat för DEL efter att man blev klara...

Var faktiskt inne och kika på Alban Vola igår pga ett potentiellt bett som jag sen gav upp...och man har inte ens börjat värva utlänningar än. Dessutom så tror jag inte att man har en förste målvakt klar än heller.

Skall undersöka lite mer...

Edit: Det här är tydligen Münchens andra match och i den första så slog man DEL-laget Straubing med 5-2 hemma. Är inte helt lätt att orientera sig på den ungerska sidan, men tror att det är deras första match.
Den här måste testas...iom att jag tycker att oddsen skall vara de motsatta.

SAPA Fehervar AV19 - EHC Munchen 2.45
Bolag: Betclic
5%(5u)

Skall försöka mig på att skriva en längre förklaring imorgon. Men kort kan man säga att det är minst en nivå i skillnad spelmässigt mellan DEL och EBHL(Österrikiska ligan där alban spelar). Även om München troligen kommer att vara det svagaste DEL-laget så skall det vara en viss klasskillnad mellan lagen.

Är till och med deras fjärde match

EHC München - Augsburger Panther 5-2
EHC München - Hannover Scorpions 1-2(straffar)
EHC München - Straubing Tigers 5-2

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 23:57.
Gammal 2010-08-13, 03:17   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Sidan finns även på engelska om du inte visste om det
Sapa Fehérvár AV19 Ice Hockey - Official Website

Spoiler:
SAPA Fehervar AV19 will play back-to-back games against EHC Munich (GER) on Friday and Saturday at 19:00 to start of their pre-season games in Gabor Ocskay Jr. Arena.

SAPA Fehervar AV 19 is the first international team of Erste Bank Eishockey to get back to the ice after the summer break. Newly promoted DEL-Club EHC Munich, who were rumoured to join Erste Bank Eishockey Liga before the season, play two games against last years Play Off-Quarter-Finalists.
New headcoach Ulf Weinstock wants to see what his new team is capable of against a team in full flight already: “Munich already played three games while these will be our first games so they are ahead of us in the preparations München are a strong team so it will be tough for us against them but the result is not the most important in these games but of course a win is always nice.”
The Hungarian champions will play the games against München with four lines, and the coach is planning to give as many players as possible a chance to prove themselves: “I want to see my players in game situations, and I am hoping to see them play more offensively than they did last season. And I certainly hope that the fans will like what they see. These games are important because I get to see the players and they also get to see me in tough game situations” - added Weinstock.

Tommi Satosaari will be Sapa Fehérvár AV19's starting goalie on Friday. The Hungarian team's first line will include defensemen Viktor Tokaji and András Horváth while the offensive trio will be Gergő Nagy, Krisztián Palkovics and Balázs Ladányi. In the second line Oscar Ackeström and Ales Kranjc will be the defensemen and Márton Vas will center Dániel Fekete and Csaba Kovács. The third line will have defensemen Rastislav Ondrejcik and Dávid Jobb while Nathan Martz will center Árpád Mihály and Szabolcs Fodor. The team's fourth line will include two young defensemen, newly signed Attila Orbán and Erik Maklári, Artyom Vaszjunyin will play center between András Benk and Roger Holéczy. Interesting to see that last years Topscorer Arpad Mihaly has been relegated to the third line in this very first game.

och tyska sidan översatt med google translate http://translate.google.se/translate...muenchen.de%2F
Spoiler:
In Hungary Székesfehérvár EHC bringing coach Pat Cortina's team for the upcoming season continues in DEL form. So far, the training takes place without complications, all Accompanying hockey professionals are fully operational.
Nach mehreren intensiven Trainingseinheiten besuchte die Mannschaft des EHC München am Donnerstagnachmittag die ungarische Hauptstadt Budapest.
After several intensive training sessions the team visited the EHC Munich on Thursday afternoon, the Hungarian capital Budapest.
Am Freitag, 13.
On Friday 13
August, steht dann um 19.00 Uhr das erste von zwei Testspielen gegen den amtierenden ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
August is, then clock at 19.00, the first of two friendlies against the reigning champions Hungary Székesfehérvár Alba Volán on the program.

The team and the care team of EHC Munich arrived early on Wednesday evening in Székesfehérvár, Hungary.
Dort absolviert der DEL-Aufsteiger ein viertätiges Trainingslager.
He is working on the DEL-promoted a four day training camp.
Bereits eine Stunde nach Ankunft stand das Team gemeinsam auf dem Eis und absolvierte eine erste Trainingseinheit.
Already one hour after arrival, the team stood together on the ice and completed an initial training session.
Nach den Testspielen gegen Augsburg (5:2), Hannover (1:2 n. P.) und Straubing (5:2) stehen am kommenden Freitag und Samstag zwei Vorbereitungspartien gegen den elfmaligen ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
After the friendlies against Augsburg (5-2), Hannover (1:2 n. P.) and Straubing (5-2) next Friday and Saturday, two preparation games are against the eleven times Hungarian champions Alba Volán Székesfehérvár on the program.
Spielbeginn in der Eishalle Székesfehérvár ist jeweils um 19.00 Uhr.
Start of the game in the ice rink Székesfehérvár is always at 19.00 clock.
EHC-Manager Christian Winkler: „Jetzt hat die zweite Phase unserer Vorbereitung begonnen.“
EHC manager Christian Winkler: "Now began the second phase of our

Låter för mig som ett kanonspel, ungrarna kommer att labba runt och låta alla få spela, notera att tränaren sa att deras bästa stjärna kommer att starta i tredje kedjan. Mao tar dom det som en träningsmatch för att komma iform. Dessutom är det som du sa deras första!
Den egentliga frågan är dock hur står sig den ungerska ligan och motståndet mot det tyska rent generellt?
Gammal 2010-08-13, 09:08   #13

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Sidan finns även på engelska om du inte visste om det
Sapa Fehérvár AV19 Ice Hockey - Official Website
Jo såg det precis efter att jag hade loggat ut och var för slö för att logga in igen
Citat:
Ursprungligen postat av KP
Spoiler:
SAPA Fehervar AV19 will play back-to-back games against EHC Munich (GER) on Friday and Saturday at 19:00 to start of their pre-season games in Gabor Ocskay Jr. Arena.

SAPA Fehervar AV 19 is the first international team of Erste Bank Eishockey to get back to the ice after the summer break. Newly promoted DEL-Club EHC Munich, who were rumoured to join Erste Bank Eishockey Liga before the season, play two games against last years Play Off-Quarter-Finalists.
New headcoach Ulf Weinstock wants to see what his new team is capable of against a team in full flight already: “Munich already played three games while these will be our first games so they are ahead of us in the preparations München are a strong team so it will be tough for us against them but the result is not the most important in these games but of course a win is always nice.”
The Hungarian champions will play the games against München with four lines, and the coach is planning to give as many players as possible a chance to prove themselves: “I want to see my players in game situations, and I am hoping to see them play more offensively than they did last season. And I certainly hope that the fans will like what they see. These games are important because I get to see the players and they also get to see me in tough game situations” - added Weinstock.

Tommi Satosaari will be Sapa Fehérvár AV19's starting goalie on Friday. The Hungarian team's first line will include defensemen Viktor Tokaji and András Horváth while the offensive trio will be Gergő Nagy, Krisztián Palkovics and Balázs Ladányi. In the second line Oscar Ackeström and Ales Kranjc will be the defensemen and Márton Vas will center Dániel Fekete and Csaba Kovács. The third line will have defensemen Rastislav Ondrejcik and Dávid Jobb while Nathan Martz will center Árpád Mihály and Szabolcs Fodor. The team's fourth line will include two young defensemen, newly signed Attila Orbán and Erik Maklári, Artyom Vaszjunyin will play center between András Benk and Roger Holéczy. Interesting to see that last years Topscorer Arpad Mihaly has been relegated to the third line in this very first game.

och tyska sidan översatt med google translate Google
Spoiler:
In Hungary Székesfehérvár EHC bringing coach Pat Cortina's team for the upcoming season continues in DEL form. So far, the training takes place without complications, all Accompanying hockey professionals are fully operational.
Nach mehreren intensiven Trainingseinheiten besuchte die Mannschaft des EHC München am Donnerstagnachmittag die ungarische Hauptstadt Budapest.
After several intensive training sessions the team visited the EHC Munich on Thursday afternoon, the Hungarian capital Budapest.
Am Freitag, 13.
On Friday 13
August, steht dann um 19.00 Uhr das erste von zwei Testspielen gegen den amtierenden ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
August is, then clock at 19.00, the first of two friendlies against the reigning champions Hungary Székesfehérvár Alba Volán on the program.

The team and the care team of EHC Munich arrived early on Wednesday evening in Székesfehérvár, Hungary.
Dort absolviert der DEL-Aufsteiger ein viertätiges Trainingslager.
He is working on the DEL-promoted a four day training camp.
Bereits eine Stunde nach Ankunft stand das Team gemeinsam auf dem Eis und absolvierte eine erste Trainingseinheit.
Already one hour after arrival, the team stood together on the ice and completed an initial training session.
Nach den Testspielen gegen Augsburg (5:2), Hannover (1:2 n. P.) und Straubing (5:2) stehen am kommenden Freitag und Samstag zwei Vorbereitungspartien gegen den elfmaligen ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
After the friendlies against Augsburg (5-2), Hannover (1:2 n. P.) and Straubing (5-2) next Friday and Saturday, two preparation games are against the eleven times Hungarian champions Alba Volán Székesfehérvár on the program.
Spielbeginn in der Eishalle Székesfehérvár ist jeweils um 19.00 Uhr.
Start of the game in the ice rink Székesfehérvár is always at 19.00 clock.
EHC-Manager Christian Winkler: „Jetzt hat die zweite Phase unserer Vorbereitung begonnen.“
EHC manager Christian Winkler: "Now began the second phase of our
Citat:
Låter för mig som ett kanonspel, ungrarna kommer att labba runt och låta alla få spela, notera att tränaren sa att deras bästa stjärna kommer att starta i tredje kedjan. Mao tar dom det som en träningsmatch för att komma iform. Dessutom är det som du sa deras första!
Den egentliga frågan är dock hur står sig den ungerska ligan och motståndet mot det tyska rent generellt?
Skall man försöka översätta ligorna till svenska förhållanden så kan man väl säga att DEL är en liga som är ett mellanting mellan ES och AS, EBHL är i nivå med toppen på AS och bundesliga är i nivå med botten på AS. Give or take lite...

Under försäsongerna så brukar de starkare EBHL-lagen spela relativt jämt med de svagare DEL-lagen ifrån södra Tyskland undertiden de svagare lagen i Österrikiska ligan(de utländska lagen ifrån söder) mest möter varandra på grund av geografin. Oddset hade alltså varit helt riktigt satt om det inte vore för några viktiga punkter....

1. Oddsättaren måste ha missat att München den senaste månaden har värvat spelare för att klara sig i DEL. Om man tar en titt på laguppställningen så ser man dessutom att innan de så värvade man bara det absolut bästa man kunde på Bundesliganivån. Man skall även komma ihåg att München vann Bundesliga förra året.

Med dagens uppställning så skall München vara favoriter i matchen enligt mig.

Tror att oddssättaren helt har missat att de har blivit uppflyttade.

2. Alban är inte det minsta klar med sitt lagbygge...I den ligan så bygger väldigt mycket på vilka utlänningar man har..För att illustrera

Dagens lag
Eliteprospects.com - Sz

Förra årets lag(Notera framför allt målvakterna)
Eliteprospects.com - Sz

Första året där man kom toksist
Eliteprospects.com - Sz

Man är i princip landslaget utan sina största stjärnor(Szuper, Horvath och bröderna Vas. Även om man då skall lägga till den rumänen Árpád Mihály som spelar i Alban för att han är etnisk ungrare och vill göra så att han får spela i landslaget) och i normala fall så täcker man igen hålen med utlänningar. Så långt har man som sagt inte kommit än...

Förra året så slutade man 6a i ligan och åkte ur direkt i kvarten.

3. Münchens fjärde match och Albans första....

Jag tar som sagt en medelinsats mest för att det är försäsong och där kan det hända lite allt möjligt. Ser spelvärde i allt över 2.05-2.15 när jag tänker på tyskarnas laguppställningen, ser man till ungrarnas nuvarande så finns det nog en del värde ännu längre ner....

Om någon får för sig att rygga så gör det på egen risk

Här kan man nog hitta mycket matnyttigt
International Hockey Forums

EDIT: Är kanske möjligen för tight att bara ta en medelinsats med den infon man har. Får fundera på det under dagen och se hur oddset utvecklas.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-13 klockan 09:34.
Gammal 2010-08-13, 09:35   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

jag läste att ca 70% av ungerns hockeylandslag består av spelare från just fehevar. Försöker hitta resultat för hur det gått i landskamperna mellan ungern och andra lag men hittar inte något. Du kanske kan hjälpa till?
Gammal 2010-08-13, 09:38   #15

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
jag läste att ca 70% av ungerns hockeylandslag består av spelare från just fehevar. Försöker hitta resultat för hur det gått i landskamperna mellan ungern och andra lag men hittar inte något. Du kanske kan hjälpa till?

Home Tänk på vilka spelare de saknar då också.

EDIT bwins odds på en annan match mellan ett EBHL-lag och ett DEL-lag.

17:00
Liwest Linz 2.55

X 4.50

Augsburger Panther 2.15

http://eliteprospects.com/team.php?team=148
http://eliteprospects.com/team.php?team=120

Det där oddset ser mycket vettigare ut.
Gammal 2010-08-13, 10:30   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Redan begränsad hos betclic, kunde lägga 3000 max.
Vi ryggar den och ser hur den går, ser ljust ut iaf. Du verkar kunnig.
Gammal 2010-08-13, 11:00   #17

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Redan begränsad hos betclic, kunde lägga 3000 max.
Vi ryggar den och ser hur den går, ser ljust ut iaf. Du verkar kunnig.

Usch nu blev jag blev jag löjligt nervös bara för de Är rätt övertygad om att det är ett vettigt spel, men aa andra sidan är jag en idiot paa maanga sätt. Saa man skall inte direkt lyssna paa mig.
Gammal 2010-08-13, 11:58   #18

apekatt66s avatar

Standard

Och nu är oddset nere i 2.10, vilket iofs mest lär bero på den action de har fått här ifrån. Ahja, nu håller vi tummarna

Ser egentligen inget värde alls i dagens ET-matcher. Det skulle isf vara Red Bull borta emot Tappara...men tror det är marginellt och hoppar nog den.
Gammal 2010-08-13, 12:06   #19

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Lirar inte så mycket hockey men kollat lite vad som skrivits efter förra Tappara matchen och dom var ju rätt sega i dom två första perioderna och fick inte till det förräns i tredje. Så lirar ett litet spel på att Red Bull vinner första perioden till 3.75 hos Expekt...finns till 4.75 hos Bwin.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 12:14   #20

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Lirar inte så mycket hockey men kollat lite vad som skrivits efter förra Tappara matchen och dom var ju rätt sega i dom två första perioderna och fick inte till det förräns i tredje. Så lirar ett litet spel på att Red Bull vinner första perioden till 3.75 hos Expekt...finns till 4.75 hos Bwin.
Redan nere i 3.90 Skulle ha hoppat på tåget igår när de låg på 5.25...cest la vie.
Gammal 2010-08-13, 12:38   #21

apekatt66s avatar

Standard

13/8 18.00
Tychy(Polen) - Kassel Huskies (Tyskland) 2.20
2,5%

Nu har betclic släppt nya odds och vad skall man säga om den här egentligen.

Det skall i utgångspunkt vara enorm skillnad kvalitetsmässigt mellan dessa två lag och det här skall Kassel rimligtvis vinna trots att det är deras första match för säsongen. Polackerna har iofs redan spelat tre träningsmatcher, därför håller jag ner insatsen.

EDIT: Hade lagen mötts i en liknade match under säsongen så skulle ett odds på 1.50-1.60 var vettigt på Kassel. Gör eran egna bedömning.

EDIT2: La till oddset också.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-13 klockan 12:49.
Gammal 2010-08-13, 12:39   #22
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Finns det värde kvar i 2.10 på München?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 12:44   #23

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Finns det värde kvar i 2.10 på München?

Tycker nog det med tanke på att det är Ungrarnas första match och att man mig veterligen inte har någon förstemålvakt. Bara det lär vara värt en del...men samtidigt så är det ju bara försäsong och det mesta kan hända.
Gammal 2010-08-13, 12:47   #24
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Tycker nog det med tanke på att det är Ungrarnas första match och att man mig veterligen inte har någon förstemålvakt. Bara det lär vara värt en del...men samtidigt så är det ju bara försäsong och det mesta kan hända.
Jo, okej, men så slänger jag in 3u där också. Tack!
Gammal 2010-08-13, 13:00   #25

snoozes avatar

Sharp$: 3527

Standard

hittar fan nte munchenmatchen... är det European Trophy?
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 13:20   #26

Qirrens avatar

Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snooze Visa inlägg
hittar fan nte munchenmatchen... är det European Trophy?
Vänskapsmatch är det.
Gammal 2010-08-13, 13:21   #27

Perfections avatar

Sharp$: 67
Standard

Finnar inte heller Munchen matchen, försäsongsmatch bara? eller?

Winners never quit
Perfection är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 13:29   #28
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

apakatt66

Varför startar du inget spreadsheet?
Gammal 2010-08-13, 13:37   #29

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
apakatt66

Varför startar du inget spreadsheet?
Skall göra de Har inte helt bestämt hur mycket av rullen jag skall avsätta än bara

Får väl ta i procentdelar så länge..

EDIT: Hur gör man för att få den på sidan sådär som Robin har över mig?

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-13 klockan 13:50.
Gammal 2010-08-13, 14:45   #30

apekatt66s avatar

Standard

Ser att München matchen finns till 2.21 på 10bet också om någon är intresserad. Men som sagt jag tar inget ansvar.

Ser att de har sänkt oddset på Kassel på 10bet också till 1.960, kollade förut och tror att matchen släpptes på samma odds.
Gammal 2010-08-13, 15:25   #31

apekatt66s avatar

Standard

Matchen går att följa här Kp och Robin.
Esem

Nu skall den här fisken på afterwork
Gammal 2010-08-13, 20:07   #32

apekatt66s avatar

Standard

München leder med 3-2 inför sista av vad jag kan tyda. Känner mig rätt nervös nu, mest för att andra ryggade mig.
Gammal 2010-08-13, 20:13   #33

Qirrens avatar

Hi-diddly-ho

Standard

Johan Ejdepalm spelar ju fan i Munchen. Klart de håller undan.

Edit* Nehe.
Gammal 2010-08-13, 20:21   #34

apekatt66s avatar

Standard

Ser nu mera att de leder med 4-3 med 5 mins kvar av andra...lätt blind tydligen
Gammal 2010-08-13, 20:59   #35

Qirrens avatar

Hi-diddly-ho

Standard

Kassel Huskies verkar ha vunnit matchen med 7-2 om jag har surfat rätt på det polska lagets forum.
Gammal 2010-08-13, 21:12   #36

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Kassel Huskies verkar ha vunnit matchen med 7-2 om jag har surfat rätt på det polska lagets forum.
Haha, tack för den infon. Har inte varit inne på den ungerska sidan på ett tag, men München vann med 5-3 tror jag(?)

Springer bra just nu
Gammal 2010-08-13, 21:13   #37

arferts avatar

Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Snyggt ape!
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 21:27   #38
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Ape for president?
Gammal 2010-08-13, 21:43   #39

Saphers avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 329

Standard

Jag tog rygg på Munchen och vill bara slänga in ett tack!
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 22:05   #40
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

snyggt apan!
Gammal 2010-08-13, 23:55   #41

Sharp$: 6072

Standard

upp med ett spreedsheet så man kan favorisera

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 00:15   #42

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
upp med ett spreedsheet så man kan favorisera
Nej sånt vågar jag inte med...är nog mest kompis med variansen just nu, något man inte kan säga att jag är på min riktiga inkomstkälla

Har dessutom gjort en men får inte upp den under namnet i profilen som andra har.
Gammal 2010-08-14, 00:20   #43
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Nej sånt vågar jag inte med...är nog mest kompis med variansen just nu, något man inte kan säga att jag är på min riktiga inkomstkälla

Har dessutom gjort en men får inte upp den under namnet i profilen som andra har.
du får ange namnet på sheetet under kontrollpanelen och redigera profil tror jag det är.
Gammal 2010-08-14, 04:01   #44
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Klicka på hans namn -> profil -> spreadsheets så ser ni den
Sharps.se - Spreadsheet

Apekatt, Du har rättat en match fel. Kassel vann sin match.
Gammal 2010-08-14, 09:46   #45

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Klicka på hans namn -> profil -> spreadsheets så ser ni den
Sharps.se - Spreadsheet

Apekatt, Du har rättat en match fel. Kassel vann sin match.
Minns inte ens att jag försökte rätta de igår

Testar en mindre slant på ZSC mot Tappara idag, bwin är marknadsledande med 2.45 på tvåan och jag tycker att oddset skall ligga åt andra hållet. Dynamo Berlin(Eisbären) borta i mot Vålerenga finns till 1.70 på en del bolag, vilket är 0.10-0.15 för högt...

Skall se om jag hinner ge bättre motiveringar sen...
Gammal 2010-08-14, 10:20   #46
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Minns inte ens att jag försökte rätta de igår

Testar en mindre slant på ZSC mot Tappara idag, bwin är marknadsledande med 2.45 på tvåan och jag tycker att oddset skall ligga åt andra hållet. Dynamo Berlin(Eisbären) borta i mot Vålerenga finns till 1.70 på en del bolag, vilket är 0.10-0.15 för högt...

Skall se om jag hinner ge bättre motiveringar sen...
Vill varna för eisbären. De suger totalt i början på säsongerna speciellt även träningsmatcherna, detta gäller dock möten i deras inhemska liga. Tror faktiskt på samma scenario här med.
Gammal 2010-08-14, 10:42   #47

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Vill varna för eisbären. De suger totalt i början på säsongerna speciellt även träningsmatcherna, detta gäller dock möten i deras inhemska liga. Tror faktiskt på samma scenario här med.
Det är inget jag har tänkt på tidigare och kikade på deras försäsongsmatcher förra året...
Citat:
Pre-season
14.08 09, Dresdner Eislöwen (GER-1) - Eisbären Berlin 4-3 SO
15.08 09, Wolfsburg - Eisbären Berlin 0-2
16.09 09, HC Plzen (CZE) - Eisbären Berlin 5-3
18.09 09, ZSC Lions (SUI) - Eisbären Berlin 1-8
20.08 09, Fribourg Gotteron (SUI) - Eisbären Berlin 4-3
22.08 09, SC Bern (SUI) - Eisbären Berlin 2-4
Varken bra eller dåligt skulle jag vilja säga...och rent kvalitetsmässigt så skall det skilja en hel del mellan Enga och Dynamo. Men ju mer jag tänker på det ju kallare fötter får jag faktiskt....skall fundera vidare. Att Oslo-östnissarna lyckades ta 2 pinnar igår förvånar.
Gammal 2010-08-14, 16:04   #48

apekatt66s avatar

Standard

Vålerenga - Berlin 1-4 efter första perioden Synd att man hoppade den...cest la vie
Gammal 2010-08-14, 16:16   #49

apekatt66s avatar

Standard

Naprzod Janow - Kassel Huskies 1.70
5u
EDIT. Spelas idag 17.00

Andra matchen för polackerna efter att de spelade en match för åtta dagar sen. Tyskarna spelade igår sin första match och slog ett bättre polskt lag med 7-2...oddset är felsatt med tanke på kvalitetsskillnaden mellan lagen. Hoppas och tror att kassel vinner med liknade siffror som igår..Värde över 1.50-1.60 eller något åt det hållet med tanke på att det är försäsong.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-14 klockan 19:23.
Gammal 2010-08-14, 19:25   #50

apekatt66s avatar

Standard

Tyskarna leder med 6-0 med tio kvar är den senaste infon jag har. Så rättar den som vinst
Gammal 2010-08-14, 19:37   #51

pankbanks avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jaså. jag trodde att matchen hade startat, för jag kunde hitta den kl 16.40 . . grattis till dej iallafall
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 19:52   #52

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
jaså. jag trodde att matchen hade startat, för jag kunde hitta den kl 16.40 . . grattis till dej iallafall

Ja, jag var lite klantig och glömde att skriva tiden först. Sry för de
Gammal 2010-08-16, 12:10   #53

apekatt66s avatar

Standard

Hittar i stort sätt inget spelbart de senaste dagarna. Det ända jag ens funderar över idag är Herning Blue Fox - Fischtown Pinguins till 3.80....men det är tyskarnas första match för säsongen och de känns sådär.

Herning spelade torsdag-lördag tre matcher imot svenska lag så de bör ju vara igång..

Från Hernings sida....
Spoiler:
Citat:
Blue Fox tager imod Bremerhaven

Af: Søren Pedersen
søndag d. 15.08.10 kl. 22:26
Kategori: Kampoptakter

Mandag aften er der igen ishockey i Kvik Hockey Arena, når Herning Blue Fox tager imod det tyske 2 liga hold Fischtown Penguins fra Bremerhaven. Blue Fox er netop hjemvendt fra en træningstur til Sverige, hvor der blev spillet 3 kampe. Ifølge assisterende træner Adam Wozninski var det 3 nyttige kampe mod stærke svenske 1 divionshold. Resultaterne blev som følger:

Blue Fox - Tingsryd 0-4
Blue Fox - Karlskrona 6-4
Blue Fox - Kristianstad 2-3

Spilletilladelsen til canadieren Kevin Gardner nåede frem til de sidste 2 kampe, så nu er det kun spilletilladelse til Bryan Marshall der mangler. Der arbejdes på højtryk for at få den klar til mandagens kamp mod Bremerhaven, så Blue Fox kan stille i stærkeste opstilling. På turen i Sverige blev Casper Pedersen og Michael Christensen småskadet, og må sidde over mandag. Adam Wozninski forventer dog at begge snart er klar til kamp.

Modstanderne fra Bremerhaven spiller i den tyske 2 liga, som må antages at være en smule stærkere end den danske liga. Holdet har 9 udlændinge fordelt med 4 canadiere, 3 tjekker, 1 finne og en amerikaner. Det er et gennemrutineret hold med en gennemsnitsalder på 26,5, hvor Blue Fox's til sammenligning kun er 22. En af holdets største profiler er Backen Justin Kurtz, som flere nok kan huske, da han spillede i Rungsted i sæsonene 2008/09. Kurtz har en fortid i NHL-klubben Vancouver Canucks, hvor han spillede 27 kampe i 2001/02.

Vi minder om at der igen er gratis entre til kampen mandag aften, og vi håber derfor på et stort fremmøde. Det ligner en hård opgave for Blue Fox, men hvor holdet bestemt har mulighed for at lave et godt resultat. Allerede fredag er der kamp igen i Kvik Hockey Arena, hvor AaB kommer på besøg.

Nej, får fundera vidare ett tag och samtidigt undersöka hur det det brukar gå mellan danska lag och tyska bundesligalag. Tyvärr har danska ligan tappat betydligt i kvalite den senaste säsongen, så vet inte riktigt vad det är värt heller...

Edit: Förra året så mötes inga danska och tyska lag tydligen. Förra året så tappade danska ligan väldigt mycket i kvalité på grund av att ligans ekonomi totalt havererade, så mötena säsongerna tidigare är av princip noll värde.

Så testar
Herning Blue Fox - Fischtown Pinguins
Klockslag 19.00
Insats: 1.5 u

Kvalitéskillnaden skall vara minimal mellan lagen och med tanke på att det är försäsong så testas tvåan. Hoppas på en match där Herning är slitna efter det hårda matchandet de senaste dagarna.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-16 klockan 12:27.
Gammal 2010-08-16, 12:44   #54

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

3.80 kan jag inte motstå
Gammal 2010-08-16, 12:51   #55

apekatt66s avatar

Standard

OFG...gamebookers.com har rökt heroin hela sommaren och missat att löven har blivit nerflyttade till DIV1. Tyvärr kan jag inte sätta in pengar där av någon anledning.... Så får väl bjuda på den här.

IF Björklöven v Skellefteå AIK 2.70 4.25 2.00

Att det skulle bli underskattning köper jag inte i och med att lagen hatar varandra.
SAIKS lag

Citat:
Ursprungligen postat av Norrans blogg
Vi fick inget lag från tränaren Anders Forsberg.

- Spelarna vet inte ens om vilka som spelar var, säger han.

Klart är att Jocke Eriksson står i mål och att Stefan Steen blir reserv.

Åtta backar och tolv forwards finns med.

Backar: Rundblad, Erixon, Högström, Larsson, Edström, Alm, Granberg, Burström.

Centrar: Forssell, Hagos, Lundberg, Wallmark.

Forwards: Karlsson, Forsberg, Bellemare, Lindberg, Sam Marklund (som gör debut i pappa Lasses nummer 33), Joel Mustonen, Adam Pettersson, Mattias Granlund.

- Det blir svårt att hantera en match mot ett lag som spelar i två divisioner lägre. Men om vi går ut med dålig inställning så kan det bli ett tråkigt slut för oss.

Forsberg kommer att gå runt på mycket folk under försäsongen. Att vissa äldre spelare lämnas hemma den här matchen betyder inte att de är givna.

- Absolut inte, om de tror det så kan det bli en tråkig överraskning för dem.

Fan att jag inte kan ta den här själv....
Gammal 2010-08-16, 12:58   #56
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
OFG...gamebookers.com har rökt heroin hela sommaren och missat att löven har blivit nerflyttade till DIV1. Tyvärr kan jag inte sätta in pengar där av någon anledning.... Så får väl bjuda på den här.

IF Björklöven v Skellefteå AIK 2.70 4.25 2.00

Att det skulle bli underskattning köper jag inte i och med att lagen hatar varandra.
SAIKS lag

Fan att jag inte kan ta den här själv....
du har samma på bwin, och partybet(har alltid samma odds som gamebookers)

|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:01   #57

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg

Haha, tackar. Maxar så klart

EDIT: Kikade faktiskt där precis...måste ha släppts för mindre en timme sen.
Gammal 2010-08-16, 13:05   #58

apekatt66s avatar

Standard

Fick bara in 241 kronor på spelet tyvärr...

EDIT: Kan ju påpeka att bet24s odds är det riktiga enligt mig med dagens lag. Så enligt mig finns det mycket värde kvar att bwin har sänkt till 1.90 nu.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-16 klockan 13:12.
Gammal 2010-08-16, 13:17   #59
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg

Får bara igenom 241 kronor, låg limit eller är mitt konto limiterat nu?
Gammal 2010-08-16, 13:22   #60

Forshems avatar

Sharp$: 1564

Standard

bet365 verkar suga hästpenis på hockeylir, någon sida som har många ligor o hyfsade odds?
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:25   #61

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
bet365 verkar suga hästpenis på hockeylir, någon sida som har många ligor o hyfsade odds?
De jag riktar in mig på finns ofta på bwin och ett gäng halvsuspekta sidor som verkar bygga sina odds runt just bwins odds. Så där är ju en bra början....

Finns 2.00 kvar på bet at home, skynda att fynda
Gammal 2010-08-16, 13:37   #62

Sharp$: 28
Standard

Citat:
Får bara igenom 241 kronor, låg limit eller är mitt konto limiterat nu?
fick igenom 1.7k på bet-at-home
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:37   #63

Standard

Citat:
De jag riktar in mig på finns ofta på bwin och ett gäng halvsuspekta sidor som verkar bygga sina odds runt just bwins odds. Så där är ju en bra början....

Finns 2.00 kvar på bet at home, skynda att fynda
1.75 nu
Gammal 2010-08-16, 13:48   #64

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

betsafe har 1.95

hoppsan. dom sänkte till 1.75 direkt efter min satsning.

edit:ursäkta jag glömde skriva rekare. och jag har låst , så jag kan inte ändra. tack ändå
Gammal 2010-08-16, 13:54   #65

Forshems avatar

Standard

finns/fanns(?) till 1.90 på bwin för tio minuter sen
Gammal 2010-08-16, 13:57   #66

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Standard

1.85 betsson får de blir.

Flera bolag har tagit bort matchen och oddsen rasar nu, bet24 nere i 1.48!
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:59   #67
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Slängde in lite på gamebookers @ 1.90 oxå
Gammal 2010-08-16, 14:00   #68

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
1.85 betsson får de blir.

Flera bolag har tagit bort matchen och oddsen rasar nu, bet24 nere i 1.48!
Bet24 ägs ju dessutom av viasat vilka visar AS-hockeyn. De bolaget har med all säkerhet störst koll paa matchen av de olika bolagen.
Gammal 2010-08-16, 14:24   #69

htsolna08s avatar

Standard

Nu har även Betsson tagit bort matchen, känns bra
Gammal 2010-08-16, 15:46   #70

Sharp$: 811

Standard

Björklöven, som inledde sitt träningsspelade förra veckan med vinst med 7-0 mot seriekollegan Teg, kommer med all säkerhet ställas på större prov ikväll trots att Skellefteå lämnar några av sina stjärnor hemma i Skellefteå.

Björklöven ställer upp med följande lag

Målvakt : Daniel Wälitalo, reserv Marcus Evertsson
Backar : Alexander Eriksson, Martin Johansson, Oscar Molin, Anders Grönlund, Jonnie Karlsson, Alexander Eriksson
Forwards : Jonas Floberg, Jimmy Andersson, Linus Boström, Marcus Waldehagen, Hampus Larsson, Jonathan Johansson, Joakim Wikström, Magnus Lindgren, Daniel Palmebjörk, Christoffer Hörnell, Dennis Boström

Skellefteås laguppställning ser ut såhär

Målvakt : Joacim Eriksson, reserv Stefan Steen.
Backar : Adam Larsson, David Rundblad, Macus Högström, Niclas Burström Tim Erixon, Johan Alm, Petter Granberg och Rasmus Edström
Forwards : Erik Forssell, Yared Hagos, Martin Lundberg Marcus Wallmark, Johan Forsberg, Pierre-Edouard Bellmare, Oscar Lindberg, Sam Marklund, Joel Mustonen, Adam Pettersson, Mattias Granlund och Melker Karlsson

Matchstart 19.00 och matchen kan ni såklart följa på bjorkloven.com

Bjorkloven.com Inf

Skellefteå skall hur som helst vinna.
Gammal 2010-08-16, 15:53   #71

Forshems avatar

Standard

ja man tycker ju det borde vara ganska stor skillnad på lagen trots försäsong
Gammal 2010-08-16, 15:57   #72

Standard

Oddset på SAIK har under dagen rasat på alla bolagen, nu är även spelet bortplockat från alla bolag förutom Betsafe som har 1.52(pinnacle -1 @1.82).

Känns som en kanonrek, lastat in @ 2ggr
Gammal 2010-08-16, 19:34   #73

apekatt66s avatar

Standard

Löven leder med 1-0 efter att SAIK tydligen har sätt rätt oengagerade ut...

Skotten Löven 9 SAIK :11

I Herning står det 2-1 om jag använt min skoltyska rätt. Nähä, precis när jag skrev de så blir det 2-2
Gammal 2010-08-16, 20:14   #74

Forshems avatar

Standard

vart finns nån livescore så man kan följa den?
Gammal 2010-08-16, 20:25   #75

htsolna08s avatar

Standard

© stats.swehockey.se
Gammal 2010-08-16, 20:25   #76

Sharp$: 227
Standard

bjorkloven.se finns liverapportering
slimjim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 20:56   #77

apekatt66s avatar

Standard

Fyfan den satt laangt inne Najs iaf

Staar 3-3 i Herning och jag tror att tyskarna nyss hade pp...grand slam nu daa

EDIT: Precis efter gör danskarna 4-3...känns som om jag var rätt ute i den matchen iaf med tanke paa oddsen.
Gammal 2010-08-16, 21:14   #78

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

förlust alltså? nära räknas inte

Gammal 2010-08-16, 21:19   #79

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
förlust alltså? nära räknas inte

Tror tyvärr de, tror till och med att danskarna gjorde ett till i tom bur...den matchen grämer mig lite...

Men å andra sidan så gick jag plus på pokern för första gången på några dar och plussade en del här med :9

Hoppas inte du missade SAIK-matchen pankbank?

EDIT: Ser att du inte gjorde de nu. Najs dag
Gammal 2010-08-16, 21:25   #80

calahans avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 724
Standard

Tack för saik till 2 ggr degen
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 21:26   #81

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

hoppas du menar eskilstuna . där rånade vi många spelbolag. tacktack

edit: skellefteå menar jag

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-16 klockan 21:48.
Gammal 2010-08-16, 23:56   #82

Standard

Tack för grym rek, sjukt överodds(felsättning?)
Gammal 2010-08-17, 11:35   #83

apekatt66s avatar

Standard

Den som har pengar på "Tipico" eller "jaxx" kan ju passa på att slänga in några kronor på AIK - Almtuna innan oddset sänks.

AIKs andra träningsmatch och svårbedömda Almtunas fjärde...Almtuna kan iofs mycket väl vinna den här matchen, men AIK skall vara större favoriter än så här.
Gammal 2010-08-17, 11:37   #84

yertles avatar

Standard

Citat:
Den som har pengar på "Tipico" eller "jaxx" kan ju passa på att slänga in några kronor på AIK - Almtuna innan oddset sänks.

AIKs andra träningsmatch och svårbedömda Almtunas fjärde...Almtuna kan iofs mycket väl vinna den här matchen, men AIK skall vara större favoriter än så här.
Finns på Unibet till 1.65
Gammal 2010-08-17, 11:38   #85
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Tipico it is!
Gammal 2010-08-17, 11:39   #86

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Finns på Unibet till 1.65
Vilket jag tycker är det riktiga oddset. De andra släppte på 1.80..
Gammal 2010-08-17, 11:41   #87

htsolna08s avatar

Standard

AIK saknar dock ett par spelare pga av sjukdom.

http://www.blackbeat.se/
Gammal 2010-08-17, 11:41   #88
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Tipico krävde en trippel för att ta emot spel på AIK..
Gammal 2010-08-17, 11:43   #89

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Tipico krävde en trippel för att ta emot spel på AIK..
Synd, ursäkta att jag slösa bort någon min av ditt liv
Gammal 2010-08-17, 11:44   #90

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

betsafe aik -1 2.13 och -1 oavgjort 6.00

ah, skulle nöjt mej med bara -1 . det blev rörigt att räkna

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-17 klockan 12:22.
Gammal 2010-08-17, 11:50   #91
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Synd, ursäkta att jag slösa bort någon min av ditt liv
Haha det var det värt! Dina rekar har suttit som ett smäck so far!
Gammal 2010-08-17, 12:36   #92

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
betsafe aik -1 2.13 och -1 oavgjort 6.00

ah, skulle nöjt mej med bara -1 . det blev rörigt att räkna
Känns som vettiga spel faktiskt.

EDIT: Framförallt 6.00 gånger degen på att AIK bara vinner med ett mål känns lockande.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 12:41.
Gammal 2010-08-17, 12:37   #93

yertles avatar

Standard

Var hittar du troja-örebro?

Är också grymt sugen på den.
Gammal 2010-08-17, 12:37   #94

Sharp$: 524
Standard

Bwin
kropotkin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 13:09   #95

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

får jag lov att störa om matchen zurich-HV71 imorgon . betclic 2.25 på HV71 . jag tog den. ville bara tipsa er. om du tycker det är bra??

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-17 klockan 13:40.
Gammal 2010-08-17, 13:13   #96

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Var hittar du troja-örebro?

Är också grymt sugen på den.

Vågade inte skriva om den här matchen här iom att jag var rädd att folk skulle rygga. Tog mest minimiinsats för att jag tror att ÖIKs lagbygge är underskattat...och Troja har ju börjat sådär.

Funderade även på betclics Salavat-odds(de hade 1.60 innan), men skiter i de nu iom att jag är tvungen att sätta in pengar där nu för att kunna spela.

Ser att oddset har sjunkit nu på ÖIK-matchen också. Är ett skönt tecken att oddsen sjunker när man har lirat eller funderat på att lira
Gammal 2010-08-17, 13:34   #97
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

apekatt förklara dina tankar angående Salavat tack
Gammal 2010-08-17, 13:51   #98

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
apekatt förklara dina tankar angående Salavat tack
Lirar just nu, men snabbt daa.

"Neutral" is(Uppsala) vilket gör att de bara är naagra hundra ssk:are paa läktaren. SSK saknar naagra viktiga spelare(se hemsidan). KHL börjar om 2 veckor, ES om 4.

Riktigt odds runt 1.45-1.50...saa marginellt med andra ord
Gammal 2010-08-17, 14:45   #99

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
får jag lov att störa om matchen zurich-HV71 imorgon . betclic 2.25 på HV71 . jag tog den. ville bara tipsa er. om du tycker det är bra??
Skall vänta lite tills alla bolag har släppt oddsen(Har iofs redan tagit ett, men de kommer mer). Du är inte fel ute enligt mig iaf...
Gammal 2010-08-17, 16:20   #100
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Lions vs hv71? Jag tror på målsnål och hemmaseger där. Är inte lions laget som slog Chicago? Lions är ett lag jag gjort mycket pengar på genom tiderna och ska aldrig underskattas. Å andra sidan är det en träningsmatch och allt kan hända
Gammal 2010-08-17, 16:57   #101

apekatt66s avatar

Standard

European Trophy

Nu skall jag sticka ut hakan rejält och påstå att Elitserien som liga är rejält underskattad av spelbolagen. Elitserien har Europas högsta snittpublik, hockeyvärldens bästa TV-avtal och ekonomier som flera av de andra ligorna bara kan drömma om(ekonomiskt så är det bara i princip en del av NLA-klubbar och Eisbären som kan mäta sig i den här turneringen. Alla finska lag är till exempel mindre än vad Leksand är). Vi har vidare i Sverige Europas bästa juniorliga och utan tvekan den bästa andraligan. Detta gör att vi inte enbart har den spetsigaste spetsen av ligorna i den här turneringen vi har dessutom den bredaste bredden. Spetsen kan en del lag mäta sig med, men bredden vill jag påstå att inga lag kan mäta sig med.

För två år så kom alla svenska lag topp6 i det som då kallades Nordic Trophy vilket ledde till att de finska lagen drog sig ur förra året. Troligtvis för att man inte kunde mäta sig med de svenska lagen(Och då skall man dessutom komma ihåg att de finska lagen går på is tidigare, vilket säger en hel del om klasskillnaden).De svenska lagen har de senaste åren väldigt stora plussiffror när de gäller träningsmatcher mot de andra ligorna på försäsongen(hittar ingen bra källa på de just nu, men kan gräva fram en under kvällen).

Vad bygger då spelbolagen sin värdering på? Troligtvis så bygger man det rankingen ifrån IIHF och resultaten ifrån Europacup spelen som fanns tidigare...och där var de svenska lagen minst sagt urusla år efter år. Enligt mig så beror de på helt enkelt på att de svenska lagen inte brydde sig för fem öre om Europa pga av att matcherna spelades mitt under säsongen och pengarna å publikens intresse fanns i Elitserien. Det var mer regel än undantag att man skickade ut ett toppat juniorlag till Europa...

Nu ser det annorlunda ut med tanke på att det är försäsong för alla lag...och jag ser en heldel fina spel. De jag tar direkt är...

Eisbären Berlin - Linköpings HC 3.10
Bolag: Bwin
insats 2.5 u

Det här är enligt mig ett guldodds, och jag blev uppriktigt förvånad över att det släpptes så här högt. LHC är enligt mig bättre på pappret i varje lagdel och spelare för spelare är det klasskillnad. Artistlirarna i LHC(Hlavac, Hlinka och backen som jag inte kommer ihåg namnet på nu) kommer dessutom att vara med på Europaturnén.

Dessutom så spelas matchen i Crimmitschau i södra "Öst"tyskland.

Spelet bygger på klasskillnaden mellan lagen och det fina överoddset. Håller nere insatsen med tanke på hur det har sätt ut tidigare försäsonger för LHC. Tycker bolagen har fel favorit i den här matchen....

Fakeedit: Vill tillägga att jag inte tycker att LHC saknar någon viktig spelare...

Sparta Praha - Färjestad 2.40
insats: 3 u

Visst är Sparta på pappret ett bra lag men man är inte i närheten lika bra som FBK är. FBK har inför i år verkligen varit aktiva på transfermarknaden och är enligt mig och många med mig favoriter till ES-guldet. Återigen så är FBK bättre i princip varje lagdel än vad Sparta är, iaf om den nya målvakten Salak gör debut imorgon. De andra är de inget snack om...

Nämda artistlirare i LHC kan ju givetvis inte vara på två ställen samtidigt och spelar inte i Sparta(att de ens lånar in spelare ifrån ES säger en del om kvalitetskillnaderna) ...i FBK saknas tydligen Frögren och Kåberg kommer eventuellt att spela.

Mannheim - Djurgården 2.35
Bolag: Bwin och betsafe
insats : 5 u

Skall viligt säga att jag inte känner till alla spelare i Mannheim, men av de jag känner till har jag svårt att se att någon av de skulle kunna ta en tröja i DIF. Det säger det mesta att de allsvenska toppklubbarna brukar spela jämt med DEL-lagen(MIF slog ju bland annat Hamburg i säsongspremiären). Ett svenskt mittenlag skall utan större problem slå ett tyskt bottenlag.

Återkommer med resten......

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 17:12.
Gammal 2010-08-17, 17:03   #102

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Lions vs hv71? Jag tror på målsnål och hemmaseger där. Är inte lions laget som slog Chicago? Lions är ett lag jag gjort mycket pengar på genom tiderna och ska aldrig underskattas. Å andra sidan är det en träningsmatch och allt kan hända
Tänkte komma till den matchen... Som sagt så tycker jag egentligen att HV är ett bättre lag än vad ostarna är. Såg ju dessutom HV totalt köra över mitt VF...
Gammal 2010-08-17, 17:10   #103
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

mannheim - DIF

från svenskafans
Spoiler:
Inför ET: Adler Mannheim - Djurgårdens IF
För Djurgården väntar tyskt motstånd i form utav Alder Mannheim. Matchen kommer att spelas i SAP Arena i Mannheim. Djurgården som har spelat en match mindre har plockat en poäng mindre än morgondagens hemmalag.
Mer läsning:
» Läs mer om Djurgården
» Diskutera
» Spelschema Djurgården
» Tabellen
» Målservice LIVE

Djurgården inledde med en brakseger mot Linköping för att sedan förlora med uddamålet mot Färjestad, rättvist. Adler Mannheim har spelat tre matcher och tagit fyra poäng. Premiären förlorades mot Jokerit. Därefter förlorade de mot Vålerenga i övertid för att sedan vinna senaste matchen mot Helsingfors.

Det är svårt att sia om utgången mot ett lag som man inte har sett spela. Tyska klubblag överlag är inget som tillhör vanligheterna att möta. Mannheim spelar på hemmaplan och de lär vara motiverade att ge hemmapubliken en seger.

Djurgårdens power play fungerade inte riktigt sist mot Färjestad. Man fick prova på spelformen ett antal gånger utan utdelning. Denna försäsongsturnering är ett ypperligt tillfälle att träna på detta. I första matchen mot Linköping gjordes två mål i spel fem mot fyra. Josef Boumedienne gjorde ena målet och en assist till det andra. Det blir intressant att följa om Josef får ökad utdelning från blålinjen, ett spel han tycks bemästra.

Matchtipset blir en ren chansning; 2-3.
Gammal 2010-08-17, 17:34   #104

apekatt66s avatar

Standard

Intressanta träningsmatcher ifrån förra året. Gör eran egna bedömning...

Spoiler:
Hamburg Freezers (DEL) – Malmö Redhawks (SWE-1) 6:5 (1:0, 4:2, 1:3)
Brynäs IF (SWE) - HC Lugano (SUI) 4-1 (1-0, 1-1, 2-0)
HC Frölunda (SWE) - HC Lugano 5-4 (0-0, 4-2. 1-2)(Minns att den här matchen och den ovanför spelades i Lysekil)
Rögle (SWE) - Kloten Flyers(SUI) 2:1 (0:0|1:0|0:1|0:0|1:0) SO
Västerås(SWE-1)- Kloten Flyers(SUI) 3:2 (1:2|1:0|0:0|0:0|1:0) SO
Espoo Blues (FIN) - AIK Stockholm (SWE-1) 4-2 (1-1, 2-1, 1-0)
Ässät Pori (FIN) - Växjö Lakers (SWE-1) 1-2 (0-0, 0-0, 1-2)
Espoo Blues (FIN) - AIK Stockholm (SWE-1) 3-3
IF Troja-Ljungby (SWE-1) - Krefeld Pinguine (DEL) 2-3 (1-3, 1-0, 0-0)
JYP (FIN) - Växjö Lakers (SWE-1) 4-1 (1-0, 2-1, 1-0)

2008
Spoiler:
Brynäs IF (SWE) - KalPa (FIN) 5-3 (0-1, 2-1, 3-1)
Mora IK (SWE-1) - KalPa (FIN) 1-4 (0-1, 0-1, 1-2)
Rögle (SWE) - Kloten Flyers (SUI) 1-3 (0-2, 0-0, 1-1)
Rögle BK (SWE) - Kloten Flyers (SUI) 6-2 (4-0, 1-1, 1-1)
VIK Västerås (SWE-1) - KalPa (FIN) 3-3 (1-1, 1-0, 1-2)
Nyköpings HK (SWE-2) - Kloten Flyers (SUI) 2-6 (1-2, 1-3, 0-1)
HC Ambri-Piotta (SUI) - Södertälje SK (SWE) 1-2 (0-1, 1-0, 0-1)
HC Lugano (SUI) - Södertälje SK (SWE) 6-1
Malmö Redhawks (SWE-1) – EC Red Bull Salzburg 2:2 (1:0, 0:2, 1:0)
Rögle BK – EC Red Bull Salzburg 1:5 (0:2, 1:2, 0:1)
Linköpings HC – EC Red Bull Salzburg 5:3 (2:1, 1:0, 2:2)

Kommer fylla på den här posten under kvällen....när jag hittar fler.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 17:49.
Gammal 2010-08-17, 17:49   #105

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

hehe. bwin sänkte till 2.85 . jag har konto på bwin, så kanske bör jag sätta in lite pengar där. dom verkar ju vara ute med höga odds på hockeyn.

men jag ryggar på DIF och FBK nu.
Gammal 2010-08-17, 21:03   #106

Geezers avatar

Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Hade det varit förra säsongen så hade jag varit inne på samma linje som dig, och spelat ZSC.

Men de har tappat monstercoachen Sean Simpson och två av sina top-6 forwards.
De har helt klart problem på målvaktsidan, Sulander är inte den målvakt han var under VM-98. Flueler har stor täckyta, men tycks inte lyckas blomma ut till den målvakt man hade hoppats på i Zurich..
Man är en bit ifrån det lag som vann Champions Hockey League för två år sedan..

Ny tränare och halvtaskiga resultat hittills gör att iaf inte jag vågar spela på ZSC. Samtidigt är det en sak att möta schweiziska lag i norden och en helt annan att möta dem därnere. Så jag törs inte spela Hv heller..

Kul att det börjar diskuteras mycket hockey här förresten!
Gammal 2010-08-17, 21:17   #107

apekatt66s avatar

Standard

Troja-ÖIK 3-3

Backar idag...
Gammal 2010-08-17, 21:22   #108

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

hur går det för aik mot almtuna? jag kan inte finna nåt på nätet . jag är nyfiken
Gammal 2010-08-17, 21:33   #109

Sandys avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

AIK verkar ha vunnit med 1-0 ... missade målet öppen kasse för 2-0, med reservation för felaktigheter
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 21:37   #110

apekatt66s avatar

Standard

AIK vann med 1-0 tror ja
Gammal 2010-08-17, 21:41   #111

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

tack,känns bra. får se sen. dom skriver nog på almtunas hemsida sen.

edit: japp, 1-0 blev det.

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-18 klockan 11:19.
Gammal 2010-08-17, 23:47   #112

apekatt66s avatar

Standard

Mina tankar om de tre andra matcherna...

Bern – Malmö
Malmö är i normala fall ett lag som skall kunna spela jämt med alla lag i den här turneringen. Visst man har ett rätt ihåligt lag för den här nivån men de saknar absolut inte kvalitéer. Man har Carl Söderberg som egentligen hade kunnat ta en plats i vilken liga som helst om det inte vore för de faktum att han tjänar väldigt mycket pengar i MIF, samtidigt som han är minst sagt hemkär. Man har min personliga favorit Jan Urbas som kommer bli hur bra som helst. Eller varför inte Niklas Hardt som var bländande i vm. osv.

Men tyvärr känns det som om MIF har gett upp i förtid. Man bokade bland annat en annan träningsmatch under den här turneringens finalspel och idag så kommer man att åka buss ifrån 7 på morgon till någon gång efter midnatt. Hur bra kan man prestera då liksom?

Nej det här vinner Bern tämligen enkelt, men oddsen lockar inte alls.

Salzburg - Frölunda
Spelar nästan aldrig när det gäller Frölundas matcher. Tror det hände en gång förra året och då var oddset hylt felsatt vill jag minnas.

Givetvis så ska VF vinna en sån här match, men å andra sidan så har de tre tidigare matcherna den här säsongen varit katastrof spelmässigt. Har dessutom en känsla av att Kenta Johansson inte bryr sig om resultaten under försäsongen, vill till och med minnas att HV förlorade alla sina matcher under honom något år(?). Holmqvist var dessutom totalt urusel förra matchen...

Nej den här matchen håller jag mig långt undan ifrån.

ZSC - HV 71
Står lite i valet och kvalet i den här matchen. Känns som att 2.80 som Bwin har på hemmaseger känns rätt fint...å andra sidan så är HV ruskigt bra. Kommer nog att hopppa den här matchen...

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 23:53.
Gammal 2010-08-18, 09:48   #113

apekatt66s avatar

Standard

Infon ifrån lagens hemsidor. Känner mig rätt lugn i båten när det gälller LHC och är glad att jag sitter på 3.10. Alla tre artistlirarna har ju spelat i LHC tidigare vilket gör att de de kommer in i spelet utan problem. Tippar på att Hlavac/Hlinka lirar ihop med Jämtin.

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av LHCs Hemsida
Säsongsdebut för tjeckiska trion

De kommer först på artistkontrakt, men tack vare en veckas lång Europaturné så kan Josef Melichar, Jan Hlavac och Jaroslav Hlinka redan i morgon mot Eisbären Berlin, spela match med LHC.

På tisdagseftermiddagen när undertecknad når Hans Särkijärvi så hade bussen ännu inte anlänt till matchstaden Crimmitschau och hade uppskattningsvis en halvtimme kvar. Den tidiga avresan, att man är på plats över ett dygn innan nedsläpp, har sina orsaker.

- Det är en väldigt lång bussresa vi gör och nu är det möjligt för oss att hinna träna både idag och i morgon på plats innan matchstart, säger tränaren Hans Särkijärvi.

Efter två inledande förluster och endast ett gjort mål så ska man nu få fart på målskyttet i och med ankomsten av Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac.

- Jo, men det är trevligt att få träffa och se dem spela några matcher, deras sätt och röra sig över banan och även då lära känna dem som personer lite innan de kommer i oktober.

De båda artistspelarna har tränat med Sparta Prag, men får av naturliga anledningar inte spela med föreningen i European Trophy. Dock har man spelat en annan träningsturnering där Hlavac gjorde två mål på två matcher och Hlinka ett mål och mycket talar för att de spelar tillsammans i morgon.

- Som det ser ut just nu kommer de att göra det, ja.

- Men jag har inga egentliga framtidstankar med laget utan vill få ihop det så pass bra som möjligt för studen. Vi har ingen aning om hur det ser ut med skador när de kommer i oktober, så man vet inte om de spelar tillsammans då.

Utöver Hlinka och Hlavacs ankomst så är även Josef Melichar spelklar. I övrigt är han väldigt fåordig om hur laget kommer att formera sig och menar att han vet mer efter morgondagens träning.

Motståndet då?
- Jag har egentligen ingen koll alls utan vi ska fokusera på vårt egna spel och göra en så pass bra match som möjligt. Men som många andra tyska lag så har de en del kanadensare och det brukar innebära fysiskt spel.

Här är jag betydligt mer orolig efter att han sätt laget. Två backar borta så man spelar med någon Karlsson ifrån Skåre i första backpar, är väl iofs tur att han spelar med en av Europas bästa backar just nu. Tredje backpar ser riktigt ihåligt ut...

Dessutom så tycker jag nog att de hade varit bättre att sova i Prag...men de är ju å andra sidan rätt vana att åka buss. FBK åker ju buss till många matcher i södra sverige under året. Är nervös över den här matchen...

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av FBKs hemsida
Färjestad skiftar i förstaformationen i onsdagens European Trophy-match mot Prag.
Dragan Umicevic och Pelle Prestberg byter plats.
- Vi hoppas fortsätta lika bra som vi startat turneringen, säger Tommy Samuelsson från träningslägret i Berlin där Färjestad har sin bas under Tysklandsturnén.

Färjestad landade i Berlin vid midnatt till måndag och har tränat två pass både måndag och tisdag. På onsdag går bussen tur och retur Prag där Färjestad möter Sparta som inlett med två segrar på sina tre inledande matcher i turneringen.

Efter tisdagens sena träning i Eisbärens gamla arena Sportforum beslutade coacherna att låta Christopher Nihlstorp fortsätta i kassen efter sin fina – bara två insläppta mål på 120 minuters spel – start i turneringen.

- Salak kommer att få sin chans under veckan men ligger ungefär en och en halv vecka efter och det vore inte riktigt rätt att kasta in honom för tidigt, säger Samuelsson som så här långt är strålande nöjd med Nihlstorps spel.

Färjestad saknar fyra spelare i onsdagskvällens match; Jonas Frögren, Sanny Lindström, Emil Kåberg och Marcus Paulsson. De tre sistnämnda är sannolikt spelbara redan till veckoslutets matcher. För Frögren kommer det att ta ytterligare lite tid att rehabilitera sin knäskada.

Backtalangen Jonas Brodin gör säsongsdebut i par med succébacken Anton Grundel. Brodin, som spelat med landslaget i Bratislava den senaste veckan hämtades upp av Färjestad under nerresan till Berlin.

Färjestad åker Prag tur och retur och tränar i Berlin under torsdagen. På fredag väntar match mot Eisbären i mäktiga O2 Arena i Berlin. Intresset för den matchen har varit stort bland Eisbären-fansen.

Direkt efter matchen börjar FBK resan mot Mannheim, övernattar halvvägs och spelar sedan lördag eftermiddag mot det tyska topplaget. Direkt efter matchen väntar en 20-timmars nonstopresa i buss hem till Karlstad.

Laget

Nihlstorp (Salak)

Berglund-Wallin-Umicevic
Junland-Karlsson

Lundh-Sjögren-Åslund
K Berglund-Sevc

Axelsson-Johansson-Prestberg
Grundel-Brodin

Holtet-Bastiansen-Björklund

Sterner
Gammal 2010-08-18, 09:57   #114

yertles avatar

Standard

Citat:
Här är jag betydligt mer orolig efter att han sätt laget. Två backar borta så man spelar med någon Karlsson ifrån Skåre i första backpar, är väl iofs tur att han spelar med en av Europas bästa backar just nu. Tredje backpar ser riktigt ihåligt ut...
Karlsson lirade hela försäsongen med färjestad ifjol och var mestadels under säsongen utlånad till Bofors och Leksand.

När det gäller Grundel och Brodin behöver du inte vara orolig, de kommer att göra bra ifrån sig. Grundel har varit riktigt bra de inledande matcherna och Brodin, som är ett riktigt framtidslöfte, visade de matcherna han lirade i ES förra året att han definitivt klarar av det. De matcherna han lirade(en handfull) var han bäste back enligt Sanny Lindtsröm.
Gammal 2010-08-18, 10:23   #115

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Karlsson lirade hela försäsongen med färjestad ifjol och var mestadels under säsongen utlånad till Bofors och Leksand.

När det gäller Grundel och Brodin behöver du inte vara orolig, de kommer att göra bra ifrån sig. Grundel har varit riktigt bra de inledande matcherna och Brodin, som är ett riktigt framtidslöfte, visade de matcherna han lirade i ES förra året att han definitivt klarar av det. De matcherna han lirade(en handfull) var han bäste back enligt Sanny Lindtsröm.
Tackar, de om försäsongen på Karlsson visste jag inte. Tredje känns ju sådär när det är en 17åring som lirar ihop med 20åring. Men, men...

Babelfish på Berlins sida(Mannheim handlade bara om Djurgården)
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Berlin
After the three away games in Finland and Norway this week three home games stand against Swedish Topteams on the European Trophy program for the polar bears. On tomorrow's Wednesday they receive the last year half finalists of the Swedish Elitserien Linköpings HC (19,30 o'clock) in the Crimmitschauer seeing park. Afterwards digibet summer Hockeyfest in the CO2 World with the portions follows against Färjestads UC (Friday, 19,30 o'clock) and Djurgardens the IF (Saturday, 14 o'clock, Live on Sport1). Against Linköping Chefcoach Don Jackson must on the injured Stefan Ustorf (back) and Richie rainhonour (brain vibration) to do without. Besides also Rückkehrer Denis Pederson and Goalie Kevin Nastiuk in Crimmitschau thereby will not be. First must up-get still another little ice training arrears, the latters approximately six week because of an interior volume incipient crack in the knee will fail. The portion of polar bears against Linköping is offered for all home-remained also as Livestream in the Internet. One finds these on the homepage of the Eispiraten Crimmitschau under Eispiraten Crimmitschau GmbH - Eishockey 2.Bundesliga -. For 5,50 € one can pursue the complete match, which is taken up by the Saxonia television and commentated at the same time, live. Before however a registration is presupposed. First is the Stream on 300 persons is limited.

Att de saknar en målvakt skall inte påverka någonting alls(iaf inte i den här matchen), men där i mot så är Pederson ett rejält avbräck. Känns som sagt bra.

Försökte hitta något på spartas sida, men det jag hitta var bara de här...
Spoiler:
The first of three Swedish teams, who will visit during the European Trophy in Holešovice Tesla Arena is Färjestad BK. Eightfold champion of the Swedish Elitserien, which did not work the playoffs last year's top competition in the Swedish capital reveals 18th August at 18 o'clock.

The rivals
Sweden's second most successful team in terms of number of titles located in the town of Karlstad, the capital of the province of Värmland. Currently, there live 58 544 inhabitants. The city lies at the mouth of the river Klarälven the largest Swedish lake Vänern. Domestic hall named Löfbergs Lila Arena can seat up to 8600 spectators for the 2009/2010 season and has undergone renovation. The club was founded in 1932, but the first title of the fans had to wait until 1981. Taken together, the club has on its winning 8 titles, from 1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009. The official emblem is a shield with the letters FBK greenish finish. Team colors are black, white, green and gold. The main rivals are the teams in Elitserien Djurgården, Frölunda, HV71 and Linköping.
Season 2009/2010
Last season the team Färjestadu power failed. In the final billing finished in fifth place after the basic part. In the quarter came in Skellefteå AIK team player. This series was very balanced and he had to decide to seventh game, after which it passed Färjestadu opponent. The winner in the playoffs has become one of the rivals and the team FBK HV71. In this season, even individuals failed to significantly promote.
Star opponent: Rickard Wallin
This nifty striker was drafted in 1998 by a team of NHL Phoenix Coyotes. There can never be hot, before moving to the most famous hockey league was traded to the Minnesota Wild. The first attempt to establish themselves in the NHL came in 2002 when after winning the Swedish Elitserien with Färjestadem signed with the Wild. During the three years he played only 19 games in the first team and scored six goals and four assists. In 2005 he went back to Sweden Färjestadu and now the team won its second title. He spent another year in Lugano, Switzerland. Last season, the Wallin tried to impose in the NHL again in the colors of the Toronto Maple Leafs. But after 60 matches had odehranýcg account for only 9 points. Perhaps it's worth going back to FBK. And so you see the fans in Prague.

Och här gav jag upp...
Gammal 2010-08-18, 10:29   #116

Forshems avatar

Standard

Citat:

Exakt min åsikt, både Grundel och Brodin är riktigt stora framtidslöften och fick vara med o känna på det förra året.
Gammal 2010-08-18, 11:16   #117

Standard

Luleå idag 1.70 @ Betsafe
-1 ger 2.23

Luleå ska vara näst in till ordinarie

LIRAS

EDIT: Bwin 1.75
Gammal 2010-08-18, 11:21   #118

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jeezay Visa inlägg
Luleå idag 1.70 @ Betsafe
-1 ger 2.23

Luleå ska vara näst in till ordinarie

LIRAS
Vi snackade i chatten och jag tar den med. Till och med så mycket så att jag är maxad

Finns 1.75 för den raka tvåan på bwin också...skynda att fynda igen
Gammal 2010-08-18, 13:38   #119

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Vi snackade i chatten och jag tar den med. Till och med så mycket så att jag är maxad

Finns 1.75 för den raka tvåan på bwin också...skynda att fynda igen

fan också att man sover så länge, det där är ju ett kanonspel.
hittar -1 till 2,03 och som bäst 1,58 på den raka tvåan.

Någon som vet någon fler sida än bwin och betsafe som erbjuder denna match?
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 13:55   #120

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
fan också att man sover så länge, det där är ju ett kanonspel.
hittar -1 till 2,03 och som bäst 1,58 på den raka tvåan.

Någon som vet någon fler sida än bwin och betsafe som erbjuder denna match?
Digibet har 2.03. Gillar annars -1 spelet skarpt...

EDIT: Mande så klart inte att de hade 2.03 på digibet. Tror de var 1.70. nu har de iaf 1.60

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-18 klockan 14:18.
Gammal 2010-08-18, 14:15   #121

apekatt66s avatar

Standard

Tar en till som bara bygger på att jag tycker att det skall skilja för mycket i kvalité mellan lagen. Kan mycket väl ha missat någon info, men kan inte förstå vad det skulle vara som gör spelet dåligt. Rutinen saxat ifrån eliteprospects
Basel - Barys 1.76
Bolag: Betfair
insats. 1.5

Citat:
Ursprungligen postat av Basel
Basel experience: 950 GP
NHL experience: 338 GP
WC experience: 7 GP
OG experience: 8 GP
SM-Liiga experience: 44 GP
AHL experience: 222 GP
DEL experience: 152 GP
NLA experience: 857 GP
Citat:
Ursprungligen postat av Barys Astana
Barys Astana experience: 1480 GP
NHL experience: 660 GP
WC experience: 285 GP
OG experience: 13 GP
SM-Liiga experience: 39 GP
KHL experience: 1453 GP
RSL experience: 1022 GP
Czech experience: 184 GP
AHL experience: 1419 GP
Försäsongsmatcherna
Basel
Testspiel HC Ceresio(Switzerland3) - EHC Basel Sharks 0 : 4
Testspiel HC Ajoie(Switzerland2) - EHC Basel Sharks 1 : 3
Testspiel EHC Basel Sharks - Huttwil Falcons(Switzerland3) 6 : 1

Barys Astana
Barys Astana - Atlant Mytischi 4:2 (1:0, 3:1, 0:1)
Barys Astana - Dinamo Riga 4:2 (0:1, 2:0, 2:1)
Barys Astana - Dynamo Minsk 1:3 (0:2; 1:1; 0:0)
Barys Astana - Dynamo Minsk 2:1 (0:0, 0:0, 1:1, 1:0)
Gammal 2010-08-18, 14:22   #122

Standard

Varför kör du ingen dagbok apekatt?

Vad har man för tankar inför Bofors - Skövde? Ser att skövde inte har spelat bra. 5-1 förlust mot oskarshamn, medans det är första matchen för Bofors?
Gammal 2010-08-18, 14:26   #123

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Varför kör du ingen dagbok apekatt?

Vad har man för tankar inför Bofors - Skövde? Ser att skövde inte har spelat bra. 5-1 förlust mot oskarshamn, medans det är första matchen för Bofors?
Haha, du är ju inne i min dagbok

Jag vill inte röra den matchen. Bofors första match och Skövde slog väl Borås tidigare i veckan om jag inte minns fel. Skövde satsar dessutom(som vanligt) på att gå upp...man har bland annat en väldigt bra målvakt för nivån.

Visst skall Bofors normalt vinna, men nej det känns för osäkert.
Gammal 2010-08-18, 14:30   #124
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Svs har oddset 1,25 på bofors, man kunde hitta bofors till 1,85-1,70 på övriga bolag.
SVS är bättre åp att sätta oddsen på dessa matcher, dessutom sattes den sent idag.
Gammal 2010-08-18, 14:34   #125

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Svs har oddset 1,25 på bofors, man kunde hitta bofors till 1,85-1,70 på övriga bolag.
SVS är bättre åp att sätta oddsen på dessa matcher, dessutom sattes den sent idag.
Säger inte att du har fel...men känns för osäkert för mig.

EDIT: SVS odds är helt åt helvete fel enligt mig.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-18 klockan 14:44.
Gammal 2010-08-18, 14:40   #126

Standard

Citat:
Haha, du är ju inne i min dagbok

Jag vill inte röra den matchen. Bofors första match och Skövde slog väl Borås tidigare i veckan om jag inte minns fel. Skövde satsar dessutom(som vanligt) på att gå upp...man har bland annat en väldigt bra målvakt för nivån.

Visst skall Bofors normalt vinna, men nej det känns för osäkert.
Jag pratar om spreadsheet självklart. Tror nog att jag slänger iväg en slant på Borfors i allafall. Men ska kika mer på den matchen.
Gammal 2010-08-18, 15:32   #127

Standard

Marknadshögst på Luleå är just nu i skrivande stund 1.35
Gammal 2010-08-18, 15:47   #128

apekatt66s avatar

Standard

18/8-10 16:3 Tjeckien U17 - USA U17 4.10
Bolag:Betclic
Insats: 1u

Hela spelet bygger på den här infon

Spoiler:
Citat:
US Roster

GOALTENDERS (2)
Brandon Hope 6-1 (185) 183 (83) 3/18/94 L Canton, Mich. Honeybaked
James Howe 5-8 (172) 160 (73) 4/4/94 L Northville, Mich. Little Caesars

DEFENSEMEN (6)
Grant Webermin 6-0 (183) 165 (75) 2/24/94 L Novi, Mich. Honeybaked
Tim Davison 5-9 (175) 165 (75) 3/20/94 L De Pere, Wis. Team Wisconsin
Teddy Doherty 5-11 (180) 175 (79) 4/25/94 L Hopkinton, Mass. Shattuck St. Mary’s
Sam Piazza 5-11 (180) 190 (86) 1/27/94 L Darien, Ill. Chicago Mission
Justin Wade 6-1 (185) 204 (93) 4/13/94 R Aurora, Ill. Chicago Mission
Troy Donnay 6-7 (201) 175 (79) 2/18/94 R Fenton, Mich. Belle Tire

FORWARDS (12)
Cristoval Nieves 6-3 (191) 185 (84) 1/23/94 L Baldwinsville, N.Y. Syracuse Nationals
Brian Morgan 6-0 (183) 170 (77) 4/1/94 L Windham, N.H. Boston Junior Bruins
Nicholas Schilkey 5-9 (175) 155 (71) 5/12/94 R Smiths Creek, Mich. Honeybaked
Kyle Osterberg 5-7 (170) 150 (68) 9/5/94 L Lakeville, Minn. Lakeville South Varsity
A.J. Michaelson 6-0 (183) 180 (82) 2/8/94 L Lakeville, Minn. Apple Valley Varsity
Riley Barber 5-11 (180) 179 (81) 2/7/94 R Livonia, Mich. Compuware
Ryan Fitzgerald 5-9 (175) 145 (67) 10/19/94 L North Reading, Mass. Malden Catholic
Zach Stepan 6-0 (183) 170 (77) 1/6/94 L Fairbault, Minn. Shattuck St. Mary’s
Joseph Cox 5-11 (180) 165 (75) 1/7/94 R Chelsea, Mich. Compuware
Miles Koules 5-11 (180) 177 (81) 6/25/94 R Los Angeles, Calif. Shattuck St. Mary’s
Sheldon Dries 5-8 (172) 155 (71) 4/23/94 L Macomb, Mich. Honeybaked
Jack Rowe 5-11 (180) 160 (73) 3/7/94 L Cary, Ill. Team Illinois

Missing most of the best players in the age group. Said to be particularly weak on defense and in goal. The select teams haven't done too well at this tournament the past few years so my expectations aren't high.

U17 5 Nations Tournament, Huttwil (SUI), 18-22 august 2010 - International Hockey Forums

Förra årets motsvarande möte...
Czech republic U17 - USA U17 2:1 (1:0, 1:1, 0:0)

11:25 CZE Švihálek
26:49 USA Molenaar (Hohmann, Schmaltz) PP
29:57 CZE Frk (Douděra)

Penalties: CZE 48 min - USA 155

Goaltenders: Machovsky - Jensen

Shots on goal: CZE 35 - USA 35
Gammal 2010-08-18, 16:25   #129

Forshems avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jeezay Visa inlägg
Marknadshögst på Luleå är just nu i skrivande stund 1.35
Oj har den sjunkit så extremt? får hoppas att den sitter lika fint som saik
Gammal 2010-08-18, 16:33   #130

Standard

Citat:
Oj har den sjunkit så extremt? får hoppas att den sitter lika fint som saik
Nu har alla bolag förutom Bet24 tagit bort matchen.

bet24 ligger på 1.30
Gammal 2010-08-18, 19:00   #131

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Tar en till som bara bygger på att jag tycker att det skall skilja för mycket i kvalité mellan lagen. Kan mycket väl ha missat någon info, men kan inte förstå vad det skulle vara som gör spelet dåligt. Rutinen saxat ifrån eliteprospects
Basel - Barys 1.76
Bolag: Betfair
insats. 1.5
Vinst med 8-1 och jag förstår fortfarande inte alls oddset...bra början idag iaf

Löven ställer sin andremålvakt ikväll också...hjälpte mina nerver iaf.
Gammal 2010-08-18, 21:35   #132

apekatt66s avatar

Standard

Fyfan va den här dagen har utvecklat sig illa...helt jävla uruselt av luleå också...den grämer mig mest.

Inte en jävla siffra rätt idag...Förhoppningsvis så lär man sig något av det här och tar nya tag imorgon.

Är nöjd med mitt DIF-spel(jag faktiskt, såg till och med delar av matchen) och mitt LHC-spel. Luleå kan dra åt....
Gammal 2010-08-18, 21:49   #133

Standard

fy fan det är så fantastiskt dåligt av luleå hockey så man har ju fan svårt att hålla sig för skratt trots ett dunderback..

aja bolagen gjorde sig en fin hacka idag.. riggad match

//TILT
Gammal 2010-08-18, 22:04   #134
O12

O12s avatar

Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Svenska lag är ju värdelösa :(
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 22:11   #135

apekatt66s avatar

Standard

Tar nya tag direkt och skriver in ett spel jag har sugit hela dan på...iofs kanske man inte skall jinxa och skriva in de ikväll

19/8 19:30 Acroni Jesenice - Budapest Stars 1.40
Bolag : Bwin
Insats 2 u

Orkar inte skriva ett långt inlägg och motivera spelet just ikväll men kort sagt så är det enorm klasskillnad mellan lagen. Jesenice spelar i den österrikiska ligan och är fullproppat med bra utländska spelare. Budapest spelar i den ungerska ligan och består av enbart ungrare(är nästan helt säkert på att "rumänen" är etnisk ungrare). Den ungerska ligan är något sämre än den slovenska ligan där Jesenice B spelar. Så klasskillnaden är total...

Idag fick vi lära oss att man skall hålla nere insatserna under försäsongen även om Jesenice normalt vinner 90-95% av den här matcherna.

Edit: Skall dessutom påpeka att det är båda lagens första matcher för säsongen(lägger in en liten brasklapp om Budapest iom att jag inte hittar på deras hemsida, men tycker att jag borde ha snappat upp om de hade spelat)

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-19 klockan 20:58.
Gammal 2010-08-19, 07:06   #136

Standard

Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också
Gammal 2010-08-19, 09:17   #137

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också
Här har vi nog mycket av svaret varför...saxat ifrån en blogg på hockeysverige.com
Spoiler:
Citat:
Alexander Sundqvist, Andreas Nordfelt, David Jonsson, Björn Hallner, Anton Lindgren, Niklas Ljunggren, Mikael Persson-Riis...det är en dryg femma av allsvenskt snitt (nåja) som står upplitad på skadelistan hos Skövde inför kvällens träningsdrabbning med Bofors. Och då har jag ändå inte nämnt några spelare ytterligare som snarare sitter i sjukstugan än på bänken till kvällens match.

Det är naturligtvis inte bra. Det är snarare en ren katastrof. Någonting måste ha gått väldigt snett i lagets träning. Att så många skickliga lirare är skadade på en och samma gång knappt ens innan träningsmatchandet dragit igång är naturligtvis ingen slump, det har sin orsak någonstans.

Då är det lätt att sluta sig till slutsatsen, eller i alla fall antagandet att lirarna är söndertränade. Med ny tränare, högt uppsatta mål och en tung satsning är det lätt hänt att det blir så.

Det är så klart lätt att falla in i defensivt försvarstänk a la ”det är ju bra att skadorna kommer nu och inte senare under säsongen”, men så fungerar det ju inte riktigt. Uppstår det problem med ljumskar och förslitningar redan nu är risken överhängande att de hänger i precis hela säsongen och då kan det bli ett väldigt haltande rödvitt lag som ställer upp på isen och faller långt i förtid.

För Skövdes och toppstridens del får vi hoppas att det är just bara småskavanker, annars kanske säsongens målsättning behöver omrevideras redan nu.

Fan att man missade den infon...får väl iofs skylla mig själv som avfärdade matchen direkt.

Har tänkte en hel del på Luleåmatchen sen den avgjordes...och vad skall man säga. Hur man än vrider och vänder på de så var det ju ett massivt EV+ spel. Det skiljde nästan 20% i sannolikhet mellan vad vi spelade på och vad matchen till slut hade. Bättre spel kan ju knappast hittas...gg, wp och fuck off...
Gammal 2010-08-19, 09:49   #138

apekatt66s avatar

Standard

Någon som har några bra sidor som listar bonusar? Visst känner jag till några och visst kan jag googla, men det kanske finns bättre?

Nu jävlar skall de bonushoras...
Gammal 2010-08-19, 09:51   #139

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-19 klockan 10:03.
Gammal 2010-08-19, 10:05   #140

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.
Gillar med den...men skall fundera på den fram till matchstart. Tycker iofs bara att jag har sätt odds som ligger i regionen av riktigt.
Gammal 2010-08-19, 21:30   #141

apekatt66s avatar

Standard

Ja, vad skall man säga om dagen egentligen...satte mitt Slovensk/ungerska(Jesenice) bett klockrent, oddset var dessutom lägre när matchen började än vad jag lirade till. Vettigt insats och vettigt spel....

SSK - AIK

Missade...men vet inte om jag är missnöjd med spelet ändå. Lirade till oddset 2.25 och när matchen startade så var de 1.80. Höll dessutom nere insatsen...möjligt att jag underskattar vad bra juniorer duger till på försäsongen. Andra matchen sånt bränner mig på...

Till helgen skiter jag nog totalt i ET och den typen av turneringar och riktar in mig på träningsmatcher mellan lag ifrån ligor som bara hockeymuppar har hört talas om.
Note to self Ge fan i att rygga massa trams som du själv inte har någon som helst aning om. Och varför i helvete sålde jag inte av min insats i Rapid-matchen för? Säger de inte för att det var en förlust utanför att de hade varit de riktiga spelet och variansminskande...

Ahja, kontot växte lite idag iaf...
Gammal 2010-08-20, 07:12   #142

Standard

auch. Nu såg jag det du skrev om Bofors och skövde mathen. Klantigt och jobbigt hur man kan missa den viktiga informationen. Hade ju varit ett all in spel till 1.80
Gammal 2010-08-20, 11:26   #143

apekatt66s avatar

Standard

Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra
Gammal 2010-08-20, 20:56   #144

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra
M/s gör 3-3 med 2 mins kvar . Svårt att utläsa något med bara pointstreak, men jämt i skott iaf.
Gammal 2010-08-20, 22:40   #145

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Nu är det ju tyvärr för sent.

Men det är tre år sen ett lag ifrån Get-ligan slog ett lag ifrån AS, vilket har ledd till att de knappt möts längre. Bofors gjorde en bra fjolårs säsong, där man under Sam Hallams(ja han heter så ) ledning gick till playoff. även om man har förlorat två viktiga kuggar(Lundh och Blomqvist) till ES, så har man den viktigaste kuggen kvar...nämligen Sam Hallam. Man har dessutom fyllt på med rätt bra värvningar även om de är av en annan karaktär än vad man förlora. Man har bland annat värvat just stjernens bästa spelare Daniel Wessner.

Stjernen ifrån Fredrikstad har som vanligt grova ekonomiska problem...och får klara sig på de som AS eller toppklubbarna i Norge inte vill ha. Man har tappat två enormt viktiga kuggar i Myrvold och Wessner. Bland backarna så är det i princip bara två stycken som är har överlevt målbrottet än...

Bofors vann som vi alla vet på det här forumet sin första match undertiden Stjernen blev totalt överkörda av ett annat norskt lag i sin första. Nej det här skall Bofors vinna ganska enkelt en normal dag.

Stjäl ouoten ifrån dagens hockeytråd, men är ju egentligen de spelteoretiska jag är intresserad av vilket gör att jag postar det här så att det inte försvinner.

Och nu är det ungefär en timme sen sist. Skönt att jag inte gick in med några vettiga pengar för att lära mig det här iaf...ahja, ingen lär ju ha ryggat mig idag iaf så får väl se det som en läropeng.

Tydligen så spelades matchen i Lyskekil(har själv spelat där) och som jag vet är det en liten rink. Liten rink gynnar brunkare och kassa spelare rent allmänt....givetvis info man inte skall missa.

Tröttsamt XXX(vad jag heter)
Gammal 2010-08-22, 12:05   #146

apekatt66s avatar

Standard

Betclic ligger just nu runt 0.40-0.50 över marknaden på

Barys Astana - Servette Geneve 2.80

Servette slog tidigare i veckan KHLs dreamteam St.Petersburg och skall nog gälla som favoriter i den här matchen. KHLs mittenlag är rent generellt väldigt överskattade av folk som inte riktigt har koll på hockey.

Köp och sälj annars, marknaden kommer finnas på betfair(fast jag vet ju inte hur mycket action det kommer vara)

EDIT: Såg matchen och det var en väldigt slarvig tillställning. 3-3 blev det efter att ostarna hade gjort grova juniormisstag på två av sina mål. NLA-klubben var dessutom det bättre laget och var närmare seger. Kazakerna fick målen vid rätt tidpunkt hela matchen...men men. Är lite missnöjd med spelet iom att jag borde ha tänkt på att Servette spelade kvälls match igår...men å andra sidan så fick jag spelet med rätt många punkter över marknadsoddset.

Och nu gjorde de givetvis vinstmålet i sudden...

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-22 klockan 17:49.
Gammal 2010-08-25, 12:30   #147

apekatt66s avatar

Standard

Bwin har sniffat något skumt och ger 3.50 på Jesenice borta i mot NLB-laget Visp

Skall skriva mer om varför det är ett bra spel när jag kommer hem i eftermiddag(då kommer oddset ha sjunkit). Men surfa in på Elite Prospects och gör eran egna bedömning...
Gammal 2010-08-25, 13:53   #148

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe )men det duger väl?
Gammal 2010-08-25, 13:58   #149

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe )men det duger väl?
Lätt, interwettens är det mer riktiga(runt 2.30 tror ja). även om jag(kanske felaktigt) skulle ta slovenerna som favorit.

Hur som helst ett stort överodds..
Gammal 2010-08-25, 19:49   #150

Sharp$: 158

Standard

Hittar ni någon livescore på matchen nu kl 20:00? sökt men ej funnit
Gammal 2010-08-25, 19:53   #151

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bemeer Visa inlägg
Hittar ni någon livescore på matchen nu kl 20:00? sökt men ej funnit
Red Lions Visp: Acroni Jesenice 0:0 (-:-, -:-, -:-) - Novice - HK JESENICE

EDIT: Och de svenska lagen kommer göra grand slam idag om nu LHC får in pucken till slut. Varför var man så risiga förra veckan för? :(

Men lol, 3-0 till Visp efter tio min, vafan händer...skall gå och gömma mig under en sten tror ja.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-25 klockan 20:12.
Gammal 2010-08-25, 22:10   #152

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Red Lions Visp: Acroni Jesenice 0:0 (-:-, -:-, -:-) - Novice - HK JESENICE

EDIT: Och de svenska lagen kommer göra grand slam idag om nu LHC får in pucken till slut. Varför var man så risiga förra veckan för? :(

Men lol, 3-0 till Visp efter tio min, vafan händer...skall gå och gömma mig under en sten tror ja.
Blir förhoppningsvis push...översatt ifrån slovenernas hemsida(med google)
Citat:
Slovenian to English translationShow romanization
Switzerland to play good hockey no doubt, as evidenced by the inclusion of the Swiss national team at major competitions, as the two main divisions in the land of cheese and chocolate (NLA and NLB) and have a rich core of domestic and foreign players, which only confirmed these findings. Such a move was also sports director Acroni Jesenice, which has accepted the invitation to the two-day Swiss tour completely in place. Clearing the NLB League finalists last season and the match tomorrow against the KHL team are certainly perfect test before the start of EBEL league, which is approaching with rapid steps.

Before clearing the Vispu drevišnjim, place in the heart of the Swiss Alps, the coach Heikki Jesenice Malkiel reiterated that the outcome is not in the forefront, because the team is still at the stage of getting used to the new game, which Finn requires its clients and has been the selection of the first competitor železarjev completely custom. Young and skate very good hockey team Acroni Jesenice caught in the first third of the 'heavy' legs as a result of eleven hour journey, it also results in a grid four železarjev who have rid the effects of the long journey just below. In the first part of the game was otherwise equivalent, as evidenced by the proportion of shots (13: 12 in favor of Red Lion, PA. P), the Jesenice Unfortunately, they were only hosts.

The second part of the show quite a different picture of the red troops Jesenice, which appeared solid and combinatory game with numerous shots at the home port (27: 7 for Acroni), but unfortunately more than once failed to hit, the goal is reached the player Tičar Deadline less. The game in the second part of the promised final interesting part is already finished after 5 minutes and 24 seconds of the game in the last third, it was cracked game for the sake of Plexiglas, which is in the home room did not have the refund is completed early. Železarjem was thereby denied a turnaround, which has already been suggested in the second third. A short tour of Switzerland will conclude Jeseničani tomorrow when the 19th will 45 in Leukerbadu compete with KHL ligašem, Metallurgom from Novokuznjecka.
Nu gäller det att läsa Bwins regler bara...
Gammal 2010-08-25, 22:16   #153

Forshems avatar

Standard

Hoppas på push
Gammal 2010-08-25, 22:18   #154

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Hoppas på push
Borde ju rimligtvis bli det...matchen spelades ju inte klart. Iofs hade man väl argumenterat åt andra hållet om man lirat på Visp.
Gammal 2010-08-25, 22:48   #155

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

har dom slått sönder rinken? "plexiglas"

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-25 klockan 22:54.
Gammal 2010-08-25, 22:57   #156

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
har dom slått sönder rinken? "plexiglas"
Plexit gick sönder i början på tredje, och tydligen fanns det inga att byta med så matchen blåstes av.
Gammal 2010-08-25, 23:14   #157

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

jaja. då ska det vara push. nästan en hel period kvar. om dom inte ska spela klart imorrn.
Gammal 2010-08-25, 23:15   #158

ludd3emms avatar

Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Sväljer nästan allt du skriver.. Har du någon spread? Alltid kul att glo på statistiken hos duktiga rekare/spelare.
Gammal 2010-08-25, 23:38   #159

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Sväljer nästan allt du skriver.. Har du någon spread? Alltid kul att glo på statistiken hos duktiga rekare/spelare.
Jag är knappast en duktig spelare(än ). Men ja den finns i min profil...

Fan grämer mig fortfarande över Luleå, såg matchen lite tidigare i min spread :(
Gammal 2010-08-26, 11:04   #160

apekatt66s avatar

Standard

VIK Västerås - SAIK 1.85
Bolag:Bwin
Insats 1.5%

Måste testa den här matchen i och med att jag tycker oddset är väl högt. VIK har inför i år anställt en ny sportchef som verkligen har känt för att sätta sin prägel på laget. Man har värvat 11 nya spelare varav en del är på try-out kontrakt....och det är nog ingen vidare stämning inom laget.

SAIK har å sin sida i stort sätt samma lag som förra året, även om Moran givetvis är ett stort avbräck så har man värvat in två riktigt vassa spelare i hans ställe där framtidsmannen Mikko Lehtonen(nej inte den försupna backen) tydligen har varit riktigt vass på försäsongen. ES-laget SAIK skall ju dessutom vara både vassare och bredare än AS-laget VIK. Man spelade igår match i mot SSK på bortaplan och vann tydligen rätt rättvist.

Ger SAIK ungefär 60% chans på vinst här ...skulle ha varit högre om det inte vore för det faktum att man spelade match igår.
Gammal 2010-08-26, 11:05   #161

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

dom spelade bara straffar idag om jag förstått rätt. först hade betsafe rättat matchen som 4-2 , mitt spel förlust.
men efter lite tjat med chatten så fick jag pengarna tillbax . rätt ska vara rätt. . vad gjorde bwin?
Gammal 2010-08-26, 11:10   #162

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
dom spelade bara straffar idag om jag förstått rätt. först hade betsafe rättat matchen som 4-2 , mitt spel förlust.
men efter lite tjat med chatten så fick jag pengarna tillbax . rätt ska vara rätt. . vad gjorde bwin?
Inte fått riktigt svar än...fick bara det är ifrån Bwins svenska kundtjänst.

Citat:
Tack för ditt e-mail.

Tyvärr kan vi endast hänvisa till våra allmänna sportregler i detta fallet. Här nedan följer det aktuella stycket.

B1.2 Alla placerade spel står:
Såvida inget annat anges - i nedanstående undantag, i spelerbjudandet eller i varje sportgrens specialregler - gäller principen "alla placerade spel står". Det betyder att om atleten (laget, hästen etc) , på vilken en spelplacering gjorts, inte deltar - oavsett orsak - är spelplaceringen förlorad om spelevenemanget genomförs. Tips kan endast strykas i speciella fall, särskilt i följande fall:Endast i följande fall förklaras spelet som ogiltigt:

Spelevenemanget / tävlingen ställs in.

Spelevenemanget / tävlingen förklaras ogiltigt.

Platsen för spelevenemanget ändras.

Spelevenemanget / tävlingen avbryts eller skjuts upp och inte startas om inom 72 timmar efter den ursprungliga starttiden.

Live-spel: I live-spel (se även regel B1.8) är alla spelplaceringar på en eventuell "icke-startande" ogiltiga.

Head to Head-spel (H2H): Om en eller flera deltagare drar sig ur innan de har påbörjat evenemanget / tävlingen.

Har du några fler funderingar får du gärna höra av dig igen!

Med vänliga hälsningar

Din bwin kundtjänst
b'inside Green medlemmar

bwin står bakom responsible gaming
Min fetmarkering måste väl vara det som gäller tycker ja...Ahja, får se hur det går.
Gammal 2010-08-26, 11:16   #163

Sandys avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Pinnen har push iaf
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 11:20   #164

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

okej. jag skrev så här: tänk fotbollsmatchen sverige-danmark när det stod 2-2 och en galning sprang in på plan,och domaren avbröt matchen. den dömdes till 3-0 till sverige. hade man vunnit om man tippat på 3-0 då eller?frågade jag. .

om dom säger att du förlorat på matchen blåser dom dej. tänk på det när du tippat på t ex en tennismatch, och den du tippat på har vunnit med 6-0 och sen avbryts matchen p g a en skada. då ska du ha vinsten . nä, inte enligt reglerna.

det var nån sajt som försökte blåsa mej på en sån tennismatch.antingen var det betsafe då också eller så var det bwin.

några matcher idag?
Gammal 2010-08-26, 11:23   #165

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
okej. jag skrev så här: tänk fotbollsmatchen sverige-danmark när det stod 2-2 och en galning sprang in på plan,och domaren avbröt matchen. den dömdes till 3-0 till sverige. hade man vunnit om man tippat på 3-0 då eller?frågade jag. .

om dom säger att du förlorat på matchen blåser dom dej. tänk på det när du tippat på t ex en tennismatch, och den du tippat på har vunnit med 6-0 och sen avbryts matchen p g a en skada. då ska du ha vinsten . nä, inte enligt reglerna.

det var nån sajt som försökte blåsa mej på en sån tennismatch.antingen var det betsafe då också eller så var det bwin.

några matcher idag?
Jo, borde rimligtvis få tillbaka insatsen.

Står lite om VIK-SAIK lite längre upp, men rygga under eget ansvar
Gammal 2010-08-26, 11:49   #166

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

okej. ursäkta jag inte tittade. .
Gammal 2010-08-26, 12:34   #167

Sharp$: 539
Standard

vilken sida hittade du odds när du spelade på östersund-rosenborg? östersund möter sundsvall idag. vore kul o hitta odds till den, därför jag undrar.
janne321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 13:05   #168

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av janne321 Visa inlägg
vilken sida hittade du odds när du spelade på östersund-rosenborg? östersund möter sundsvall idag. vore kul o hitta odds till den, därför jag undrar.
Bwin har jag för mig. Kom upp bara någon timme innan spelstopp har jag för mig.
Gammal 2010-08-27, 22:53   #169

apekatt66s avatar

Standard

Slöade på en tenta i våras. Så imorgon skall jag ha en rolig omtenta

kul sätt att förstöra en helg...
Gammal 2010-09-02, 17:26   #170

apekatt66s avatar

Standard

Har haft mycket annat att tänka på de senaste dagarna, men nu kör vi igen. Ettan i Rosenborg - Östersund känns klockren, specielt iom att jag redan har satsat på motsvarande match tidigare på försäsongen.
Gammal 2010-09-02, 23:29   #171
O12

O12s avatar

Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Verkar inte bli ngn match mellan Rosenborg - Östersund..
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 23:33   #172

Qirrens avatar

Hi-diddly-ho

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oskarsson12 Visa inlägg
Verkar inte bli ngn match mellan Rosenborg - Östersund..
Spelas väl under morgondagen först?
Gammal 2010-09-03, 07:48   #173

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Spelas väl under morgondagen först?
Spelas inte alls tydligen enligt någon av lagens hemsidor
Gammal 2010-09-04, 12:23   #174

apekatt66s avatar

Standard

Har haft influensa de senaste dagarna, vilket har sugit....Men nu jävlar är jag igång igen

Färjestads BK - HV71 2.35
insats 2u
betclic

Såg matcherna igår och HV(såg iofs bara 2 perioder i den sis5ta matchen innan jag somna sjuk som jag är) imponerade inte alls på mig. Jag tror att man har legat i en annan träningsfas än de andra lagen vilket har gjort att försäsongen har sett ut som den gör. Visst har man vunnit de senaste matcherna mot rätt mediokert motstånd, men formkurvan har helt uppenbarligen pekat neråt. Idag saknar man 5 viktiga kuggar, varav 3 backar. Man spelade dessutom sin match några timmar senare än FBK.

FBK har en back borta(Berglund) men är annars ordinarie. Man var dessutom minst ett nr för stora för Kärpet igår och kunde ha vunnit matchen med betydligt större siffror.

Funderar även på att ta Sundsvall idag i deras derby till 6 gånger degen på bet365. Förra året så vann man motsvarande match(oavgjort året innan) och det här är lite av årets match för "de blå". Jag tycker nästan att man ser starkare ut på både back och forwardssidan, där man har blandat rätt bra med juniorlån och att värva veteraner. Där man verkligen har försvagats är på målvaktssidan där man hade seriens bästa målvaktspar förra året, vilket man givetvis levde stort på. MEN han verkar inte ha haft några problem alls med den hittils på försäsongen...skall fundera ett tag till
Gammal 2010-09-04, 12:31   #175

pankbanks avatar

007 ser grönt

Standard

hur är det med european trophy? gruppspel, alla möter alla, eller nåt annat? placeringsmather imorrn ser jag. vem har mest att spela för?

semifinaler idag kanske?

berlin frälste mej igår , så jag tar dom idag också .

Senast redigerad av pankbank den 2010-09-04 klockan 12:42.
Gammal 2010-09-04, 12:49   #176

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
hur är det med european trophy? gruppspel, alla möter alla, eller nåt annat? placeringsmather imorrn ser jag. vem har mest att spela för?

semifinaler idag kanske?

berlin frälste mej igår , så jag tar dom idag också .

Ja det är slutspel nu för de 8 bästa. Så både FBK och Berlin matchen är semifinaler.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-09-04 klockan 12:56.
Gammal 2010-09-04, 13:53   #177

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Funderar även på att ta Sundsvall idag i deras derby till 6 gånger degen på bet365. Förra året så vann man motsvarande match(oavgjort året innan) och det här är lite av årets match för "de blå". Jag tycker nästan att man ser starkare ut på både back och forwardssidan, där man har blandat rätt bra med juniorlån och att värva veteraner. Där man verkligen har försvagats är på målvaktssidan där man hade seriens bästa målvaktspar förra året, vilket man givetvis levde stort på. MEN han verkar inte ha haft några problem alls med den hittils på försäsongen...skall fundera ett tag till
Nej det här måste testas. Vet att Thiel har bettat på Timrå och trots att han springer så bra så måste jag

Timrå spelar sin tredje kvällsmatch nu på tre dar och visade redan igår trötthetstecken(enligt Lander i intervju på st.nu). Då underlättar det knappast att man har 5 namn på skadelistan där man dessutom har problem att lyfta upp spelare ifrån J20. Timrås J20-lag kommer som vanligt att vara ett av de svagaste lagen i sin serie mycket på grund av närheten till just Sundsvall. Det finns alltså inte mycket att hämta där..

Tror att den troliga matchbilden kommer att passa Sundvall väldigt bra dessutom för man kommer att satsa på ett taggigt femmanna försvar och sen satsa på kontringar. Alltså precis deras vanliga spel...Timrå å sin sidan vill nog visa vilka som är bäst hockeyspelare och försöka föra matchen. En spelidé som man knappast har byggt laget för och kanske inte ens har kvalitéer till ens mot ett allsvenskt bottenlag..

Sundsvall
- Timrå 6.00
1u
bet365

EDIT: Skall tillägga att viktiga Daniel Olsson bröt handen för några dagar sen. Han hade varit guld värd för Sundsvall idag. Men gillar ändå spelet.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-09-04 klockan 14:00.
Gammal 2010-09-04, 14:14   #178

Qirrens avatar

Hi-diddly-ho

Standard

Gillar ditt tänk på Sundsvall, man har hållt det till hyfsat jämna siffror mot både Modo och Brynäs som får anses jämnbördiga med Timrå. Tror det det blir tufft att vinna så fegar med Sundsvall +2.
Gammal 2010-09-04, 14:30   #179

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Gillar ditt tänk på Sundsvall, man har hållt det till hyfsat jämna siffror mot både Modo och Brynäs som får anses jämnbördiga med Timrå. Tror det det blir tufft att vinna så fegar med Sundsvall +2.
Funderade med på den, men oddset lockade lite för mycket på den raka. Nu håller vi tummarna iaf
Gammal 2010-09-04, 18:33   #180

apekatt66s avatar

Standard

Och där försvann nog Sundsvalls chans...två snabba i slutet på andra efter att det första gjordes i Timrås PP. Håller iaf tummarna för att de får in ett mål till så att det blir push för Qirren.

Cest la vie, 6 gånger degen är ett långskott och jag tror tyvärr att Sundsvall hade behövt göra första målet. Får försöka jobba in pluset i FBK-matchen
Gammal 2010-09-15, 10:12   #181

apekatt66s avatar

Standard

Har känt att jag har tagit kassa beslut både vad gäller bettingen och pokern det senaste. Tror jag har svårt att koncentrera mig när jag har massa annat att tänka på, så har bestämt mig för att det blir minimalt med gambling innan jag har fixat ett nytt jobb...vilket nog är ett bra beslut samtidigt som det är lite tråkigt att inte lira nu när det väl drar igång igen.

Men nu skall den här fisken iväg på spa-weekend en bit ner i Europa

PS. Tippar AIK vinst idag...
Gammal 2010-09-30, 19:47   #182

apekatt66s avatar

Standard

Skall så sakta börja igen nu. Har inte lika mycket att tänka på numera och kommer nog börja ta bra beslut igen. Tror iofs att jag tog bra beslut innan min paus också...men slöade kanske lite på andra områden. Och som vi alla vet, karma is a bitch...TV: En rånare död - tre gripna - Nyheter - www.hn.se
Gammal 2010-10-03, 19:03   #183

apekatt66s avatar

Standard

Imorgon möter KHLs stjärnlag SKA, Carolina i en träningsmatch. Normalt så skulle jag ge fan i den iom att Europeiska lag oftast ger totalt fan i de här matcherna för att de spelas mitt under våran säsong. Men frågan är om inte KHL-spelarna vill visa att de är väl så bra som NHL-spelarna numera...och då luktar det tight, tufft och framförallt målsnålt.

Bet365 har 2.10 u5.5 vilket spontant kändes väldigt bra. Men jag kan väldigt lite om NHL...någon som har tankar angående den här matchen? Känns ju som om Carolina borde tighta till sig när de kommer att spela på stor is(eller helt ärligt så vet jag inte riktigt än om det ens är stor is)...

Över- under 7-4 för SKA hittils i år iofs...
Gammal 2010-10-06, 12:43   #184

apekatt66s avatar

Standard

Kommer att gå i mot mig själv och spela på VF som imorgon möter LHC hemma. Det här är en typisk match som hockeymiljonärerna i VF tänder till för...och gör de det så skall de ha goda chanser att ta 3 pinnar. VF har i flera år haft en tendens att spela bra i mot de andra storklubbarna och sen förlora stort i mot de sämre lagen. Och det har sett likadant ut hittills i år när de bästa prestationerna har kommit i mot FBK och HV.

Tror att det kommer vara mycket folk på läktaren för första gången i år och för första gången på flera år så är det lite fight om första spaden i VF, så den målvakten som kommer att stå lär vara heltänd vem de än är av de. Förra året så vann VF 4/5 hemmamatcher i mot LHC, vilket gör att jag ger de minst 50% chans att ta 3 pinnar här.

Frölunda - Linköping 2.40
Bolag: Bwin
Insats: 2/5
Gammal 2010-10-06, 14:27   #185

yertles avatar

Standard

Citat:
VF har i flera år haft en tendens att spela bra i mot de andra storklubbarna och sen förlora stort i mot de sämre lagen. Och det har sett likadant ut hittills i år när de bästa prestationerna har kommit i mot FBK och HV.
Är inne på helt samma spår som dig, tror också på indianvinst i morgon!
Gammal 2010-10-06, 21:32   #186

apekatt66s avatar

Standard

Finns till 2.50 nu på Unibet...vilket är ett överodds hur man än vrider och vänder på de.
Gammal 2010-10-06, 21:50   #187

yertles avatar

Standard

Jag ser att du också lägger en slant på Rosenborg...vi får hoppas att det går bättre än sist vi tyckte att ett odds såg bra ut i norska ligan
Gammal 2010-10-06, 22:00   #188

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Jag ser att du också lägger en slant på Rosenborg...vi får hoppas att det går bättre än sist vi tyckte att ett odds såg bra ut i norska ligan

Är Rosenborg bara hälften så bra så gamla Trondheim så skall den här gå vägen utan problem. Men frågan är ju om de är de...
Gammal 2010-10-06, 22:01   #189
Wej

Wejs avatar

Sharp$: 264

Standard

jag som är lite sugen på Linköping :P

Hur ser frölundas skadelista ut?
Joel Lundqvist
Christian Bäckman
Mikko Mäenpää

Linköping har inte förlorat under full tid och Frölunda har inte vunnit under full tid på hemmaplan.

Frölunda har gjort minst mål i elitserien (11st) och släppt in 22.
Linköping har gjort flest mål (24) och släppt in minst (8).

Senaste 5 mötena
08/09/2010 Klubb Vänskapsmatch Frölunda vs. Linköping 2:3
30/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 4:2
28/03/2010 Elitserien Slutspel Frölunda vs. Linköping 2:3
26/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 3:2
24/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 3:4

Räddningsprocent:
Fredrik Norrena LHC: 94.90
Johan Holmqvist FHC 87.0

Hittar inget om vilken målvakt som ska stå i Frölunda.

Från http://www.frolundaindians.com

- Riku Hahl körde cykel i dag, han var inte med på isen, men det är en spelare som inte viker ner sig. Är han på isen på morgondagens värmning, kommer han säkerligen att vara med och spela. Sedan får vi se hur mycket han orkar, säger Stephan.
Gammal 2010-10-06, 22:02   #190
Wej

Wejs avatar

Standard

Förresten har du någon spreadsheet?
Gammal 2010-10-06, 22:15   #191

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wej Visa inlägg
jag som är lite sugen på Linköping :P

Hur ser frölundas skadelista ut?
Joel Lundqvist
Christian Bäckman
Mikko Mäenpää

Linköping har inte förlorat under full tid och Frölunda har inte vunnit under full tid på hemmaplan.

Frölunda har gjort minst mål i elitserien (11st) och släppt in 22.
Linköping har gjort flest mål (24) och släppt in minst (8).

Senaste 5 mötena
08/09/2010 Klubb Vänskapsmatch Frölunda vs. Linköping 2:3
30/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 4:2
28/03/2010 Elitserien Slutspel Frölunda vs. Linköping 2:3
26/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 3:2
24/03/2010 Elitserien Slutspel Linköping vs. Frölunda 3:4

Räddningsprocent:
Fredrik Norrena LHC: 94.90
Johan Holmqvist FHC 87.0

Hittar inget om vilken målvakt som ska stå i Frölunda.

Från http://www.frolundaindians.com

- Riku Hahl körde cykel i dag, han var inte med på isen, men det är en spelare som inte viker ner sig. Är han på isen på morgondagens värmning, kommer han säkerligen att vara med och spela. Sedan får vi se hur mycket han orkar, säger Stephan.
Förstår mycket väl hur du tänker. Det här är ett spel som jag tar på magkänslan efter att ha följt de här laget i så många år...och det här är verkligen typiskt en sån match som VF-spelarna kommer tända till för.

Att Joel Lundqvist är borta ser jag som en ren förstärkning eftersom han i grund och botten är en rätt loj hockeyspelare som lever mycket på sin brors namn. Christian Bäckman var utan tvekan bäste Frölunda-spelare förra året...men han har saknats hela den här säsongen och de har stundtals kunnat få ihop det ändå. Dessutom har de tysken på korttidskontrakt för att täcka upp för honom. Finnen är givetvis ett avbräck...

Är rätt säker på att Honken kommer att stå imorgon(Lundström fick ju bl.a. en smäll igår) och hoppas på att han kommer att ta sin petning på rätt sätt.

Min magkänsla säger mig iaf att VF har minst 50% som sagt...

EDIT: Ja de ligger en i min profil, men är bara för eget nöjes skull.
Gammal 2010-10-07, 01:15   #192

apekatt66s avatar

Standard

De som snabbar sig kan ta en liten bett på Färjestad - Djurgården som spelas på lördag och som Bwin har släppt redan nu. Vilket är för högt... Som de flesta vet så finns det en hel del rivalitet mellan lagen och DIF har förlorat 3 raka bortamatcher i år, samtidigt som de förlorade alla tre bortamatcher här förra året. Och så mycket betyder inte en bra brunkare som Marcus Nilson så att FBK skall ha mindre än 50% chans här....jag förstår inte alls hur Bwin har tänkt. Oddset kommer givetvis att sjunka till mer vettiga 1.70-1.80.

Edit: Skiter i att jag skriver värre än vanligt här. Go natt
Gammal 2010-10-07, 21:17   #193
Wej

Wejs avatar

Standard

1-1 19:57

nu är jag förbannad!!!!!
Gammal 2010-10-07, 21:59   #194

apekatt66s avatar

Standard

Var på matchen och du kan ju trösta dig med att de borde ha blivit oavgjort långt tidigare sett till spelet.

Inte en siffra rätt hade jag idag...till och med publiken hade jag hel fel på.
Gammal 2010-10-08, 14:56   #195

apekatt66s avatar

Standard

HC Csikszereda – DAB.Docler 2.20
Bolag: Unibet
Insats: 5/10

Kan ärligt talat inte allt för mycket om lagen, men vet iaf att båda är topplag och att hemmalaget som är rumäner satsar stenhårt år ifrån år på att vinna ligan. I år har man byggt laget runt två riktiga klasspelare för ligan ifrån slovakiska högstaligan. Dessa lag mötes i Ungern för typ 2 veckor sen och då vann DAB med 3-1 mycket tack vare en usel start ifrån HC och för att de två lirarna saknades.

Hela spelet bygger egentligen på att unibets odds sticker ut väldigt mycket. Bwin som fler ungrare lär spela på och som dessutom lär kunna bedöma oddset bättre har 1.75 på ettan.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-10-08 klockan 21:11.
Gammal 2010-10-08, 21:14   #196

apekatt66s avatar

Standard

Citat:
HC Csikszereda – DAB.Docler 2.20
Bolag: Unibet
Insats: 5/10

Kan ärligt talat inte allt för mycket om lagen, men vet iaf att båda är topplag och att hemmalaget som är rumäner satsar stenhårt år ifrån år på att vinna ligan. I år har man byggt laget runt två riktiga klasspelare för ligan ifrån slovakiska högstaligan. Dessa lag mötes i Ungern för typ 2 veckor sen och då vann DAB med 3-1 mycket tack vare en usel start ifrån HC och för att de två lirarna saknades.

Hela spelet bygger egentligen på att unibets odds sticker ut väldigt mycket. Bwin som fler ungrare lär spela på och som dessutom lär kunna bedöma oddset bättre har 1.75 på ettan.
Ungern luktar uppenbarligen kiss, men satte mina två andra spel iaf. Rumänerna vann efter straffar, hade 2-0 och vann utvisningstatistiken överlägset. Så var helt säkert ett bra spel ändå...men är besviken.
Gammal 2010-10-11, 09:02   #197

apekatt66s avatar

Standard

2010-10-11 Sundsvall - Troja/Ljungby (Allsvenskan)

Datum: 2010-10-11
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: Sundsvall - Troja/Ljungby

Spel: Under 5.5
Insats: 2
Odds: 1.833
Bolag:

Motivering:
Blir ju helt säkert sönderjinxad som vanligt nu när jag väl skriver här igen, men jag är helt övertygad om att det här är ett bra spel.

Det här är ett möte mellan AS två riktiga bottenlag med allt vad det innebär. Det här är väldigt viktiga poäng för båda lagen och jag tippar på att det kommer leda till att det blir nervöst och stillastående när de båda verkligen vill undvika att göra misstag. Tror inget av lagen är speciellt sugna på att ta på sig spelförarrollen vilket jag tror kommer leda till att Sundsvall får ta på sig den, vilket laget inte har kvalitéer till utan de är ett rent kontringslag. Sundsvall saknar dessutom förra årets bästa poänggörare Daniel Olsson, även om man skall lägga till att han inte är en poänggörare i vanliga meningen utan mer kille som kämpar in poängen.

Sundsvall har 2-6(över/under) under säsongen och Troja har 4-4 men där de fyra senaste har slutat 0-4. Här är de tidigare mötena mellan lagen...

Spoiler:
2010-02-17 IF Sundsvall Hockey - IF Troja/Ljungby 2 - 3 ( 0-0, 2-2, 0-1 ) 1422 Gärdehov

2010-01-17 IF Troja/Ljungby - IF Sundsvall Hockey 1 - 0 ( 0-0, 0-0, 0-0, 1-0 ) 1279 Sunnerbohov

2009-11-20 IF Sundsvall Hockey - IF Troja/Ljungby 2 - 1 ( 1-0, 0-0, 1-1 ) 805 Gärdehov

2009-10-11 IF Troja/Ljungby - IF Sundsvall Hockey 2 - 1 ( 0-0, 0-1, 1-0, 1-0 ) 1355 Sunnerbohov

2009-02-27 IF Troja/Ljungby - IF Sundsvall Hockey 6 - 2 ( 0-1, 2-0, 4-1 ) 2580 Sunnerbohov

2009-01-03 IF Sundsvall Hockey - IF Troja/Ljungby 1 - 3 ( 0-2, 0-0, 1-1 ) 916 Gärdehov

2008-10-31 IF Troja/Ljungby - IF Sundsvall Hockey 4 - 5 ( 3-0, 0-4, 1-1 ) 1527 Sunnerbohov

Nej, här ligger pinnen för högt och jag skulle nog vilja påstå att det till och med finns värde i de andra bolagens odds som ligger runt 1.75, även om det lär vara marginellt.

Men tar inget ansvar och postar det bara för att lyfta fram spelet...

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-10-11 klockan 09:36.
Gammal 2011-08-11, 17:44   #198

apekatt66s avatar

Standard

Nytt försök för säsongen nu när de internationella matcherna börja dyka upp :)

Hittar ingenting i ET, så årets första spel blir Almtuna - Timrå till 2.00 på Betclic. Här har vi två olika lag som egentligen inte har ekonomiskt underlag för sina respektive serier, vilket givetvis gör att båda trupperna är minst sagt ihåliga. Almtuna har till och med gått ut med att man skall låna in en hel junior-femma ifrån AIK under hela säsongen, och även om man har tappat 5-6 tunga namn så har man bara lyckats med en "stjärnvärvning"(Anger, som själv fick gå ifrån dagens motståndare för två säsonger sen). Till säsongens första träningsmatch saknar man även fyra av lagets absolut viktigaste kuggar i Henrik Nilsson, Jonatahan Sjölund, Rickard Rollin-Carlsson och Linus Fernström. Man kommer alltså lira en hel del juniorer och ha en totalt oprövad juniormålvakt i mål.

I Timrå ser det ut som följer
Citat:
– Illkka Pikkarainen är lite sliten och får vila medan Alexander Larsson fick ett skott på fingret och är borta från spel någon vecka till. Dessutom saknas Max Friberg som är i USA med J20-landslaget.
Nej, även om Timrå är ett skitlag på pappret i ES, så är man betydligt vassare på varje position. Bedömer Timrås chanser till vinst i denna match till minst 55%...tror till och med att de kan ha så mycket som 60-65% chans med dagens förutsättningar.

Kan lägga till att detta är Timrås första riktiga träningsmatch idag men att man spelade någon form av "ploj"-match förra veckan.

td