Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-20, 12:20   #1

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

muRum överlistar Pinnacle via Esport

Presentation om mig
Mitt namn är Christoffer, 18år. Jobbar för fullt på att få klart körkortet, mellan studeringarna och körningarna försöker jag reka så mycket sport jag kan och har tillräckligt med information om för att hitta bra odds. Spelar framför allt på hockey och fotboll, kommer även att lägga in lite blandad vintersport.

//EDIT BY MOD

Nu ska jag fortsätta min kamp mot vinsterna dock kommer det hela skilja sig mycket från mitt första inlägg.

Allt fokus ligger på ESPORT. Alla mina spel kommer att vara ifrån Pinnacle Sports eftersom de är det enda spelbolag som har med esport i sina odds. En spreadsheet ska göras och fixas till.

Min startkassa: 100u
insats nivå: 4u->10u
1u = 1% av min startkassa. Spelar med en relativt låg summa pengar.

Jag kommer att övervinna marknaden med mina otroligt bra artiklar jag antecknar för mig själv med ett word dokument utifrån varje match som proffsen spelare samt en otroligt stor statistik källa.

Hoppas ni hänger med nu!

Övrigt
Vid tack/frågor kontakta mig via PM. VILL INTE HA SPAM I TRÅDEN.
Tråden ska vara ren och fin och endast innehålla mina rekar!
Tack på förhand och Lycka till!

Senast redigerad av muRum den 2010-07-21 klockan 22:46.
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 18:45   #2
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Alright lycka till! Godkänd.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 18:56   #3

Standard

Spel #1
FC Basel - FC Zürich

Sport/Liga: Fotboll - Schweiz - Superliga
Speltyp: 1x2
Spel: 1
Odds: 1,65 @ Nordicbet
Spelstopp: 20.15 20/7

FC Basel är det starkare laget i den här ligan, man siktar in efter formen som har varit och man kommer säkerligen hitta in den ganska snart i ligaspelet också.
FC Basel som är storlaget i schweiziska ligan kommer även att ånga på här för att kunna spela en bra CL fotboll.

Basel har inte förlorat mot Zurich de senaste 14-16 matcherna. 2006 var senast Zurich vann.

Oddset ska ner lite för att det ska vara perfekt hos bookies.
Ser nu att oddset sjunker så gäller att vara snabb här kan jag tro!

Insats: 27kr
Units: 6u lite över medel
EDIT: Resultat: 3-2 Basel +3.9u

En gammal rek som skrevs imorse. Tyvärr saknar den förnärvarande värdet då oddset har gått ner. Kan finnas livespel på den här matchen som ger den värde dock!

Den skrivs ut här för att statistiken i min fond ska passa in, då det här spelet finns med i min sheet!

EDIT: se min sheet för stats

Senast redigerad av muRum den 2010-07-24 klockan 21:00.
Gammal 2010-07-24, 21:01   #4

Standard

Spel #2
Vinnare Div 4 - Örebro

Sport/Liga: Fotboll - Division 4 - Örebro
Speltyp: Vinnare
Spel: IFK Kumla
Odds: 4.00 @ Nordicbet
Spelstopp: 17.00 1/8

Tabelltoppen just nu
Sköllersta IF: 12 Matcher. 10-1-1. Mål: 27-13. 31p
IFK Kumla: 11 Matcher. 7-2-2. Mål: 42-17. 23p
Ervalla: 12 Matcher. 7-1-4. Mål: 24-19. 22p
Hidingsta: 12 Matcher. 6-2-4. Mål: 33-23. 20p

Bästa möjliga lägen när IFK Kumla har spelat den matchen de har kvar för lika många matcher och lagens möten mellan lagen är spelade ser den ut såhär:

När lagen har möts igen
IFK Kumla: 15 Matcher. 10-3-2. Mål: 42-17. 33p
Sköllersta IF: 15 Matcher. 10-2-3. Mål: 27-13. 32p
Ervalla: 15 Matcher. 8-3-4. Mål: 24-19. 27p
Hidingsta: 15 Matcher. 6-4-5. Mål: 33-23. 22p
(Målskillnad inte medräknat)

Resultat uträknat med resultatet såhär
IFK Kumla - Sköllersta : 1
Ervalla SK - IFK Kumla: X
Ervalla SK - Sköllersta IF: 1
Hidingsta IK - Ervalla SK: X
Hidingsta IK - IFK Kumla: 2
Sköllersta IF - Hidingsta IK: X

Att det här ska ske är det ganska stor sannolikhet på. Att Sköllersta ska tappa poäng mot Hidingsta och Ervalla är ganska troligt, vinst mot Hidingsta så leder de med 1p över IFK Kumla. Att Kumla ska tappa mer poäng mot Sköllersta kan ske men att ge det oddset 4.00 är förhögt.
Kumla har även fördel med målskillnad efter halva säsongen då de har ett plus på 11mål mot Sköllersta. Vid lika poäng skulle just nu IFK Kumla vinna tabellen med målskillnaden, detta kan dock skilja sig rejält med slutet av säsongen, då det gärna blir mycket mål i dessa lingonligorna.

Kumla sitter med konstgräs på hemma planen vilket vissa motstånd tycker är jobbigt och Kumla drar det gärna till sin fördel då de är vana att spela på det.

Hidingsta - IFK Kumla är den sista matchen för säsongen för Kumla. Vilket säkerligen kommer vara en viktig match för Kumla.

4.00 är förhögt och det är värt ett spel. 4u kör vi på det.

Insats: 4/10u
Resultat: LÅNGTIDSSPEL... Sista matchen spelas 25 September
Gammal 2010-08-24, 15:40   #5

Standard

Nu är det dax för lite spel här igen.

Lägger in det här spelet.

Spel #3
Fröunda - Tappara

Sport/Liga: European Trophy
Spel: Frölunda
Odds: 1,50 @ Bwin
Spelstopp: 19.00 24/8

marknads högsta ligger på 1.57 @ sportingbet finns även 1.55 hos betsson.

Frölunda spelare mer och mer stabilt nu på sistone, förlusten mot Bern var inte rättvis och Frölunda är heltklart det bättre laget i det här mötet.

1.50 taget med 5units.
Jag har själv värderat det till ~1.38

Insats: 5/10u
Gammal 2010-09-01, 13:51   #6

Standard

Änsålänge grönt på alla spel!

Spel #4
Träningsmatch, SCA- Cupen

Sport/Liga: Ishockey, SCA-Cupen
Spel: Timrå IK
Odds: 2.15 @ Betway
Spelstopp: 19.00 1/9

Timrå har spelat stabilt änsålänge under försäsongen medans Modo inte har fått mycket att stämma. Timrå har 4-0 och modo har 2-4 på försäsongen änsålänge. Visst har MoDo mött bättre lag, men fortfarande så har Timrå fått det mesta av spelet att stämma.

Modo har inte alls fått fart på alla nya spelare och formationerna har inte gått ihop. 13 nya spelare i Modo, kan det vara det som spökar.

Oddset ska ner mot 2.00

Insats: 6/10u
Resultat:
Gammal 2010-09-01, 14:38   #7

comprendes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

tjena murum,

såg att kumla klanatade sig igår, fan va synd. vad tror du har de rimlig chans att vinna ändå eller?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-01, 14:41   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
tjena murum,

såg att kumla klanatade sig igår, fan va synd. vad tror du har de rimlig chans att vinna ändå eller?
Tjenare comprende.

Jo jag såg det riktigt hemskt att se på. Samt att sköllersta verkar ha kommit igång eller vad som nu händer 1-10 mot Öfvre.

Det är inte över förns sista omgången, allt kan hända och Kumla har spelat stabilt. Men en spelare i deras lag är borta resten av säsongen p.g.a skada. Men som sagt allt kan hända och de har tagit igen.

Kumla hade också otur i de super viktiga mötet mot Sköllersta då de hade 2 stolpträffar och en räddning på mållinjen, kumla dominerade spelet. Inte är det en tröst, men det bevisar kanske att de är de starkaste laget. Låt oss hoppas att de kommer igen trots insatsen igår!
Gammal 2010-09-05, 04:01   #9

comprendes avatar

comprende

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
Tjenare comprende.

Jo jag såg det riktigt hemskt att se på. Samt att sköllersta verkar ha kommit igång eller vad som nu händer 1-10 mot Öfvre.

Det är inte över förns sista omgången, allt kan hända och Kumla har spelat stabilt. Men en spelare i deras lag är borta resten av säsongen p.g.a skada. Men som sagt allt kan hända och de har tagit igen.

Kumla hade också otur i de super viktiga mötet mot Sköllersta då de hade 2 stolpträffar och en räddning på mållinjen, kumla dominerade spelet. Inte är det en tröst, men det bevisar kanske att de är de starkaste laget. Låt oss hoppas att de kommer igen trots insatsen igår!
ja jävlar. kommer bli en nervpers sista matcherna. sköllersta torska mot bottenlaget glanshammar så nu har kumla det i egna händer igen.
ojojoj.

Gammal 2010-09-05, 11:13   #10

DamageINCs avatar

Sharp$: 4014
Standard

Citat:
ja jävlar. kommer bli en nervpers sista matcherna. sköllersta torska mot bottenlaget glanshammar så nu har kumla det i egna händer igen.
ojojoj.
Så vitt jag kan se vann Sköllersta över Glanshammar med 4-0.
Matchinformation: Sköllersta IF - Glanshammars IF
Gammal 2010-09-05, 14:52   #11

Standard

Stämmer det som DamageINC skrev. Sköllersta vann med 4-0.
Gammal 2010-09-05, 15:21   #12

comprendes avatar

comprende

Standard

jaha, då skrev de fel på fotbollsverige siten jag tittade på inatt, synd...

http://fotbollsverige.se/results.htm...ition_id=38767

Gammal 2010-09-05, 15:25   #13

Standard

Ska kolla i tidningen, 4-0 sköllersta! Tyvärr :(
Gammal 2010-09-10, 07:31   #14

Standard

4-0 till kumla i det uppskjutna mötet mot öfvre adolfsberg. Nu är det 2p upp med lika många matcher spelade.
Låt oss vinna en match då sköllersta förlorar så sitter spelet! Vi håller tummarna!
Gammal 2010-09-14, 07:30   #15

Standard

För de som är intresserade av Kumla spelet så är det såhär att det står fel på alla sidor ang. Statistiken, de har egentligen statistiken 15-3-2 alltså ligger de endast 2p efter Sköllersta. vet inte varför det har blivit fel men så ligger det till. En vinst ifrån sköllersta så är det vårt!
Gammal 2010-09-15, 17:22   #16

Standard

Spel #5
Ishockey - Elitserien

Sport/Liga: Ishockey, Elitserien omg.1
Speltyp: Över/Under
Spel: Över 5.5mål
Odds: 2.01 @ Pinnacle
Spelstopp: 19.00 16/9

Två stycken lag som har väldigt målrika under försäsongen både bakåt och framåt. Båda lagen är taggad och har inga övriga skador och ställer upp med i princip samma lag som de har gjort under försäsongen. Lagen gillar att göra mål och har "läckor" bakåt, HV har som vi alla vet lite små problem på backsidan vilket de har haft under försäsongen också.

Tror på en mer målrik match än vad de här oddsen säger.

Andra bolag ligger lägre än det här,

p.g.a. premiär match hålls insatsen nere litegrann. Men oddset är för bra för att inte spelas.

Gammal 2010-09-16, 16:56   #17

Standard

Spel#6 & 7

Södertälje har haft en perfekt genreps vecka nu innan starten, med 6-2 mot Linköping som verkligen dominerade i gårdagens match mot AIK. Inte kan man säga att LHC spelade lika bra mot ssk, men ssk dominerade verkligen i den matchen.
Andra matchen mot AIK vann SSK med 3-1 varav 2 första perioder som inte många hockeylag slår på en försäsong. En Perfekt start för SSK, ser ingenting som talar mot de i den här matchen, möjligtvis att Luleå är något starkare än vanligt. Men SSK ska inte ha några problem, det här tar vi!

Ogiltigt spel-ID: 90736

HV71 Har verkligen spelat väldigt bra försäsongshockey och ett HV som ska räknas till toppen kommer att visa det i den här matchen. Har spelat överspelet sedan tidigare, men oddset går ner mer och mer. Oddset på en HV vinst stiger så köp in er vettja!
DIF saknar Krüger som är ett stort avbräck för laget då han var förra årets "poängkung" Han vann Elitseriens poängliga bland juniorer och gjorde väldigt mycket för DIF även så under försäsongen!

Ogiltigt spel-ID: 90734

Har även spelat Färjestad idag, men det var en rygg så den läggs inte med i statistiken, men till oddset 2.80 är det helt klart spelvärt enligt mina värderingar också! Men jag snor inte andras spel
Gammal 2010-09-17, 07:43   #18

Standard

Igår var det verkligen ingen toppen dag. Men vad ska man säga det var ju inte en rättvis seger i stockholm. För det första crosscheckar man inte en annan spelare i skallen och sedan vinner matchen, nej fy fan försvinn! Men i och med Djurgårdens två mål så närmade vi oss över 5.5 mål mer än vad de såg ut innan. Men men ingenting att hänga i julgranen, nya tag!

Timrå mot Frölunda, skadedrabbat mot icke skadedrabbat. Frölunda får tillbaka honken idag efter en mindre sjukperiod och nya backen Christoph Schubert kommer att vara speklar, dock utan matcherfarenhet för den här perioden/säsongen. Men han kommer säkerligen att vara spelsugen och göra en toppen match. Jag tycker oddsen är lite för skeva. Min värdering ligger på 2.05...

4Units/10units investeras

Ogiltigt spel-ID: 91357

Gammal 2010-09-19, 10:18   #19

Standard

Citat:
Spel #2
Vinnare Div 4 - Örebro

Sport/Liga: Fotboll - Division 4 - Örebro
Speltyp: Vinnare
Spel: IFK Kumla
Odds: 4.00 @ Nordicbet
Spelstopp: 17.00 1/8

Tabelltoppen just nu
Sköllersta IF: 12 Matcher. 10-1-1. Mål: 27-13. 31p
IFK Kumla: 11 Matcher. 7-2-2. Mål: 42-17. 23p
Ervalla: 12 Matcher. 7-1-4. Mål: 24-19. 22p
Hidingsta: 12 Matcher. 6-2-4. Mål: 33-23. 20p

Bästa möjliga lägen när IFK Kumla har spelat den matchen de har kvar för lika många matcher och lagens möten mellan lagen är spelade ser den ut såhär:

När lagen har möts igen
IFK Kumla: 15 Matcher. 10-3-2. Mål: 42-17. 33p
Sköllersta IF: 15 Matcher. 10-2-3. Mål: 27-13. 32p
Ervalla: 15 Matcher. 8-3-4. Mål: 24-19. 27p
Hidingsta: 15 Matcher. 6-4-5. Mål: 33-23. 22p
(Målskillnad inte medräknat)

Resultat uträknat med resultatet såhär
IFK Kumla - Sköllersta : 1
Ervalla SK - IFK Kumla: X
Ervalla SK - Sköllersta IF: 1
Hidingsta IK - Ervalla SK: X
Hidingsta IK - IFK Kumla: 2
Sköllersta IF - Hidingsta IK: X

Att det här ska ske är det ganska stor sannolikhet på. Att Sköllersta ska tappa poäng mot Hidingsta och Ervalla är ganska troligt, vinst mot Hidingsta så leder de med 1p över IFK Kumla. Att Kumla ska tappa mer poäng mot Sköllersta kan ske men att ge det oddset 4.00 är förhögt.
Kumla har även fördel med målskillnad efter halva säsongen då de har ett plus på 11mål mot Sköllersta. Vid lika poäng skulle just nu IFK Kumla vinna tabellen med målskillnaden, detta kan dock skilja sig rejält med slutet av säsongen, då det gärna blir mycket mål i dessa lingonligorna.

Kumla sitter med konstgräs på hemma planen vilket vissa motstånd tycker är jobbigt och Kumla drar det gärna till sin fördel då de är vana att spela på det.

Hidingsta - IFK Kumla är den sista matchen för säsongen för Kumla. Vilket säkerligen kommer vara en viktig match för Kumla.

4.00 är förhögt och det är värt ett spel. 4u kör vi på det.

Resultat: LÅNGTIDSSPEL... Sista matchen spelas 25 September
Tyvärr. 5p skillnad inför sista omgången. Kumla gjorde ett bra försök. och de var i princip om, men sen kom det skit matcher. Och matchen mot sköllersta var bara otur, med stolpträffar och räddningar. vi föll på mållinjen!
Gammal 2010-09-19, 17:42   #20

comprendes avatar

comprende

Standard

Citat:
Tyvärr. 5p skillnad inför sista omgången. Kumla gjorde ett bra försök. och de var i princip om, men sen kom det skit matcher. Och matchen mot sköllersta var bara otur, med stolpträffar och räddningar. vi föll på mållinjen!
jag läste nåt i tidningen om att det kan avgöras vid skrivbordet hur det slutar pga några otillåtna spelare i ösk södra från brasilien. är det nåt du känner till?

Gammal 2010-09-21, 23:05   #21

Standard

Jasså du, det ska jag kolla upp snarast! Ingenting jag har hört talas om men trevligt att läsa när man sett det här, Har dock fått spelet rättat som fel. Men jag ska kolla upp det!
Gammal 2010-09-21, 23:08   #22

Standard

Hejsan mina kamrater.

Jag har den här dagboken för att följa min utveckling och jag kommer att lägga in 2 spel i efterhand nu bara för att jag inte hade tid nog att göra det förut.

Spel 8&9

Luleå mot Modo
Och under 5mål i Linköpings matchen.
Gammal 2010-09-21, 23:30   #23

Standard

Divison 1 hockey

Spel 10

Ifk Kumla gjorde en väldigt bra insats mot Mariestad i premiären och lyckades knipa åt sig 3-0 seger och en 3p vinst.

Vita hästen hade problem med Skövde som inte alls är ett dåligt lag utan ett topp tippat tillsammans med Vitahästen, men lika så är Mariestad.

6.40 på IFK Kumla är för högt för att inte testas, spelas med 1u

Ogiltigt spel-ID: 95235

Mina egna värderingar i ett sådant här läge ligger omkring 5.00
Andra bolag ligger ~5.50 så det är ett överodds som bör testas.

Senast redigerad av muRum den 2010-09-22 klockan 09:10.
Gammal 2010-09-22, 11:58   #24

Standard

Fortsätter att köra på Luleå, Luleå som verkligen har imponerat framför mina ögon ska nog bannemig kunna slå Timrå också. I nuläget är det större chans än vad oddsen säger.

6u på Luleå till 2.95 @ Expekt!

Ogiltigt spel-ID: 95475

Färjestad har verkligen spelat bra hockey, de har gjort vad som krävs varje match. Det är en match som Färjestad ska ha ganska så lätt, med tanke på hur Frölunda har spelat. Oddset kommer förmodligen att sänkas till runt 1.65 innan match start.

5u på Färjestad till 1.75 @ Unibet!

Ogiltigt spel-ID: 95479

Senast redigerad av muRum den 2010-09-22 klockan 12:05.
Gammal 2010-09-25, 19:08   #25

comprendes avatar

comprende

Standard

kumla vann sista matchen o sköllersta torska sista.
på följande länk är kumla seriesegrare
Fotbollsverige.se

stämmer säkert inte, har du hört nåt om att serien kunde ändras i efterhand pga otillåtna spelare?

Gammal 2010-09-25, 20:58   #26

DamageINCs avatar

Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Fotbollsverige.se

stämmer säkert inte, har du hört nåt om att serien kunde ändras i efterhand pga otillåtna spelare?
Den tabellen räknar ju fortfarande med Sköllersta - Glanshammar 0-4 vilket vi vet var fel. Alltid bäst att kolla sånt här hos den officiella källan dvs SvFF.
Gammal 2010-09-28, 17:01   #27

Standard

Citat:
Fotbollsverige.se

Jag vet allting om serien just nu

Kumla kom tvåa. Att sköllersta förlorade sista matchen är sant. Kumla vann slutresultet blev 2p skilnnad.

Att det skulle avgöras på pappret var bara till våran nackdel, vet inte hur det kommer sluta. Men det var en match mellan Sköllersta och ÖSK Söder som skulle diskuteras då Sköllersta förlorade med 1-3 men att ÖSK Söder hade använt otillåtna spelare så det kanske blir Sköllersta vinst.
Gammal 2010-09-29, 13:08   #28

Standard

3stycken spel som ser klockrena ut i mina ögon. Det är de här trelagen som har imponerat i mina ögon i den här seriestarten.

Ogiltigt spel-ID: 102058

Gammal 2010-09-29, 15:40   #29

yertles avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Jag vet väl inte inte om Skåre har imponerat med en förlust hemma mot Sunne, vinst mot Grästorp och Munkfors

Hur som...ingen omöjlig parlay men inte stensäker!
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 22:20   #30

yertles avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Synd att Kumla inte orkade vända på steken iom 5 minutaren Munkfors fick...men det är kanske lite mycket att begära att ett lag ska hänga dit 3 mål på 5 minuter.

Kör hårt, nästa sitter
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 17:40   #31

Standard

Nu ska jag fortsätta min kamp mot vinsterna dock kommer det hela skilja sig mycket från mitt första inlägg.

Allt fokus ligger på ESPORT. Alla mina spel kommer att vara ifrån Pinnacle Sports eftersom de är det enda spelbolag som har med esport i sina odds. En spreadsheet ska göras och fixas till.

Min startkassa: 100u
insats nivå: 4u->10u
1u = 1% av min startkassa. Spelar med en relativt låg summa pengar.

Jag kommer att övervinna marknaden med mina otroligt bra artiklar jag antecknar för mig själv med ett word dokument utifrån varje match som proffsen spelare samt en otroligt stor statistik källa.

Hoppas ni hänger med nu!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
Gammal 2011-07-06, 18:00   #32

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Låter jävligt intressant detta! Har själv varit intresserad av ESPORT för 1-2 år sedan, denna dagbok kommer följas slaviskt
Gammal 2011-07-06, 18:07   #33
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Är detta PC-spel, typ Counter Strike odylikt? Upplys en okunnig...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 18:19   #34

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg

/Badass
http://sv.wikipedia.org/wiki/E-sport
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 18:20   #35

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 524
Standard

Trodde att det bara var illegala koreanska bookmakers som erbjöd sånt, dags att fixa Pinnaclekonto!
kropotkin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 18:23   #36

Donalds avatar

Sharp$: 181

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kropotkin Visa inlägg
Trodde att det bara var illegala koreanska bookmakers som erbjöd sånt, dags att fixa Pinnaclekonto!
Pinnacle är ett måste

ONT: Jävligt intressant, har själv funderat på att börja lägga spel inom andra sporter, pingis och golf i mitt fall. Kommer att följas.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 18:49   #37

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Alltid intressant med ovanligare spelobjekt, kul initiativ med egen speldagbok för detta. Ivf; hur länge har du spelat på esport och har du en hum om din tidigare spelstatistik på just detta?
Gammal 2011-07-06, 19:19   #38

Standard

Vad roligt att se att ni gillar min idé.

Jag har väldigt bra koll den koreanska starcraft 2 scenen just nu. Jag har alla premium konton och sånt man kan tänka sig för att hålla högst koll på alla spelare. Jag försöker också etablera kontakt med inside information så som nuvarande träningssituationer för spelare.

Jag har dessvärre inte mer statistik än vad jag skriver i min spreadsheet. Jag la till den statistik jag hade då jag just precis har börjat spela på det här spelobjektet, jag har fört anteckningar i ungefär en månad för att se hur formen går för alla spelare.

Precis som kalles skrev så är pinnacle ett måste inte bara för det här spelobjektet. Men här är det verkligen ett måste för att det bara är de som erbjuder spelen.

Jag hoppas att min statistik kommer att vara där den är just nu det tror jag också den kommer att göra för oddsen är väldigt skeva det ända som är svårt med esport bettingen är att oddsen svängen kraftigt fram och tillbaka på marknaden så att hitta det perfekta oddset är i princip slumpen. Även om oddset är väldigt fel så kan det svänga till åt hållet ännu mer fel för att personer spelar på sina "idoler" och då blir oddsen ännu bättre för oss duktiga betting spelare.

Jag håller gärna den här tråden öppen för diskussion om esport.

Lycka till alla ni som följer mig!
Gammal 2011-07-06, 19:24   #39
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Lycka till - kan vara kul att följa som ett komplement till den vanliga bettingen... Kommer du lägga ut "smaskiga" scener i någon match du känner är värd att visa...?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 19:24   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Låter jävligt intressant detta! Har själv varit intresserad av ESPORT för 1-2 år sedan, denna dagbok kommer följas slaviskt
Okej vad roligt. Själv har jag sysslat med esport i ca 6år medan jag har sysslat med betting i ca 1år från och till men aldrig riktigt lyckats men nu när jag har min stora passion för esport så kommer jag verkligen satsa då jag älskar att kolla på det, varför inte generera pengar från det också

Citat:

/Badass
Misstänker att du fick ett bra svar från Performance

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Perfekt med en person som svarar före mig själv. Måste bara säga roligt att du fortfarande håller på du känner nog till mig sedan tidigare

Citat:
Haha, ja det är ju nästan så det är just nu, men Pinnacle har det också men det är dock en ganska liten marknad och låga limits men det räcker för mig och för att bygga statistik

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Pinnacle är ett måste

ONT: Jävligt intressant, har själv funderat på att börja lägga spel inom andra sporter, pingis och golf i mitt fall. Kommer att följas.
Som du skriver så är det ett måste med pinnacle, Det är ju i de små marknaderna som man genererar de stora pengarna så varför inte? Det är ju dock svårare att få information där så ett intresse för sporterna må vara det viktigaste.

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Alltid intressant med ovanligare spelobjekt, kul initiativ med egen speldagbok för detta. Ivf; hur länge har du spelat på esport och har du en hum om din tidigare spelstatistik på just detta?
Jag har inte spelat på esport länge men som jag beskrev tidigare i den här posten så har jag väldigt stort intresse för esport och jag följer det dagligen och spenderar nog runt 4-5h dagligen på att analysera spelares matcher och kolla alla matcher som spelas just den dagen som är möjliga att se. Jag har tyvärr inte mer statistik än den jag anger i min spreadsheet.
Gammal 2011-07-06, 19:26   #41

Standard

Citat:
Lycka till - kan vara kul att följa som ett komplement till den vanliga bettingen... Kommer du lägga ut "smaskiga" scener i någon match du känner är värd att visa...?

/Badass
Det tror jag verkligen att det kan vara för alla gamblers här ute. Du pratar om ifall jag kommer att visa olika filmer på matcher som är över det vanliga?

Om någon känner att det är intressant kan jag göra det beroende på hur mycket tid jag har.
Gammal 2011-07-06, 19:35   #42

Standard

Finns det bara spel i GSL eller kommer det spel på MLG och andra utlänningstävlingar?
Är gammal SCBW spelare som mest tittar på SC2 så det här är ju hur kul som helst!
Gammal 2011-07-06, 19:37   #43

Standard

Citat:
Finns det bara spel i GSL eller kommer det spel på MLG och andra utlänningstävlingar?
Är gammal SCBW spelare som mest tittar på SC2 så det här är ju hur kul som helst!
Just nu är det bara GSL som spelas och därför finns det bara odds till GSL. När MLG drar igång kommer det säkert odds till det också. Jag förväntar mig också odds till NASL finalerna nu till helgen men jag vet inte om det kommer upp. Oddsen till alla matcher brukar komma ut dagen före så det är inga spel man brukar kunna spela långt i förväg.
Gammal 2011-07-06, 20:37   #44

Standard

Nu har vi fått dagbokens första bjudning.

Global Starcraft 2 Team League Season 1
MVP - oGs
Spel: oGs
Odds: 1.645
Insats: 4u
Spelstopp: 7/7 11.00

Beskrivning:
Detta är två lag som grundnivån ligger med rättså stor skillnad emellan. oGs har flertalet väldigt starka spelare bl.a. MC som är GSL mästare och har fler titlar i bagaget. MVP har något lägre grundnivå men har spelat bra på sistone medan vissa oGs spelare har spelat sämre.

Jag satt och väntade på en odds förändring i den här matchen. Det blev oGs som gick upp och därför spelar vi på den.

Oddset bör ligga runt 1.55
Gammal 2011-07-06, 22:24   #45

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 218
Standard

Det här är en mycket bra ide, fått för mig att oddsen kan bli rätt skevt satta då bookiesarna bara går på statistik och inte alls på det laget som är bättre, finns nog inte allt för många som spelar på E-sport. Ska lätt rygga dig, sätter in pengar på pinnacle ikväll . Går det att betta på HoN tro?
cozalon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-06, 22:38   #46

Standard

Ja det går att betta på HoN också. Jag är även rätt insatt i HoN och där ska jag kunna få mycket inside information också då jag har varit rätt högt upp på DotA scenen själv och har mycket kontakter som spelar högt uppe i HoN. Men det är som sagt en liten marknad och även om det är stora matcher i HoN så är det inte säkert att det kommer odds. Men det har funnits HoN odds på pinnacle vet jag.
Gammal 2011-07-07, 08:15   #47

Standard

Jag slänger in ytterligare 2units då oddset går åt rätt håll för oss som vill tanka in pengar från Pinnacle!
Gammal 2011-07-07, 13:56   #48

Standard

Efter en bra start med ledning 3-1 i matcher och bara en match ifrån vinst så torskade man 3 raka mot den bästa spelaren i MVP. Något konstiga spelare att slänga in för oGs måste jag säga personligen när man har en spelare som har sin livsform just nu så slänger man inte in honom i den sista avgörande matchen. Besviken på coachningen från oGs, Det kommer nya spel så småningom.

Ha de gött den här dagen gick minus tyvärr!
Gammal 2011-07-07, 14:16   #49

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2234
Standard

SC2 är riktigt kul att spela på. Tycker ofta dogsen står i för höga odds. Särskilt i lagmatcherna GSTL. FXO undantaget som bekräftar regeln.

Ska bli väldigt skoj med NASL till helgen och sedan MLG ganska snart efter det.

EDIT: MC fick stryk av Bomber igår btw, felrättat i ditt spreadsheet.

Senast redigerad av daders den 2011-07-07 klockan 14:17.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 14:23   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
SC2 är riktigt kul att spela på. Tycker ofta dogsen står i för höga odds. Särskilt i lagmatcherna GSTL. FXO undantaget som bekräftar regeln.

Ska bli väldigt skoj med NASL till helgen och sedan MLG ganska snart efter det.

EDIT: MC fick stryk av Bomber igår btw, felrättat i ditt spreadsheet.
Oj det var jag som hade markerat fel spelare det var Bomber jag spelade till oddset 2.080. Ber om ursäkt för det men det spelar inte så jättestor roll då det bara är min statistik som jag förde in efter spelens slut.

Ja det ska bli riktigt skoj med NASL till helgen men jag vill ha odds NU för jag kommer inta ha tid att spela på det live :(

Nja ibland kan det vara så att underdogsen är underskattade men i det här fallet med oGs-TL mot MVP så förstår jag inte alls hur man kunde sitta och förlora en match utan att ens spela ut HuK. Bedrövlig coachning. Jag tror också att det finns värde i IM till morgondagen men jag ska vänta och se.
Sedan kommer naturligtvis NS HoSeo att spelas då FXo saknar sin enda Code A spelare. Det är dock låga odds men jag inväntar nästa skiftning i oddsen för att se åt vilket håll de går. Antingen blir det spel på de till högre odds eller så skiter jag i spelet för att det blir för nära där det ska ligga.

FXO är bara för bedrövliga för att vara med i GSTL.
Gammal 2011-07-07, 14:32   #51

Standard

Det förklarar saken. Över 2 ggr Bomber mot MC var vár bra odds. 50/50 imo.

Själv har jag spelat Zenex mot IM till 3,22.

Såg att det fanns NASL-odds ute nu. Jag gillade Morrows 2,93 mot July. Normalt ska man ju inte spela mot koreaner, men Julys ZvZ är inte alls som hans två andra matchups så jag tror på hyfsad skrällchans för Morrow.
Gammal 2011-07-07, 14:39   #52

Standard

Citat:
Det förklarar saken. Över 2 ggr Bomber mot MC var vár bra odds. 50/50 imo.

Själv har jag spelat Zenex mot IM till 3,22.

Såg att det fanns NASL-odds ute nu. Jag gillade Morrows 2,93 mot July. Normalt ska man ju inte spela mot koreaner, men Julys ZvZ är inte alls som hans två andra matchups så jag tror på hyfsad skrällchans för Morrow.
Bomber vann över MC på DHS 2011 med 2-1 i matcher och jag tycker att Bomber har spelat riktigt bra på sistone så han hade goda chanser att vinna det är nog ungefär 50/50 precis som du skrev.

Jag vettefan om Zenex verkligen har någon chans mot IM. IM är riktigt bra just nu, NesTea 2-0 genom gruppen i Code S samma sak för LoSirA medan MVP gick 1-2. Men jag tror att NesTea och LoSirA ska kunna göra detta själva. I matchserien förra gången gick LoSirA all dead mot ZeNEX. Jag vet inte riktigt hur de har kollat upp LoSirA's taktiker men jag misstänker att ZeNEX tar max 1/2 kartor mot IM.

Jag sitter just nu och kollar lite NASL odds. Om man kollar lite mer på Morrows senaste resultat dock så har dom dock dalat. Morrow har också hans sämsta match up i ZvZ och på den senaste tiden har han lirat sin gamla ras T när han spelar mot Z då han är väl okomfortabel i ZvZ. Jag återkommer med fler tips om jag ser några bra odds.
Gammal 2011-07-07, 14:48   #53

Standard

Ja, Nestea och Losira är grymma (efter Bitbybit mina två favoritspelare ). Grejen med Team League är ju att coacherna ofta vill ge de mindre kända namnen TV-tid. En av Nestea och Losira blir Zenex sannolikt tvungna att slå, men inte alldeles säkert att de behöver slå båda.

IM vinner säkert, men jag gillar mitt höga odds på Zenex ändå
Gammal 2011-07-07, 15:03   #54

Standard

Citat:
Ja, Nestea och Losira är grymma (efter Bitbybit mina två favoritspelare ). Grejen med Team League är ju att coacherna ofta vill ge de mindre kända namnen TV-tid. En av Nestea och Losira blir Zenex sannolikt tvungna att slå, men inte alldeles säkert att de behöver slå båda.

IM vinner säkert, men jag gillar mitt höga odds på Zenex ändå
Ja det märks verkligen att det är så, man ger gärna de okända namnen tv tid.
Men i slutändan brukar de alltid vinna vilja förutom oGs då förstås som inte skickar in HuK. Om det blir nödfall för IM så skickar de säkerligen in båda de stora namnen, men man vet aldrig.

Ja det är ett högt odds du har fått på ZeNEX. Det har ju sänkts rejält sedan dess.
Gammal 2011-07-07, 15:06   #55

Standard

Nu sjunker oddset på MorroW. Men jag är tveksam till att det är rätt, det beror helt och hållet på vilken ras som MorroW kommer att spela.
Gammal 2011-07-07, 15:16   #56

Standard

Citat:
Nu sjunker oddset på MorroW. Men jag är tveksam till att det är rätt, det beror helt och hållet på vilken ras som MorroW kommer att spela.
Skulle bli chockad om han inte lira Z.
Gammal 2011-07-07, 15:20   #57

Standard

Morrow kommer att lira T skrevs det på TL. Jag misstänker att MorroW lirar T

EDIT: Jag kommer att posta alla mina spel här för att sedan skriva beskrivningar om de. men kopierar bara spreadsheeten tills jag är klar med alla matchups

2011-07-08 18:00NASLHasuobs vs Moon 1 FT 4 2.470

HasuOBS har imponerat väldigt mycket på sistone varför skulle han då inte kunna ta ner wc3 giganten Moon?
Moon har även han spelat bra men han har haft lite problem mot protoss. Så det här kör vi på, det ska varalite närmare 50/50 visst ska moon vinna den här matchen men inte så stort som oddsen säger.

2011-07-08 18:00NASLseleCT vs White-RA 1 FT 5 2.420

Två stycken spelare med liknande spelstilar det är väldigt aggresivt och multitasking krävande spel som båda spelarna bjuder på. Den här matchen kan gå precis hur som helst det handlar om dagsformen här. Spela på en underdog i det här scenariot är ett måste. Vi litar på dig seleCT

2011-07-08 18:00NASLMC vs Boxer BOXER +1.5 2 FT 7 2.440

2011-07-08 18:00NASLMC vs Boxer 2 FT 3 5.170

OJOJOJOJOJOJ, Här lever vi på bara namnet, om vi kollar hur MC har spelat på sistone så har han till och med haft problem att vinna över spelare som inte kommer från korea s.k. foreigners. Vad säger att MC ska vinna den här matchen med såhär stor sannolikhet vet jag inte riktigt? Pinnacle vad är det ni sysslar med? Ska boxer inte ens får en karta mot MC då skulle jag bli väldigt förvånad. Boxer kan ta minst en karta att MC ska vinna med 2-0 tror jag inte!

2011-07-08 18:00NASLRet vs Puma 1 FT 4 3.220

RET övertygade väldigt mycket i gruppspelet och PumA övertygade väldigt mycket nu på open tournamentet som han kvalade in igenom. Ret har varit i korea och spelat förut och känner till mycket av den koreanska spelstilen och alla dess olika specialitér så varför han står i 3ggr vet jag inte, pinnacle kanske har tappat bort historiken på Ret spelande, inte vet jag. Ret och Puma är två stycken rättså jämna spelare men lite övertag för PumA då han trots allt är Korean.
maddmax (+10)

Senast redigerad av muRum den 2011-07-07 klockan 16:09.
Gammal 2011-07-07, 18:42   #58

Standard

Såg det på TL med nu. Låter inte som en bra idé att spela TvZ mot July, men Morrow vet säkert bättre.
Gammal 2011-07-07, 18:46   #59

Standard

Citat:
Såg det på TL med nu. Låter inte som en bra idé att spela TvZ mot July, men Morrow vet säkert bättre.
Morrow känner väl att han är bättre TvZ än vad han är ZvZ då känner han att det inte spelar någon roll ifall spelaren han ska möta är bättre ZvZ eller ZvT. En riktigt bra spelare kan inte anpassa sig efter motståndaren skulle jag tro. Det skulle ta för mycket tid om man ska träna in 4 olika match ups i förhållande till 3. Därför har han nog bestämt sig för att spela TvZ, ZvT, ZvP. Men jag förstår ditt tänk, det vore ju en fördel för honom om han kunde lära sig spela ZvZ också då han kan anpassa sig efter vad som är bäst för hans del i förhållande till motståndaren. Samtidigt är det lurigt för motståndaren att veta vad han kommer att gå för taktik och vad han har för spelplan beroende på om han är Z eller T.
Gammal 2011-07-08, 10:48   #60

Standard

Tyvärr så fick vi inga bra odds på dagens GSTL matcher men jag körde en liten peng på NSHoSeo för att man ska finna mer värde i att kolla på matchen mer än att bara se resultatet. NSHoSeo kommer att dominera i matchen om det inte blir 4-0 så blir det 4-1 till dem. De som vill kan ju spela det också men det är ingenting jag tipsar om då oddset ligger som det ska och det har slashats en del nu det låg i 1.361 förut och nu ner på 1.28.
Gammal 2011-07-08, 11:33   #61

Archs avatar

Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

En fråga för er som känner till scenen. Hur enkelt/vanligt är det med fix i dessa matcher, för det är 1v1 och inte svårt att lägga sig ?
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 11:52   #62

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

rätta mig om jag har fel, men det har väl hänt? har för mig det vart ett jäkla rabalder då nån/några korean/koreaner la sig?
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 12:05   #63

Standard

Självklart har det hänt och det finns skandaler kring det. Men det händer inte oftare än vad det händer i någon annan sport. Just i GSTL så är det mycket som handlar om att oerfarna spelare ska visa upp sin talang i sporten som de älskar det är 15-17åringar i vissa lag som spelare och just när det handlar om dessa spelare tror jag inte det händer då de satsar mycket på det och scenen är väldigt stor i Korea.

EDIT: Vad komiskt att precis när ni frågade mig om detta så pratade kommentatorerna på livesändning om match fixing skandalen förra året. Den här skandalen har lätt till mycket mer koll på alla matcher som ska spelas och det är väldigt stor säkerhet runt det. Det finns en organisation som har stenkoll inför varenda match om sånt här så jag tror chansen är liten.

Senast redigerad av muRum den 2011-07-08 klockan 12:10.
Gammal 2011-07-08, 12:20   #64

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

länka stream
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 12:23   #65

Standard

Det är game 4 som ska börja nu det står 2-1 till NSHoSeo

Du behöver ladda hem GOMPlayer.

Streamen
dillehal (+1)
Gammal 2011-07-08, 12:59   #66

Standard

Inte det minsta problem för NSHoSeo att vinna matchen

Man låg under med 0-1 sedan kom jjakji in och allkillade vinsten till 4-1.

Jag skäms över att inte vara korean när jag kollar på FXO i GSTL.
Gammal 2011-07-08, 12:59   #67

maddmaxs avatar

Sharp$: 3250

Standard

Citat:
Det är game 4 som ska börja nu det står 2-1 till NSHoSeo

Du behöver ladda hem GOMPlayer.

Streamen
Vart kan man se NASL?
Gammal 2011-07-08, 13:03   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Vart kan man se NASL?
www.nasl.tv men det börjar inte förens klockan 18 tror jag eller om det är 19.

Där sänder de 1080p stream om man har HD Pass. Så det blir några timmar i kväll med 1080 stream.
Gammal 2011-07-08, 13:07   #69

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
www.nasl.tv men det börjar inte förens klockan 18 tror jag eller om det är 19.

Där sänder de 1080p stream om man har HD Pass. Så det blir några timmar i kväll med 1080 stream.
Trevligt. Tackar, ska nog ge det en chans da det ar inte ar nagon baseball igang.

Har aldrig varit bra pa RTS men tycker det verkar passa ganska bra som publiksport det lilla jag sett tidigare.
Gammal 2011-07-08, 13:13   #70

Standard

Citat:
Trevligt. Tackar, ska nog ge det en chans da det ar inte ar nagon baseball igang.

Har aldrig varit bra pa RTS men tycker det verkar passa ganska bra som publiksport det lilla jag sett tidigare.
EDIT: Det låter förövrigt som en klockren idé

Det är ju en storskillnad mot mycket andra sporter då det är väldigt mycket som sker på samma gång och det är aldrig så att man kan missa 4-5sekunder av en match då kan man ha missat en storhändelse.

I jämförelse med fotboll då det inte gör någonting att missa en kvart då man passar bollen fram och tillbaka över mittlinjen.
Gammal 2011-07-08, 19:00   #71

Grnvits avatar

Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Är det slut? Hittar fan ingenting. Står att nästa stream börjar 11 Juli

Twitter:
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 19:48   #72

Standard

www.teamliquid.net
Kolla högerfliken högst upp. Jag tror att det börjar 20.00
Gammal 2011-07-08, 20:06   #73

Standard

Citat:
www.teamliquid.net
Kolla högerfliken högst upp. Jag tror att det börjar 20.00
Stream till NASL

NASL ska börja snart det var jag som tänkte fel när det stod 11 PDT det var 9timmars skillnad och inte 7 som jag trodde tidigare..

Men NSHoSeo är slut och NSHoSeo vann med 4-1
Gammal 2011-07-08, 20:47   #74

Standard

Jag bara älskar folk som spelar på sina Idoler. Nu har vi värde på July vs Morrow också.

July spelas med medelinsats 5u.

Spelar även aLive -1.5 med 4u.
Gammal 2011-07-08, 21:47   #75

Standard

Jag ska glädja er alla som väntar att NU kommer matcherna att starta inom 10minuter förmodligen mycker kortare än så!
Gammal 2011-07-09, 00:37   #76

Standard

Morrow skulle nog spelat Z. Så ägd i den TvZ-n.
Gammal 2011-07-09, 00:45   #77

Standard

Citat:
Morrow skulle nog spelat Z. Så ägd i den TvZ-n.
Kan inte säga annat än så sant.

Men jag är glad att folk spelade ner Morrow så man hittade värde på andra sidan. Attans bara att Ret spelade så förbannat dåligt emot PumA
Gammal 2011-07-09, 01:56   #78

Standard

Citat:
Kan inte säga annat än så sant.

Men jag är glad att folk spelade ner Morrow så man hittade värde på andra sidan. Attans bara att Ret spelade så förbannat dåligt emot PumA
Koreanerna är så jävla bra.
Gammal 2011-07-09, 02:19   #79

Standard

helt sinnes. De gör narr av foreigners hittils i NASL.

Såg du hasuOBS förnedringen av Moon?
Gammal 2011-07-09, 09:44   #80

Standard

Banelings en masse...
Gammal 2011-07-09, 12:55   #81

Standard

Ja verkligen det var så förnedrande att se européerna spela igår. Usch!

Nya spel i sheeten och motiveringen kommer snart!
Gammal 2011-07-09, 13:22   #82

Standard

PumA - Squirtle

PumA hade en väldigt lätt match igår mot Ret. Ret spelade fruktansvärt dåligt och de här två spelarna ska vara mycket jämnare än vad oddset säger. Jag tycker det är ett riktigt bjudodds.

July - Moon

July är inte den bästa i ZvZ men Moon är inte heller den som är den mest erfarna här. Jag tror att July kan ge honom en större match än vad man kan tro här.

Darkforce - Sen -1.5

Sen bevisade igår att han är top 3 i ZvZ han ska vinna den här matchen utan några större problem. Darkforce är en spelare som vill ha långa macro games vilket ZvZ inte innehåller och Sen ska verkligen dominera den här matchserien

MC -1.5 - SeleCT

Här är det stor klassskillnad bara det är som att se Svenska Herrlandslaget mot Svenska Damlandslaget i fotboll.

För odds och mer info kolla sheet
Gammal 2011-07-09, 16:03   #83

Standard

Citat:
PumA - Squirtle

PumA hade en väldigt lätt match igår mot Ret. Ret spelade fruktansvärt dåligt och de här två spelarna ska vara mycket jämnare än vad oddset säger. Jag tycker det är ett riktigt bjudodds.

July - Moon

July är inte den bästa i ZvZ men Moon är inte heller den som är den mest erfarna här. Jag tror att July kan ge honom en större match än vad man kan tro här.

Darkforce - Sen -1.5

Sen bevisade igår att han är top 3 i ZvZ han ska vinna den här matchen utan några större problem. Darkforce är en spelare som vill ha långa macro games vilket ZvZ inte innehåller och Sen ska verkligen dominera den här matchserien

MC -1.5 - SeleCT

Här är det stor klassskillnad bara det är som att se Svenska Herrlandslaget mot Svenska Damlandslaget i fotboll.

För odds och mer info kolla sheet
Jag gillar oxå oddsen på Squirtle och July. Är med på dom två. Övriga två matcher har jag inte spelat ännu.

Är det fortsatt bo3? (antar att det är det, men vet du säkert?)
Gammal 2011-07-09, 20:20   #84

Standard

Ja det är bo3
Gammal 2011-07-09, 20:57   #85

Standard

Satans tilt att inte Squirtle vinner tredje matchen efter den DT-öppningen. Usch.
Gammal 2011-07-09, 21:01   #86

Standard

Men game 3, fan vad det svängde! Squirtle vinner, nej Puma, nej Squirtle, Puma...!
Gammal 2011-07-09, 23:41   #87

maddmaxs avatar

Standard

Sen forlorade andra, enda spelet jag ryggade. Tyvarr.
Gammal 2011-07-10, 12:35   #88

Standard

Mc -1.5 spelas med 6units det är en bo7 vet inte om de fortfarande tror att det är bo3.

Bokför den i sheet när jag får tag på en dator.

Ja det var synd att du bara ryggade den och ett jävla skit att squirtle torskade! Jag ska se matcherna ikväll för jag missade gårdagens matcher för att jag inte
Hade tillgång till dator!

Vad gjorde sen då? Hur kan han torska en match mot Darkforce jag fattar inte!
Gammal 2011-07-10, 13:47   #89

Standard

Citat:
Mc -1.5 spelas med 6units det är en bo7 vet inte om de fortfarande tror att det är bo3.

Bokför den i sheet när jag får tag på en dator.

Ja det var synd att du bara ryggade den och ett jävla skit att squirtle torskade! Jag ska se matcherna ikväll för jag missade gårdagens matcher för att jag inte
Hade tillgång till dator!

Vad gjorde sen då? Hur kan han torska en match mot Darkforce jag fattar inte!
Var några lyckade banelingträffar som gav Darkforce sin seger. I tredje matchen borde han nästan vunnit med. Kom med en stark roachtimingattack som Sen på ngt vis lyckades försvara.
Gammal 2011-07-10, 14:35   #90

Standard

Okej jag var vääldigt förvånad att inte sen hade den 2-0 men okej då vet jag ska se alla matcher ikväll!
Gammal 2011-07-10, 14:44   #91

maddmaxs avatar

Standard

Sen sag dock betydligt battre ut mot Mc och borde egentligen avgjort (borde vunnit forsta och sedan avgjort i fjarde). Spelade fantastiskt bra men Mc unitcontroll i macrot blev hans overman. Har spelat Sen till over dubbla pengarna och Mc (ML) till precis under 1.70. Jag hoppas forstas att du vinner handikappet. Lycka till!
Gammal 2011-07-10, 16:15   #92

Standard

Jag tror att MC är bättre på att snabbt förstå vad som gick fel i fall han förlorare en match och därför kommer han inte att torska mer en 2 matcher i en BO7 därför spelade jag handikappet. Dock så har det slashats rejält nu. Nere på 2.23 från 2.51.

Juli har haft dålig ZvZ så jag hoppas att oddset kan öka någonting mer på Sen.. Ni som såg Moon vs Juli hur var den matchen?
Gammal 2011-07-10, 16:25   #93

Standard

GSL får stå orört med dessa odds som ligger ute just nu. Ifall Tassadar ökar till 1.80+ så blir det spel på honom men medan man kollade upp lite saker om spelarna så sjönk hans odds från 1.85 till 1.76 så vi får se om Leenock blir spelad så pinnen ökar på Tassadar.

Den andra matchen får för min del stå orörd.
Gammal 2011-07-10, 16:27   #94

Standard

Citat:
Jag tror att MC är bättre på att snabbt förstå vad som gick fel i fall han förlorare en match och därför kommer han inte att torska mer en 2 matcher i en BO7 därför spelade jag handikappet. Dock så har det slashats rejält nu. Nere på 2.23 från 2.51.

Juli har haft dålig ZvZ så jag hoppas att oddset kan öka någonting mer på Sen.. Ni som såg Moon vs Juli hur var den matchen?
July spelade bra mot Moon. Två roachtimings som Moon var för greedy mot.

Men håller Sen som bättre än både July och Moon i ZvZ, så 2 ggr eller bättre gillar jag där.
Gammal 2011-07-10, 16:29   #95

Standard

Okej ja då var det precis som jag anade. Jag hoppas att Sen ska kunna öka lite till då Juli har minskat rejält sedan jag kollade in oddsen sist.

Sen har ju mycket mer kontroll och säkerhet när det gäller ZvZ än vad Juli har.
Gammal 2011-07-10, 16:50   #96

Standard

2 nya spel i sheeten

Tassadar vs Leenock

Leenock som har slappat sig igenom alla sina matcher hittils i Code A medan Tassadar har övertygat sig igenom Code A. Här får vi oddset 1.80+ vilket spelas direkt med 4u.

Puzzle vs Happy

Puzzle har verkligen växt genom tiden mars -> juli.. I RO32 slog han ut ST mästaren MMA och han daskade till YoDa i teamleague i en av karta. Han ska nog sänkas lite innan oddsen blir korrekta. Han gick upp till 2.0 nyss och ökar han mer så spelas det också mer på honom. Några units till får han ju mer han ökar.
Gammal 2011-07-10, 17:30   #97

maddmaxs avatar

Standard

Bara ett tips muRum, istallet for att ratta som PUSH i sheetet kan du satta VOID (om du klickar pa spelet). Det gor att spelen du voidat inte raknas in i din statistik (ROI o s v) vilket annars kommer bli fel.

Lycka till med Puzzle och Tassadar.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 18:40   #98

Standard

Citat:
Bara ett tips muRum, istallet for att ratta som PUSH i sheetet kan du satta VOID (om du klickar pa spelet). Det gor att spelen du voidat inte raknas in i din statistik (ROI o s v) vilket annars kommer bli fel.

Lycka till med Puzzle och Tassadar.
Aaah.. Tack så mycket jag funderade på hur man skulle göra för jag såg ju att de räknades med i ROI och som antal spel. Jag funderade på att göra ett nytt sheet och kopiera in alla spel men då skulle ju sheetet sakna lite trovärdighet. Så dumt när jag la in spelet via telefonen då blev det massa olika spel för att sidan inte uppdaterades samt att det är så lätt att snubbla på tangenter!
Gammal 2011-07-10, 20:52   #99
KP
Sharpest

KPs avatar

Sharp$: 45582
Standard

muRum du behöver inte låsa dina spel när du lägger in genom mobilen. Om man för musen över oddset går det att se vid vilken tid spelet lades in. Inlagt spel före spelstopp = få tyst på de som kan tänka sig att misstro dig.

Lycka till med ditt projekt och annorlunda spelform
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 20:55   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
muRum du behöver inte låsa dina spel när du lägger in genom mobilen. Om man för musen över oddset går det att se vid vilken tid spelet lades in. Inlagt spel före spelstopp = få tyst på de som kan tänka sig att misstro dig.

Lycka till med ditt projekt och annorlunda spelform
Jo jag har sett att man kan se när spelet är inlagt det kanske är lika bra att ge fan i att låsa spelen när man spelar från mobilen. Låter som en smart tanke

Tack för de tipset och tack för bekräftelsen att man kan se när spelet är inlagt så det inte var en trött muRum som råkade se en tid som egentligen inte stod där haha.!
Gammal 2011-07-10, 21:40   #101

Standard

För er som är intresserade så är bronsmatcherna igång just nu.

www.nasl.tv

1-0 July efter första kartan väldigt avslappnad match och försiktigt spelat sedan klantade Sen till det när han visade sig lite dumt och hade inte tillräckligt med banelings redo.
Gammal 2011-07-10, 22:43   #102

maddmaxs avatar

Standard

Woop woop. Sen knep tredjeplatsen och mitt forsta egna esports-bet gick in!

Nu hejjar vi fram Mc.
Gammal 2011-07-10, 22:48   #103

Standard

Citat:
Woop woop. Sen knep tredjeplatsen och mitt forsta egna esports-bet gick in!

Nu hejjar vi fram Mc.
Ja du ser visst är det en "lätt" sport? : ) Grattis btw.

Det svåraste är att veta hur oddsen ska röra sig eftersom oddsen varierar väldigt mycket utifrån vart pengarna sätts då det är en så liten marknad. Ofta går oddsen uppe eller ner bara för att folk spelar på det även om de inte borde

Jag hade gärna spelat Sen också men kunde endast få oddset 1.98 så sket i det. Om jag bara kunde veta min Client ID i skallen så hade jag fått 2.42 på Sen....

HEJAHEJAHEJA MC! Som dubbel GSL mästare har han nog balls of steel i ett sånt här läge i jämförelse med PumA
Gammal 2011-07-11, 00:40   #104

Standard

MC blir ju krossad vad är det som händer???

PumA är nya stjärnan?

Redan efter fyra matcher är mitt HCP spel ute, vad sne man kan vara.
Gammal 2011-07-11, 00:43   #105

Standard

Puma har fantastisk multitasking och verkar ha förberett sig ordentligt.
Gammal 2011-07-11, 01:02   #106

Standard

Citat:
Puma har fantastisk multitasking och verkar ha förberett sig ordentligt.
Ja det är helt sjukt! Fysatan var Puma spelar bra.

Förstår dock inte hur MC lyckades vinna den där fighten med bara archons och stalkers i princip. När Puma träffade emp på alla archons också, det går över mitt vetande haha. Spännande sista matcher nu!
Gammal 2011-07-11, 12:41   #107

Standard

Tassadar satt då är det bara att invänta nästa match.
Gammal 2011-07-11, 13:34   #108

Standard

2-0 och +7,19u

En bra dag
Gammal 2011-07-11, 14:40   #109

Standard

Nya spel i sheeten de som är intresserade kan ju kolla in de

2011-07-12 11:10GSLTOP vs Losira 2 FT 6 1.877

2011-07-12 11:10GSLGenius vs CoCa 1 FT 4 2.500

2011-07-12 11:10GSLTester/Trickster vs Clide 2 FT 5 1.926

Spelstopp morgondagen ~11:10

Senast redigerad av muRum den 2011-07-11 klockan 14:41.
Gammal 2011-07-11, 15:20   #110
KP
Sharpest

KPs avatar

Sharp$: 45582
Standard

För en oinsatt så vill man gärna höra motiveringen till TOP vs Losira och varför du spelar 6u på dom.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 16:52   #111

Standard

Jag tycker att LosirA ska vara favoriten i den matchen och är helt oförstådd varför han går upp som han gör. Visserligen är hans sämsta match up ZvT men han spelade mycket bättre i gruppspelet i jämförelse med TOP.

Den som inte har spelat på LosirA än bör göra det. Kanske var jag lite för stark i insatsen men jag tyckte att det första oddset var ett bra odds på honom.

TOP är ju en bra spelare självklart men han glänste inte som Losira i gruppspelet.
Gammal 2011-07-12, 15:05   #112

Standard

1-2 idag men LosirA som spelades för tidigt igår innan den ökade i odds var den enda som vann.

Dåligt spel av Clide i den avgörande matchen ledde till förlust på den matchen. Han hade den matchen stenhårt. Med 3 baser mer än motståndaren och en bank på 3000-1000 och maxad armé mot 180supplies och torskar för att han wastear så mycket tid på nukes och failade varenda nuke. USCH!
Gammal 2011-07-12, 15:07   #113

Standard

Huk spelas hårt med 7units till odds 2.43. Det är en matchup som helt klart ska vara mycket jämnare och HuK har vunnit mot MC förut två gånger så det ska verkligen inte stå i oddsen som det gör just nu.
Gammal 2011-07-12, 19:40   #114

Standard

Citat:
1-2 idag men LosirA som spelades för tidigt igår innan den ökade i odds var den enda som vann.

Dåligt spel av Clide i den avgörande matchen ledde till förlust på den matchen. Han hade den matchen stenhårt. Med 3 baser mer än motståndaren och en bank på 3000-1000 och maxad armé mot 180supplies och torskar för att han wastear så mycket tid på nukes och failade varenda nuke. USCH!
Han skulle försökt sätta lite mer EMP på HT istället för nuces. Stormsen var olidliga. Synd, när han hade matchen helt klart.
Gammal 2011-07-12, 20:25   #115

Standard

Citat:
Han skulle försökt sätta lite mer EMP på HT istället för nuces. Stormsen var olidliga. Synd, när han hade matchen helt klart.
Precis jag förstår verkligen inte meningen med nukes. I varje match jag har sett folk verkligen satsa på nukes så har de torskat hur stort övertag som helst innan de börjar satsa allting på nukes. EMP är så mycket bättre mot HT's
Gammal 2011-07-12, 23:15   #116

Standard

FXO - fOu 1.282

FXO kommer att sluta i GSTL med nollpoäng det är stor skillnad mellan lagen.

ZeNEX - Startale 2.490

ZeNEX har imponerat på mig starkt och de har spelat väldigt bra i individuella matcher lika så i GSTL förutom mot IM då de hade stora problem med YoDa men det ska nog inte vara stora problem mot Startale. Det ska vara närmare 50/50.
Gammal 2011-07-13, 00:18   #117

Standard

SlayerS - TSL 2.060

TSL kommer att starta med en starkare spelare i första matchen och nästan gratis få 1-0 och sedan har man imponerat mer än vad SlayerS har gjort i GSTL. TSL_PumA vann precis NASL Season 1 och slog där ut MC/July flera stora namn och är verkligen en upcoming star.. Spelas med 6u.
Gammal 2011-07-13, 14:34   #118

Standard

Zenex sätter jag in mer pengar på nu då oddset fortsätter stia och man starta med 1-0 vinst i princip i med den spelaren man startar upp med. Byun som precis slog ut NaDa med 2-0 i ro16 mot en okänd spelare som aldrig har spelat en match i GSL.

2.770 på ZeNEX spelas med 8u för den som inte har lagt in en krona på den matchen ännu.

Samma ska i gamet här under mer kronor på det här spelet.

TSL sätter man in 7u på till oddset 2,226 för den som inte har satt in en krona
Grnvit (+3)
Gammal 2011-07-14, 15:41   #119

Grnvits avatar

Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Tackar tackar för TSL!

Twitter:
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 00:34   #120

Standard

Vi lever för att hjälpa varandra
Gammal 2011-07-15, 00:35   #121

Standard

TT1 - Fenix

Fenix som gick igenom NASL med 6-1 mot protoss och han har en väldigt aggresiv stil medan TT1 gillar långdragna macro games..

Fenix spelas med 4units till oddset 1.769
maddmax (+5)
Gammal 2011-07-15, 12:56   #122

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
TT1 - Fenix

Fenix som gick igenom NASL med 6-1 mot protoss och han har en väldigt aggresiv stil medan TT1 gillar långdragna macro games..

Fenix spelas med 4units till oddset 1.769
Inte ens nara pa den..
Gammal 2011-07-15, 13:28   #123

Standard

Jag orkade inte hålla mig vaken till matchen började men säger du det så är det väl så.
Ska kolla på matchen senare och se vad som gick fel.
Gammal 2011-07-15, 15:26   #124

Standard

Zenex leder 3-1, men nu kommer den svåra delen. Tre chanser att spöa Bomber, jobba Zenex!

Var ser du vilka spelare som ska starta lagmatcherna? Var ju verkligen som du sa en gratisseger för Zenex i första med Byun vs okänd Terran.
Gammal 2011-07-15, 16:24   #125

Standard

Citat:
Zenex leder 3-1, men nu kommer den svåra delen. Tre chanser att spöa Bomber, jobba Zenex!

Var ser du vilka spelare som ska starta lagmatcherna? Var ju verkligen som du sa en gratisseger för Zenex i första med Byun vs okänd Terran.
NU SER DET BRA UT... 3-3 CoCa leder över bomber i matchen..

EDIT: Skulle inte ha skrivit det jag skrev ovanför.

Som du säger den svåra delen är att slå Bomber.

Jag kollar liquidpedia GSTL Season 1.

Senast redigerad av muRum den 2011-07-15 klockan 16:30.
Gammal 2011-07-15, 16:35   #126

Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Hej, intressant tråd!

Vad tror du om Puzzle mot Tassadar?

Fragbite procenten atm ligger på 67% på puzzle och 33% som inte säger mycket, men ger oss en indikation på vad folk tycker/tänker.

Oddsen atm är 2.28 på tassadar och 1.66 på puzzle - hittar man spelvärde på något håll?
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 16:55   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
Hej, intressant tråd!

Vad tror du om Puzzle mot Tassadar?

Fragbite procenten atm ligger på 67% på puzzle och 33% som inte säger mycket, men ger oss en indikation på vad folk tycker/tänker.

Oddsen atm är 2.28 på tassadar och 1.66 på puzzle - hittar man spelvärde på något håll?
Det finns ingenting att spela på den matchen. Oddsen ligger där dom ska.

Tassadar har inte spelat mycket PvP i GSL så det är svårt att se hur han kommer att spela.
Gammal 2011-07-15, 16:59   #128

macin delar med sig

Standard

Citat:
Det finns ingenting att spela på den matchen. Oddsen ligger där dom ska.

Tassadar har inte spelat mycket PvP i GSL så det är svårt att se hur han kommer att spela.
mm som jag trodde, är ju ett par dagar kvar och relativt hög limit på spelen (mot vad jag sett tidigare i alla fall) så om man kan få 2.40+ på tassadar tror jag det kan finnas lite värde. Av dom matcherna jag sett hittils under hans väg till finalen så har han visat upp en mängd bra builds, och starka builds dessutom. Svårare med PvP, ett misstag så kan det vara gg :/
Gammal 2011-07-15, 17:09   #129

Standard

Puzzle är väldigt säker på PvP mot dessa spelare som inte är toppen som HuK och MC i PvP. Puzzle är smart nog att vänta ut motståndarens misstag i PvP på den lägre nivån i allafall gjorde han så mot vanvanth/boomboom.

Tassadar och Puzzle har både två visat väldigt bra form nu i Code A det är en jämn match men jag vågar inte spela mot Puzzle.
Gammal 2011-07-15, 19:06   #130

Standard

Ser inte ut som det går jättebra, tittade in första gången när du låg 4-1 eller nåt :/ Spelar favoriterna som idioter eller vad händer :( ?
Gammal 2011-07-15, 20:43   #131

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cozalon Visa inlägg
Ser inte ut som det går jättebra, tittade in första gången när du låg 4-1 eller nåt :/ Spelar favoriterna som idioter eller vad händer :( ?
Det är en svår marknad tror jag. Men jag tror och hoppas att jag kommer att komma upp på gröna siffror bara jag fortsätter.

Det är väldigt mycket fram och tillbaka i varje match och det är små marginaler hela tiden därför är det lätt för en underdog att utnyttja ett misstag av motståndaren o.s.v. Det är väldigt täta matcher alltså.
Gammal 2011-07-16, 01:11   #132

maddmaxs avatar

Standard

Jag tror pa dig muRum och jag hoppas du fortsatter. Du har haft en del stolpe ut men ju langre du spelar ju mer erfarenhet far du av att just BETTA pa SC2. Ar helt overtygad att vi far se grona siffror snart.

Apprapa ingenting sa har jag spelat:
2011-07-16 02:00IEMSeleCT vs Agh +1.5 FT 1 1.885

SeleCT har vad jag forstatt det svarare mot Protoss och Agh kanns som en riktig darkhorse. Tror att han kan overraska SeleCT med en del ganska frammande spelstilar och jag hoppas att han kniper en match atminstonde.
Gammal 2011-07-16, 01:25   #133

Standard

Citat:
NU SER DET BRA UT... 3-3 CoCa leder över bomber i matchen..

EDIT: Skulle inte ha skrivit det jag skrev ovanför.

Som du säger den svåra delen är att slå Bomber.

Jag kollar liquidpedia GSTL Season 1.
Supersurt att Coca schabblade bort det där. Har varit några stolpe ut på fina odds, men bara att köra på.

Tack för Liquipediatipset!
Gammal 2011-07-16, 01:29   #134

Standard

Jag tror att du får svårt att sätta ditt spel som du skrev här ovan.

seleCT har under de 6 senaste matcherna mot P 4-2 i stats. Då är det mot MC han har förlorat och sedan vunnit 4raka mot White-RA vilket är väldigt starkt gjort. Agh är ett svagare namn som egentligen inte ska ha mycket att säga till om. Det är nog större skillnad än vad man tror mellan dessa två spelare.

Men vi får se vi håller tummarna

Förnärvarande håller jag på med ett ganska stort projekt så jag kommer att hålla mig till GSL och GSTL för mina rekar under den kommande månaden. Kanske får jag in några spel under MLG också men IEM kommer jag att skippa om vi inte får dröm odds
Gammal 2011-07-16, 01:31   #135

Standard

Citat:
Supersurt att Coca schabblade bort det där. Har varit några stolpe ut på fina odds, men bara att köra på.

Tack för Liquipediatipset!
Ja det var ett helvete att han snubblade ut det där. Men vad ska man förvänta sig mot världens nuvarande absolute särklass bästa starcraft 2 spelare Bomber.

Han är min GUD. Fysatan vad bra han spelare.

PuMa..

Jag tror dessa fina odds sitter så småningom också.

Det är bara för roligt att spela mot FXOpen i GSTL. Skrattar åt dem när jag ser dem spela.
Gammal 2011-07-16, 21:23   #136

macin delar med sig

Standard

Vad tror murum om Idra vs Killer samt Select mot TTOne?
Gammal 2011-07-18, 13:29   #137

Standard

Jag gav up IEM efter första missen det kändes som det kunde hända precis vad som helst i matcherna ..

Men nu har vi nya spel..

2011-07-20 11:10GSLBomber vs Byun -1.5 FT 5 1.917

Bomber är väldigt bra. Han spelade 3-0 senast mot ZeNEX i GSTL och dominerade där, hade lite problem mot CoCa men stark som han är så återhämtade han sig i den matchen. Han är mästare om man jämför med Byun i TvT. Bomber ska kunna klara det här och bara tappa en karta.

2011-07-19 11:10GSLMC vs HongUn -2.5 FT 6 2.360

Mc är dominant i PvP slog ut HuK 2-0 i RO16 som är en annan väldigt bra PvP:are. MC börjar få tillbaka formen verkar det som efter att ha varit lite nere under Dreamhack och tätt intill därefter på homestory cup. Nu är han tillbaka och varför ska han inte slå ut HongUn som har 0-8 i kartor mot Protoss i GSL. Jag tror han får 0-11 efter denna match upn
Gammal 2011-07-19, 16:09   #138

Standard

Mc blev krossad av Hongun.. Alla i hela världen som känner till starcraft två är helt off vad som hände. HongUn överraskade verkligen.
Gammal 2011-07-21, 00:23   #139

Standard

Citat:
Det är en svår marknad tror jag. Men jag tror och hoppas att jag kommer att komma upp på gröna siffror bara jag fortsätter.

Det är väldigt mycket fram och tillbaka i varje match och det är små marginaler hela tiden därför är det lätt för en underdog att utnyttja ett misstag av motståndaren o.s.v. Det är väldigt täta matcher alltså.
Dock jävligt kul att kolla på Börjar taila dig igen den 25e, har bara typ 350 kr på Pinnacle så det får vara sålänge GL.
Gammal 2011-07-21, 13:35   #140

Standard

Roligt att du svansar efter mig Får hoppas det går bättre så småningom. Mycket rött nu
Gammal 2011-07-26, 10:46   #141

Standard

Pågrund av att Marineking har spelat dåligt på sistone och har dåliga stats i TvT så spelas det en del under dagens matcher. Inte bara mot honom utan även på andra underdogs. Kolla sheet för dagens spel.
Gammal 2011-07-26, 11:09   #142

anths avatar

Sharp$: 530
Standard

Brukar pinnacle ha odds uppe för Counter-Strike?
anth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 11:25   #143

Standard

Dålig koll på cs scenen. Men under tiden jag har spelat på sc2 har jag endast sett starcraft 2 och bw
Gammal 2011-07-30, 03:32   #144

macin delar med sig

Standard

inte lagt några spel på MLG?

finns ju massa bjudodds...
Gammal 2011-07-30, 05:14   #145

macin delar med sig

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anth Visa inlägg
Brukar pinnacle ha odds uppe för Counter-Strike?
nej det brukar dom tyvärr inte, du kan ju alltid hålla dig uppdaterad för stora events och kolla in e-sport bettingen på deras sida.
Gammal 2011-07-31, 19:58   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
inte lagt några spel på MLG?

finns ju massa bjudodds...
Har varit på semester och kom precis hem därifrån. Tyvärr så har jag inte hunnit spela någonting på MLG.

EDIT: Vad är det för odds jag har missat? .. Intresserad

Senast redigerad av muRum den 2011-07-31 klockan 20:01.
Gammal 2011-08-01, 12:57   #147

Standard

Såg precis klart på GSL Finalen. Starkt gjort av NesTea att inte förlora ett enda set genom hela GSL July. Mäktigt att se han spela.
Gammal 2011-08-01, 22:20   #148

bokhults avatar

Sharp$: 250

Snooker 2012
Stats: 11 - 8 - 0
ROI: 138.80%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Sorry för OT men undrar om det finns något spelbolag som brukar ha odds på Halo: Reach. Kan tänka mig att det är en riktig guldgruva eftersom att oddssättarna nog inte har en jävla aning om hur det fungerar. Var själv ett relativt tungt namn på den svenska halo-scenen för några år sedan och skulle mycket väl kunna sätta mig in i det igen för att få lite insikt som ingen oddssättare kan få. Finns det något bolag som ger odds på det så är chansen stor att jag kommer föra speldagbok på det också!

(Det är i stort sett bara MLG som anordnar stora tävlingar i Halo: Reach)
bokhult är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 22:53   #149

Standard

Tyvärr så finns det nog inte de. Det är mest Koreanska starcraft 2 scenen som det finns odds på. Finns lite odds på Broodwar också.
Gammal 2011-08-02, 23:05   #150

Standard

2011-08-04 11:10GSTLSlayerS vs Prime 2 FT 5 2.310

SlayerS har inte alls spelat bra i teamleague den här säsongen inte heller har Prime gjort det. Men jag tror att Prime har större motivation än vad Slayers har. Det skiljar inte mycket mellan lagen när de presterar på topp. PumA vann trots allt NASL som spelar i Prime och man börjar med MarineKing mot en "okänd" terran.

Testas med 5u
Gammal 2011-08-04, 18:11   #151

Standard

Nya spel i sheetet.

Ont om tid därför skriver jag ingen motivering.

Men jag tror att Nightend och Mana har mycket mer att visa än vad de har gjort hittils. Det är bra spelare och här har de chansen.
Gammal 2011-08-04, 23:21   #152

Standard

Nu grönade vi ut det hela en hel del under kvällen. Grattis till er som ryggade.
Gammal 2011-08-05, 02:07   #153

Standard

Nya spel i sheeten..

2011-08-05 02:05Asus ROGSen vs Stephano 1 FT 5 1.429

Sen har ett utav världens bästa ZvZ och en "korean" mot en icke korean kan nästan bara sluta på ett sätt. Jag tycker att oddset är för högt för att inte spelas.

2011-08-05 10:00Asus ROGSarenS vs BratOK 1 FT 5 3.390

Sarens imponerade i gruppspelet och möter nu BratOK som visserligen är en bra spelare me nhan imponerade inte alls lika mycket som Sarens. Testas till ett fint odds.
Gammal 2011-08-07, 17:13   #154

Standard

Nya spel i sheetet för de som är intresserade.
Gammal 2011-08-07, 20:23   #155

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1185
Standard

Fan va najs.
lillnilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 14:59   #156

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 969
Standard

ah, kul att se att fler än jag spelar på E-sport
Tycker bara det är synd att endast Pinnacle erbjuder det.
fattony är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 17:02   #157

Standard

Ja verkligen. Hoppas det blir mer och mer bolag som integrerar det samt fler spel.
Gammal 2011-08-20, 14:39   #158

Standard

Lär ju gå att betta på Dota2-turneringen?

Ioförsig är det rätt korkat då det är lag som aldrig mötts förut, lite svårt att förutspå en vinnare. Blir dock Na'Vi, garanterat.
Gammal 2011-08-25, 14:14   #159

Standard

Det gick att spela på DotA 2. Na'Vi kunde man spela och de var dominanta genom hela turneringen riktigt bra spelat av de.
Gammal 2011-08-26, 11:59   #160

fl0ws avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 182
Standard

Hade tänkt lägga en del bet under MLG, tankar om att spela själv? Kan redovisa mina när jag funderat lite mer.
fl0w är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td