Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-06-05, 17:45   #16
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Blev ingen bra start. Skellefteå fick bara oavgjort, dom måste vara riktigt missnöjda...

Gällivare förlorade med 1-0, men kände ändå att det var värt spel på dom med tanke på oddset, får höra med greedy sen hur spelet såg ut.

Bara ta nya tag!
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 00:00   #17

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Dags för mig också att skriva lite i denna tråd. Har spelat tidigare på norrbottensfotbollen, då jag höll koll på division 3 N Norrland under forumdelen Organiserat rekande. De matcherna gick jag plus på, även om det är ett för litet statistiskt underlag med bara knappt 10 matcher. Nu kör vi med en gemensam satsning, med målet att bli ännu klokare.

Denna post är dock inte bara tänkt som en presentation. Jag och Boden har också klurat fram ett till officiellt spel:

Luleå SK- Kiruna FF 1:a @ 2.25 (Expekt) 3U (O)

Här kommer ett spel i Division 3 Norra Norrland, där serieledarna Luleå SK tar emot Kiruna FF. Kiruna tippades av många som en av favoriterna till att vinna serien, då man både fått tillbaka hemvändare från GMFF, samt fått behålla brassen Diego, som öste in mål förra säsongen. Luleå SK kom från division 4, och har öppnat serien över förväntan. Kiruna har haft det lite tyngre. Senast förlorade man mot Alviks IK i en målsnål match.

I morgondagens match kommer Luleå SK till spel med närmast fullt manskap. Saknas gör Andreas Rosengren, som är bortrest, samt Niklas Wiggefors, som har varit skadad under hela säsongen. På topp har man den glödhete Daniel Sandberg, som har gjort hela 9 mål på 6 matcher. Han blev också utnämnd till månadens spelare av BDfotboll, sidan som håller koll på norrbottnisk fotboll:
http://www.bdfotboll.com/hem/månadens-spelare/

Kiruna kommer till matchen med ett lite dystrare facit. Förra matchen förlorade man med 0-1, och det var inte mycket i spelet som stämde. Man skapade några halvchanser, många av dem genom Fredrik Ahlander på högerkanten. Annars var man väldigt uddlöst framåt. Diego, brassen som ska leverera målen framåt, är skadad och missar morgondagens match.

Luleå SK har verkligen imponerat med målskyttet på sistone, och med 30 mål på 6 matcher har man ett fasansfullt facit (med motståndarögon sett) på hela 5 mål per match. Det krävs verkligen att Kiruna hänger med i försvarsspelet om det ska bli några poäng imorgon. Vi tror dock att Luleå SK kommer att göra några mål i morgondagens match, och för Kirunas del saknar man målskyttarna. Därför känns ett spel på Luleå SK bra.

Edit: Finns ett spreadsheet nu också, där vi postar våra officiella spel. Finns i första inlägget!

Senast redigerad av greedy den 2010-06-06 klockan 00:10.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 00:14   #18

comprendes avatar

Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

skönt, har väntat på denna. vi är på samma sida så jag tailar även om jag hade tankar på den innan.

BOL.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 00:15   #19

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Nu har vi även ett spreadsheet.. som ni ser här nedanför mitt inlägg och i första inlägget
Gammal 2010-06-06, 00:37   #20
Wej

Wejs avatar

Sharp$: 264

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

intressant, BOL
Gammal 2010-06-06, 14:02   #21

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Haparanda FF - Sunderby SK 2:a @ 2,55 (nordicbet) 2U (IO)
DIV 4 Norrbotten-Norra, Matchstart 18:00

Sätter denna match som IO eftersom jag inte fått tag på greedy ännu, kan hända att det blir ett O-spel om han också gillar denna.

Tabell 7:an Haparanda tar emot tabell-4:an Sunderbyn ikväll. Sunderbyn som är en av favoriterna att vinna denna serie har börjat säsongen med 2 segrar och 2 oavgjorda, Haparanda har 1vinst, 1 oavgjord och 2 förluster.

I dom här lägre serierna måste man försöka hålla koll på vilket lag man startar med eftersom många spelare har jobb/skola på sidan om och det är ofta stora förändringar i trupperna från match till match.

Ringde nyss upp Haparandras tränare och hörde lite med honom inför matchen.
Dom har haft många spelare sjuka (förkylda) under veckan men samtliga av dom har lämnat klartecken inför matchen, men som han själv sa så är det självklart inte optimalt att så många varit sjuka och inte kunnat träna på ordentligt under veckan.
Sedan frågade jag honom vad han säger om deras motståndare. Som många andra säger så är Sunderbyn en av favoriterna, men att dom inte haft samma startelva under någon av matcherna i början av serien, så det är svårt att veta vilket lag dom ställer upp med ikväll.

Jag har kikat på vad dom ställer upp med för lag idag, och fått informationen att Sunderbyn kommer att ställa upp med deras bästa lag ikväll sen premiären mot Övertorneå, som slutade oavgjort.
Övertorneå har dock startat bra med 3 vinster och den oavgjorda matchen. Man har bl.a vunnit mot just Haparanda, med 3-0.

Jag tror på Sunderbyn i den matchen efter den informationen jag har fått. Men eftersom det är en så låg serie och det är svårt att få all information så sänker jag till 2U istället för dom 3U jag/vi brukar köra med.
Gammal 2010-06-06, 17:01   #22

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Luleå SK- Kiruna FF 1:a @ 2.25 (Expekt) 3U (O)

Resultat: 1-1

Det där sved...Kiruna kvitterade i 88:e minuten...
Gammal 2010-06-06, 20:21   #23

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Haparanda FF - Sunderby SK 2:a @ 2,55 (nordicbet) 2U (IO)

Resultat: 1-0

Nu är det inga norrbottensmatcher under veckan, så det blir att ladda om efter denna katastrofala start jag/vi har fått...men till helgen är vi tillbaka och då ska det bli grönt istället
Gammal 2010-06-06, 21:05   #24

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Man kan inte alltid ha marginalerna på sin sida men kör på bara så vänder det säkert
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 21:09   #25

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Man kan inte alltid ha marginalerna på sin sida men kör på bara så vänder det säkert
Visst är det så...men riktigt trist att det ska börja så dåligt. Men som sagt...bara köra på så ska det vända.
Gammal 2010-06-11, 20:29   #26

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Så här i VM-tider letar vi fortfarande efter spel. Vi har lite tankar kring övriga matcher, men en match har vi kommit överens om:

Division 4 Norrbotten Norra
13.06 13:00 Pol/Svanstein FF - Vitå BK 1.75 4.35 2.95
Spel: 2 till 2,95 ggr pengarna, 2 Units (O)

Detta är en match mellan två bottenlag i division 4. Vitå tog sin första trepoängare mot GMFF2, ett annat av bottenlagen. Pol fick för två helger sen sin första seger, även detta mot GMFF2. Vitå vann sin match med 4-0, och man imponerade mycket under dessa 90 minuter. Man fick visserligen något turligt 1-0 redan efter 2 minuter, men man imponerade med sitt stundtals fina spel, och sina vassa omställningar. GMFF2 skapade några lägen, men nära att vinna var man aldrig. Till denna match fick man även tillbaka några spelare som inte varit tillängliga tidigare.

PSFF var nära förra helgen mot IFK Kalix, som huserar i toppen. Man höll jämnt länge, men till slut lyckades Kalix knipa segern. För två helger sedan vann man mot GMFF2 med 3-1. Första halvlek var jämn. Viss fördel PSFF, men inget av lagen skapade några farliga chanser. I sista spelsekvensen får dock PSFF 1-0 på hörna. GMFF2 kvitterar tidigt i andra halvlek, men PSFF gör snabbt både 2-1 och 3-1. GMFF2 spelar dock jämnt med laget, och det var inte speciellt stor skillnad mellan lagen.

Av det jag (greedy( såg av båda lagen känns det som om det ska vara en jämn match, där vi tror Vitå är favoriter att ta hem det. Därför blev vi mycket förvånade när vi såg oddsen. Vi har dock ingen koll på hur trupperna ser ut, och därför håller vi nere insatsen. Om inte Vitå saknar hela sitt lag, ska detta odds vara mycket lägre än vad det är.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-11, 23:09   #27

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

Två spel av mig, båda matcherna spelas 12/6 15:00, här kommer lite korta motiveringar:

DIV 2 NORRA NORRLAND
Älgarna-Luleå 2:a @ 1.80 3U (bwin) (IO)

1-0 slut

Luleå har spelat riktigt bra sista tiden (bortsett från nederlaget mot Piteå) och ska vara klara favoriter här. Älgarna riktigt ojämna och har ännu ingen seger på hemmaplan i år.
Här ska Luleå vinna...

DIV 3 NORRA NORRLAND
Storfors AIK - Gällivare/malmberget FF 1:a @ 2.50 2U (Unibet) (IO)

2-2 slut

Två lag som håller till i nedre delen av tabellen. Storfors har dock spelat hysat och har några uddamålsförluster mot topplagen.
GMFF har spelat riktigt dåligt sista tiden och senaste hemmamatchen var man riktigt uddlösa och när man får detta odds på Storfors kan jag inte låta bli.

Senast redigerad av Boden den 2010-06-12 klockan 17:07.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 17:07   #28

Bodens avatar

Mina rekar

Standard

man skäms ju...