Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-20, 23:04   #676
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visby 20/7

Lopp 5 Everts Party Sock/Sammarco 2.55 Expekt
-Kanonodds! EPS har gjort det bra hela året och rapporteras gå barfota ikväll! Sammarco har nära 50% galopp och häst mot häst håller jag den som lite sämre. Enda minusfaktorn är att Sammarco har ny kusk idag, vilket kan ge nytändning.
Synd att man missade den. Var sjukt bra odds
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 00:46   #677

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Synd att man missade den. Var sjukt bra odds
Du har ett gott öga för odds ser jag! Det sjukaste var att de hade flera som stack ut på samma sätt idag, i fjärde fanns Callela Benefit över Pascal D.E. till 2,45. Jag vågade inte sätta mitt namn på den då jag inte hade riktig koll på Svenssons häst och var utan lina att kolla lopparkivet, men det borde ha varit ett finodds med god marginal.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 10:48   #678
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

...snygga drag Stekel! ... synd man såg dessa i efterhand, tyvärr upptagen med annat igår. Jag har ett visst hopp om att du vaskar fram nya underverk och fina drag framöver... tro inget annat än att dina drag läses och analyseras!
Väl mött framöver i spalten!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 11:13   #679

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
...snygga drag Stekel! ... synd man såg dessa i efterhand, tyvärr upptagen med annat igår. Jag har ett visst hopp om att du vaskar fram nya underverk och fina drag framöver... tro inget annat än att dina drag läses och analyseras!
Väl mött framöver i spalten!
Kul att någon läser, trots att jag skriver så sporadiskt nuförtiden. Kommentera gärna om du har något att tillföra, både positivt och negativt. Mest intressant är väl om det är någon faktor som jag över/undervärderar eller glömmer bort.

Tänkte göra en seriös nysatsning inom kort med spreadsheet och insatser i tre olika nivåer som följer:

1u: Enstaka tvåspels-parlays och högoddsare (vinnare eller platsspel), 3ggr och uppåt.

2u: "Vanliga spel" där jag ser spelvärde. Mest H2H, men jag tycker mig se en del övervärde i platsoddsen ganska ofta så det kan bli en del såna också. Enstaka vinnarspel. 1,30-3ggr.

3-4u: Extrema spelvärden på ett eller annat sätt. Kommer läsa på lite extra innan jag lägger dessa och det kommer normalt sett vara hästar som jag har bra koll på redan från början. 1,75-3ggr

Det blir spel på Expekt och bet365. Var ett tag sedan jag kollade oddsen på de andra sajterna, någon som borde läggas till?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
Gammal 2011-07-21, 11:20   #680

Stekels avatar

Standard

Tillägg vad gällar nya spreadsheetet, det kommer inte bli mycket lunchspel. Orutinerade hästar som jag normalt sett inte är speciellt bra påläst på är ingen bra kombination. När det gäller bättre hästar kommer en annan faktor in, nämligen att de inte är toppade på samma sätt som på de stora streckspelen. Det gör ofta att de blir svårbedömda i dessa lopp. Kallblod blir det inte jättemånga spel på heller av ungefär samma anledningar.

Ser att det kommit några odds till stochampionatet i helgen på Expekt. Canaka B. F. över Tamla Celeber till 2,55 ser väldigt intressant ut. Det är tidigt under veckan än och jag har inte sett Canakas senaste starter, men har hon utvecklats normalt sedan ifjol så ska det vara ett bra odds med tanke på lägena, jag glömmer inte duellen i Breeders mot Aisle Stand!

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-21 klockan 11:25.
Gammal 2011-07-21, 11:56   #681
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Nordicbet brukar ha Top 5 eller ej. Kan vara bra att kika där ibland med. De har även h2h utbud. Annars har du väl täckt det hela. Personligen tycker jag du kan skrota vinnarspel. Bortkastade pengar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 12:48   #682

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nordicbet brukar ha Top 5 eller ej. Kan vara bra att kika där ibland med. De har även h2h utbud. Annars har du väl täckt det hela. Personligen tycker jag du kan skrota vinnarspel. Bortkastade pengar.
Jo jag vet att NB har lite trav men frågan är om oddsen är något att ha, har du koll på det?

Visst finns det väl värde i vinnarspel här och där men det är inte ofta det håller jag med om. Högoddsare brukar kunna ligga ruskigt fel precis vid oddssläpp ibland, precis som platserna.
Gammal 2011-07-21, 17:53   #683

Stekels avatar

Standard

Startar igång nya spreadsheetet idag, det vimlade inte av roliga odds idag direkt men jag hittade en som ser lovande ut!

Bergsåker 21/7

V65-5 Swift Triumph/Nahar 2,30 b365
-Nya ägare och ny tränare/kusk på ST inför senast, gick då i hård bronsfinal och kom som väntat utanför pengarna. Väntad höjning nu i nya regin ger viss chans att slå en felfri favorit. Nahar rundar normalt sett dessa felfri men har galopp i 16/30 och 7/14 i nuvarande regi. 2u

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-21 klockan 17:57.
Gammal 2011-07-21, 17:56   #684

Stekels avatar

Standard

Gjorde precis bokslut på årets spel på bookiekontona hittills i år inför nystarten. Blev överraskad av att jag faktiskt låg något plus trots att jag till största delen spelat stora parlays och tokodds. Dessutom hade jag en del spel på premier league-dart och slutspelshockey som jag helt säkert gick back på då jag har absolut inte kan bedöma värde speciellt bra i de sporterna.

Omsatt: 72k
ROI: 101,37%

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-21 klockan 18:02.
Gammal 2011-07-21, 18:23   #685

Stekels avatar

Standard

Bara för att motbevisa KP så hittade jag ett bra och ett annat RIKTIGT bra odds när Expekt nu släppte V75. Orkar inte lägga ut texten kring dessa just nu (kanske inte behövs heller för ni som ser på trav känner till dessa) men jag behövde inte lång betänketid innan jag la 2u på Viola och 3u på Covington!

Axevalla 23/7

V75-1 Viola Silas V 1,50 @ Exp
V75-7 Covington Ås V 3,75 @ Exp
Gammal 2011-07-21, 18:26   #686
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Kul att någon läser, trots att jag skriver så sporadiskt nuförtiden. Kommentera gärna om du har något att tillföra, både positivt och negativt. Mest intressant är väl om det är någon faktor som jag över/undervärderar eller glömmer bort.

Tänkte göra en seriös nysatsning inom kort med spreadsheet och insatser i tre olika nivåer som följer:

1u: Enstaka tvåspels-parlays och högoddsare (vinnare eller platsspel), 3ggr och uppåt.

2u: "Vanliga spel" där jag ser spelvärde. Mest H2H, men jag tycker mig se en del övervärde i platsoddsen ganska ofta så det kan bli en del såna också. Enstaka vinnarspel. 1,30-3ggr.

3-4u: Extrema spelvärden på ett eller annat sätt. Kommer läsa på lite extra innan jag lägger dessa och det kommer normalt sett vara hästar som jag har bra koll på redan från början. 1,75-3ggr

Det blir spel på Expekt och bet365. Var ett tag sedan jag kollade oddsen på de andra sajterna, någon som borde läggas till?
Skall bli kul med ett travfreak till som ger sig in för att slå nätbolagen på näsan - mycket inspirerande!

Håller med om sjukt höga platsodds som väldigt ofta sitter fel...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 18:29   #687
Banned

Trav

Standard

Citat:
Bara för att motbevisa KP så hittade jag ett bra och ett annat RIKTIGT bra odds när Expekt nu släppte V75. Orkar inte lägga ut texten kring dessa just nu (kanske inte behövs heller för ni som ser på trav känner till dessa) men jag behövde inte lång betänketid innan jag la 2u på Viola och 3u på Covington!

Axevalla 23/7

V75-1 Viola Silas V 1,50 @ Exp
V75-7 Covington Ås V 3,75 @ Exp

Covington Ås är ju ett riktigt bjudodds! Den ryggar jag med 3 units, utanför boken då jag slutat med vinnarodds där, allt enligt KPs rekommendation...

/Badass
Gammal 2011-07-21, 19:15   #688

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3851
Standard

Vill också rygga covington, stört odds! Dock hittar jag inga odds på expekt än?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 19:16   #689
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Vill också rygga covington, stört odds! Dock hittar jag inga odds på expekt än?

De finns där! Långt ner... Mellan Vinnaroddsen från i dag på Bergsåker och platsoddsen idag!

/Badass
Gammal 2011-07-21, 19:56   #690
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Öppnat Expekt-konto och ryggar direkt Viola & Covington...
Härligt Stekel!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td