|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-13, 18:46 | #661 |
|
|
2011-07-13, 19:03 | #662 |
Och hur ska lärlingarna lära sig köra häst då? Tror inte direkt att hästägarna står på kö för att prova en lärling i lopp mot vanliga kuskar. Det finns ju faktiskt några fler perspektiv än spelarnas att ta hänsyn till i sådana här frågor.
Postar ett vinnande(?) system inför ikväll här då. Blir spik på Bergh efter att Trons Pila blev struken, tror knappast han tänker köra bakifrån nu när han är ensam på springspår och favoriten borta. Om det fanns något streckvärde på Nordblomma gick det upp i rök med strykningen iom att hon är först i turordningen. Själv reducerar jag och spelar utgång på bästa hästen i fjärde Charlotte Stone, som ska vinna om hon inte får en dålig start och hamnar på vingel på något vis. Chanel Håleryd har imponerat på mig och har ännu bättre läge, kanske kan ge favoriten en match? Utgång även på Nordvanja som bara förlorat 1/10 felfria lopp och var då tvåa i mål. Har fått ordning på travet och även om det är ett elddop idag borde hon vara streckvärd här. Parkin i femte har varit grymt bra men läget är väldigt handikappande på snabb sommarbana. 5 1,2,3,5,7 7 1,3,9,14,15 1,2,12 5,6,7,9,10 |
|
2011-07-13, 19:54 | #663 | |
Citat:
Sedan ska man ta bort voltstart i Monte, Omstart varje gång.... |
||
2011-07-15, 10:06 | #664 |
Expekt har släppt odds till Årjäng imorrn och jag ser några fina platsare!
Årjäng 16/7 Lopp 6 Landers Power Plats 5.75 -Har blivit härdad i V75 i fyra raka starter och slutat 3,3,4,0. Ovanligt travsäker häst som redan där har fördel på den här lopptypen. Något lägre klass på loppet idag ännu en plusfaktor. Kanonodds! Spelbar ner till 4.00. Lopp 8 Lavec Kronos Plats 1.75 -Lär laddas och med Luddes respekt så är det låg risk att han ska hamna i en långdragen spetskörning. Kan mycket väl dansa undan, men många hårda emot som kan hjälpa varandra att hänga på ledaren gör att vinnarspel inte motiveras. Väljs rygg ledaren är platsen närmast garanterad då han inte släpper till dålig konkurrent. Spelbar ner till 1.65. Lopp 10 Stigaxelsixten Plats 2.35 -Står bra inne i loppet och den långa distansen gör att lägets vikt minskar. Har 12/21 platser i karriären. Spelbar ner till 2.00. |
|
2011-07-15, 16:42 | #665 |
Tror det har blitt ett fel på lopp 8 som ska vara 7
Dessutom kan jag tipsa om att Lavec Kronos finns till 1.8 som platsspel på Bet365 |
|
2011-07-15, 19:07 | #666 |
Kan väl tillägga att Landers Power nu står i 3.75 och Stigaxelsixten i 1.85 på bet365, en hyfsad indikator på att det finns värde i oddsen på Expekt.
En bra H2H på bet365: Lopp 11 Discovery Håleryd/Orfeus Brodde 1.55 -Fin i årsdebuten mot bra häst senast (Main Kronos), gick igenom klasserna lätt i vintras och verkar nu vara tillbaka i fullt slag. Dåligt inne i loppet men kapacitet över summa. OB är stekt med tanke på läget och hög klass, har dessutom 3/6 galopper i nya regin. Ser inte mycket annat emot denna än att DH inte skulle vara frisk. |
|
2011-07-16, 00:49 | #667 | |
Banned
|
Citat:
Ryggar Stigaxel på momangen - ett riktigt bra spel! /Badass |
|
2011-07-16, 12:21 | #668 |
Vill bara kolla ifall du fortfarande hade spelat H2H mot Orfeus Brodde? Sjukt stallskrik på den hästen och mycket spel hos atg på vinnare. Kan ju såklart sitta endå men kändes bara som att plötsligt blev 1.55 lite klent?
Tror du inte Lavec Kronos får sjukt svårt att komma till spets? Känns ju inte som att Lavecen är snabbare ut än Marshland eller Globalen heller för den delen? Jag är mer inne på att Torvald sitter i ledningen med Marshland i ryggen och då hamnar Kronos i andra spår. Har han tur så löser Beani MM av han i dödens? |
|
2011-07-18, 17:46 | #669 | |
Citat:
Lavecen hade inga problem med ledningen, ingick i analysen att Torvald skulle tas lugnt från start och att Ohlsson inte var intresserad av att försvara spetsen. Att Ludde däremot är helt jävla oförbätterlig som kusk ingick inte riktigt, att man kan köra så många lopp och ändå ha noll taktik och finess i sina styrningar är för mig en gåta. Knappast värt det att sätta häst i träning där, trots att han är en jävel på att just träna. Senast redigerad av Stekel den 2011-07-18 klockan 17:48. |
||
2011-07-18, 17:55 | #670 |
Tävlingar på min gamla hemmabana idag, hemskt ospännande lopp trots "stortrav" så jag skippar att åka dit.
Arvika 18/7 Lopp 7 Grand Canyon/Sacha Du Varlet 2.10 -Norsk sprinter med pisk mot helfransos med innerspår på kort. Lägg därtill att det är Arvika och täten är enormt gynnad så har man ett riktigt fint odds! Att fransosen är ny i Svanstedts träning är givetvis en faktor att ta med i beräkningen men övrigt väger över idag. Ni som spelar kan ju lägga ett extra öga på om kusarna gått bra på Arvika tidigare, lite speciell bana där. Lady Coron i DD-1 har bra resultat två senaste på banan, tuffare emot nu men konstigare saker har hänt... |
|
2011-07-18, 18:08 | #671 |
Förstår tanken men gillar inte h2h av en anledning, Åke ser sacha som sin bästa chans i kväll. Snabb ut, glänser i jobben hemma. Han trodde den skulle gå o vinna direkt sist, men fungerade då inte i tävlningssamanhang. Har nu ändrat en del som han tror ska ge bra utslag. Efter förra instasen tyckte han dock fortfarande att hästen är lite svårbedömd innan den fungerat i tävling, men tror som sagt på hästen nu. Avråder från spel.
|
|
2011-07-18, 19:19 | #672 | |
Banned
|
Citat:
Du får 2.50 på Bet365 i nuläget - har själv funderat på denna...! Edit: Ryggar denna 4 units till 2.50 på Bet365! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-07-18 klockan 19:23. |
|
2011-07-20, 19:07 | #673 |
Visby 20/7
Lopp 5 Everts Party Sock/Sammarco 2.55 Expekt -Kanonodds! EPS har gjort det bra hela året och rapporteras gå barfota ikväll! Sammarco har nära 50% galopp och häst mot häst håller jag den som lite sämre. Enda minusfaktorn är att Sammarco har ny kusk idag, vilket kan ge nytändning. Senast redigerad av Stekel den 2011-07-20 klockan 19:09. |
|
2011-07-20, 19:31 | #674 |
Visby 20/7
Lopp 7 Callela Benefit/Belgrado 1.85 -Belgrado har kapacitet över summa men även nära 50% galopper hittills i karriären. Möter nu några bra på startvolten som troligtvis kommer att ge honom en jobbig resa om han går felfritt. CB har varit bra sedan han kom till Stig och viktigast av allt jämn i sina insatser och travsäker! Extra plus är den långa distansen som gynnar tilläggshästarna. |
|
2011-07-20, 20:07 | #675 |
Visby 20/7
Lopp 8 Donald Duck Tooma/Top Dreamcatcher 1.90 bet365 -DDT har gått bra hela året, tre V75-starter har gett två tredjeplatser bl a. Rapporteras träna bra och går barfota runt om idag. TD har kuskminus idag och sämre läge, startsnabb men stor risk att bli hängande härifrån om laddning. Står bättre inne än DDT men kan inte bära summan längre efter att ha fått in bra under 3-årssäsongen ifjol. |
|
|