|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-12, 15:04 | #631 |
Lägger en H2H-dubbel idag som enda spel på sidan av V7.
Norheim Faksen/Mörtvedt Jerkeld 1.70 -Ganska jämna men MJ var dålig senast och NF kommer nog få en bättre resa på sin startsnabbhet. Sir Remington/Frisk'em 1.80 -Bästa hästen och läget, räcker så. Nu blir det hockey, Vargarna tar det med 6-0! Senast redigerad av Stekel den 2011-03-12 klockan 15:05. |
|
2011-03-13, 14:37 | #632 |
Gick ju åt skogen med det mesta igår, hockey trav och melodifestival, men på plussidan så var det ju lördag! =)
Solvalla idag (odds från b365): Pitch Command/Paninaro 2.20 -Jag gillar Paninaro men han går bäst när han möter enklare motstånd som han känner att han rår på, är övertygad om att PC är bästa hästen av dessa. Litet fält nu efter strykningar gör att startspåren spelar mindre roll och borde minska den stora galopprisken för PC. Robbie Williams Vinnare 3.75 -Dunderfin senast på valla och jag tror på ett liknande scenario den här gången. Står lite hårt inne men han står sig bra här. Sundberg som kör det värsta motbudet om ledning/vinst Estreet vet att 1 och 2 är ruskigt startsnabba så jag tror inte han ger sig in i någon startrusning. Omgångens skrällopp är avd 4, dra fram rollern där! |
|
2011-03-14, 20:33 | #633 | |
Banned
|
Citat:
Snyggt på Pitch Command - en nos räcker långt...! Surt på startgaloppen, tror även jag att denne skulle haft bra chans i detta lopp då han troligtvis kunnat få spets direkt... /Badass |
|
2011-03-14, 22:37 | #634 |
Men det får vi ju aldrig veta. Smånöjd ändå när han gjorde bort sig då jag "utgångat bort" Oleander, jag måste verkligen sluta gå emot bra favoriter, eller åtminstone sluta sätta utgångar EMOT dom! Plockade bort Raggmunken på tre streck idag på lunchen . Missade iofs Needlefish också och det var väl nästan klantigare.
|
|
2011-03-16, 18:24 | #635 |
Spelar en trippel idag:
Iceland Vinn 1.45 -Bästa hästen. Går skolöst och vinner minst 9 ggr av 10. Såg fin ut i värmning! Ultra Speed S.R Vinn 5.25 -Bra i tre raka och går barfota idag. Har dessutom en av de bästa och mest rutinerade lärlingarna som kusk. Lång distans väger upp läget. Incredible Accent Plats 1.90 -Spetsar garanterat och jag tror han vinner men han möter några som är bra den här gången och körs han i opassande tempo tror jag iaf att Felix V går förbi över upploppet. |
|
2011-04-13, 13:41 | #636 |
Bomma inte Gordonia Dag i V6-avslutningen ikväll! Har gått jämnt med Askö Serve i några av de senaste starterna och går in i mål på ett väldigt bra sätt. Risk för långdragen spetskörning när de tre favoriterna vill till tät öppnar för att GD kan komma ner bra i banan trots att han är långsam ut. Enda minuset är väl att det är lite långt mellan starterna denna gång.
|
|
2011-04-13, 13:49 | #637 |
Omgångens mest överbetrodda utser jag Opal Hall till. Finns inte att han är streckad på 10ggr fler kuponger än Långarsbo Blixten som bara är snäppet sämre. Örjan driver sällan mer än minsta möjliga för att vinna med Hultmans hästar, kan mycket väl leda till att han blir nerspeedad till slut och inte hinner svara.
|
|
2011-04-27, 14:51 | #638 |
Läskande odds på J Bo Andover i V64-3 ikväll (3.75x@bet365). Hade ingen riktig chans att ta längder från kön i årsdebuten då öppningen var beskedlig. Järnskor då och ska enligt Jorma lättas till denna start. Klarar han bara att knycka spets från 1 Eck's Love så ska det vara klart!
|
|
2011-05-25, 14:52 | #640 |
Har varit ruskigt inaktiv här på senaste tid och kommer nog vara så sommaren ut. Jag följer travloppen dagligen men inte riktigt lika aktivt, har kastat ut allt vad internet heter ur hemmet så man får lite mer gjort i övrigt.
Några tidiga fina odds från bet365 inför helgens fina tävlingar: Lördag Elliot Hall Vinnare 12.00 -Läser på intervjun på ATG.se att Ludde planerar första barfota. Fungerar han på den balansen och det ger önskad effekt har jag svårt att se honom förlora, grymt spelvärt! Cash Is Fun Zaz i samma lopp ser ut att bli en av favoriterna. Konstigt tycker jag, han är alldeles för känslig vid tempoväxlingar vilket ger konkurrenterna stora fördelar. Söndag Rapide Lebel/Wishing Stone 1.60 -Har inte mycket mer på fötterna än deras statistik och senaste starter i norden men jag tycker det räcker för att motivera ett spel här. RL höll ruskigt bra på Bjerke sett till det hårda lopp han gavs av kusken. WS har i sina två starter visserligen vunnit, men skillnaden i klass på motstånd är ju väldigt stor och han har vunnit pliktskyldigast efter två ganska smöriga resor. Rakas/Prince Tagg 1.60 -Rakas tar hem detta på startsnabbhet och klass. När det gäller det förstnämnda är skillnaden väldigt stor och det väger tungt i alla högklassig sprinterlopp. Jag kan egentligen stanna där för att motivera spelet. Om vi fortsätter till det andra ändå så är det lite svårare att bedöma skillnaden, men den rena hårdheten som Rakas fått på sin långa resa genom silver och nu i guld borde tala till hans fördel. PT har i princip bara mött årskamrater hittills varav några iofs har varit riktigt klassiga (Joke Face t ex), men fälten kan ju vara lite vattniga i årgångsloppen så det blir inte härdat på riktigt samma sätt. Jag kör andelsspel nu på lördag när det är jackpot. Vill någon hänga med på det så går det bra att skicka ett PM till mig. I runda slängar är upplägget följande: -Vi kör V75 enbart när det är jackpotomgångar (V7 eller V75 beror lite på hur omgången ser ut). -Andelsinsatsen är 300kr (ingen minsta gräns för hur många veckor man måste vara med eller så) -Jag tar 3% av vinsterna för administration och konstruktion. -Brukar vara runt 5-10 andelsägare Ikväll på Valla känner jag starkt för Retract som bank i V64-avslutningen! Obesegrad med Örjan och planerat vilsam resa i comebacken senast. Kika på sista 300 vid segern 19/11, som han mysåker! |
|
2011-05-25, 15:25 | #641 |
ursäkta är helt färsk på trav men menar han att rectal ska spelas som plats eller vinnare idag?
|
|
2011-05-25, 15:33 | #642 | |
Banned
|
Citat:
Kan du ju välja själv i och med att han tror den vinner - men i detta fall så kommer han att spika (lämna hästen ensam på kupongen) på V64...! Vilket jag inte skulle rekommendera - Mugger M.M vinner loppet, felfri vill säga...! /Badass Senast redigerad av Badass den 2011-05-25 klockan 15:38. |
|
2011-05-25, 18:40 | #643 |
Jag spikar/spelar den på allt (dd/v6/vinn) men det spelar mindre roll, poängen är att jag ser spelvärde (på alla spelformer sist jag kollade). Det är ett lite ovisst lopp med ett gäng hästar som har bra insatser i ryggen->jämnstreckat->spikvärde. Kusk, spår, stam och tränare är alla feta plusfaktorer.
|
|
2011-05-30, 15:49 | #644 |
Lite roligare elitlopp den här gången än förra! Rakas och Lennartsson har jag börjat gilla mer och mer, kul att han tog sig så långt som till tredjeplats. Gôtt att grodätarn blev petad från vinnarcirkeln också, han kanske trodde att domarna inte brydde sig om att kolla upp vem som vann om han körde direkt dit? Brioni får man se som en värdig segrare efter det upploppet, svettigt!
Sportsmässig höjdarhelg men spelmässigt kunde det varit bättre. Trodde hårt på Elliot Hall men tyvärr blev det målfototorsk där. Enda två favoriterna på hela helgen jag dissade (Local Conch och Chimall T.T.) gick och vann pisslätt också Ikväll tvekar jag inte att spika Carambole P. på dubbeln. En liten motivering efter att ha kikat på årets alla sju starter: -Han har gått in i mål varje gång och inte gjort ett dåligt lopp än -Lättare motstånd än på senaste, dessutom de flesta bra från sämre lägen -Startsnabb nog att hitta ner i bra position -Inte riktigt bottnats i någon av årets starter Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joelf (+5) |
|
|