|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-29, 20:41 | #466 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2103Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Jag har spelat vinnare på Middle East då jag tycker oddset borde ligga ungefär där de andra bolagen ligger. Men sen har jag inte satt nåt idag än så är väl inte allt för optimistisk om fortsättningen. Platsspel på 2 som kommit nosen från pallen och vinnarspel på en galopperande Poseidon Dream sammanfattar dagen ganska så bra...
|
2010-09-29, 21:38 | #467 |
En riktigt bra kväll trots en lite snöplig miss på V65, jag borde verkligen göra mer "jämna" system istället för att helgardera och spika alla lopp, det ger nog bättre resultat både på kort och lite längre sikt. Tvillingen 2xLudde i andra derbykvalet satt klockrent (även om oddset blev lite lägre än jag tänkte mig) och jag gick även in på Traveling Man på både V/P/TV. Synd att jag redan lagt min DD för dagen när jag såg Ryssfemmans system. Kom då på att jag totalt missat Käbben den här gången och dubbeloddset blev ju lysande 77ggr. Hoppas du satte den Femman!
|
|
2010-09-29, 22:58 | #468 | |
Citat:
|
||
2010-09-29, 23:45 | #469 | |
Citat:
Jag kommer inte att göra ett spreadsheet för alla spel, men jag kan tänka mig att göra ett i stil med KP's "Banken", en sådan borde jag kunna garantera ett positivt resultat på över tid. Dagboken har hjälpt mig en del på vägen att tänka igenom mina spel innan jag lägger dem, och ett spreadsheet kanske skulle vara en kul grej att lägga till. Jag är ju på gång att göra mig en sajt där jag ska lägga några noga utvalda tips per dag och det vore väl bra att kunna visa ett bra resultat svart på vitt innan uppstart av den. |
||
2010-09-30, 17:20 | #470 |
Så, nu har jag startat ett spreadsheet som förhoppningsvis ska ha gröna siffror från start till mål! Kommer att lägga kanske ett spel om dagen där, och jag kommer inte att motivera dessa här, men jag kan försäkra er att de är noga genomtänkta. Jag stänger igen butiken efter 100 spel så får vi se vad det landar på för siffror.
En sak som slog mig lite extra idag var att de som plockar ut H2H-spel hos bolagen inte är några dumskallar. De hittar ofta väldigt svårbedömda spel och när de lägger låga favoritodds på "självklara" så ligger det en hund begraven. Typexempel på det senare är Goober mot Askhults Sigvard i Åbys lopp 6. Vid första anblicken ser den bra ut även till det låga oddset 1.35, men betänker du att det är 3-åringar det handlar om är det inte så lockande längre. Tar du sedan en titt på den relativt okände kusken/tränaren på rivalen så börjar det bli läge att spela på dog till 2.90. Svårigheten att bedöma den värsta osäkerhetsfaktorn är dock alltid det som avgör en H2H för mig och i det här fallet dör spelet direkt pga att det är orutinerade 3-åringar. Kallblod är ett annat exempel på lopptyp jag inte gärna rör, open stretch-bana gör mig även det mer vaksam. |
|
2010-10-01, 17:44 | #471 | |||
Citat:
Citat:
Citat:
Ser även med stor spänning fram emot din planerade sajt! |
||||
2010-10-02, 10:29 | #472 | |
Citat:
Ska nog börja flatbetta allt och dubbla när jag känner något utöver det vanliga för spelet. Kolla in min dubbel Calamara Donna/Flip A Coin på spreadsheetet idag, det är ett spel med extra bra värde i tycker jag! |
||
2010-10-02, 10:33 | #473 |
Jag såg att Calamara D-spelet ökat till 1.95, skynda fynda!
|
|
2010-10-02, 11:14 | #474 | |
Citat:
Vad tror du om YASON BOKO i V75-7 som vinnare vid odds över 4x pengarna? Har pendlat mellan 9-10x på ATG hela morgonen och står just nu på 9.6x med omsättning på 89k. Lär bli ett par hundra till i omsättning som givetvis kommer att ställa om oddset - men om vi leker med tanken att det stannar på 4 eller högre bedömer jag det som ett väldigt bra spel. Vad är din åsikt (trots att du spelat MINOS VANG som vinnare i samma lopp)? |
||
2010-10-02, 11:17 | #475 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2103Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Inte haft tid att gå igenom dagens trav så noga men tycker precis som Stekel att Flip A Coin borde ha bra chans att komma på plats. Expekt har 2.05 på det spelet vilket får ses som riktigt bra.
|
2010-10-02, 11:34 | #476 |
Nu har Flippen gått upp i 4.75 på vinnare, riktigt bra odds att gå in på! Har bra rygg i Mellby Turbo så läget är inte alls så dumt. Mathilde har 1.45 och börjar bli spelvärd.
|
|
2010-10-02, 11:45 | #477 | |
Citat:
|
||
2010-10-02, 12:03 | #478 |
Tycker Mathilde borde komma upp till 1,60-1,65 idag i detta lopp. Hon är bra men hon möter riktigt bra djur idag.
|
|
2010-10-02, 12:15 | #479 | |
Citat:
Såg för övrigt en artikel om Flemming där han uppmärksammades för sina träningsmetoder och att han blivit kontaktad av många tränare som vill komma och kika. Samma visa för 10 år sedan då han också körde med ridträning i djupsand, konstigt att ingen annan apat efter det sedan dess (förutom enstaka exempel som Torvald Palema t ex, det verkar inte finnas några större tränare som använder sig av det systematiskt). Men folk glömmer väl fort, det var väl ett tag sedan Flemming hade sådana svenska framgångar i de stora loppen som han haft i år. |
||
2010-10-02, 13:22 | #480 |
Dagens avslag ger jag på Mellby Turbo (har inte mött i närheten så tufft motstånd som idag) och Dont Wear PJ's (inget 4-årigt sto går och vinner bronsfinal på valla från spår 11).
Utropstecknet blir Minos Vang som har garantispets här. Frågan är väl om det blir körning mot Ibiza, men det låter som att Lennartsson (som ju dessutom är polare med Åke) vacklar och ger bort ledningen. Ingen annan kan utmana om spets och då är 49% spikvärde som heter duga! |
|
|