Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-23, 06:01   #421
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
2.05 är otroligt bra värde. Skulle precis lägga en bet på det och hade oddset framför mig då det precis ändrades till 1.75 dessvärre!
Vi satt i chatten med denna och den sjönk direkt efter att "halva" sharpsgänget gick in och lirade den, därav sänkningen. Tyvärr hoppade hästen till i början av starten och hamnade sist i fältet. Otur för oss, tur i oturen för andra. Andra bolag låg kring 1.60

Stekeln vad värderar du det spelvärda oddset på vampyrenne till? Skall hålla ett öga på den.

Endast en sann traventusiast håller koll på loppen bakom den stora spelomgången.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 09:58   #422

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Stekeln vad värderar du det spelvärda oddset på vampyrenne till? Skall hålla ett öga på den.

Endast en sann traventusiast håller koll på loppen bakom den stora spelomgången.
Jag behöver nog gå igenom motståndet lite noggrannare innan jag uttalar mig om det, har faktiskt inte sett någon av dessa vad jag kan minnas. Spontant säger jag 3.50 men jag återkommer under eftermiddagen med en mer informerad åsikt.

Brukar inte grotta in mig på ramloppen, bara ta en snabbkoll om något hoppar ut i listan som det kan bli värde i. Den här gången var det mest för att jag hade Vampyrenne på bevakningslistan.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 21:48   #423

Stekels avatar

Standard

Hade inte tid att återkomma med värdet, men jag hade väl satt gränsen vid 3ggr. Trodde det skulle landa uppemot 5ggr, men man får vara nöjd med de 3.68 man fick. Vampyrenne gick i dödens hela vägen men Fromell tryckte på gasen halvvarvet kvar och sen var de i princip ensamma på upploppet. Platsoddset landade på fina 1.82 också, rena gratispengarna.
Gammal 2010-09-24, 02:06   #424

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 236

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tackar för den!!
BOSSE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 18:25   #425

Stekels avatar

Standard

Sista minuten H2H Bergsåker 24/9

Ulvsås Svarten/Hulte Magnus 2.00
-Såg hästen på Umåker senast, galopperade då stort men det syntes efteråt att det fanns gott om fart i den när han nästan hann fram ändå. Bergh låter nöjd. Favoritens tränare har däremot inget positivt att rapportera, han tror på tappstart och distansminus.

Quemos/Pine Shot 1.65
-Bergh låter rejält uppåt trots bakspår, Pine Shot är rejält missgynnad av vädret enligt tränaren och har nästan ännu värre läge här.

Maggan S.E./Quassia Lascaux/Naughty But Nice 2.65
-Hyfsade hästar alla tre men Maggan har många plus på de andra. QL har bakspår på tillägg och det är för det mesta kraftigt handikappande, samtidigt som Maggan har springspår. NBN har femtespår och därmed stor risk för galopp/tappstart.

Oddset är 8.74 om man vill prova på trippeln.

I övrigt blir jag inte riktigt klok på första loppet. Oddset på Pirate Copy/Airstrike är 2.10 och borde vara ett kanonspel, men jag litar inte på de här returhästarna och avstår. Spikar PC på V65 dock, vägrar dubbla systemet.

DD ser det ut att bli riktigt hög utdelning på, och jag tror vem som helst kan vinna i båda. Speciellt i det avslutande loppet finns det många rejält understreckade.
Gammal 2010-09-24, 18:28   #426

Stekels avatar

Standard

Jag måste nog lägga till att V/P-oddset 15.00/3.40 på Maggan i sista är ganska bra också!
Gammal 2010-09-24, 18:59   #427

Lukes avatar

Sharp$: 2103

Luke Travar
Stats: 90 - 126 - 1
ROI: 125.81%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Håller med om att Quemos borde ha ganska bra chans idag och den blir min spik på dagens V65, tänkte spela den som vinnare innan men oddset slashades precis när jag skulle bekräfta spelet.

DD kan bli hur som helst idag, men svårt att se att det blir favoritseger i båda. Har en jätteskräll i sista loppet i 4 Jennifer Flower som står i 40/7.50 på Expekt, tycker det är väl högt med tanke på att skrällrisken i lopper borde va ganska bra. Tror lite på M.T.Anthony i DD-1 också.
Luke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 19:12   #428

Stekels avatar

Standard

Ja, Pirate Copy-spelet var ju ett lika bra spel som jag väl innerst inne trodde, men då räknade jag ju inte med att Ove A skulle köra som en påse nötter med sin häst. Jag skulle ge en ganska stor summa pengar för att befinna mig i kuskens skalle när de kör på det där viset. Ove A är ju inte ensam om det heller, Goop och Kontio gör det ju också med jämna mellanrum (Kern och Kolgjini räknar jag inte, de är ju ändå konsekventa med tokkörningen).
Gammal 2010-09-25, 12:24   #429

Stekels avatar

Standard

V75 Färjestad

Konstig omgång tycker jag, att Elliot Hall och Tao Prins bara är streckade på 63% förstår jag inte, men tackar väl för det och spikar!

H2H Bella Hammering/Göstaville Håleryd 2.20
-Spurtade sylvasst från kön i derbystoet senast och är distansgynnad här. Gösta är trög från start och får backas ner i kön.

V Elliot Hall 2.50
-Helt överlägsen om han går felfritt. Punkt.

V/P Tao Prins 3.25/2.00
-Har varit outstanding i Norge efter vad jag kan förstå och borde väl ha respekt med sig hos landsmännen och då bli släppt till ledningen i ett tidigt skede.

H2H Precious Value/Nelle Pelle 2.10
-PV tror jag är bästa hästen av de två och han har ett något bättre läge här. Mest avgörande blir dock att Pelle ska gå med skor idag.
Gammal 2010-09-25, 12:50   #430
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Tycker det ser bra ut, FÖRUTOM vinnare tao prins.
Ser tyvärr inget värde i Tao Prins. Platsspelet är däremot av ett annat kaliber.

Travsidans statistik säljer följande

Citat:
V75-5: Kallblod, tillägg, medeldistans

Det här loppet brukar norrmännen vinna varje år, medan Sverige normalt tar storslam i varmblodsloppen. Att det blir norsk seger här även i år är ingen vågad gissning: 9 av 15 startande är norska, därav 5 av de 6 högst rankade, inkluderande jättefavoriten 7 Tao Prins.

Storfavoriter i den här typen av lopp infriar till 49% ser vi i tabellen på sidan 172. Andrahandaren vinner 22% av loppen, men vill man vara säker på att överleva får man strecka alla rankade 1-9 ser man i samma tabell. Resterande sex hästar delar på en segerchans i intervallet 1-2% och är alltså definitivt inte spelvärda.

På sidan 180 finns loppspecifik statistik, och vi ser att det är jämna chanser mellan start- och tilläggshästar. Av de fem favoriter som tidigare haft springspår (två spår 6, tre spår 7) har inte någon lyckats infria. Det underlaget är för litet, men spåret kan ändå sättas på minuskontot. Dels ska favoriten vara trög ut, då är spår 7 inte bra, och så är det ju svensk och inte norsk voltstart, vilket är nytt för hästen (och kanske i viss mån för kusken, som dock kört en del i Sverige).

3 Rossi är andrahandare i Norge på 29%, och nästan i Sverige också, men här räcker 16%. Hästen är bara fyra år, och så vitt jag vet har ett så ungt kallblod aldrig segrat i rikstotons historia. I de två senaste starterna har han bara mött jämnåriga men ändå inte räckt till mer än 3:e- resp 4:e-placeringar. Räcker han här får det ses som en historisk knall. Det är sällsynt redan med 5-åriga segrare bland kallbloden. Järvsöfaks lyckades bli en sådan i dec ’99, precis innan han fyllde sex år. Det var också sista gången han segrade – som ickefavorit (resultattabell sidan 175).
Dessutom har hästen varit borta alltförlänge från banan för att behålla startsnabbheten.
Har spikat Knell själv här. Efter ovanstående analys. Var en självklar spik för mig faktiskt.
Gammal 2010-09-25, 12:57   #431

Stekels avatar

Standard

Citat:
Tycker det ser bra ut, FÖRUTOM vinnare tao prins.
Ser tyvärr inget värde i Tao Prins. Platsspelet är däremot av ett annat kaliber.

Travsidans statistik säljer följande

Dessutom har hästen varit borta alltförlänge från banan för att behålla startsnabbheten.
Har spikat Knell själv här. Efter ovanstående analys. Var en självklar spik för mig faktiskt.
Tänkte precis samma sak själv direkt efter att jag la spelen, borde avstått vinnarspelet för det stora värdet ligger på platsen.

Varför var Knell en självklar spik, vad har du på den? Geir Flåten har jag aldrig hört talas om...
Gammal 2010-09-25, 13:15   #432
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänkte precis samma sak själv direkt efter att jag la spelen, borde avstått vinnarspelet för det stora värdet ligger på platsen.

Varför var Knell en självklar spik, vad har du på den? Geir Flåten har jag aldrig hört talas om...
Går enbart efter statistik där, som du kan se på ovanstående text så har ingen vunnit från springspår tidigare, därmed ryker favoriten. Kvar har vi andrahandaren och Rossi skrev dom följande om

Citat:
"Hästen är bara fyra år, och så vitt jag vet har ett så ungt kallblod aldrig segrat i rikstotons historia. I de två senaste starterna har han bara mött jämnåriga men ändå inte räckt till mer än 3:e- resp 4:e-placeringar. Räcker han här får det ses som en historisk knall. Det är sällsynt redan med 5-åriga segrare bland kallbloden. Järvsöfaks lyckades bli en sådan i dec ’99, precis innan han fyllde sex år. Det var också sista gången han segrade – som ickefavorit"
Då har vi tredjehandare kvar. och därmed borde han enligt mig ha störst vinstchans. Fick lite mer kött på benen när dessutom Storavinster rankade den som ensam A häst. Knell är spetsfavorit och de brukar betyda mycket i kallblodslopp. Även läst en del intervjuer och fann inget negativt.
Gammal 2010-09-25, 13:27   #433

Stekels avatar

Standard

Citat:
Går enbart efter statistik där, som du kan se på ovanstående text så har ingen vunnit från springspår tidigare, därmed ryker favoriten. Kvar har vi andrahandaren och Rossi skrev dom följande om

Då har vi tredjehandare kvar. och därmed borde han enligt mig ha störst vinstchans. Fick lite mer kött på benen när dessutom Storavinster rankade den som ensam A häst. Knell är spetsfavorit och de brukar betyda mycket i kallblodslopp. Även läst en del intervjuer och fann inget negativt.
Jag håller nog fast vid favoriten ändå på systemet, även om jag tror att vem som helst av baggarna kan vinna. Elvenes hävdade att Rossi var bättre än Knell och galoppstatistik (senaste fem iaf) och kusk talar väl också det för Rossi...Får fundera några varv till.

Har kört fast lite på stoloppet också, skulle vilja strecka alla och har svårt att sålla.
Gammal 2010-09-25, 13:40   #434
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har kört fast lite på stoloppet också, skulle vilja strecka alla och har svårt att sålla.
Jag tänkte gå på spelarservice spik här då jag tänkte att det var dags att de börja sätta någon. Sen läste jag lite statistik igen (JÄVLA STATISTIKSIDOR) och bestämde mig för att ta perfectlight + de 6 sistrankade hästarna i loppet. Så jag har 7 hästar där nu, perfectlight+6 skrällar Denna uppsättning ska sitta i mer än 35% av loppen.
Gammal 2010-09-25, 13:45   #435

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Spikar och spelar 50vinnare på en gammal favorithäst nr8 Tjacke Gold i avd2 idag som gynnas kraftigt av kladdet och gynnas av strykningen av 6:an. Saxar in travnets information här:

Stallinfo: lopp 5 - 13:35
8 TJACKE GOLD
- Han var riktigt på tårna i värmningen har är gynnad av banan. Plus och plus, säger Håkan K Persson!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td