|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-11, 10:57 | #376 |
Som jag ser på saken så kommer Torbjörn, som kört Minos Vang vid de senaste två uppvisningarna, att släppa till den om det blir körning. Hästen har fått flera tuffa lopp i dödens och är ny i klassen och jag tror inte att han offrar hästen för att hålla ledning mot Minos som är en härdad silverhäst. Med detta sagt förstår jag inte riktigt varför Åkes häst är mindre spelad, och jag sitter och funderar på om det inte är omgångens mest spelvärda spik.
|
|
2010-09-13, 19:53 | #377 |
De hade fin tajming idag ATG när de kastade ut alla 10 minuter innan spelstopp på V65, där gick de nog miste om en bra slant i omsättning. Tur i oturen för min del kan man säga, för jag hade då bestämt mig för att spika favoriten i första! Bojkottar ATG för resten av kvällen och kikar lite framåt. Har fått ihop en hygglig "bevakningslista" som jag hoppas kommer betala sig framöver. Ska leta lite mer i arkiven, har för mig att jag såg några fina kandidater i lördags också.
Vampyrenne Mon Petit Cheval Ragged Robin Lou Di Palio Qing De Ba Pambs Nightride Flip A Coin Elstar Pride De två sistnämnda startar på V75 på lördag och det ska bli intressant att se hur det slutar! Flip A Coin går jag "all in" på för tredje gången nu, motståndet ser ganska tunt ut och felfri är jag övertygad om att han vinner (varför jag nog kommer att avstå platsliret). Elstar Pride är handikappad både av läge och hårt motstånd, men bör ha en viss möjlighet att vinna ändå och om de provar att rycka skorna tror jag på ganska bra chans. Vampyrenne ser jag som en av de mest lovande på listan. Plockade in stor startgalopp näst senast och gick för hårt i ledningen igår för att kunna hålla undan mot en ganska bra häst. |
|
2010-09-14, 17:38 | #378 |
Skulle vilja lyfta fram några intressanta kusar i DD-2/V65-6 på Axevalla idag.
6 Quick Streamline -Har varit duktig på senaste utan att det visat sig i raden. Tre tillbaka gick han i tredjespår hela sista varvet, höll farten strålande och var nära att plocka ner ledaren sista biten. Ute i ett hårt lopp på valla sedan och gjorde det okej som sexa. Senast satt han sist invändigt och kunde inte ta något på täten, men rundade halva gänget på ett bra sätt. Proffskusk upp idag! 7 Image Lady -Fastnade i trött ledarrygg näst senast och var pigg när det blev galopp in på upploppet. Rygg ledaren igen senast och fullföljde bra men utan att kunna spurta till seger. Kuskplus idag med Söderkvist! 8 Destiny Bie Bopp -Visade vid andraplatsen bakom Treecko i juni att hon är vass med ett smyglopp. Fastnade i ryggar näst senast och höll på att gå upp i vagn hela upploppet. Sist kördes hon tidigt till dödens och det upplägget passade inte, gav upp 500 kvar. Riskerar stort poängtapp idag vilket borde motivera extra tränad och offensivt styrd. Ny kusk nu för första gången på länge kanske kan innebära en nytändning. |
|
2010-09-15, 11:25 | #379 |
Väldigt konstig DD-omgång igår och jag lyckades tappa både DD och V65 på målfotot i DD-1 (brukar alltid plocka med Count Harry, men fick förargligt nog inte med honom på tre streck den här gången). Manhattan Sassy var skyldig att vinna efter att ha öppnat 14/17 men klarade inte att hålla igång hela vägen. Både vinnande Count Harry och Svanstedts nyförvärv Glory Southwind spurtade enormt bra från "omöjligt" köläge, Glory Southwind passas nästa gång! DD-2 var likt på många vis, Svanstedt körde långsammare än en snigel i tät med andrahandsfavoriten, men på något magiskt vis lyckades Destiny Bie Bopp, som jag plussade mest på, ta in 50 meter sista 300 och vinna knappt men säkert.
Idag lägger jag en tidig dubbel till Solvalla, jag tror inte de här oddsen står sig hela eftermiddagen. V64-2 Roly Bear Plats 3.25 -Nöter på bra och har varit nu varit tvåa och trea i två hårda löp på valla. Röcklingers hästar är alltid tränade för längre distanser så den borde vara en fördel den här gången. Att Jansson kör är heller ingen nackdel, bättre flyt och självförtroende har den mannen nog aldrig haft. V64-4 Cash Is Fun Zaz Vinnare 2.45 -Ingen överraskning att han gjorde bort sig i derbykvalet, innerspår och bilstart är kanske de sämsta förutättningar en sån här häst kan ha. Den här gången är det däremot voltstart, bra spår och framförallt lång distans! Kanske går och galopperar "som vanligt", men vinner det gör han ändå. Odds: 7.96 |
|
2010-09-15, 19:59 | #380 |
Tack för Roly Bear. Satt ju klockrent. Fick 2.46 i odds på ATG.
Tycker många ger bort loppen ibland. Testa att utmana lite istället. Tänker på första loppet. Känns som så tam styrning från vissa ibland. Jaja känns som en favoritomgång idag tyvärr. |
|
2010-09-15, 22:17 | #381 | |
Citat:
Du ville ha tuffa styrningar sa du? Kika på Svanstedts körning med Select Yankee då, inte många som väljer den taktiken. Skulle gissa att ägarna beställt det upplägget, för jag kan inte tro att Åke skulle välja att köra på det viset med en så fin häst annars när det gällde "småpengar". Sen gick det 14 på varvet i första loppet så jag tycker nog inte det var så tamt, men jag håller med dig i sak, det brukar bli en hel del blufflopp på valla i vanliga fall. Jag undrar hur många kuskar som hade lyckats vinna med Traveling Man idag, jag gissar på inte fler än 10. Inte mycket att gräma sig över idag. Middle East hade jag som klar sistahäst och ingen tanke på att gardera stort där. Milton Kronos däremot hade jag nog petat in på 4 streck vid gardering. Tråkigt att inte Cash Is Fun Zaz gick in, jag tror att han kunde ha vunnit om han styrts annorlunda, men då hade givetvis galopprisken varit desto större. Dagens sumpade spel: Tro stenhårt på Boca Moon Star ledning från start till mål i lopp 10. Skippa att spela vinnare/plats och istället göra tvilling med den som utgång och plocka bort ledaren/rygg ledaren-komben 1/8 på 39ggr Imorgon ser jag fram emot fyraåringsloppet i DD-1, skippar nog spelet och njuter av sporten. I V65-2 blir 2 Västerbo Offspring överskattad och 5 Indium bortglömd. |
||
2010-09-15, 22:47 | #382 |
Angående v64-1 så va väl dom andra hästarna inte tillräckligt bra för att utmana kanske.
Det är svårt att hitta såna som Middle East om man inte har alla i loppet. Man ser ju hur snabbt det svänger. Det va väl värt 1600-1800 nånting efter 4 avdelningar. Då såg det ut som en klar favoritomgång(som vanligt på valla på onsdagar) tills DD loppen. Drömmen är ju att sitta med alla hästar inför ett sista lopp som idag när det ger över 200k på alla Han körde riktigt hårt svanen. Tredje utvändigt stenhårt tills han fick ge sig. Han kanske inbillade sig att han satt bakom Torvald. |
|
2010-09-15, 22:51 | #383 |
Bara att konstatera att Lill-Goop,är snuskigt säker.Fattar inte hur han får hästarna att gå det där lilla extra.
Stackars Select Yankee,vad fan trodde Svanen? |
|
2010-09-16, 15:16 | #384 |
Första spelet till lördagens V75-tävlingar är lagt och jag är på förhand ganska opimistisk och nöjd med oddset!
Beanie M.M./Opal Viking (V75-1) 1.60 Beanie M.M./Opal Viking (V75-5) 1.95 Odds: 3.12 Edit: För motivering till detta spel, se mitt inlägg i veckans V75-tråd. Senast redigerad av Stekel den 2010-09-16 klockan 18:41. |
|
2010-09-16, 15:52 | #385 |
Glöm inte och skriva bolag, tack för en riktigt bra dagbok annars.
|
|
2010-09-16, 16:17 | #386 |
den känns klar!! opalen går ju inte en meter när han tävlat i sverige på senare tid=)
den ryggar vi utan att blinka..
2010-09-16, 18:42 | #387 |
|
|
2010-09-16, 21:29 | #388 |
Ruskigt kul DD-vinst idag! Raden 3,8,10-1 x 500 la jag redan igår kväll och Alvena Pele var första strecket jag satte dit. Russell Hill hade jag inte en tanke på att ta med så jag blev lite orolig när jag såg hur eniga tipstjänsterna och spelarkåren var om att han skulle vinna. Lennartsson är i härligt slag med både träning och kuskande och jag gillar hans körstil. Trodde nog att Red Hot Dynamite skulle vinna efter att han kom fram när farten sjunkit, men antingen så har han inte utvecklats så mycket och står han sig inte lika bra den här säsongen eller så behöver han bara ett par starter till för att härdas.
|
|
2010-09-16, 22:43 | #389 | |
Sharpest
|
Citat:
Din h2h verkar riktigt lovande. Ska läsa imorgon intervjuer angående opalen samt beanie innan jag bestämmer mig för en rygg. Men jag gillar spelet väldigt mycket! |
|
2010-09-16, 22:53 | #390 | |
Citat:
|
||
|