Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-06-17, 18:49   #271

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Idag på Åby vill jag tipsa om två platsspel till att börja med, återkommer med H2H när de kommit.

Plats Ågårds Anna 1.90
-Krigade rejält senast mot en mycket bra häst. Snabb ut enligt tränaren, och med open stretch bäddar det för ett mycket bra lopp. Är underspelad då Svanstedt valt bort henne, men han säger att chanserna (jämfört med storfavoriten han själv kör) är ganska jämna. Jag tycker det finns ett litet övervärde i vinnaroddset på 8ggr också, men jag har svårt att se att det ska räcka mot favoriten. Nr 9 är också ganska vass.

Plats Mighty Value 5.00
-Gjorde årsdebut för ett par veckor sedan med den äran. Var inte jobbad inför det men gjorde ändå en jätteinsats från dödens som fyra. Borde ha gått framåt och är inte långt bakom jättefavoriten om han är i slag. I övrigt känns loppet förhållandevis tunt, och med ett bra läge här bör det bära till en plats i topp 3.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 18:59   #272

Stekels avatar

Standard

Det tog inte ens minuten att vaska fram dagens bästa H2H den här gången...

Ågårds Anna/Smell The Victory 1.85
-ÅA står det om ovan. STV var ganska dålig senast, har haft långt mellan starterna också och det är nog inget plus. Läget spår 8 på kort distans är inte alls speciellt bra. Får dödens eller plats långt bak i kön.
Gammal 2010-06-18, 15:15   #273

Stekels avatar

Standard

Platsoddset på Ågårds Anna gick in igår, men H2H gick åt pipan då Smell The Victory var rejält i ordning och blåste till ledning och lätt seger. Mighty Value satt långt ner i fältet och hade varken chans eller kunnande att avancera.
Gammal 2010-06-18, 15:22   #274

Stekels avatar

Standard

V75-analys Boden 19/6

Det ser det ut att bli en ganska lätt omgång på Boden när de flesta lopp är ojämna på pappret, då många lokala förmågor deltar. På plussidan så är det uppemot 20 miljoner extra i sjurättspotten den här gången!

V75-1

Ett ojämnt lopp, som ändå kan vara lite lurigt! De tre förmodade streckfavoriterna Bellini (49%), Leonas Yeti (60%) och Fraternity Party (54%) höjer sig över mängden här, och så länge de inte gör bort sig allihopa bör en av dem avgå med segern. Av dessa tre går tipset ändå till Bellini som är den med bästa förutsättningar för felfri avgång, och som har färskast form. Han möter dock lite värre konkurrenter än han brukar denna gång. Stolen Identity (19%) är van tuffare gäng och är normalt sett en het segerkandidat här, men han har få segrar och var ganska blek senast.

V75-2

Stolopp med tillägg brukar kunna vara svåra, därför garderar många. Just därför är det extra viktigt att hitta vinnaren på få streck, så att man kan spara några extra till de lopp som alla andra fått snålgardera! Min idé här är La Bonne (5%) som har kuskplus nu, och var bra som trea bakom omöjlige Yamaha Center senast på V75. Näst senast spurtade han också bra från en omöjlig position. I övrigt känns det som att starthästarna borde ha en bra chans att hålla undan, de har bra gått ganska bra tider och några har kuskförstärkning nu.

V75-3

Torvald Palema (91%) blir med all säkerhet omgångens största favorit, och det är helt motiverat. Han rankas av många som världens bästa häst och möter lättare motstånd än vanligt denna gång. Det enda orosmolnet är att han är lite sämre från spets, men det ska inte spela in när han är i den superform han visat de senaste tre starterna. Solklar spik!

V75-4

Ett intressant lopp där Erik På Näver (73%) ser ut att bli väl stor favorit nu när Adielsson hoppar upp i sulkyn. Både läge, kusk och distans talar för spets och slut för ekipaget, men jag är inte så säker på den saken. Loppet är fyllt av dugliga hästar för klassen, och jag blir inte förvånad om det blir en del körning från start. Mest tror jag på Calvados Crane (14%) som såg ut att ha precis allt kvar vid senaste starten på V75 i Östersund! Läget är inte tilltalande denna gång, men får han en hyfsad resa är jag övertygad om att han krigar om segern till slut.

V75-5

Ett ganska öppet kallblodslopp med hästar på tre volter. Här finns mitt roligaste skrällbud, och det är Kjölstad Spik (1%). Han såg siktigt pigg ut när han satt fast i rygg på ledaren näst senast. Som referens kan nämnas att han utmanade favoriten Farmfurir om segern för tre starter sedan från samma utgångsläge. Just Farmfurir (66%) och betrodde Feseth Nils (30%) borde vara en stark duo annars. Rapp Elden (16%) står på start nu och är streckvärd om han inte blir mer betrodd. Vauhtelin Lento (7%) imponerade på mig i Skellefteåstarten. Andrahandaren Stamping (39%) brukar bli överspelad, och jag tror inte han kommer ha med segern att göra denna gång heller, nu när det är så bra hästar på start.

V75-6

Ett ganska öppet Klass 1-lopp egentligen, men det är ändå här jag hittar dagens mest spelvärda spik i Livi Destiny (55%). Har tagit sina segrar närmast okörd, och vid missen på V75 näst senast fick han öppna i tredjespå på en 08-tid första 500 och med en sådan inledning fixar knappt elithästarna att stå in i mål över medeldistans.

V75-7

Ett ganska ojämnt bronslopp där det ändå är lurigt att bestämma vinnaren. Två som jag gillar här är fyraåringarna Monster Drive (69%) och Caballion (13%). De har varit ruskigt bra när de stått på benen, men tyvärr har de dragit bakspår här. På framspår ska det bara vara Speed Demon Love (30%), Exeptional Kemp (43%) och Clicuots Sun Rose (14%) som startar med segerchans. Melanders häst visade fina takter senast vid säker spetsvinst mot ett lite tuffare gäng. Klart streckvärd denna gång!
Gammal 2010-06-18, 17:59   #275

Stekels avatar

Standard

Tre bra H2H-spel till imorrn. Hinner inte skriva kommentarer men jag tycker iaf det är ruskigt bra spel, speciellt Livi Destiny!

Marshland/Yield Boko 1.85

Livi Destiny/Swift Triumph 2.10

Simb Robitaille/The Nobel Cape 1.80
Gammal 2010-06-18, 22:11   #276
Rob

Sharp$: 3081
Standard

SS spikar emot din spik i sjätte.
Motivering på den?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-19, 00:42   #277

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
SS spikar emot din spik i sjätte.
Motivering på den?
Han var över en sekund före i senaste starten. Har framspår mot bakspår igen. Jag ser ingen annan anledning till att de är lika streckade än att Patrik Nygren är underskattad då han inte är speciellt välkänd, och att "Svanstedt-effekten" är överskattad (han tränar ju dessutom inte denna häst).

Med det sagt har jag inte i nuläget jättekoll på vad stallen säger om dagsformen, vi får se vad som framkommer imorrn.
Gammal 2010-06-20, 11:54   #278

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tre bra H2H-spel till imorrn. Hinner inte skriva kommentarer men jag tycker iaf det är ruskigt bra spel, speciellt Livi Destiny!

Marshland/Yield Boko 1.85

Livi Destiny/Swift Triumph 2.10

Simb Robitaille/The Nobel Cape 1.80
Bra plus igår, men surt om man gjort en trippel!

Marshland gick in lätt som tvåa från rygg ledaren på Torvald.

Livi Destiny galopperade stort i starten, var ändå bara några längder efter konkurrenten i mål.

Simb Robitaille var före trots kort galopp.

V75 var långt borta för min del.

Jag valde bort Bellini till slut, då jag inte trodde han skulle räcka mot de rikshärdade hästarna (det hade han iofs inte gjort heller om han inte fått parkera totalt i ledningen och favoriten inte galopperat).

Stoloppet blev lite lättare än jag trodde när det blev favoritvinst, det blir till att passa Nurmos kusar framöver för just nu radar han upp segrar på rikstoton! Min idé La Bonne var tvåa i mål iallafall, det var kul att se!

Torvald Palema vann pliktskyldigt i guld.

Dagens stora spel för min del, Calvados Crane, såg ut att ha problem med banan och galopperade bort sig en bit in i loppet. Den ska spelas igen nästa gång!

Ulvsås Elvis hade jag egentligen aldrig en tanke på att plocka med, främst för att jag inte litar på Bergh. Storskrällen Kjölstad Spik som jag varnade för var pigg trea i mål!

Trodde stenhårt på Livi Destiny, men det blev galopp direkt från start. Han hade nog fått svårt att utmana om segern även om det gått iväg felfritt.

Caballion trodde jag mycket på i sista, och hade någon annan än F B Larsson kört hade jag möjligen slagit in spiken där!
Gammal 2010-06-20, 13:55   #279

Stekels avatar

Standard

Årets stortrav på min gamla hemmabana Arvika idag! Trist att man inte är på plats, det är alltid fin stämning på småbanorna på sommaren, och det ser ut att bli riktigt fint väder!

Det blir några vinnartips den här gången. Ledningen är minst sagt guld värt på dagens 800-metersbana med kortkort upplopp, och här kommer tre heta spetskandidater som jag tror kan hålla hela vägen!

Torlandia 4.25
-Har gjort det bra i sina fem sverigestarter, då han haft lite värre motstånd än här. Landgren säger att han siktar på spets, och där borde han bli kvar! Favoriten har tillägg, och att ta det på Arvikabanan är tufft, speciellt som det är kort distans.

Ydra Briljant 3.25
-Berglöf aviserar spetskörning, och jag ser inga motståndare på startvolten.

Intoxicated 1.80
-Detta är en klasshäst som kan hävda sig bra i gulddivisionen! Är startsnabb nog att ta ledningen trots halvtuffa konkurrenter, och ska inte ha några som helst problem att avgå med segern.

"Säkra" trippeln

Torlandia Plats 1.70
Ydra Briljant Plats 1.60
Intoxicated Vinnare 1.80
Odds: 4.89
Gammal 2010-06-20, 13:59   #280

Stekels avatar

Standard

Postar mitt system för dagen om någon skulle vara intresserad. Känner mig inte alls säker på tredje avdelningen, det känns som ett väldigt svårbedömt lopp...

1-2-4-5-6-9-10-11
2-4-5-6-7-9
2-3-6
6
2
2
Gammal 2010-06-20, 15:03   #281

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Årets stortrav på min gamla hemmabana Arvika idag! Trist att man inte är på plats, det är alltid fin stämning på småbanorna på sommaren, och det ser ut att bli riktigt fint väder!

Det blir några vinnartips den här gången. Ledningen är minst sagt guld värt på dagens 800-metersbana med kortkort upplopp, och här kommer tre heta spetskandidater som jag tror kan hålla hela vägen!

Torlandia 4.25
-Har gjort det bra i sina fem sverigestarter, då han haft lite värre motstånd än här. Landgren säger att han siktar på spets, och där borde han bli kvar! Favoriten har tillägg, och att ta det på Arvikabanan är tufft, speciellt som det är kort distans.

Ydra Briljant 3.25

Intoxicated 1.80
-Detta är en klasshäst som kan hävda sig bra i gulddivisionen! Är startsnabb nog att ta ledningen trots halvtuffa konkurrenter, och ska inte ha några som helst problem att avgå med segern.

"Säkra" trippeln

Torlandia Plats 1.70
Ydra Briljant Plats 1.60
Intoxicated Vinnare 1.80
Låter intressant! jag ryggar
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 16:41   #282

Sharp$: 868
Standard

Tack för tipset om Torlandia, svarade ju för en riktig utklassningsseger! Var det enda spelet jag ryggade, hade redan spelat DD med andra hästar så ville inte spela imot mig själv
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 17:06   #283

Chings avatar

Sharp$: 1927
Standard

Tack för Torlandia
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 17:39   #284
WHL

WHLs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2

WHL
Stats: 19 - 15 - 0
ROI: 132.32%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Tack för den trippeln Stekeln !
Körde plats på alla tre dock då jag inte kan ett skit om hästar. Om Intoxicated vann eller ej vet jag inte, men plats klara han tydligen för pengar kom in på kontot. snyggt !

WHL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 18:45   #285

Stekels avatar

Standard

Citat:

Torlandia 4.25

Ydra Briljant 3.25

Intoxicated 1.80

"Säkra" trippeln

Torlandia Plats 1.70
Ydra Briljant Plats 1.60
Intoxicated Vinnare 1.80
Torlandia tog en överlägsen seger via ledning från start till mål!

Kusken drog på sig en varning i första starten, och missade då spets med Ydra Briljant. Slutade trea och hade kanske fått svårt att ta segern även om det blivit spets.

Intoxicated hade stora problem på den lilla ovalen och kunde inte alls gå för fullt i svängarna. Spurtade bra, men upploppsrakan var för kort för att räcka längre än till en andraplats tyvärr.
Svara

td