|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-06-11, 20:29 | #256 | |
Sharpest
|
Citat:
Satt precis och tänkte reka denna själv |
|
2010-06-11, 20:39 | #257 |
Jag och KP rörande överens, det borde väl borga för succé om något?
|
|
2010-06-13, 13:25 | #258 |
Charlottenlunds största travdag idag! Normalt sett brukar jag undvika att spela en sådan omgång då man inte har lika stort informationsunderlag att tillgå, men jag gör ett undantag för det är ju ändå några jackpotmiljoner extra. Dessutom ser det inte så värst svårt ut och jag tror mig hittat några bortglömda.
V6 8 Korvet Klintholm 6 Sune Palema 5-7-8 2-7-9-10 Alla 1-3-5 Krav: Juggle Face/Nu Pagadi 156 rader Första spiken är lite av en chansning med tanke på den senaste prestationen. Normalt sett ska Korvet Klintholm vinna detta ihåliga lopp trots bakspår. Sune Palema känns som en väldigt prisvärd spik i andra. Han såg joggande ut i senaste starten när han var överlägsen med en 12-tid på en plaskig bana. Jag kommer nog lägga ett vinnarspel på Sune också (står i 3 ggr på bet365 just nu). Tredje fjärde känns "heltäckta" med tre-fyra streck. Favoriterna i de sista två är väldigt stora. Juggle Face tycker jag är alldeles för stor favorit, delvis med tanke på ekipagets galopphistorik. Dessutom är det många hästar i början av sin 4-årssäsong, och då kan man se kraftiga förbättringar från ett lopp till nästa. Speciellt intressant tycker jag helt ostreckade Duded Up (bra tvåa bakom I Wont Dance) och Odin Mölgård (seger i årets enda start) är. Jag tror som de flesta på Nu Pagadi och det kan se onödigt ut med både livrem och hängslen där, men jag tycker streckprocenten motiverar det. DD Alla utom Juggle Face 5 Nu Pagadi 10 rader |
|
2010-06-13, 15:11 | #259 |
Sune Palema var tveklöst bästa hästen och gick klart snabbast till slut, men han hamnade lite långt bak och kusken körde till lite för sent tyvärr. Vi får se om dubbeln kan rädda upp det idag.
Nu blir det inte bara trav, men jag hittade en riktigt prisvärd dubbel på bet365 (med en stor brasklapp för att jag inte är mer insatt i fotbollen än medelsvensson). Nu Pagadi Vinnare Tyskland-Australien 1 Odds: 2,91 |
|
2010-06-13, 23:00 | #260 |
Deutschland über alles!
Fint resultat idag, kändes som att idéerna satt riktigt bra, även om man inte fick full utdelning på allt.
Sune Palema och Magic Sisa ska upp på bevakningslistan efter detta. Förmodligen är spelarkollektivet hyfsat med på noterna, men det kan nog bli en del värde i nästa start! Synd att inte Duded Up höll upp hela vägen i DD-1 (hade viktat lite mot den), men dubbelresultatet blev ändå hyfsat. Dagens största lampor Tyskland och Nu Pagadi (som ju också är tysk) gjorde sitt, och jag är ganska nöjd med att ha lagt in mycket tyngre än jag brukar på den dubbeln! Såg bara första halvleken i fotbollen (frugan tolererade inte mer vuvuzela-symfoni, vilket jag faktiskt kan förstå), men det var bara att njuta. Visst att inte Australien bjöd på speciellt hårt motstånd men tyskarna imponerade rejält. Rena blitzkrieg-anfallen och passningarna var det minsann tysk precision på! Tog precis en väldigt snabb titt på Bodens V75-omgång nästa helg. Torvald Palema är uppe och hämtar 750 papp till. Tråkigt med sådana megafavoriter på största streckspelet kan tyckas, men jag tittar gärna på TP varje lördag! Vilken helläcker uppvisning det var igår! Förhoppningsvis blir det lite baisse i tv om att det är katastrof med innerspår med mera, så kanske han landar på under 80%. Calvados Crane är med igen. Satt med rubbet kvar sist och jag har efter 15 sekunders analys redan bestämt mig för att det blir spik denna gång! I övrigt ser det ut att bli en halvlätt omgång, med den ojämna konkurrens som det brukar bli när rikstoton kommer så långt norrut. Dessutom är det jackpottpengar så V7-spel är givet! |
|
2010-06-14, 17:25 | #261 |
Färjestad 14/6
H2H Varoxa/Linus Ru 1.95 -Fick köra krypfart senaste loppet så segern sa inte jättemycket, men tränare/kusk låter väldigt uppåt på formen. Linus Ru har varit ofräsch och stått över ett tag, behöver nog lopp. Vinnare/Tvilling Yolli Tolli T./Ridgeback pellini 2.35/4.00 -Att båda fortfarande är segerlösa i år beror på passiva körningar och överkvalificerat motstånd. Är övertygad om att en av dessa vinner, det är dock riktigt svårt att säga vem. De möttes näst senast och gick i princip jämnt då bakom omöjlige Nahar. Om inte Benskins står på benen och är för bra ska de vara lååångt före de andra på upploppet. Vinnarspel på båda eller rak tvilling. |
|
2010-06-14, 22:13 | #262 |
Varoxa och Yolli Tolli T satt utan större problem!
Ridgeback Pellini satte inte en fot rätt från start och utgick tyvärr, annars tror jag det hade blivit full pott idag. Hoppas han blir bortglömd nästa gång, då är det bara att casha ut! |
|
2010-06-14, 22:42 | #263 |
Stort tack för Varoxa och Yolli Tolli. Utan några större kunskaper om trav/galopp så ryggade jag dig och det gav mig ett än större kapital att vinna på lite fotboll. Tack så mycket!
|
|
2010-06-15, 20:05 | #264 |
Tråkigt nog galopp ikväll, men som tur är finns det annan intressant sport att glutta på nu när det är VM!
Såg en klockren nästagångare idag på lunchen. Årsdebuterande Copy Tooma galopperade stort i starten och la sig sedan sist invändigt. Avslutningen var virvlande när han gick dubbelt så snabbt som alla andra! |
|
2010-06-16, 16:06 | #265 |
V64-2
2 Mille Degato 34% är väldigt överspelad på 34% med tanke på hur osäker han är. 3 Brian's Turbo 2% visade näst senast att det visst inte saknas löpskalle. Var godkänd senast mot lite värre motstånd. Känslan är att den långa distansen är en fördel, men det är svårt att säga hur långt han räcker. Klart streckvärd med tanke på procenten! 5 Digital Render 18% är lite understreckad idag. Kunde inte mycket i årsdebuten från dödens, men det säger ju inte mycket. Inget besked senast heller då det blev galopp halvvarvet kvar. Går han felfritt och löper upp till sitt kunnande blir det nog en säker seger här! 6 Rite On G 15% har en helt missvisande rad. Klart streckvärt, och plats på 3ggr är klart spelbart denna gång med bra kusk och läge. 7 Egolina Sånna 38% har sett klart förbättrad ut i de tre starter han gjort för Hellstedt. Är hårt spelad här på, men det tycker jag är mer än motiverat. Fick tredjetagg i första sväng senast och resten av loppet i dödens, men avgjorde trots detta på ett riktigt starkt sätt. 6ggr på vinnare är ett riktigt bjudodds! |
|
2010-06-16, 16:22 | #266 |
Tränare Hellstedt om 7 Egolina Sånna (V64-2)
"Har varit gedigen i tre starter för mig. Senast fick hon en tung resa, men avgjorde ändå på rejält sätt. Jag tror tyvärr att hon blir hängande härifrån eftersom hon är lite "steppig" första stegen, men körordern blir att köra framåt. Tycker någon sig ha tillräckligt bra häst för att ta emot henne får vi väl köra i dödens. I sådana fall finns alltid risken att någon tar henne till slut, men skulle hon komma till spets tror jag att hon blir svår att rå på. Senast körde vi med skor eftersom banan var slaskig, men nu blir det barfota bak som innan." |
|
2010-06-16, 16:31 | #267 |
Sådär, nu var V6-kupongen klar!
2 Flea Southwind 2-3-5-6-7-12 4-5-7-10 1-9-10-11-15 1 Pompano Mick 1-5-6 Krav: Egolina Sånna/Minos Vang 160 rader Så får gärna Spanien och Uruguay segra också, så blir det en riktigt bra dag! |
|
2010-06-16, 16:37 | #268 |
Hann med att hitta en fin H2H också!
Zilan Boko/Naughty Nanny 1.95 -Tränarnas kommentarer talar mycket för att ZB är på väg uppåt i form och att NN är på nedgång. |
|
2010-06-16, 22:20 | #269 |
Zilan Boko krigade sig till segern på ett snyggt sätt!
Det blev lite stolpe ut idag på mina övriga spel. Spanien svek mig och många andra totalt i fotbollen idag, det hade räckt med att de satte en av de många chanserna i första halvlek för ett riktigt bra plus. Egolina Sånna som jag hade som huvudtips i V64-2 fastnade i trött ledarrygg, och hade nog vunnit lätt om han hade sluppit att runda dem (slutade trea). Det blir till att lassa in på den nästa gång, vi får hoppas på ett ännu bättre odds då! |
|
|