Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-12, 18:11   #211

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 4
Standard

Tack så mycket Stekel för dina spel.

Jag ryggar lite i smyg
zlop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 17:27   #212

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

H2H Dannero 15/5

Rakas/French Express/Bull Trap 3.00
-Rakas tar förhoppningsvis ledningen utan problem och kan mycket väl stanna där in i mål. French Express är det mycket snack på, och den kanske är väldigt bra, men det blir andraspår och möjligen dödens för den. Dessutom är det lång resa för finnen, vilket kan göra sitt på prestationen. Bull Trap har alldeles för dåligt läge, och risken för hårdkörning i täten känns liten.

Själv spelar jag utöver denna bl a vinnare på Rumbleinthejungle i fjärde, känns som att 3.50 eller mer är ett bra odds på den, när nu de värsta konkurrenterna dragit nit i spårlottningen.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 20:51   #213
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Ett h3h i ett så ovisst lopp där French Express lär krossa motståndet känns inte värt. Vinner rakas över French express så vinner han loppet. Därmed är det nog mer värt att spela vinnare på Rakas till 5.50+.
Rakas är ute på en riktigt minusdistans där han endast har vunnit 5 av 21 lopp. och lennartsson har vunnit 5 av 30 gånger med honom. Dessutom är Dannero riktigt snabb och kolla på tiderna som French express har presterat kontra Rakas så är valet stenenkelt. Rakas enda chans är att ta spets och försöka hålla undan, men han kommer att stupa vid upploppet som är på 200meter!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 02:28   #214

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ett h3h i ett så ovisst lopp där French Express lär krossa motståndet känns inte värt. Vinner rakas över French express så vinner han loppet. Därmed är det nog mer värt att spela vinnare på Rakas till 5.50+.
Rakas är ute på en riktigt minusdistans där han endast har vunnit 5 av 21 lopp. och lennartsson har vunnit 5 av 30 gånger med honom. Dessutom är Dannero riktigt snabb och kolla på tiderna som French express har presterat kontra Rakas så är valet stenenkelt. Rakas enda chans är att ta spets och försöka hålla undan, men han kommer att stupa vid upploppet som är på 200meter!
Jag har faktiskt övervägt chansen att Rakas vinner om han slår finnen, men han står i runt fem gånger på vinst, men han står i fem-sex gånger på vinnare och ha n kan mycket väl bli avslagen av "tredje häst" till slut om finnen eller någon annan kommer och trycker på under loppet.
Gammal 2010-05-15, 17:43   #215

Stekels avatar

Standard

Okej Rakas gick in idag, men jag mår ändå illa. Var inte långt ifrån både sex och sju rätt. Hade Åke bara hållt igång hästen två meter till i sista så hade dagsnettot landat på åtminstone 50k med vinnarspel och allt. Mycket stolpe ut nu på slutet, samtidigt som idéerna sitter bättre och bättre, måste bara våga ta ställning för dem på streckspelen!

Rekstatistik per den 15 Maj
Lagda: 101
Vunna: 62
ROI: 113,07%
Gammal 2010-05-16, 13:05   #216

Stekels avatar

Standard

Bjerke 16 Maj

Dubbelspelet är intressant idag, jag tycker Maharajah är våldsamt överspelad den här gången. Gänget han möter är inte det vanliga, och att han är favorit överhuvudtaget är lite konstigt såhär på förhand. Premiere Steed var rejält bra i Finlandia Ajo senast efter att ha gått i ledningen i vansinnestempo. Spring Erom har visat sig växa under vintern och hästen har en fantastisk löpskalle. Det är svårt att sätta in Beanie M.M. mot dessa nykomlingar, men han är tidig. Nu Pagadi tar nog hem första som det känns, men han är liiite mycket spelad också, Noras Bean imponerade senast och plockar nog hem det om favoriten gör bort sig, han verkar också ha blivit ännu bättre sen förra säsongen.
Gammal 2010-05-16, 13:30   #217

Stekels avatar

Standard

H2H Bjerke 16/5

Nelson Derm/Golddigger 2.00
-Tränaren håller hästen högt, och jag blev imponerad när jag såg honom i senaste starten. Har inte pengar relativt till kapaciteten och står bra inne idag.

Neo Holmsminde/Noras Bean 2.00
-Är rask ut, och troligt löpningsförlopp är att han får ledningen, släpper till favoriten och liftar med till andraplatsen.

Beanie M.M./Maharajah 2.20
-Bäddat för rejäl körning gör att bakspåret inte handikappar så mycket. Maharajah är färsk i den äldre eliten och väldigt haussad inför varje start, vilket ger bra odds.
Gammal 2010-05-18, 16:54   #218

Stekels avatar

Standard

H2H Axevalla 18/5

Min Narkissos/M.T. Cherokee 2.00
-Riktigt bra odds, kan nog sänkas fort! MN är van tuffare motstånd och är bättre än raden. Tränare låter riktigt nöjd. Åke låter inte jätteuppåt på sin häst.
Gammal 2010-05-18, 17:20   #219

Sharp$: 868
Standard

Samma H2H finns till 2.2 på Nordicbet
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 17:39   #220
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
-Riktigt bra odds, kan nog sänkas fort! MN är van tuffare motstånd och är bättre än raden. Tränare låter riktigt nöjd. Åke låter inte jätteuppåt på sin häst.
Varför tycker du att 2 är ett bra odds som du dessutom tror kommer att sänkas?
Speglar inte alls marknaden och är för lågt tycker jag.
MT är streckad på 73% medan Min narkissos är på 42%. Vinnaroddsen ger 1,6 VS 5,4.
Utgångsodds hos de flesta bolag är 1,85 - 1,85 på en jämn marknad, att då få endast 2x på motståndaren är lågt.
Gammal 2010-05-18, 20:52   #221
one

ones avatar

Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Tack för den Stekel!!
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 23:51   #222

Stekels avatar

Standard

Citat:
Varför tycker du att 2 är ett bra odds som du dessutom tror kommer att sänkas?
Speglar inte alls marknaden och är för lågt tycker jag.
MT är streckad på 73% medan Min narkissos är på 42%. Vinnaroddsen ger 1,6 VS 5,4.
Utgångsodds hos de flesta bolag är 1,85 - 1,85 på en jämn marknad, att då få endast 2x på motståndaren är lågt.
Tyckte Åkes häst var felaktig favorit på streckspelet och gissade att fler skulle hålla med om det och därmed sänka oddset på H2H. Vet inte vart vinnaroddsen kommer ifrån, men om de är tidiga ATG-odds är de ju ganska orelevanta. Är de däremot från bookie, så är det bättre att spela det vinnarspelet än denna H2H, då det på förhand kändes troligt att dessa två skulle bli de som slåss om segern till slut (och nu blev det ju så, fast efter att ha sett loppet kan man ju konstatera att det kunde ha slutat precis hur som helst).

Menar du att 2.00 på en H2H alltid är ett för lågt odds eller pga att strecken såg ut som de gjorde?
Gammal 2010-05-19, 04:38   #223
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Tyckte Åkes häst var felaktig favorit på streckspelet och gissade att fler skulle hålla med om det och därmed sänka oddset på H2H. Vet inte vart vinnaroddsen kommer ifrån, men om de är tidiga ATG-odds är de ju ganska orelevanta. Är de däremot från bookie, så är det bättre att spela det vinnarspelet än denna H2H, då det på förhand kändes troligt att dessa två skulle bli de som slåss om segern till slut (och nu blev det ju så, fast efter att ha sett loppet kan man ju konstatera att det kunde ha slutat precis hur som helst).

Menar du att 2.00 på en H2H alltid är ett för lågt odds eller pga att strecken såg ut som de gjorde?
Oddsen ändrades faktiskt hos bet365 till 1.60 - 2.20 före spelstopp.
Eftersom när public ser att man kan få samma odds eller bättre som h2h än som vinnare så hugger de och trycker ned oddset. En trav-h2h marknad är liten och det krävs inte många kronor för att svänga den.
Därför undrade jag varför du trodde att oddset skulle sänkas på underdogen. Marknaden var som gjord för att h2hoddset skulle stiga för motpartern då den inte alls speglade streckprocenten/vinnarspelet/vad den stora massan spelade.
Lägg därtill även de faktum att Snoken och andra väggtidningstips (förutom Tipskungen som faktiskt spikade Min Narkissos) spikade MT så fick den hästen ytterliggare fler streckprocent på sig.

Nu är du bättre än genomsnittsspelaren och följer inte strömmen utan hittar egna vinnare. Känns verkligen som att du skulle kunna maximera dina vinster mer med tanke på din träff%.
Var du däremot tvungen att spela tidigt pga tidsbrist etc så är du ursäktad
Gammal 2010-05-19, 10:32   #224

Stekels avatar

Standard

Citat:
Oddsen ändrades faktiskt hos bet365 till 1.60 - 2.20 före spelstopp.
Eftersom när public ser att man kan få samma odds eller bättre som h2h än som vinnare så hugger de och trycker ned oddset. En trav-h2h marknad är liten och det krävs inte många kronor för att svänga den.
Därför undrade jag varför du trodde att oddset skulle sänkas på underdogen. Marknaden var som gjord för att h2hoddset skulle stiga för motpartern då den inte alls speglade streckprocenten/vinnarspelet/vad den stora massan spelade.
Lägg därtill även de faktum att Snoken och andra väggtidningstips (förutom Tipskungen som faktiskt spikade Min Narkissos) spikade MT så fick den hästen ytterliggare fler streckprocent på sig.

Nu är du bättre än genomsnittsspelaren och följer inte strömmen utan hittar egna vinnare. Känns verkligen som att du skulle kunna maximera dina vinster mer med tanke på din träff%.
Var du däremot tvungen att spela tidigt pga tidsbrist etc så är du ursäktad
Nu hänger jag med på resonemanget, och det låter ju vettigt. Man borde nog ta med tipsen lite mer i beräkningarna när man värderar och bedömer oddssvängningar helt enkelt, rent krasst så var det var det väl de som gjorde Åkes häst till favorit, möjligen i kombination med den aldrig nära nog aldrig avtagande Åke-hypen.

Är Snoken den tipstjänst som rycker med största delen av spelarkollektivet på sina idéer enligt dina erfarenheter?
Gammal 2010-05-19, 12:09   #225

Stekels avatar

Standard

Ghastly Face vinnare 4.00 @ bet365
-Klasskillnad här och ska inte ha några problem att ta hem segern om han går felfritt.
Svara

td