Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-25, 01:20   #991

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

19:00 G Hancock v K Bjerre (H2H) 1.80 @ BS - 10u
Bättre form, bättre banlottning för amerikanen. Har alltid gillat Greg och sättet han kör speedway på, han visar titt som tätt att gammal är äldst. Att han bara ska vara knapp favorit mot en skärrad dansk? Nä, det skriver jag verkligen inte under på! Han borde vara större favorit, minst sagt! I heatet som de möts i har Greg innerbana med Bjerre utanpå sig, frågan är om dansken är så pass het i det läget att han kan lägga sig utanför och klämma sig runt i första böj? Jag tror inte det. Detta odds är marknadshögst och TOKFEL! En ren bjudning av BS och det finns inget annat att göra än att maxa här med....

Om vi ska dra lite var jag tycker oddset bör ligga, NB är mycket närmare sanningen med 1.55 om man säger så.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 01:51   #992

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

19:00 C Harris minst semifinal 1.83 @ Ladbrokes - 3u
Inget jättevärde här, men CH behöver alla poäng han kan få då han innehar den sista direktplatsen till nästa års GP. Jag tror att det kan krävas minst semifinal i båda de återstående tävlingarna för att han ska kunna vara någorlunda säker på att få köra även nästa säsong. Förra säsongen i detta GP gick det faktiskt bra, han körde in 11p och kom på en sjunde plats. Något liknande poängmässigt tror jag vi kan få se från britten imorgon med. Lowstake här.

19:00 C Holder v C Harris (H2H) 1.90 @ NB - 4u
Två riktigt jämna förare IMO, Holder har potential att bli riktigt, riktigt bra då han bara är 23år medans Harris är fem år äldre. Tror att rutinen kommer spela in en del här, dessutom har ju Harris gjort det bra på denna bana tidigare. Kan vara svårt att hitta rätt inställningar till denna bana omgående och då blir det svårt. Fel favorit här, vänd på oddsen. Strax under medel.
Gammal 2010-09-25, 02:04   #993

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Sammanfattning av samtliga spel från mig inför morgondagens GP från Terenzano i Italien. Det är bara att välja och vraka bland det man finner mest intressant.

Jag kommer gå som på nålar hela dagen innan tävlingen sätter igång imorgon kväll, om den nu inte regnar bort och körs på söndag istället.

BOL!

Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic Visa inlägg
25/9 19:00 N Pedersen v A Jonsson 1.95 @ BS - 7u
Båda dessa jagar topp-8 i sammandraget, AJ ligger 6p bakom Harris som har den sista direktplatsen och Nicki ligger 9p bakom Harris, så det är ruskigt tätt inför de två avslutande GP-tävlingarna. Rent formmässigt så är AJ riktigt bra just nu och jag tror det kan bli snäppet vassare imorgon i Italien. Nicki däremot har uppvisat att en formsvacka kan vara på väg, senaste två matcherna för Lejonen har inte varit imponerande. Här tycker jag svensken ska vara favorit då jag tror en hel del på honom imorgon.

25/9 19:00 A Jonsson Topp3 5.50 @ Bwin - 3u
Testat denna också, stämmer det omgående med motorerna för Jonsson imorgon då kan det bli en riktigt kul tävling för honom. Han är i poängbehov, likaså de andra runt och strax utanför topp-8. Så det bådar för en väldigt spännande tävling imorgon kväll. Lowstake här.
Citat:
19:00 A Jonsson, minst semifinal 1.72 @ Bwin - 5u
Vill AJ ha någon chans på att ta en direktplats så känns det som att minst semifinal imorgon är ett måste. 1.72 känns helt ok, borde ner till runt 1.55 kanske. Medelstake.
Citat:
19:00 M Zetterström u6.5p 1.85 @ Sportingbet - 10u
Banan i Terenzano ska inte passa Zorro det minsta, det är en väldigt speciell bana med vääääääldigt långa rakor och underlaget är halt. Starterna kommer bli väldigt avgörande imorgon kväll.

Kikade igenom banlottningen tidigare och kan verkligen inte se hur Zorro ska mäkta med att plocka sju poäng här. Han avslutar med två innerbanor men då har han förare som startsnabba utanför sig.

Hade jag satt odds på detta så hade jag dels satt linan på O/U 5.5 och oddsen runt 2.10 1.66. Antagligen max 5p för Zorro imorgon och med lite flyt 6p men inte mer än det. Maxar här med glädje!
Citat:
19:00 R Holta till final? NEJ! 1.53 @ Ladbrokes - 10u
Detta känns också givet, han har problem med en skada i foten men kör ändå vidare. Det är starkt virke i denna mannen! Men imorgon tror jag det blir svårt, dels pga hans något ojämna starter samt underlaget på banan vilket jag inte tror kommer gynna honom. Detta odds borde tryckas ner till runt 1.25-1.30 då jag har mycket, mycket svårt att se Holta placera sig Topp4 imorgon. Maxbet!
Citat:
20:00 R Holta v J Hampel (H2H) 2.20 @ NB - 6u
Polacken har varit stabil en längre tid nu, han ligger trea och endast 1p efter Crump som innehar andraplatsen i sammandraget. Att Hampel hittar vägen till semifinal känner jag mig relativt säker på, men frågan är om Holta gör det? Här har JH blivit väl stor dog så jag trycker in strax över medel.
Citat:
19:00 J Crump v R Holta 1.50 @ BS - 10u
JC jagar Gollob, han är 19p bakom så egentligen känns det rätt kört. Men han lär inte ge upp förrän det är till 100% helt klart att det inte är möjligt att nå ifatt längre, förvisso lär han inte ge upp då heller. Han har ju silvermedaljen att kämpa om i kamp med polacken Hampel. Han lär gå långt imorgon kväll nere i Terenzano. Holta har jag redan skrivit om, det ska skilja en del poäng mellan dessa när tävlingen avslutas. Denna borde ner mot 1.25-1.30 IMO.
Citat:
19:00 K Bjerre till semifinal? NEJ! 2.10 @ Ladbrokes - 4u
Dansken har tappat allt vad form heter och frågan är om han ens fixar en semifinalplats imorgon? Jag tror faktiskt inte han gör det, dessutom inleder han på ytterbanan och det är en mardröm allt som oftast. Om han skulle köra dåligt i sitt första kan han lätt komma ur balans och tappa allting. För övrigt, sista matcherna jag sett honom så har han tappat farten allt eftersom i heaten och blivit omkörd. Tror banan kan ställa till en del bekymmer för dansken dessutom med det hala underlaget. I de fyra första GP-tävlingarna nådde han minst semifinal, totalt har han nått minst semifinal i 6/9 GP denna säsong. Strax under medel investeras här.
Citat:
19:00 G Hancock v K Bjerre (H2H) 1.80 @ BS - 10u
Bättre form, bättre banlottning för amerikanen. Har alltid gillat Greg och sättet han kör speedway på, han visar titt som tätt att gammal är äldst. Att han bara ska vara knapp favorit mot en skärrad dansk? Nä, det skriver jag verkligen inte under på! Han borde vara större favorit, minst sagt! I heatet som de möts i har Greg innerbana med Bjerre utanpå sig, frågan är om dansken är så pass het i det läget att han kan lägga sig utanför och klämma sig runt i första böj? Jag tror inte det. Detta odds är marknadshögst och TOKFEL! En ren bjudning av BS och det finns inget annat att göra än att maxa här med....

Om vi ska dra lite var jag tycker oddset bör ligga, NB är mycket närmare sanningen med 1.55 om man säger så.
Citat:
19:00 C Harris minst semifinal 1.83 @ Ladbrokes - 3u
Inget jättevärde här, men CH behöver alla poäng han kan få då han innehar den sista direktplatsen till nästa års GP. Jag tror att det kan krävas minst semifinal i båda de återstående tävlingarna för att han ska kunna vara någorlunda säker på att få köra även nästa säsong. Förra säsongen i detta GP gick det faktiskt bra, han körde in 11p och kom på en sjunde plats. Något liknande poängmässigt tror jag vi kan få se från britten imorgon med. Lowstake här.

19:00 C Holder v C Harris (H2H) 1.90 @ NB - 4u
Två riktigt jämna förare IMO, Holder har potential att bli riktigt, riktigt bra då han bara är 23år medans Harris är fem år äldre. Tror att rutinen kommer spela in en del här, dessutom har ju Harris gjort det bra på denna bana tidigare. Kan vara svårt att hitta rätt inställningar till denna bana omgående och då blir det svårt. Fel favorit här, vänd på oddsen. Strax under medel.
19:00 T Gollob att vinna 3.00 @ UB - 5u
Det är svårt att gå emot superstjärnan TG just nu i sådana här lägen, han är för bra, han är för rutinerad, han har allt som en GP-champ ska ha! Jag tror knappast han gör som senast i Danmark, men om någon ska köra fullt två GP i rad så är det polacken. Återfinns inte TG i final imorgon kväll så är det nog, inte minst för honom själv, en stor missräkning. Detta känns faktiskt generöst sett till hur bra han kör för tillfället och har gjort en längre tid. B365 har samma odds om man inte har konto @ UB. Medelstake och detta är sista spelet för min del på morgondagens GP.

För övrigt, han vann i Terenzano även förra året.
Gammal 2010-09-25, 10:25   #994

eddiehs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

D.Watt under 4 @ 1,95 B365

3 u

D.Watt exakt 4 @ 7,50 B365

0,4 u

C.Harris vs C.Holder @ 1.80 Unibet

3 u

J.Crump Vinnare Heat 3 @ 2,10 B365

3 u

Kan komma mera,dock stor risk att tävlingen körs imorgon istället.Det ska vara ihållande regn under hela dagen...
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 13:25   #995

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

20:00 M Carpanese u3 (3-way) 1.66 @ B365 - 10u
Wild card för italienaren, som varit med förut här i Terenzano. Tagit som mest 2p och det lär inte bli mer denna tävling heller, han är helt enkelt för dålig. Samtliga av hans fem heat, till trots att han har innerbana två heat, känns alldeles för svåra för den snart 25-årige italienaren. 1.35-1.40 känns mer korrekt här. Max!
Gammal 2010-09-25, 13:26   #996

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Liten update om läget.

Osäkert väderläge i Terenzano | GP-bloggen

Såg nu att jag hade spelat Harris vs Holder till 1.80 på UB.Det finns till 1.90 på NB.

Senast redigerad av eddieh den 2010-09-25 klockan 13:37.
Gammal 2010-09-25, 13:44   #997

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Attraheras inte av så mycket mer faktiskt.Tycker dessutom att det känns lite riskabelt med banförutsättningarna,tack vare regnet.Ska åka bort nu så det blir inget mer spel från mig idag.Lycka till,kanske får möjligheten till nya lir imorgon om det nu blir inställt.
Gammal 2010-09-25, 15:10   #998

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Det blir faktiskt ett spel till;

Vinnare Heat 2

C.Harris @ 2,62 B365

2 u

Hinner ej lägga in i sheetet.Måste rusa.

Fint odds här då heatsegern ska stå mellan honom och Hampel.Chris står på blå,och Hampel på vit.Det var endast två eller tre heat som vanns från bana tre i fjolårets GP i Terenzano
Gammal 2010-09-25, 15:18   #999

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Saxat från: GP-bloggen | - analyser,experttips, intervjuer och skvaller direkt från SVT Sports motorreportrar

Citat:
Efter 15 timmars oavbrutet regnande ser vi bokstavligen en ljusning
inför kvällens Grand Prix.

Regnovädret har dragit bort och solen är faktiskt framme!
- Arrangören säger att banan torkar på några timmar. Tyvärr hann
vi riktigt göra klar banan efter träningen då regnet kom, säger tävlingschefen Tony Olsson.
Just nu pågår banprepareingen för fullt. Det har mycket sörja som har forslats bort från banan.
Gammal 2010-09-25, 23:11   #1000

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Iomed att Gollob säkrade titeln redan ikväll så kan vi äntligen rätta spelet på Gollob som världsmästare till 2.00 med 8u också!

10-4 ikväll ger ett resultat på +29.19u
Gammal 2010-09-25, 23:15   #1001

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Vilken otroligt värdig världsmästare vi fick se i kväll.Stort stort grattis till min gamla lagkompis Tomasz Gollob.

Också stort stort grattis till speedmagic,som hade en mycket fin kväll.Synd bara att Crump skulle stjäla 10 u från dig,genom att vara så nonchalant i sitt sista heat.

För egen del så blev resultatet -0,76 u.
Gammal 2010-09-25, 23:24   #1002

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Hitler Visa inlägg
Vilken otroligt värdig världsmästare vi fick se i kväll.Stort stort grattis till min gamla lagkompis Tomasz Gollob.

Också stort stort grattis till speedmagic,som hade en mycket fin kväll.Synd bara att Crump skulle stjäla 10 u från dig,genom att vara så nonchalant i sitt sista heat.

För egen del så blev resultatet -0,76 u.
Tack, vännen.

Jag hatar Crump just nu!
Gammal 2010-09-26, 01:14   #1003

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

27/9 20:30 Coventry Elite League-mästare 2.50 @ B365 - 8u
Väljer att kliva in på underdogen i EL-finalen, tror att de har goda chanser att skaka suveränerna Poole. Första mötet körs på Brandon på måndag kväll, ser goda möjligheter för Bees att ta med sig ett bra övertag till returen på Wimborne. För övrigt, jag tror att Pirates kan ha bitit sig själva i röven lite genom att välja att inleda på bortaplan. Jag förstår tanken givetvis, hellre ha chansen att avgöra inför sina hemmafans. Men å andra sidan, om det nu går som jag tänkt med att Bees tar med sig 10-14p marginal till returen, då kan gästerna enkelt använda sig av joker på t ex glödhete Harris eller Kasprzak och få dubbla poäng i de heaten. Det kan vara lite extra momentum för "doggen".

Ska vi prata lite om förarna i de båda finallagen kanske? I hemmalaget har vi ju smoking hot Chris Harris som leder laget, han körde äckligt bra i kvällens GP och verkar ha hittat rätt ordentligt nu. Pawlicki återkommer till reservplatsen efter att ha kört någon slags junior-tävling i Polen där han plockade maximala poäng, 15p. Sen har vi ju en av de förarna jag hatar och föraktar mest i hela speedway-eliten i Lewis Bridger. Den unge, måste dock medge "talangfulle när han själv vill", kan vara tungan på vågen. En bra insats av honom i finalen kan väga över till Bees fördel, en sämre insats.. Ja, då vet vi alla hur det slutar i princip. Han har dock kört bra på slutet och det känns som han har något på G kanske.

Holder i Pirates hade väl ingen jättelyckad kväll i Terenzano i GP-tävlingen men han har absolut ingen jätterisig form heller. Nu lutar det åt att Doyle återkommer efter sin skada dessutom och då är Pirates helt ordinarie igen, men jag undrar lite? Doyle skadade sig för ca 10 dagar sen och har genomgått någon slags gasbehandling under rehabiliteringen, han kan banne mig inte vara 100% om han nu kör på måndag. Om Doyle nu inte skulle köra så kommer Havelock som är 42 år gammal köra på reserven och det har väl inte varit någon jackpott i de matcher han kört för Poole. Hur som ser jag ju hellre en inte-100%-Doyle i matchen på måndag än en full-fit 42-åring. Sen har de ju Watt, han körde också väldigt bra i kvällens GP i Terenzano, överraskande bra. Bjarne Pedersen är alltid duktig och likaså den väldigt unge Ward.

Ska vi "wrap-up" det här så det inte blir en hel novell? Jo, jag tycker det. Det jag vill se från Bees på måndag i första finalmatchen är hunger, vilja och massa *****r-anamma. De är det laget som har bäst form sett till ungefär andra delen av säsongen av Elite League, de slog Pirates hemma tidigare under säsongen med +11 och de siffrorna är uppnåeliga på måndag också. 2.50 är alldeles för högt i en, för mig, på förhand jämn historia. 2.10-2.15 hade känts mer korrekt så jag trycker in hela 8u här!

Väl mött och BOL!
Gammal 2010-09-26, 01:22   #1004

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Tror också att Bees har möjlighet att skaka de "redan klara" mästarna Poole.Mycket hänger dock på herrar Barker och Kennet i Coventry.Kan de göra två bra tävlingar så finns chansen till en skräll här.Jag avvaktar dock till måndag med mina insatser.
Gammal 2010-09-26, 11:27   #1005

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Endast ett spel från min sida idag, då det gått illa i Polen denna säsongen. Men jag har hittat ett spel som jag vill testa ändå!

19:00 L Adams v J Kolodziej +0.5 1.85 @ NB - 5u
Båda kör för storsatsande Leszno i Ekstraliga, de kommer ta hem guldet i Polen efter att ha krossat Gora på bortaplan i första matchen med +12p. De har mötts åtta matcher på hemmaplan denna säsong och Adams har varit bättre poängmässigt i 5/8. Tycker det känns fel att ge LA en edge att vinna H2H'en vid lika antal poäng ikväll faktiskt. Kolodziej har visat sig mänsklig sista matcherna. Medelstake testas.
Svara

td