2014-12-13 16:00 | Championship | Watford vs Wigan |
-0.5 |
FT |
4 |
2.110 |
Watford vs Wigan: Watford har nu hela sin trupp tillgänglig och spelare som Almen Abdi och Troy Deeney ser ut att vara påväg tillbaka till formen efter sina skador. Just de två spelarna stod för Watfords alla fem mål i 5-0-matchen borta mot Fulham senast. Fulham fick förvisso ett tidigt rött kort, men Watford såg ut att vara riktigt på gång redan från matchens början och visade ånyo upp vad som kanske är ligans bästa offensiv när den funkar. Wigan har ännu inte vunnit under Malky Mackay och matchen mot Norwich senast var inget att jubla över. Laget har kapacitet, men det krävs en rejäl uppryckning i den här matchen för att rå på Watford på bortaplan. Dessutom kan en av mina favoritspelare i Wigan, Shaun Maloney, saknas på grund av skada. Watford kommer ur en formdipp vilket ger oss ett fint spelvärde på -0,5 till 2,11.
2014-12-13 16:00 | Championship | Brentford vs Blackburn ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
2 |
1.769 |
2014-12-13 16:00 | Championship | Brentford vs Blackburn |
-0.25 |
FT |
2 |
2.050 |
Brentford vs Blackburn: Nykomligen Brentford var något överraskande Championships bästa lag i november månad. Innan förlustmatchen mot Huddersfield senast tog laget fem raka segrar mot Derby, Nottingham Forest, Fulham, Millwall och Wolves. Jag har gillat Brentford under en längre tid och spådde en eventuell uppflyttning rätt så tidigt under förra säsongen i League One, men nog trodde jag inte att de skulle gå så här bra i Championship. Just nu ligger laget på en femteplats, vilket ger playoff till Premiership, jag har dock svårt att se dem hamna på den placeringen när säsongen når sin ände. Hursomhelst, bortamatchen mot Huddersfield senast resulterade i noll poäng men jag tyckte ändå att bortalaget var klart bättre. Brentford skapade väldigt mycket målchanser framåt, det som fällde dem var några för billigt insläppta mål bakåt. Blackburn har tappat lite av sin form och ser något uddlösa ut framåt jämfört med för ett par matcher sedan. Jag tror de får svårt mot ett hemmastarkt Brentford här. Brasklappen är att Blackburn har två högkapabla och tunga forwards framåt i form Gestede och Rhodes som kan skapa problem för ett Brentford som fortfarande ser ut att ha vissa problem i på inlägg och straffområdessituationer. Ett faktum som också öppnar för mål åt båda hållen. Brentford -0,25 till 2,05 och över 2,5 mål till 1,769 spelas.
2014-12-13 16:00 | Championship | Leeds vs Fulham ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
2 |
1.793 |
2014-12-13 16:00 | Championship | Leeds vs Fulham |
+0 |
FT |
1 |
1.952 |
Leeds vs Fulham: Leeds har jag skrivit en del om tidigare och det mesta är sagt. Det är oftast lika mycket kaos i klubben som på planen med en inte alltid samspelad truppblandning av italienare och engelsmän. Den italienske mittbacken Bellusci ser ut att vara fortsatt skadad och det är svårt att tolka om det är ett plus eller minus. Visserligen får samma mittbackspar som senast fortsätta och kontinuitet är just vad som behövs. Försvaret har knappast suttit klockrent när Bellusci har startat heller om man säger så. Å andra sidan stod samma försvar för en knackig insats senast och släppte in fyra bollar senast mot Ipswich på Portman Road. På plussidan har Leeds en av ligans mest talangfulla spelare offensivt, Alex Mowatt, och även flera andra intressanta spelare som brassen Adryan. Fulham åkte på en tung 5-0-förlust mot Watford på hemmaplan senast, dock spelades den största delen av matchen med en man mindre. Jag väljer att spela Fulham här trots den förlusten. Dels eftersom oddsen verkar speglas en del av den förlusten som i min mening inte ska tas alltför hårt på och dels eftersom jag tycker att Rodallega ser mycket intressant ut framåt och att Fulham har ett klart bättre lag än ett Leeds som man bör slå. Målvakten Bettinelli är dock avstängd för Fulham här, istället kommer veteranen Kiraly in vilket är ett klart minus och ännu en indikator för överspel. Jag plockar över 2,5 mål till 1,793 och, på grund av överskattningen av Leeds, Fulham pk till 1,952 med en något mindre insats.
2014-12-13 16:00 | Championship | Charlton vs Blackpool |
-0.5 |
FT |
1 |
2.050 |
Charlton vs Blackpool: Charlton har blivit ett kompakt lag defensivt som inte släpper till mycket. Jag tycker också offensiven är spännande med spelare som Vetokele och Gudmundsson. Laget har dock svårt att avgöra matcher och har flest oavgjorda (11) i Championship. Jag tyckte dock att det såg bra ut spelmässigt senast på bortaplan mot Nottingham Forest där Charlton tog ledningen men tappade till 1-1 efter ett makalöst drömmål som inte gick så mycket att göra åt. Blackpool, som är klart sämre, står nu för motståndet och lär mest backa hem. Charlton kommer få det tufft mot ett av ligans mest primitiva lag, men över 90 minuter tror jag ändå deras möjligheter att luckra upp Blackpoolförsvaret ska vara större än 50 %-iga. Jag spelar -0,5 till 2,05.
2014-12-13 16:00 | Championship | Norwich vs Huddersfield |
+1.0 |
FT |
1 |
1.729 |
Norwich vs Huddersfield: Norwich har varit en besvikelse under en tid nu och jag är fortsatt skeptisk till tränaren Neil Adams. Vinstmatchen senast mot Wigan var inte av det underhållande slaget och innehöll få målchanser överhuvudtaget. Norwich har en kapabel trupp att arbeta med men spelmässigt skapar de för lite framåt just nu. Huddersfields vinst senast mot Brentford var kanske inte heller av den mest positiva sorten, det var dock ändå ett steg framåt i arbetet. Jag gillar tränaren Chris Powell, som hade Charlton tidigare, och hoppas på att han återgår till en anfallare nu på bortaplan (trots vinsten senast). Täpper de till lite bättre än senast bör det finnas goda chanser att få med sig på poäng från ett Norwich som inte imponerar för tillfället. Jag spelar +1,0 till 1,729.