Ligafotbollen är tillbaka och här kommer mina spel till morgondagens matcher i Championship:
2014-11-22 13:45 | Championship | Huddersfield vs Sheffield Wednesday UNDER |
U 2.5 |
FT |
2 |
1.960 |
2014-11-22 13:45 | Championship | Huddersfield vs Sheffield Wednesday |
-0.25 |
AHCP |
2 |
1.940 |
Huddersfield vs Sheffield Wednesday: Jag har cashat in hel del på underspel med Sheffield Wednesday de senaste månaderna och nu har dem under 2,5 mål i sju av de senaste åtta matcherna, dock blir de mindre och mindre spelvärda. Imorgon spelar Sheff Wed borta mot Huddersfield och får då tillbaka Kieran Lee och anfallaren Atdhe Nuhiu, dessutom ansluter Watfords offensive mittfältare Lewis McGugan. Jag har dock svårt att se Nuhiu som någon större offensiv förstärkning med tre mål hittills på femton matcher och McGugan är helt klart duktig och för bra för att vara lånespelare hos Sheff Wed, men saknar formen och lär börja på bänken. Huddersfield har helt klart imponerat under Chris Powell och brukar ha en period om året när laget går starkt. Förvisso kommer de från två raka förluster, men i svåra bortamatcher mot Derby och Fulham. Skadeläget ser bra ut för Huddersfield och Grant Holt lär fortsatt starta på topp. Matchbilden är lätt att förutspå, Huddersfield kommer att ha mycket boll och försöka lirka Sheff Weds kompakta försvarslinje och Sheff Wed går på kontringar med Drenthe, May och Nuhiu. Jag tror att vi får vänta oss en målsnål match och man ska tänka på att Huddersfield, trots flera målglada matcher på slutet, gjort 12 mål på 8 hemmamatcher och att 7 av dem 12 målen har kommit mot svaga försvarsinsatser av Nottingham Forest och Blackpool. Det finns i mina ögon ett fortsatt värde i underspel på Sheff Wed här och jag spelar under 2,5 mål till 1,96 (under 1,90 hade jag nog inte rört). Eftersom Huddersfield ändå känns på gång med nya tränaren Chris Powell och är klart undervärderade spelar jag också Huddersfield -0,25 till 1,94.
2014-11-22 16:00 | Championship | Rotherham vs Birmingham UNDER |
U 2.5 |
FT |
3 |
1.960 |
2014-11-22 16:00 | Championship | Rotherham vs Birmingham UNDER |
U 2.0 |
FT |
1 |
2.860 |
Rotherham vs Birmingham: Det är löjlig oddssättning i matchen mellan Rotherham och Birmingham. Rotherham har inte gjort mål på de tre senaste matcherna och Birmingham är ännu värre med noll mål framåt i fem av de sex senaste matcherna. Förvisso är Birminghams nya tränare Gary Rowett obesegrad över tre matcher och 2-1-vinsten mot Watford var imponerade, men de andra två matcherna har slutat 0-0. Jag spelar både under 2,5 mål till 1,96 och under 2 mål till 2,86.
2014-11-22 16:00 | Championship | Blackpool vs Bolton |
-0.5 |
FT |
3 |
2.240 |
Blackpool vs Bolton: Bolton möter Blackpool borta och har sjunkit i odds under veckan. Jag spelade Bolton till ett bättre odds tidigare i veckan, men jag tycker fortfarande att de är spelvärda här till runt 2,25 med -0,5 i handicap. Jag har tjatat om Bolton med Neil Lennon som tränare tidigare och insatsen i derbyt mot Wigan var mycket stark. Neil Lennon har dessutom ännu fler spelare att välja på med Adam Bogdan, David Wheater och Darren Pratley tillbaka i laget. Blackpool kommer med allra största sannolikhet att bli degraderade till League One. Det svänger förvisso fort i Championship men jag inte se någon scenario där de håller sig kvar. Mellan detta och förra landslagsuppehållet lyckades de ta en poäng på sex matcher och den nya tränaren Lee Clark har inlett sin sejour med en oavgjort och två förluster på tre matcher. Till den här matchen saknas dessutom den avstängde kaptenen Tony McMahon samtidigt som Jose Cubero, Gary MacKenzie och bröderna Oriol är fortsatt skadade. Som sagt, -0,5 till runt 2,25 taget.
2014-11-22 16:00 | Championship | Blackburn vs Leeds ÖVER |
Ö 2.75 |
FT |
3 |
1.960 |
Blackburn vs Leeds: Leeds besöker Blackburn på Elland Road och har som vi vet sedan tidigare ett svajigt försvarsspel, vilket stundtals också passar in på Blackburn som tappade en 2-0-ledning med en man mer mot Millwall näst senast. Blackburn har bytt spelsystem och visar upp en ny, spännande offensiv. Båda lagen har mycket intressanta offensiva pjäser i Rudy Gestede och Jordan Rhodes för Blackburns del och Adryan och Alex Mowatt för Leeds. Framför allt Mowatt har varit fenomenal på slutet och visat att han kanske är Championships mest lovande talang för tillfället. Det lär bli en öppen och målrik match och jag spelar över 2,75 mål till 1,96.
2014-11-22 16:00 | Championship | Norwich vs Brighton |
+0.5 |
FT |
2 |
2.050 |
Norwich vs Brighton: Norwich tar emot Brighton på Carrow Road och jag måste erkänna att jag har varit rätt så besviken på kanariefåglarna den senaste månaden. Det svänger snabbt i Championship och vad som inledningsvis såg ut att vara ett favoritlag för avancemang till Premiership ser nu ut som ett lag som får kämpa för kvalplatserna istället. Jag har dock aldrig litat på den tidigare oprövade tränaren Neil Adams som kändes som ett märkligt val att ersätta Chris Hughton. Tanken var att Bournemouths målkung Lewis Grabban skulle bli nya nyckelspelaren, men jag tycker inte riktigt att han har kommit rätt till hittills. Norwich dominerar många matcher, men har bevisligen svårt att göra mål. Brighton är också ett målsnålt lag och det luktar under lång väg, men tyvärr har oddsen sjunkit rejält och är knappast spelvärda. Jag stör mig på att jag kunde misslyckas med att ta den tidigt, helt obegripligt. Men Brighton ser också intressanta ut och jag har inte sett några bilder från segermatchen mot Wigan, däremot gjorde de en ganska bra match mot Bournemouth borta för tre matcher sedan. Oavgjort mot Blackburn senast var en missräkning, men rapporter säger att insats var fullt godkänt. Brighton är ett dessutom ett lag som brukar vara spelvärda på bortaplan, även om inte statistiken talar för det hittills den här säsongen. Jag spelar Brighton +0,5 till 2,05.
2014-11-22 16:00 | Championship | Bournemouth vs Ipswich |
-0.5 |
FT |
2 |
1.830 |
Bournemouth vs Ipswich: Bournemouth tar emot ett Ipswich som är som starkast på hemmaplan. Bortalagets form är dock inte dålig med tre vinster på de tre senaste, men det är ingenting emot Cherries som har 9-2-1 i statistik på de senaste tolv matcherna. Skadeläget är fortsatt mycket bra för Bournemouth och har också förbättras en hel del hos Ipswich, som endast saknar lånespelaren Jonny Williams. Den sydafrikanske hjälten Tokelo Rantie har säkerligen fullt självförtroende efter två solomål mot Nigeria i onsdags och kan fungera som en supersub här, för han lär inte rucka på anfallsparet Wilson/Kermogant. Bournemouth har varit ligans bästa lag de senaste månaderna och jag spelar -0,5 till 1,83 som har okej spelvärde i mina ögon (jag skulle dock inte gå under 1,80).
(Jag tänkte spela Charlton också som är på gång och spelar Londonderby mot Millwall, men bästa anfallaren Igor Vetokele är ett frågetecken så jag inväntar laguppställningar. Vetokele är viktig för Charlton, spelar han så finns det definitivt fint spelvärde i allt över 1,90 DnB.)