![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#121 |
![]()
Här kommer mitt första "det ska bara gå" spel i all-in dagboken.
Jag talar om Gibraltar (nybliven landslagsnation i sitt första kval) som tar emot Georgien hemma. Bägge lagen har gått lottlösa ifrån 2 matcher än så länge, men det har sett väldigt olika ut. Georgien har förlorat 2 matcher med uddamålet, Skottland 1-0 borta och 1-2 emot Irland hemma. Inga konstigheter egentligen. Gibraltar å sin sida har ju som sagt inte spelat så många matcher som fotbollsnation; 9 stycken till antalet. Man hade nog hoppats att kvalmatcherna skulle vara lite närmare träningsmatcherna i tempo och teknik, men man har verkligen blivit knockade i 2 raka matcher, släppt in 14 mål emot Polen och Irland, och inte nog med det, man har släppt till 50 goal attempts. Defensiven är med andra ord inget att hänga i julgran. Georgien spelade jämnt med Irland hemma, Irland var helt överlägsna Gibraltar (som ni ser). Jag tycker linan på -2.5 är lågt satt, 2.10 på bet365, skynda fynda den sänks och stängs fort nu.
![]() ![]() |
![]() |
#122 |
![]()
Saxar in från Chepicks:
"Spain u21 – Serbia u21 first match finished 0-0. Now Spain on home ground in Cadiz shouldnt have problems, coach said that their problem in Serbia was bad pitch and that wasnt good for their style of playing (with short passes..) now everything should be better. Star striker from Juventus – Alvaro Morata is out. Serbia u21 once again will miss 6 very important players who are with A team: Nastasic(df Man City), Jojic(mf Dortmund), Markovic(mf/att Liverpool), Mitrovic(att Anderlecht), Djuricic(Mainz) and Rajkovic(first gk) also due to injury another 4 important regulars wont play, Zivkovic(mf Partizan), Milunovic(mf Platanias), current captain Petkovic and Pantic(df Cordoba).. So totally 10 players will miss!!!!! all of them would be in starting line up if they are available…" Kan inte låta bli spanien som ett all in drag, -1.5 @ 1.92 på Pinnen, TAGET!
![]() ![]() |
![]() |
#123 |
![]()
Här kommer ett till all in drag! Carolina tar emot Buffalo i en match där jag tror vi får se 2 riktigt tajta defensiva lag med lite mål ä. Det finns ett antal bra anledningar, den första är starten bägge lagen har fått, Buffalo är 0-3 medans Carolina är 0-2.
Det är alltså hela NHLs jumbo och nästjumbo som möts här och jag tror inte att det kommer bli nån större ändring på tabellen om 82 omgångar (Florida kanske är ännu sämre men annars är det jämnare). Det som talar för mål snålt? Nästan allt. Bägge lagen behöver desperat poäng men Carolina är utan nästan hela sin offensiva produktion nu! Förutom Skinner och Jordan Staal så är nu även storebror Eric Staal på skadelistan, och dem tillsammans med Dwyer startar ej idag. Buffalo har ju nästan ingen offensiv "go-to-guy" efter att man gjort sig av med Vanek. Det har märkts tydligt, 4 mål på 3 matcher tar man sig inte till slutspel med. Carolina å sin sida har ju gjort 6, emot ett offensivt Islanders, men även släppt till 9. Man vet om att defensiven vinner titlar och kommer att spela tajtare idag. Dessutom kommer man inte vara i närheten av lika prövade som emot ett snabbt och hungrigt Islanders. Underspelet känns givet och jag tar även Buffalo i tron om att det här är matchen man ska vinna om man vill ta poäng alls och det passar jättebra att möta ett brandskattat Carolina då. U 5 @ 2.14 (marathonbet) är ett All in drag! Buffalo ML @ 2.44 är också ett bra spel på samma bolag!
![]() ![]() |
![]() |
#124 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#125 |
![]()
Calgary 18 SOG
Chicago 50 SOG Calgary 2 Chicago 1 / QUIT
![]() ![]() |
![]() |
#126 |
![]()
Dagens all in drag blir en direkt plockad rek ifrån Chepicks.com: Santos @ 1.70 på Pinnen, kris i bortalaget, inga löner och många spelare har redan lämnat klubben. läs mer på ovan sida.
![]() ![]() |
![]() |
#127 |
![]()
Morgondagens tidiga All - in: city -1 (ah) @ 1.75 på pinnen. Motivering kommer imorgon, ska upp och jobba tidigt.
![]() ![]() |
![]() |
#128 |
![]()
Kryddar lördagskupongen med ett riktigt vasst bet i mina ögon: Arsenal Hull BTTS yes @ 1.95. Om vi förutsätter att Arsenal målar hemma på Emirates så är det ju egentligen Hull vi ska försvara med denna rek och jag tycker dem har en ypperlig chans att göra mål: för det första så saknas dem 2 mer eller mindre ordinarie mittförsvararna i Chambers (avstängd) och Koscielny (skadad). Dessutom saknas Debuchy på ytterbacken vilket ger oss en helt ny backlinje utformad ungefär såhär:
Bellerin - Mertesacker - Monreal - Gibbs. Skrämmer ingen direkt. Lägg därtill att man haft hela laget på landslagsturne, där många är nyckelspelare för sina landslag och därför spelat 2x90 minuter, frågetecken för formen i 90 minuter alltså. Dessutom har man ju en (som vanligt) lång skadelistan: Förutom ovan nämnda saknas även Giroud, Sanogo, Özil, Ramsey, Walcott och Gnabry, alla namn som skulle varit aktuella för en startplats idag. Nu har man en bred trupp och ingen vet bättre hur man hanterar skadekrisar än Arsene Wenger, så här ser det ju ut varje år. Därav att jag ändå tror arsenal gör mål. Hull då? Inlett säsongen med 9 poäng på 7 matcher. Känns ändå som att det finns mer att hämta med spelare som Jelavic, Diame, Hernandez osv. Skadelistan är kort, enbart målvakt Macgregor och Snodgrass återfinns på den och det är inga nyheter. Diame kom tillbaks sent ifrån Afrikanska kvalet och kanske vilas. Trolig startelva enligt The guardian: Harper i målet, 3backslinje med Davies - Dawson - Chester, flankeras av Elmohamady och Robertson. Livermore, Diame och Huddlestone. På topp startar Jelavic och Hernandez. Onekligen ett lag som kan straffa en helt nykomponerad backlinje. Dessutom ska det vara gigantisk fördel Hull sett till fasta situationer då man förfogar över en storväxt trupp speciellt på mittfältet med flera kraftfulla spelare. Arsenal har släppt in mål i 8 av dem 10 senaste matcherna och i 4 raka hemma. Hull har gjort mål i 9 av dem 10 senaste. 4/5 senaste borta. 1.95 på 10bet är för bra för att passa på! All in drag!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-18 klockan 09:16. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#129 |
![]()
Finner dagens (första?) All in drag i spanska la liga. Liga 3an Valencia möter jumbon deportivo i en match där jag tror vi får se ganska öppet spel, åtminstone sett till tidigare matcher, och många mål. Lagen är 2a och 3a i övertabellen, 5 över var på 7 matcher. Skillnaden är dock att när Valencia har gjort mål så har Deportivo släppt till. Valencia har varit en positiv överraskning och gjorde processen kort med ligans kanske mest disciplinerade och tajta försvar när A. Madrid avfärdades senast. 3 mål inom loppet av 7 minuter och sedan transportsträcka till en säker 3-1 seger. Laget har utan förvarning alltså gått riktigt bra och är det enda, tillsammans med Barcelona, obesegrade laget hittills. Formen är Kalasbra (4-1-0) och dem på dem senaste 5 har man täckt linan själva vid 4 tillfällen. Kommer således spela med mycket gott självförtroende.
Om Valencia överraskat positiv så är det väl tvärtom med Depor, som har resurser för att vara ett mittenlag åtminstone. Har varit alldeles för slapphänta i försvarsspelet och har blivit straffade rejält. Senast släppte man in 4 emot Sevilla borta, och några omgångar innan det 8 emot Real Madrid. Hemma! Nu ska väl sägas att Valencia inte har samma offensiva resurser men man kan ju ändå konstatera att Depor vikt ner sig emot dem "större" lagen vid motgång. Nu är man desperata efter en 3a hemma och ska man ta en sån då lär man nog göra mer än 1 mål för Valencia har inte gått mållösa en enda gång den här säsongen och lär inte börja emot ligans näst sämsta defensiv. Förra säsongen slutade inbördes mötet 3-2 till Valencia här och 3-3 på Mestalla, allt talar för mål idag! 1.99, all in drag på pinnen.
![]() ![]() |
![]() |
#130 |
![]()
Inte riktigt som jag hade analyserat men vad gör väl det? :-)
![]() ![]() |
![]() |
#131 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1959Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#132 |
![]()
Skoj att du har vänt skutan, tar man sig tid att skriva såpass mycket som du gör så förtjänar man framgång.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#133 | ||
![]() Citat:
Citat:
Plockar ett tidigt spel i CL i veckan. Kommer gissningsvis att sjunka. Det gäller mitt älskade Liverpool som kommer få det otroligt svårt emot Real Madrid, trots att matchen spelas på Anfield. För det första: det kommer inte att vara någon underskattning ifrån spanjorernas sida som man ibland kan se i ligan emot "sämre" lag. Man kommer snarare vilja sätta ett exempel. Och Los galacticos är i lysande form, 7 raka vinster där man gjort 5 mål eller fler i 5 av matcherna. Sanslöst facit! Kan nästan cementera en 1a plats redan nu då lagen under aldrig rår på Madrid borta och Madrid har 2 hemmamatcher kvar efter detta. En match man iaf borde ta på största allvar. Liverpool. Mitt kära liverpool. Vad ska man säga? Vi blev nästintill utspelade av bottenlaget QPR och behöver göra 2 mål på övertid (och bli bjudna på egentligen alla 3 målen då QPR spelare var på samtliga innan dem gick in men "bara" 2 var direkta självmål) för att på något outgrundligt sätt snubbla oss till 3 poäng som vi absolut inte var värda. Samma sak gällde även senast hemma i CL där man i sista minuten fick med sig alla 3 poäng emot tippade jumbon Ludogorets. Det sämsta med allt detta är att vi inte skapar mer heller. Ingen offensiv kreativitet och ingen defensiv stabilitet finns att tala om och när våran bästa (och enda?) Riktiga målskytt dessutom saknas, hur ska vi då kunna försvara emot ett flygande Real Madrid, som dessutom är bättre än oss på alla positioner? Det enda jag kan tänka mig stå i vägen är att Real spelar el classico till helgen, och kanske har lite fokus där. Men det är fortfarande alldeles för bra med 1.95 (Tempobet ) på rak Real Madrid vinst! All in drag!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-19 klockan 20:44. |
|||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#134 |
![]()
Varför är detta spel fortfarande så bra prisat: West Brom - UTD över 2,5 mål till hela 1.80? Landslaguppehåll i all ära, nu har det ändå gått nästan en vecka sedan senaste matchen och inget av lagen verkar ju ha fått någon viktig offensiv pjäs skadad under uppehållet så jag väljer att spela!
United är som vi vet nästan målgaranti i år, både framåt och bakåt och är trots en "katastrof" (många ville påstå det iaf) start så har man ju bra häng på CL platserna nu. Faktum är att vid vinst idag så går man upp på 4e platsen. Man startar ju med lite "galacticos" stuk framåt, RvP, Falcao, Di Maria, Mata är en frontkvartett som heter duga. Rooney saknas, naturligtvis ett avbräck, men det är det även för defensiven. Som någon så fint klokt påpekade så är Rooney faktiskt oerhört viktig för lagets defensiv med sitt starka presspel och "vinnarskalle". Det kan därför vara bra för överspelet att han saknas då jag tror West Broms offensiv gynnas av det med. Startuppställningen ifrån skysports visar att McNair startar, således är då inte Phil Jones riktigt 100 % än. McNair har gjort det bra tillsammans med Rojo men det är ju inte ultimat och det är inte Vidic-Ferdinand anno 2009 som man möter direkt. Formen är god i bägge lägren, 2 raka vinster har UTD mäktat med, 3-1-1 dem senaste 5. Det har funnits stunder då UTD sett ut som gamla UTD (QPR hemma, 1a halvlek emot West Ham hemma exempelvis) men sedan har man fallit tillbaka och försökt stänga och misslyckats fatalt. Förmodligen till följd av dåligt självförtroende sedan Moyes-eran. Hursomhelst, det viktigaste resonemanget jag har till det här överspelet är en spelare i United, en herr Di Maria som varit fullständigt lysande i dem matcherna jag har sett och han kommer till start även idag. Finns han på plan finns det alltid god chans till United mål i plural. Statistik: United har stått för 4 raka överspel, och släppt in mål i 3 raka matcher. På Hawthornes har det varit riktigt roliga tillställningar genom åren när Red Devils varit på besök: 0-3, 5-5, 1-2, 1-2, 0,5 är dem 5 senaste och av 10 matcher så har 9 gått över, en stannade på 2... West Brom är även dem i god form; 3 vinster på dem 4 senaste, vidare i cupen och nu återigen ovanför strecket, efter bl.a. 1-0 borta emot Tottenham. Man har äntligen fått en ny "go-to-guy" i offensiven i Berahino som gjort 6 mål på dem inledande 8 matcherna (5 av dem 6 har kommit på hemmaplan). Snabb spelare, bra i djupled och på rätt plats i straffområdet, kan mycket väl straffa united idag. Nästintill skadefritt lag. Man vet att Uniteds svaghet är defensiven, det går inte att ligga djupt och låta United snickra ihop sitt anfallsspel för då blir man straffade, utan det gäller att anfalla om man ska vinna idag. Bägge mötena förra året slutade över. Jag tror så även idag och gör över 2,5 mål @ 1.80 på 12bet till ett all-in drag!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-20 klockan 12:11. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#135 |
![]()
Är himla sugen på Sandefjord idag alltså..
Sandefjord kommer inte ihåg hur det känns att förlora. Senast man förlorade var på övertid i cupen i början av maj! I ligan har man förlorat 1 gång på hela året, 14 april emot Fredrikstad. 0-1 blev det då. Efter det har man alltså gått 27 matcher utan förlust under ordinarie speltid. Det ger alltså 27 matcher där vi som sämst fått halva insatsen tillbaka på -0.25 spelet som betalar 2.17 på SBOBET. 7 raka vinster har man och uppflyttningen är redan i hamn. Det är väl det som talar emot spelet, samt att man möter ett jagat Tromsö som har 5 poäng ner till kvalplats (uppåt då) med 3 omgångar kvar. Inte helt desperat och et har verkligen synts på bortaplan på slutet. Förlorat 4 av dem 5 senaste bortamatcherna. 2 vinster och 3 förluster dem 5 senaste. Ska nu alltså möta suveräna serieledaren... Man kan säkra sin första titel i Division i Sandefjords 16 åriga historia, och biljetterna är billiga idag så det kommer komma mycket folk. Allt kan hända men oddsen är på våran sida tycker jag. Dock inget all-in spel som det känns just nu..
![]() ![]() |
![]() |
|