![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#106 |
![]()
Tack Boys! Bokslut för veckan ger ändå roligare siffror: 10 spel; 5 vinster, 1 push och 4 förlorade spel till en total vinst på 213 riksdaler, 123% roi. Utan det förhastade Astra spelet som jag grämer mig om än så hade hela dagboken legat på plus sidan. Sliter vidare, ses nästa vecka! Jobbar natt så spelen kommer ramla in på lite annorlunda tider gissar jag :-)
![]() ![]() |
![]() |
#107 |
![]()
Spel fritt idag som ni ser :-) fanns inget av värde, förutom Karlskrona då men det var inget all in drag. Riktigt tråkigt utbud i samband med EM kvalet tyvärr, så vi laddar inför det istället, och vad bättre än med ett riktigt starkt Che-drag : Island borta emot svaga Lettland, som dessutom är ordentligt brandskattade; 6 startspelare, däribland förstamålvakt Vanins, nyckel mittfältaren Cauna ifrån CSKA Moskva saknas, så även viktige försvararen Maksimenko och anfallaren Gauracs ifrån Aarau. Dessutom saknas Laizans och Ladins som båda hade startat om dem varit friska. Detta i ett lag som ändå får ses som underdogs emot detta pånyttfödda Island (Lagerbäck effekten ;-) ) med flertalet stjärnor som dessutom är i kalasform, som Sigurdsson i Swansea, Hallfredsson, Gunnarsson, Sigthorson mfl. Läs mer här: chepicks.com.
Island mosade Turkiet hemma senast i kvalet (3-0) och kan skaffa sig ett Kanon läge vid vinst här, samtidigt som Lettland kryssade emot svaga Kazakstan och ser ut att vara på rejäl dekis. Lagerbäck är ju en riktigt bra kval coach och med tanke på att man har 3 bra lag i gruppen (Turkiet, Holland och Tjeckien) så vet han värdet av att vinna dem här matcherna och jag har fullt förtroende för att man gör det! Tempobet är som vanligt sena med sänkningarna: dem flesta har sänkt till 2.20, Tempobet har kvar 2.45, kan nästan ta en liten halva pengen tillbaka garanti på -0,25 men jag går för vinst här! :-) Ogiltigt spel-ID: 2240504
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-06 klockan 22:22. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#108 |
![]()
Har synat både raka och ht/ft redan, bra spel.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#109 |
![]()
Tycker jag med, många positiva variabler!
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#110 |
![]()
Lite sugen på underspel i AIK - Hästen matchen. Toppen emot botten, fast omvänt? AIK väntades ju vara ett topplag men tog sin första 3a i förra hemmamatchen. Trodde formen var gryende men åkte sedan upp till norra Sverige och blev nollade.. av ett mycket beskedligt Björklöven med skadeproblem. Säger sig vilja spela en defensivare hockey nu, tror jag det efter flest insläppta mål av alla lag i allsvenskan efter 10 omgångar. Lyckades ju hålla tätt emot Björklöven men gjorde ju inga mål heller..
Hästen är en jätteskräll i toppen men absolut inte oförtjänta. Spelar vass anfallshockey hemma och försvarar bra med snabba omställningar borta, precis som ett topplag bör. AIK har gått under lina 2/4 senaste. 2/5 senaste hemma vilket är det som talar emot spelet. Hästen har gått under i 3 av dem 4 senaste borta. 2/5 senaste sammanlagt har gått under 4,5 mål. Inget all in drag än så länge men det är värt att ta med sig.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-07 klockan 04:32. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#111 |
![]()
Har faktiskt hittat ett drag som kan bli ett all-in drag om jag kan bekräfta informationen: Enligt uppgift åker schweiziska Bern till Stavanger med ett reservbetonat lag. Chansen att nå slutspel är borta efter förlusten senast (0-2 hemma emot just Stavanger) och man har haft ett hektiskt schema i oktober: detta blir 4e matchen, 3e borta, på sedan 1a oktober. Det, akkompanjerat med att man möter Zug i helgen, ett annat slutspelsjagande lag i Schweiz på placeringen ovanför Bern, har gjort att det inte finns någon mening att ödsla en massa extra energi på dagens match.
Stavanger å sin sida har haft ett fördelaktigt schema med 3 hemmamatcher (och 1 borta) sedan senaste mötet i CL, mot "lättare" motstånd dessutom. Senast fick man bekänna färgen emot Vålerenga, det skall sägas, men det kan lika väl vara bra för att få igång tempot till en sån här match. Vinner man är man som sämst 2a, och har (om än små) chans att gå vidare som bästa 2a. oddsen chockdroppade dock under tiden jag skrev detta (marathonbet t.ex. droppade ifrån 1.85 till 1,74, flera andra bolag droppade med 0.10-0.15) Tempobet är som vanligt sena med sin dropp och har 1.90. Tyvärr tror jag detta också kan vara en fälla, Bern är i grund och botten ett bättre lag i mina ögon. Har spelare som Bud Holloway och Martin Pluss för att nämna några och jag vet inte om dem spelar eller inte än, hittar ingen information så jag avstår tills jag ser om dem är med. EDIT: "Bud Holloway @BudHolloway · 6 okt Off to Norway! #chl" tweetade Bud Holloway igår. Avslag istället.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-07 klockan 15:28. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#112 |
![]()
Här kommer lite av ett favoritspel som jag haft dem senaste månaderna, ifrån u21 EM kvalet där jag vill hylla Danmarks offensiv och påstå att matchen emot Island kommer att gå över en 2,5 lina. Jag kommer även personligen att spela över 3.5 till kalas odds (runt 3 gånger stålet) med rätt höga insatser. Till spelet: hemma i Danmark har man varit helt outstanding, 5 kvalmatcher, 4 vinster och 1 oavgjord med en förkrossande 27-5 i målskillnad. Snitt på nästan 6 gjorda mål framåt alltså. Räknar vi bort böslagen och tar 2an 3an och 4an i gruppen så gjorde man 4 på Ryssland, 2 på Slovenien och 7 emot Bulgarien då snittet är ändå riktigt bra! Har massor med offensiva hot, trots över 30 gjorda mål så har ingen mer än 5 gjorda. Istället har man 2 på 5 mål, 3 på 4 mål och 3 på 3 mål. Svårt att punkta bort :-) släppet dock till en del mål med, emot lite bättre motstånd, Ryssland och Slovenien gjorde 2 och Bulgarien 1 med en man mindre! Så visst kan Island gå och göra mål men jag tror Danmark gör minst 2.
Island kom 2a i sin grupp efter outstanding Frankrike men hade det svårt på bortaplan, förvisso vann man 2 matcher med uddamålet (jumbon och nästjumbon) men man förlorade emot beskedliga Kazakstan och än värre, man släppte in 3 mål där. Faktum är att man släppte in även emot usla Vitryssland och offensivt tama Armenien. Bortaförsvaret har genom åren inte varit bra, går vi tillbaka 20 matcher (ungefär så länge som denna årskull varit med) så har man hållit nollan en gång på bortaplan och det var emot San Marino. Den enda matchen i nuvarande kvalet som slutat under när Island spelat borta var senast emot Frankrike, när allt var klart och Frankrike luftade reserver. Den stannade på 1-1. Jag har svårt att se Island hålla emot den högoktaniga offensiv som Danmark besitter, tror den här matchen kan bli otroligt offensiv och kan egentligen välja och vraka mellan All - in spelen känns det som men över 2.5 @ 1.80 på Tempobet, den är riktigt stark. Sen kör vi även Danmark -1 (ah) till 1.95 på pinnen, även det ett All - in drag! Forza Danmark! :-) PS. 2 inbördes möten ifrån 2011 och 2009, irrelevant egentligen men bägge har slutat över 3.5 mål!
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#113 |
![]()
Måste skratta av mig lite. Jag satt å svor inför sista perren i CHL där jag hade Stavanger (mindre insats blev det innan jag skrev avslag) Bolzano och Servette -3,5. Stavanger går å gör 5 mål, Bolzano 3 och Servette 3, alla unanswered som det kallas i USA och får alltså in samtliga :-)
![]() ![]() |
![]() |
#114 |
![]()
Tror mig ha hittat ett bra spel till NHL senare i veckan; Isles borta i Carolina! ML ligger just nu på 2.42 på Isles och jag tycker det är väldans högt.
Canes är ju inte direkt det första lag man slår upp när man tänker stor favorit hemma. I dagsläget ser det inte direkt bra ut på skadefronten heller: Jordan Staal, lagets vattenbärare som loggar massor med minuter i PK och PP, som dessutom är den som i huvudsak låter den stora stjärnan i Canes, storebror Eric Staal, att slippa göra en massa extra minuter per match, är på long term injury list med en fraktur. Problemen slutar inte där i den redan tunna forwardsuppsättning hos Carolina; en av topp 3 forwardsen och stöttepelaren i offensiven, tillika målkungen ifrån förra året med sina 33 mål, Jeff Skinner, har diagnostiserats med hjärnskakning. Inte första gången och man lär inte riskera att Skinner spelar även om han känns fit. Där försvann alltså nästan 100 poäng ifrån topp 2 linorna i Canes förra året. Kvar står en ensam och åldrande Eric Staal med en lat Alexander Semin och ska alltså forcera unga och hungriga Islanders. Elias Lindholm är väl nästa stora stjärna i Canes, men är han redo att axla topp 2 linan ansvar redan i början av säsongen? Han har alla kvaliteer att bli hur bra som helst, men jag tar nog just nu både Skinner och Staal före gävlesonen. Lagen slutade på plats 13 resp. 14 förra säsongen och Canes vann 5 av 6 möten så inbördes talar ju för Carolina, men det är nog också det som jackar upp oddset så pass mycket. En annan anledning är säkert att mötet i preseason slutade 4-2 till Canes, men med helt andra förutsättningar. Isles har ett spännande lag på G med massor av talang. Tavares är skadefri vilket är ett gigantiskt plus. Man har plockat in Halak i mål som kan vara aces och är en grym addition till ett bakre led som skakade betänkligt förra året. Fortfarande frågetecken kring defensiven, men det är inte den som vinner matcher emot lag som Canes. Eftersom det är premiär så låter jag bli All-in draget, men det är en mycket stark 3a av 5 puckar, 2.42 på ML linan (marathonbet) känns kalasbra!
nahojs (+4) Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-08 klockan 18:40. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#115 |
![]()
Sugen på att plocka tjeckerna +0.25 med.. Se bara på skadelistan hos turkarna: Volkan Demirel (Fenerbahce), Omer Toprak (Bayer L), Hakan Calnahoglu (Bayer L), Burak Yilmaz (Galatasaray), Kaan Ayhan (Schalke), Mustafa Pektemek (Besiktas), Nuri Sahin (Dortmund) och Mevlut Erdinc (St. Etienne). Dessutom sena frågetecken på Arda Turan och Mehmet Topal, som testas sent (har dock ej konfirmerat med källa på Topal och Turan).
Det är ju nästan hela den tänkta startelvan det... Dessutom startade man kvalet med att förlora med 3-0 emot Island borta, en rejäl missräkning. Nu kommer det alltså att vara rejäl rotation i startelvan och pressen är på. Det är ju egentligen Turkiet och Tjeckien som ska slåss om andra platsen, men torskar man idag samtidigt Island vinner borta emot ett skadedrabbat Lettland, så är man 6 poäng efter både Island och Tjeckien redan efter 2 omgångar. Holland räknar vi väl med att man går och vinner gruppen, trots en dålig start. En dålig start signerad Tjeckien, där tjeckerna överraskande gick och vann med 2-1 hemma emot ett favorittippat Holland alltså.. Coach Vrba kanske har fått storhets efter den vinsten (eller så tror han på sitt lag, fin gräns mellan galen och intelligent)för han har nämligen gått och lovat att om inte Tjeckerna tar minst 4 poäng i dem 2 kvalmatcherna framför dem (Turkiet och Kazakstan) så ska han gå och jobba på en öl-fabrik i Tjeckien för en dag. Tar man 4 poäng eller mer så lovade fabriken att bjuda alla tjecker på öl vid nästa hemmamatch. Så det är mycket som står på spel här ;-) Skämt åsido, mycket viktig match för bägge lagen, men framförallt för hemmalaget. Hur klarar man den pressen, och pressen av en otålig publik om spelet låser sig? Speciellt utan många nyckelspelare? Jag tror inte man klarar det. +0.25 på Tjeckien betyder att det blir halv vinst vid oavgjort, den tar vi sa räven! PS. Hittade informationen om Topal och Turan: http://www.footballaustralia.com.au/...k1hatoxirzuvjf Känns som ett all-in bet... Jag tror så! Pinnacle erbjuder Tjeckien +0.25 @ 1.98, den tar vi!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-09 klockan 13:01. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#116 |
![]()
Danmark... ja.. jag säger då det. Det går inte bra. Alls.
![]() ![]() |
![]() |
#117 |
![]()
Efter Island och Tjeckien så är vi nästan breakeven igen. Tänkte jag skulle fira det med ett norskt spel ifrån Div 2, grupp 4 där serieledande Follo tar emot redan nedflyttade Drobak-Frogn. Det förefaller sig även så väl att Follo kan bli klara för Uppflyttning och serieseger idag, framför hemmafansen! Räcker förvisso med 1 poäng men det lär ju inte vara utgångstecknet när man spelar hemma emot en avsågad och omotiverad motståndare, som dessutom har ligans sämsta defensiva facit med 82 insläppta på 23 matcher. Nästan samma siffror; 88, har Follo i den offensiva kolumnen. Skiljer ganska mycket med andra ord. Det skiljer dessutom 45 poäng lagen emellan! Handikappet jag hade tänkt var -2,5 @ 1.85 och det ska man klara av helt enkelt. Drobak-Frogn har släppt in minst 4 mål i 7 av sina 10 senaste bortamatcher. Förlorat med minst 4 mål i samtliga av dessa. Det är alltså 7 av 10 matcher som man förlorar med minst 4 mål och nu är motståndet ligans allra tuffaste, och överlägset bästa offensiv, och man har inget att spela för längre.
Laget under Drobak-Frogn, MO IL, var på besök för en månad sedan . Åkte hem med 1-13 i bagaget. All in draget landar på -2,5 @ 1.85 Betvictor
![]() ![]() |
![]() |
#118 |
![]()
Hejsan! Plus även förra veckan trots misslyckandet med Danmark u21, och nu även plus sammanlagt. Tyvärr har jag under helgen varit lite för pessimistisk angående mina spel och börjat skriva 2 vinnande rekar för att sedan sudda och strunta i det. Men men, ny vecka nu och lite em kval på det. Mitt All in drag hittar vi i Kroatien. Hemmalaget har 2 raka vinster, om än ej så jätteimponerande men med 2 raka hållna nollor. Jag vill mena på att det kommer ytterligare en vinst mot 0 idag.
Azerbajdzjan har problem: 4 viktiga spelare saknas; Sukurov (viktig försvarsspelare), Abisov (nyckel mittfältare) och dessutom dem 2 som jag kan tänka mig ska starta på topp i normala fall: Ozkara och Javadov. Utan dessa namn så tror jag att man får svårt att hävda sig, speciellt i offensiven som varit under all kritik på bortaplan. Man gjorde visserligen mål senast borta emot Italien (signerat Chiellini) men i övrigt har man kammat noll emot nationer av Kroatiens dignitet eller bättre många år bakåt. USA 0, Ryssland 2x0, Portugal, Turkiet, Japan 0,0,0. Senast man gjorde mål emot värdigt motstånd borta var den 29 mars 2011 då man lyckades göra 1 på Belgien i en 4-1 förlust. Utan 4 tongivande spelare emot ett starkt försvar med bollskickliga mittfältare framför allt kanske man får 1-3 chanser en sån här match, utan 2 ordinarie anfallare ska det mycket till om det blir mål. Svårare dock att se Kroatien gå mållösa här, och Windows to nil ligger på 1.62 och det må vara lågt men jag värderar chanserna till mycket större.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-13 klockan 12:26. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#119 |
![]()
Sen vill jag även varna för att Wales blivit jättefavoriter emot Cypern, helt orimligt säger jag, Wales saknar nämligen inte mindre än 11 spelare, däribland riktigt starka namn som Arsenals Ramsey, Allen ifrån Liverpool, Vokes ifrån burnley mfl. Cypern vann ju sensationellt emot Bosnien när man spelade borta gången innan senast och det står 2-2 i inbördes möten lagen emellan så jag skulle nog sätta Wales iaf i 1.70 + samtidigt som jag drar ner Cypern till runt 5. Värde spel på Bortalaget men inget all in drag.
![]() ![]() |
![]() |
|