![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#91 |
![]()
Jag kan inte hålla mig.. Kommer ett till all-in drag idag:
Metta/LU - Daugava Riga. Jag förstår verkligen inte oddsen. Daugava Riga ligger förvisso bara 7a, men det är stora skillnader på lagen i denna serien. I toppen har Ventspils och Skonto, 2 riktigt bra lag med ligans mått mätt.. Sen har vi 2-3 lag alldeles bakom, sen kommer Spartaks och Daugava Riga som kan utmana dem bästa i enskilda matcher, men håller i längden. Sen har vi 3 lag (2 i synnerhet) som är mycket sämre än övriga. Däribland Metta/LU. Laget har mäktat med hela 2 vinster på 31 matcher! Endast 7 kryss på det med och en poängskörd på 13. Daugava Riga 3-dubblar deras poängskörd and then some med sina 40 inspelade. Målskillnaden kan man ju också läsa av lite: Riga ligger -9. Metta/LU har -37! Bortalaget har visserligen 2 raka förluster, men det var emot 1an och 3an i ligan och det är klass skillnad däruppåt. Faktum är att om man räknar bort topp 4 lagen så har Daugava 5 raka vinster (man klämde även in ett kryss emot ledande Ventspils borta, starkt!). På bortaplan har man inte förlorat sedan slutet av Juni (borträknat Aberdeen i EL då) och det emot topplaget Skonto (2a). Ni hör själva, det är dem bra lagen som slår Daugava, och på bortaplan har man förutom krysset emot Ventspils även ett kryss emot 3an FC Daugava under dem senaste 5 matcherna tävlingsmatcherna. Resten är idel vinster med sammanlagt 10-1 i målskillnad. Hemmalaget är så usla som det låter, och formen är inge bättre. Man har tagit 4 poäng dem senaste 15 matcherna, senast man vann en match var den 1 juni. Den vinsten kom emot ett fullständigt uruselt Jurmala som då hade förlorat typ 12 matcher i rad. På hemmaplan har man tagit 1 poäng och gjort 1 mål dem senaste 5 matcherna. Det var emot samma Jurmala. Utöver det, idel 2-0, 3-0 förluster. Har förvisso nedflyttning att spela för då Jurmala har "vaknat" men man har 4 poäng upp och den anledningen har man ju haft att spela för dem senaste 10 matcherna minst, och inte för den skull varit nå bättre. Nu till det fina: bortalaget -1 (AH) ger 2.02 nu på bet365, och jag har väldigt svårt att se Metta/LU ta några poäng här. Om vi inte får minst pengarna tillbaka skulle jag gissa att matchen varit uppgjord, men oddshöjningar på hemmalaget tyder inte på det ;-)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-03 klockan 15:01. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#92 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#93 |
![]()
Du får tacka cheguevara :-) satt som ett smäck iaf, göttmos! :-) blev push på andra spelet dock :-/ 90+2 push, älskar dem!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-03 klockan 19:08. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#94 |
![]()
Ämmmmmmmmeeen fiiifffaaaaannnn.. Skrev ett långt tips, om Milan - Chievo över 2.5 och att det är dagens all-in drag men det blev suddat så ni får lita på mitt ord helt enkelt :P
Milan - Chievo över 2.5 @ 1.99 på Pinnacle.
![]() ![]() |
![]() |
#95 |
![]()
Dagens första all-in drag hittar vi i Polska Extraklassa, där Pogon Szczechin tar emot Zawischa.
Mitt spel i den här matchen blir Pogon över 1.5 mål till 1.97. Anledningen är lika enkel som genial. Zawischa har släppt in 28 må på 10 matcher. Ett snitt på nästan 3. På bortaplan ligger snittet på precis 4. 4 mål insläppta per match är INTE bra. Idag behöver vi bara få 2 mål. Faktum är att med europaspel inräknat (som man fick genom att man vann cupen) har man endast hållit nollan 1 gång, och släppt in under 2 mål sammanlagt 2 gånger. På 14 matcher. Man är dessutom i horibel form med 1 poäng dem senaste 10 matcherna efter att man åkt ut EL med sammanlagt 5-2 emot ett krisande Waregem. Uttåg även ur cupen där man förlorade med 2-0 hemma emot Podbediziszke. Senast släppte man dock faktiskt bara ett, emot ligans näst sämsta offensiv i Ruch och tog sin första poäng sedan mitten av juli! Pogon är 1.80 favoriter, det stämmer nog ganska bra. Är inget lag att lita på. Kan lika gärna bli bortavinst här, men nog tusan ska hemmalaget kunna mäkta med 2 mål allt. Velade mellan detta och över 2.5, kommer att spela bägge men detta får bli all-in draget. Ogiltigt spel-ID: 2238719
![]() ![]() |
![]() |
#96 |
![]()
Ett till all-in drag redan!
Jag måste bara få med detta: Astra är ju ett lag som jag ofta och gärna skriver om. Överspelen duggar tätt med en stark offensiv, lite svagare defensiv. Ute i Europa håller det inte, gav dock Salzburg en match senast men fick stryk med 2-1 efter att ha tagit ledningen tidigt. Inga konstigheter där dock, man ska vara ett sämre lag än Salzburg men stod ändå upp bra. Nu är det tillbaka i ligan och man får besök av ett beskedligt V. Constanta som hittills plockat 6 poäng på 9 matcher. Inget lag som underpresterat speciellt heller, man är helt enkelt inte bättre än så. Klarade precis kontraktet förra året, 2 poäng ifrån strecket efter 3 vinster och ett kryss dem sista 5 matcherna (då många matcher är uppgjorda i slutet av den Rumänska ligan så det kan lika väl ha varit så att man betalade sig kvar). Hursomhelst, Astra vann alla 3 möten förra året, gjorde över 1.5 mål i samtliga och släppte dessutom 0 så det är lite av den "dröm"-motståndare i tidigare säsonger som man får möta nu, lagom match att komma tillbaks på det vinnande spåret med m.a.o. Och ska Constanta ta poäng här så ska man nog inte räkna med att Astra ska gå mållösa och kan därför inte gå alltför defensivt, Astra har nämligen inte blivit nollade på över 1 år hemma i ligan. Faktum är att laget har varit nästintill oslagbara hemma med 17 matcher på hemmaplan sedan mitten av december 2013 i alla turneringar, 2 kryss, 2 förluster (bägge i Europa emot Lyon och Salzburg) och 13 vinster! Ett av kryssen kom dessutom emot Steaua som är suveräna i Rumänien så det är inget konstigt med det krysset. Astra jagar som vanligt Steaua och har inte råd att tappa poäng i ligan på hemmaplan emot bottenlagen så man lär gå in med sedvanlig entusiasm och offensivlusta. Enda orosmolnet är ju Europa League spelet men man ska ändå ha väldigt goda chanser att göra 2 mål här. Snittar i år 3,5 mål framåt på 4 hemmamatcher i ligan och har fortfarande inte gått under 1,5 mål framåt hemma. 6 raka gånger har man gått över 1,5 mål när man spelat hemma i ligan. Oddsen är ganska bra satta men jag känner mig säker på att Astra löser detta ändå! Ogiltigt spel-ID: 2238762
![]() ![]() |
![]() |
#97 |
![]()
Ahh, 3 stycken på samma dag...
![]() http://chepicks.com/ Oddsen droppar fort, 2.24 på tempobet som inte riktigt hänger med! Ogiltigt spel-ID: 2238831
![]() ![]() |
![]() |
#98 |
![]()
Bra info inför Otelul - Steaua. Plockar överspelet där med, skulle lika gärna kunna varit ett all-in drag men jag nöjer mig med att spela det på sidan av:
"Otelul in big financial problems, you all know that. Every tipster was writing about them at the start of season because of bad situation in club. No money, no salaries, no good players. After 9 rounds they are on 17th place with only 5pts. three first team players Plipeanu(first gk 6/0),Karlik(mf 6/0) and Ilie(mf 0/0) are injured, Gradinaru(mf 2/0) is suspended. two other regular players Zaharia(mf 7/1) and Cristea(att 6/2) are questionable. Also before few days Ciftci(att 7/0) left club. Steaua dont have important missigns, they wont do rotations for Europe League so I expect a very easy win for Steaua." Steaua gör mycket mål, 3 raka matcher borta har gått över 2.5 mål, 5 av dem 6 senaste. Räknar alltså med att Steaua gör minst 2 mål, kan även nå 3 utan problem med ovan information! Överspelet runt 1.95, fina odds.
![]() ![]() |
![]() |
#99 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#100 | |
![]() Citat:
Han har dock inte varit med ens på bänken i 2 raka matcher så... Det stämmer säkert. Men man har delat upp målskyttet ganska bra under året. Såklart ett avbräck dock!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-05 klockan 12:47. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#101 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#102 |
![]()
Ångrade spelet såfort jag lagt det :-/ första spelet man ångrar än så länge! Vi var nära break nu iaf, snart så vänder det!
![]() ![]() |
![]() |
#103 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#104 |
![]()
Goda spel idag!
Keep up the good work! |