Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-16, 19:01   #376

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Återigen, så som den före dig, svarar du på en fråga som var menad till en MODERATOR, något som du inte är. Att denna moderator valde att vifta bort den med nedsättande kommentarer och offtopic snack är en helt annan sak.

Så, i ett försök att vara glasklar: Methodwaste, RobinD et al, jag har inte frågat er någonting och om ni inte lagligt eller på något annat sätt företräder moderatorn i fråga, behöver ni inte svara på mina frågor. Om ni, å andra sidan, vill kommentera mig och/eller min e-persona är ni helt välkomna att öppna en tråd angående det.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:26   #377

papaks avatar

Sharp$: 2283
Standard

Men lägg ner nu ok? Jag har svarat på alla dina frågor på ett korrekt sätt om du inte kan tåla svaret så är det inget att göra åt. Dessutom så har dina frågeställningar inget med min roll som moderator att göra så ja vet inte varför du drar in det i diskussionen. Killarna gav dig flera bra svar varför jag skulle posta mina picks i en egen tråd. Jag kommer ha en egen tråd vare sig du vill eller inte det enda du kan göra är att sätta mig på ignore som jag redan illustrerat hur man gör. Så, nu avslutar vi den här diskussionen då den inte leder någonstans och du presenterar heller inget nytt eller tillför något värde till den här dagboken.

EDIT:
Måste även påpeka att du verkar ha förvånansvärt svårt att skilja på rollen mellan vanlig användare och moderator. Jag är vanlig användare på Sharps.se (förutom när jag skriver ut att jag agerar som moderator) och har rätt att uttrycka mig på vilket sätt jag vill. Men jag förutsätter att varje användare vet det här.

Senast redigerad av papak den 2010-04-16 klockan 19:32.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:29   #378
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
Återigen, så som den före dig, svarar du på en fråga som var menad till en MODERATOR, något som du inte är. Att denna moderator valde att vifta bort den med nedsättande kommentarer och offtopic snack är en helt annan sak.

Så, i ett försök att vara glasklar: Methodwaste, RobinD et al, jag har inte frågat er någonting och om ni inte lagligt eller på något annat sätt företräder moderatorn i fråga, behöver ni inte svara på mina frågor. Om ni, å andra sidan, vill kommentera mig och/eller min e-persona är ni helt välkomna att öppna en tråd angående det.
Att kommentera något en person skriver på ett offentligt forum kräver knappast att man töreträder en annan person. Jag ventilerade min åsikt, precis som du, hade du velat rikta detta till Moderatorn endast hade du tagit detta i ett PM.

Detta har nu börjat bli väldigt löjligt så nu är jag klar med OT.

@ Papak: du får gärna rensa bort alla mina inlägg, det fyller ingen funktion och sabbar tråden.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:34   #379

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Att kommentera något en person skriver på ett offentligt forum kräver knappast att man töreträder en annan person. Jag ventilerade min åsikt, precis som du, hade du velat rikta detta till Moderatorn endast hade du tagit detta i ett PM.

Detta har nu börjat bli väldigt löjligt så nu är jag klar med OT.

@ Papak: du får gärna rensa bort alla mina inlägg, det fyller ingen funktion och sabbar tråden.
Det är lugnt, inga inlägg kommer tas bort. Alla har rätt till sin åsikt men man kanske bör välja sina strider bättre samt veta när man ska släppa saken och gå vidare.
Gammal 2010-04-16, 19:34   #380

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 27
Standard

Papak, tänkte spela en lite större insats på Oaklahoma. Hur säkert värderar du den matchen?
addelante är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:38   #381

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addelante Visa inlägg
Papak, tänkte spela en lite större insats på *Oaklahoma. Hur säkert värderar du den matchen?
*Oakland (baseball, eller menar du OKC i NBA?)

Det finns inga säkra matcher, tyvärr. Men jag gillar Oakland i den matchen speciellt när man ställer D. Braden mot ett Baltimore som har svårt mot Oakland på bortaplan. Sen gillar jag inte Baltimores bullpen och tror han kommer ge bort matchen för Milwood är en duktig pitcher men deras bullpen är dålig. Spela det som ett vanligt bet istället det är iaf vad jag gör
Gammal 2010-04-16, 19:42   #382

Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

nu blev jag lite fundersam på mina egna inlägg här; är det tänkt att vi ska diskutera all MLB här, elr bara dina spel (det är ju trots all din egen dagbok) för i så fall kanske jag luftar mina leans i fel kanal hehe men anledningen till att jag postade ju här var ju för att höra andras åsikter. Ohwell. Dirigera mej gärna rätt om jag inte har gjort rätt tidigare

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:43   #383
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Dessa spel i ditt system, är de starka nog som singlar eller vad är poängen med dessa? Tänker på de senast postade i dina picks exempelvis.
Gammal 2010-04-16, 19:44   #384

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 27
Standard

Tack, du verkar ju kunna din sak.. Och ja, jag menar självfallet Oakland.
addelante är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 19:46   #385

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
nu blev jag lite fundersam på mina egna inlägg här; är det tänkt att vi ska diskutera all MLB här, elr bara dina spel (det är ju trots all din egen dagbok) för i så fall kanske jag luftar mina leans i fel kanal hehe men anledningen till att jag postade ju här var ju för att höra andras åsikter. Ohwell. Dirigera mej gärna rätt om jag inte har gjort rätt tidigare
Inga problem att posta sina leans här heller, jag diskuterar gärna spel

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Dessa spel i ditt system, är de starka nog som singlar eller vad är poängen med dessa? Tänker på de senast postade i dina picks exempelvis.
Främst för tracking syften men jag kör även alla som singlar för 5u. Jag skulle dock rekommendera är att om ni vill taila spela dom för hälften av er vanliga insats. 10-2-1 är systemets current record sen 7e april. 4-2-1 på Sharps.se, 3-0 igår.
Gammal 2010-04-16, 19:52   #386
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ok då vet jag. Får ser hur det artar sig då.
Gammal 2010-04-16, 19:56   #387

Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Inga problem att posta sina leans här heller, jag diskuterar gärna spel
Toppen

Då säger jag TWINS ML
Fortfarande inne på Giants ML, tror dock det blir ett lite mindre spel, men gillar värdet, Rockies å braves Ö8,5..

Weaver på kullen idag hos Angels, har 2.xx era mot BJ:s och har gått 5-1 senaste 6. Toronto är dock heta hemma, 7 raka.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 20:04   #388

papaks avatar

Standard

Jag gillar Twins också men mest pga Royals kommer ge bort den här matchen äen om dom leder pga sin bullpen som dom gjorde mot Tigers (4 i odds när det stod 5-3 )
Gammal 2010-04-16, 20:23   #389

Archs avatar

Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Men lägg ner nu ok? Jag har svarat på alla dina frågor på ett korrekt sätt om du inte kan tåla svaret så är det inget att göra åt.
-----------------
Jag kommer ha en egen tråd vare sig du vill eller inte det enda du kan göra är att sätta mig på ignore som jag redan illustrerat hur man gör.

Du måste ha någon slags problem med att förstå, för här får du se mitt första inlägg på denna tema:

Citat:
Är det inte onödigt att starta en extra tråd för varje dag om både du och vi ska ha diskutera egna ideer ? Tycker vi bör ha en tråd där io-spel och alla andras diskuteras. Det bör också vara förbjudet med rena picks och onödiga kommentarer (typ "tack" och annat spam som "rygg") innan matcherna avslutas/startas. Vi kan tom ha 2 olika trådar varje dag, den ena för picks (med lite rek) och den andra för snacket och när dagen avslutas, bara plocka bort det onödiga (ta bort båda tråden imo) och börja om imorgon.
Jag ställde en fråga och gav alternativ till en möjlig lösning, alltså var jag konstruktiv. Det finns absolut ingeting dåligt här förutom att det var postat i den tråd du öppnade, men det är förståeligt eftersom frågan var bara ämnad till dig, som också i en roll som moderator kan göra mycket mer än en vanlig användare.

Ditt svar därmot var totalt defensivt och berör inte de synpunkterna jag framförde, och du fortsatte vidare i att instruera mig hur jag skulle igonerera dina poster. Jag har ingen aning om varifrån du drar slutsatser som dessa, när det bara handlade om att vara mer effektiv, som forum.

Citat:
papak
Det här kunde du inte ta i min dagbok? Vissa har problem med att läsa.. Onödigt på vilket sätt? Folk ville att jag skulle posta mina picks och enbart mina picks så det var enklare att hitta dom. Jag förstår inte varför du ser några problem med den här tråden, det är inte så att en liten tråd tar upp all plats i det här forumet det här blir enklare för mig. Sharps policy är att inte ta bort några inlägg/trådar så långt det går så tyvärr kommer din idé inte att funka.
Inte ett enda svar, och när du gav ett svar som berörde ett område, var det fel område. "Bara plocka bort de onödiga" menade såklart på förslaget av "Kladd trådet" där man skulle prata om matcherna och ta bort allting när dagen avslutades, eftersom det ändå skulle varit som en chatt tråd.

Citat:
papak
Måste även påpeka att du verkar ha förvånansvärt svårt att skilja på rollen mellan vanlig användare och moderator. Jag är vanlig användare på Sharps.se (förutom när jag skriver ut att jag agerar som moderator) och har rätt att uttrycka mig på vilket sätt jag vill. Men jag förutsätter att varje användare vet det här.
Så länge det står "moderator" under ditt namn varje gång du postar, så har du en viss standard att leva upp till. Du kan inte bära stjärnan hela tiden, men välja att vara sheriff när det passar dig.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 20:33   #390

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
Du måste ha någon slags problem med att förstå, för här får du se mitt första inlägg på denna tema:

Jag ställde en fråga och gav alternativ till en möjlig lösning, alltså var jag konstruktiv. Det finns absolut ingeting dåligt här förutom att det var postat i den tråd du öppnade, men det är förståeligt eftersom frågan var bara ämnad till dig, som också i en roll som moderator kan göra mycket mer än en vanlig användare.
Och jag gav dig mitt svar varför det inte skulle ske och varför jag startar en egen tråd, så redan där borde diskussionen tagit slut?

Spoiler:
Folk ville att jag skulle posta mina picks och enbart mina picks så det var enklare att hitta dom. Jag förstår inte varför du ser några problem med den här tråden, det är inte så att en liten tråd tar upp all plats i det här forumet det här blir enklare för mig.

Citat:
Ditt svar därmot var totalt defensivt och berör inte de synpunkterna jag framförde, och du fortsatte vidare i att instruera mig hur jag skulle igonerera dina poster. Jag har ingen aning om varifrån du drar slutsatser som dessa, när det bara handlade om att vara mer effektiv, som forum.
Vadå mer effektiv? Har du inte förstått att det blir mer effektivt för ANVÄNDARE att HITTA MINA spel om jag postar i en tråd där jag endast postar vad jag spelat? Det tycker jag är ett utomordentligt bevis på effektivitet.

Citat:
Så länge det står "moderator" under ditt namn varje gång du postar, så har du en viss standard att leva upp till. Du kan inte bära stjärnan hela tiden, men välja att vara sheriff när det passar dig.
Nu är det såhär att jag inte kan välja när min titel ska visas så om jag inte skrivit ut //MOD så är det en vanlig användare på Sharps.se som postar, aight?

Vill du diskutera det här ärendet vidare så var vänlig kontakta mig via PM.
Stängt ämne

td