Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-16, 10:39   #316

papaks avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Barista Visa inlägg
Tänkte att jag skulle börja med Units som alla så fint snackar om, jag har innan kört enkelt för mig och satsat samma summa hela tiden på alla spel.

För att göra det enkelt, säg att banken är på 1000 SEK, hur många procent skall 1U vara för att vara smart. Tänker jag rätt eller?
Jag kör såhär 1u = 0.5% av min bankrulle så i ditt fall skulle 1u vara 5kr. Mitt standardbet ligger på 5u vilket skulle motsvara 25kr per bet. Står mer här: https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan
papak är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 10:39   #317

Floppuss avatar

Sharp$: 4
Standard

inga spel idag papak?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Floppus är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 10:42   #318

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Jag är marginellt minus faktiskt, tråkigt men sant... har följande stats...

MLB
Spel: 32 (17-15-0) -0.5U
ROI: 99.45%
Medelodds: 1.97
Vinst%: 53.13%
Insats: 3U flatbet

NBA
Spel: 26 (13-12-1) -1.5U
ROI: 97.95%
Medelodds: 1.94
Vinst%: 52%
Insats: 3U flatbet / 5U flatbet på dina lir med högre insatser

Absolut inte meningen att tracka ner här, detta är mitt fel då jag precis som RobinD har samma problem att jag ibland har missat något spel på grund av att man däckat för tidigt eller så.... sen har jag endast ryggat "så mycket jag ser och inner" från och med 6/4 (NBA) och 5/4 (MLB), så underlaget är ju inte så stort heller...

Är nog samma grej som förklarar mina stats, man skulle ha ett auto-ryggningsprogram
Nej ingen trackar ner här jag tycker det här är intressant och vill inte att någon ska gå minus på mina spel. I NBA så började du rygga lite väl sent eftersom jag totalt lagt 173 spel där och kom in i fel period (när jag hade min största svacka någonsin). Men att det skiljer så mycket i MLB (på bara 12 spel) trodde jag inte...
Gammal 2010-04-16, 10:46   #319

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Floppus Visa inlägg
inga spel idag papak?
Inte börjat med något än och kommer nog inte göra det förräns på eftermiddagen...
Gammal 2010-04-16, 10:46   #320

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Det som gör det svårt att fånga spelen är väl egentligen att man inte har tid att bevaka trådarna 24/7, de cappers jag följer genom RSS-program får man spelen på direkt när de släpps då datorn börjar tjuta när något nytt kommer in. Men på forumet får man kolla "nya inlägg" var tionde minut, och om man inte gör det är det lätt att spel som postats ligger 2 sidor bak i tråden en timme senare. Om resultatet blir att man utav 8 spel har fått med fem, missat tre varav två var sönderslashade och en tredje redan börjat spelats/man såg den inte etc. så är det inte helt ovanligt att man en natt där du går 5-3 själv åker på 2-3. Kan ju givetvis vara tvärtom någon gång, men missar man 1-3 spel ett par gånger i veckan så kan det ju göra väldigt stor skillnad. Blir snabbt 10 spel... 15 spel... ja, många bäckar små.

Det är irriterande att se din spreadsheet på 34U plus när man ansträngt sig för att få med allt men ändå ligger minus, samtidigt känns det dumt att sluta rygga pga det. Men jag förstår ju till 100% att du inte kan släppa alla spel klockan 8 på kvällen varje dag, det funkar ju inte så. Däremot kanske en framtida funktion för sharps vore om alla medlemmar har en egen "RSS", om man kopplar denna RSS till inlägg cappern markerar, så får man genom RSS-programmet reda på att användaren postat ett nytt pick. Man måste ju ha någon möjlighet att som capper markera vilka posts som ska med i RSSen, annars hade man fått en "pling" för varenda post du gjorde på forumet oavsett om det är pick eller offtopic snack...

Kanske en post för "förbättringar-tråden" egentligen, ja bara spånar lite

EDIT: jepp, jag kom in för sent på NBAn, det är helt korrekt!... plussade bra men åkte på downern som sänkte det rejält, dock nettominus väldigt lite så ingen skada skedd egentligen..... MLBn känns det dock mest som jag haft osis med :(

Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 10:52   #321

papaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Det som gör det svårt att fånga spelen är väl egentligen att man inte har tid att bevaka trådarna 24/7, de cappers jag följer genom RSS-program får man spelen på direkt när de släpps då datorn börjar tjuta när något nytt kommer in. Men på forumet får man kolla "nya inlägg" var tionde minut, och om man inte gör det är det lätt att spel som postats ligger 2 sidor bak i tråden en timme senare. Om resultatet blir att man utav 8 spel har fått med fem, missat tre varav två var sönderslashade och en tredje redan börjat spelats/man såg den inte etc. så är det inte helt ovanligt att man en natt där du går 5-3 själv åker på 2-3. Kan ju givetvis vara tvärtom någon gång, men missar man 1-3 spel ett par gånger i veckan så kan det ju göra väldigt stor skillnad. Blir snabbt 10 spel... 15 spel... ja, många bäckar små.

Det är irriterande att se din spreadsheet på 34U plus när man ansträngt sig för att få med allt men ändå ligger minus, samtidigt känns det dumt att sluta rygga pga det. Men jag förstår ju till 100% att du inte kan släppa alla spel klockan 8 på kvällen varje dag, det funkar ju inte så. Däremot kanske en framtida funktion för sharps vore om alla medlemmar har en egen "RSS", om man kopplar denna RSS till inlägg cappern markerar, så får man genom RSS-programmet reda på att användaren postat ett nytt pick. Man måste ju ha någon möjlighet att som capper markera vilka posts som ska med i RSSen, annars hade man fått en "pling" för varenda post du gjorde på forumet oavsett om det är pick eller offtopic snack...

Kanske en post för "förbättringar-tråden" egentligen, ja bara spånar lite

EDIT: jepp, jag kom in för sent på NBAn, det är helt korrekt!... plussade bra men åkte på downern som sänkte det rejält, dock nettominus väldigt lite så ingen skada skedd egentligen..... MLBn känns det dock mest som jag haft osis med :(
Ett bra förslag som jag vidarebefodrat till admin så får han kolla vad som kan göras. Ett annat vore en SMS-tjänst som det diskuterades om så kan alla få picksen på minuten utan att behöva vara vid datorn 24/7. Helt klart intressant och om någon sitter med samma information ut med den, det är inte rekatochklart där statistik ska undanhållas. Jag vill att alla ska tjäna pengar på mina picks (om ni inte gör det trots att jag gör det är det ett stort problem) och hatar att se någon gå minus...
Gammal 2010-04-16, 10:59   #322

papaks avatar

Standard

Om det fanns en tråd med bets bara och en diskussionstråd i väntan på en eventuell RSS/SMS funktion skulle det vara bättre?
Gammal 2010-04-16, 11:08   #323

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Om det fanns en tråd med bets bara och en diskussionstråd i väntan på en eventuell RSS/SMS funktion skulle det vara bättre?
Hell yeah!, faktiskt hade det underlättat mycket.

PAPAK MLB-PICKS (PAPAK POSTING ONLY!)
PAPAK MLB-SNACK (PRATA OM SPELEN)

Hade gjort det lättare att följa faktiskt, då behöver man inte göra det onödigt komplicerat med "RSS för användare" utan kan bara skapa RSS för trådar vilket bör vara mycket enklare tekniskt sätt... har tom för mig att när KP mecka rundor med forumfunktioner fanns det en RSS-knapp brevid vissa trådar?

EDIT: Se nu att själva sektionerna på forumet har RSS-funktion (Basket, Baseball, Fotboll etc.), då är frågan om det går att fixa till enskilda trådar. Bör ju inte vara omöjligt ...

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-04-16 klockan 11:23.
Gammal 2010-04-16, 12:12   #324

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

RSS är absolut nödvändigt ja! SMS är däremot inte nödvändigt, men vore jävligt bra.
Gammal 2010-04-16, 12:41   #325

papaks avatar

Standard

Men jag flyttar den här tråden till dagboken och kör en daglig MLB-tråd som i NBA så blir det lättare att hitta spelen.
Gammal 2010-04-16, 12:44   #326

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
Men jag flyttar den här tråden till dagboken och kör en daglig MLB-tråd som i NBA så blir det lättare att hitta spelen.
En daglig tråd kommer precis som här leda till diskussion, massa frågor och många "tack tack" "ryggat ryggat"... skriv en notis om att sådant kan tas i dagboken (samma spel) så kanske de blir mer cleant... just a thought

Gammal 2010-04-16, 12:47   #327

papaks avatar

Standard

Lagt in en disclaimer så det bör itne vara något problem.
Gammal 2010-04-16, 12:52   #328

VinsomCashs avatar

Sharp$: 11
Standard

Borde inte du som moderator bara kunna hålla en låst tråd där du lägger upp dagens spel?
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-04-16, 12:53   #329

papaks avatar

Standard

Onödigt med en låst tråd, litar på att folk kan läsa men om det inte funkar kan jag flytta inläggen hit eller köra på ditt alt.
Gammal 2010-04-16, 12:59   #330

VinsomCashs avatar

Sharp$: 11
Standard

Citat:
Onödigt med en låst tråd, litar på att folk kan läsa men om det inte funkar kan jag flytta inläggen hit eller köra på ditt alt.
Okej, men det blir nog bra det här!

Spelar en rak 1:a på dagens första spel, -1 fanns inte på någon av mina bookies och -1.5 kändes lite för riskabelt.

Keep it up bro!
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

td