|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-08, 18:59 | #1 |
~ WizardofAhhs trolleribok (NHL) ~~ WizardofAhhs NHL ~ Godkväll Sharps! Nu är det hög tid för mig att debutera och göra mitt "bidrag" bland speldagböckerna - till trots att det redan kryllar av tämligen framgångsrika rekare här. Har följt NHL under ett par år, varav fjolåret var min första seriösa satsning. Kortfattat så snittar jag ≈2% per bet. Unitskalan ligger på 1-10 varav unitsizen är 0.5%. Jag har haft perioder tidigare under säsongen då tiden inte varit ett bekymmer och har då lyckats skrapa ihop en hel del spel, varav mitt höga antal i dagsläget. På senare tid har jag gått ned i antalet spel, men antalet timmar jag spenderar med att analysera har inte minskat en sekund. I och med uppstartandet av denna dagbok så startar jag även ett nytt sheet som ett komplement till mitt "gamla". Mina picks postas i båda såväl här i tråden - oftast medföljer några rader av personlig analys, ibland endast ett par statistiska poäng. Annat värt att nämna är väl att jag har Bet365, Unibet, Betsson & Pinnacle som tillgängliga spelbolag. Vill även passa på att fylla i att jag egentligen inte besitter några utmärkande kvalitéer som kan utgöra en god grund till att rygga det jag postar. Tråden är mest för att jag (på senare tid) fått för mig att det hjälper mig själv att utveckla mitt spelande - finna de luckor jag har och täppa igen dessa. Skulle ni mot förmodan rygga så önskar jag er all lycka! Välkomnar såklart all kritik såväl som eventuella frågor. Säsongen 12/13 (första försöket till ett seriöst system) slutade på +118U. Jobbar såklart för att nå ytterligare höjder denna säsong! Lycka till, ni som ryggar! ℛ Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-18 klockan 18:57. |
|
2014-03-08, 19:22 | #2 |
Slänger upp kvällens spel här nedan. Har dåligt med tid för motiveringar för tillfället. Återkommer senare ikväll och skriver ett par rader om mina spel.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1983667 Ogiltigt spel-ID: 1983688 Ogiltigt spel-ID: 1984081 Ogiltigt spel-ID: 1984080 ¤ 21.05 Colorado Avalanche - St.Louis Blues ML - 2/10. ¤ 01.05 Washington Capitals ML - Phoenix Coyotes Yotes är tämligen ostabila on the road (1-5-4). Dessutom har Smith(confirmed) otroliga problem mot Capitals (1-6 & 4.66 GAA). Caps måste börja plocka hem vinster och efter tre förluster kommer motivationen vara hög. I mål sätter man Halak som debuterar hos Caps. Av vad jag observerat denna säsong så är det många målvakter som gör särskilt stabila insatser under deras debuter i nya klubbar. Förhoppningsvis får vi se prov på det ikväll! Tillägg: Efter vidare analys finns det inte mycket som talar emot att gå in tyngre på Caps ikväll. Väljer att lägga till Ö 2.5 (ML) då Caps tenderar att högprestera offensivt. 5/10 & 2/10. ¤ 01.05 Toronto Maple Leafs - Philadelphia Flyers Ö 5.5 Lägger tonvikt på statistiska medelvärden här. I majoriteten av fallen smäller det till och blir målrikt, men väljer ändå att hålla ned insatsen. Återkommande hos toppresterande lag offensivt är ett betydligt sämre/mediokert försvar såväl mediokra målvakter (Bernier - Mason). Det är ofta sunt (undantag förekommer) att lägga överspel när Leafs lirar hemma där de sitter på 9-3-1 i överspelets favör. Självklart innefattar spelet ML, vilket bland annat erbjuds på Betsson. 2/10. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-09 klockan 10:53. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-08, 20:36 | #3 |
Kul att se dig starta upp ett sheet och dagbok. Ska kika in här då och då. Följer med på Washington, ger alltid nya sheets som verkar intressanta en chans. Skulle uppskatta om du skriver ut om du menar ML FT eller inklusive OT (skiljer i odds). Pinnacle skulle jag rekommendera som din nästa book, du kan plocka in en del viktiga punkter där.
Sist men inte minst, lycka till!
2014-03-09, 20:17 | #4 |
Gårdagen präglades av en del fina resultat. Förhoppningsvis bringar nattens möten oss samma lycka.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1985630 Ogiltigt spel-ID: 1985621 ¤ 01.05 Edmonton Oilers - Los Angeles Kings God känsla för Kings här. Vid första anblick idag upplevde jag att värdet låg hos Oilers. Kings har nämligen gått ostoppat sen OS och streaken kommer inte vara för evigt. Egentligen är jag heller inget fan av att likt publicspelare verkligen rida ut streakar och hela tiden gå in tyngre på insatserna, men det är lite av ett undantag ikväll. Båda lagen har fått tid att vila upp sig. Ur ett framtida perspektiv så ska Kings upp mot Flames i nästkommande möte, vilket är positivt. Flames är nämligen inget lag som kommer stjäla varken fokus eller motivation från Kingsspelarna ikväll. Till trots att Kings är garanterade slutspelsplats, så kommer viljan att placera sig så bra som möjligt dessförinnan - vara framträdande. Motivationen bör alltså inte vara ett problem här. Dessutom har man historiskt sett inte upplevt några vidare problem mot motståndare som Oilers - man har nämligen plockat senaste 4 mötena. Kan även tillägga att Quick (förutsatt han står) är någorlunda säker mot Oilers med 1.5 GAA. Kings ML finns för 1.62 @ Bet365 vilket är godtagbart. 4/10. Oilers: Ben Scrivens (Confirmed) 12-9-4, 2.02, .935, 4 & Kings: Jonathan Quick (Probable) 20-13-2, 2.02, .916, 4 Vidare är jag inne på underspelet. Kings offensiv är vass, kanske inte den absolut vassaste, men att den ligger över genomsnittet råder det inga tvivel om. Vad jag framför allt är förtjust i är lagets slutna defensiv som sannerligen är en klass för sig. Vänder vi på det så är Oilers inget lag som uppvisar särskild dominans när man talar i defensiva termer. Den kanske mest framträdande poängen här ligger hos Scrivens som vaktar buren. Scrivens är, vilket somliga är medvetna om, tidigare målvakt för Kings. Inte bara en enastående målvakt sett från min subjektiva vinkel, det finns likaså påfallande ofta en ökad motivation att göra särskilt stabila insatser när målvakter och spelare står inför möten med tidigare klubbar. Jag lägger min röst på att målvaktsduellen är framträdande såväl central här. Om det stämmer så kommer de båda hålla igen tillräckligt för att underspelet ska gå in. Linor på 5.0 håller jag generellt sett ned insatserna på, vilket jag kommer göra ikväll också. U 5.0 finns för 1.90 @ Bet365 (FT). 2/10. OT: Ser inte mycket värde i nattens övriga matcher. Skulle undvika att gå in tungt på tunga favoriter. Oddsen överensstämmer inte med hur jämna matchbilderna är. Återkommer om jag hittar något som fångar mitt intresse. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-10 klockan 11:14. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-09, 22:10 | #5 | |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
Kings ligger på 27:e-plats i gjorda mål per match. Att säga att deras offensiv är vass är helt fel. Den ligger långt under genomsnittet. Deras offensiva potential kan vi diskutera, men det är fakta att de inte producerar framåt. När man skriver "det råder det inga tvivel om" kan jag inte låta bli att hugga, för nu ljuger du dina läsare rätt upp i ansiktet. Att de däremot är starka defensivt är ju stenklart. Hur som helt, lycka till med dagboken och spelandet!
2014-03-09, 23:53 | #6 |
Riktigt kul att se att du startat dagbok och jag kommer följa med på en del spel.. Iaf dom du la för nattens.. Har sett många av dina kommentarer i NHL tråden och det har hjälpt mig tidigare..
Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-10, 03:07 | #7 | |
Citat:
Jag är av den uppfattningen att Kings är en aning obalanserade i sitt spel, vilket vi fått se prov på tidigare under säsongen. Kings skiljer sig på många plan spelmässigt gentemot genomsnittet, och så fort deras vassa defensiv lyckas synka korrekt med deras offensiv - vilket den gjort i så gott som varje match efter uppehållet - så producerar man gott framåt. Det säger egentligen sig självt - hade Kings offensiv varit lika "usel" som på pappret - hade man aldrig placerat sig såpass bra som man gör i dagsläget. Det tycks gå lite upp och ned för Kings, men Kings som ett av de 5 sämsta offensiva lagen är ingen rättvis skildring - för lägen skapar de. Intressant att veta skulle vara hur mycket enstaka offensiva stjärnskott som Ovechkin egentligen påverkar siffrorna för ett helt lag? Även om våra uppfattningar tycks skilja sig, så uppskattar jag att du påpekade det! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10) |
||
2014-03-10, 20:35 | #8 |
Ser goda potentialer i överspelen ikväll. I brist på tid lägger jag endast upp väldigt korta motiveringar ikväll.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1987406 Ogiltigt spel-ID: 1987403 Ogiltigt spel-ID: 1987410 Ogiltigt spel-ID: 1987404 ¤ 02.05 Calgary Flames - Los Angeles Kings U 5.0 Mycket statistiska poäng som underlag här. Gillar egentligen att Jones startar för Kings. Underspelet känns lockande. 3/10. ¤ 00.35 Tampa Bay Lightning Ö 2.5 - Phoenix Coyotes Tampa kommer från 4 förluster och har inte riktigt råd att fortsätta på samma nedåtgående kurva. Motivationen kommer alltså att finnas, och jag tror definitivt att de förväntar sig att plocka denna. Oavsett så producerar man framåt mot Coyotes (3.8 mål per match senaste 5 inbördes). 4/10. ¤ 01.35 Dallas Stars - Columbus Blue Jackets Ö 5.5 Tim Thomas (17-20-3, 2.85, .909, 0) - Curtis McElhinney (8-9-1, 2.83, .907, 2) Mindre imponerande målvakter att vakta burarna här. McElhinney har inte startat på ett tag och enligt Thomas record tycks han ha svårt mot CBJ. 3/10. ¤ 03.05 Anaheim Ducks - Toronto Maple Leafs Ö 5.5 Hoppades att få se Hiller confirmed för Ducks. Han har nämligen haft svårt för Leafs. Men istället tycks Andersen stå - och överspelet blev plötsligt mindre attraktivt. Provar, men på lägre insats. 2/10. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oddsarn (+5) Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-11 klockan 12:31. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-10, 22:47 | #9 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Andra har redan framfört det, men du borde ju givetvis skaffa Pinnacle.
Det kan vara värt att ändra perioden när du bokför, jag förmodar att ö2.5 på Tampa inkluderar OT, jag tog i alla fall det spelet till 1.714 på Pinnen. Är med på samtliga överspel. Jag var förövrigt med på Capitals-spelet i helgen, så får väl slänga in ett försenat tack för den. BOL. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5) |
2014-03-10, 22:57 | #10 | |
Citat:
|
||
2014-03-10, 23:07 | #11 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Pinnen ligger ju på någon ö i Västindien om jag inte minns fel, så det är ju skatt. Men så länge du inte plockar hem enorma belopp så räcker skrill/moneybookers nog ganska långt, dessutom så har det i alla fall varit möjligt att föra över pengar från skrill till en europeisk bookie och sedan lägga något spel och casha ut till bankkontot och då ser ju vinsterna vita ut; dock så tillåts detta inte hos alla bookies.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+15) |
2014-03-11, 12:41 | #12 |
Inga stora cashes under gångna natten. Kings slutade PUSH, Ducks förlust och Tampa vinst. Vinsten blev med andra ord marginell, precis som föregående natt. Dallas - Columbus sköts fram och har voidats.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1988553 Ogiltigt spel-ID: 1988551 Ogiltigt spel-ID: 1988584 ¤ Carolina Hurricanes - New York Rangers ML Lundqvist confirmed vilket innebär ett stort hinder för Canes. Rags bör dominera det här mötet alla dagar i veckan. Canes är utom räckhåll för slutspelsplats och motivationen har varit i botten mot slutet. 6/10. ¤ Minnesota Wild Ö 2.5 - Edmonton Oilers Oilers har stora problem mot Wild, i synnerhet på bortais. Wild är också det lag som bör uppvisa största motivationen ikväll. Kuemper har dessutom blåst upp och presterar likt en trollkarl i mål. 6/10. ¤ San José Sharks - Toronto Maple Leafs Ö 5.5 Mycket statistiska poäng som underlag här. Presterar offensivt är väl det viktigaste. För att inte glömma att deras möten tenderar att bli rätt målrika. Något i den stilen i alla fall. 3/5 senaste har gått Ö, om man vill vara petig och noggrann. Lagd på Betsson. Moneyline är väl en förutsättning, inte så noga det heller egentligen. Orka bry, det är bara att betta. 3/10. Blir inte så mycket till analyser inatt. Känner att det inte finns så mycket att säga, utöver det jag lagt fram. Bör väl vara tillräckligt för att släppa till och rygga 15U? Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-13 klockan 09:53. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-11, 12:47 | #13 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1167lodmajsters MMA Stats: 2 - 3 - 0 ROI: 80.65% Vinstprocent: 40.00% |
---
|
2014-03-12, 10:41 | #14 |
Nåväl, har kikat på reprisen av matchens höjdpunkter (Canes - Rags) och vilken oflyt Rangers tycks ha haft. Väldigt fina lägen, men fick aldrig riktigt till det. Förlusten på 6U innebär än en gång endast en marginell vinst för natten (tredje natten i rad under +0.5u). Nu får jag ta och vända på det känner jag. Fyra möten står på nattens schema, återkommer med analyser!
|
|
2014-03-12, 21:36 | #15 |
Ny natt innebär nya möjligheter att förlora pengar för oss törstiga speltorskar. Förlustgaranti på följande.
Ogiltigt spel-ID: 1989754 Ogiltigt spel-ID: 1989751 Skrivkrampen får mig att avstå motiveringar ikväll. Kan komma att droppa ett eller två spel ytterligare. Ser väl om jag hittar något där förlustgaranti ingår, annars avstår jag nog. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-13 klockan 09:54. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-13, 09:51 | #16 |
Sitter här hemma, på en stol. Fotölj för att vara mer specifik. Lite som en aristokrat som filosoferar hit och dit. Det tär på en det här. Att reka professionellt alltså. Det är väl vad jag kommit fram till. Jag har rekat i dagsboksväg i 5 dagar, och vilken mental jävla press det blir. Det är en ständig utmaning att faktiskt leverera - det är ju själva syftet med att posta officiellt. Vet inte hur andra dagsboksnissar resonerar, men helst vill man ju bara posta när man vet (man kan faktiskt veta emellanåt) utfallet (eller när förlustgarantin finns där ). Jag är dessutom lite vidskeplig av mig när det kommer till spel. Jag är en sån där sjuk jävel som presterar bättre när jag vet att ingen kollar (har bland annat ett gömt sheet med 150 raka vinster ).
Börjar ifrågasätta mitt val att skapa speldagbok också. Det blåste ju upp ett jävla liv i NHL-tråden när jag väl stack (när man startat sin speldagbok är det nämligen strängt förbjudet att röra sig utanför den). Timing kallas det väl. Lite suspekt är det i alla fall.. Näe, slut på skitsnacket, bara att börja leverera likt kväll 1. Mer analyser likt Sportbladet. Precis som alltid ungefär. Den stora skillnaden är väl att jag ordbajsar lite mer. Låter vettigare då. Kryddar det hela med att slänga in lite irrelevanta siffror också. Det gör susen, har jag märkt. Bara svälja och gå vidare efter gårdagen (vad fan nu det innebär), men två dagar med förlust accepterar jag inte. Ikväll ska spelen sitta! Man ska kunna spika fast dom i bordet med andra ord. På återseende! |
|
2014-03-13, 10:50 | #17 |
Din dagbok är otroligt underhållande att läsa måste jag säga
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-13, 12:50 | #18 |
Haha i feel you brother, been there done that. Mina spel är som natt och nu efter dagboken (inte jättestort sample än så länge) och när jag var mer aktiv i min. För att inte tala om hur det var innan dagboken.
Inte sagt att du ska lägga ner för det har ju ändå gått rätt okej och jag tror det kommer bli bättre. Men tror vi kanske var med om samma förbannelse vid starten av dagboken, tror dock inte din blir lika långvarig som min var . Keep doing your thing! BOL Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-13, 21:15 | #19 |
Ogiltigt spel-ID: 1990849 Ogiltigt spel-ID: 1990841 Ogiltigt spel-ID: 1990854 Ogiltigt spel-ID: 1990847 Kvällens sötsaker. Motiveringarna då, vad kan sägas om ovanstående? Vad kan inte sägas om ovanstående? ¤ 01.05 Minnesota Wild - New York Rangers U 5.0 Särskilt förtjust i framför allt målvaktsduellen här. Kuemper har hållt igen duktigt på hemmais mot slutet. Talbot tycker jag personligen har varit Rangers vassaste målvakt denna säsong (jag vet, ska komma ihåg att hypa Lundqvist också). Kuemper 11-4-3, 2.32, .920, 2 & Talbot 11-5-0, 1.75, .938, 2 ¤ 01.05 St. Louis Blues -1.5 - Edmonton Oilers Ska jag vara helt ärlig så har jag ingen aning om varför jag la det här spelet. Minnet är nämligen lite svagt för tillfället. ¤ 00.35 Tampa Bay Lightning - Florida Panthers Ö 5.5 Minnet är lite svagt här med faktiskt. ¤ 00.05 Boston Bruins - Phoenix Coyotes U 5.5 Tenderar att hålla ner på målfronten. Boston gjorde 4 mål under den gångna natten och det borde räcka gott & väl för att stilla hungerna inför kvällens match. Om vi har tur så kanske spelarna medvetet försöker missa mål ikväll. Bara att hoppas. Det var min analys i korthet (egentligen har jag jättemycket till underlag för det här spelet). Vi nöjer oss där för den analytiska delen och går vidare till nyheter av större betydelse. Glömde tillägga att jag inte sitter på så mycket insider-info (vilket jag brukar göra..). Samtidigt tråkigt att bara rabbla siffror. Nåväl, det vi kan glädjas åt är i alla fall att trollerinätverket har utökats och vi kan därmed välkomna Pinnacle till klubben. Kvällens sekundära glädje tilldelas de facto att jag inte vet om förlustgarantin täcker ovanstående spel. Den som lever får se helt enkelt! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-14 klockan 14:29. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-13, 22:55 | #20 |
Fråga: Om du nu skaffat Pinnacle, varför har du inte lagt alla dina spel där? Jag ryggade alla fyra spelen och fick bättre odds i alla fyra på Pinnen.
sirlarsson (+1) |
|
2014-03-14, 07:13 | #21 |
Hm, jag fick inte oddshögsta. Men hade samtidigt lite problem med att navigera mig runt. Hittade bland annat inte underspel som inte inkluderade OT. Endast ett spel lades med andra ord på pinnen. Överspelet gav samma odds på Betsson och där är även straffar inkluderade.
|
|
2014-03-14, 08:55 | #22 |
Tummen upp för bra spel!
Keep up the good work! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-14, 09:02 | #23 | |
Citat:
Grymma spel! Jag fortsätter rygga Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5) |
||
2014-03-14, 21:00 | #24 |
Väldigt svårt att hitta bra värden inatt. Favoriserar många favoriter men oddsen är inte särskilt attraktiva. Avs går till kamp mot Ducks som förlorade mot Flames med 7-2 senast. Resultatet återbringar ett tämligen vackert minne från fjolåret. Avs sprang som ni säkert minns, riktigt dåligt det året. Natten det gällde ställdes man mot Penguins/Hawks (minnet sviktar en aning) och public (public är fel term, seriösa rekare hörde även dit) kom att få en riktig överraskning när de gick in extremt tungt på favoriten. För stunden fanns det nämligen ingenting som talade för att Avs skulle ha möjlighet att plocka den matchen.
Det var dock en kille, som tidigare rekat NHL men som nu lagt av, som gick in riktigt tungt på Avs och i sin rek framkom det att han var helt övertygad om att de skulle vinna. Och mycket riktigt, 7-2 vill jag minnas att det stod när slutklockan ringde. Jäklar vilken respekt jag gav honom efter det (välförtjänt helt klart). Vad som hände med honom har jag ingen aning om. Han rekar i vilket fall inte NHL längre. Men nog om det. Ogiltigt spel-ID: 1992382 Ogiltigt spel-ID: 1992385 ¤ 00.05 Washington Capitals Ö 2.5 - Vancouver Canucks Alla möten är viktiga möten, just nu, för båda sidor. Caps har underpresterat (klumpig formulering, men vafan..) på senare dagar till trots att man i grunden kan prestera betydligt bättre på offensiven. Nucks har sina dagar denna säsong, vilket betyder stora variationer i insatser. Förhoppningsvis släpper de in Caps tillräckligt för att mista kontrollen över matchen. Grabovski saknas fortfarande för Caps. Ingen enorm förlust som bör värderas särskilt. Däremot tycks Nucks sakna Kessler, som är av en mer betydande karaktär. ¤ 01.35 Dallas Stars - Calgary Flames Ö 5.5 Dallas tenderar att smälla in puckarna här. Flames uppvisade stabil offensiv senast. Dessutom hör det till traditionen att bli mycket mål vid dessa tillställningar. Flames ställer även in MacDonald 3-3-1, 3.16, .885, 0. Kan dessvärre inte ge någon personlig analys av honom. Låter siffrorna tala sitt språk istället. Riktigt tråkiga analyser, om jag får säga det själv. Likt Sportbladet lite lagom att läsa om man vill somna in. Ska nog inte vara något problem att jobba in dessa i alla fall. Vill egentligen inte uttala mig om någon förlustgaranti, men av vad jag fått höra sträcker den sig inte över ovanstående. På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-15 klockan 16:46. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-14, 21:04 | #25 |
Det gick för bra så han la av, den enda förklaringen jag kan hitta.
|
|
2014-03-14, 21:40 | #26 |
|
|
2014-03-14, 22:26 | #27 |
Överspelet på Capitals finns på Pinnen till 1,746!
WizardofAhhs (+10) |
|
2014-03-15, 10:10 | #28 |
Fan vad gammal jag känner mig. Måste ta mig tid att gå igenom så jag hittar alla speltyper. Nu gick jag ju miste om värsta tillfället.
Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-15 klockan 11:35. |
|
2014-03-15, 12:51 | #29 |
Du lär dig tids nog, grymma spel igen!
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-15, 16:55 | #30 |
Ogiltigt spel-ID: 1993801 Favoriserar, likt spelbolagen, Bruins här. De har tämligen lätt för Canes. Den stora oron ligger egentligen på att Canes haft ett par fina prestationer mot slutet - något som skulle kunna jämna till matchbilden rejält. Egentligen är Ward & Rask som goalies lite av en förutsättning för spelet. Oddset har sänkts sen tidigare idag och vill inte riskera ytterligare en sänkning ifall målvakterna blir confirmed. Rask har uppvisat riktigt fin statistik mot Canes och Ward har haft svårt för Bruins i tidigare möten. Bettet lagt på Bet365. Moneyline är klart att föredra. OT; finns -1 som alternativ på Pinnen? Var hittar jag det isåfall? Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-15 klockan 16:58. |
|
2014-03-15, 17:15 | #31 | |
Citat:
2014-03-15, 18:23 | #32 |
Känner för skriva lite. Är det någonting den här dagboken behöver är det ju lite längre texter - helst helt irrelevanta i förhållande till analyserna. Men när man väl inlett något vill man ju gärna avsluta det.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1993801 Ogiltigt spel-ID: 1994061 Eventuella: ¤ 01.05 Nashville Predators - St. Louis Blues -1 Likt min favorisering av Bruins, favoriserar jag även Blues här. Till att börja med kan man ju tycka att spelbolagen kan släppa till lite (bara lite) med oddsen. Jag menar kom igen - 1.57 är inte mycket att hänga i granen. Men de vill ju tydligen tjäna pengar de också (de giriga jävlarna). Man kan ju egentligen tycka att det är rent utav dumstridigt att spela på såpass tunga favoriter. Men samtidigt har ju oddssättarna rätt bra koll och vet att vi ständigt letar värde. Ibland vill jag tro att de lägger riktiga fällor när de ger överdrivet höga odds på dogsen (än en gång.. de giriga jävlarna). Nåväl, går med intrycket att Preds riskerar att hypas på grund av att de lyckats plocka tre raka nu i slutet. Känns överdrivet. Så bra är de inte. Blues däremot, går som på räls ungefär. Dessutom har man fått vila ett extra dygn i förhållande till Preds - varför det nu skulle vara relevant kan jag inte svara på. Hur trötta kan de vara? Det är högsta ligan för ishockey i hela världen, känns som att de är rätt vana vid att ligga i hårdträning 365 dagar om året och spela matcher nästan var dag. Kanske bara jag som är vimsig. I alla fall. Blues, likt Bruins, är rätt stabila spelförare gentemot Preds. Dessutom håller nyförvärvet Miller hårt om kassen. Sen bytet har hans stats setts till det positiva. 3/10. Blev en hel del irrelevanta ord här, men det blir så ibland. ¤ 01.05 Minnesota Wild - Columbus Blue Jackets Jackets bör finna motivationen att slå Wild här. Tenderar att bli rätt jämna möten lagen emellan. Nästintill en coinflip vid översiktlig analys. Och vid coinflip finns det gott om värdeodds på Jackets. ¤ 00.05 Montreal Canadiens - Ottawa Senators Ö 5.5 Lite beroende på målvakter. Har endast rört mig på ytan här, hittills i alla fall. Uppdatering: Skippar denna efter att Price blivit confirmed för Canadiens. Återkommer om jag hittar något annat fräscht! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-16 klockan 16:28. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-15, 19:42 | #33 |
Jag spelar inte NHL men kan inte låta bli att läsa din dagbok ändå - väldigt underhållande läsning! Kör hårt, BOL
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-16, 18:11 | #34 |
Bonsoir!
Söndag, härliga söndag. Så mycket att se fram emot en dag som denna. Många tidiga möten, vilket vi ger tummen upp för (förstår inte varför de i vanliga fall envisas med att spela matcherna på natten - de kanske tappat egenskapen att tänka som folk på andra sidan atlanten ). Dagen började i alla fall lite taskigt då jag slog upp Sportexpressen i hopp om ett par riktigt fina analyser (för en gångs jävla skull..), men icket. Nog var den (lata som de är valde de ge analys på 1/8 av dagens möten) omfattande. Analysen alltså. Analysen av Rangers - Sharks. Den huvudsakliga frågan är väl varför halva analysen gick ut på att hylla Lundqvist (som att han inte fått tillräckligt). Kvällstidningar och sport går inte riktigt ihop känner jag. Som två helt separata begrepp som inte riktigt lyckas synka. Media tycks ju gå under intrycket av att elitidrottens utövare och dess prestationer har en mycket tydlig koppling till vilken nationalitet respektive utövare har. Och när det gäller Svenska eliter slänger de gärna in ett par kryddande ord om vilka hjältar vi faktiskt har (bara för att påminna oss som inget vet). Själva matcherna lämnar de helst frågetecken kring, så länge oddset inte talar för att favoriten på 1.20 kommer vinna. Då markeras den nämligen grön, och kan därmed gå under benämningen "säker". Lustigt det där. Konflikträdda är ett ord jag gärna nyttjar i sammanhanget, om än lite grovt. Nog om det. Eftersom Lundqvist än en gång hyllades så vill jag bara flika in (något jag aldrig förut..) och faktiskt påpeka att han är hypad nu för tiden. Han är inte längre bäst, hur mycket vi än vill det, precis som Forsberg inte längre dominerar. Lundqvist blandar och ger den här säsongen - vilket är förödande i bettingsammanhang. För att exemplifiera så är Dallas ett utmärkt exempel. De blandar och ger. Du kan, så gott som aldrig, gå in tungt på ett lag så ostabilt som Dallas (en nypa salt på det). Av samma anledning är jag extra försiktig när Lundqvist ska vakta buren för Rangers. Han har haft sina glansdagar, vilka vi får bevittna repriser av - då och då. Hatten av till honom för det. Men mer än så kan jag inte ge honom. På samma grund bör kanske inte kvällstidningarna tillägna halva analyser åt att skriva något som inte resulterar i något annat än vilseledande för de hobbytorskar som kanske inte är så insatta. Kan tillägga att jag är fullt medveten om att mina analyser ligger på en snarlik nivå (hycklare är dagens ord - med andra ord). Intressant att se hur jag klarar mig nu efter att ha sågat kvällstidningarna. Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1995590 ¤ Ottawa Senators - Colorado Avalanche Överraskande bra värde på Avs här. Nästan för bra för att inte bli misstänksam. Möjligt att vi får se en jämn tillställning. Men oavsett så har Avs, sett till historiken, lätt för att trycka på offensivt mot Sens. Defensiven bör även vara starkare i förhållande till Senators. Ottawa glider på trötta ben och har flertalet rader kvar för att nå en slutspelsplats. I fråga om motivation så bör den vara rätt så jämställd här. Varlamov glänste inte precis senast. Men har svårt att se en halvdan prestation upprepa sig här. Craig Anderson (NC) 21-14-8, 3.10, .908, 3 & Semyon Varlamov (C) 33-13-5, 2.52, .924, 1 Avs bör vara betydligt starkare favoriter än vad oddsen säger, skumt om något. Antingen sitter oddssättarna på något jag missat eller så är det ett misstag från deras sida. Oavsett så får vi ett mycket rimligt värde på Avs här och det vill vi inte gärna gå miste om. 3/10. Återkommer om jag hittar något fräscht! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-17 klockan 12:28. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-17, 15:20 | #35 |
Goddag Sharps!
Vill inleda med att det råder förlustgaranti över alla tillgängliga spel idag, så passa på att ta tillfället i akt att förlora lite kapital. Kan även tillägga att spelen blivit noggrant utvalda genom slantsingling. En högt värderad metod för att sålla ut vinnarna från förlorarna. Dessutom kan har man alltid en syndabock när det går dåligt, och det vill man ju gärna ha. Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 1996329 Ogiltigt spel-ID: 1996841 ¤ 00.35 Tampa Bay Lightning Ö 2.5 - Vancouver Canucks Golden moment. Ett gyllene läge. Sista mötet lagen emellan under grundserien denna säsong. Senaste 10: Vancouver 4-5-1; Tampa Bay 4-4-2 Nucks dras med trötta ben från att lira B2B. Dessutom står man just nu på änden av att spela on the road & återvänder hem efter kvällens möte. Nucks presterar inte på bortais längre, så enkelt är det. On the road har man 2-8 senaste 10 bortamatcherna. Tampa däremot, har uppvisat en aning finare trender på hemmais med 19-8-5, varav 5-5 senaste 10. Nucks dras dessutom med skador på nyckellirarna Kessler & D Sedin. Därutöver är Markström i mål ingen omöjlighet. Ser gärna Bishop att vakta buren för Tampongerna. ¤ 01.05 St. Louis Blues -1 - Winnipeg Jets Har lirat Blues med handikapp senaste två matcherna med fina resultat. Känner egentligen för att fortsätta på samma spår. Jets är B2B. Det tunga att värdera är väl om Jets kom igång under nattens gång då man krossade Dallas med hela 7-2. Stars är ju dock ett av de lag som präglats av otroligt ojämna insatser denna säsong. Så vi får se hur ledningen väljer att lägga. ¤ 03.35 Los Angeles Kings - Phoenix Coyotes U 5.0 Quick dödar i målet. Bokstavligen. Han slog ihjäl en av motståndarna som försökte göra mål senast. Det har gjort honom otroligt vass mot slutet (matchen dessförinnan hade han knivar som stack ut från benskydden). Med andra ord, han släpper inte till målrika tillställningar. Spelet förutsätter alltså att han blir confirmed. På återseende! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bjurling (+5) Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-18 klockan 15:32. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-18, 15:52 | #36 |
Fan, tänker jag. Varför envisas jag med att lägga underspel på 5.0 linor. Har knappast skapat profit där. Det positiva är väl att jag blir efterklok. Det positiva av att vara efterklok är väl i sin tur att jag lär mig något. Man är aldrig för gammal för att lära sig någonting nytt kan vi säga.
Vill i alla fall passa på att gratulera ifall någon högg på Blues -1. Det sa bara SMACK, så var den inne. Blues kan sin grej rätt bra. Fan vad skönt det är egentligen. Stabila, raka och rikliga prestationer innebär i regel att behovet att analysera minskar. Nog om det. Nu för kvällen tyckte man tydligen att det passade bra att släppa en riktig bomb med matcher. Det är lite jobbigt egentligen. Man kan ju ändå inte se alla samtidigt. Dessutom otroligt tidskrävande att kika efter värde i varenda jävla match kan jag tycka. Usch, vad mycket klagomål. För många egentligen. Får trappa ned på det, vill ju inte dö i förtid direkt. Nåväl. Droppar väl ett par spel under kvällens gång. När, var & hur får ödet svara på. På återseende! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5) |
|
2014-03-18, 18:09 | #37 |
Färdiga:
Ogiltigt spel-ID: 1997540 Ogiltigt spel-ID: 1997520 Ogiltigt spel-ID: 1997561 Ogiltigt spel-ID: 1997770 Ogiltigt spel-ID: 1997567 ¤ 00.05 New Jersey Devils - Boston Bruins -1 Streakar av alla dess slag och form är något vi förespråkar. Bruins tar sin 10:e raka? Det är klart! ¤ 00.05 Columbus Blue Jackets Ö 2.5 - Carolina Hurricanes Áo khoác đang thực hiện trước cho đội bóng này. Ngoài ra, Bobrovsky đang có xu hướng thay đổi cho tốt hơn trong thời gian gần đây. Không quên rằng anh cũng có khá dễ dàng so với Canes. Cuối cùng nhưng không kém, mức độ động cơ vẫn ở mức cao cho áo Jacket. Valde att klura till det lite för er här. Lite hjärngympa skadar väl inte? ¤ 00.35 Philadelphia Flyers - Chicago Blackhawks Ö 2.5 Hawks ska upp mot Blues nästkommande match vilket kan innebära att mer fokus läggs på den matchen. Men vi provar - man har ju, sett till historiken, haft lätt att producera framåt här. ¤ 02.05 Calgary Flames -1 - Buffalo Sabres - ¤ 03.35 San José Sharks - Florida Panthers +1.5 Sympatibet om något. Panthers, lite utav en slagpåse, måste ju också få vinna någon gång. Så varför inte ikväll? Dessutom kan jag inte rå för att tycka synd om dom som på resande fot, är tvungna att lira på bortais kl. 03.35 nattetid. Samtliga är lagda @ Pinnen. Avslutningsvis kan även jag tillägga att det råder förlustgaranti över 1-2 spel ikväll. Vilka de är får ni lista ut på egen hand. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-19 klockan 13:18. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-19, 13:32 | #38 |
Jävla pissnatt. Totalt landade vi på -1.02U. Har inte kikat igenom det tyngsta bettet men Hawks hade gärna kunnat trycka in ytterligare en i slutet av tredje/förlängningen. Lite ära får vi unna oss då vi förutsåg ett torrare möte än vanligt i alla fall. För att inte tala om Panthers & Flames. SMACK sa det bara. Stackars public som garanterat pushade tungt på Sharks igår.
Håller så klart fast vid att inte acceptera två raka förlustnätter. Det är väl det enda uppmuntrande jag har att trösta er med. Just nu. Hur som helst, vi fortsätter följa vår kvalitativa linje. Ödet får bestämma var vi hamnar. Dagens spel droppas allt eftersom. På återseende! |
|
2014-03-19, 23:08 | #39 |
Haft begränsad tid ikväll, vilket endast resulterat i ett enstaka spel. Håll till godo, och se till att hålla tummarna.
Ogiltigt spel-ID: 1999472 Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-20 klockan 17:30. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-21, 21:37 | #40 |
Fin gårdag. Blev ett par guldmynt rikare.
Ogiltigt spel-ID: 2000220 Ogiltigt spel-ID: 2000204 Ogiltigt spel-ID: 2000619 Nattens enda finner ni nedan. Ser i övrigt inte så mycket intressant. Avstår motivering helt & hållet. Ogiltigt spel-ID: 2001969 På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-22 klockan 16:22. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-21, 23:31 | #41 |
Grym är du!!
WizardofAhhs (+5) |
|
2014-03-22, 18:56 | #42 |
Tidsbristen kom ifatt mig vilket resulterade i att matcherna las upp lite sent.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 2003408 Ogiltigt spel-ID: 2003400 Ogiltigt spel-ID: 2003783 Ogiltigt spel-ID: 2003785 ¤ 18.05 Pittsburgh Penguins - Tampa Bay Lightning Föreställer mig en rätt torr match. Pingvinerna ska nämligen upp mot Blues imorgon vilket stjäl en del fokus. I övrigt har man hanterat Tampa stabilt tidigare. Provar på låg insats. ¤ 20.05 Dallas Stars - Ottawa Senators Ö 5.5 Producerar framåt dessa två. Håller däremot inte tillbaka tillräckligt i egen zon - något som alltför ofta resulterar i målrika tillställningar. Dessutom har Lehner (C) haft ett par mindre bra insatser mot slutet. Kikar vi på Stars så ser situationen liknande ut, där varken Thomas (NC) eller Lehtonen (NC) högpresterar för tillfället. ¤ Phoenix Coyotes - Boston Bruins U 5.5 - ¤ San José Sharks - Washington Capitals - På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-24 klockan 19:00. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-24, 20:24 | #43 |
Fan vad segt det går. Förlustgarantin täcker stora delar av utbudet just nu. Riktigt tråkigt. Plussade smått igår i alla fall. Den som lever får se om vi kan tjäna några guldmynt kommande natt.
Gårddagen: Ogiltigt spel-ID: 2005743 Ogiltigt spel-ID: 2005748 Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 2006770 Ogiltigt spel-ID: 2006783 Ogiltigt spel-ID: 2006763 På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-25 klockan 09:10. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-25, 17:10 | #44 |
Fortsatta motgångar har inneburit en fortsatt minimering av vinster. Om vi nu kan kalla det motgångar. Två senaste dygnen har i alla fall resulterat i två units plus. Segt går det. Ny dag innebär nya möjligheter brukar man i alla fall säga, och jag gillar vad jag ser idag. Lär dyka upp en del spel, varav ett är färdigt i nuläget.
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 2008824 Ogiltigt spel-ID: 2008834 Ogiltigt spel-ID: 2008840 Ogiltigt spel-ID: 2008083 Ogiltigt spel-ID: 2008832 Ogiltigt spel-ID: 2008856 Ogiltigt spel-ID: 2008852 ¤ 00.35 Montreal Canadiens - Buffalo Sabres U 5.0 Linor på 5.0 avråder jag i överlag att lägga underspel på, men ibland har jag själv svårt att hålla mig. Buffalo ställer Matt Hackett till att vakta buren. Väldigt intressant att se hur han klarar sig. Jag gillar målvakter och lägger ofta särskild vikt vid dem. Gällande Hackett har jag inte mycket till underlag utöver ett möte mot Oilers tidigare under säsongen (där han skötte sig kanon). Därutöver håller vi såklart tummarna för att Price blir confirmed för Montreal. Lagen möttes inbördes för 8 dagar sedan, varav Montreal tog hem det med 2-0. Annat av någorlunda betydelse är väl att Sabres är riktigt oslipade offensivt. Montreal däremot, kan panga på rätt kraftigt. Man är dock B2B från ett tungt möte mot Bruins (natten till idag) vilket man plockade hem på övertid. Huruvida stark motivationen är för ikväll är svårt att spekulera i, men hoppas såklart på en riktigt tråkig, händelselös & målsnål tillställning. En flopp med andra ord. Matt Hackett (C) 1-0-0, 1.00, .972, 0 & Carey Price (NC) 29-18-5, 2.40, .924, 4 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ¤ 00.05 Carolina Hurricanes - N.Y Islanders God känsla för Canes ikväll. Så jävla svårt att hitta något värde bara. Återkommer om denna. ¤ 00.05 Pittsburgh Penguins - Phoenix Coyotes Avstår med största sannolikhet. Svårt att undvika det fina överoddset på Yotes dock. Oddset avspeglar knappast matchbilden här. Pingvinerna är hypade ikväll. Yotes har torskat två raka och har utan tvekan motivationen på sin sida. Dessutom slipper man Smith då Greiss är confirmed. Ytterligare en hype. Gällande Smith alltså. Så jävla bra är han inte. Eller hype och hype. Han är ju inte mer än medioker så hypen existerar ju knappast. Tar Greiss före i alla fall. Det är väl vad jag ville komma fram till. ¤ 00.05 Toronto Maple Leafs - St. Louis Blues Fräscht odds här med. På Leafs alltså. Bernier i kassen skulle innebära en fin lineup. Sharks åkte på torsk under den gångna natten vilket bör ge Blues lite andrum i kampen om första plats i väst. Dessutom har de sin slutspelsplats säkrad så lite mindre press borde känna. Eller är det bara jag? ¤ 00.05 Washington Capitals - Los Angeles Kings Kings pangar väl sönder Caps ikväll? Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-26 klockan 11:01. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-26, 11:06 | #46 |
|
|
2014-03-26, 23:38 | #47 |
Klurig natt. Kluriga möten. Vad mer kan vi säga?
Färdiga: Ogiltigt spel-ID: 2010480 Ogiltigt spel-ID: 2010549 Ogiltigt spel-ID: 2010459 ¤ 03.05 Calgary Flames - Anaheim Ducks Ö 2.5 Ducks är det bättre laget i grund och botten. Klasskillnaden existerar. Ramo lär bli ordentligt testad inatt i sin debut mot Ducks. Producerar man likt tradition så ska det inte vara något större problem att trycka Ö 2.5. Hoppas på målrikt. Eller nåt. Vi ser väl. ¤ Minnesota Wild - Vancouver Canucks U 5.0 Wild är ett tufft lag att möta. I synnerhet på hemmais. Egenartade om något. Lustigt det där. Vissa lag är bara kända för att köra motståndarna i tvåan på hemmaplan. Sharks är ett annat utmärkt exempel. Målvaktsduellen här är även den värd att belysa. Både Kuemper & Lack har under tidigare inbördes uppvisat storform - vilket lägger grunden för underspelet. Trivs dock inte med 5.0 linan och, som tidigare sagts, så undviker vi den gärna. Vi provar. Understryker att vi provar. Och med provar åsyftar vi inget annat än en enstaka unit - i detta fall. På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-27 klockan 14:34. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-27, 23:32 | #48 |
Dagens sötsaker. Många fällor att falla i såhär dags. Väljer att illustrera vad jag menar genom klippet nedan. Med andra ord. Den som inte håller sig utanför det långa gräset, faller i fällan och blir biten. Stay out of the long grass.
http://www.youtube.com/watch?v=Cr1MvzAr26E Ogiltigt spel-ID: 2012431 Ogiltigt spel-ID: 2012398 Ogiltigt spel-ID: 2012391 Ogiltigt spel-ID: 2012425 Ogiltigt spel-ID: 2012411 Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-28 klockan 13:06. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-28, 15:31 | #49 |
Ni är inte ensamma om att sucka efter natten. Jobbigt att vara så nära, men ändå inte nå hela vägen fram. I analysväg finns såklart inga brister, vi skyller givetvis på oturen. Det har gått lite knackigt på senare dagar, till trots att månaden började så fint. Får ta och ändra på det känner jag. De sista dagarna av mars månad ska inte präglas av röda siffror!
Ogiltigt spel-ID: 2013205 Ogiltigt spel-ID: 2013206 Ogiltigt spel-ID: 2013210 Ogiltigt spel-ID: 2013084 Ogiltigt spel-ID: 2013083 ¤ 00.05 Columbus Blue Jackets - Pittsburgh Penguins ML & Ö 2.5 Än en gång väldigt intressanta odds. Sådär särskilt intressanta så man inte kan låta bli att röra vid dom. Trap? Definitivt. Exakt vad oddssättarna har för grunder här är dock lite knepigt att spekulera i. Jackets är ett lag som ligger på gränsen. Ett gränslag. De behöver plocka vinster. Men som så många andra dogs så misslyckas majoriteten. Pingvinerna har, sett till historiken, lätt att producera här. Fleury har toppresterat under tidigare möten med .958 SV% & 1.50 GAA. En klar fördel är även om Jackets ställer Bobrovsky till att vakta buren. Han hade nämligen .769 SV% & 7.82 GAA. Pingvinerna är B2B med trötta ben. Men det brukar lösa sig i vilket fall. Om inte så brukar det lösa sig genom att rita upp en enkel jämförelsebild. Pros: - Pittarna är bättre i grunden. - Pittarna har snittat 3.4 mål/match (senaste 5). - Fleury (C) har särskilt lätt mot Jackets. - Jackets är inget bra lag. - Jackets har präglats av ojämna insatser hela säsongen. Cons: - Pittarna B2B. - Pittarna har lägre motivation. - Pittarna har haft ett par svagare insatser mot slutet. - Pittarna saknar ett par lirare. Sergei Bobrovsky (NC) 27-19-4, 2.47, .919, 3 & Fleury (C) 34-17-4, 2.37, .915, 5 Slutsats: Spela på Pittarna. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ¤ 02.35 Edmonton Oilers - Anaheim Ducks Inväntar linor. ¤ 00.05 Philadelphia Flyers - Toronto Maple Leafs Ö 2.5 Likt Wings under gårnatten så är Leafs ett lag med extrem press nu. De måste plocka hem vinsterna. Leafs tenderar att trycka Ö 2.5 inbördes. ¤ 00.35 Ottawa Senators - Chicago Blackhawks Ö 5.5 Mycket statistiska poäng till underlag här. Återkommer om jag hittar några andra trevligheter! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-30 klockan 13:05. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-03-30, 13:55 | #50 |
Godmorgon! Vi fick till en hyfsat fin gårddag och förhoppningsvis avviker vi nu från de lite kyligare speldagarna vi mött på senare tid.
Ogiltigt spel-ID: 2015007 Ogiltigt spel-ID: 2015006 Ogiltigt spel-ID: 2014773 Gällande dagens möten har jag absolut ingen aning om hur jag ska lägga (bådar gott..). Det löser sig tänker jag. Det brukar ju göra det. Om inte annat så slås jag av snilleblixtar och slänger upp, likt Bruins igår, spelen 2 minuter före matchstart. I väntan på dessa snilleblixtar (jag analyserar inte längre utan får korta, likt epileptiska infall av hur jag spela) så kan jag ju surra på om något helt orelaterat. Kanske varför Leafs är en såpass stor besvikelse. Eller varför jag envisas med att nyttja termen "analysera" trots att det jag gör knappast faller in under den bemärkelsen. Nu känner jag inte för att analysera mitt analyserande, ungefär lika lite som jag känner för att skriva om säsongens stora besvikelse. Resultatet? Vi inväntar mina epileptiska infall och ser vad vi då kommer fram till. Uppdatering: Ogiltigt spel-ID: 2016485 Blev inte så mycket till spel ikväll. Blickar mot morgondagens matcher istället. Hoppas i alla fall på en målsnål tillställning. Halak tenderar att hålla igen bra mot Preds & så länge Caps styr så ska det inte vara något problem. Caps är i behov av poäng och bör således vara det lag med störst motivation. På återseende! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10) Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-31 klockan 15:42. Anledning: Uppdaterade BB-kod |
|
2014-03-31, 20:53 | #51 |
Är inte helt färdiga med mina spel för kvällen. Har lite spridda tankar som måste samlas ihop. Lämnar ett par rader jag tycker är av betydelse i alla fall. Vi befinner oss i ett slutskede inför playoffs vilket sannerligen är lite speciellt. Eller så gör vi det mer speciellt än vad det egentligen är. Leafs är ett praktexempel på vad jag menar, även om de hör till de lite mer extrema. De behövde plocka så många vinster som möjligt. I analytiska sammanhang tänds en liten röd lampa och vi övertygas om att motivationen vinner.
Det är tämligen intressant att observera hur fråga om motivation vägs in tyngre när vi står inför slutspel. Motivation ska alltid vara av tillräcklig betydelse för att väga in - om än den är likvärdig lagen emellan. Särskilt intressant är det när det kommer till gränslag. Förra veckan gav jag Leafs förtroende nog att gå in semitungt på, ändå förlorade de. Det är inte förvånansvärt många gränsslag som skiner för tillfället, även om de så borde i analytiska sammanhang. Vi får heller inte bortse från att i samma skede som gränslagen slåss om slutspelsplatserna, så passar ligans topplag på att justera och täppa igen alla luckor inför playoffs. Det är ytterst sällan lag slappnar av när de nått garanterade spots i playoffs. Snarare eftersträvas den toppform som kan lägga grunden för att vinna ligan. Och det är, om något, viktigt att beakta. # You're not a playoff team until you clinch the playoff spot. Men nog om det. Sitter och formar lite idéer om hur jag ska spela ikväll. Men lämnar det för stunden. Återkommer är vad jag gör. Om hur länge får ödet (än en gång) bestämma. Ogiltigt spel-ID: 2017468 Ogiltigt spel-ID: 2017608 Ogiltigt spel-ID: 2017741 ¤ 01.35 Ottawa Senators - Carolina Hurricanes ¤ 01.35 New Jersey Devils Ö 2.5 - Florida Panthers Det här är nog det sämsta spelet på länge. ¤ 04.05 Los Angeles Kings - Minnesota Wild U 5.0 Kanske går in, eller inte. Värderar 30-70 till att den inte går in. ¤ 04.05 Anaheim Ducks - Winnipeg Jets Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-01 klockan 17:21. Anledning: Uppdaterade BB-koder |
|
2014-04-01, 19:35 | #52 |
Lite ökenartat resultatmässigt på senare tid. Bara torrt och deprimerande. Men månaden är över vilket innebär en återställning och vi börjar om på nytt. Hamnade inte riktigt var jag hoppats på i slutet av månaden. Plus gick vi i alla fall. Ni som hängde med hela vägen ut slutade runt +20U, det är alltid något. Man ska inte klaga.
Inför natten har vi ytterligare en helkväll med massa trevligheter, men inte överdrivet mycket som tillfaller kategorin spelbart. Sabres och Penguins har ögonen fastnat lite extra på under dagen. Får se hur jag lägger. |
|
2014-04-03, 14:42 | #53 | |
Citat:
|
||
2014-04-03, 18:18 | #54 | |
Citat:
Utöver det så och vill jag även passa på att inflika att det omöjligen kan dras någon slutsats (även om du bara bidrog med ett konstaterande av vad du sett) om hur jag tenderar att spela, då det publika sheetet kopplat till tråden täcker mindre än 9% av mina spel den här säsongen. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-03 klockan 18:22. Anledning: Fixade till citering |
||
2014-04-03, 18:42 | #55 | |
Citat:
Min poäng var att bolagen inte alltid tar hänsyn till detta i tillräckligt stor utsträckning, kryssoddsen kan ligga på samma nivå som tidig säsong trots att det finns ifrån tränarhåll krav på en större defensiv inriktning vilket ofta leder till färre mål och mer OT - och det är ju detta vi tjänar pengar på, när bolagen är någon eller några procent fel ute i sin värdering. Man kommer lättare undan med att stå nära blå i PK och försöka rusha shorthanded i början av säsongen om det går i baklås än om man gör detta nu. (Angående ditt shet så hade jag knappt slängt ett getöga i det, såg bara att du skrev att du haft det knackigt och gav en möjlig förklaring till det. Är säkert bara varians i ditt fall dock.) |
||
2014-04-04, 01:19 | #56 | |
Citat:
|
||
2014-04-04, 01:38 | #57 | ||
Citat:
Intressant att du lyfte fram det i alla fall! Citat:
Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-04 klockan 01:39. |
|||
2014-04-04, 16:58 | #58 |
Bonsoir!
Oerhört låg motivation atm. Rullen har fått ta ett par smällar nu på senare tid. Förödande tider det här. Möjligt finns någon koppling till det där förlustavtalet jag tecknade med samtliga spelbolag. Fan, spelar inte så stor roll. Vi skyller som alltid på variansen. Egentligen finns nog behovet av att trappa ned ett par dagar, tills mellandagsstormen blåst förbi. Före OS gick det lika knackigt som nu och under den efterföljande perioden utvecklades kurvan i en riktning - uppåt, och det uppehållet var välbehövligt om något. Jag vet inte. Det frustrerande är väl att jag i allmänhet är nöjd med mina slutsatser, vad jag nu kommit fram till för spelen i fråga. Ändå brister det någonstans på vägen. Gällande kvällen så tar jag det nog relativt lugnt. Hittar jag inget av extra sötma så skippar jag nog helt och hållet. Wings är väl den potentiella kandidaten för kvällen. Droppar (mycket kortfattat, sådär kortfattat att ni inte förstår jag vad menar) om vilka punkter som har störst betydelse. Sen får den som lever se om det - även ikväll - faktiskt skänks några kronor till spelbolagens välgörenhetsfond. ¤ 01.35 Detroit Red Wings - Buffalo Sabres + Howard (C). + Motivationen på topp. I skyarna. Där den alltid ska vara såhär dags. + Prestationerna senaste tiden. + Sabres flertalet skador. Bland annat på både 1:a & 2:a målvakterna. - Skadebilden ser inte ljus ut. På återseende! |
|
2014-04-09, 00:19 | #59 |
Bonsoir!
Inledningsvis smäller vi på med dagens tratt, varav de enda reella kandidaterna var Tortorella, Gillis & Carlyle. Tortorella tog såklart hem det. Själva priset är väl att vi tippar på att du kickas Tortorella. Var hittar jag sånt utbud förresten? Undergroundnissar som extraknäcker som hunduppfödare vågar jag mig inte till. Men om vi ändå ska inkludera allt mellan himmel och jord (utan att inblanda moraliska aspekter), så varför inte vilka coacher som blir av med sina jobb? Nåväl, är det någonting vi ogillar är det när saker och ting inte går som det ska. Nyskapelse och nyansering är två nyckelord i sammanhanget. Realister är vi. Vad vi bryr oss om är här och nu. Det är nu vi vill se våra stjärnor prestera. Det är nu målvakterna ska hålla igen tills underspelet sitter. Tappar du greppet för många gånger svartlistas du. Du är ute. Du är inte längre aktuell med andra ord. Vi fäller ingen tår den dag du är ute ur spelet Tortorella. Tills dess får vi nöja oss med att Gillis (GMP) har fått kicken. Lika få tårar fäller vi för honom. Men vafan. Schneider & Luongo fanns till hands för ett år sedan, och hur ser det ut idag med målvakter? Dumhet hjälper inte. Och ja, du har all rätt i världen att bli ängslig när ditt lag inte längre producerar mer än halvdana insatser. Nog om det. Har inte så mycket mer att berätta. La en hel drös med spel för natten, trots coldstreaken. Juste, två separata sheets resulterade i överflöd för min magra hjärna. Lyckades aldrig separera insatserna så fick voida ~ 50% av spelen. Nu tar det ju inte särskilt mycket längre tid att lägga in en sekundär gång, men vafan - tid är pengar. Tog bort det helt enkelt. Det var väl vad jag ville komma fram till. Den stackare som mot förmodan eftersöker mitt sheet finner det inom sin tid. Det ordnar sig ska ni se. På återseende! Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-09 klockan 12:48. |
|
2014-04-10, 14:59 | #60 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fin gårdag! Inga större spel droppades men 4-1 är alltid någonting. Två dagar plus med andra ord. Den kyligare streaken verkar släppa vilket innebär att vi med största sannolikhet skippar breaken och kör på tills slutspelet inleds. Har tryckt lite extra på att hålla ned insatserna, vilket vi kommer fortsätta med.
Får passa på, om än lite sent, att gratulera Gibson som i sina två debuter för Ducks släppt in 2 mål på 56 skott. Imponerande. Det är alltid trevligt med nya unga ansikten som är redo att tillföra en hel del. Killen hyllades likaså under JVM. Gällande Calgary så var det Ramo's förtjänst som - sett till totalen, stoppade hela 41/44 skott inatt. Riktig uppsving för Flames på senare tid, även om de missar slutspel. Dessutom har man fått bra fart på offensiven. Sharks är en annan fråga. Niemi har lite väl blandade insatser. Smått oroväckande. Förhoppningsvis lossnar det. Stalock är ingen omöjlighet under playoffs ifall trenden fortsätter. Det skulle inte innebära jordens undergång, Stalock är duktig av vad jag sett. Sen kan jag ju även passa på att informera om att jag idag känner mig extra snäll. Ni som känner mig (dvs ingen) vet vad det innebär. Jag skriver kort om varenda möte (hör och häpna) och förser er med lite gratisinfo. Ni vet ju vad man brukar säga, har man inga läsare - så säljer man sig. ¤ 01.05 New York Rangers - Buffalo Sabres ¤ 01.05 Carolina Hurricanes - Washington Capitals ¤ 01.35 Ottawa Senators - New Jersey Devils ¤ 01.35 Montreal Canadiens - New York Islanders ¤ 01.35 Tampa Bay Lightning - Philadelphia Flyers ¤ 01.35 Florida Panthers - Toronto Maple Leafs ¤ 02.05 Winnipeg Jets - Boston Bruins ¤ 02.05 Nashville Predators - Phoenix Coyotes ¤ 02.05 Minnesota Wild - St. Louis Blues ¤ 03.35 Los Angeles Kings - Edmonton Oilers ¤ 04.05 Vancouver Canucks - Colorado Avalanche Uppdaterar ungefär vid 01.04. Sådär lagom så att alla hinner läsa i god tid. På återseende! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1) Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-10 klockan 15:01. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2014-04-11, 16:33 | #61 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ytterligare en skäligen medioker natt. Plus gick vi i alla fall. Fick en hel del samtal om uppdateringen som aldrig dök upp under gårdagen. Sanningen är väl den att jag inte visste vad jag skulle skriva - fick panik och stängde igen datorn. Värt ett försök? Oja.
Dyker väl upp ett par spel idag i alla fall, med eller utan motivering. Sitter och smuttar i mig min dagliga dos koffein. Som en aristokrat. Eller bara någon som gillar kaffe. Spelar nog inte så stor roll vilket. Juste, Shanahan hoppar över till Leafs. I den dagliga bristen (trots helg) på energi så citerar jag istället. "Brendan Shanahan is the new president and alternate governor of the Toronto Maple Leafs, the team announced Friday morning. He will assume his new duties immediately, but will be formally introduced during a press conference Monday in Toronto. Shanahan had been with the NHL since 2009, most recently serving as NHL Senior Vice President, Player Safety and Hockey Operations. He joins the Maple Leafs to oversee all team operations, according to a release from the club. This season, the Maple Leafs appeared headed for a second straight trip to the Stanley Cup Playoffs, but an eight-game losing streak which began in mid-March severely hurt their chances. Toronto was eliminated on Tuesday, when it lost 3-0 to the Tampa Bay Lightning, and has made the playoffs once in the past nine seasons. The Maple Leafs finish the 2013-14 season with a road game against the Ottawa Senators on Saturday. Shanahan, 45, earned three Stanley Cup Championships with the Detroit Red Wings as well as gold medals with Team Canada at the 1994 World Championships, the 2002 Winter Olympics and the 1991 Canada Cup. He scored 656 goals in his career and is the only player in NHL history with more than 600 goals and 2,000 penalty minutes in a career. Shanahan was inducted into the Hockey Hall of Fame on July 9, 2013. He retired in November 2009 and joined the NHL the next month as vice president of hockey and business development." Intressant? Mycket. Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-04-11 klockan 16:34. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2014-04-18, 18:45 | #62 |
Hej WizardofAhhs det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet? Skrattade faktiskt åt detta. Som att jag skulle bidra med något. Möjligt att jag lyckas lura av någon tid när de tror att jag skriver något intressant här. För det gör jag nämligen inte. Halva nöjet är ju faktiskt att någon ensam stackare sitter och plöjer igenom min tråd. Skämt åsido. Det är väl trevligt ändå. Sharps är trevligt, i allmänhet (observera i allmänhet). Det gnatas en del dock. Tämligen stelt egentligen. I alla fall. Det är så fruktansvärt tråkigt att skriva om vad min intuition säger mig. Vi har idag tre möten framför oss. Jag kan på rak arm säga att jag kommer lägga ungefär lika många spel. Det är den ledtråd ni får gå på. Vilka spel det rör sig om kan ni ju typ singla slant om eller nåt. |
|
|