![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#61 |
![]()
Olympiakos klart bättre och förtjänade att vinna. Får kanske börja att spela emot min första tanke, för som det går nu så går det inte bra. Det kanske inte heller är en formsvacka utan min standard nivå just nu.
Blir ett spel på CL imorgon, torsk där och paus i dagboken. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#62 | |||||||
![]()
Oddset har gått upp sen jag la spelet igår, en av anledningarna var väl att Olympiakos slog United i ett liknande läge. Skillnaden är att Chelsea är ett stabilare lag och Mou har alltid ett rock i essärmen höll jag på att skriva, ni fattar. Vet inte om jag ska skriva upp så mycket mer än så, har ingen riktig energi får bli kort. Chelsea är ett lag som inte behöver föra spelet utan kommer nog låta Gala göra det för det mesta och hota med sina dödliga omställningar. Man kan även konsten att stänga till bakåt och köra tight så det ser bra ut på förhand iaf. Spel: Chelsea Odds: 2.05 Units: 5/10 Senast redigerad av Oddsarn den 2014-02-26 klockan 21:44. |
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#63 |
![]()
Var väl hyffsat rätt ute i analysen men det ville sig inte.
Kommer fortsätta med spreaden men boken tar en paus. Blir en del justeringar kommer köra flatbets till mesta del men kommer bli en del free-style där jag går in lite lite tyngre på vissa spel. Kommer dessutom försöka hitta mer spel "under radarn" och med mer värde. Så blir en paus här, men kommer förhoppningsvis tillbaka starkare! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#64 |
![]()
Tråkigt! Alltid roligt att följa alla de dagböcker som finns! Kriga på!
![]() ![]() |
![]() |
#65 |
![]()
Kommer väl vara semi-aktiv men inte ha tid att orka skriva spelen, känns inte som någon ide heller att få folk att haka på mina spel när det går piss. Kommer fortsätta posta spelen i mitt sheet dock och kanske komma tillbaka till speldagboken senare.
Kan dra mitt nya upplägg lite fort. Kommer flatbeta det mesta av spelen med 3 units, vissa spel blir lite över andra under. Ska försöka hitta vissa spel som går under radarn så att säga. Spelformer som kanske inte är spelade lika ofta där man nog kan hitta mer värde. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#66 |
![]()
Okej resultatet i dagboken (so far) blev 5/25 spel som satt. Spelen har fortsatt smyga lite i bakgrunden i mitt sheet och där har 3/5 suttit efter pausen här.
Båda de lite tyngre spelen har gått in plus en dubbel till 3.74. Spelen som förlorades var två spel med lägre insats varav en var en parlay. Nu är riskerar jag att jinxa för mig själv då det verkar vara en förbannelse över dagboken, men måste jaga iväg dessa spöken. Så jag försöker fortsätta köra off dagboken ett tag till för att förhoppningsvis vända trenden så att den blir så pass bra att inte ens dagboken kan förstöra med sin troll-förbannelse. BUUU ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Perfection (+5) Senast redigerad av Oddsarn den 2014-03-01 klockan 21:55. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#67 |
![]()
Har gjort en del analyser under tiden, men vi kan börja med hur det har gått sen pausen.
Under dagboken så var statsen 5-20-0, 5 vinster 20 torskar 0 push. ROI låg på 34% med en träffprocent på 20% av spelen. Snittodds på 2.22. Efter dagboken så är statsen 10-9-0, alltså dubbelt så många vinster som tidigare och på förre matcher. En ROI på 118% och en träffprocent på drygt 52% till ett högre snittodds, 2.48. Visserligen inget jätteunderlag men det är en skrämmande stor skillnad. Vad är då den stora skillnaden? Ja, svår fråga som grundar på en del olika faktorer. En är att man kanske grottat ner sig för mycket i siffror och statistik, allt kan inte ha handlat om otur (eller så är det dagboks-förbannelsen som ligger och spökar). En annan rätt stor faktor är att jag totalt saknar förmågan att värdera spel om man nu kan analysera efter så få spel. Det är så att jag satt 2 av 13 spel när jag spelat 4 Units eller fler, 2-11-0 är siffrorna, en ROI på 30% med ett relativt lågt snittodds på 1.96 och en träffprocent på runt 15%. Däremot så är det plus på spelen satta upp till 3 units, 13-18-0 med en ROI strax över 101% och ett snittodds på 2.48. Cirka 42% av spelen har satt. Så vad behöver finslipas ytterligare? Ja, kanske köra ett mer "rakare" flatbet system. Jag justerade det precis vid pausen och började med ett flatbet på 3 units +/- 1 i runda slängar, vilket verkar ha fungerat. Fyra matcher med minst 4 units insats där det slutade med 1-3-0, så TROTS förluster på 4, 6 och 4 units på 19 spel så är ROIen på 118%. Nu går det kanske inte att få bort allt, men kanske att skära ner lite och få ett större plus. Har kanske kluddrat ner för mycket ointressant statistik samtidigt som jag inte fått ut exakt vad jag ville säga och säkerligen missat en del. Hoppas det iaf går att läsa utan att ögonen blöder, jag är ingen Mozart i skrivform. Kommer fortsätta köra spreaden separat ett tag till då jag är rädd för dagboksjinxen eller vad man ska kalla det, så om det mot förmodan är någon som vill rygga så får ni kika in där. BOL EDIT: Om jag nu räknat rätt så hade ROI legat på 89% vid flatbetting istället för 63.92% (från början tills nu). Efter dagboks-peridoen så är siffrorna 145% istället för 118% som det är nu. Nu ska man dock inte krydda på allt för mycket då jag satt en del höga odds på de få matcherna som jag spelat efter DB, men det vi kan se här är att flatbetting hade gynnat mig, så jag kommer försöka, som jag tidigare nämnt se om jag kan hålla mig till det +/- någon unit hit och dit på vissa matcher. Senast redigerad av Oddsarn den 2014-03-19 klockan 22:51. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#68 |
![]()
Du måste ha mer tålamod med ditt spelande. Att analysera hela tiden kostar bara tid och ger inte så mycket. Kör på och spela vidare, sen efter 200-300 spel kan du börja analysera vad som är bra och dåligt.
Och kör på rak flatbetting istället för olika units. Speciellt om man är nybörjare är det svårt att sätta vilka spel som är bättre än andra. För att dra en klyscha: Betting is a marathon, not a sprint ![]()
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#69 |
![]()
5-1-0 idag ROI på drygt 191%, satte ännu ett straffspel till åtta gånger degen med en liten insats till en halv unit. Hade även tänkt lägga ut hörnspel på Chelsea som blev vinst, körde den dock bara privat. Hade även en del andra spel som jag oturligt nog skippade både privat och i sheetet som gick in, var ostoppbar idag kändes det som..
Tills att jag såg att jag missar min 7-ling (om United nu vinner, har 0-2 ledning i halvtid) pga mitt x2 på Sunderland som förlorade. Spelet som var till näst lägst odds på kupongen, ett odds som gick upp till 357 ggr pengarna och en utdelning på nästan 18.000 SEK. Det som gör det mer surt är att de andra spelen satt rätt säkert, många redan i halvtid. Till råga på det så ser min 11-ling väldigt bra ut, som även där Sunderland förstörde. 6/7 spel har suttit, United som och Mönchengladbach som är två lag kvar leder båda med 2, respektive 3-0 i halvtid. Oddset uppgick till 620 ggr smeten och en vinst på drygt 30 000 SEK (PLUS en 70% bonus då det var fulltidsspel på de stora ligorna på 365). Så nu har jag gråtit färdigt här, var skönt att skriva av sig. Klart det hade kännts bra att få in en härlig säck med pengar ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#70 |
![]()
Fortsätt jobba så ska du se att du får gröna siffror inom en snar framtid!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oddsarn (+3) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#71 |
![]()
Sexling som jag kör privat med en kaffepeng, om någon vill haka på:
Getafe mål före 65e 1.83 Real Sociedad 1.45 Almeria - Valencia Ö2.5 2.00 Valencia Ö6.5 Hörnor 2.10 Real Sociedad FT7 (Först Till 7 Hörnor) 1.90 Getafe - Villareal Ö12 Hörnor (Asian) 2.10 Odds: 44,46 |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#72 |
![]()
Liten uppdatering. Går fortsatt bra, ROI efter pausen ligger på 138% och nästan 70% av spelen sitter. En liten liten plump idag som egentligen borde suttit. Hade lagt U 6.5 skott på mål i Barca - Atletico slutade 2-1, iaf enligt nästan alla hemsidor utom UEFA. Visserligen hette spelet skott PÅ MÅL, medan UEFA har attempts on target vilket är det dom verkar ha gått efter. Har kontaktat dem får se vad som sägs. Samma sak på Barcas skott på mål som UEFA fick fram till 11, medan alla andra fick till sex.
Nåja ska nog inte gråta över spilld mjölk, statsen på 16 senaste kunde varit 14-1-1 nu är den istället 12-3-1 vilket ändå är rätt bra. Får dock fortsätta jobba för att vända till gröna siffror totalt sett, allt pga den otroligt dåliga starten. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#73 |
![]()
6-2 skott på mål enligt båda mina appar.
Totalt 11-4 medräknat utanför. I matchen alltså. Senast redigerad av sirlarsson den 2014-04-01 klockan 22:42. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#74 |
![]()
Precis, och det är alltså skott på mål. På UEFA står det dock Attempts on target, vilket jag inte vet om det är samma sak då de även tar med vissa blockerade skott. Men iom att spelet jag la hette skott på mål så tycker jag att det borde blivit rättat som vinst, men icke. Så båda de lite lite tyngre spelen idag blev torsk, dock två vinster. Helgen plus gårdagen gick dock med gröna siffror efter 6-1-0.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#75 | |||||||||||||||||||||
![]()
Med tanke på hur dom verkar räkna så kör jag på Ö 17.5 skott på mål (eller attempts on target som det egentligen är) i kvällens match mellan Real Madrid och Dortmund. Ett Real med bla Bale och Ronaldo som kan ta skott från alla möjliga vinklar, bara hoppas på att dessa herrar kan träffa mål (eller en spelare i motståndarlaget på väg mot mål). Tror på en fartfylld match som kommer bölja fram och tillbaka där båda lag, men framförallt Real Madrid kommer få till en del skott.
Har dock för mig att oddset var lite högre igår kväll då det låg på runt 1.80 - 1.90 om jag inte minns fel. Ska dock inte vara girig och strunta i spelet vilket jag har en tendens att göra då odds sänks. Jag ser fortfarande bra med värde i spelet så jag kör. Mitt spel blir:
Får väl hålla mina tummar att dagboken inte för otur med sig nu igen bara ![]() Lägger till två nya spel till CL-kvällen
Senast redigerad av Oddsarn den 2014-04-02 klockan 21:39. |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|