Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-10, 20:25   #61

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 582
Standard

Jag vill tacka för att ni tog er tid att starta och köra denna dagbok ett tag. Den har varit intressant att följa och har inspirerat mig att titta närmare på livespel på tennis.

Det är tråkigt att attityden i princip alltid verkar vara att döma först och fråga sedan. Jag har svårt att tro att det ens är möjligt att ha en oddsfeed som är 100% pålitlig och blir det fel någonstans till er fördel så är det självklart medvetet och allt som redovisats är bluff...
Det hade ju varit tämligen enkelt att spara t ex en skärmdump från varje bookie när ett spel registreras för att kunna bekräfta att the spelade oddset var korrekt men det är ju inte möjligt i efterhand. Jag önskar nu att jag gjort så för egen del.

Oavsett andelen felaktiga odds så är det ju i princip omöjligt att lägga spelen utan automatisering och om er höga ROI skulla hålla i sig så lär ju limiteringarna komma ganska så snabbt. Således är ju marknaden för en betalservice av detta slag mycket begränsad och jag har full förståelse för att ni inte vill lägga mer tid på denna dagbok.

Jag önskar er lycka till på Betfair där resultatet kan tala för sig självt.
thom321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 20:44   #62

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thom321 Visa inlägg
Jag vill tacka för att ni tog er tid att starta och köra denna dagbok ett tag. Den har varit intressant att följa och har inspirerat mig att titta närmare på livespel på tennis.

Det är tråkigt att attityden i princip alltid verkar vara att döma först och fråga sedan. Jag har svårt att tro att det ens är möjligt att ha en oddsfeed som är 100% pålitlig och blir det fel någonstans till er fördel så är det självklart medvetet och allt som redovisats är bluff...
Det hade ju varit tämligen enkelt att spara t ex en skärmdump från varje bookie när ett spel registreras för att kunna bekräfta att the spelade oddset var korrekt men det är ju inte möjligt i efterhand. Jag önskar nu att jag gjort så för egen del.

Oavsett andelen felaktiga odds så är det ju i princip omöjligt att lägga spelen utan automatisering och om er höga ROI skulla hålla i sig så lär ju limiteringarna komma ganska så snabbt. Således är ju marknaden för en betalservice av detta slag mycket begränsad och jag har full förståelse för att ni inte vill lägga mer tid på denna dagbok.

Jag önskar er lycka till på Betfair där resultatet kan tala för sig självt.
Det finns många som inom spelbranschen försöker lura folk för att på så sätt själva tjäna pengar på det, därmed måste man verkligen använda sig av ett "källkritiskt" tänkande.

Helt ofattbart hur många scams det finns; bloggar med fejkade resultat, speltjänster som fifflar med statistiken, spelbolag som fular sig o.s.v.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 22:58   #63

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 582
Standard

Självklart ska man vara extra källkritisk och skeptisk till alla resultat av en spelservice (gratis eller inte) etc som redovisas utan verifiering från oberoende tredje part. Problemet här är att utan att faktiskt lägga spelen först så går det inte att bekräfta vilket odds som kunde spelats för. Dessutom betyder det ju inte att någon annan kunde fått samma odds om bookien ändrade oddset pga av att ett spel lagts.

Jag tycker också att det hade varit rimligt att redovisa mer än ett fåtal spel där oddsen varit orimiliga innan det sammanlagda resultated från 600+ lagda spel döms ut. Är det så att all teoretisk förtjänst kommer från spel med felaktiga odds så är det ju en helt annan sak än om ROI hade legat på 110% istället för 117% om alla spel med felaktiga odds tagits bort. Nu lär vi aldrig få veta.

Med facit i hand, om jag hade varit Droid och velat undvika/reducera denna typ av misstänksamhet så skulle jag sparat en skärmdump från den enskilda bookien när ett spel registrerats i dagboken. Det kräver ju dock en betydligt större programmeringsinsats än vad som krävs för att "bara" automatiskt registrera spelen i ett spreadsheet och det kan ju vara svårt att motivera för en gratistjänst som man kanske kan göra till en betaltjänst någon gång i framtiden. Säkerligen skulle annan kritik uppstå även om det tillgängliga oddset hade sparats som en skärmdump eftersom all form av media kan manipuleras i efterhand av den som vill.

Problemet med limiteringar försvinner ju heller aldrig så det finns ju förmodligen ingen som skulle kunnat matcha det teoretiska resultatet även om alla odds som bokats varit korrekta.

Jag tycker att Droid fått orimligt mycket kritik för något som i mina ögon var ett ärligt försök att i realtid redovisa resultatet från ett automatiserat system utan att lägga ner extra (läs onödig) tid på att garantera att 100% av de registrerade spelen är korrekta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grymmer (+10), limeburn (+10)

Senast redigerad av thom321 den 2014-04-11 klockan 12:23. Anledning: stavfel
thom321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 06:31   #64

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av droid Visa inlägg
Vi vet att vi kan slå spelarna på Betfair – nu vi vill se om vi kan slå traditionella bookmakers! Vi kommer inleda med att erbjuda spel hos Unibet, Ladbrokes, 10Bet och Pinnacle då vi (hittills) säkerställt oddsdata i realtid från dessa.
Synd att ni inte fick ut någonting alls av detta då anledningen till att ni började enligt er själva var att se om ni kunde slå traditionella bookmakers.

Om ni nu inte går igenom sheetet och kollar upp er "riktiga" ROI så har ni ju faktiskt inget att gå på, om ni slog dem eller inte.
Gammal 2014-04-11, 12:20   #65

martinssons avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Synd att ni inte fick ut någonting alls av detta då anledningen till att ni började enligt er själva var att se om ni kunde slå traditionella bookmakers.

Om ni nu inte går igenom sheetet och kollar upp er "riktiga" ROI så har ni ju faktiskt inget att gå på, om ni slog dem eller inte.
Det är väl bara kolla upp saldot på sina konton
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td