Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-16, 18:55   #1
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Emanresu försöker leva gott på CSN-bidrag (NHL,NFL och Fotboll)


Hallöj allihopa!

Jag har blivit ganska inspirerad av alla speldagböcker här så tänkte att jag skall testa på det själv, dels för att få lite bättre koll på mina spel samt kanske kunna ge något bra tips till er andra.

Erfarenhetsmässigt så har jag inte hållt på med betting jättelänge, men det har gått ganska bra och jag ligger cirka plus 10 tusen eller så.

Jag har egentligen ingen officiell startsumma utan kommer spela efter units där jag håller hur mycket en unit ligger på och hur stor startsumman är för mig själv

Spelen kommer läggas mestadels på PinnacleSports. Säger jag inget annat gäller detta, men är det något spel som inte finns på PS så kommer jag säga till var det läggs!

Hoppas ni vill följa denna dagbok!

Första spelet kommer komma om några minuter eller så.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), lordagspippi (+1)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:06   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1763701



Ducks på hemmaplan har börjat riktigt bra den här säsongen och mot Calgary räknar jag med en vinst med mer än 1 mål, även om Flames har börjat godkänt också.

Senast mot Senators hade Ducks utsålt på arenan vilket ger en enorm fördel när man hör hur alla skriker. Räkna med att det kommer mycket folk på denna match också.

Förra säsongen som Ducks mötte Flames i Honda Center blev det 4-0 till Ducks. På hela förra säsongen förlorade inte Ducks en enda gång mot Flames utan vann 2 och spelade lika en.

Blir ingen riktig rek det här utan mest en start på speldagboken. I fortsättningen kommer jag blanda riktiga rekar med lite spel med en kortare motivering.

Ducks har det mesta på sin sida och jag räknar med en tvåmålsvinst här, men vill inte satsa på -1,5 då det absolut inte är omöjligt att det slutar med uddamålsvinst.

Prediction: 4-2
Spel: Ducks -1
Insats: 1.5 units
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:50   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Spreadsheet? Och mellan vilka U-nivåer kör du? 1-5? 1-10?

BOL
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 20:17   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Spreadsheet? Och mellan vilka U-nivåer kör du? 1-5? 1-10?

BOL
Ja se där, det glömde jag helt

Jag kör mellan 1 och 5 units.

Spreadsheet finns här och borde även finnas i min signatur nu, försökte lägga till det iallafall!

https://www.sharps.se/spreadsheet/27345

Detta gäller även för mina större rekar, som hittills inte har gått superbra, men räknar med att det vänder snart.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 09:17   #5
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Push på första spelet i dagboken efter att Anaheim skämde ut sig men ändå lyckades vinna med åtminstone 1 mål. Anaheim spelade bra i andra perioden, men i övrigt så såg det väldigt dunkelt ut för mitt spel, men tack vare kämparanda hos bland andra veteranen Teemu Selänne som satte 3-1 målet efter en mycket underlig sekvens där hans klubba först går av, sedan spurtar han till båset och får en ny, passsningen från Jakob Silfverberg sitter som en smäck och Selänne gör mål..

Tyvärr lyckas man inte hålla 3-1 ledningen utan tappade till 3-2 i mitten av sista perioden.

Anaheim borde vunnit stort men då man inte lyckas utnyttja bland annat ett 5 minuters powerplay så kanske jag ska vara nöjd att dom vann alls..(speciellt efter att dom släpper in ett shorthanded goal under detta 5 minuters powerplay)

Nya spel idag / ikväll, eventuellt något på Hockeyallvsenskan också, men jag har inte riktigt bestämt mig där än.

än så länge, plus-minus 0 på dagbokens spel!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-17 klockan 09:36.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 09:26   #6
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Ja se där, det glömde jag helt

Jag kör mellan 1 och 5 units.

Spreadsheet finns här och borde även finnas i min signatur nu, försökte lägga till det iallafall!

https://www.sharps.se/spreadsheet/27345

Detta gäller även för mina större rekar, som hittills inte har gått superbra, men räknar med att det vänder snart.
Gå in på Kontrollpanel - Redigera uppgifter och scrolla längst ned till Spreadsheet.

Skriv in länken till ditt spreadsheet där så kommer din statistik (och länk) fram under din avatar/namn och syns vid varje inlägg.


Lycka till och ha det kul!
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 11:41   #7
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1764420



Ett spel inför morgondagens Bundesliga kommer först, håller fortfarande på och kollar igenom nattens NHL och NFL för att se om jag hittar något som verkar bra där, lutar åt att det åtminstone kommer ett spel på NHL och ett på NFL inatt, men vi får se

Jag tycker att oddset på Leverkusen är alldeles för högt. Enligt mig borde det ligga runt 1.80.

Leverkusen kommer till Hoffenheim med 4 segrar och 1 oavgjord match i ryggen, medan Hoffenheim har 1 av 5 segrar sedan tidigare. Leverkusen har möjlighet att klättra upp till serieledning vid vinst, åtminstone tills helgen när München och Borussia Dortmund spelar sina matcher.

Ogiltigt spel-ID: 1764426



Mitt andra spel på matchen är att Leverkusen gör Ö1,5 mål, vilket har skett i 9 av deras senaste 12 matcher, samt 5 av 7 möten med Hoffenheim, vilket gör att det är en bra investering.


Imorgon håller vi tummarna för Leverkusen helt enkelt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 13:11   #8
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1764473


Ogiltigt spel-ID: 1764474


Ogiltigt spel-ID: 1764477



OBS! Självklart är det Cardinals +5,5 , men jag klickade fel i spreadsheet och låste sedan matchen så den får vara kvar

Jag anser att Seattle har blivit lite för stora favoriter i denna matchen mot Arizona Cardinals.


Seattle har tagit många poäng genom att springa sönder sina motståndare, men nu möter man ett Cardinals som endast har tillåtit 96 Yards per Game vilket är ganska lågt då Seattle har ett snitt på att springa strax över 150 YPG.

Kan Cardinals få Seahawks QB att passa oftare än att dom kan använda sin RB så kommer det leda till ett stort tapp i Seahawks anfallspel och rent statistiskt förlorar Seahawks oftare om QB måste passa mer än 25 gånger under en match.

Samtidigt måste Cardinals få igång sin QB på riktigt. Han har varit ganska svag i början av matcherna och sedan skärpt till sig ju längre matchen lider, men han har kastat 11 interceptions på 4 matcher.. Kommer han igång och cornerbacken Larry Fitzgerald spelar (vilket han har sagt att han ska göra och med egna ord sagt:
Citat:
A Thursday night game against a division team means no excuses.
På tal om torsdagar så är det här en short-week inom NFL vilket talar mer för Cardinals som får lite mer vila eftersom man inte behöver resa någonstans på de dagarna det är mellan matcherna.

Jag tror att Cardinals har en chans, men går in lugnt på ML och lägger något högre på +5,5 för Cardinals.

Två bra defensiver möts vilket enligt mig snarare gynnar en match som stannar på runt 30-35 poäng och inte överstigen 40.5, därför läggs 1 unit på U40,5 också.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), forbannat (+1)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 18:15   #9
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blev även ett spel precis innan nedsläpp på Djurgården - Rögle U5 3 units. Har förövrig ändrat till 1-10 units, dvs bara halverat unitstorleken så det är 3/10 units på denna

Ogiltigt spel-ID: 1765303

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-17 klockan 20:23.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 21:27   #10
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kopierar direkt från min rek, trodde att den automatiskt skulle läggas här också men uppenbarligen inte

Motivering:
Nashville tar emot LA Kings hemma och vi kan vänta oss en match med hög fart och böljande spel.

Jag hade från början inte riktigt tänkt spela det här men tyckte att det vägde över till Nashvilles fördel när jag läste att coachen har bestämt sig att ta med Patric Hörnqvist som är en oerhört viktig anfallare för Preds genom att alltid befinna sig framför motståndarnas mål och störa deras målvakt så mycket det bara går. Det förvånar mig inte alls om Game Winning Goal kommer från just Patric Hörnqvist.

Nashville spelar sin sista av 5 hemmamatcher på rad nu och vill troligtvis sluta bra och därför kommer dom kämpa hårt för att visa att dom är ett lag att räkna med.

Kings har ingen på skadelistan utan ställer upp med ordinarie lag, och Nashville har bara Roman Josi på skadelistan. Detta gör att båda lagen skall kunna spela på sin absoluta topp. Kings kom till Nashville redan igår och har bott på hotell vilket kanske inte är den bästa uppladdningen, men det borde spelarna klara av ganska bra ändå.

Nashville har som sagt spelat 5 matcher i rad på hemmaplan där man på de 2 senaste matcherna har vunnit över Florida och Islanders med uddamålet båda gångerna. Jag tror att Nashville kan fortsätta den streaken med att slå Kings idag, kanske inte på ordinarie tid men vid förlängning tror jag att man drar längsta strået och spelar därför Predators ML till oddset 2.030 2/10 units

Prediction: 4-3

Jag tar även chansen att spela Ö5.5 då många matcher dessa lagen mellan har slutat med många mål och båda målvakterna har en räddningsprocent som är under 90% vilket är lågt för att vara proffsmålvakter. Sen får vi som vanligt se om jag har rätt eller fel, men jag tror stenhårt på dessa spelen.

Nu jobbar vi in det här

Ogiltigt spel-ID: 1765768


Ogiltigt spel-ID: 1765821

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 21:45   #11
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Lägger även två spel på Blackhawks match mot Blues, blir ingen längre rek, men jag tror att Blackhawks kommer att vinna matchen med 4-3. Blackhawks är troligtvis riktigt revanschsugna efter att ha förlorat mot Blues i sista sekunden senast lagen möttes.

Blues kommer också från en svidande förlust mot Sharks som slutade 6-2

Ogiltigt spel-ID: 1765881


Ogiltigt spel-ID: 1765892

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 00:23   #12
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Bänkad framför TVn nu för att mjukstarta med Pens vs Flyers för att sedan ha igång hockeyn på datorn och NFL på TVn! Kommer kämpa in alla spelen inatt och hoppas att ni är med!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 04:01   #13
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ja sedär.. Chicago och Nashville förlorar på straffar.. NFL är fortfarande igång men lär inte bli mycket bra där heller.. Vi får hoppas på Leverkusen, går den också dåligt så får jag nog ta en paus och försöka hitta riktigt spelvärda tips istället för att ta sådana som BORDE gå in.. Nashville och Chicago har mängder med lägen, men lyckas inte sätta dom. I Predators fall så är Jonathan Quick en stor anledning till det då han var enorm i Kings mål idag!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 05:36   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ett tips är att börja flatbetta. Enklare och även roligare. Och du kommer nog tillbaks med bättre resultat
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 10:16   #15
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5159

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Surt där med Cards-Hawks, tycker annars att reken var välmotiverad men bollen är ju som bekant... ja, oval eller vad det nu blir.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 12:50   #16
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ett tips är att börja flatbetta. Enklare och även roligare. Och du kommer nog tillbaks med bättre resultat
Ja man kanske ska prova på det, dock vet jag inte riktigt hur det skulle göra skillnad när spelen ändå inte går in. Ta natten till exempel. Blackhawks - Blues 2-2 och förlust på straffar.

Det stod 2-1 inför sista och jag kände att det borde gå, men som så många gånger tidigare klarar inte blackhawks av att göra ett enda mål i sista perioden utan tappar ledningen och O5.5 missar med ett mål.

Det är sjukt frustrerande när det är sådär på håret som man missar, likadant med nashville som förlorade på straffar inatt dom med.

Men men, nya tag framöver och som sagt idag siktar vi på Leverkusen och eventuellt något spel på svensks hockey (Elitserien eller Hockeyallsvenskan, inte riktigt bestämt mig än).

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Surt där med Cards-Hawks, tycker annars att reken var välmotiverad men bollen är ju som bekant... ja, oval eller vad det nu blir.
Ja, men när QB i Cards inte kan kasta vettiga passningar så är det inte mycket att göra. 3rd Down & 27 så passar han en spelare med en 5 yards-passning och sen förväntar han sig att han ska tränga igenom Seahawks försvar. Han skulle nog försökt sig på en något längre passning.

Men som du säger, bollen är oval och det märktes väldigt tydligt igår på hur den studsade ur Cards händer hela tiden. Grejen är att om Cards får igång sin QB (Palmer heter han va?) så kommer dom bli riktigt farliga, och då ska jag banne mig ta det bettet till ett troligtvis ganska högt odds. Men, det måste ske snart om Cards ska ha någon nytta av det annars ligger man sist länge till.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-18 klockan 12:53.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 13:42   #17
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hittade ett spel som jag tyckte var värt att spela på

Ogiltigt spel-ID: 1766701



HV71 ligger absolut sist i ligan med 6 raka förluster nu och möter ett LHC som kommer från en trendbrytande vinst mot Örebro senast. LHC har den bästa powerplaystatistiken och dessutom poängligaledaren Pär Ahlbrandt med sig. Detta tillsammans gör att jag tycker att 2.32 x pengarna är ett mycket bra spel.

Prediction: 2-4

Observera att det är 1X2 och inte ML som gäller



Tror att det kommer något roligt spel på kvällens Premier League också, inte helt hundra än men har lite tankar där också
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 13:50   #18
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 566
Sharp$: 5307
Standard

håller med... ingenting som tyder på nåt trendbrott där
går nog att fortsätta spela emot HV ett tag till...
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 19:24   #19
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
håller med... ingenting som tyder på nåt trendbrott där
går nog att fortsätta spela emot HV ett tag till...
Förvånar mig inte alls att LHC sviker när jag väl spelar på dom.. Jag blir så trött
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:11   #20
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Leverkusen verkar däremot inte svika! Ö 1,5 är klar och med 7 minuter kvar av ordinarie matchtid och 2-0 ledning för Leverkusen så borde även vinstspelet sitta kan man tycka!

Nya spel för kvällens NHL är uppe i spreadsheet, sitter på jobbet så blir ingen motivering nu, eventuellt kommer en senare.

Sug och svälj, trevlig helg!

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:56   #21
 
hampshizzles avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 30
Sharp$: 159


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Leverkusen verkar däremot inte svika! Ö 1,5 är klar och med 7 minuter kvar av ordinarie matchtid och 2-0 ledning för Leverkusen så borde även vinstspelet sitta kan man tycka!

Nya spel för kvällens NHL är uppe i spreadsheet, sitter på jobbet så blir ingen motivering nu, eventuellt kommer en senare.

Sug och svälj, trevlig helg!

haha såg du leverkusens andra mål? http://www.youtube.com/watch?v=Ypd5zrOnxmc
hampshizzle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:56   #22
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 157
Sharp$: 2238


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Leverkusen verkar däremot inte svika! Ö 1,5 är klar och med 7 minuter kvar av ordinarie matchtid och 2-0 ledning för Leverkusen så borde även vinstspelet sitta kan man tycka!

Nya spel för kvällens NHL är uppe i spreadsheet, sitter på jobbet så blir ingen motivering nu, eventuellt kommer en senare.

Sug och svälj, trevlig helg!

Idag hade du verkligen marginalerna med dig, i och med Leverkusens andra mål.
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:09   #23
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Många spel inatt som helst alla ska gå in.

Nyss hemkommen från jobbet så vi får väl se vad vi kan klämma in för motiveringar här innan det är sovdags. IKEA imorgon med sambon så då får man ju vara hyfsat pigg så inte pengarna springer iväg

Ogiltigt spel-ID: 1767428


Ogiltigt spel-ID: 1767431



Jets har varit en ganska stor besvikelse de senaste matcherna och trots att Blues spelade en ganska tuff och lång match igår mot Blackhawks så borde de klara av den här matchen galant. Blues spelade klart godkänt igår och defensiven såg bra ut (eller om det var Blackhawks offensiv som var urusel). Man lyckades också kämpa sig tillbaka varje gång Blackhawks gjorde mål vilket visar på kämparglöd som kommer behövas inatt. Jag tror att det blir en ganska målsnål tillställning där det kan hända att vi kommer att få se ett X efter FT men sedan tar Blues isåfall hem det i OT.

Prediction:1-2

Ogiltigt spel-ID: 1767471



Ett litet instick med MLB är alltid roligt också. Enormt mycket står på spel här i den eventuellt avgörande matchen i National League Championship Series (NLCS) där St Louis Cardinals leder med 3-2 i matchserien efter att ha förlorat förra drabbningen. Cardinals är 0-7 när dom har tagit ledningen med 3-1 i matchserier tidigare vilket inte direkt är någon positiv statistik för laget. Även här räknar jag med en extremt tillknäppt tillställning där två enormt duktiga pitchers kommer att göra många SOs under denna matchen. Oddset 2.150 för U 5.5 känns ganska givmildt i den här matchen och jag lägger en slant på det och hoppas på att pitchers gör sitt jobb inatt

Tanken var först att spela ML på något av lagen men jag har ingen riktig känsla för något av lagen i den här matchen eftersom risken är att Cardinals ser spöken från förr eller att Dodgers blir för heta och slår på allt (vilket automatiskt ökar SOs)

Prediction:Svårt att säga men U 5.5


Ogiltigt spel-ID: 1767401


Ogiltigt spel-ID: 1767403



Sista spelen är på Anaheim Ducks mot Phoenix Coyotes.

Två bra offensiver möter varandra vilket förespråkar ett snabbt böljande spel som kommer vara extremt roligt att titta på (om man är vaken ). Anaheim har haft lite berg- och dalbana i sitt spel men har samtidigt hållt en väldigt hög lägsta nivå vilket gör att jag känner mig ganska säker inför den här matchen på att Ducks kommer ta hem det. Detta är dock även lite med hjärtat då jag är en Duckssupporter, men samtidigt talar det mesta för vinst inatt.
Viktor Fasth skadade sig på träning igår och kommer vila. Man har också kallat upp Frederik Andersen från AHL som kommer att vara andrakeeper bakom Jonas Hiller inatt. Jag har full tilltro till att Jonas Hiller kommer att lösa kvällens match galant, dock kommer han inte att hålla nollan.

Prediction: 2-4 Ducks
Spel: Ducks ML 4/10 units @ 1.699
O5.5 1/10 Units @ 2.210
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:12   #24
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hampshizzle Visa inlägg
haha såg du leverkusens andra mål? http://www.youtube.com/watch?v=Ypd5zrOnxmc
Det var det sjukaste! Jag ska absolut inte klaga eftersom båda mina spel satt, men det var inte det roligaste sättet att vinna dom spelen på

Citat:
Ursprungligen postat av hejmike Visa inlägg
Idag hade du verkligen marginalerna med dig, i och med Leverkusens andra mål.
Ja, kanske Karma inte är en sån bitch trots allt. Allting har strulat på jobbet idag så då var jag kanske värd att vinna dessa spelen
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-18 klockan 22:19.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 12:07   #25
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1770359



Tycker oddset är väl högt här, så lägger 5/10 units på 1X i matchen.

Detta spelet läggs på marathonbet eftersom de var marknadshögsta på denna med 7 punkter mer än SBOBet och runt 15-20 punkter högre än de andra bolagen.

Värt en chansning eftersom Villa har varit väldigt starka på hemmaplan det senaste med vinst över City med 3-2 som största bragden.

Den våghalsige spelar rak 1:a till 4.33 på Marathonbet

Slänger även in ett spel på det laget i Norska ligan som nästan aldrig sviker mig, Molde

Ogiltigt spel-ID: 1770649



__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-20 klockan 13:24.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 17:03   #26
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1770359



Slänger även in ett spel på det laget i Norska ligan som nästan aldrig sviker mig, Molde

Ogiltigt spel-ID: 1770649



Molde sviker inte heller denna gången och om Villa kan hänga en balja eller två mot Spurs i den matchen så är jag nästan på plus i dagboken!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 10:09   #27
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1771454


Nattens spel på Anaheim - Dallas Ö 5.5 gick in alldeles galant, synd att man inte satsade på -1.5 också, men jag är nöjd så länge spelen går in

Tenta i eftermiddag så får se hur pigg jag är efter den och eventuellt kommer något spel ikväll, dock inte säker.

Vad jag är säker på är att jag under morgonen här har lagt två spel på Avs - Pens som jag tror på:

Ogiltigt spel-ID: 1772141


Ogiltigt spel-ID: 1772140



Eller vad sägs om den här stjärnbeklädda skadelistan hos Pittsburgh:
PITTSBURGH
Beau Bennett F Day-to-Day (lower body)
Matt D'Agostini F Out Indefinitely (lower body)
Kris Letang D Out Indefinitely (lower body)
James Neal F Out Indefinitely (lower body)
Tomas Vokoun G Out Indefinitely (illness

Läste dock att Letang och Neal tränade med laget igår, men dock inte säkert att det blir spel för dom ikväll ändå.

Två lag som gör mycket mål och ett Colorado som har en ruskigt låg GAA på 1.5, där dom är 2:a i ligan. Jag känner att 2.72 ML är ett snällt odds och tar det med 3/10 units.

Med tanke på båda lagens goda målskörd som har skett i tidigare matcher och att båda lagen har fått igång målskyttet hos sina nyckelspelare:

Avs:
Matt Duchene (6 mål på 8 matcher)

Gabriel Landeskog (mål i ett antal matcher på rad)

Pens:
Crosby har fått den bästa starten i sin karriär för Penguins och leder poängligan i NHL med sina 17 poäng (7 mål, 10 assist). Han har gjort poäng i 8 matcher i rad nu.

Malkin har gjort 3 mål och 5 assist på sin 6 matcher långa poängstreak.

Pascal Dupuis har 5 matcher med poäng i samtliga varav 2 mål och 5 assist.

Chris Kunitz är inte långt efter med 3 mål och 5 assist på en 4 matcher lång poängstreak.

PS: Vill bara nämna dels för min egen notations skull men också för er andra att det var Hörnqvist som gjorde GWG igår, som jag förutspådde att han skulle göra matchen innan. Kan vara värt att lägga en peng på det nästa gång DS.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 17:59   #28
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blev lite spel, kände att det sög i tarmen lite så fick läst på lite inför dagens Premier League match mellan Crystal Palace och Fulham där jag tycker att Fulham har övertaget trots att CP har varit helt okej på hemmaplan.

Ogiltigt spel-ID: 1772614


Ogiltigt spel-ID: 1772616


Ogiltigt spel-ID: 1772619


Ogiltigt spel-ID: 1772621



Många spel på samma match här och ja, jag hoppas att de ska gå in och det känns som att det är god chans att dom gör det (annars hade jag inte lagt pengar på det).

Fulham får tillbaka tre viktiga spelare från skador till dagens match och troligtvis kommer de att finnas med i startelvan (Scott Parker, Maarten Stekelenburg och Aaron Hughes).

Crystal Palace har 1 vinst på 7 matcher hittills och den kom mot Sunderland som ligger absolut sist i ligan.

Ö2.5 är mer ett chansspel som känns som att det borde gå in då Crystal Palace kommer jobba hårt i offensiven och lämna luckor hemåt samtidigt som det säkert kan trilla in ett mål i deras favör också.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 21:05   #29
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Blev lite spel, kände att det sög i tarmen lite så fick läst på lite inför dagens Premier League match mellan Crystal Palace och Fulham där jag tycker att Fulham har övertaget trots att CP har varit helt okej på hemmaplan.

Ogiltigt spel-ID: 1772614


Ogiltigt spel-ID: 1772616


Ogiltigt spel-ID: 1772619


Ogiltigt spel-ID: 1772621


1-2 i 45:e minuten gjorde att X/2 i HT/FT inte gick så bra, men samtidigt är BTTS och Ö2,5 satt redan i första. Sen får vi hoppas att Fulham kan hålla eller utöka ledningen så även det sista bettet på denna matchen sitter
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 21:21   #30
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 11
Sharp$: 185

Starsky Blandar
Stats: 49 - 33 - 4
ROI: 116.64%
Vinstprocent: 59.76%

Standard

Mycket fina spel i PL matchen!
Starsky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 21:46   #31
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Starsky Visa inlägg
Mycket fina spel i PL matchen!
Tack, det kändes väldigt bra att sätta 3/4 (räknar in att Fulham inte tappar 1-4 ledningen).

Helt plötsligt har jag på en dag gått från -13 units till +7 units i dagboken Får vi se om vi kan lyckas sätta nattens NHL också.

Ett till spel på NHL är:

Ogiltigt spel-ID: 1773097

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-23 klockan 13:11.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 08:29   #32
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

2-3 på nattens matcher efter att Independiente tappade 1-0 ledningen i slutet av första halvlek och sedan slutade matchen 1-1. Likaså missade jag på Överspelen i NHL då Avalanche vann sin match med 1-0 (!), rena fotbollssiffrorna. Missade även Ö5.5 på Flames - Kings som slutade med 3-2 vinst för Flames till slut.

Spelen som jag satte var följande:

Ogiltigt spel-ID: 1773224


Ogiltigt spel-ID: 1772140



Där gick jag emot vad de flesta andra sa angående Giants - Vikings. Jag tyckte att alla nämnde att lagens anfall var svaga delvis p.g.a. skador men också bara allmänt dåliga, så då valde jag att ta U48 istället och det gick ju uppenbarligen hem

Natten slutade 2-3 med -4.8 units, men hela dagen slutade på +11.53 units om man inte räknar med igår natts match mellan Ducks och Stars som jag gick + 3.45units på dessutom.

Utöver detta så verkar det som att jag fick godkänt på tentan jag skrev igår också, så det var en fantastisk dag igår
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-22 klockan 08:33.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 10:53   #33
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Än så länge 3 spel på kvällens Champions League, får se om det kommer några fler spel ikväll, behöver plugga inför Tenta 2 som är på torsdag också

Ogiltigt spel-ID: 1773396


Ogiltigt spel-ID: 1773395


Ogiltigt spel-ID: 1773408

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-23 klockan 13:11.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 16:09   #34
 
Skedens avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 100
Sharp$: 317

Egna spel
Stats: 33 - 26 - 0
ROI: 115.40%
Vinstprocent: 55.93%

Standard

Ser bra ut då jag har ungefär samma spel inför kvällen! Jobbar vi in dessa! GOGO
Skeden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 19:08   #35
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nattens samt kvällens spel är klara och inlagda i Spreadsheetet:

Ogiltigt spel-ID: 1773568


Ogiltigt spel-ID: 1773566


Ogiltigt spel-ID: 1773605


Ogiltigt spel-ID: 1773846


Ogiltigt spel-ID: 1774195


Ogiltigt spel-ID: 1774198


Ogiltigt spel-ID: 1774206


Ogiltigt spel-ID: 1774210



Sen kommer även ett långtidsspel som jag tycker är extremt överodds på. Jag anser att Fulham borde vinna 25% av matcherna mot Southampton och därför anser jag att 6.80 är något för högt. Tror att oddset har gått ner lite grann men senast jag kollade låg det runt 6.70.

Ogiltigt spel-ID: 1773579

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-23 klockan 13:10.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 21:49   #36
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Nattens samt kvällens spel är klara och inlagda i Spreadsheetet:

Ogiltigt spel-ID: 1773568


Ogiltigt spel-ID: 1773566


Ogiltigt spel-ID: 1773605


Ogiltigt spel-ID: 1773846

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1773396


Ogiltigt spel-ID: 1773395


Ogiltigt spel-ID: 1773408

Pluggandet gick ju inte jättebra men spelen gick desto bättre, mycket tack vare att Zenit slog Porto!

Kvällen slutar på +6.25 units.

Nu väntar vi in nattens NHL och förhoppningsvis några sköna vinster där med

Tråkigt bara att Basel släppte till i 88e minuten, och att Arsenal inte lyckas förvalta lägena lite bättre och sluta fippla i försvaret. Då hade vi haft många units + (typ sådär 130 eller något)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-23 klockan 12:44.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 21:52   #37
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 11
Sharp$: 185

Starsky Blandar
Stats: 49 - 33 - 4
ROI: 116.64%
Vinstprocent: 59.76%

Standard

De står förlust på Chelsea? Dom vann ju sin match
Starsky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 22:00   #38
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Starsky Visa inlägg
De står förlust på Chelsea? Dom vann ju sin match
Klickade fel på Chelseas match och Arsenals match uppenbarligen, tack för att du sa till
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:40   #39
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ja sedär, 2-2 på gårdagens NHL gav + 0,92 units där med.

Idag hoppas jag för min egen skull att jag ska sluta prokrastinera med att lägga bets och verkligen plugga på den jädra programmeringen, men känner jag mig själv så kan vi vänta oss några spel på CL ikväll och eventuellt några roliga spel på NHL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:59   #40
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Precis som jag förutspådde så blev det svårt att hålla sig ifrån denna afton som är många spelares godiskväll. Blir några spel, många är chans, så håll nere insatserna om ni ska rygga, precis som jag har gjort:

Ogiltigt spel-ID: 1775716


Ogiltigt spel-ID: 1775712


Ogiltigt spel-ID: 1775701


Ogiltigt spel-ID: 1775700



Åter till tentaplugg, så blir ingen motivering tyvärr.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-23 klockan 21:50.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 19:34   #41
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hur fan kan han missa den.. Vittoria Guimaraes har guldläge att göra mål, öppen kasse och så missar Mathias..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 22:13   #42
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Lite nya spel för kvällen, lämnar NHL inatt eftersom det har gått mindre bra där och letar mig till Sydamerika för att hälsa på Brasilien och Argentina:

Ogiltigt spel-ID: 1779850


Ogiltigt spel-ID: 1779847


Senast lagen möttes i Augusti vann Figuierense med 3-0. Dock har det väl inte gått spikrakt uppåt denna säsongen, framförallt inte på bortaplan, men oddset lockar ändå att Figuierense tar det, dock säkrar jag lite mer med att spela DNB. Att båda lagen gör mål tror jag däremot verkligen på. Två lag som har gjort mål i mer än 66% av sina matcher och blott hållt nollan i mindre än 25% av sina matcher. Jag tror att vi kommer att få se en anfallsfylld match där det kommer att bli ett par mål. Eventuellt går jag in live på antalet mål det blir, men vill gärna se lite i början på matchen

Ogiltigt spel-ID: 1779812


Ogiltigt spel-ID: 1779806



I Argentina ser vi Boca Juniors spela mot Colon. Statistiskt sett har Boca Juniors gjort mer än 60% av sina mål i första halvlek och därför tycker jag att oddset på Ö1.5 i HT är väl givmildt och väljer att lägga 1 unit på det. Boca Juniors gör dessutom ganska gott om mål och det bådar gott för mitt andra spel där jag räknar med att Boca Juniors är några storlekar för stora för Colon och gör mer än 1.5 mål.

Ber om ursäkt för att det är tajt inpå match, men som jag skrev i början så är det lika mycket för att hålla koll på mitt spelande som att leverera vettiga bets till andra som den här dagboken finns till

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-10-25 klockan 22:41.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 22:37   #43
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Boca 1-0 i 20e minuten

JÄVLAR, nu blev det 2-0 i 21e minuten!!

Hela Boca Juniors spelet satt alltså efter drygt 20 minuter, det är bra utdelning det!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 22:41   #44
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Investerar vinsten i lite livespel på Bocas match:

Ogiltigt spel-ID: 1779995


Ogiltigt spel-ID: 1779997


Ogiltigt spel-ID: 1779999

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 23:02   #45
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kommer 3-0 innan 60e minuten kommer jag troligtvis gå in med 1 unit på BTTS i Boca också.. Colon är inte helt ofarliga och om Boca gör 3-0 kommer anfallsspelet lugna ner sig och Colon kommer få låna bollen lite också. Dessutom gör Colon en stor del av sina mål runt 80e minuten.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 23:16   #46
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

För att hitta en så sömnig match som Icasa - Figuierense är så får man leta noga.. Gå-fotboll och inga sambatakter alls. Båda verkar sjukligt nöjda med 0-0. Fattar ingenting..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 23:13   #47
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hittade en match i Chile som jag tyckte verkar extremt spelvärd och jag går in med maximala 10 units på den. Oddset ligger på 2.96 vilket egentligen är alldeles för högt för att gå in med full insats, så kan kanske rekommendera att inte följa fullt så starkt.

Everton Vina Del Mar - Deportes Iquique

Vi har på hemmaplan Everton som inte alls har startat ligan särskilt bra. På hemmaplan har man 2 vinster 0 oavgjorda och 4 förluster. Senaste 5 matcherna på hemmaplan är läget 4 förluster och 1 vinst.

Deportes Iquique har senaste 5 bortamatcherna radat upp 4 vinster och blott 1 förlust.

Tittar man Overall dvs både hemma och borta så har Everton 0-0-5 senaste 5 matcherna och Iquique 3-1-1.

Jag tycker att oddset på Iquique är alldeles för högt och det känns rent statistiskt som en riktig bank, men i Sydamerika händer mycket konstiga saker så förvånar mig egentligen inte alls om jag vaknar imorgon av att Everton vunnit med 15-0 heller. Tyvärr är Sydamerikansk fotboll så oförutsägbar men det är lite tjusningen, för hittar man rätt, då jädrar blir det utdelning.

BTTS finns till ~1.80, vilket jag tycker är på gränsen för att jag ska spela det och eftersom jag redan har gått in väldigt hårt på denna matchen så väljer jag att avstå.

Ogiltigt spel-ID: 1782170




Mitt Spreadsheet har gått mycket upp och ner, men med denna matchen vill jag se att det sticker uppåt igen:Spreadsheet

Jag har lagt spelet till marknadshögsta odds enligt Oddsportal
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 02:10   #48
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 709
Standard

Kan du motivera varför du går in med 10 units på det här spelet? Det känns mest som att du gör det för att du så gärna vill hamna på plus i dagboken. Efter dina egna ord känns det verkligen inte som ett maxspel.
"Oddset ligger på 2.96 vilket egentligen är alldeles för högt för att gå in med full insats, så kan kanske rekommendera att inte följa fullt så starkt."

"men i Sydamerika händer mycket konstiga saker så förvånar mig egentligen inte alls om jag vaknar imorgon av att Everton vunnit med 15-0 heller."
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 07:53   #49
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Du har helt rätt, jag hade ett moment of weakness och var väl inte helt nykter. Skulle egentligen inte ha gått in så hårt om jag hade tänkt efter. Men tyvärr kommer det sådant ibland och det är därför jag har gjort den här dagboken, dels för att minimera spontanspelen och för att bli bättre på att inte "tilta" bort pengar.

Det gick ju inte bra heller så du har helt rätt.

Får se om det kommer några nya spel ikväll eller hur det blir
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 12:15   #50
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 709
Standard

Det var det jag misstänkte. Vi alla får såna moments ibland, man får försöka lära sig av sina misstag
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 21:59   #51
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blivit lite dåligt med tid att skriva något här, men jag lägger lite spel iallafall. Har en riktig downswing just nu (eller så är jag bara dålig), men ska försöka bättra mig i dagboken här också!

Inför nattens NHL har jag lite tankar men har ändå lite för dålig koll för att lägga några riktigt bra spel, får läsa på lite fram till matchstart så får vi se sedan
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 22:56   #52
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1794022


Ogiltigt spel-ID: 1793262


Ogiltigt spel-ID: 1794007


Ogiltigt spel-ID: 1794043



Här har vi kvällens spel, nu ska jag sitta och kolla matcherna inatt (åtminstone första/andra perioden) och jobba in dom
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-02 klockan 16:48.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-02, 16:47   #53
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1794022


Ogiltigt spel-ID: 1793262


Ogiltigt spel-ID: 1794007


Ogiltigt spel-ID: 1794043



Här har vi kvällens spel, nu ska jag sitta och kolla matcherna inatt (åtminstone första/andra perioden) och jobba in dom
-1 unit sammanlagt igår, på grund av att jag litade på ett free pick jag fick från någon hemsida..

Kvällens spel börjar på NCAA med följande spel:

Ogiltigt spel-ID: 1795713


Ogiltigt spel-ID: 1795705


Ogiltigt spel-ID: 1795709


Ogiltigt spel-ID: 1795702


Ogiltigt spel-ID: 1795711


Ogiltigt spel-ID: 1795708


Ogiltigt spel-ID: 1795706

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-03 klockan 09:48.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 08:18   #54
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Okej, la några spel på NBA inatt och jag missade alla seriösa spel med så liten marginal det bara gick..

Miami Heat -6 (Resultat 97:102)
Miami Heat O106,5 (resultat 102)
Atlanta Hawks To win (Resultat 107:109)
Lakers - Rockets O217.5 (Resultat 197)

MEN, jag satte ett plojspel utanför spreadaheetet, 100:- på Lakers vinst till oddset 11.75 (!!!!) Matchen slutade 99:98 till Lakers och dagen blev hyfsat bra iallafall
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 14:48   #55
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Segern är vår, segern är vår, vi har vunnit, segern är vår!!

Sverige tar hem bronset i U17-VM mot Argentina i Bronsmatchen!! 10 units satsades från mobilen strax innan matchstart, och lades därför lite sent in i spreadsheetet, men min mobils webbläsare (IE - har lumia 920) är inte jätteförtjust i att lägga till saker i spreadsheet!

5 gånger pengarna på Sverige som har imponerat genom turneringen visade sig vara helt galet felsatt och jag tackar och tar emot mina 40 units i vinst!!

Ogiltigt spel-ID: 1804933

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+5)

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-08 klockan 14:50.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 15:15   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Segern är vår, segern är vår, vi har vunnit, segern är vår!!
Härligt, grattis och trevlig helg!
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 22:09   #57
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag funderar på att försöka nicha den här dagboken lite mer än vad den är just nu. Jag kommer sikta på fotboll i dom tysktalande delarna av Europa, dvs. Tyskland, Schweiz och Österrike eftersom jag talar och förstår tyska flytande och därmed lättare att läsa på lagens hemsida. Då tänker ni säkert men Svenska och Engelska då? Jodå, visst förstår jag dom språken också, men tyska ligorna är mycket mer spännande

Sen kommer kanske lite spel på NHL eller så även i fortsättningen men fokus ligger på de tysktalande ligorna som sagt Nu ska jag börja kika på oddsen för kommande matcher och se vad för smaskigt vi kan hitta
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 22:53   #58
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1807799



Hittade ett spel som enligt mig är spelvärt. Ö2.5 låg på 1.90 och Ö3 låg på 2.55 vilket kändes som mer värt. Senaste matcherna mellan lagen har (förutom senast) legat på 3 eller fler mål.

Dessutom behöver båda lagen verkligen en vinst här så det kommer förhoppningsvis bli anfallsfotboll för hela slanten imorgon och då kommer det trilla in en del mål! Jag tror dessutom starkt på 2-2 i matchen, eftersom samtidigt som båda lagen verkligen behöver vinna så har dom inte råd att förlora!

Vill också tipsa om ett spel i matchen mellan Vfl Bochum och FC Köln där Pinnacle och Marathonbet har rejäla skillnader mot övriga bookies på Bochum-vinst.

Om man bortser från Marathon så ligger Pinnen mellan 0,5 och 0,9 högre i odds än resterande bookies, vilket gör att jag lägger in 1 unit på det också

Ogiltigt spel-ID: 1807836

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-09 klockan 23:18.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 08:41   #59
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Efter en riktigt bra natt, där Blues vann, tyvärr bara med 2-1 men ändå +1 unit på den matchen och den riktiga smällen är att Boston Celtics slog Miami Heat. 6 units @8.70 spelades ungefär efter första quartern, en stund in i andra. Hade man spelat innan matchstart så låg det på runt 11-12 vilket hade varit trevligt, men jag ska inte klaga.

Celtics vann med 111:110 och jag gick ~46 units plus där med!

Dagens bataljer återfinns i de tysktalande länderna och jag ska försöka få ner lite tankar på pränt om jag hinner men först och främst lägger jag ut spelen så får vi se om tiden räcker till!

Ogiltigt spel-ID: 1807834


Ogiltigt spel-ID: 1807836


Ogiltigt spel-ID: 1807799


Ogiltigt spel-ID: 1808156


Ogiltigt spel-ID: 1807918

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-11 klockan 20:07.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 10:02   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1813


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett tips är att du gör ett "live-sheet" och ett vanligt. Din trovärdighet får sig tyvärr en rejäl känga när dina tre tyngsta livespel kommer in i sheetet sent.

Sverige leder 3-0 när 10u till 5ggr kommer upp.
Tyskland-Schweitz är redan färdigspelad när 10u till 2.85 läggs in.
Heat-Celtics är även den färdigspelad när det dyker upp 6u till 8.7 i sheetet.
Alla tre är dessutom högt över din snittinsats vilket gör att det känns ännu kallare.

Chansen finns ju absolut att allt stämmer utmärkt men jag personligen kan inte lita på att allt gått rätt till här.

Gillar ditt arbete med matcherna men skulle föredra att du tar bort livespel ur ditt sheet.

/Mvh Mathias
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hultmaniac (+1), TheJanko (+1)
Haltmathe är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 10:09   #61
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Ett tips är att du gör ett "live-sheet" och ett vanligt. Din trovärdighet får sig tyvärr en rejäl känga när dina tre tyngsta livespel kommer in i sheetet sent.

Sverige leder 3-0 när 10u till 5ggr kommer upp.
Tyskland-Schweitz är redan färdigspelad när 10u till 2.85 läggs in.
Heat-Celtics är även den färdigspelad när det dyker upp 6u till 8.7 i sheetet.
Alla tre är dessutom högt över din snittinsats vilket gör att det känns ännu kallare.

Chansen finns ju absolut att allt stämmer utmärkt men jag personligen kan inte lita på att allt gått rätt till här.

Gillar ditt arbete med matcherna men skulle föredra att du tar bort livespel ur ditt sheet.

/Mvh Mathias
Självklart kan jag göra så istället om det känns bättre för er andra!





Där är beviset på att dom är lagda iallafall. Och ja, jag har ingen jättekassa så 1 unit motsvarar ~10kr än så länge, eftersom jag försöker bygga upp kassan så gott det går just nu

Jag har gjort en kompromiss här, och lagt ett filter som alla kan klicka på som tar bort alla livespel ur sheetet, och ett som bara visar livespel. Är det okej med dig, annars skapar jag ett nytt och bara voidar de existerande spelen och lägger de i ett annat sheet
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+50)

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-10 klockan 10:12.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 15:01   #62
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1807834


Ogiltigt spel-ID: 1807836

Bochum vann riktigt, men bara med 1-0, vilket tyvärr inte gjorde att Ö2.5 gick in, men 0.4 units plus på matchen ändå.

Hellas Verona svek med att göra ett mål som hade gjort att Ö2.5 hade gått in där, men Genoa vann med 2-0 till slut ändå.


Nu får vi hoppas att proppen går ur i Köln - E.Frankfurt så Ö3 går in där!
0-0 just nu i 30 minuten.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 17:50   #63
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1807834


Ogiltigt spel-ID: 1807836


Ogiltigt spel-ID: 1807799


Ogiltigt spel-ID: 1808156


Ogiltigt spel-ID: 1807918

Rapid Wien gjorde vad som behövdes och gjorde 2 mål, vilket innebar vinst på Ö1.5 för dom.

Winterthur vann med 1-0 och därmed förlorades spelet AH-1.5.

Mainz 05 vann med 1-0 och Ö3 var inte ens nära.

Allt som allt idag på den tysktalande fotbollen blev det 2-3 och det gav ett minus på ~2 units.

Dessutom sammanlagt för dagen om man tar med Hellas Verona så blev det ett minus på ~5 units.

Nya tag imorgon och eventuellt några spel på nattens/kvällens NHL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 18:06   #64
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nu lägger jag upp det här "live-spelet". Matchen har gått i knappt 1 minut så det var bara jag som var långsam med att lägga det!

Ogiltigt spel-ID: 1809564



vill också tipsa om följande spel där Marathonbet ligger 0,90 - 1.40 högre i odds än något annat bolag!

Ogiltigt spel-ID: 1809577

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-11 klockan 20:06.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 20:29   #65
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1809951



Carolina Panthers är stekheta inför den här matchen med 2 raka vinster och 5-3-0 i record. Man möter ett riktigt bra 49ers men jag tror på en jämn match, och skulle inte vara förvånad om Panthers tar hem den här matchen, men väljer det något fegare alternativet med +5.5
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-11 klockan 20:06.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 07:34   #66
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1809951



Carolina Panthers är stekheta inför den här matchen med 2 raka vinster och 5-3-0 i record. Man möter ett riktigt bra 49ers men jag tror på en jämn match, och skulle inte vara förvånad om Panthers tar hem den här matchen, men väljer det något fegare alternativet med +5.5
Mycket riktigt vann Panthers, med 11-10 och spelet satt utan problem! Likaså satt mitt Washington Wizards +8,5 då de förlorade först i förlängningen så det gick bra där med!

Panthers - Rangers slutade 4-3 tyvärr inte efter förlängning så blev inga pengar på Marathons utstick..

-2 units om man räknar från igår lunch och framåt (dvs inte matcherna som gick natten till igår) och nattens spel gick +2,24 units!

Nya spel kommer nog,idag främst på den tyska delen där Belgien,och Holland är med också då det nästan pratar tyska
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 10:08   #67
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1810395



La det här spelet klockan 08:55 imorse, har nu sjunkit från 2.02 till 1.84, känns som att jag la det precis i tid
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-12 klockan 09:35.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 17:59   #68
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1810953



Hinner inte nämna särskilt mycket mer än att Lindbäck startar i TB och väljer därför att gå över 5.5 på den här matchen (tanken var att Bishop skulle stå, men Lindbäck är nu confirmed)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-12 klockan 09:35.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 09:37   #69
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Lindbäck överraskade (positivt för Tampa, men negativt för mig) och matchen slutade bara 3-0 (inte Lindbäcks fel).

NBA gick bra inatt däremot och några units + där med!

Ogiltigt spel-ID: 1811222


Ogiltigt spel-ID: 1811224


Ogiltigt spel-ID: 1811225


Ogiltigt spel-ID: 1811227



Även Lugano gjorde sitt jobb och vann utan handikapp, men kändes ändå bra att ha +1 om något skulle hända
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 10:39   #70
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1811581



Dåligt utbud idag på den tysktalande delen av Europa men jag har hittat ett spel som jag tycker känns bra. KFC Uerdingen har spelat bra och har en några vinster och oavgjorda matcher mot lag där Alemannia inte har haft någon direkt chans.

Dessutom saknar Alemannia en av sina anfallare efter ett disciplinärt misstag (verkar som att han var sen/inte dök upp på en morgonträning).

Det känns helt enkelt som att Uerdingen kommer att komma ifrån denna match med en FT-vinst men jag säkrar ändå upp med -0,25 för att få tillbaka halva insatsen om det skulle bli X.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 17:11   #71
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1812034



Pinnacle ligger rätt högt på detta då de andra bolagen ger 2.05 på -4.5 så jag tackar och tar emot. Tror starkt på spelet. Känns som att oddssättarna har lagt ett så lågt odds på Lakers bara för att de slog Houston i näst senaste matchen. Däremot tror jag att Pelicans som har gjort en del poäng och har vunnit med mer än 4 i alla sina vinster kommer att ta hem detta ganska säkert
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-13 klockan 06:45.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 21:16   #72
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1811581


.
Uerdingen hade både 1-0 och 2-1 men lyckades inte täppa till bakåt och matchen slutade 2-2, vilket ger halv push och halv förlust..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-12 klockan 21:17.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 06:48   #73
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Inatt var jag verkligen inte rätt ute på basketen.. -10units på den, men jag hade rätt i att värdet låg i Tampa Bay i NHL och där gick jag +1,7 units iallafall.

Försöker hitta något bra ställe i göteborg där man kan köpa en griffeltavla, har något ett tips? Typ 60*40 eller liknande

Nya tag idag om jag hittar något intressant spel
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 15:38   #74
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Inatt var jag verkligen inte rätt ute på basketen.. -10units på den, men jag hade rätt i att värdet låg i Tampa Bay i NHL och där gick jag +1,7 units iallafall.

Försöker hitta något bra ställe i göteborg där man kan köpa en griffeltavla, har något ett tips? Typ 60*40 eller liknande

Nya tag idag om jag hittar något intressant spel
Åk ut till tingstadsbutiken, ligger vid marieholmsgatan längs med marieholmsleden, svårt att missa deras stora svartgula skyltar.

Där har de griffeltavlor i måtten 40x60cm precis som du önska

Har inte tillräckligt med posts för att få länka men gör en fuling www .tingstad.se/Product/5708573140035
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hampshizzle (+1), Emanresu (+15)
zarw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 07:32   #75
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tack, hittade också att Granit verkar ha (iaf i nätbutiken) vid Domkyrkan som ligger lite närmare mig

Inatt var det återigen mycket på håret, både åt ena och andra hållet men vi slutade till slut på +0,32 units.

Ogiltigt spel-ID: 1813822


Matchen slutar 1-3 efter Vitoria gjort mål i 55e minuten så inte direkt några nerver här
+2.8 units

Ogiltigt spel-ID: 1812944


Matchen slutar 94-91 = 185
lite närmare där, men ändå ganska god marginal
+1.94 units

Ogiltigt spel-ID: 1812945


Philadelphia tog hem det här med 6 poäng efter förlängning, vilket gjorde att det inte ens var nära att jag satte denna.
-3 units

Ogiltigt spel-ID: 1812956


Återigen, 94-91 vilket gjorde en förlust där, behövdes 4 poäng till för Magic
-1 unit

Ogiltigt spel-ID: 1814167


Matchen gick till förlängning och straffar efter att Toronto tappar 1-0 ledningen till 1-1 med 5 minuter kvar av matchen. Förlust på straffar.
-1 unit

Ogiltigt spel-ID: 1814295


Absolut ingenting att snacka om, Raptors tar hem matchen med övertygande 103-87 och Handicappet kunde vänts till -6.5 och gett rejäl utdelning, but better safe than sorry

+0.9 units

Ogiltigt spel-ID: 1814159


Detta spel var lite av en chansning när jag såg att Oilers målvakt snittade 4 insläppta mål per match och tänkte att det kunde bli en 4-2 match eller liknande. Slutade 0-3 till stars och det var väl inte heller direkt nära
-2 units

Ogiltigt spel-ID: 1812967


Denna matchen slutade precis när jag vaknade i morse och det var lite nervigt när det var 1 minut kvar och Clippers ledde med 4-5 poäng. Slutade till slut 111-103 vilket gjorde det till en ganska säker match ändå.
+1.94 units
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-14 klockan 07:35.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 08:21   #76
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har bestämt att jag kommer gå ner på flatbetting nu, eftersom jag inte verkar vara jätteduktig på att värdera spelen! Kommer fortsätta värdera dom med olika units mer privat för att träna upp mig, men i sheetet och hos bolagen kommer spelen numera att läggas flat med ca 2% av spelkassan per spel!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 18:26   #77
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Fick direkt beviset att det var ett bra val att börja med flatbet, ett spel som jag hade normalt satt 4-5 units på, satte jag 2 och förlorade på. Räddade 2-3 units på det!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 19:48   #78
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag blir så förbannat trött på en del saker..

Atletico gör 1-0 i 38e minuten, håller detta fram till 84e minuten då man får för sig att släppa in ett mål... Varför kan man inte bara göra 2-0 tidigare eller något så att man slipper bry sig..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 22:59   #79
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

En snabb genomgång av dagens spelade matcher (fortfarande en del levande inför natten):

Ogiltigt spel-ID: 1814348


Tyskarna gjorde 1-0 i 43e minuten, 1-1 kom i ~60e minuten och sen tog målen slut. 2 gjorda mål innebar förlust och -2 units.

Ogiltigt spel-ID: 1814343


Egypten gjorde halva sitt jobb kan vi väl säga! 2-0 kom redan i ~30 minuten och sedan var det även här trögt med att sätta den sista, men det högsta oddset som var på -1.5 satt ju så det blev plus sammanlagt på matchen iallafall!

+3.18 units

Ogiltigt spel-ID: 1814344


-2 units

Sammanlagt på Egypten - Zambia = +1.18 units

Ogiltigt spel-ID: 1814349


Atletico, atletico, atletico... Räcker väl att jag berättar att ni kan läsa posten innan denna så förstår ni hur jag tycker om det här resultatet..

-2 units

Ogiltigt spel-ID: 1813228


Biel-bienne lyckades att hålla 0-0 genom hela matchen och vinsten var ett faktum. Kändes extra bra att det var en riktig rek på den också eftersom mina riktiga rekar har gått mindre bra det senaste..

+3.36 units!

Sammanlagt på dagens spelade matcher:
+0.54 units.
Så länge man inte går minus ska man inte klaga, men när det ökar så långsamt som det gör så är det lite tråkigt.

Levande spel:

Ogiltigt spel-ID: 1814519


Ogiltigt spel-ID: 1814521


Ogiltigt spel-ID: 1814495


Ogiltigt spel-ID: 1814852


Ogiltigt spel-ID: 1815466


Ogiltigt spel-ID: 1815467


Ogiltigt spel-ID: 1815606


Ogiltigt spel-ID: 1815610



Dessa gäller hittills, kommer troligtvis inte in fler ikväll, utan bingen väntar nog ganska snart!

Kassa + netto: 13.31
Kassa - risk: -0.69
Kassa + levande: 27.59
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-15 klockan 06:36.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 06:43   #80
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ducks åkte rejält med pisk inatt och förlorade med 5-1, inte kul för något av mina spel.

Jag är väldigt nöjd att alla 3 NBA-spelen satt inatt, visserligen inte med jättemarginsl, men vinst är vinst

Avs åkte också på förlust med 7-3 och inget av dom spelen gick in heller.. Kanske ska sluta med NHL?

NFL blev det push på då matchen slutade 27-30 efter att Titans gjort en TD med ca 2 minuter kvar, så jag ska inte klaga. Hade dock varit roligt med en passning det sista så mitt spel hade gått in

-2.08units på denna natten, utan NHL hade det varit +6..

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 12:15   #81
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard



Där har ni mina tankar inför nattens NBA och även lite om morgondagens match i Challenge League i Schweiz.

Älskar förövrigt min nya skrivtavla, troligtvis det bästa köpet jag har gjort!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5), Rojiblanco (+5), henke111 (+1)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 13:00   #82
 
Skedens avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 100
Sharp$: 317

Egna spel
Stats: 33 - 26 - 0
ROI: 115.40%
Vinstprocent: 55.93%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg


Där har ni mina tankar inför nattens NBA och även lite om morgondagens match i Challenge League i Schweiz.

Älskar förövrigt min nya skrivtavla, troligtvis det bästa köpet jag har gjort!
fan va grymt med en tavla :P respekt
Skeden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 20:15   #83
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hittat ett riktigt bra spel tycker jag mellan Indiana Pacers och Chicago Bulls.

Ogiltigt spel-ID: 1818027



Marathonbet ligger på Ö 44.5 till oddset 1.88 och här får jag Ö 42.5 till oddset 2.00 hos Bwin. Man undrar ju lite vad som är grejen här ^^ värt att lägga en slant iallafall!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 20:38   #84
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

4 spel lagda idag helt enkelt, hittar inte fler som känns bra just nu och då ska man inte spela fler!

Alla spel utgår från hur tankarna gick tidigare idag och de tankarna går (eventuellt) att läsa på tavlan några inlägg upp. Ber om ursäkt för min handstil och eventuellt fokusproblem

Ogiltigt spel-ID: 1818046


Ogiltigt spel-ID: 1817935


Ogiltigt spel-ID: 1818027


Ogiltigt spel-ID: 1817962

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-17 klockan 09:17.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 09:18   #85
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tittade in några fler spel igår kväll som jag inte skrev i dagboken men som gick fint dom med! Bra natt helt enkelt!

Totalt +5.5 units
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:48   #86
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1818637


Ogiltigt spel-ID: 1819223


Ogiltigt spel-ID: 1819113



Tre spel har hittat in i spreadsheetet hittills, eventuellt kommer något mer in under kvällen på NBA, dock inte säker, är hemma hos mor och far så har inte min fina tavla att skriva på, så svårt att få en bra översikt (ja, jag blev helt fäst vid den direkt )
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-19 klockan 00:38.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 21:41   #87
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Fy alltså.. Browns skämde ut sig.. Från 0-13 till förlust med 41-20.. Dessutom frångick jag att inte spela Live.. 2 förluster där också så minus 6 units på matchen.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 13:06   #88
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Biel biennes match skulle spelats igår men blev uppskjuten till idag på grund av att planen var kass tyckte jag att jag läste mig till på någon scwheizisk tidning
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 00:40   #89
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Matchen i Schweiziska andraligan satt bombsäkert, matchen slutade 0-1 och mina bra resultat på den tysktalande fotbollen fortsätter! Ska bli skönt när landskamperna slutar så det blir lite större utbud!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 08:39   #90
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Skönt att se att mina tankar inför NBA igår natt var rätt, mindre skönt att jag inte hade tillgång till någon dator och att dels lägga spel och dels hitta info via en Windows Phone är inte det lättaste ska ni veta. Får se denna omgång som en läro-omgång som ändå kan visa att det var ganska rätt tänkt hela vägen



Några mindre olyckor med att bläcket rann ur pennan som har bidragit till de vackra plumparna och så har min sambo smugit in ett hjärta mitt i allt men i övrigt så är tavlan relevant till dagboken

Nya tankar kommer nog upp under dagen inför nattens NBA, hoppas få behålla mina datorer för mig själv nu!

Enda spelet som lades igår är det som finns i spreadsheetet så ni kan ignorera alla "win" som står där, det var om mina tankar stämde eller inte (har inte alla tankar på pränt utan det är bara snabbgenomgångarna som skrivs ner )
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-19 klockan 09:02.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 01:41   #91
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tur att jqag la såeöemn tidigare idag! Blev liiiiite för mycket alkhool nu under kvällen, emn ser ändå hyfsat ut hittills under kvällenm!

Ogiltigt spel-ID: 1822353


Ogiltigt spel-ID: 1822354


Ogiltigt spel-ID: 1822355


Ogiltigt spel-ID: 1822356

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 07:36   #92
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror du kan behöva besöka följande tråd:
https://www.sharps.se/forums/offtopic...a-en-bakfylla/
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+2), Emanresu (+15), TheJanko (+3)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 10:36   #93
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ja fyfan, nu vet man att man lever iallafall..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 23:20   #94
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Har en del annat för mig just nu så blir inte så mycket till rekande utan ni får helt enkelt se mina spel i spreadsheetet när dom kommer upp

Just nu är jag inne på U2.5 i Sv Mattersburg - Austria Lustenau som spelas på Lördag. Håller på och läser lite på lagens hemsidor och så.

Kommer även försöka att inför varje dag lägga upp bilder på min tavla med alla NBA-tankar inför natten, dock kommer inte alla tankar omsättas i spel utan det är mest för att man ska få en input av vad jag har tänkt mig!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 07:22   #95
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Maximal otur på nattens NBA. Det står 24-25 och Bulls har frikast men missar. Ändå är det 40 sekunder kvar men man lyckas inte göra ett enda poäng och min O49.5 faller på målsnöret :(
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:31   #96
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Många matcher på schemat i NBA ikväll, ska försöka hitta några bra spel där, åtminstone 1 eller 2 (blir nog fler, intressanta matcher allihopa).

Dessutom en match i Schweiz och en i Tyskland inlagda i spreadsheet som spelas ikväll!

Innan det kommer några tidiga tankar ska jag gå och hämta ut mitt knivställ från posten som jag har väntat länge på!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 12:07   #97
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nu håller jag på och testar en "poisson"-modell på Schweiziska superligan så det kommer komma spel på den ligan främst när det gäller de "tyska" länderna.

Första spelet blir troligtvis U2.5 på Zürich - Sion

enligt modellen borde oddset för det ligga på ~1.2 och det ligger på ~1.9, men rygga bara om ni själva tror på det eftersom det trots allt är en del justeringar som behöver göras för att modellen ska stämma. Inte kollat skador och sånt och därför inte lagt spelet än men vi troligtvis läggs spelet om några minuter!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 12:41   #98
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1830589



Eftersom jag har en bonus att omsätta på ComeOn så får det bli till ett något lägre odds tyvärr (1.81 på pinnen och 1.90 på marathon, annars ligger snittet runt 1.75)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 21:38   #99
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Verkar som att jag har fått betydligt bättre ordning på min modell, något var fel innan.. Nu säger den bland annat att oddsen för U2.5 på första spelet var helt fel och något mer fel på andra matchen också. Nu får vi helt enkelt se om variansen spökar dessutom eller om det är något annat som gör att det blir galet ^^
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 07:38   #100
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Många spel var inlagda i spreadsheetet inför nattens NBA och det slutade med +0.8 units ungefär! Var några mindre missar som gjorde att allt inte gick som det skulle, men så länge det går uppåt ska man inte klaga!

Ska kika lite senare ikväll vad som verkar troligt inför kommande natts NBA också!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 22:55   #101
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ikväll blir det rena ryggningar på maddmax nba faktiskt. Jag sitter på skolans festlokal och därför kommer inga spel in i spreadsheet, för mycket att ändra för att göra på telefonen. Dom kommer in imorgon iallafall men jag har spelat samma som maddmax ikväll så alla spel kommer in imorgon eller senare inatt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 21:42   #102
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Just nu står dagboken lite still då jag håller på att testa en matematisk modell på lite andra ligor. Detta går att se i mitt andra spreadsheet (tänkte lägga båda i signaturen och ha modell-sheetet under namnet)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:44   #103
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag fattar inte riktigt modellen, engelsk fotboll?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:45   #104
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Vill tipsa om Crystal Palace - West Ham @2.45 hos staten (nästan marknadshögsta).

Enligt statistiken ska West Ham ligga runt 1.75, och oddset som började på 2.68 hos Pinnen har nu gått ner till 2.40 och jag tror att det kommer fortsätta sjunka under natten/morgondagen.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:47   #105
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

1,75 borta på ett lag som West Ham? Du driver va? Hade aldrig spelat under 2,40.

För övrigt finns WHU till 2,50 på flera större bolag men denna match kan gå precis hur som helst så jag avstår oavsett, tycker oddsen sitter rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+5)

Senast redigerad av sirlarsson den 2013-12-02 klockan 22:52.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:52   #106
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
1,75 borta på ett lag som West Ham? Du driver va? Hade aldrig spelat under 2,40.
För övrigt finns WHU till 2,50 på flera större bolag men denna match kan gå precis hur som helst så jag avstår oavsett, tycker oddsen sitter rätt.
Nu pratade jag inte alls om att man ska ta med några känslor eller tankar angående hur man ska spela utan jag går endast på en modell som kollar hur lagen statistiskt (antal mål gjorda, insläppta usw.) skulle spela mot varandra.

Om du läser två inlägg upp från ditt så står det att det kommer handla om en matematisk modell som jag testar. Välj själva om ni vill tro på den eller ej, jag tvingar ingen att lägga pengar på något om man inte tror på det!

Angående att den finns för 2.50 på flera stora bolag så säger iallafall Oddsportal att den endast finns till 2.50 hos Paddy Power och Betway (vilket jag sällan hör några spela på och antog därför att det inte var "stora" bolag).
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2013-12-02 klockan 22:56.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:54   #107
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Modellen blir ju dock helt oanvändbar om den visar att WHU skulle vara spelbar ner till 1,75 när verkligheten ligger närmare 2,75. Den kommer lura dig rejält tyvärr.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:58   #108
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Modellen blir ju dock helt oanvändbar om den visar att WHU skulle vara spelbar ner till 1,75 när verkligheten ligger närmare 2,75. Den kommer lura dig rejält tyvärr.
Then so be it, jag väljer att testa den och när December är slut och förhoppningsvis runt 100 spel är lagda så kan vi se hur den verkar, finjustera lite kanske eller testa ett par hundra spel till innan något ändras.

En modell måste hela tiden justeras, men jag måste ju börja någonstans. Ingen matematisk modell är korrekt från början, och som det gamla utslitna ordspråket lyder så byggdes inte Rom på en dag
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 23:01   #109
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag hoppas bara inte du hade spelat WHU till låt säga 1,85 om marknaden erbjudit detta Då är du snart ruinerad min vän.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 23:15   #110
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Jag hoppas bara inte du hade spelat WHU till låt säga 1,85 om marknaden erbjudit detta Då är du snart ruinerad min vän.
Nä det hade jag självklart inte gjort, eftersom jag vet om att min modell inte är 100%-ig (eller ens 90%-ig kanske?). Dock när det skiljer uppemot 30-40 punkter från modellens odds, så tycker jag att det kan vara värt att testa med några kronor (är inga stora pengar nu i början, då modellen fortfarande är bara barnet)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 00:20   #111
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 1719
Standard

Mitt förslag är att testa din modell på varje match inom en liga eller vad du inriktar din modell på. Torrkör den på dem tillgängliga spelbara marknadsoddsen. Du får ett större sampel snabbare. På en liga som Premier League missar dock inte marknaden/oddssättarna så grovt som exemplet ovan över tid.
Sportstrader_swe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 22:04   #112
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Fan att West Ham inte lyckades göra 1-1 i slutet.. Hade en 32-raders bomben som hade gått in vid 1-1..

QPR 3-0 i 80e minuten spräckte mitt 2-0 bet.

Men i övrigt måste jag säga att jag tycker att modellen levererade bättre än jag hade räknat med så här i början och nu ska det bara fortsätta att ligga över 100% så att pengarna rullar in, och lite småjusteringar ska göras.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:09   #113
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jaha, MLB säsongen är några omgångar gammal nu och jag tänkte försöka väcka denna dagbok till liv igen. Har haft en godkänd start på spelen i början av säsongen även om jag inte lyckades hålla min 80% hitrate särskilt länge så är jag nöjd så här långt.

Spelen kommer troligtvis upp lite olika men ska försöka att lägga ut eventuella ML spel runt 01.00 dagen innan då jag har märkt att Pinnacle slutar förändra för kvällen där och sedan har de flesta gått ner en stor del vid 03 igen.

1st half (som den största delen kommer handla om) läggs ut i princip direkt som pinnacle släpper oddsen (oftast runt 15-16 tiden) och även där gäller det nog att hugga dom relativt fort då jag har märkt att oddsen ofta sjunker en del!

Dagens spel (som lades in för rätt länge sedan) visar tydligt att oddsen inte är riktigt rätt när dom släpps!


Droppat med 22 punkter till 1.77 hos Pinnen nu.

Ogiltigt spel-ID: 2038270



Droppat till 1.99 dvs 17 punkter

Ogiltigt spel-ID: 2038753



Droppat 2 punkter från mitt spel, dock var den uppe och vände på 2.41 vid halv 8.

Ogiltigt spel-ID: 2038760



19 punkter ner till 1.85 sen klockan 01.00

Ogiltigt spel-ID: 2038269



Endast ramlat ner 2 punkter, dock var den lite högre någon timme eller två efter mitt spel.

Ogiltigt spel-ID: 2038770





På grund av detta så anser jag mig ha möjlighet att ha en liten edge mot bolagen även om jag spelar mycket på Över i matcherna.

Jag kan nästan lova att det inte är mina insatser som flyttar oddsen så mycket som det gör så hugger ni efter mig så tror jag nog att ni lär få samma odds som jag

Skulle jag mötas av dagboksdöden nu dvs. alla spel går åt helvete så kanske jag går i ide med dagboken ett tag till tills jag har en kassa som klarar av ett par bakslag!


Rygga lugnt, eller skit i det, gå in på siba istället!

Senast redigerad av Emanresu den 2014-04-15 klockan 07:25.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 00:59   #114
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

ML spel inför morgondagens matcher:

Finns inte att autofylla spreadsheet än så lägger dom här så att ingen tror att jag fuskar om oddsen har ändrats innan jag kan lägga i spreadsheet:

Cubs - Yankees O 8 @1.952
Dodgers - Giants Dodgers @ 2.010
Athletics - Angels O 8 @2.000


Kan också nämna att under tiden jag skrev detta satt

Ogiltigt spel-ID: 2038760

Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 01:20   #115
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Braves och Phillies verkar än så länge inte vara jättesugna på poäng, men vi kan hoppas att bot 4th och framåt blir betydligt bättre!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 08:27   #116
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Phillies och Braves vaknade till liv mot slutet och matchen slutade 9-6 vilket gav stabil vinst på ML Ö-spelet, dock missades 1st 5 spelet hyfsat rejält.

Marlins - Nationals var klar redan efter 2 innings så det var inte särskilt nära att missa direkt.

Athletics vann till slut med 3-2 efter att ha gjort 2 poäng i 9th inning och därmed vänt förlust till vinst. Såg inte matchen så vet inte riktigt hur matchbilden var där.

Rockies - Padres såg jag inte heller men spelet satt åtminstone med 7 poäng i 1st 5.

4-1 blev facit igår och ett härligt + på 3.37 units

Kvällens matcher inlagda i spreadsheetet nu. Eventuellt kommer inga 1st 5 spel idag, ska troligtvis ut och spela golf ett par timmar och då riskerar jag att missa oddssläppet och få betydligt lägre odds senare.

Ogiltigt spel-ID: 2039501


Ogiltigt spel-ID: 2039488


Ogiltigt spel-ID: 2039500



Även här kan vi se vissa rörelser redan nu:

Dodgers har gått upp till 2.04 om man är sugen
Athletics har droppat 16 punkter till 1.84 och känns rätt ospelbart just nu..

Senast redigerad av Emanresu den 2014-04-16 klockan 14:04.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 09:45   #117
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ligger några fler ML spel i sheetet nu, sitter vid telefonen så orkar inte länka dom!

Några dogs är det som jag tycker oddset är lite väl högt satt helt enkelt

Braves vann igår och deras batting är inte att leka med ibland. Uggla storspelade sista 2 igår och fixade 2 HR. Att få 2.4 på Braves ML känns som sagt lite högt.

Cubs är ett riktigt chansspel, ibland känns Yankees som oövervinnliga för att nästa match spela det sämsta hittills så 2.91 på Cubs känns liye felsatt om inte jag har missat oerhört viktig info någonstans
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 23:11   #118
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tillkom två spel på nattens matcher, håller på och kikar igenom morgondagens för att se om jag hittar något som passar sig!

Brukar gå i däck vid 2-tiden så innan dess kommer dom komma upp!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 23:32   #119
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Väntar på några fler linor att välja på i några matcher, men hittade ett par som samma sak som tidigare gäller på dvs. inget i sheetet då autocompletion inte fungerar för morgonens matcher än men här är dom iaf:


Royals - Astros O 9 @2.110
Dodgers - Giants O 8 @2.000 (eventuellt värde i 8.5, men håller mig till 8 denna gången)

Som sagt några till kommer nog, ska kika lite på hur lagens bullpen fungerar idag och så innan jag bestämmer mig, men framförallt kommer det två stycken spel när fler linor släpps!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 00:12   #120
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ett till inför imorgon:

Nationals ML @2.310
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 01:29   #121
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jaha, Mariners batting är inte döhäftig just nu så tror jag går och lägger mig istället så får vi se imorgon helt enkelt!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:04   #122
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Gårdagen var inte särskilt rockig direkt..

1-4 blev resultatet och den enda som gick in var den som minst antal av er hann med misstänker jag, då oddset droppade rätt kraftigt.

Nya tag idag, skall lägga in spelen som jag skrev om inatt och sen kika på 1st 5 för dagens också!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 15:45   #123
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Spelen för idag:

Ogiltigt spel-ID: 2041252


Ogiltigt spel-ID: 2041262


Ogiltigt spel-ID: 2041157


Ogiltigt spel-ID: 2041267


Ogiltigt spel-ID: 2041155


Ogiltigt spel-ID: 2041269


Ogiltigt spel-ID: 2041156



Ska iväg till en polare och se derbyt så kommer nog inga ML spel inför imorgon tyvärr då jag troligen slaggar där också!

Edit: Som de flesta av er förstår så är chansen inte så stor att 2.5-2.7 spelen går in, men finns ändå värde enligt mig så ha det i åtanke när/om ni ryggar!

Senast redigerad av Emanresu den 2014-04-18 klockan 00:51.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 01:36   #124
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag blir så irriterad..Nationals mäktar med 0 runs 1st 5 och Marlins löser 3.. Sedan i Top 6th så gör Nats en 3-run HR... Så jävla kall just nu så räkna med förlust på allt..
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 01:46   #125
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Skulle jag gå minus 300 till inatt (dvs under kassans startvärde) så kommer jag att ta påskledigt och fortsätta med förnyad energi efter påsken
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 14:34   #126
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Mycket sparsamt idag, blir nog inte mer än de två spelen som ligger där just nu:

Ogiltigt spel-ID: 2042534


Ogiltigt spel-ID: 2042535

Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 23:21   #127
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Bara kollar av titeln på denna dagbok, du menar alltså att du tar CSN och utökar kassan med spel?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 23:24   #128
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Bara kollar av titeln på denna dagbok, du menar alltså att du tar CSN och utökar kassan med spel?
Basically yes! Pluggar högskola, har ett deltidsjobb och lägger resten av tiden på detta ungefär (en del tid skall sägas läggs på flickvännen också) CSN-pengarna har väl inte använts det senaste då jag har fått in en del på bonustrading och liknande så csn-pengarna går väl till lite vettigare saker numera!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 23:26   #129
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Basically yes! Pluggar högskola, har ett deltidsjobb och lägger resten av tiden på detta ungefär (en del tid skall sägas läggs på flickvännen också) CSN-pengarna har väl inte använts det senaste då jag har fått in en del på bonustrading och liknande så csn-pengarna går väl till lite vettigare saker numera!
Sweet
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-18, 00:48   #130
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Mycket sparsamt idag, blir nog inte mer än de två spelen som ligger där just nu:

Ogiltigt spel-ID: 2042534


Ogiltigt spel-ID: 2042535

Skönt att Yankees vet hur man träffar bollen bra! 4 poäng klara innan top 2nd är slut

Dock var jag fruktansvärt ute och cyklade i matchen innan, har dock inte sett den så vet inte om pitchers var kassa eller om batters var bra m.m!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-18, 00:51   #131
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kommer dessutom sätta mig ner och försöka fixa ihop en liten "modell" som jag kommer använda som "tillbehör" till mina egna tankar för att se om jag kan få ihop något bra av det hela. Eventuellt kommer jag ta påskledigt nu, beror på om det suger i tarmen eller inte (blir eventuellt något spel ML på imorgon, ska kika lite snabbt nu)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-22, 19:37   #132
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jaha, här har det varit dött... och så kommer det förbli i någon vecka-10 dagar eller så!

Jag håller på och bygger göteborgs årliga stolthet här, dvs. Cortègen så jag befinner mig ute i solen och dricker öl och hamrar någon spik istället för att vara nära en dator! Så är åter runt 1-2 maj.

Pöss
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 09:54   #133
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ja om det är någon som har följt mitt spread så ser ni ju att jag har åkt yo-yo dom senaste dagarna.. Upp 500, ner 800 o.s.v. Det är inte så underligt med tanke på att jag spelar mycket på underdogsen men ibland kan variansen bara gå och dö..

Igår satt jag med U8 i Athletics - Rangers.. Rangers mäktar med 1 run och Athletics tycker att 12 är roligt.. Riktigt roligt..

Dessutom har 2/2 handikappspel missat med liten marginal. -1.5 på Rockies slutar med 1 poängsvinst och -2 på Giants slutar med 1-poängssvinst

Jag kämpar vidare ändå, än så länge ligger jag på gröna siffror, men inga smickrande gröna ännu :(
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 22:33   #134
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har varit tyst här länge men har spelat på åtminstone!

Äntligen tillbaka på gröna siffror efter en rejäl jävla coldstreak ett tag med 10 raka förluster, men efter sweep på dagens spel så ligger jag tillbaka där jag vill vara! Tycker mig ha hittat viss fördel i 1st 5 ML spel, dvs. vem som vinner första 5 innings.

Kommer nog att hålla mig till det, vilket innebär att spel kan väntas komma runt klockan 14-15 om jag hittar något som verkar lovande!

Har förlorat så många FT+OT spel på att relieving pitcher har tappat massa runs efter att ha bytt av Starting Pitcher och det är sällan ett problem när det gäller 1st 5!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 22:37   #135
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Var förövrigt lite sugen på att lägga en unit på Pirates 1st 5 (startade precis, finns fortfarande spelmöjligheter), och även Angels 1st 5 (vann med 3-1, men spelade inte där).
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 22:41   #136
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hmm.. Något verkar lite underligt med ESPNs Scoreboard, Pirates börjar inte förrän om länge!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 09:07   #137
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Skulle såklart hållt mig borta från Pirates... Lätt att bara följa med flytet och då går det ofta åt skogen, men så kan det vara!

Kommer troligtvis 2-3 spel idag, beror lite på vilka odds som erbjuds!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 09:48   #138
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Har kollat igenom 1st inning i Pirates match och måste säga att SP i Pirates lyckades att sätta i princip varenda pitch när det närmade sig Strikeout mitt i sweetspot för batters. Riktigt tråkigt att han inte kunde hålla en högre standard i början av matchen.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-01, 22:13   #139
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ja då var man här igen, Spring Training drog igång idag, missade tyvärr matchen på grund av jobb men hoppas kunna se så många som möjligt framöver!

Går in med en väldigt positiv syn såhär inför säsongen, känns riktigt bra och hoppas på att det blir många bra spel!

Kommer bli mycket fulltidsspel och så kommer jag hålla ögonen på lite 1st 5 också, men det är några veckor kvar tills säsongen börjar på riktigt!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+10), maddmax (+10)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 15:03   #140
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ett par stycken spel på Spring Training. Tycker det är lite underligt att bortalag får en sådan nackdel i oddssättningen, och har därför plockat ut ett par lag som känns som att oddsen är felsatta på!

Spelen är främst baserade på vilket pitcher som förmodas starta och dennes statistik.



Ogiltigt spel-ID: 2484582


Skulle säga att den här matchen är ganska 50/50 och därför väljer jag att gå med Brewers då jag anser att det är överodds.



Ogiltigt spel-ID: 2484577


Två stycken rutinerade pitchers ser vi i denna matchup. Jag väljer att gå med Kershaw då det känns som en stabilare pitcher överlag med lägre WHIP och stabilare ERA. En del tycker inte att det här är så relevant men min känsla är ändå att Dodgers har en bra chans att ta hem den här matchen.


Ogiltigt spel-ID: 2484576


En ung pitcher mot en rutinerad sådan. Cardinals pitcher Carlos Martinez har spelat 117 innings gentemot Marlins Dan Haren som har spelat 2232 innings.

Dan Haren har däremot inga vinster under spring training vilket gör att det känns som att en viss uppvärmningsperiod kan behövas för honom.

Ogiltigt spel-ID: 2484574


Skulle förmoda att oddsen är låga här på Detroit efter att ha slagit Baltimore i två raka matcher (15-2, 5-4) men nu möter man ett Atlanta som eventuellt kan vara lite mer på hugget (förlorade senast mot Mets 5-2). Teheran är en duktig pitcher som brukar lyckas hålla nere hitsen i matcherna (1.14 WHIP) men har aldrig kastat en enda gång mot dagens motståndare, så det blir intressant!


BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-05 klockan 23:04.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 23:09   #141
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Skön start måste jag säga!

Kan ångra att jag valde att satsa det lite större beloppet på Milwaukee när jag ändå bara spelade för att jag ansåg att det var överodds men det är smällar man får ta.

Atlantas match kändes lite onödigt spännande men dom vann med 2 runs i sista inning vilket kändes väldigt skönt. Övriga matcher var ganska så stabila vinster från början kändes det som.

Ska kika lite på morgondagens matcher och så får vi se om det kommer upp några spel ikväll inför imorgon eller om jag väntar till imorgon
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-06, 06:34   #142
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tung förlust för red sox igår, dom kämpar sig tillbaka riktigt starkt i inning 2-4 med 8 rund, men tappar tyvärr någon run i 6th och slutresultatet fastställs 9-8.

På't igen idag, många matcher att kolla igenom
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 10:20   #143
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Lite taskigt med tid idag men här kommer dagens spel iallafall!


Ogiltigt spel-ID: 2489866


Ogiltigt spel-ID: 2489874


Ogiltigt spel-ID: 2489883


Ogiltigt spel-ID: 2489887


Ogiltigt spel-ID: 2489888



Surt att jag var på lite reunion igår som gjorde att jag missade spelen. Kikade lite på lineups efteråt och hade gått 9-6-2 om jag spelat alla jag ansåg hade fördel, men ibland får det sociala livet gå före!

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-08 klockan 23:44.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-08, 23:48   #144
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

4 av 5 sitter och gott med plus! Återigen visar det sig att jag är rätt dålig på att vikta insatserna men det får jag väl träna på framöver.

Kikar lite på morgondagens matcher nu under kvällen och så får vi se hur det blir med spel. Har märkt att jag kunde fått bättre odds om jag spelat senare ibland så får se vilken tid spelen kommer!

Ogiltigt spel-ID: 2491539


Ogiltigt spel-ID: 2491540


Ogiltigt spel-ID: 2491541


Ogiltigt spel-ID: 2491542


Ogiltigt spel-ID: 2491543


Ogiltigt spel-ID: 2491546



Kommer några tidiga spel. Limiten på Marathonbet är 91.77 på 1st5 så därför är insatserna lite underliga.

Har några fler leans som jag väntar för att se oddsrörelsen på så får vi se om det blir fler spel eller inte
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-09 klockan 23:05.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-09, 21:52   #145
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fin streak du är inne i nu, men är det alltså 91.77 sek? Är väl knappt ens värt att analysera matcherna då..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-09, 22:03   #146
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Fin streak du är inne i nu, men är det alltså 91.77 sek? Är väl knappt ens värt att analysera matcherna då..
För att vara Spring Training så tycker jag ändå att det kan vara värt det, många bäckar små som man säger. Limits ökar ganska rejält när reg season drar igång och även Pinnacle kommer med odds på 1st 5. Just nu 700:- plus på 2 dagar får ändå ses som rätt okej för att lägga ner cirka 20 minuter på att analysera matcherna

Sen går det förmodligen att lägga flera gånger på maxlimit också men eftersom jag inte var så ruggigt säker på om mina tankar stämde så fick det räcka med att lägga spelen en gång.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+100)

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-09 klockan 22:04.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:06   #147
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2493133


Ogiltigt spel-ID: 2493134


Ogiltigt spel-ID: 2493149


Ogiltigt spel-ID: 2493150


Ogiltigt spel-ID: 2493153


Ogiltigt spel-ID: 2493151


Ogiltigt spel-ID: 2493156


Ogiltigt spel-ID: 2493152


Ogiltigt spel-ID: 2493155


Ogiltigt spel-ID: 2493157



Många spel idag, får hoppas att trenden håller i sig och fortsätter lika starkt. Alla spel är främst baserade på Starting Pitcher som jag sagt tidigare så blir mest en massa upprepningar om jag skulle skriva något om alla matcher. Med tanke på detta bör kanske 1st 5 ses som det troligare spelet eftersom SP oftast bara spelar 2-4 innings nu under spring training.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kaviatar (+5)

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-10 klockan 22:40.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 22:41   #148
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Riktig ridå på sista 4 matcherna idag.. Giants går från 3-0 ledning till 3-10 inför 7th, Reds försöker kämpa tillbaka 0-5 underläge men klarar bara till 3-5 och Cubs är inte bra alls idag och ligger i nuläget under med 9-4.

Nya tag inför imorgon
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-11, 12:49   #149
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2494277


Ogiltigt spel-ID: 2494286


Ogiltigt spel-ID: 2494293


Ogiltigt spel-ID: 2494366



Några spel till kvällen, främst 1st 5, får se om det blir ML när pinnen har släppt odds på det!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-11 klockan 22:59.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-11, 23:00   #150
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blev ett ML-spel tidigare under dagen som låg i spreadsheet åtminstone men eftersom jag inte har varit hemma så blev det ingen inlägg i tråden.

Ogiltigt spel-ID: 2495038



4/5 satt idag och hyfsat plus igen! Kommer förmodligen några spel inför imorgon nu på kvällen också, men ML väntar nog till imorgon!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 00:59   #151
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2496032


Ogiltigt spel-ID: 2496033


Ogiltigt spel-ID: 2496034


Ogiltigt spel-ID: 2496037


Ogiltigt spel-ID: 2496035



Följande spel är inlagda i sheetet inför imorgon, får se om det blir några fler under morgondagen!

BOL

Edit:

Kom ett lite mer chansspel också:

Ogiltigt spel-ID: 2496612




Rays har inte bestämt vem som är starting pitcher, men jag känner ändå att Buehrle klarar det ganska bra mot deras slagmän och att det nog ska gå, men tar den lite lägre insatsen för att inte riskera för mycket om Rays väljer sin bästa pitcher.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+10)

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-13 klockan 01:18.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 01:21   #152
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Som sagt, ett chansspel i Blue Jays, men det borde verkligen suttit.. 3-0 inför 5e för att sedan tappa spelet totalt och till slut torska med 10-3 med 8 runs i 5th inning. Resten blev ganska bra, finns ett spel kvar som jag missade lägga i tråden tydligen (hade satt fel starttid så fick inte med den när jag kopierade bb-koderna) och det är Dodgers 1st 5 till 1.97 (tror det är slashat) så får be om ursäkt att det inte kom in här men lades i sheetet samtidigt som övriga!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 03:25   #153
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Det blev push i den matchen, sjukt bra pitching av båda lagen, står just nu 0-0 i Bot 7th.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 04:21   #154
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2497957


Ogiltigt spel-ID: 2497958


Ogiltigt spel-ID: 2497959


Ogiltigt spel-ID: 2497960



Nya spel uppe, kan hända att jag fyller på lite i någon av matcherna, har inte riktigt bestämt mig än!

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-14 klockan 14:10.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:10   #155
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nu börjar det närma sig nivåer när det inte ens är värt tiden att spela 1st5.. Limit för mig ligger just nu på 45:- och då kan jag tycka att det är en så liten bäck så det blir aldrig någon flod..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:36   #156
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kommer ett par stycken spel ändå, får se hur det blir framöver, kanske kan gå genom någon mellanhand eller så

Ogiltigt spel-ID: 2501123


Ogiltigt spel-ID: 2501128


Ogiltigt spel-ID: 2501135

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-03-15 klockan 15:02.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 12:04   #157
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 199


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har du spelat MLB tidigare år också eller blir det här ditt första?
Kaviatar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 12:06   #158
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kaviatar Visa inlägg
Har du spelat MLB tidigare år också eller blir det här ditt första?
Spelade förra året lite sporadiskt, men blev upp som en raket och ner som en pannkaka.. Slutade runt +-0
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 12:18   #159
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 199


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Spelade förra året lite sporadiskt, men blev upp som en raket och ner som en pannkaka.. Slutade runt +-0
Kommer bli spännande att följa dig under säsongen gissar jag

Känner du att du har utvecklats under förra säsongen?
Kaviatar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 12:28   #160
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kaviatar Visa inlägg
Kommer bli spännande att följa dig under säsongen gissar jag

Känner du att du har utvecklats under förra säsongen?
Ja jo det skulle jag allt säga att jag har gjort, förra säsongen var i princip första gången jag blev intresserad av baseball så jag behövde lära mig specifika regler och liknande. Dessutom har jag väl fått lite bättre koll på spelarna från förra året och jag kan haja till när jag hör till exempel Vogelsong i Giants och veta att det är en spelare som har väldiga upp-och-ner matcher där han ena matchen är en gud och andra är riktigt dålig.

Så främst är det väl intresset som har utvecklats till att göra att jag kan ta till mig information på ett bättre sätt när jag ser på matcher
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kaviatar (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 03:38   #161
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kan släna ut ett spel jag hade spelat om pinnen inte var så sega på att släppa 1st 5 på japanska ligan..

Rakuten Golden Eagles 1st 5 om oddset hamnar rätt. Värderar det till runt 52-54% men jag ska jobba imorgon så behöver sova.. Baseras främst på Starting pitchers och eftersom säsongen precis har börjat så rekommenderar jag att hålla nere insatserna (vet inte limiterna på spelformen hos pinnen så kanske inte blir ett problem)

BOL om någon ryggar
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 07:48   #162
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hoppas alla sov gott inatt och inte ryggade
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 22:19   #163
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jaha, då var säsongen några veckor gammal och jag har förhoppningsvis nått botten på sheetet så nu hoppas jag sannerligen att det vänder uppåt! Jag använder mig främst av statistik på pitchers och slagmän (inte så mycket splits gentemot RHP eller just denna pitcher osv) samt även lite grann egna tankar som jag bakar in i spelen!

3 spel igång inför inatt:

Ogiltigt spel-ID: 2564017


Ogiltigt spel-ID: 2564263


Ogiltigt spel-ID: 2564265



Finns inte så mycket att säga, får man spela på unibet så är 2x pengarna på 1st 5 Cubs ett riktigt bjudodds!

Eftersom det är första inlägget för säsongen så får jag väl återigen säga dom uttjatade orden att man ryggar på egen risk och inte ska spela bort mer än man har råd med!

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-21 klockan 05:30.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 05:31   #164
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

1-1-1 efter att Cubs vann med 5-2 totalt men bara mäktade med 1-1 (sent dessutom) i 1st 5.

Nya spel kommer förmodligen upp ikväll
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 17:16   #165
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2565005



Tidigt spel på Marlins, tar det nu eftersom jag skulle tro att den droppar runt 10 punkter. Min bedömning är cirka 57-58% chans för Marlins vilket innebär 1.72-1.75.

Båda lagen har startat säsongen ganska så bedrövligt, men Phillies har ändå dragit det lite längre. Marlins har haft ledning efter 6-7 innings men bullpen har förstört det med att släppa runs när SP går av. När vi ändå är inne på SP så är det klasskillnad hittills i matcherna som har spelats mellan Haren och Williams. Haren har spelat stabilt och inte släppt allt för många hits och sannerligen inte så många runs.

Sett till battery så har Phillies ett halvdant lag, med vissa ljuspunkter, men jag tycker att överlag har Marlins ett bättre lag som kanske inte bankar in allra flest homeruns men ändå lyckas få jobbet gjort.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 21:12   #166
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2565349



Bra odds på betway för oss som kan spela där! Min värdering ligger kring 48-50% så några punkter fel ligger allt oddset här!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-22 klockan 23:47.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 23:22   #167
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Dagens spel blev:

Ogiltigt spel-ID: 2565005


Ogiltigt spel-ID: 2565349


Ogiltigt spel-ID: 2565368


Ogiltigt spel-ID: 2565557



Har inte tid att kika på fler spel, så kanske missar något men måste få klart lite skolarbete inför imorgon också samt försöka få lite sömn!

BOL

edit: Kan passa på att nämna att Marathon åtminstone har lyssnat på mig och sänkt Marlins till 1.72, men Pinnen envisas med 1.83 fortfarande
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-22 klockan 23:47.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 23:34   #168
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2565559



Tydligen hittade jag ett till ändå. Walker känns som den bättre pitchern av dessa två och har 3-0 på 4 inbördes möten mot Astros. Tuff start hittills på säsongen men det känns som att det är två streaks som är på väg att brytas idag, Walkers dåliga säsongsstart och McHughs 9 matcher långa vinststreak (sedan Aug 2014)

Kan verkligen rekommendera detta spelet utefter oddsförändringarna som skedde nyss. Marathon ligger på 1.98 och Pinnen på 1.85 efter ett drop på 13 punkter hos pinnen.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-22 klockan 23:47.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 08:10   #169
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Fy fan alltså.. Sweep åt fel håll, och rätt rejält back inatt.

Nya tag helt enkelt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 22:44   #170
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Du är ju ändå på rätt sida slashen på de flesta spelen, så riktigt surt att det går så trögt just nu. Allt utom ditt utfall ser ju stabilt ut så är väl bara att fortsätta nöta på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emanresu (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 23:46   #171
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2566920


Ogiltigt spel-ID: 2566909


Ogiltigt spel-ID: 2566914


Ogiltigt spel-ID: 2566922



Ingen tid för motivering tyvärr, men eftersom jag har stängt sheetet (lider av extrem vidskeplighet, som så många andra spelare) så vill jag åtminstone lägga ut alla spel jag spelar så inte min trovärdighet (om det nu finns någon sådan) försvinner
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-23 klockan 06:40.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 06:41   #172
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Sådär ja, sweep åt rätt håll denna gången
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 07:28   #173
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2567089



Tidigt spel på den tidiga matchen, får man inte spela på Marathon så finns U7.5 till 1.93 på pinnen tror jag det var.

Ska se om jag kan få ner mina tankar på ett läsbart sätt från mina oläsliga anteckningar:

Jeff Locke:
Är inställd på att försöka vinna sin tredje raka match för första gången i sin karriär och på hans 10 senaste starter är laget 9-1 (även om han själv inte fått alla vinster ackrediterade). På hemmaplan har han 11 startade matcher och det har resulterat i 72 Innings Pitched vilket innebär att han i snitt spelar 6.5 inning per match. Att man i snitt får spela fler än 6 tyder oftast på att man inte släpper särskilt många earned runs eftersom det finns en gyllene gräns där vid 6 IP när man får en Quality Start om man har färre än eller lika med 3 Earned runs på 6 innings.

Senaste hemmamatchen lirade han 8 innings och släppte en run. Att matchen spelas på dagen har ingen större betydelse sett till historiken utan han har snarare varit stabilare under dagsmatcher än under kvällsmatcher (åtminstone under 2014, vilket är ett hyfsat litet sample).

Mot Cubs hade han 3 runs allowed på 25 at bats förra året och en avg på .280.

Kyle Hendricks
Borde ha blivit 6 scoreless innings i förra matchen mot Padres men Matt Kemp hände, vilket innebar en 2-run homerun i första inningen, men därefter var det tätt och slutade på 6 IP och 2 ER. Under 2015 har den enda bortamatchen han spelat varit lite av en plump med 4.1 IP och 5ER, men det var mot Rockies som har en bra lineup och kan banka riktigt hårt. Sett till 2014 var bortmatcherna fortfarande lite sämre än hemmamatcherna men 40IP på 6 matcher, vilket också är i snitt cirka 6.5 IP per match, resulterade i 13 Earned Runs och riktigt låg avg samt whip vilket bådar gott.

Hendricks har dock aldrig mött Pirates förut i karriären så finns ingen lagspecifik statistik att tillgå.

Allmänt:
Slutligen lite allmänt om matchen. Lagen möttes inatt klockan 01:05 och matchen slutade 4-3 till Pirates. Det innebär att det är cirka 17h mellan matchstarterna och därmed inte jättemycket vila för slagmän, förutsatt att samma spelare kommer användas. Båda SP har vilat så där borde det finnas gott om energi att pitcha bra och inte släppa allt för mycket runs. Sen får vi hoppas att Relief Pitchers som förmodligen (och förhoppningsvis) kommer in runt 7 inningen också kan hålla tillbaka några runs!

Enda negativa jag kan säga om spelet är vädret där vi har en förmodad vind på cirka 20mph blåsandes från bakom slagman och ut mot center-left. 20mph skulle man kunna omvandla till att ett 400ft långt slag går ungefär 10% längre och det kan självklart vara skillnaden mellan HR och Fly-out!



Räkna inte med så här långa utläggningar inför varje spel, vaknade lite tidigare och hade inget att göra idag.

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cicero (+5)

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-23 klockan 21:46.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 11:51   #174
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2567298



Att få två gånger pengarna på Yankees med Tanaka mot Tigers med Sanchez måste ändå ses som välgörenhet. Pinnen ligger på 1.92, Marathon 1.97 och då Betway på 2.00.

Tanaka:
Spelade drömbaseboll senaste matchen med att endast släppa 2 personer till bas mot Rays över 7 innings, mäktade med 8 strikeouts och ingen walk. Sett till denna och tidigare säsong så har det varit ganska oförändrat hur han spelar på hemma- och bortaplan med reservation för att han endast spelat en bortamatch hittills denna säsong. Förra säsongen var han bättre på dagtidsmatcherna än på kvällsmatcherna, vilket självklart kan ha att göra med vilka lag han ställdes mot.

Sanchez:
I motsats till Tanaka så spelade Sanchez långt ifrån drömbaseboll i sin senaste start där han släppte 9 runs på 3.33 IP innan han blev utbytt. Han har hittills denna säsong släppt fler Homeruns än totalt på förra säsongen. Förra säsongen var han något sämre på hemmaplan än på bortaplan och även sämre på dagtidsmatcher än kvällsmatcherna.

Allmänt:
Match igår 01:08, Yankees vann 14-3. Även i denna matchen en relativt kort vila men jag hoppas att Yankees är mest utvilade och kan försämra Sanchez statistik ännu mer!

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-23 klockan 21:46.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 17:25   #175
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2567634



Ett spel väldigt tight på matchstart. Cubs saknar spelare, bland annat får "blivande stjärnan" Kris Bryant spela centerfield vilket kanske inte är favoritplatsen. Men håller nere insatserna då allt gått åt andra hållet vad gäller oddsen

Kan berätta också att spreadsheet har fel tid i automathämtningen och jag orkar inte göra något åt det så lägg på 1 timme på alla tider så får ni starttiden!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-23 klockan 21:46.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 21:47   #176
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

2 av 3 sitter, en av de långa analyserna satt iallafall och det var det viktigaste!

Kan ju passa på att säga grattis till Jeff Locke som löste sin 3e raka vinst för första gången i karriären!

Blir inga fler spel ikväll, lider av sömnbesvär när jag har spel över natten.. Gick och la mig vid 01 inatt och vaknade 05:22 så jag kunde se slutet på matcherna och rätta färdiga matcher. Så inatt behöver jag min sömn tror jag bestämt!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-23 klockan 21:54.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 13:34   #177
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2568863



Första spelet för natten kommer här:

Aaron Harang är en av väldigt få ljuspunkter i årets Phillies, som har gett laget en hyfsad chans att vinna i sina starter hittills. Bakom honom finns en bullpen som inte direkt har imponerat hittills så även om Phillies kanske leder i 6-7 inningen så tror jag att Braves kommer kunna vända på det när relief pitchers kommer in.

Med detta sagt tror jag ändå att Braves kommer att ta hem matchen då det även från dom startas en duktig pitcher som på senaste två starterna inte har släppt fler än 3 runs på 7IP (per match alltså). Dessutom har han extremt bra inbördes statistik mot Phillies sett till förra året. På 65 At Bats lyckades Phillies bara fixa 2 runs mot Alex Wood.

Vädermässigt finns det inte direkt något att säga, sned motvind för slagmän cirka 14mph är förväntat.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-25 klockan 13:15.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 13:52   #178
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Det där med sömnbesvär med mycket investerat på nätterna är ett jävla problem alltså. Har blivit bättre för mig nu sista tiden men förra året när jag la 6-10 spel vissa nätter på NHL kunde jag vakna 10-15 gånger på en natt utan att överdriva, kallsvettig och jävlig dessutom.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 15:47   #179
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Det där med sömnbesvär med mycket investerat på nätterna är ett jävla problem alltså. Har blivit bättre för mig nu sista tiden men förra året när jag la 6-10 spel vissa nätter på NHL kunde jag vakna 10-15 gånger på en natt utan att överdriva, kallsvettig och jävlig dessutom.
Japp det är inget konstigt alls, så det är skönt med dagsmatcher ibland så man får sovit..

Det värsta är att det behöver inte ens vara särskilt mycket pengar investerat för min del utan snarare prestigen som förstör, prestigen att slå bookiesarna eller liknande. Därför som jag kan hålla mig hyfsat disciplinerad trots mina jämförelsevis låga insatser per spel
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 22:48   #180
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2569705



2x pengarna på Orioles 1st 5 känns lite för bra när jag kikar på vilka starters det är..

Lagen möttes i söndags med exakt samma pitchers och Red Sox starter Porcello släppte då 8 runs på första 5 inningsen medan Gonzalez höll sig till 3 över 6 innings. Detta var dessutom på Red Sox hemmaplan, nu är Baltimore värdar.

Tidigare matcher Gonzalez har startar har han haft i snitt 1.5 ERA. Porcello är duktig, men jag tror inte att han löser kvällens match utan Baltimore vinner, åtminstone 1st 5 men håller nere insatsen då oddsen pekar åt andra hållet och jag inte har kikat igenom starting lineups så noga inför denna match.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-25 klockan 13:15.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 22:56   #181
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2569721



Mets möter idag ett Yankees som kan ses som riktigt heta, men när man ställer Jacob deGrom, som var förra årets Rookie of the Year och som just nu har en streak på 18 innings utan att tappa en run mot Michael Pineda som för första gången möter Mets så kan jag verkligen tycka att 2.19 är i högsta laget på 1st 5.

Yankees har bättre batters enligt mig, men om deGrom fortsätter storspela så spelar det ingen roll, då kan det bli 1-0 efter 1st 5. Om streaken vänder totalt så är det självklart risk att det smäller rejält och Yankees vinner med 15-0 lika gärna. Tycker ändå att det är ett bra spel med tanke på förutsättningarna!

Edit: Pinnen höll verkligen inte med mig utan höjde ganska snart efter mitt spel till 2.31, så dom kanske vet något som jag inte vet, men men..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-28 klockan 06:28.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 23:03   #182
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ett sista spel för natten blir på något av ett utstick hos Unibet

Ogiltigt spel-ID: 2569728



Shane Greene har chansen att vara först i Tigers att vinna 4 första starterna på säsongen men han har haft svårt för vänsterslagmän och möter idag Indians som kan ställa upp med några riktigt duktiga sådana. Pinnen ligger just nu på 2.05 efter att ha droppat från 2.30. Men att få 2.15 då känns ganska bra skulle jag vilja säga!

BOL om någon ryggar, nu ska jag sova
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-28 klockan 06:29.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 23:20   #183
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hittade ett till spel som verkar intressant.

Ogiltigt spel-ID: 2569737



Att rockies inte är favoriter hemma på Coors field mot Giants med Heston i fronten är konstigt..

Heston är inte van vid högre höjd vilket kan förstöra vissa pitches eftersom det är tunnare luft = mindre spin på finesskasten.

Butler hade i förra starten bättre command än tidigare och hade bara 1 walk vilket verkar lovande och Rockies brukar ställa upp en riktigt bra lineup när dom spelar hemma. Detta blir garanterat sista spelet för natten!

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-28 klockan 06:29.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 06:30   #184
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

2-3 , -73 slutar natten på. Räddad av Rockies och Indians!

Braves förlorar 1-0 efter en run i bot 9, dvs sista inning innan extrainnings. Detta på grund av en error vilket kändes rätt onödigt..

Mets torskade både 1st 5 och FT mot Yankees som fortsätter se farliga ut.

Orioles förlorar 1st 5 med 4-3 efter att ha tappat 4 rund i Top 5.

Lite snedstudsar och några riktigt snea skott räddades som sagt ändå av att Rockies slog Giants med 6-4. Inte övertygande men vinst är vinst.

Årets mest berg- och dalbanelag är Tigers, vinner stort någon gång och kollapsar helt nästa match och så fortsätter det. Indians vinner idag med 13-1 med 9 runs i 1st 5. Shane Greene hade det tufft som väntat
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 20:49   #185
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2573601



Tätt inpå spelstopp idag igen, har haft en fullsmockad helg så inte blivit så mycket baseball.

Det här spelet grundar sig på inbördes statistik mellan pitcher vs team, där Twins pitcher har 1 ER på 57 AB förra säsongen och Mariners Pitcher har 9 ER på 43 AB.

Gibson har tidigare inte varit något superskarp bortaplanspitcher, men jag tror ändå på spelet samtidigt som jag håller ner insatsen
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-28 klockan 06:29.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 17:58   #186
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 2573601



Tätt inpå spelstopp idag igen, har haft en fullsmockad helg så inte blivit så mycket baseball.

Det här spelet grundar sig på inbördes statistik mellan pitcher vs team, där Twins pitcher har 1 ER på 57 AB förra säsongen och Mariners Pitcher har 9 ER på 43 AB.

Gibson har tidigare inte varit något superskarp bortaplanspitcher, men jag tror ändå på spelet samtidigt som jag håller ner insatsen
Den gick allt in på OT den! Ledde med 2-0 i 3e, tappade 2 i 4e och sen var det nollor fram till 11e när Twins avgjorde med en 2-runs-trippel!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 22:22   #187
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2574857



Ett spel idag också. Dock ingen längre motivering utan jag tror helt enkelt att Nelson är en stabilare pitcher än vad Marquis är.

Har haft fullt upp idag med att försöka lösa skolarbete och leta efter tradingmöjligheter för min bonus hos mobilbet men så fort jag är klar med dessa två så kommer jag lägga lite mer tid här igen (förhoppningsvis onsdag kväll med skolan iallafall)

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-04-28 klockan 06:30.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 23:16   #188
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 313
Sharp$: 6071


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte bara studsa in och tacka för en vettig dagbok och bra spel Vågar man fråga vad herrn har för ROI sedan serien startade? Är det några spel som går bättre/sämre eller är det stabilt rakt igenom?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 06:26   #189
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Tänkte bara studsa in och tacka för en vettig dagbok och bra spel Vågar man fråga vad herrn har för ROI sedan serien startade? Är det några spel som går bättre/sämre eller är det stabilt rakt igenom?
Kul att höra Faktiskt sett till 2015 regular season är just nu ROI runt 97% vilket enkom beror på att jag har spelat mycket 1st 5, och denna säsongen verkar jag ha tappat känslan helt för 1st 5..

FT+OT ROI 108%
1st 5 ROI 77%

Så jag får helt klart försöka fixa till mina 1st 5, eller ge sjuttsingen i att spela det
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+10)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 21:53   #190
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hinner inte lägga in i spread just nu men Mets FT+OT 2.05 insats 200 på pinnen spelas. Ingen riktig motivering dock
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 00:05   #191
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2582509



Minuten innan matchstart!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-03 klockan 02:42.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 00:11   #192
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2582512


Ogiltigt spel-ID: 2582513



Två till spel precis innan matchstart

Kan lägga till också att jag har bonushorat också så insatserna har ökat, så se inte dessa 250kronorsspel som mer "säkra" än tidigare 100-150 kronors, utan rullen har ökat helt enkelt!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-03 klockan 01:37.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 01:38   #193
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

1st 5 satt som en smäck, 4-2 till Cincinnati!

Ber om ursäkt att spelen kom så tajt på spelstopp, men har inte haft tid att kika igenom matcherna förrän vid 1-tiden idag..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 02:43   #194
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Baltimore - Tampa 4-0 och underspelet sitter också!

Nu blir det garanterat natten, sov så gött!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 16:56   #195
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2583622



Tidigare spel idag åtminstone!

Kommer eventuellt några fler, men måste fixa med bilen så får se om jag får tid över. Isåfall kommer dom runt 19.00 dvs matchstart
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 17:49   #196
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Hinner inte in i sheetet just nu men

Reds Ö3.5 TT
Reds - Braves Ö 6.5
Reds - Braves 1st5 Ö3.5
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:44   #197
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

2-2 idag och back cirka 60:- så ganska lugnt ändå, trist dock att Reds inte mäktade med någon run alls, då Teheran spelade en riktigt stabil match idag faktiskt!

Edit: här är spelen:

Ogiltigt spel-ID: 2583859


Ogiltigt spel-ID: 2583856


Ogiltigt spel-ID: 2583855


Ogiltigt spel-ID: 2583622


Ett sista spel för natten kommer:

Ogiltigt spel-ID: 2584118



Warren har svårt för högerhänta och Red Sox har många sådana i dagens lag (alla utom 1 är antingen höger eller switch hitters). Dessutom har hans matcher denna och förra säsongen på bortaplan varit ganska vegt och inbördes är det inte jättebra mot Red Sox heller direkt.

BOL om någon ryggar
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-04 klockan 08:20.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 08:20   #198
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Naj, det satt inte heller, 5-0 till yankees efter 5 och 5-5 efter 6. Överspelet hade varit väldigt fint där kan vi säga
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 16:37   #199
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2586559


Ogiltigt spel-ID: 2586541


Ogiltigt spel-ID: 2586537


Ogiltigt spel-ID: 2586523


Ogiltigt spel-ID: 2586522


Ogiltigt spel-ID: 2586496


Ogiltigt spel-ID: 2586473



Många spel idag, just nu har jag inte tid att motivera men får se om jag kan göra något litet senare ikväll.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-07 klockan 18:54.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 22:01   #200
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Plockar några tidiga spel inför morgondagen då jag inte vet hur mycket tid jag får över:

Ogiltigt spel-ID: 2587165


Ogiltigt spel-ID: 2587147


Ogiltigt spel-ID: 2587150


Ogiltigt spel-ID: 2587159

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-07 klockan 06:25.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 20:18   #201
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tänkte bara nämna att rockies spelet alltså är på den senare matchen idag, den där Ray och Lyles pitchar och inte Matzek som pitchar i den som är igång just nu
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 16:40   #202
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Minnesota till 1.98 på marathon eller över 2x på Nordicbet är alldeles för bra för att inte ta!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 16:45   #203
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2589599


Ogiltigt spel-ID: 2589592

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-07 klockan 22:56.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 18:27   #204
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2589745



Betway sticker ut med 1.90 här gentemot Pinnen på 1.72 t.ex.

Volquez har riktigt dålig inbördes statistik mot Indians och jag går nog främst på det här
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 22:57   #205
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2590180



Eovaldi har ännu inte förlorat en start men jag tror att det är dags idag. Tillman är en duktig pitcher och Orioles är absolut inte kattskit så det blir spännande.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 23:27   #206
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2590232



Förmodligen sista spelet för inatt, är lite sugen på att ta Arizona men skulle vilja ha lite högre än 1.87 i odds
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 23:41   #207
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Känner mig riktigt off, framförallt för att jag inte har tid just nu att fundera på baseballen.. Sjukt mycket i skolan i cirka 1 månad till, sen hoppas jag få lite mer gjort här innan jag drar på tågluff!

Men ett spel hittar jag idag:

Ogiltigt spel-ID: 2591593



Lagt på B365 så det gäller t.o.m. Top 5th, dvs. Phillies får slå en mindre gång innan resultatet fastställs.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-09 klockan 01:28.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 01:27   #208
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nae, tar nog en paus på några dagar/veckor så får vi se om formen kan komma tillbaka..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 01:33   #209
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Så förbannat riggat så jag avlider.. Bot 5 gör Phillies 3-1 och spelet hade suttit om jag spelat vanlig 1st 5, men nej nej, självklart går det åt...

Vi ska se att det slutar på 5-1 eller något sånt efter 1st 5.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 22:15   #210
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har tydligen inte postat i forumet på ett tag så slänger in ett spel som inte är MLB direkt..

2015-05-24 16:29Finnish VSeinajoen JK vs HJK Helsinki 1 FT 250 2.900


Toppmöte i Finska högstaligan, har sett ett par matcher och tycker absolut inte att HJK har imponerat hittills. Visst har SJK mött bland dom sämre lagen i Veikkausliiga men samtidigt spelat hyfsat övertygande det som jag har sett och att dom ska slå HJK på hemmaplan känns som ett bra spel.

2.90 på Ladbrokes är alldeles för högt och jag anser att SJK ska vara favoriter inför matchen.

BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 22:46   #211
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Inne på samma sak faktiskt, inte ska HJK vara favoriter i denna match speciellt eftersom dom bara vunnit 1/5 bortamatcher i år samtidigt som SJK har 5 raka hemmasegrar utan att släppa in ett mål. Båda lagen har ju haft en del problem med målskyttet men med två stabila försvar så väljer jag +0 istället för raka 1:an bara för att safe:a upp lite
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 09:49   #212
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Inne på samma sak faktiskt, inte ska HJK vara favoriter i denna match speciellt eftersom dom bara vunnit 1/5 bortamatcher i år samtidigt som SJK har 5 raka hemmasegrar utan att släppa in ett mål. Båda lagen har ju haft en del problem med målskyttet men med två stabila försvar så väljer jag +0 istället för raka 1:an bara för att safe:a upp lite
Kul att höra att jag inte är ensam om tankarna, men spelbolagen verkar inte hålla med oss just nu.. För någon minut sen höjde pinnen raka 1an till 3.02 och +0 ligger nu på 2.11
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 12:04   #213
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Skulle säga att det är helt normala oddsrörelser, skulle inte förvåna mig om nån som spelar via asiatiska agenter kört in en del på HJK för att få upp oddset på SJK och sedan slå till på det högre oddset, är ju nere på samma siffror nu igen.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 11:14   #214
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

1-0 ledning tappades till 1-2 och spelet förlorade.. Jag är nog inte byggd för att släppa spelen publikt. Fredagen gav 197% roi och igår blev det 1 av 8 som satt eller något sånt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 13:17   #215
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Strax över 1 månad till NHL börjar och några långtidsspel (chansningar) ligger uppe i sheetet.

Spelen kommer att släppas snabbast på twitter och på min blogg (sker automatiskt till twitter från bloggen) men kommer även att copy-pastea in alla spel här. Just nu ligger det uppe previews på 2 lag (håller på med alla men är inte så snabb) i form av Anaheim Ducks och Arizona Coyotes. Klistrar in dom här också, men dom är skrivna på engelska så det får ni leva med

Anaheim Ducks

Additions:

Carl Hagelin, Anton Khudobin, Kevin Bieksa, Shawn Horcoff, Chris Stewart, Brian McGrattan & Mike Santorelli

Losses:

Emerson Etem, James Wisniewski, Matt Beleskey & Francois Beauchemin

Preview:

Anaheim Ducks, the team that gets themselves far in the playoff but never all the way. This year might be the change in that matter. With some very interesting changes in the roster before this season, I really believe that this might be the Ducks’ year. Carl Hagelin, in from Rangers (17G, 18A, 82GP) to try and fill the empty spot after either Emerson Etem (5G, 5A, 45GP) or more likely Matt Beleskey (22G, 10A, 65GP). This isn’t an easy task for a single player so Ducks will have to hope that players like Silfverberg and Rakell will get even better.
One necessity for the Ducks to have a chance at winning the Stanley Cup this year is that Corey Perry and Ryan Getzlaf will continue to play around well together and, even more important, stay healthy.

Goalkeeping

Andersen really took a great step from playing a few games two seasons ago to play 54 games last season. His stats might not be the most impressive ones (2.38 GAA, .914 SV%) but he did make those important saves that helped Ducks go all the way to conference final. To this season Anton Khudobin (from Carolina) will join as well, and this might indicate that Gibson will join the AHL at the beginning and if Andersen fails in any way he will have the form necessary to step right up to take the first glove. According to officials in the organization there are no intentions of trading Gibson away which strengthens the possibility of him starting the season in AHL.

Defense

Ducks’ defense has seen a few changes since previous season with the most noteworthy being Francois Beauchemin moving to Colorado. To replace him GM Murray has acquired Kevin Bieksa, but the question is if he can remain the mentor to Hampus Lindholm that Beauchemin was last season (and also, do Lindholm need a mentor?). Francois Beauchemin was also the player on last seasons roster with the most ice time total.
Most important defensemen: Sami Vatanen, Hampus Lindholm and Clayton Stoner with his routine.
Interesting upcoming defensemen: Shea Theodore, drafted 2 years ago and even though the Ducks’ officials has said that they won’t rush him, I think that we will see Theodore in a few games and he seems really interesting.

Offense

As mentioned earlier, Matt Beleskey, Emerson Etem and Kyle Palmieri is out of the team and in comes Carl Hagelin, Shawn Horcoff, Chris Mueller and Chris Stewart. My subjective opinion is that this perhaps isn’t the best trades in the off-season. The Top-6 is almost intact and they’ve kept Cogliano on the left wing, but was it really necessary to get 2 new C’s? Horcoff will probably become a fourth-liner behind Getzlaf, Kessler and Rakell. But where does Chris Mueller fit in?

Summary

I do believe that the Ducks has a chance of winning the Stanley Cup if they can strengthen the defense and if Andersen can keep up the good work from last season. The Pacific is not the easiest of the divisions and Calgary seems like a serious threat this year. I believe that Ducks will take the no. 1 spot but it won’t be easy.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 13:20   #216
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Arizona Coyotes

Additions

Niklas Grossman, Boyd Gordon, Antoine Vermette, Zybnek Michalek, Anders Lindbäck, Steve Downie & Dylan Strome

Losses

Sam Gagner, Martin Erat, Mark Visentin, Keith Yandle & Lauri Korpikoski

Preview

Arizona, Arizona, Arizona. Such a young team trying to get up but falling really short. Or at least they did last year. For the upcoming season they’ve made some signings that to me feels to the worse on the short term but might turn into real machina in the long term. 2015 third pick Dylan Strome is an interesting guy but stays with Erie Otters one more year. Max Domi (’13 draft, 12th pick) will be joining the roster this year and he seems like a really good player for the Coyotes. He’s a two-way player, captain for the London Knights and managed 102 points (32G, 70A) over 57 games. Give him a season to adapt himself to the big league and he can be an extremely valuable player for the Coyotes.

Goaltending

Mike Smith had some serious issues during last season. A few times he dipped under .900 SV% which is way below where he should be to help Coyotes get far in the season. Brought in for this season is Anders Lindbäck, who has been team-jumping quite a bit lately. He has some consistency issues which can be seen as his SV% goes like a sine-curve, or so it seems. Last season in Dallas was not awfully good, with .875 and 3.71 GAA, but after he was sent down to AHL and the Texas Stars he found something that really helped him. Posting a .946 1.68GAA for Texas Stars is good, but more impressive is the 16 games he played for the Sabres. Save percentage of .924 and 2.76 GAA, with Sabres, who as we all know, managed to be drop dead last in the standings.

Defense

Oliver Ekman-Larsson, what would the Coyotes do without him? He and Keith Yandle made some magic in an otherwise bland team. For the upcoming year Arizona traded away Keith Yandle to the Rangers and took in Niklas Grossman and Zbynek Michalek to stabilize the defense. I don’t think that these two guys will be able to make up for Yandle and I expect to find Coyotes around the bottom in the GAA table.

Offense

Last season’s offense was miserable, with Ekman-Larsson being the star from the blue line with 23 goals (tying the franchise record for defensemen) and a team-best 43 points. In February Antoine Vermette returned from Blackhawks and he will certainly have a huge amount of expectations on his shoulders. As stated earlier Max Domi will also have his share of expectations upon him, but he’s still young so a bit of tolerance will be given from the fans if this will be a poor season for him. The most impressive (and indirect disappointing) is that the Coyotes had the 7th best power play in the league last season (and the disappointing part is that this didn’t help).

Summary

So, what do I think about the Coyotes chances in this year’s NHL? I think that we will once again find them somewhere around rock bottom. There were very few indications that Mike Smith is going to find his way back to being a top-goalie. He did manage to get some higher percentage towards the end of the season, but I don’t think it’s enough. The offense has to be much better, since they last season were 29th in Goals Per Game and also the defense has to work on just about everything (28th last season with 3.26 GAA).
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 17:15   #217
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Calgary Flames

Additions
Dougie Hamilton & Michael Frolik

Losses
Devin Setoguchi, Corey Potter & David Schlemko

Preview

What a year last year was for the Flames! Only the second year in their rebuild and they not only manage to get to the playoffs but also make it through to the second round after beating Canucks in 7 games. Everyone thought of the opposite, meaning that the Flames would be a high contender in getting McDavid in the draft, but that wasn’t even close. The management won’t rush to win the Stanley Cup but of course they wouldn’t mind.

Goaltending

All 3 goalies in Flames are No. 1 goalies, which might be a problem, but last year they complemented each other perfectly. When Jonas Hiller faltered, one of Ramo or Ortio would step up and make a good job. I do believe that one of them will be named the No. 1 goalie during the training camp late September, but I wouldn’t be surprised if we will see at least 2 goalies dividing the games.

Defense

Last season the defense got struck when Giordano had his season-ending bicep injury. This year they hope that he will be healthy during the whole season and they’ve made a really nice trade when they acquired Dougie Hamilton from Bruins. I would say that the Flames might have the best top-6 defenders in the league. Many teams go with 2-4 really good defenders and 3rd pair is being forgotten, but Flames do really have 3 complete and good defensive pairs.

Offense

Can Johnny “Hockey” Gaudreau make the same thing that Sean Monahan did last season? Avoid the sophomore slump that is. Monahan did 31 goals last season (his second season) and Gaudreau made 24 goals and 64 points in his rookie season. The blue line part of Calgary is also a serious offensive threat. Hamilton, Giordano, T.J. Brodie and Dennis Wideman will make a big impression in the pacific division and the NHL.

Summary

Can the Calgary Flames fight for the Stanley Cup? I actually believe so. If the Flames can avoid the hangover from last season’s success and the players stay healthy they will have a really good chance. Many contenders have been decimated by salary cap (one example is Blackhawks who lost Sharp & Saad among others). I will certainly follow the Flames during this season because I believe they are a really exciting team on paper.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-08, 08:36   #218
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Edmonton Oilers

Additions

Connor McDavid, Cam Talbot, Eric Gryba, Andrej Sekera, Griffin Reinhart, Lauri Korpikoski & Mark Letestu

Losses

Martin Marincin, Boyd Gordon, Viktor Fasth, Derek Roy, Matt Fraser & Jesse Joensuu

Preview

Edmonton, 9 years now with just misery and early draft-picks. It’s almost as if talent dies when it arrives at the gates of Rexall Place. I mean, Taylor Hall, Jordan Eberle, Nail Yakupov, Ryan Nugent-Hopkins and Benoit Pouliot. These are all 1st-rounders and Hall, Yakupov and Nugent-Hopkins are all No. 1 draft picks. How can a team with that much talent play so bad that they manage to get another 1st pick? That brings me on to this year. The Next One, Connor McDavid will arrive at the gates and I really hope that he won’t lose his talent in Oilers as well. It would be a shame for the whole league and community of NHL if a boy, who is closely compared to Wayne Gretzky and Sidney Crosby, would just disappear after a few years and become just another player in the sinkhole that (up ‘til now) is Edmonton Oilers.

Goaltending

Ben Scrivens was everything but stable last season and Oilers’ staff has tried to make that up by acquiring Cam Talbot, who has been the backup goalie to Henrik Lundqvist, from New York Rangers. When Lundqvist was injured, Talbot had to show his best game and managed more than well with 21-9-4, 2.11 GAA and .926 SV%. The intention is to make Talbot the starter but that is something we won’t get to know until the pre-season games has been played.

Defense

The weakest part of Oilers is their defense. Yet they’ve still mostly picked forwards when they’ve had the chance with 1st draft picks. This year they’ve acquired three new defensemen in Andrej Sekera, Eric Gryba and Griffin Reinhart. They also have Darnell Nurse who will try to make the team (2013 7th overall pick). This means that they’ve replaced about half the blueline, but will that be enough? Will Sekera be the minute eater that the Oilers so desperately needs him to be? If he can, they will have a good chance of turning their downwards spiral and get back on track.

Offense

Connor McDavid, is there anything else I need to say? The people of Edmonton are ecstatic about this and have already begun comparing the upcoming years with the golden Gretzky era. There are still a few things that need to be addressed before Oilers can begin to dream themselves. They need to be more determined around the net and really want to score the goals. I’ve mentioned quite a few players earlier (RNH, Hall, Eberle…), and these players really have to step up and show everyone that the Oilers are something to count with this year.

Summary

Do I believe that the Oilers have the possibilities to go far in the season and perhaps even take the Cup with them home? Yes. Will it be easy? No. If the newly acquired players turn out to be what Oilers need and McDavid turns out to be this superb player in the NHL as well, they will have a shot at making it all the way.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-08, 12:48   #219
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag vet inte om folk är intresserade av att läsa dom så säg gärna till om ni vill fortsätta så kommer jag klistra in dom fortsatta här också, men känns onödigt annars om ingen läser det
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-08, 13:28   #220
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Ska du vara med på NHL fantasyn?
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-08, 13:30   #221
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Ska du vara med på NHL fantasyn?
Har inte riktigt bestämt mig än, vore kul men vet inte hur mycket tid jag kommer ha till det. Får fundera någon dag så får vi se
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 10:32   #222
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Efter att ha gått igenom alla lag i Pacific så kommer nu en liten bild av hur jag tror att slutställningen kommer se ut när hela regular season är färdigspelad. Kommer lägga in den som en bild här för att få med formatteringen vilket inte är möjligt att få snyggt här i ett inlägg





Och som jag sagt tidigare, vill ni ha alla previews så lägger jag upp dom här också. Känns som att forumet på sätt och vis dött och då fick det bli en blogg där man lättare kan dela med sig av sina tankar via sociala medier och liknande än att länka till ett forum på svenska
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5), spacesoul (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-21, 17:25   #223
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Så, försäsongen har dragit igång och Pinnacle har släppt odds på O/U antal vinster under säsongen.

Jag hittade ett antal spel där som jag tycker är fina!


Ogiltigt spel-ID: 2795908


Ogiltigt spel-ID: 2795907


Ogiltigt spel-ID: 2795906


Ogiltigt spel-ID: 2795905


Ogiltigt spel-ID: 2795904


Ogiltigt spel-ID: 2795901


Ogiltigt spel-ID: 2795897

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 11:59   #224
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Äntligen är säsongsstarten här! SÅ JÄVLA TAGGAD!


Ett spel hittas idag i Kalifornien där vi får se Kings ta emot Sharks. Sharks som visade upp bra öga när man fixade till sig Martin Jones från just Kings inför säsongen och som idag kommer att ta plats i mål och som har visat hur duktig han är både i försäsongen och förra säsongen bakom Quick.

I år tror jag bestämt att han får förstaspaden i Sharks och han kommer att få jobba. Sharks har inte skarpaste försvaret i ligan direkt men kan dom få självförtroende genom en storspelande Jones så kan det allt bli ganska bra ändå i år.

I alla fall, inatt så lägger jag 1/5U på U5 i matchen, då jag anser att Kings anfall inte riktigt är bra nog gentemot Jones, men jag tror ändå att Kings kommer vinna.

Ska vi säga 2-1 till Kings, mål av Kopitar och Gaborik samt Pavelski

Ogiltigt spel-ID: 2827826

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 21:21   #225
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blir ett tidigt spel på morgondagens match mellan Avalanche och Wild.

Tar Wild ML till 1.94 på Unibet, pinnen öppnade på 1.87 så passar på innan övriga sänker också!

Wild som har ett i grunden bättre lag än Avalanche och framförallt så lyckas dom utnyttja den skicklighet dom har. Jag har Wild som slutspelslag i år och med god chans att vinna Central Divsion (men förmodligen 2a efter Stars ).

Vi kommer förmodligen att få se förra säsongens stjärnskott till målvakt i Devan Dubnyk vakta kassen för Wild medan Avs ställer upp med Varlamov som hade en upp-och-ner säsong förra året och dessutom negativ inbördes statistik mot just Wild.

1.5U, finns inte i spreadsheets system ännu så kommer upp där när det är automatiserat!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 22:40   #226
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har precis blivit klar med min något ovanliga ranking, eller snarare projected standings för varje division. Säg gärna vad ni tror och om ni anser att jag är dum i huvudet! Jag har argument för alla mina val av placering för lagen i fråga!



Ber om ursäkt för allt kladd också, pennan är lite kass!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 01:10   #227
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Kings - Ducks - sharks - flams -oilers - canucks - coyotes

Hawks - Blues - Avs - Wild - Stars - Preds - Jets

Penguins - Rangers - Caps - Islanders - Flyers - Jackets - Canes - Devis

Bolts - Red Wings - Canadiens - Bruins - Sabres - Senators - Leafs Panthers
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 22:41   #228
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Antti Niemi vs Marc-Andre Fleury. Två målvakter som jag tror kommer behöva några matcher för att komma in i spelet och idag är en sån dag där det kommer att straffa sig duktigt om man inte är med från början.

Patric Hörnqvist, Evgeni Malkin, Phil Kessel och Sidney Crosby. Smaka på dom namnen i samma lag och säg sedan att ni inte tror att Penguins i princip kan täcka linan själva. Ännu bättre är att vi på andra sidan ser Dallas Stars som förra säsongen hade ligans andra bästa offense.

Jag ser inget annat än att denna går över 5.5 och har spelat 2 units på det!

Ogiltigt spel-ID: 2830746

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-10-09 klockan 12:11.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:07   #229
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Gillar din ranking i stort men du rankar Dallas och Senators alldeles för högt upp, visst är Dallas spännande men dom är inte i närheten av 1a i Central. Senators bör inte kunna upprepa förra årets mäktiga spurt och ta sig till slutspel, får nog ett mycket tufft år. Canucks är löjligt mycket bättre än Arizona i botten.

Stryklag blir: Arizona, Toronto, New Jersey.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:12   #230
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Min rank:

Atlantic: Tampa - Habs - Detroit - Bruins - Florida - Buffalo - Sens - Toronto
Metro: Pens - Rangers - Islanders - Columbus - Wash - Flyers - Carolina - New Jersey
Pacifik: Ducks - Flames - Kings - Oilers - Sharks - Canucks - Arizona (tvärsist)
Central: Hawks, Blues - Wild - Stars - Nashville - Jets - Avalanche

Nu kör vi!

(Grym rank av Isbjorn btw, gillas skarpt men Avs för högt upp imo)

Senast redigerad av sirlarsson den 2015-10-08 klockan 23:16.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:33   #231
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Gillar din ranking i stort men du rankar Dallas och Senators alldeles för högt upp, visst är Dallas spännande men dom är inte i närheten av 1a i Central. Senators bör inte kunna upprepa förra årets mäktiga spurt och ta sig till slutspel, får nog ett mycket tufft år. Canucks är löjligt mycket bättre än Arizona i botten.

Stryklag blir: Arizona, Toronto, New Jersey.
Det räcker att Dallas får någon som helst ordning på defense (mycket genom att få ordning på PK) så kommer dom att vara otroligt farliga i år. Det är vad jag tror iallafall och därefter är rankingen uppställd.

Angående Senators så hade jag svårt att bestämma mig mellan Red Wings och Senators på 3e plats. Bruins kommer inte att visa några bra tendenser i år heller och missar slutspel stort.

Jag måste bara fråga, då det är många som tycker liknande dig att Panthers har blivit ett bättre lag i år, vad är det som ni gillar?

Jag har åtminstone Leafs som rock bottom och har ingen som helst feeling för att Canucks ska visa något bra i det långa loppet i år.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:37   #232
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Likaså Kings, ser inget playoff-lag där. Om Quick inte håller måttet så är det Jhonas Enroth bakom och det blir ingen rolig syn. Så mycket hänger på att Quick kan spela 65-70 matcher och jag tror inte att dom kan spela som tidigare år där man spelar svagt i säsongen men precis når slutspel. I år gäller det att hänga med från början till slut
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:49   #233
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Florida tycker jag utvecklas hela tiden, spelade en otroligt frejdig ishockey förra året och kvalitet finns samt talang. Tror inte det blir slutspel i år heller till slut då Metro är lite för vassa där blir det 5 lag men ett roligt lag. Buffalo ej redo än, tar några år till att bygga om helt från scratch och Ottawa kan inte ha samma flyt två år irad.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:58   #234
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Florida tycker jag utvecklas hela tiden, spelade en otroligt frejdig ishockey förra året och kvalitet finns samt talang. Tror inte det blir slutspel i år heller till slut då Metro är lite för vassa där blir det 5 lag men ett roligt lag. Buffalo ej redo än, tar några år till att bygga om helt från scratch och Ottawa kan inte ha samma flyt två år irad.
Att det blir 5 lag från Metro är jag helt överens om, och som sagt var det lite tvist med mig själv angående Sens eller Red Wings. Buffalo inte riktigt redo nej, väldigt intressant bygge framöver men inte i år
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 23:59   #235
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Columbus Blue Jackets blir otroligt spännande i år, fick förra året spoilerat av skador. Har grymt med fart och tyngd framåt, ett av mina absoluta favoritlag när det gäller att välja matcher.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 04:05   #236
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag har ALDRIG sett Antti Niemi såhär bra.. Monsterräddning efter Monsterräddning.. Båda spelen missar idag också och vi får ta nya tag nu i helgen
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 09:40   #237
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Vad i hela världen.. Jag går och borstar tänderna och går och lägger mig. Klarar inte att somna och slår på Viaplay, då står det 4-3 i Wilds match. En stund senare vaknar jag till efter att ha slumrat och då är det 5 minuter kvar och Wild leder med 4-5. Vilken upphämtning och jag får rätta mitt förra inlägg.

Wild löser det alltså och ger +1.41 units. Dock back totalt inatt -0.59 då Penguins inte kunde hitta nätet bakom Niemi som spelade som aldrig förr
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 15:52   #238
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2831717



Blir ett spel på Blue Jackets idag, analys kommer senare men räknar med att oddset droppar så rekommenderas att ta fort om man vill ha det
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 17:59   #239
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2831999



Hutchison startar i kassen för Jets och då tycker jag att procenten väger till Devils sida så 2.08 känns som ett bra spel! Kommer förhoppningsvis en analys här också, beror på tiden
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:07   #240
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Blue Jackets - Rangers
Blue Jackets är ett väldigt intressant lag som förmodligen hade gått bra förra säsongen om det inte vore för flera skador på nyckelspelare. I år har man förstärkt med en nybliven Stanley Cup-vinnare i form av Brandon Saad från Chicago Blackhawks. Saad blev släppt av Blackhawks då han ansågs kräva för hög lön och Chicago som ständigt har bekymmer med lönetaket skickade iväg honom till Columbus istället. Idag möter dom ett Rangers som inte imponerar mig direkt på pappret och inte heller imponerade jättemycket i första matchen. Lundqvist kommer att bli absolut nödvändig om Rangers skall vinna inatt då det inte sprudlar av mål från spelarna framför honom.
I andra målet står Sergei Bobrovsky som är en mycket kompetent målvakt som tyvärr för Columbus har dragits med skador vilket gjort att ingen av säsongerna har blivit 60+ matcher lång. Jag tror att han kommer visa att han är bra idag och hålla tillräckligt tätt för att Blue Jackets ska kunna vinna matchen.


Devils - Jets
Devils är ett lag där mycket hänger på att Schneider spelar bra defensivt för att laget skall kunna fokusera offensivt. Man har spelare som kan avgöra matcher i form av bland annat Stempniak och Palmieri. Idag ska man slåss mot ett Winnipeg Jets som igår spelade skjortan av ett blekt Bruins och vann med 2-6. Statistiskt sett så är Jets ruskigt dåliga på 0-day rest vilket också bidrar till att spelet känns bra (Jets are 13-40 in their last 53 games playing on 0 days rest.).
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 09:02   #241
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kräftgången fortsätter med att Blue Jackets tar ledningen 16:10 in i 3e perioden och jag blir överlycklig (nu får vi åtminstone övertid tänkte jag) men tji fick jag.. 17.24, 17.41, 18.41 och ställningen är 2-4.

Hade också ett privat spel på Blackhawks O2.5 Reg. Time för att se om det är "Offentlighetsjinxen" som slår mig i ansiktet men Blackhawks gör 3-2 i OT och det är uppenbart att jag drabbats av kronisk negativ varians. Anpassar unitstorleken efter spelkassan idag och kör på över helgen! Vägrar ge upp mot statistikens djävulska nyckfullhet

Hörs senare
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-14, 16:38   #242
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Så jag tog ledigt en helg. Faktum är att tiden inte riktigt räckte till ändå så hade ingenting med spelläget att göra. Kommer att komma tillbaka imorgon med eventuella spel!

Hoppas er helg var trevlig och att ni inte misst förtroendet för mig efter den knaggliga starten

Lutar åt att eventuellt spela X i Ducks - Arizona till en liten peng. Arizona har visat upp rätt bra spel medan Ducks inte riktigt har visat sig alls särskilt många matcher på grund av spelschemat. 4.40 som Nordicbet/Betsson erbjuder är lite för högt men inga möjligheter att spela där just nu så får se hur oddsen rör sig.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-14, 18:22   #243
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Tycker det är dags för Habs svit att brytas. De har inlett mot ganska värdelöst motstånd och nu väntar ju ändå en ganska tuff match. Var och kikade på den frivilliga träningen idag och kanske tar mig dit imorgon också, så får vi se om mina icke-existerande hockeyögon kan utröna något.




Senast redigerad av Slurf den 2015-10-14 klockan 18:28.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-15, 06:21   #244
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Anaheim Ducks - hittills årets flopp?
Arizona Coyotes - Hittills årets raket..

Coyotes vinner 4-0 efter att Duclair gör sitt första hattrick i karriären. Det som gör mig lite fundersam är att Anaheim inte alls visar tendenser till att vara kandidater till Stanley Cup. Jag såg en del av matchen och Perry-Getzlaf fungerade inte alls utan det var väldigt mycket egoistiskt tänkande från dessa två att man själv ville vara den som avgör. Det är något som måste fixas om Ducks ska kunna ta hem cupen
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-15, 20:43   #245
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ogiltigt spel-ID: 2843253



Blir ett spel idag på Sabres ML. Panthers har emligt mig inte visat sig riktigt så fräcka som vissa trott innan säsongsstart då man mött lag i lägre klass och Sabres såg ut att ha fått igång kemin lite bättre i senaste matchen mot Blue Jackets. Jag tycker att 2.75 är alldeles för bra för att motstå (finns högre på Pinnen tror jag, men inget löst kapital där just nu).

BOL allihopa
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-16, 08:16   #246
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Faller på marginalerna igen. Sabres får två halvkonstiga utvisningar mot sig i 3e där man i det ena blir helt fastlåsta och alla vet att det kommer bli mål. 3-1. Utvisningarna "förkortar" också 3e perioden för Sabres som ändå lyckas med ett PP-mål med 7.5 minuter kvar. Detta hjälper föga då man trots några kvalificerade målchanser inte riktigt lyckas sätta 3-3.

Nya tag framöver men är inte missnöjd med detta spel iallafall, 2.75 var alldeles för högt och om en av puckarna gått in och vi fått se OT så vet alla att där kan vad som helst hända
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-16, 18:55   #247
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Tror på Flames idag till 2.32 på unibet. Tyvärr håller jag på att cleara en bonus på redbet så det blir 2.18 där istället. Karri Rämö behöver visa upp att han skall vara kvar i laget då Flames har 3 målvakter i sitt roster (Hiller, Ortio och Rämö)

Idag möter man Jets som spelar som en bergochdalbana i mina ögon och jag tror som sagt att Flames unga energiska lag ska visa att man är så bra som många av oss tror (mig inkluderat)
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-17, 10:22   #248
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Nu har jag bara sett sammanfattningen från NHL.com men det sgå verkligen ut som att Flames hade i princip allt spel och misstänkt offside på 1-2 målet från Jets också men domaren videogranskade och friade. Dåligt ingripande av Rämö i samma målsekvens och Jets avgjorde sedan i tom bur.

Spelmässigt tycker jag att Flames borde vunnit som sagt, men nyckfull äro hockeyn och Jets går vinnande ur striden.

-2 units till
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:50   #249
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Gillar din ranking i stort men du rankar Dallas och Senators alldeles för högt upp, visst är Dallas spännande men dom är inte i närheten av 1a i Central. Senators bör inte kunna upprepa förra årets mäktiga spurt och ta sig till slutspel, får nog ett mycket tufft år. Canucks är löjligt mycket bättre än Arizona i botten.

Stryklag blir: Arizona, Toronto, New Jersey.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-17, 10:40   #250
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
? Dallas bättre än jag trodde. Senators värdelösa och stryklagen blev stryklag?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-17, 14:08   #251
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
? Dallas bättre än jag trodde. Senators värdelösa och stryklagen blev stryklag?
Inlägget var menat som ett skämt och inte någon kritik, men jag tycker du var ganska off. Hockey är inte mitt expertområde och jag begriper att det är mycket svårare att förutsäga än många andra sporter.

Att de lagen du listade som stryklag inte skulle gå så bra var ganska uppenbart, men två av dem tycker jag inte alls att man kan kalla för stryklag. Toronto som sämsta lag på 69 poäng är förövrigt inte heller någon total katastrof, det är den bästa poängskörden för NHLs sämsta lag sedan 07/08.

Det är som att du hade påstått att megajumbotippade Darmstadt i Bundesliga skulle göra en värdelös säsong men ändå lyckas knipa en 12e plats. Säger man att ett nederlagstippat lag skall bli ett stryklag och de lyckas placera sig i mitten av tabellen så har man i alla fall haft fel enligt mitt sätt att se på saken.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-17, 14:35   #252
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
? Dallas bättre än jag trodde. Senators värdelösa och stryklagen blev stryklag?
Kan väl även tycka att "Canucks löjligt mycket bättre än Arizona" också var en miss, men jag tänker inte påstå att jag är bäst
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-17, 20:44   #253
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Kan väl även tycka att "Canucks löjligt mycket bättre än Arizona" också var en miss, men jag tänker inte påstå att jag är bäst
Tror det skulle stå "i grunden" men var så längesen så jag inte ens minns
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td