|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-01, 12:50 | #106 | |
Rekmästare
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
Citat:
Vi får dock se om han startar idag eller om Torres får fortsatt förtroende. Blev förvånad att Torres starta mot Tottenham. Angående Chelsea mot rumänerna, så känns oddset på Chelsea alldeles för högt. Även om dom inte imponerar kanske. Man har dock en så pass stor trygghet i defensiven och i lagarbetet, så att jag tror att man kan vinna komfortabelt ikväll. 1-0, 2-0 känns som rimliga resultat. Ingen jättemotivering tyvärr men ändå. Måste iväg. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1) |
|
2013-10-01, 16:08 | #107 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
Onsdagens spel:
Motiverar ev. lite kort imorgon. |
|||||||||||||||||||||
2013-10-02, 01:22 | #108 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Lägger till ett antal spel:
-
-
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-10-02, 13:16 | #109 |
Rekmästare
@ Vitoria Plzen
Plzen är i min mening inte så dåliga som många kanske tror. Plzen är förvånansvärt starka på bortaplan i Europa, där man har fem vinster och två oavgjorda på de sju senaste (svagare motstånd förvisso men ändå). Förra gången man spelade CL, 11/12 säsongen så slog man FCK, Rosenborg och BATE borta. CSKA har ett par skador på viktiga spelare; Alan Dzagoev och Seydou Doumbia. Vilket gör att allt offensivt ansvar vilar (nästan) enbart på en spelare; Honda. Något som Plzens tränare förstått och förhoppningsvis går man in för att radera ut japanen fullständigt från matchen. Då har man vunnit mycket. CKSA är inne i en dålig trend. Inte vunnit på de fyra senaste. Matchen kommer heller inte spelas på CSKAs hemmaplan utan i St Petersburg. 1-2? - @ Manchester City Bayern har en del problem på mittfältet vilket gör att högerbacken Lahm nog får fortsatt förtroende på mittfältet. Bayern är ett lag som jag inte riktigt vet vart jag har. Man hade svårt senast på Wolfsburg. Man har gått bra i ligan men samtidigt så har man inte imponerat i matcherna när man ställts mot vassare motstånd. Man hade enorma problem mot Dortmund i Supercupen. Man hade lika stora problem mot Chelsea i den europeiska Supercupen, även om man vann på straffar till slut. Jag vet inte om detta Bayern är så pass bra som många kanske tror. City i sin tur har inlett ligan dåligt. Men jag tror att engelsmännen kommer bli ett lag för dom stora matcherna denna säsong (se United). Man har en enorm högstapotential och får man allt att klaffa så tror jag att man kan gå väldigt långt i CL. Jag undrar också hur Bayerns försvar kommer hantera dom dödliga kontringarna som vi kommer få se från snabba City-spelare, som Aguero, Negredo, Silva, Navas, Yaya, osv. City är obesegrade hemma i Europa på 20 matcher. Man har vunnit samtliga hemmamatcher i ligan hittills. Sätter City sina chanser så tror jag faktiskt vi får se en "klar" hemmaseger här. 3-1? - @ Bayer Leverkusen Hemmalaget har stor offensiv potential, vilket man visat i ligan. Man är starka hemma. Man har bästa möjliga trupp till denna match (Bender förväntas vara redo, enda lilla frågetecknet). Real Sociedad har sett sådär ut på sistone och det är tydligt att det här med att spela i två stora turneringar (CL och ligan) har drabbat dom negativt. Man förlorade i första omgången och tränaren har påpekat att man kommer till Tyskland för att vinna. Bayer04:s defensiv kan vara lite seg och vilsen ibland, och Real har ändå ett antal duktiga anfallsspelare, vilket gör att EH inte är intressant. Tror på en ganska öppen match där Bayer04 till slut drar det längsta strået. 3-1? Senast redigerad av offside den 2013-10-02 klockan 13:26. |
2013-10-03, 03:14 | #110 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Torsdagens spel. Tror jag hittat något riktigt bra här, eller så är det katastrofalt. Nej men känslan är mycket bra. Ska försöka motivera lite kort imorgon.
Godnatt. |
|||||||||||||||||||||
2013-10-04, 01:33 | #111 |
Rekmästare
Sega bet på sistone...
Hittar inte riktigt den rätta "känslan" i spelen. Vet inte om det är rätt tid att rygga för tillfället. Morgondagens spel kommer nog upp inatt eller imorgon. |
2013-10-04, 15:27 | #112 | ||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Fan, skulle lägga upp dessa spel tidigare men hann inte, oddset har droppat lite.
Fyra spel på en och samma match. Som sagt, det är så här jag brukar spela ibland, även om det kanske är lite "galet".
Collage-laget från Dublin har enorma skadeproblem för tillfället. Hela den ordinarie backlinjen är borta från spel till denna match. Man saknar kanske sin bästa mittfältare. Samt ett antal viktiga truppspelare. Man har gått dåligt på senare tid,även i ligan rent generellt. Man kommer behöva slåss för poängen, här i slutet, för att stanna kvar. Patricks är serieledare. Man har en gyllene chans att göra ett ryck idag. Man har kunnat ladda för denna match i en vecka. Man har två avstängningar men på spelare där man har bra backup. Patricks har slagit UCD hemma i dom två senaste mötena under 2013, det med hela 4-0 och 5-0. Man har dock haft svårare för collage-laget på bortaplan och det har blivit några tajta matcher Men med tanke på förutsättningarna så känns det som om det är dags för Patricks att ta en komfortabel seger även på bortaplan mot UCD. UCD som läckt in mål på hemmaplan i dom senaste matcherna. Där man tex släppt in 15 mål på fem hemmamatcher. Man är det lag som släppt in flest. Patricks är det lag som gjort flest. Och med tanke på alla avbräck i backlinjen så har jag svårt och se hur denna negativa trend ska brytas för UCD. 0-3? Senast redigerad av offside den 2013-10-04 klockan 15:29. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-10-05, 00:12 | #113 |
Rekmästare
|
2013-10-05, 11:43 | #114 |
Rekmästare
@Leverkusen
Hemmalaget i bra form. Starka hemma. Känns som om det ska finnas något lag som tar poäng från Bayern så är det Leverkusen tillsammans med Dortmund. Leverkusen förlade förvisso förra säsongen mot Bayern hemma, men man slog dom borta. Jag tror Bayerns nya spelsätt kommer passa hemmalaget bättre äm förra årets Bayern. Då Leverkusen är vassa på kontringar. @Granada B - Linense Två lag med riktigt bra offensiv. Bortalaget saknar en viktig försvarare. Hemmalaget har ett ungt och naivt lag, även om man inlett säsongen bra. Det är fullt fart framåt som gäller för Granada och jag ser en väldigt öppen match framför mig. @Elche Espanyol i dålig form. Samtidigt som om det börjar kännas som Elche är på gång. Man har ett bra lag på pappret som jag tycker bör kunna klara sig kvar. Bra odds. |
2013-10-05, 12:05 | #115 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Tre spel till:
|
|||||||||||||||||||||
2013-10-05, 18:33 | #116 | |||||||
Rekmästare
Glömde denna helt och hållet:
RM i dålig form skulle jag säga. Mycket tveksamheter kring deras spel. Tränaren Ancelotti har sagt att han kommer rotera till denna match. Senaste mötena lagen emellan på Levantes hemmaplan har varit jämna och tugga matcher. Levante i bra form, ett lag som kan spela kompakt och tufft, vilket inte riktigt passar RM. Helt klart spelvärt till detta odds. |
|||||||
2013-10-05, 21:51 | #117 | ||||||||
Citat:
|
|||||||||
2013-10-05, 22:10 | #118 |
Office, jag har slutat tänka själv då jag ofta har gått på små misslyckanden sista månaden. Sedan några dagar har jag följt dina råd och jag kan inte annat än säga, TACK.
|
|
2013-10-05, 22:13 | #119 |
Rekmästare
Mål i sista sekunderna dödade mig idag: ).
Nya tag imorgon. Har ett "superspel" eller vad man nu ska kalla det. Det blir iaf tre bet på en och samma match. Återkommer med rek och spelen inatt. |
2013-10-06, 01:17 | #120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Gillar verkligen dessa spel och oddset här.
Segunda Division-fotboll som gäller, spanska andradivisionen. Tiondeplacerade Ponferradina tar emot trettondeplacerade Barcelona B. Mina spel:
Därför bör vi få se en hel del mål här och framförallt en hemmaseger: + Barcelona B saknar mittbacken Sergio Gomez till denna match. Kanske lagets viktigaste spelare. Lagets viktigaste defensiva spelare iaf, utan tvekan. Han har bara missat en match hittills, borta mot bottenlaget Tenerife, där man släppte in två mål (2-2). Man saknar även den stora stjärnan på anfallet Dongou. En spelare som skulle (men än så länge inte varit) bli vital i offensiven 2013/14, efter alla de anfallstapp Barcelona B gjorde inför denna säsong. + Barcelona B är i dålig form. Verkligheten har hunnit ikapp dom. Man har förlorat dom två senaste ligamatcherna, mot Recreativo borta (0-3) och Mallorca hemma (0-1). Tendensen till denna formdipp (samt vad jag framförallt anser, en grundkapaciteten som inte är så pass hög som många kanske tror) fanns dock där redan tidigare, även om man plockade sina poäng. + Samtidigt som Barcelona B är inne i en svacka så är Ponferradina på väg mot bättre form. Man har tagit sex poäng på de tre senaste. Man förlorade dock senast mot Mirandes borta (ett lag man har svårt för, mer om detta längre ner). Båda lag är därmed i stort behov av tre poäng något som bör gynna målspelen. + Den här punkten är otroligt intressant. Ponferradina är ett lag som trivs allra bäst mot offensiva lag som gillar att ha boll. Då Ponfe är otroligt bra i kontringsspelet. Just av den anledning som man t.ex. har haft svårt för Mirandes (dålig inbördes statistisk). Likt här senast. För Mirandes är ett skickligt defensivt lag som försvarar sig med nio man bakom bollen. Något som Ponfe inte gillar, eller är särskilt bra på (äga mycket boll). Barcelona B bör därför passa Ponfe riktigt bra. + Det är därför ingen överraskning att Ponfe haft relativt bra resultat, sedan tidigare, mot attackvilliga och ibland naiva Barcelona B. Sen Ponfe flyttades upp till Segundan för två säsonger sedan så har man i sin debutsäsong spelat 1-1 (borta) och 2-2 (hemma) mot katalanerna. Förra säsongen förlorade Ponfe borta med 2-1 en vann hemma med 3-2. Man har alltså i dessa två hemmamatcher mot Barcelona B gjort fem mål och släppt in fyra. Därmed känns Ponferradinas överspel mycket bra till det fina odds som erbjuds. Även spelet; över 2.5 mål. + Ponferradina har anfallare som är i form. Yuri som snittat runt 20 mål i de två senaste säsongerna för Ponfe i Segundan, har förvisso bara gjort två hittills, men han har legat bakom många av dom andra. Den som gjort flest är Fofo, fem mål på fem matcher. En annan som är viktig för målskyttet är Acoran, även han har gjort två hittills. Man har flera spelare som kan hitta nätet och det är alltid positivt. Dessa tre har gjort ett mål mer i ligan hittills, än vad hela Barcelona B gjort tillsammans. + Ponfe är starka hemma och har bra tryck på läktaren. Man var det nionde bästa hemmalaget förra säsongen, elva vinster, fem oavgjorda och fem förluster. Ett bevis på att laget trivs bättre när man får ligga på kontring är att man var det fjärde bästa bortalaget förra säsongen. Ponferradina som bara var en poäng från kval till högstaligan 2012/2013. + Ponferradina har under denna säsongen tagit sju poäng av nio möjliga på hemmagräs. Man har gjort hela nio mål på dessa tre hemmamatcher. Tre mål i snitt alltså. Barcelona B har bara tagit en poäng borta av nio möjliga. Man har släppt in hela sju mål på dessa tre matcher på bortagräs. Barcelona B som var ett starkt bortalag (sjätte bästa 2012/13) förra säsongen. Förklaringen till detta (tidiga) fall är helt enkelt att man tappat i slagkraftighet och spets. Mer om detta här under. **** Jag spelade även emot Barcelona B för någon vecka/veckor sedan, när de ställdes mot Recreativo (0-3) och Tenerife (2-2). Jag skulle dock vilja återanvända ett par plus (något uppdaterade dock) som passar in bra även i detta bet. Plus som är viktiga i detta spel. Se: + Barcelona B hade sju segrar, fyra kryss och tio förluster på bortagräs förra säsongen, i många av sina vinstmatcher och kryssmatcher (borta men även hemma) var man tvungna att göra minst två mål för att få med sig poäng och för att kompensera för den bristande defensiven. Till denna säsong anser jag att man med dom offensiva tapp man gjort och med den uteblivna förstärkningen inte kommer kunna förlita sig på offensiven lika mycket för att hämta in poäng. Och defensiven tror jag lär fortsätta läcka som ett såll även denna säsong, trots att man hittills 'bara' släppt in nio mål på sju matcher. Man är helt enkelt otroligt naiva i sitt försvarsspel, vilket är naturligt med tanke på den unga snittåldern truppen präglas av samt den offensiva mentaliteten som laget innehar. Sen har man heller inte förstärkt defensiven, trots att den var urusel 2012/13. + Även om Barcelona B ligger relativt högt upp i tabellen för tillfället så har jag inför säsongen placerat dom rätt så långt ner i tabellen. Mycket på grund av dom stora tapp man gjort inför säsongen där t.ex. anfallstrion Deulofeu, Luis Alberto och Araujo lämnat klubben. Tillsammans gjorde dom 36 mål 2012/13. Lägg därtill att man tappat nyckelspelare på mitten; Rafinha, som lånats ut och Sergio Roberto som flyttats upp. Man har inte heller förstärkt särskilt tungt/bra och jag tycker det här Barcelona B 13/14 är flera snäpp sämre än förra säsongens. Det utan att överdriva. **** - Det som talar emot Ponfe här, men samtidigt talar för målspelen är att hemmalaget saknar en viktig försvarare, Carpio. Någon som gör att man kanske får möblera om på flera positioner i backlinjen enligt tränaren. Annars har hemmalaget bästa möjliga trupp. - Överlag ser jag massor av bra spel i denna match och därför går jag in tungt. Jag tycker oddserbjudandena är riktigt fina. Jag tycker det finns flera faktorer som tyder på en ganska klar hemmaseger. Dessutom har den här säsongens Barcelona B haft otroligt svårt att resa sig när man släppt in det första målet, där man efter det alltid vikt ner sig. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|