![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#91 | ||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
![]()
Ok. Här kommer söndagens spel. Motiverar bara mitt "stora" bet. Som ni ser är klockan mycket, snart dags att inleda en lång sömn.
Självklart riskabelt med så stor insats på en och samma match med liknande spel. Men det är så jag brukar lira. NEC mot Vitesse alltså. Notera tidig matchstart. Vitesse satsar frisk till denna säsong. Man är sjua i ligan bara fyra poäng från förstaplatsen. Det trots att man har två mindre spelade matcher än ettan PSV. Man har bland annat lånat in ett stort antal spelare från Chelsea till denna säsong. Klasspelare (i sammanhanget) som Piazon, Atsu, Kakuta, Cuevas och Aanholt. Man har ett antal otroligt vassa anfallsspelare, där många olika lirare kan göra mål. Man inledde säsongen tveksamt, där man fick stryk mot Waalwijk med 4-2 borta. Efter det har man dock spelat upp sig och bland annat slagit Twente hemma (1-0) och kryssat borta mot AZ (1-1), Två topplag. Man har haft en hel del skadeproblem under inledningen, men under de senaste två veckorna har man börjat få tillbaka spelare och först i förrgår kunde tränare för första gången ha hela truppen tillgänglig. Atsu är dock tveksam till spel. Nyförvärvet lär bli en viktig spelare för Vitesse, men han har precis börjat träna så det är inte helt säkert att han är med. Annars har bortalaget bästa möjliga trupp. NEC är jumbo. Släppt in flest mål, 21 på sju matcher. Man har släppt in 14 mål på fyra hemmamatcher. Till denna match har man tre spelare borta pga skador. Varav två som hade tagit en startplats. En försvarare (Haitz, nyckelspelare i backlinjen) och en mittfältare. Man har också ett par spelare som är tveksamma till spel och som kommer testas i sista minut. Bland annat anfallaren Higdon, som är en mycket viktig spelare i offensiven för NEC. Det som talar emot detta bet är att Vitesse ännu inte vunnit borta (på tre matcher), men det känns som om läget inte kunde vara bättre än nu. Sen är detta ett derby, och derby är alltid derby. Det är anledningen till det höga odds (enligt mig höga) på Vitesse. Men i det stora hela, är klasskillnaden enorm mellan lagen. Vitesse är flera snäpp vassare kvalitetsmässigt. Vitesse börjar också få ihop lagbygget och skadorna är få för en gångs skull denna säsong. Momentumet är på bortalagets sida. Så känns det i alla fall. Hemmalagets tränare pratar inför match om att man inte kommer anpassa sig till motståndet utan spela sitt eget spel. Vilket jag tycker är väldigt konstigt då den taktiken inte verkar ha funkat tidigare. Man släppte in fyra mål mot Groningen hemma tex, och fem mot Zwolle. Två lag som har en offensiv som är snäppet sämre än Vitesses. NEC har heller inte vunnit i ligan sen februari. Det är alltså 16 ligamatcher sedan. Jag har väldigt svårt och se att man tar poäng här. Då ska Vitesse ha väldigt mycket oflyt samtidigt som NEC gör sin bästa match på flera månader. Jag har fem spel till men orkar inte lägga upp dom här nu. Dom finns på mitt spreadsheet för dom som vill veta vilka dom är. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), satori (+10), Hyper (+5), gadden (+10), the_mirage (+5), hampshizzle (+1), Migge (+1), tallani (+1), kkimpa (+10) |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
![]()
Resten av dagens spel:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 233NBA/NHL/FOTBOLL Stats: 20 - 9 - 0 ROI: 128.11% Vinstprocent: 68.97% |
![]()
Vitesse avgör i 92! Snyggt
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hampshizzle (+1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 385slapshot ishockey 13-14 Stats: 24 - 55 - 1 ROI: 87.15% Vinstprocent: 30.38% |
![]()
Herrejävlar vilka spel på vitesse, snyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
![]()
blir mer impad för varje gång riktigt snyggt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 327Elitserien Bandy 13/14 Stats: 7 - 7 - 0 ROI: 107.41% Vinstprocent: 50.00% |
![]()
Wow! Snacka om att ha marginalerna på sin sida.
Jag är glad att jag ryggar utan betänkningar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 385slapshot ishockey 13-14 Stats: 24 - 55 - 1 ROI: 87.15% Vinstprocent: 30.38% |
![]()
Av respekt för dig så ska jag inte börja rygga
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cloude (+1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Rekmästare
![]()
Resan börjar faktiskt närma sig rejält. Så målet är snart uppnått
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
![]()
vad har du för goa spel i morgon måndag....du e ju grym rekare
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||||
Rekmästare
![]()
Är nog inte den enda som spelar detta spel. Oddset har sjunkit kraftigt på hemmalaget. Misstankar om sk. "läggmatch". Eller snarare att bortalaget inte precis kommer slita ut sig för att vinna. Ett bortalag som inte har något att spela för medan hemmalaget krigar för att stanna kvar i högstaligan. Har inte riktigt köpt historien så jag går in "relativt försiktigt" ändå och spelar DNB på hemmalaget. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
![]()
Ser bra ut (jinx?) 2-0 eftrr 26 min :eek:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5627Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
![]()
Det blir nog en (eller flera) fotbollsmatch (er) i England, London. Se lite Championship-fotboll också när man väl är där
![]() Men inget spikat än. -- Tisdagens spel. Stort fokus på två matcher. Åtta spel:
Och:
Motiverar bara Zenit-spelet denna gång: Hemmalaget är i riktigt bra form. Man öser in mål i den inhemska ligan som man för övrigt toppar efter elva omgångar. Där har man 12-4 i målskillnad på hemmaplan, fyra vinster och ett kryss. Zenit har bara förlorat en av de senaste 23 hemmamatcherna i Europa-spel. Statistik som visar att man är väldigt starka på hemmagräs. Austria Wien i dålig form, förlorade senast i ligan mot jumbon. Innan det fick man stryk i cupen av ett division tre lag. Man har en hel del skador på några mycket viktiga spelare som Grünwald (vass mittfältare), M.Stankovic (bästa anfallaren), Gorgon, Rogulj (ordinarie mittback) och Dilaver (vass mittfältare). Vissa av dessa har varit skadade under en längre tid, vilket också kan förklara deras mindre imponerande start i ligan. Austria Wiens tränare skyller dom senaste dåliga resultaten på skador, på tunn trupp och på trötta spelare. Något som inte lär ha förbättras till denna match. Speciellt inte heller efter en lång resa. Zenit måste verkligen gå för tre pinnar (såklart egentligen) efter att ha kammat noll mot Atletico i den första matchen. Man har otroligt kvalité i offensiven med Hulk, Danny (toppar skytteligan i ligan) och Kerzhakov. Men även ett antal mittfältare som kan fylla på och producera poäng. Jag har väldigt svårt och se hur Austria ska stå emot Zenit. Tycker iaf att det mesta tyder på en klar Zenit seger. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088Krilles Fotbolls Bok Stats: 101 - 131 - 16 ROI: 114.70% Vinstprocent: 43.53% |
![]()
jävligt sköna spel!!! fortsätt så
|
![]() |
![]() |
![]() |
|