|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-09-08, 02:02 | #61 | |||||||
Rekmästare
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
Lägger till denna:
Real Madrid Castilla jagade länge en riktig klassanfallare i brassen Henrique, men dealen sprack i sista sekund och man fick panikvärva italienaren Rozzi. Inte riktigt den toppanfallaren som man hoppades på att få. På en position där man är extremt tafatta. Hemmalaget har däremot en bra defensiv och man har även förstärkt med några fina försvarsvärvningar i meriterade Pulido och Leandro Cabrera. Till skillnad från förra säsongen så får man nog förlita sig på försvaret denna säsong och inte anfallet. Mirandes är ett lag som just lever på sin starka defensiv. Man har inlett säsongen bra till skillnad från hemmalaget. Man har bara släppt in ett mål på tre matcher. Har väldigt svårt och hitta ven vinnare här, resultat som 1-0, 0-1, 1-1 känns mycket troliga. |
|||||||
2013-09-10, 14:09 | #62 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Sharp$: 1687offside bettar Stats: 210 - 219 - 12 ROI: 116.51% Vinstprocent: 48.95% |
Likt förra gången, hela tio spel under denna landslagsdag, tyvärr ingen motivering. Tajt med tid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1) Senast redigerad av offside den 2013-09-10 klockan 14:10. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-09-13, 17:13 | #63 | ||||||||||||||
Rekmästare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||||||||||||||
2013-09-13, 19:46 | #64 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Morgondagens spel, ska försöka motivera lite kort imorgon bitti:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-09-13, 22:42 | #65 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5619Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Fina spel ikväll!
|
2013-09-20, 12:00 | #66 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Recreativo återfinns på en tredjeplats i ligan, Barcelona B på en femteplats. Båda har tio poäng. Recre har 9-6 i målskillnad, Barcelona B 8-5. + Lagen har möts fjorton gånger på Huelvas hemmaplan, Barcelona B har bara en seger på dessa fjorton. Den kom under säsongen 1984/85. Recre har sju vinster, medan resten (sex) är kryss. Dom har mötts sex gånger under de senaste tre säsongerna. Barcelona B har inte vunnit en enda match, varken hemma eller borta. Resultaten har varit fyra kryss och två vinster för Recre. Dom två vinsterna kom under förra säsongen då man slog Barcelona B med 2-0 på hemmaplan och 3-2, borta. + Recres nuvarande tränare (Sergi Barjuán), som tog över laget inför förra säsongen är en gammal Barcelona-veteran. Han har bland annat gjort 267 matcher för A-laget och även tränat ungdomslag i Barcelonas akademi. Så det var kanske inte slump att han var med och besegrade Barcelona B under båda mötena förra säsongen då han känner till dom randiga mycket väl. Allt från deras filosofi till deras styrkor och svagheter. + Recre-tränaren; Sergi Barjuán gjorde en ok debutsäsong 2012/13 (mittenlag), men han och laget siktar betydligt högre denna säsong. Han respekteras stort av spelarna och det märks att det är något speciellt på gång hos Recre, laget som gjort sin bästa ligastart, än på väldigt länge. Sergi kortade t.o.m. ner sin semester inför årets säsong, för att jobba och förbereda Recres 13/14 kampanj. Nu när han fått ett år med Huelva så är det mycket som talar för att man kommer vara med i toppen och slåss om uppflyttning. Sergi säger också inför mötet att han inte bara har svårt att ta ut en startelva utan även en trupplista då konkurrensen är stenhårt. Stämningen och läget i truppen är helt enkelt väldigt bra där man tror på sig själva och sin tränare. + Huelva är skadefria. Barcelona B saknar två försvarare som i normala fall är ordinarie; Bagnack (tre starter, 13/14) och Lé (en start,13/14). + Det lag som vinner, tar över serieledning, tillfälligt. En stor motivationsfaktor, speciellt för hemmalaget som siktar på uppflyttningen. Medan Barcelona B inte motiveras på samma sätt av detta faktum då man inte kan gå upp. Även om man såklart motiveras av att kunna toppa serien. Men jag tror det förstnämnda är en större motivationsfaktor. + Formen talar för Recre. Även om Barcelona tagit fyra poäng på dom två senaste så anser jag att det finns klara tendenser att man närmar sig en förlust. Man spelade inte bra mot bottenlaget Tenerife på bortaplan när man fick med sig en pinne. Man imponerande inte heller så jättemycket mot Real Madrid Castilla senast, trots vinst. Ett uselt Castilla som inte har en enda poäng på fem matcher där man enbart gjort ett mål. Barcelona B har i sina två bortamatcher hittills tagit en poäng bara. Recre i sin tur i dom senaste två ligamatcherna slagit Mirandes borta med klara 3-0 och Hercules 2-0 hemma. Däremellan besegrade man Gijon med 3-2 i cupen. Det har varit tre väldigt imponerande segrar. Man har hållit nollan i sina två senaste ligamatcher och man har jobbat stenhårt med sitt försvar sen förra säsongen. Och i de senaste matcherna börjar det äntligen se ut som om man fått ordning på saker och ting. ---------- Jag spelade även emot Barcelona B för någon vecka sedan, när de ställdes mot Tenerife, i en match som slutade 2-2. Jag skulle dock vilja återanvända ett par punkter (något uppdaterade dock) som passar in bra även i detta bet: + Barcelona B hade sju segrar, fyra kryss och tio förluster på bortagräs förra säsongen, i många av sina vinstmatcher och kryssmatcher (borta men även hemma) var man tvungna att göra minst två mål för att få med sig poäng och för att kompensera för den bristande defensiven. Till denna säsong anser jag att man med dom offensiva tapp man gjort och med den uteblivna förstärkningen inte kommer kunna förlita sig på offensiven lika mycket för att hämta in poäng. Och defensiven tror jag lär fortsätta läcka som ett såll även denna säsong, trots att man hittills \'bara\' släppt in fem mål på fem matcher. Man är helt enkelt otroligt naiva i sitt försvarsspel, vilket är naturligt med tanke på den unga snittåldern truppen präglas av samt den offensiva mentaliteten som laget innehar. Sen har man heller inte förstärkt defensiven, trots att den var urusel 2012/13. + Även om Barcelona B ligger högt upp i tabellen för tillfället så har jag inför säsongen placerat dom rätt så långt ner i tabellen. Mycket på grund av dom stora tapp man gjort inför säsongen där t.ex. anfallstrion Deulofeu, Luis Alberto och Araujo lämnat klubben. Tillsammans gjorde dom 36 mål 2012/13. Lägg därtill att man tappat nyckelspelare på mitten; Rafinha, som lånats ut och Sergio Roberto som flyttats upp. Man har inte heller förstärkt särskilt tungt/bra och jag tycker det här Barcelona B 13/14 är flera snäpp sämre än förra säsongens. Det utan att överdriva. ----- Lite motsägelsefullt det sista kanske, med tanke på Barcelonas utmärkta start. Men jag är helt övertygad om att ett fall snart kommer att påbörjas för katalanerna. Detta är en sådan match där jag tror dom randiga kommer få det otroligt tufft. Man möter ett hemmalag som har lätt för bortalaget. Ett hemmalag som börjat sätta sin defensiv och ett hemmalag fullt med självförtroende, där man aspirerar på uppflyttning. Huelva som även har ett par vassa anfallsspelare, där tex Arana med sina fyra mål ligger tvåa i skytteligan. Jag tror Recre kommer väga lite för tung för Barcelona B som kommer sättas på ordentligt prov, vilket jag inte tycker man utsatts för särskilt ofta här i början av 2013/14 kampanjen. Jag kan faktiskt se Recre vinna denna match ganska klart, med ett par mål, för mål kommer man göra. Frågetecknet är om man kan stänga till defensivt och känslan är att dom har kapaciteten att göra det. Tre riktigt bra spel enligt mig. Eventuella startelvor: Recreativo Huelva: Cabrero; Cifu, Menosse, Morcillo, Fernando Vega; Dimas, Montoro, Jesús Vázquez; Arana, Linares, Álvaro Antón. Barca B: Masip; Patric, Sergi Gómez, Ilie, Planas; Samper, Espinosa, Denis Suárez; Nieto, Joan Román, Dongou. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pettzon2 (+1), grejmo (+10), Stall 4 (+2), Oliiiveer13 (+1), ajvide (+5), Misär (+5), NiLu (+5), hampshizzle (+5) |
|||||||||||||||||||||
2013-09-21, 12:38 | #67 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Real Sociedad, ligasjua med fem poäng på fyra matcher (4-3 målskillnad) tar emot Málaga som är tia med fyra poäng (7-4). Tre spel på denna match:
Plus och minus med dessa spel: + Häng med nu. Det brukar bli målglatt när dessa lag möts. Förra säsongens möte på Anoeta (Reals hemmaplan) slutade med en 4-2 vinst för Real. Real vann även bortamatchen i Malaga med 2-1. Elva av dom femton senaste mötena lagen emellan har gått över 2.5 mål. Sex av dessa har gått över 3.5 mål. I dom fem senaste matcherna på Anoeta så har fyra gått över 2.5 mål. Real har i dessa fem hemmamatcher lyckats att göra minst två mål mot Malaga, vid fyra tillfällen. Real har fyra segrar på de fem senaste på Anoeta mot Malaga. På dom femton senaste mötena (totalt) har Real nio vinster, Malaga, fem, ett kryss. + Båda lag suktar verkligen efter tre poäng här. Något som är extra tydligt inför denna match. Real vill revanschera sig från den försmädliga förlusten i CL mot Shakhtar. Medan Malaga vill bygga vidare på sin 5-0 vinstkross i förra ligamatchen mot Rayo. Båda tränarna har i deras inför-presskonferenser påpekat att det är tre poäng som gäller och att det är bästa lag (i Reals fall) som kommer spelas (inga rotationer med tanke på CL-spel). + Malagas defensiv tycker jag är en av ligans sämsta. Schuster är heller ingen tränare som har kapaciteten att fixa detta. Det är inget han visat tidigare under sin karriär i alla fall. En tränare som jag för övrigt tror kan komma att få sparken inom ett X antal omgångar. Rankar honom inte högt, eller detta Malaga för den delen. + Malaga kommer från en 5-0 vinst, som man var i stort behov av. Real kommer från en tung förlust mot Shakhtar. Däremot ska man komma ihåg att Malaga mötte ett uruselt Rayo senast, medan Real faktiskt spelade en mycket bra fotboll mot Shakhtar, men man kunde inte få in bollen trots massor av chanser. Här tror jag bookisen överskattar båda lagens form inför matchen. Där Reals underskattas och Malaga överskattas. + Real är enligt mig ett betydligt vassare lag än Malaga. Det är klasskillnad lagen emellan om man tittar; spelare för spelare. Det är inte många Malaga-spelare som går in i Reals elva. Real slog Malaga båda gånger förra säsongen trots att Malaga kanske upplevde sin bästa tid än på väldigt länge. Och inför denna säsong så har hemmalaget lyckats behålla sin stomme och klass, medan Malaga blivit sönderköpt med tanke på den finansiella kris man upplever. Där nyckelspelare som Joaquin, Demichelis, Isco och Toulalan har lämnat. Lägg därtill tränaren Pellegrini som betydde väldigt mycket för laget. + Real Sociedad är starka hemma. Man var det sjätte bästa hemmalaget förra säsongen med enbart två förluster på hemmaplan. Man hade tio vinster och sju kryss. Denna säsong har man dock förlorat två matcher på hemmaplan redan, en i CL som sagt och en mot starka Atletico de Madrid. Något som gjort att hemmatränaren påpekat inför att man vill återvända så snabbt som möjligt till att vinna och till att känna sig starka på hemmagräs. Och det tycker jag att man har kapacitet till, mot Malaga, speciellt då Malaga är långt ifrån den klass som Shakhtar och Atletico besitter. + Där finns bra anfallshot i båda lag. Nyförvärvet i Malaga El Hamdaoui som gjorde tre mål i sin debut mot Rayo förra veckan lär starta. Malaga har även Santa Cruz i truppen och det kan faktiskt bli så att båda tar plats från start. Hemmalaget har giftiga Vela och Griezmann, med någon av Seferovic och Agirretxe framför sig. Real var det lag som gjorde tredje mest mål i ligan förra säsongen, efter Barcelona och Real Madrid, men före Atletico. +/- Det som gör att jag inte riktigt litar på en klar Real seger är att man har lite skadeproblem på mitten då spelare som Granero, Elustondo och Bergera är skadade. Men samtidigt har man ändå bra täckning då Pardo och Zurutuza (båda gjorde 20+ framträdande i ligan förra säsongen) är tillgängliga. Detta tillsammans med Reals ovana att spela i två turneringar och allt vad det innebär med CL-spel gör att jag kan känna att man kanske inte kommer kunna vara fokuserade hela vägen ut. Speciellt om man skulle ta en tidig ledning. - Malaga har haft en tuff lottning i ligan så här långt. Där man mött Barcelona, Sevilla och Valencia. Många hävdar kanske att det är normalt att man bara plockat fyra poäng hittills och att man kommer ta sina poäng mot lite lättare lag (vilket man gjorde mot Rayo senast.) och därmed klättra mot en topp 8-10 placering. Men jag är redo att syna den bluffen, då jag inte alls tror på detta Malaga. Man höll förvisso siffrorna nere mot Valencia och Barcelona, och kryssade mot Sevilla. Men man måste också förstå att Sevilla och Valencia även dom inlett säsongen väldigt tveksamt. Samtidigt som Barcelona hade bud på att göra 3-4 mål till, när dom gästade Malaga. Sen är Real Sociedad inget \'lättare\' lag heller, men jag tycker inte att man kan använda sig utav det \'tuffa spelschemat\' som en ursäkt för att inte våga bedöma Malagas kapacitet. En kapacitet som jag, som sagt, inte tror är särskilt hög till denna säsong. - Jag ser i alla fall en öppen match, där båda lag går efter tre poäng. Två lag som är i stort behov av tre pinnar och två lag som har saker att bevisa. Real att man är att räkna med trots den något mediokra starten, i ligan och CL, samt ett Malaga som vill visa att 5-0 segern mot Rayo inte var någon slump. Däremot är jag otroligt tveksam till Malagas kapacitet och kvalité. Man har inte riktigt stabiliteten i defensiven, och det är inget som jag tror Schuster kan fixa. Jag har även tippat Malaga som ett bottenlag till denna säsong. Jag tror Real är numret för stort, och att hemmalaget vinner denna match genom att göra minst två mål. Truppnytt: Real Sociedads trupp: Målvakter: Bravo, Zubikarai Försvarare: Carlos Martínez, Mikel, Ansotegi, Iñigo, Cadamuro och José Ángel Mittfältare: Markel, Pardo, Xabi Prieto, Ros och Zurutuza Anfallare: Seferovic, Agirretxe, Vela, Chory Castro och Griezmann Skador: De la Bella, Granero Elustondo och Bergera. Eventuell startelva, Real Sociedad: Bravo; Carlos Martínez, Mikel González, Iñigo Martínez, José Ángel; Pardo, Zurutuza, Xabi Prieto; Vela, Griezmann; Seferovic. Malagas trupp: Målvakter: Willy Caballero, Kameni Försvarare: Jesús Gámez, Angeleri, Sergio Sánchez, Roberto Chen och Antunes, Mittfältare: Tissone, Camacho, Bobley Anderson, Duda, Pedro Morales, Eliseu, Sergi Darder och Pawlowski, Anfallare: Portillo, Roque Santa Cruz och El Hamdaoui Skador: Weligton Eventuell startelva, Málaga: Caballero; Gámez, Sergio Sánchez, Angeleri, Antunes; Tissone; Portillo, Darder, Morales, Eliseu; El Hamdaoui. Tippa resultat? 2-1. Real har 2-0 efter första halvlek men slappnar av, då hittar Malaga nätet och skapar spänning. |
|||||||||||||||||||||
2013-09-21, 12:55 | #68 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Klasskillnad mellan lagen såklart. Chelsea söker revansch efter förlusterna mot Everton och Basel. Tror vi får se en ursinnig start från hemmalaget där man verkligen pressar tillbaka Fulham. Ett Fulham som fortfarande letar efter balansen i laget, och poängen.
Hannover ett starkt hemmalag. Man är det bättre laget och här tycker jag oddset på hemmalaget är alldeles alldeles för lockande för att inte testas. Augsburg har gjort det bra hittills och man lever väldigt mycket på sin defensiv. Frågan är om man kommer kunna hantera en av ligans bästa offensiv och hemmalag.
|
|||||||||||||||||||||
2013-09-22, 01:40 | #69 | |||||||||||||||||||||
Rekmästare
Stuttgart på 13:e plats med sex poäng, tar emot Eintracht Frankfurt som ligger på 14:e plats med lika många poäng som hemmalaget. Tre spel:
Det som talar för Stuttgart: + Man har lätt för Frankfurt. Stuttgart har åtta vinster mot Frankfurt på de tio senaste matcherna. Frankfurt har bara vunnit en match av dessa. Stuttgart vann förra säsongens båda möten med 2-1. + Efter sitt (Stuttgarts) tränarbyte som ägde rum för några veckor sedan, när man sparkade Labbadia och tog upp Thomas Schneider så har hemmalaget börjat leverera. Två vinster på två matcher, 7-2 i målskillnad, det efter en katastrofal start på säsongen med den f.d. tränaren Labbadia (tre raka förluster). Här senast när man bortaslog Hertha Berlin så spelade man kanske inte strålande men det var en sådan där otroligt viktig och stärkande moralseger för Schnedier och Co. Man bröt också Herthas svit på 18 matcher utan förlust på hemmagräs (ligan). + Frankfurt saknar ett antal mycket viktiga spelare. Försvararen, Bastian Oczipka (över 30 framträdande förra säsongen i ligan), och mittfältarna Meier (30+ matcher, 16 mål 12/13), Schwegler (25+ matcher 12/13) och Rosenthal (nyförvärv från Freiburg, tänkt som startspelare). Samtidigt som en annan nyckelspelare på mitten; Sebastian Rode (33 matcher) är tveksam till spel. Även breddspelare som Kittel och Stendera saknas, vilket kanske inte är optimalt nu när man krigar på två fronter. Tunga avbräck för bortalaget. + Frankfurt spelade i Europa League, i torsdags och lär vara lite extra slitna än normalt. Det plus alla skador, gör att Stuttgarts chanser till vinst ökar drastiskt. + Stuttgart firar 120 år. Man gör det på hemmaplan, med specialdesignade tröjor, osv. Man vill verkligen att dagen ska bli speciell. En extra motivationsfaktor för hemmalaget. + Stuttgart förstärkte i sista stund med en värvning av den rutinerade mittbacken Haggui, han väntas gör debut mot Frankfurt, vilket gör att man kan spela en ganska balanserad backfyra; med Schwaab, Haggui, Rudiger och Boka där bak. Är det någonstans detta Stuttgart har problem så är det i försvaret så det kan bli en mycket viktig värvning. + Stuttgart har fått igång anfallaren Ibisevic, han leder för närvarande skytteligan med sina fem mål. Han verkar trivas väldigt bra framför Maxim och Werner, som gjort ett antal läckra assist till bosniern. Han tar straffarna. Han gjorde två mål mot Frankfurt förra säsongen, ett i varje match. - - Det som talar emot detta spel är att Frankfurt har en vass anfallare i Kadlec som gjort tre mål på fyra matcher för bortalaget i ligaspelet. Han gjorde även ett mål mot Bordeaux här senast. Likaså ska man påpeka att Frankfurt vunnit två av sina tre bortamatcher i ligan denna säsong. Alla deras poäng (sex) kommer från bortaspel. Men noterbart här är att det varit mot lite svagare lag (Bremen & Braunschweig) samtidigt som Frankfurt fick stryk i sin tredje bortamatch mot Hertha Berlin med hela 6-1. Det kan också bli så att Kadlec blir lidande av alla mittfältsavbräck som Frankfurt har, speciellt iom Meiers frånvaro. -/+ Stuttgart saknar viktiga yttermittfältaren Leitner, men man har bra täckning där, där t.ex. österrikaren Harnik kan gå in och göra ett bra jobb. Startelvor: Eintracht Frankfurt XI: Trapp - S. Jung, Zambrano, Anderson, Djakpa - Rode, Russ - Aigner, Barnetta, Inui - Kadlec Stuttgart XI: Ulreich - Schwaab, Haggui, Rüdiger, Boka - Gentner, Kvist - Traoré, Ti. Werner, Maxim - Ibisevic Gillar verkligen detta spel, magkänslan är också bra. Nu är det bara och vänta och se om jag är rätt ute. Lycka till om ni ryggar. |
|||||||||||||||||||||
2013-09-22, 03:36 | #70 | |||||||
Rekmästare
Ligafyran Real Madrid tar emot 13:e placerade Getafe. Mitt spel är:
Vad talar för att båda lag (eller snarare Getafe) gör mål: + Real Madrid har tunga avbräck i backlinjen. Marcelo, Coentrao och Varane är alla skadade och inte med i trupplistan. Sergio Ramos är med i truppen men Carlo Ancelotti har sagt i inför presskonferensen att Ramos kommer vilas då han är något trött efter alla matcher. Detta betyder att Real Madrid kommer ställa upp med följande fyra där bak; Carvajal, Pepe, Nacho och Arbeloa. En backlinje där kanske ingen spelar på sin riktiga position eller startar om Ancelotti hade haft samtliga spelare tillgängliga. Den som ska hålla ihop denna backlinjen; Pepe. Har under säsongsbörjan sett väldigt skakig ut och väldigt ofta legat bakom Real Madrids baklängesmål. Personligen känns det som om Real Madrid backfyra inte varit sämre än på många år, än den vi kommer få se mot Getafe. + Real Madrid har släppt in minst ett mål i fyra av sina fem officiella matcher denna säsong. + Ancelotti påpekade inför match att man ska försöka spela mer intensivt och pressa högre i plan. Något man absolut inte gjort hittills. Det kan skapa lite förvirring i positionsspelet och öppna upp kontringsattacker för Getafe. Man ska alltså testa denna filosofi med spelare som Ronaldo, Bale och Benzema (förmodligen) som inte är särskilt måna om att jobba i defensiven. Något som kan öppna upp stora ytor för Getafe om man spelar sig loss från den första pressen. + Real Madrid har bara släppt in fyra mål på fyra ligamatcher, men man har väldigt ofta räddats av en storspelande Diego Lopez i målet. Motståndarna har inte haft svårt att skapa chanser på detta nya Madrid, som Mourinho lämnat bakom sig. + Getafe som inlett säsongen lite sådär, kommer från en stärkande seger, där man vände 0-1 till 2-1 hemma mot Osasuna. + Real Madrid kommer från en 6-1 match mot Galatasaray, och vissa spelare kan vara lite extra slitna med tanke på det mer frekventa matchandet. + Real Madrid brukar ha lätt för Getafe på senare år. Men tar man en titt på de åtta senaste matcherna lagen emellan på Bernabeu så har Getafe lyckats göra minst ett mål i fyra av dessa åtta. Getafe slog även Real Madrid hemma förra säsongen med 2-1. Så dom vet att dom kan göra mål på Marängerna. + Tar man en titt på lagens tio senaste möten (hemma och borta), så har Getafe faktiskt gjort hela 13 mål på Real Madrid. Även om man bara vunnit två av dessa matcher. + Getafe har några starka namn i offensiven. Anfallaren Miku tex, som gjorde två mål senast mot Getafe. Gamla Real Madrid-spelaren Pedro Leon är en annan. Sporting Gijons f.d. ytter Castro (sju mål förra säsongen), ytterligare en. Sen har man ok ersättare, där t.ex. Colunga (sex mål förra säsongen) kan komma in och störa hemmaförsvaret, även Real Madrid-skolade ynglingen Pablo Sarabia. Summering: Jag tycker inte Real Madrid imponerat defensivt här i början, tvärtom. Man har släppt till otroligt mycket chanser mot alla sorters motstånd. Men har räddats väldigt ofta av en storspelande målvakt. Till denna match har man stora problem i försvaret. Samtidigt väntas Ancelotti matcha ett otroligt offensivt balanserat mittfält med Illarramendi, Modric och Isco, där man dessutom ska försöka spela högt i plan med press och intensitet. Jag tror aldrig Getafe vinner denna match då man har en usel defensiv, och är flera snäpp sämre överallt. Men jag tror bortalaget kommer få sina chanser till att göra mål, och det relativt många. Förmodligen kommer Real Madrid vinna komfortabelt och göra 3-4 mål. Ett matchscenario som jag gärna ser är att hemmalaget snabbt tar en trygg ledning för att sedan slappna av något och agera ofokuserat. Ett inte alldeles för ovanligt scenario. Dessutom lär Carlo Ancelotti byta in lite yngre förmågor om man skulle leda stort, en till detalj som kan gynna Getafe i deras måljakt. Eventuella startelvor: Real Madrid: Lopez - Carvajal, Pepe, Nacho, Arbeloa - Illarramendi, Modric, Isco; Ronaldo, Bale, Benzema Getafe: Moya - Valera, Rafa, Alexis, Escudero - Borja, Michel - Lafita, Leon, Castro - Miku Tips? 4-1. |
|||||||
2013-09-22, 03:39 | #71 | ||||||||||||||||||||||||||||
Rekmästare
Några spel till inför söndagen:
Tyvärr orkar jag inte motivera något. Men jag tycker att det är två lag som har många namn som kan göra mål, samtidigt som deras defensiv sett något skakig ut emellanåt. Två tränare dessutom som inte upplevt detta derby och kan kanske vara lite naiva i sin laguttagning och i sitt tänk.
Napoli känns bättre. Milan med massor av skador. Men Milan är Milan och San Siro är San Siro. Även om Napoli har ett övertag inför så tror jag hemmalaget kommer kunna streta emot och i alla fall fixa ett kryss. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-09-22, 16:37 | #72 |
Gillar verkligen dina rekar så bra info.
Ryggat Stuttgart-spelen
2013-09-22, 19:22 | #73 |
Vet fortfarande inte varför man dömde bort 2-1 målet????
Suck Sen att man missar straff med gör det inte lättare :(
Varje dag är en ny speldag Senast redigerad av patrik_g den 2013-09-22 klockan 19:29. Anledning: edit |
|
2013-09-22, 19:32 | #74 |
Tråkigt med Stuttgart- och Ibisevic spelet, han missar straff i slutminuterna! ...
Ibland är bollen helt enkelt rund och dum, väldigt bra rek annars! Nya tag |
|
2013-09-22, 22:13 | #75 |
Rekmästare
Ingen "flyt" idag precis. Tungt med Stuttgart-spelet som kändes så bra på förhand. Ibland kan betting få en att känna sig så korkad.
|
|