|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-02-14, 21:16 | #616 |
Stora segrar för båda hemmanationerna igår. Australien imponerade stort, har mycket svårt att se hur något annat land skall kunna rå på dessa herrar när det drar ihop sig till semifinal och final.
Ikväll/inatt/imorgon spelas Indien-Pakistan, en riktig hatmatch. Inte riktigt säker om jag kommer spela något, beror lite på hur oddsen rör sig. Dock har bet365 en del intressanta sidospel så kanske får kika närmare på dessa också. Imorgon spelas Västindien-Irland. Jag spelade tidigt till 4.77 på "bortalaget" och trots en del rörelse så finns liknande odds att hämta (och kanske t o m bättre om man avvaktar lite). Själv tror jag att detta kan bli den första stora skrällen i VM. Irland har definitivt en bra uppställning på slagsidan och kan Max Sorenssen plocka ett par tidiga wicket så är WI risigt ute. Gayle (som kanske är världens bästa T20-slagman) har sett mycket rostig ut i uppvärmningen och laget är dessutom i ett offentligt bråk med WICB (deras officiella förbund). Pollard och den yngre brodern (Dwayne) Bravo dumpades, något som deras lagkamrater inte är glada för, och laget har verkligen allt att förlora och ingenting att vinna mot Irland. Man var mycket nära att förlora mot Skottland senast, och förhoppningsvis ramlar man dit imorgon.
2015-02-15, 00:52 | #617 |
Slänger in ett specialspel/prop på att Masakadza blir Zimbabwes bäste slagman. Klassisk skolad spelare och tycker alltid hans chanser är bra. Taylor är lagets kapten och kan även han ordna många runs men gillar som sagt Masakadza. Mot ett såpass bra lag som SA tror jag knappast man behöver oroa sig för batting order men Masakadza brukar komma in som nummer 3 och Taylor som 4 så rent teoretiskt har han större möjligheter om det skulle bli en slö tillställning (få wickets). Senaste mot Sri Lanka nådde han över 100 runs, hoppas på samma nu.
2015-02-15, 08:46 | #618 |
Hoppas någon hann med Masakadza-spelet, Taylor blev precis bränd vilket gör det väldigt osannolikt att någon annan kommer upp i 82 runs. Han spelade väldigt fint och Zimbabwe har gjort ett tappert försök idag. Jag är säker att de kommer överraska något av storlagen detta VM.
2015-02-15, 17:11 | #619 |
Lägger även in ett spel på Max Sorenson att bli bästa bowler för Irland ikväll. Han har sett mycket bra ut i uppvärmningsmatcherna (3 wickets i varje) och mot ett aggressivt lag som Västindien (som ser ut att kunna göra många misstag) så tycker jag Sorenson borde rankas högre än tredje man.
Ogiltigt spel-ID: 2449672
2015-02-16, 00:24 | #620 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Jag har noterat att liveoddsen ofta svänger kraftigt i denna sport, eller i alla fall i de matcherna som jag har följt. Någon som faktiskt kan sporten på djupet borde ju nästan kunna finna större värden in-play än innan match? Finns ju hyfsad payout hos några bookies i alla fall.
Jag tror att det var SA-Västindien den 9e januari där oddsen svängde mycket kraftigt på ganska korta perioder. Och oddsen ändras ju inte alltid direkt efter två bra slag utan det kan gå ett tag innan det händer något. |
2015-02-16, 06:44 | #621 | |
Citat:
Irland inledde väldigt bra efter att ha vunnit slantsinglingen och hade 83/5 eller liknande på WI. Sammy och Simmons kom tillbaka otroligt bra dock (Simmons century och Sammy 89) och man forcerade nästan 150 runs de sista 10 oversen. Dock spelade Irland metodiskt och bra under sin inning och man vann komfortabelt med 4 overs kvar. Fint när oddset var 4.77! (synd bara att Sorenson inte kom till sin rätt).
2015-02-17, 19:09 | #622 |
Underlig match igår där Skottland blev bowled out under 40 overs. Evans kom aldrig in p.g.a. detta vilket var tur i oturen (void) för NZ blödde wickets till alla bowlers, dock vann kiwis till slut.
Ikväll/inatt spelas Bangladesh-Afghanistan. Bangla har inte sett bra ut i uppvärmningen och deras nerver är ökänt dåliga. Jag har valt att lägga två spel, till att börja med på Afghanistan: Ogiltigt spel-ID: 2453359 Sjävklart är man rättmätiga underdogs men skulle nog vilja ha dom runt 3.50 istället för 4.20+. I VM kan allt hända. Bangladeshs offensiv har varit väldigt vek i ODIs och bowlingen är Afghanistans svagare kort. Kan man hålla nere runraten till runt 4 de första tjugo så har man bra chans. Afghanistans offensiv är däremot bra och man kan säkerligen sätta upp 280-300 runs om allt stämmer. Andra spelet blir: Ogiltigt spel-ID: 2453450 Tamim Iqbal är en av Bangladeshs öppnare. Han gjorde en svag insats i sista uppvärmningen mot Irland men har tidigare varit en av de mest trygga batsmännen. Han tryckte upp 81 mot Pakistan förra veckan och jag skulle ranka honom som den med bäst form i laget. Blir det en low-scoring match har vi fördel av att Iqbal startar. Sen att han kanske åker ut på första bollen men.. Sett till resterande lagets siffror mot slutet motiverar 4.50 ett spel på Iqbal. BOL!
2015-02-20, 06:02 | #623 |
Ingen lycka med Afghanistan tyvärr, de inledde väldigt bra men Bangladesh hade en fin middle och sedan tappade man tre wickets direkt.
Gladare toner i NZ-England matchen där Nya Zealands bowling fortsätter att imponera mäktigt. Man tog ut England för 123 runs och efter det kändes spelet på McCullum än bättre. Baz sätter upp 77 runs på ynka 25 balls (en SR på 308! Helt otroligt) och även om matchen inte är slut ännu (middagsbreak) så kan ingen ens komma i närheten av McCullum som bästa slagman. Sitter fint till 3.75 i odds. Imorgon har vi Pakistan-WI som kan bli en intressant match (oddsen lär röra på sig under natten så avvaktar än så länge), lördag Australien-Bangladesh och på söndag två matcher (AFG-SL och vad som kan bli en klassiker mellan Indien och Sydafrika). Kör även lite golf i ett sidosheet, andra rundan i Northern Trust är det som gäller om 10 timmar. BOL!
2015-02-21, 03:37 | #624 |
Om någon är vaken i Svedala kan det vara läge att kolla in Pakistan-WI (sök stream, finns hos watchcric). Västindien reser sig som Fenix efter förlusten mot Irland och ser ut att förnedra Pakistan. Det ser ut som att vi fick WI till absolut högsta värde i detta VM.
Har även Finch att bli bästa slagman för Aussies sedan tidigare i matchen som börjar om 20 minuter. BOL.
2015-02-21, 18:09 | #625 |
Australien-matchen regnade bort så void på Finken. Lite synd för chansen hade varit ännu bättre om man spelat endast 20 eller 30 overs.
Hursomhelst, jag har två spel i den tidiga matchen, båda på lankesiska individuella insatser. Jag tycker Lakmal har bra chanser att bli bästa bowler, bet365 har Malinga som favorit men jag tror inte han är redo än. Malinga kan vara den bästa spelaren i världen annars men han har varit skadad och gjorde sin första match sedan oktober/november nu i öppningen. Han såg inte alls bra ut och blev tagen för ganska många runs utan en enda wicket. Lakmal testades inte mot NZ förräns McCullum var bränd, idag tror jag han kommer in tidigare och mot ett Afghanistan som var 3/3 efter 3 overs mot Bangladesh så kan Lakmal nog hitta stumparna. Oddset 4.33 lockar. På andra sidan pausen gillar jag Sanga att bli Sri Lankas bästa slagman. Sangakkara kommer in som tredje man för SL och kommer utan tvekan få spela många overs om han inte blir bränd tidigt. De stora hoten ser jag som Dilshan och Jaywardene men tycker ändå Sanga borde vara favorit. BOL, hoppas på dubbel lycka!
2015-02-25, 21:05 | #626 |
M. Cross vs ÖVER 27.5?
Står det så på 365 eller? Närmsta jag hittar något som liknar heter "Runs då 1:a wicket faller" ö28.5
2015-03-02, 19:28 | #627 |
Du får klicka på Spelarprestationer under "Cricket". Varje spelare har "Under X" och "X eller mer". Detta handlar inte om runs utan är ett poängsystem där catch = 10p, wicket = 20p, och stumping = 25p. Varje run = 1p.
2015-04-05, 19:54 | #628 |
Blandade resultat i VM men ändå ett hyffsat plus efter avslut. Om ett par dagar drar IPL igång och kommer med största sannolikhet lägga spel där också.
Idag är det dock MLB-premiären som pockar på uppmärksamhet. Tror inte jag kommer lägga upp spel på basebollen här i någon större utsträckning men kanske blir en del nu de första veckorna. Tycker STL första fem till över 2 i odds är ett bra spel idag. BOL!
2015-04-06, 05:43 | #629 | |||||||
STL 1st 5 gick ju in ganska enkelt. Stort utbud imorgon, tycker detta spelet ser intressant ut rent spontant. Lär komma ett par till närmare matchstart (tidiga startar 18.00 svensk tid):
Gallardo har sett seg ut under Spring Training (10.30 ERA på fyra starter, 2 ER på 3 IP senast mot Colorado) och Oakland har vårens bästa offensiv i hela MLB. Det känns som 3.5 borde vara minst 4 och när oddset är 2.00 så är det definitivt grönt ljus. Kan visserligen bli snålt så här i början av säsongen men kan mycket väl vara klart efter 3-4 innings. BOL!
2015-04-06, 17:41 | #630 | ||||||||||||||
Lägger även till följande:
Lycka till idag allihopa!