Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-08, 11:03   #496

lonerangers avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Tackar.
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 12:53   #497

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Tackar.
Ja, den japanska basebollen kommer fortsätta finnas här och i sheetet. Jag kommer försöka lägga upp spelen halvtimmen innan matchstart framöver (i den mån jag har möjlighet) p.g.a. att taken är som högst då och om folk vill rygga bör de kunna få inte allt för slashade odds.

Jag lägger upp spelen till de odds jag spelar för, främst för att det är lättare att hålla reda på för mig själv.
Dock (som jag skrivit tidigare i tråden) spelar jag alltid till minst 7 punkter över vad jag anser vara korrekt odds, och i många fall handlar det om fler. Detta kan vara en bra tumregel om man ryggar.

BOL idag!
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:10   #498

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

Gött att du kör på med brännbollen, hur rankas de olika ligorna i baseball efter MLB?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:36   #499

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Gött att du kör på med brännbollen, hur rankas de olika ligorna i baseball efter MLB?
USA har ett farmaligasystem där AAA är precis under MLB (finns även en AAA i Mexiko), AA näst i ordningen och sedan olika Class A-system i botten. Det finns många bra spelare i AAA (även stjärnor i MLB som kommer tillbaka från skador o. dylikt) men de är antingen oslipade diamanter eller bara där i nån vecka. Internationellt skulle jag säga att Japan är nummer två efter MLB, hands down. Min ranking av topp 8 skulle nog se ut såhär:

#1. MLB-systemet
#2. Japan
#3. Kuba
#4. Venezuela (vinter)
#5. Mexiko (vinter)
#6. Sydkorea
#7. Australien
#8. Italien

Latinamerika är svårt eftersom vinterligorna där är välfyllda med MLB och AAA-spelare. Den taiwanesiska ligan har enormt bra spelare men sex av de tio lagen gick i konkurs förra året så..

I Europa är Italien definitivt bäst. Spanien har också en del bra lag, även Tyskland och Tjeckien. Nivån generellt är dock betydligt lägre.
Gammal 2014-04-08, 13:43   #500

maddmaxs avatar

Standard

Och sweep i Japan.

Hatten av för Nishi som gjorde en CGSHO. Mycket bra.
Gammal 2014-04-09, 19:44   #501

maddmaxs avatar

Standard

Fittningarna i basebollen har redan debuterat för säsongen. Idag inleder vi med 4-1 för HANSHIN RL efter 8 innings där deras closer släpper två och slutresultatet blir 4-3. Nu gör Cleveland 2-0 i sjätte inningen med 1st 5 ML.

Jaja, sånt är livet. Tre spel lagda för first round i Masters, två av dom verkar finnas till bättre odds nu än när jag spelade. Förhoppningsvis har några basebollpolletter trillat in innan första bollen går ut imorgon.

På återseende!
Gammal 2014-04-10, 16:53   #502

maddmaxs avatar

Standard

(whine) När vi ändå är inne på ämnet: Rakuten 3-1 efter 4 innings släpper en tre-run HR i bottom 5th. KUL!
Varians, varians, varians, varians. Lika bra att den visar sitt fula tryne nu än när man är i botten av en grop iallafall.(/whine)

Hursomhelst, jag har tre spel lagda i MLB som antagligen kommer upp senare men det blir också de sista på överskådlig framtid. Det samma gäller NBA. Jag tackar er som varit aktiva i tråden under vintern och jag beklagar om inte alla gått plus på 1Q-spelen. Jag hoppas att dagboken hålls vid någorlunda liv men aktiviteten kommer med största sannolikhet att avta. Annars hittas jag i chatten då och då.

Vi ses i Nangijala!
Gammal 2014-04-10, 17:18   #503

lonerangers avatar

Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
(whine) När vi ändå är inne på ämnet: Rakuten 3-1 efter 4 innings släpper en tre-run HR i bottom 5th. KUL!
Varians, varians, varians, varians. Lika bra att den visar sitt fula tryne nu än när man är i botten av en grop iallafall.(/whine)

Hursomhelst, jag har tre spel lagda i MLB som antagligen kommer upp senare men det blir också de sista på överskådlig framtid. Det samma gäller NBA. Jag tackar er som varit aktiva i tråden under vintern och jag beklagar om inte alla gått plus på 1Q-spelen. Jag hoppas att dagboken hålls vid någorlunda liv men aktiviteten kommer med största sannolikhet att avta. Annars hittas jag i chatten då och då.

Vi ses i Nangijala!
Betyder det att det inte kommer några Pro Yaku spel i spreaden heller?
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:18   #504

Seebbos avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 6072
Standard

Tack!

/108% ROI

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:20   #505

henke111s avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3659
Standard

Citat:

Vi ses i Nangijala!
Inga spel på golf, cricket eller NPB heller då?
Gammal 2014-04-10, 17:30   #506

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

Spoiler:
Citat:
Ja, den japanska basebollen kommer fortsätta finnas här och i sheetet. Jag kommer försöka lägga upp spelen halvtimmen innan matchstart framöver (i den mån jag har möjlighet) p.g.a. att taken är som högst då och om folk vill rygga bör de kunna få inte allt för slashade odds.

Jag lägger upp spelen till de odds jag spelar för, främst för att det är lättare att hålla reda på för mig själv.
Dock (som jag skrivit tidigare i tråden) spelar jag alltid till minst 7 punkter över vad jag anser vara korrekt odds, och i många fall handlar det om fler. Detta kan vara en bra tumregel om man ryggar.

BOL idag!

enligt ovan svarade han när jag frågade
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:37   #507

Sharp$: 3466
Standard

Förstår om du inte vill svara och accepterar det men hur kommer det sig att du slutar med MBL och NBA och drar ner på aktiviteten? Bristande tid/motivation? eller ska du börjar sälja spelen?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 19:05   #508

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Senast han pausade började det suga i tarmen efter en dryg vecka. Så ni behöver inte ge upp än. https://www.sharps.se/forums/321779-post377.html
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 19:26   #509

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Betyder det att det inte kommer några Pro Yaku spel i spreaden heller?
Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Inga spel på golf, cricket eller NPB heller då?
Jo, dessa kommer men det kan bli mindre punktligt.

IPL börjar nästa onsdag och har min preseason ranking klar!
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Förstår om du inte vill svara och accepterar det men hur kommer det sig att du slutar med MBL och NBA och drar ner på aktiviteten? Bristande tid/motivation? eller ska du börjar sälja spelen?
Jag har fått betalt för analys sedan årsskiftet och fram tills nu har jag lagt ut spelen här efter att vi fått igenom alla insatser. Nu byter jag uppdragsgivare och denne vill inte att jag lägger upp spelen här.
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Senast han pausade började det suga i tarmen efter en dryg vecka. Så ni behöver inte ge upp än. https://www.sharps.se/forums/321779-post377.html
Tro det eller ej men det var dina inspirerande inlägg i anekdoterna som gjorde att jag skippade pausen. Spela genom gropen!

Nu är detta dock inte en paus och suget är det definitivt inget fel på. Jag kan ärligt talat inte ens klaga på resultaten (även om det alltid kunnat vara bättre). Som sagt, spel kommer läggas upp men marknaderna är inte särskilt stora. Fattiga doktorander måste dryga ut kassan, särskilt när CSN har stängt dörren.
Gammal 2014-04-10, 19:38   #510

Sharp$: 3466
Standard

Citat:

Jag har fått betalt för analys sedan årsskiftet och fram tills nu har jag lagt ut spelen här efter att vi fått igenom alla insatser. Nu byter jag uppdragsgivare och denne vill inte att jag lägger upp spelen här.

Fattiga doktorander måste dryga ut kassan, särskilt när CSN har stängt dörren.
Aha, synd men tack för svar iallafall

Men borde det inte vara ett alternativ att gå in bolaget bakom Sportspelet med Wagner annars?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td