|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-25, 21:18 | #301 | |
Citat:
BOL betyder Best of luck Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oddsarn (+5) |
||
2014-01-25, 23:08 | #302 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Citat:
Citat:
Fyra spel uppe inför natten:
2014-01-26, 10:03 | #303 | ||||||||||||||
Det blev bara 1-2-1 i NBAn, både stolpe in och stolpe ut. Åtta matcher i söndagens omgång (med 2 tidiga) så jag kanske återkommer om något intressant finns där. Antagligen inte i de tidiga.
Ett 1Q-spel i Adriatic League satt även under gårdagskvällen. Som jag skrev tidigare så har jag inte lika mycket data för de europeiska ligorna (och nu går många av dom mot slutet av säsongen ändå) men det kanske är något för framtiden. Jag slänger in ett till från fartfyllda Spanien:
Sist men inte minst fortsätter jag leka med det alpina. Make-up race i Cortina idag med Super-G. Cook har sett vass ut på slutet och letar OS-form. Det tar emot att säga men jag tror bet365 har cappat matchupen korrekt och tycker 2.02 på Cook mot Gisin är värt att testa hos Pinnacle:
2014-01-26, 11:10 | #304 |
Vad händer med Melbourne? Uppe i 1.8 nu.
2014-01-26, 11:26 | #305 |
Oddse tokrasar ju på Perth?:/
|
|
2014-01-26, 11:54 | #306 |
Ett par extra namn i Stars blev (något överraskande) uttagna till serien mellan Australien och England. Malinga är borta med Sri Lanka men det visste vi. Antar att det är uttagningen till Aussie-truppen som har ändrat om. Plus för Stars med att Hafeez blev godkänd idag för att ersätta Malinga. Han har precis landat i Melbourne. Sen saknas Yasir Arafat (grunden till att jag tog spelet till 1.53) för Perth.
Får jag 1.80 hos någon av mina bookies ikväll så fyller jag nog på, men i backspegeln är 1.53 inte bra nu.
2014-01-26, 13:22 | #307 |
Helt sjukt, dom öser in poäng i första hälften av quartern för att sen missa allt..
|
|
2014-01-26, 20:17 | #308 |
Förlust i Spanien men vinst i det alpina.
Det blir tre spel i natt, kommer upp vid elva.
2014-01-27, 09:34 | #309 | |
Andra raka natten med unit-förlust i NBAn. Denna gången missade överspelet med en halvpoäng (och underspelet satt med 20.5 poäng). Portland vaknade inte riktigt förrän i 2Q tyvärr. Det stod 22-24 med två minuter kvar av första men sen var det stopp med poängen.
Dock blev det vinst i cricketen och precis som jag skrev några inlägg upp så fyllde jag på när Pinnacle höjt över 1.80 (finns i mitt spreadsheet). Summeringen av matchen på CI lyder: Citat:
2014-01-27, 09:51 | #310 |
Till vilket lägsta odds är Indien spelbart till?
|
|
2014-01-27, 11:01 | #311 |
Jag skulle inte spela under 1.70.
Men detta är kanske ett bra läge att ta upp just oddssänkningar generellt. Jag har fått en del PMs på forumet och chatten, samt här i tråden. Jag anser mig själv vara en vinnande spelare (men det gör o andra sidan de flesta här på Sharps ). Om man spelar samma spel som en vinnande spelare bör man gå med vinst. Men spelar man sämre odds så kan den "edge" personen man ryggar har försvinna, eller åtminstone minska såpass mycket att det inte är värt tiden/risken att följa med. Vi kan ta ett exempel med förra säsongens japanska baseboll i mitt sheet (täckte visserligen inte mer än 40% av säsongen). Siffrorna ser ut som följer: Antal spel: 145 Vinster: 81 Förluster: 59 Push: 5 Insats: 146 Vunnet: +79.06 Förlorat: -59 Netto: +20.06 ROI: 113.74% Om man ryggat till exakt samma odds hade man gått 20 units plus. Men vad händer om man ryggar fem punkter lägre odds? Vi tar den inspelade insatsen (+79.06) och multiplicerar med 0.95 vilket blir 75.11. Ditt netto har gått ner till 16.11 (ROI på 111%). Hade man gjort samma övning (5 punkter) med mina totala siffror i sheetet hade man mer än halverat vinsten och ROIn. Det kanske tåls att tänka på. I MLB-spelen sätter jag procent och då kommer det vara upp till var och en att bestämma om marginalen för spel är där. Ny spelvecka, lycka till allihopa!
2014-01-27, 17:27 | #312 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
En annan sak är tiden som går mellan rek och rygg fast inte oddsen skulle ha ändrats.
Ju mer tid det går mellan dessa desto mer förlorar ryggaren på det i värde.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
2014-01-27, 18:46 | #313 | |||||||||||||||||||||
Tre spel inlagda i sheetet:
Väntar på 1Q i NBA så det blir inga motiveringar men är det någon som undrar över något är butiken alltid öppen.
2014-01-27, 19:32 | #314 |
Tack för Turkiet, hann precis rygga
|
|
2014-01-28, 00:41 | #315 |
Maddmax, har en fråga. Vad får dig att ändra din vanliga insats till 1.5 helt plötsligt på Minnesota matchen . Antagligen för att du tror på matchen mer, men tänkte mer att du alltid flatbettat, samt att du skriver att du inte nödvändigtvis flatbettar privat på dina spel.
Så varför ändras bettet till denna match ifall det inte har någon betydelse? (Ingen krikik, utan mer nyfiken) |
|
|