Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-29, 14:06   #16

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1186

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Har du kollat hur många av de där matcherna om slutade oavgjort? Din flatbet ROI är 12%, visserligen inte så många spel. Men om man jämför med det sheet som du blev inspirerad av så är hans flatbet ROI 100.7% över 2k spel.

Av det drar jag slutsatsen att du kanske faktiskt hittar ett genuint värde i dina spel, emedan sheetet på topplistan slår mig som ett typiskt Martingale projekt (vilket blir än mer uppenbart då man ser att han på ett spel drog in över 25% av den totala kassan) och därmed dömt att misslyckas i långa loppet.

Med det sagt så hade det varit intressant å se vad du hade haft för resultat om du bara lirat krysset i dessa matcher?

Jag har faktikst ingen koll på det. Jag väljer matcher där X oddset innan avspark är som högst 3.20 men helst lite lägre. De sydamerikanska ligorna är bra då många matcher slutar X och även Serie B och de franska ligorna.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 14:14   #17

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Jag har faktikst ingen koll på det. Jag väljer matcher där X oddset innan avspark är som högst 3.20 men helst lite lägre. De sydamerikanska ligorna är bra då många matcher slutar X och även Serie B och de franska ligorna.
Ok, ja i sydamerika brukar det kunna finnas en del intressanta spel för dig antar jag. jag funderar mest på om det är värt att tradea ett odds på runt 3-3.2 för fyra resultat (2-0, 3-1,0-2,1-3).

Jag alldeles för mycket fritid så testar att papertraila dina spel med kryss istället för jämnt.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 14:24   #18

Standard

Citat:
Ok, ja i sydamerika brukar det kunna finnas en del intressanta spel för dig antar jag. jag funderar mest på om det är värt att tradea ett odds på runt 3-3.2 för fyra resultat (2-0, 3-1,0-2,1-3).

Jag alldeles för mycket fritid så testar att papertraila dina spel med kryss istället för jämnt.
Aha, intressant!
Gammal 2013-08-29, 17:20   #19

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8374

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Aha, intressant!
Jag är chockad över varians i insats.
Hur tänker du där ?
Gammal 2013-08-29, 17:23   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag är chockad över varians i insats.
Hur tänker du där ?
Jag vill vinna 10kr på varje steg.
Gammal 2013-08-29, 17:29   #21

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8374

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Jag vill vinna 10kr på varje steg.
Aha
Gammal 2013-08-29, 21:29   #22

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 277
Standard

Ska bli kul att följa dina resultat!
Var e det du spelar för att få 1.91 på jämnt antal mål?
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 22:32   #23

Rejss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4564
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mathiasej Visa inlägg
Ska bli kul att följa dina resultat!
Var e det du spelar för att få 1.91 på jämnt antal mål?
T.ex har William Hill, SBOBET, myBet, bet365 det...

Till TS:

Har själv börjat spana in detta efter att kollat Mighty här ett tag. Började först följa han, började sedan kolla stats själv och gick rätt bra några dagar men sedan rasade det. Kom på då på samma idé som dig och har kört det fiktivt några dagar för att testa...

Fått följande träffar 5/8, 8/9, 0/1, 7/11, 2/4. Känns rätt skapligt eller?

Har funderat om man ska börja kolla stats först sedan kolla hur jämnt för att sålla lite?

Sedan undrar jag har du hittat någon speciella ligor som är mer attraktiva? En snabb överblick gillar jag Sydamerika och då främst Brazilen A och B samt Italien A och B?

Funderar på att köra flat, vad tror du om det?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 08:41   #24

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
T.ex har William Hill, SBOBET, myBet, bet365 det...

Till TS:

Har själv börjat spana in detta efter att kollat Mighty här ett tag. Började först följa han, började sedan kolla stats själv och gick rätt bra några dagar men sedan rasade det. Kom på då på samma idé som dig och har kört det fiktivt några dagar för att testa...

Fått följande träffar 5/8, 8/9, 0/1, 7/11, 2/4. Känns rätt skapligt eller?

Har funderat om man ska börja kolla stats först sedan kolla hur jämnt för att sålla lite?

Sedan undrar jag har du hittat någon speciella ligor som är mer attraktiva? En snabb överblick gillar jag Sydamerika och då främst Brazilen A och B samt Italien A och B?

Funderar på att köra flat, vad tror du om det?
Jag vill inte vara ett pain in the ass, men...

Om man tänker efter lite förstår man hur dålig hela idén om att spela ett catch system på odd/even egentligen är.

Wh ger 1.91 på even som stående pris. De andra brukar ha 1.9 och ibland kan det gå upp till 1.92- ish. så om vi utgår ifrån att 1.91 är true price måste man träffa 52,4% för att gå BE. Titta på Mightys sheet och kolla träffprocenten där...

Hade han flatbettat hade han varit exakt +-0 nu. Vad säger det oss?

Ja, det gör det uppenbart att han faktiskt har en liten edge, men att den äts upp av WH:s overround. Så, enda anledningen till att han gör någon vinst överhuvudtaget är att han haft turen med sig. Hans martingalande har fungerat hittills. men om du tittar på augusti så ser du att det brann till med ett bet på 6+k och ett på 3+k. Vad gör han om torsken kommer där?

Tänker man lite längre inser man också att hela konceptet egentligen är helt ohållbart. Varför betta på even? Man tror på en jämn match. dvs. i grund och botten tror man att krysset är övervärderat. Om man har rätt i det är det helt och hållet ologiskt att köra even som någon slags säkerhet eftersom, om du har rätt i att det troligen blir en jämn match, chansen att något lag vinner med ETT mål måste anses vara långt större än att något vinner med två.

Frågan är då därför. Om du tror att det är en jämn matchning och bolagen har gjort en felvärdering, varför inte betta på krysset eller underdogen +0.5?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sandy (+1)
Gammal 2013-08-30, 09:11   #25

Rejss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4564
Standard

Citat:
Jag vill inte vara ett pain in the ass, men...

Om man tänker efter lite förstår man hur dålig hela idén om att spela ett catch system på odd/even egentligen är.

Wh ger 1.91 på even som stående pris. De andra brukar ha 1.9 och ibland kan det gå upp till 1.92- ish. så om vi utgår ifrån att 1.91 är true price måste man träffa 52,4% för att gå BE. Titta på Mightys sheet och kolla träffprocenten där...

Hade han flatbettat hade han varit exakt +-0 nu. Vad säger det oss?

Ja, det gör det uppenbart att han faktiskt har en liten edge, men att den äts upp av WH:s overround. Så, enda anledningen till att han gör någon vinst överhuvudtaget är att han haft turen med sig. Hans martingalande har fungerat hittills. men om du tittar på augusti så ser du att det brann till med ett bet på 6+k och ett på 3+k. Vad gör han om torsken kommer där?

Tänker man lite längre inser man också att hela konceptet egentligen är helt ohållbart. Varför betta på even? Man tror på en jämn match. dvs. i grund och botten tror man att krysset är övervärderat. Om man har rätt i det är det helt och hållet ologiskt att köra even som någon slags säkerhet eftersom, om du har rätt i att det troligen blir en jämn match, chansen att något lag vinner med ETT mål måste anses vara långt större än att något vinner med två.

Frågan är då därför. Om du tror att det är en jämn matchning och bolagen har gjort en felvärdering, varför inte betta på krysset eller underdogen +0.5?
Tack för input, som vanligt tänker andra några steg längre. Blir ofta att jag tänker den enkla vägen, att det större chans att det blir att någon vinner med 1 mål har jag inte alls haft med i beräkningen. Jag tänker väl lite med på turen och tänker att det kan lika gärna bli 2-0 (vilket det har gjort mycket, vilket så klart är mer tur).

Men spela på underdog ska jag tänka över så får vi kör detta istället för att jag köper trisslotter

Ursäkta om jag kapat tråden

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 09:24   #26

Semicolons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Tack för input, som vanligt tänker andra några steg längre. Blir ofta att jag tänker den enkla vägen, att det större chans att det blir att någon vinner med 1 mål har jag inte alls haft med i beräkningen. Jag tänker väl lite med på turen och tänker att det kan lika gärna bli 2-0 (vilket det har gjort mycket, vilket så klart är mer tur).

Men spela på underdog ska jag tänka över så får vi kör detta istället för att jag köper trisslotter

Ursäkta om jag kapat tråden
Ja, det är ju synd att man inte kan få oavgjort eller ojämnt till 1.91, det hade varit trevligt, men tror tyvärr det är rätt få bolag som erbjuder det spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
Gammal 2013-09-05, 10:44   #27

Standard

Jag ska ge systemet 1000-spel så får vi se hur jag ligger till.
Svara

td