|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-03-23, 20:40 | #16 |
Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 202Speldagboken (Avslutad) Stats: 139 - 109 - 10 ROI: 101.48% Vinstprocent: 56.05% |
Dagen ser ut att sluta med lillplus men jag har fortfarande otroligt svårt i tennisen. Verkar som jag för tillfället har problem med mina värderingar där. Ser jag historiskt på lång sikt så har jag ingen anledning att dra ner eller avsluta med spelande på sporten men jag måste helt enkelt spetsa till mig ordentligt så jag får ordning på det igen. Kan i nuläget inte skylla på varians osv när jag ser ett sådant tydligt mönster.
2013-03-23, 20:52 | #17 |
lillplus är alltid bättre än lillminus..KÄMPA PÅ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bourne (+2) |
|
2013-03-23, 22:39 | #18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sharp$: 202Speldagboken (Avslutad) Stats: 139 - 109 - 10 ROI: 101.48% Vinstprocent: 56.05% |
Blickar mot söndagen:
Här blev jag positivt överraskad när jag såg oddset. Det är andra matchen mellan dessa lag. I den förra matchen bjöds 1.65 för samma spel. Jag spelade även då och linan klarades med marginal. Jag har svårt att se att denna match ska ha sämre chanser att gå över och då jag värderade 1.65 som för högt sist är givetvis 1.70 för högt.
Snålt med motiveringarna denna gång. Finns ytterligare två spel till morgondagen som jag finner väldigt intressant men många bolag som inte släppt oddsen till dessa än vilket gör att jag avvaktar. Återkommer om jag finner värde där.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-24 klockan 20:47. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-03-23, 22:58 | #19 | ||||||||||||||
Ett av de två spelen jag nämnde i föregående inlägg dök precis upp. Hade hoppats på kring 1.80 men bjuds nu på strax över 1.90. Kevin Andersson befinner sig i kanske sitt livs form. Han har spelat riktigt bra tennis de senaste veckorna. Han har vunnit 7 av sina 10 senaste matcher. Två av förlusterna har kommit mot Berdych som även han befinner sig i riktigt fin form och dessutom tillhör topp 5 i världen. Tipsarevic har haft en minst sagt usel start på säsongen och åkt ut i första omgången i 4 raka turneringar innan Miami. Men förklaringen till det har varit att han inte varit helt kurant och spelat med en skada som hämmat honom ordentligt. I första omgången i Miami visade han för första gången på länge upp fint spel igen och vann väldigt bekvämt mot Sela (6-2,6-4). Nu är Sela långt ifrån någon världsspelare men man ska tänka på att han bla fått stryk av spelare som Tursonov med 2-0 i set den senaste tiden. Efter hans spel i första omgången talar det mesta för att han är "tillbaka" på en hög nivå igen. Tipsarevic kommer få det svårt mot en Anderson i toppslag det är en sak som är säker men jag tror han kommer kunna bjuda på ordentligt motstånd här då han har kapacitet för att göra det. Anderson har en fantastisk serve men hans grundspel har en del i övrigt att önska och fungerar bara Tipsarevic serve och grundspel som han besitter så bör han kunna ta denna match över linan. EDIT:
Har suttit och väntat in detta spel sedan igår kväll. Jag hade en tanke att spela Tractor +0.5 precis som senast men många bolag har valt att inte släppa det spelet, tyvärr och jag får inte det odds jag vill. Jag tror Tractor har större chans att lösa detta än vad oddset indikerar och anser därför att rak seger också är spelvärt. Tycker att 2.50-2.60 hade varit mer rimligt.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-24 klockan 21:57. |
||||||||||||||
2013-03-24, 18:22 | #20 | |||||||
Elche kommer med två raka förluster. Har svårt att se att det ska komma en tredje. Laget håller hög klass och kommer med största sannolikhet att spela i Primera nästa säsong. Möter ett Murcia som ligger risigt till i tabellen och har riktigt dålig form.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-24 klockan 21:57. |
|||||||
2013-03-24, 18:25 | #21 | ||||||||||||||||||||||||||||
När man tittar på morgondagens utbud kan man hålla sig för skratt. Hur som helst känns detta som en vettig dubbel. Isner har haft en riktigt dålig form under inledningen av säsongen och hade stora problem i förra omgången. Cilic den klart bättre spelaren här och innehar också en bättre form. Det enda som kan ställa till den här är Isners monsterserve. Bellucci överraskade i förra omgången när han slo Janowicz. Dock spelade Jonowicz inte någon bra tennis. Bellucci är framförallt en grusspelare. Seppi har spelat riktigt bra denna säsong och bör ha fin chans här. Den bättre spelaren på detta underlag och dessutom den spelare som har bättre form. Kan tillkomma något mer spel till morgondagen senare eller under morgondagen men just nu tveksamt. Edit: Blir ett spel till som räknas till morgondagen men spelas redan inatt:
Tycker oddset sitter fel här. Rangers är en besvikelse denna säsong. Capitals har äntligen kommit igång och spelar riktigt bra. Brukar bli jämna matcher mellan lagen. Denna säsong har matcherna Rangers vunnit varit väldigt jämna resultatmässigt och att få så pass högt odds när man täcker 2 av tre tecken tycker jag är lite väl generöst.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-26 klockan 07:25. |
||||||||||||||||||||||||||||
2013-03-24, 20:33 | #22 | |||||||||||||||||||||
Landskamper igen under tisdagen och jag lägger redan nu ett spel med två stora favoriter som jag tycker bör lösa 3 poäng. Känns inte som att det finns så mycket att skriva här mer än att hemmalagen är de klart bättre lagen, har gått väldigt bra i kvalet till skillnad från sina motståndare. Vill också påminna om att exakt alla spel kommer inte med i dagboken, men alla spel läggs i spreaden. Anledningen är att jag inte vill känna mig stressad över att precis allt måste med i dagboken. Bland läggs exempelvis spel genom mobilen när jag inväntat ett odds som jag vill spela innan det sjunker. Kan vara att jag inte är hemma vid just det tillfället och jag vill inte lägga in det i dagboken när oddset inte alls stämmer överens med hur det såg ut när jag la det. Dock lägger jag in precis allt jag spelar i mitt spread nästanintill uteslutande precis efter att spelet lagts hos bolaget.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-26 klockan 22:43. |
|||||||||||||||||||||
2013-03-25, 10:08 | #23 | |||||||
Lägger ett spel till på Torsdag redan nu. Oddset är på väg ner hos de flesta bolag. Sitter lite illa till men Skellefteå imponerade stort i kvartfinalen. Tror denna serie kommer bli betydligt jämnare men håller Skellefteå som det klart bättre laget. De ser otroligt starka ut framförallt på hemmaplan där de varit riktigt bra hela säsongen.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-04-01 klockan 10:14. |
|||||||
2013-03-25, 18:06 | #24 |
Börjar fundera lite hur jag ska göra med de spelbolag jag använder mig av. Jag har börjat få problem på vissa håll vad gäller att få igenom spel. Jag är lite tudelad när det kommer till detta. Finns givetvis en stor fördel med många bolag när man jagar högsta odds. Men blir jobbigt med limiteringar även om man i viss utsträckning kommer runt detta. Det krävs dock en del arbete och "strulande".
De bolag jag egentligen aldrig haft problem med är Bet365, Ladbrokes samt Pinnacle. Ser man på mitt spelande så lägger jag över 50% av mina spel på pinnen. Ser man till samtliga tre bolag jag nämnde (Pinnen. Lads och Bet365) så lägger jag närmare 80% av alla mina spel där. Ser inte heller att jag skulle ha bättre utdelning historiskt sett pga överodds på något enskilt bolag av de övriga. Hur resonerar ni andra när det kommer till frågor som dessa? Hur har ni valt att lägga upp det? Någon som har några idéer?
2013-03-25, 18:16 | #25 |
Skaffa Marathon. Då du "enbart" spelar runt 100-150 kronor så lär du inte då deras insatsgränser, inte ens på de marknader som släps väldigt tidigt eller tillhör mindre sporter. De kan sticka ut riktigt mkt kontra Pinnen och de asiatiska böckerna. Och en fördel till är att Marathon har SEK som valutalternativ nu för tiden. Den stora nackdelen som jag ser det förutom att de kan vara snabba på att limitera är att de precis som Pinnacle inte ligger i Europa (tänker på skatteplikten).
Men om du inte bryr dig om att bolaget måste ha SEK som valuta skaffa då SBO, 188 och en av Dafa eller 12Bet (samma odds men olika insatsgränser där jag tror att Dafa tar emot större bets). Och Betfair är ju aldrig fel att ha. Och många bolag är aldrig fel att ha. Kan vara bra att kunna dela upp insatserna ibland med. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bourne (+15) |
|
2013-03-25, 19:07 | #26 | |
Citat:
Ska ta mig en funderare.
2013-03-25, 20:56 | #27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Har redan lagt en dubbel till imorgon och landskamperna som äger rum i ett par inlägg högre upp.. Fyller på med ytterligare några spel till morgondagen.
Oddset på Red wings känns för högt. Laget går riktigt bra just nu och möter ett formlöst hemmalag. Det som möjligen talar emot Wings är ett tätt matchande den senaste tiden men tycker oddset borde sitta jämnare än vad det gör här. Att täcka 2 av 3 utfall med ett såpass högt odds är väldigt tilltalande för mig.
Tror inte det bjuds på detta odds när vi närmar oss spelstopp. Sett att oddset är på väg ner på många bolag, Ladbrokes ligger dock fortfarande kvar på 1.70. Örebro har allt att spela för, en Elitserie plats hägrar. Södertälje är avhängda och kommer inte ha någonting med avancemanget att göra. Lagen mötes för några dagar sedan och Örebro vann till sist den matchen med 3-2. Södertälje gjorde dock en bra match och det var ingen solklar seger för Örebro. Det ska dock sägas att i den matchen var det sista chansen för Södertälje att haka på kampen om en Elitserieplats. Nu har man inte alls samma motivation. Dessutom är man mycket bättre hemma än vad man är borta. Tycker mycket talar för Örebro här. Den största risken jag ser för detta spel är hjärnspöken hos Örebro spelarna. Något de har visat tidigare säsonger.
Spelstoppet här är än så länge oklart. Hur som helst så tycker jag oddset är givmilt. Tipsarevic har spelat bra de första omgångarna i Miami efter en riktig svacka med småskador. Simon har inte visat upp någon jätteform och jag har svårt att se att han ska vara så stor favorit som han är. Hade spelat Tipsarevic här om det inte varit för att han historiskt har väldigt svårt för Simon. Bör kunna bli jämnt här och oddset är högre än jag förväntat mig.
Blir en favorit i repris. 4 matchen mellan lagen i denna serie. De tre tidigare har gått över och historiskt sett brukar det bli massor av mål mellan lagen. Mer korrekt borde enligt mig vara strax under 1.60. EDIT:
EDIT II:
Kvällens sista spel. Sverige utan Zlatan och med en massa skador. Hemmalaget sprudlar väl inte av offensiv kraft heller. Ganska sällan jag spelar underspel men denna match har alla ingredienser för detta.
Twitter: @BourneGambler Senast redigerad av Bourne den 2013-03-27 klockan 09:04. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-03-26, 11:14 | #28 |
Vad har vi för tankar i samtliga matcher i kvalserien? Tror på en väldigt jämn omgång där ingen match känns given på förhand. Jag tror att VIK får ett X sen Timrå plockar vinst och som du tror Örebro. Tror på en målsnål omgång.
|
|
2013-03-26, 12:17 | #29 |
Tycket det är lite lurigt då det är otroligt små marginaler. Men tror på Örebro då SSK egentligen inte har något att spela för och Örebro sett otroligt bra ut, framförallt defensivt. Tycker Leksand står alldeles för lågt i odds och Västerås kan mycket väl störa där. Rögle matchen känns otroligt oviss. Känns som det kan sluta hur som helst. Två desperata lag som måste vinna.
Vinner Örebro känns det som att det ska mycket till för att de ska bränna Elitseriechansen. Känns som att det kommer bli målsnålt rakt över. Står så otroligt mycket på spel att lagen lätt blir rädda att förlora och därför blir mer defensiva.